Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 7 de desembre de 2005, de la Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència, per la qual es desenrotlla el Decret 184/2004, d'1 d'octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5155 de 15.12.2005
Número identificador:  2005/A13760
Referència Base de Dades:  6259/2005
 



ORDE de 7 de desembre de 2005, de la Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència, per la qual es desenrotlla el Decret 184/2004, d'1 d'octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència. [2005/A13760]

El Decret 131/2004, de 27 d'agost, del Consell de la Generalitat determina el nombre i la denominació de les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat.

El Decret 8/2004, de 3 de setembre, del president de la Generalitat, assigna a la Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència les competències en matèria d'empresa, indústria, comerç interior i exterior, consum, universitats, investigació i innovació tecnològica.

D'altra part, el Decret 133/2004, de 3 de setembre, del Consell de la Generalitat, establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de l'administració de la Generalitat, i la disposició final primera establix que el Consell ha d'aprovar els reglaments orgànics i funcionals de les conselleries afectades.

Aprovat pel Decret 184/2004, d'1 d'octubre, del Consell de la Generalitat, el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència, és necessari desenrotllar el citat reglament orgànic i determinar les funcions que corresponen exercir als serveis i a les unitats equivalents que formen l'estructura de la Conselleria.

Per tot això, i fent ús del que disposa l'article 71 de la Llei de Govern Valencià,

ORDENE

Títol I

Dels serveis centrals

Capítol I

De la Secretaria Autonòmica d'Empresa

Secció primera

De la Direcció General d'Indústria i Comerç

Article 1. De la Direcció General d'indústria i Comerç

L'Àrea d'Indústria i Mines i l'Àrea de Comerç depenen de la Direcció General d'Indústria i Comerç

Article 2. De l'Àrea d'Indústria i Mines

1. L'Àrea d'Indústria i Mines s'estructura en els següents serveis:

a) Servei d'Estudis i Anàlisis Sectorials.

b) Servei de Promoció Industrial i Artesana.

c) Servei d'Ordenació i Seguretat Minera.

2. Correspon al Servei d'Estudis i Anàlisis Sectorials l'exercici de les següents funcions:

a) Realització d'estudis i anàlisis sectorials, a fi d'identificar, definir i enfortir els factors d'especialització sectorial dels motors principals de la nostra economia.

b) Gestió de projectes de vertebració sectorial, a fi de reforçar la cadena de valor de les parts integrants d'un sector, per mitjà d'actuacions de reforçament de la competitivitat.

c) Desenrotllament d'iniciatives d'àmbit sectorial en els camps de la formació i la informació, per a la millora de la competitivitat de les empreses regionals per mitjà, entre altres, de la promoció d'observatoris de mercat i tecnològics.

d) Proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis i altres instruments de cooperació amb institucions públiques i privades, en matèries de sòl i infraestructures industrials.

e) Participació en propostes per a l'elaboració de la normativa i els plans d'actuació, de coordinació i de control en les matèries d'indústria, qualitat industrial i sector artesà.

f) Participació en l'elaboració periòdica de l'estat d'execució del pressupost, pel que fa a les matèries de la seua competència i en relació amb el grau de compliment tant dels objectius, com de les línies d'actuació i dels projectes del programa.

g) Qualsevol altra encomanada pels titulars dels òrgans dels quals depenen o atribuïdes per les disposicions vigents.

3. Correspon al Servei de Promoció Industrial i Artesana l'exercici de les següents funcions:

a) Proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis i uns altres instruments de cooperació amb institucions públiques o privades, en matèries de promoció industrial i artesana.

b) Seguiment estadístic de les conjuntures, la realització d'informes sectorials de situació i altres actuacions de suport.

c) Gestió d'actuacions d'identificació de noves oportunitats tecnològiques i de mercat per a les empreses regionals i de millora de la competitivitat industrial i artesana, així com d'altres actuacions de suport.

d) Participació en les propostes de normativa en matèria d'indústria, qualitat industrial i sector artesà.

e) Elaboració d'informes i propostes sobre resolució d'expedients, procediments i organització en matèria d'ordenació industrial i artesana, així com per a la modernització i la consolidació de les activitats industrials i artesanes, amb orientació al mercat.

f) Propostes per a la centralització del Registre d'Establiments Industrials, així com per a la seua actualització i manteniment.

g) Participació en l'elaboració periòdica de l'estat d'execució del pressupost, pel que fa a les matèries de la seua competència i en relació amb el grau de compliment tant dels objectius, com de les línies d'actuació i dels projectes del programa.

h) Participació en la coordinació funcional de les unitats territorials en matèria de la seua competència.

i) Qualsevol altra encomanada pels titulars dels òrgans dels quals depenen o atribuïdes per les disposicions vigents.

4. Correspon al Servei d'Ordenació i Seguretat Minera l'exercici de les següents funcions:

a) Desenrotllament de les funcions de caràcter tècnic relatives a la planificació, impuls, assessorament, coordinació, seguiment, anàlisi, control i avaluació de les actuacions en matèria de mines i de seguretat minera i pirotècnia.

b) Elaboració i proposta de criteris de planificació de la informació, inspecció i supervisió relatives a l'ordenació tècnica de les explotacions i investigació minera, aprofitament de jaciments miners, aigües minerals i termals i, en general, dels recursos naturals existents, així com en matèria d'explosius i pirotècnia; assessorament i coordinació de les unitats territorials en esta funció i realització del seguiment, l'anàlisi i l'avaluació de l'execució.

c) Participació en les propostes de normativa en matèria d'aprofitament de jaciments miners i aigües mineromedicinals.

d) Participació, en matèria de mines, en les propostes per a la centralització del Registre d'Establiments Industrials, així com per a la seua actualització i manteniment.

e) Elaboració d'informes i de propostes sobre resolució d'expedients, procediments, organització i ordenació en matèria de mines i de seguretat minera i pirotècnia.

f) Participació en l'elaboració periòdica de l'estat d'execució del pressupost, pel que fa a les matèries de la seua competència i en relació amb el grau de compliment tant dels objectius, com de les línies d'actuació i de projectes del programa.

g) Participació en la coordinació funcional de les unitats territorials en matèria de la seua competència.

h) Qualsevol altra encomanada pels titulars dels òrgans dels quals depenen o atribuïdes per les disposicions vigents.

Article 3. De l'Àrea de Comerç

1. L'Àrea de Comerç s'estructura en els següents serveis:

a) Servei d'Ordenació del Comerç.

b) Servei de Promoció Comercial.

c) Gabinet Tècnic de Preus.

2. Correspon al Servei d'Ordenació del Comerç l'exercici de les següents funcions:

a) Desenrotllament d'accions tendents a l'ordenació i la reglamentació de l'activitat comercial, des del punt de vista funcional o sectorial.

b) Estudi, coneixement i difusió de les estructures comercials, els canals i els processos de comercialització.

c) Elaboració d'indicadors i sèries estadístiques referides a l'evolució del sector comercial.

3. Correspon al Servei de Promoció Comercial l'exercici de les següents funcions:

a) Adopció i coordinació de mesures dirigides al foment i al desenrotllament de la comercialització de productes valencians.

b) La concertació, tutela, promoció i impuls de l'activitat de les cambres de comerç, indústria i navegació i de les institucions firals i fires de la Comunitat Valenciana.

c) Facilitar l'accés a la informació necessària per a la cooperació comercial.

4. Correspon al Gabinet Tècnic de Preus l'exercici de les següents funcions:

a) Elaboració de propostes de mesures dirigides a l'aplicació de la política de preus de la Comunitat Valenciana.

b) Coordinació de l'actuació de les corporacions locals en matèria de preus.

c) Elaboració d'informes sobre preus.

d) Direcció de la gestió del gabinet en la tramitació d'expedients en matèria de preus.

Secció segona

De la Direcció General de Seguretat Industrial i Consum

Article 4. De la Direcció General de Seguretat Industrial i Consum

L'Àrea de Seguretat Industrial i Consum depèn de la Direcció General de Seguretat Industrial i Consum.

Article 5. De l'Àrea de Seguretat Industrial i Consum

1. L'Àrea de Seguretat Industrial i Consum s'estructura en els següents serveis:

a) Servei de Seguretat Industrial

b) Servei d'Inspecció de Béns i Servicis

c) Servei de Suport i Defensa del Consumidor

d) Servei d'Arbitratge de Consum

2. Correspon al Servei de Seguretat Industrial l'exercici de les següents funcions:

a) Desenrotllament de les funcions de caràcter tècnic relatives a la planificació, impuls, assessorament, coordinació, seguiment, anàlisi, control i avaluació de les actuacions en matèria de seguretat industrial i dels organismes de control, així com de les funcions de control metrològic, registre de control metrològic i habilitació de laboratoris de verificació metrològica.

b) Elaboració i proposta de criteris per a la planificació de la informació, inspecció i supervisió de les activitats de seguretat industrial en les instal·lacions industrials; assessorament i coordinació de les unitats territorials en esta funció i realització del seguiment, l'anàlisi i l'avaluació de la seua execució.

c) Elaboració d'informes i propostes sobre resolució d'expedients, procediment, organització en matèria de seguretat industrial.

d) Elaboració d'informes i propostes sobre l'ordenació procedimental i la normativa en matèria de seguretat industrial.

e) Establiment de les condicions per a l'acreditació del compliment dels requisits que han de reunir els professionals i les empreses que es dediquen a executar, mantindre, reparar o revisar les instal·lacions, els equips o els aparells regulats pels reglaments tècnics de seguretat industrial; assessorament i coordinació de les unitats territorials en esta funció i realització del seguiment, l'anàlisi i l'avaluació de la seua execució.

f) Realització d'actuacions relatives a l'autorització, el seguiment i el control de les estacions d'Inspecció Tècnica de Vehicles.

3. Correspon al Servei d'Inspecció de Béns i Servicis l'exercici de les següents funcions:

a) Prevenció, vigilància i control del compliment de les normes dictades en defensa dels consumidors i usuaris.

b) Aplicació de les mesures correctores a les conductes contràries a la normativa vigent en matèria de defensa dels consumidors i usuaris.

c) Elaboració de normes, informes i dictàmens en matèria de defensa dels consumidors i usuaris.

4. Correspon al Servei de Suport i Defensa del Consumidor l'exercici de les següents funcions:

a) Elaboració i proposta de les mesures adequades per a evitar i suplir les situacions d'inferioritat, subordinació o indefensió en què es poden trobar els consumidors i usuaris.

b) Planificació i gestió de programes d'informació i divulgació que faciliten l'adequat exercici dels drets que els consumidors tenen reconeguts.

c) Desenrotllament de programes especialitzats de formació destinats als tècnics i al personal de les associacions de consumidors i de la mateixa administració en l'àrea de consum, així com la planificació de projectes per a impulsar l'educació del consumidor en les diferents nivells educatius.

d) Coordinació, foment i assessorament tècnic a les oficines municipals d'informació al consumidors i l'acreditació d'estes.

e) Impuls del moviment associatiu de consumidors i usuaris per mitjà del suport tècnic i econòmic que puguen necessitar per al compliment dels seus fins.

5. Correspon al Servei d'Arbitratge de Consum l'exercici de les següents funcions:

a) Foment del sistema arbitral de consum entre els empresaris i els professionals i els consumidors.

b) Formació i acreditació dels àrbitres que intervenen en les juntes arbitrals de consum.

c) Resolució dels conflictes entre consumidors i empresaris professionals per mitjà de la mediació i l'arbitratge administrat per la Junta Arbitral de Consum de la Comunitat Valenciana, adscrita al servei.

d) Impuls i coordinació de les juntes arbitrals de consum a la Comunitat Valenciana.

e) Elaboració del cens públic d'empreses i de professionals adherits al sistema arbitral de consum.

Capítol II

De la Secretaria Autonòmica d'Universitat,

Ciència i Tecnologia

Secció primera

De la Direcció General d'Universitat i Formació Superior

Article 6. De la Direcció General d'Universitat i Formació Superior

L'Àrea d'Universitats i Formació Superior depèn de la Direcció General d'Universitat i Formació Superior.

Article 7. De l'Àrea d'Universitats i Formació Superior

1. L'Àrea d'Universitats i Formació Superior s'estructura en els següents serveis:

a) Servei de Gestió i Administració Universitària

b) Servei d'Accés i Coordinació Universitària

c) Servei d'Acreditació i Avaluació de Qualitat Universitària

2. Correspon al Servei de Gestió i Administració Universitària l'exercici de les següents funcions:

a) Proposta, anàlisi i avaluació d'actuacions en matèria de política universitària.

b) L'elaboració, gestió, aplicació i anàlisi dels programes de finançament del sistema universitari.

c) La gestió, aplicació i anàlisi dels plans d'inversions de les universitats públiques valencianes i del seu finançament.

d) La proposta de les taxes acadèmiques d'estudis universitaris per a l'obtenció de titulacions oficials.

e) La gestió administrativa de les beques i ajudes per a estudiants universitaris la concessió de les quals és competència de la Conselleria.

f) Formular les propostes i la gestió del corresponent programa pressupostari.

g) La gestió dels sistemes d'informació a l'usuari de tot allò referent a les beques i ajudes a l'estudi universitari i a l'oferta del títols i ensenyaments.

h) La gestió dels processos per a implementar el sistema d'informació universitària.

i) La tramitació dels convenis de col·laboració amb les entitats públiques i privades en assumptes de competència de l'Àrea d'Universitats.

3. Correspon al Servei d'Accés i Coordinació Universitària l'exercici de les següents funcions:

a) Donar suport administratiu als òrgans col·legiats de coordinació interuniversitària i l'assistència a la secretaria d'estos.

b) La coordinació administrativa de l'organització dels procediments selectius necessaris per a l'accés a la universitat.

c) La coordinació administrativa del procediment de preinscripció per a l'accés als centres universitaris.

d) La gestió dels sistemes d'informació a l'usuari de tot allò referent a l'accés a la universitat

e) La tramitació de propostes de creació, supressió, adscripció i integració d'universitats, centres i ensenyaments universitaris, la competència dels quals està atribuïda a esta direcció general.

f) En general, l'elaboració i la tramitació de les propostes de normativa en matèria d'universitats i el seu règim jurídic.

4. Correspon al Servei d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat Universitària l'exercici de les següents funcions:

a) La gestió i tramitació administrativa dels procediments amb l'avaluació o l'emissió prèvia d'informe per a la contractació de professorat contractat quan legalment procedisca.

b) Els procediments de valoració prèvia dels mèrits individuals lligats a l'assignació singular dels complements retributius addicionals.

c) La tramitació dels procediments d'avaluació del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor.

d) La gestió i tramitació dels recursos administratius que s'interposen davant la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en el Sistema Universitari Valencià.

e) La gestió dels gastos de funcionament de la citada comissió i de les indemnitzacions i els gastos de desplaçament dels membres de la dita comissió i dels comitès d'avaluació.

f) La gestió i tramitació administrativa de qualsevol procediment administratiu en la resolució, informe o avaluació del qual intervinga la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en el Sistema Universitari Valencià, en l'àmbit de les seues competències.

g) Donar suport administratiu al coordinador o coordinadora tècnica de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en el Sistema Universitari Valencià.

Secció segona

De la Direcció General d'Investigació

i Transferència Tecnològica

Article 8. De la Direcció General d'Investigació i Transferència Tecnològica

L'Àrea de Política Científica i Transferència de Tecnologia depèn de la Direcció General d'Investigació i Transferència Tecnològica

Article 9. De l'Àrea de Política Científica i Transferència de Tecnologia

1. L'Àrea de Política Científica i Transferència de Tecnologia s'estructura en els següents serveis:

a) Servei de Gestió de la Investigació

b) Servei de Programes d'Investigació

c) Servei d'Estudis i Avaluació del PVIDI

d) Servei de Promoció de la Innovació

2. Correspon al Servei de Gestió de la Investigació l'exercici de les següents funcions:

a) La gestió tècnica, administrativa i econòmica, així com l'avaluació dels programes d'ajudes i beques corresponents als programes pressupostaris seus.

b) Participació en l'elaboració de l'avantprojecte del pressupost i de l'estat de l'execució, pel que fa a les matèries de la seua competència i en relació amb el grau de compliment tant dels objectius, com de les línies d'actuació i dels projectes del programa pressupostari.

c) Qualsevol altra encomanada pels titulars dels òrgans dels quals depenen o atribuïdes per les disposicions vigents

3. Correspon al Servei de Programes d'investigació l'exercici de les següents funcions:

a) Elaboració de la proposta de convocatòries d'ajudes corresponents als seus programes pressupostaris.

b) Elaboració d'informes, estudis i propostes de nous programes de I+D+I.

c) Proposar i gestionar la creació d'instituts universitaris.

d) Proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis i altres instruments de cooperació amb les institucions públiques i privades, en matèries de política científica i transferència de tecnologia.

e) Gestió, tramitació, i proposta d'informe dels recursos administratius que s'interposen en els procediments competència del centre directiu.

f) Gestió de les subvencions nominatives corresponents als seus programes pressupostaris.

g) La gestió, seguiment i avaluació de les actuacions cofinançades per la Unió Europea per mitjà del dit programa pressupostari.

h) La gestió tècnica i administrativa, així com l'avaluació contínua i l'estratègica dels programes i les actuacions assignades a la Secretaria del PVIDI.

i) El suport tècnic administratiu a la secretaria tècnica de la Comissió Delegada del Consell en matèria d'investigació i innovació tecnològica i als òrgans del PVIDI que establix la Llei 7/1997, de Foment i Coordinació de la Investigació Científica i del Desenvolupament Tecnològic de la Comunitat Valenciana.

j) Qualsevol altra encomanada pels titulars dels òrgans dels quals depenen o atribuïdes per les disposicions vigents.

4. Correspon al Servei d'Estudis i Avaluació del PVIDI l'exercici de les següents funcions:

a) Coordinació tècnica i instrumental del PVIDI. Elaboració de la redacció de l'avantprojecte del PVIDI i dels programes de treball de desenrotllament d'este.

b) Conéixer els programes i els projectes de I+D+I en els quals participen els centres i els instituts de la Generalitat Valenciana. La planificació, coordinació, avaluació, seguiment tècnic i instrumental de la política d'investigació i innovació tecnològica.

c) La gestió per a la coordinació dels PVIDI amb els plans nacionals, d'altres comunitats autònomes i d'àmbit supranacional.

d) Elaboració de la memòria anual d'avaluació i seguiment del PVIDI. Canalitzar la presència de la investigació pública en matèries de la seua competència, en òrgans, programes i la resta de fòrums de decisió i de debat que afecte a este, tant en l'àmbit nacional com internacional.

e) Programació, coordinació i realització d'estudis, d'informes i estadístiques en matèria d'investigació i innovació tecnològica.

f) L'informe previ de les propostes de convocatòries de subvencions i la resta dels suports a la investigació i la innovació tecnològica gestionats pels diferents departaments del Consell de la Generalitat i ens públics i organismes adscrits.

g) L'emissió d'informe previ dels projectes de convenis i acords de col·laboració amb entitats públiques i privades, quan incidisquen en els desenrotllament de les polítiques d'investigació i innovació tecnològica del Consell de la Generalitat.

h) Qualsevol altra encomanada pels titulars dels òrgans dels quals depenen o atribuïdes per les disposicions vigents.

5. Correspon al Servei de Promoció de la Innovació l'exercici de les següents funcions:

a) L'impuls a la dinamització dels agents i la potenciació de l'articulació del sistema valencià de ciència, tecnologia i empresa.

b) Fomentar la difusió dels coneixements, la informació i la promoció de la ciència.

c) Fomentar i impulsar la participació de les entitats públiques i privades en la investigació universitària, així com la captació de recursos i ajudes .

d) Difondre, a través dels mitjans al seu abast, les estratègies d'investigació en tots els àmbits socials, així com els resultats obtinguts, a fi d'aconseguir una implicació i una corresponsabilitat efectives en l'esforç investigador.

e) Qualsevol altra encomanada pels titulars dels òrgans dels quals depenen o atribuïdes per les disposicions vigents.

Secció tercera

De la Direcció General de Coordinació

d'Infraestructures Científiques i Tecnològiques

Article 10. De la Direcció General de Coordinació d'Infraestructures Científiques i Tecnològiques

L'Àrea d'Infraestructures Científiques i Tecnològiques depèn de la Direcció General de Coordinació d'Infraestructures Científiques i Tecnològiques.

Article 11. De l'Àrea d'Infraestructures Científiques i Tecnològiques

1. l'Àrea d'Infraestructures Científiques i Tecnològiques s'estructura en els següents serveis:

a) Servei de Planificació i Gestió d'Infraestructures

b) Servei d'Estudis i Cooperació per a la Innovació

2. Correspon al Servei de Planificació i Gestió d'Infraestructures l'exercici de les següents funcions:

a) Desenrotllar les funcions de caràcter tècnic relatives a la planificació, coordinació, seguiment, anàlisi, control i avaluació de les actuacions en matèria d'infraestructures d'investigació, desenrotllament i innovació, polígons industrials, parcs i instituts científics i tecnològics, parcs logístics i centres empresarials de desenrotllament i innovació tecnològica.

b) Tramitació administrativa, seguiment, anàlisi i avaluació de l'execució de les propostes per a generar i millorar les infraestructures científiques i tecnològiques i d'espais per a la innovació.

c) Formular la proposta i dur la gestió del corresponent programa pressupostari, així com la gestió, seguiment i avaluació de les actuacions cofinançades per la Unió Europea per mitjà del dit programa pressupostari en relació amb les infraestructures científiques i tecnològiques i els espais d'innovació.

d) Elaboració d'informes i propostes sobre resolució d'expedients, procediment, organització en matèria d'infraestructures científiques i tecnològiques i d'espais per a la innovació.

e) Elaboració d'informes i propostes sobre ordenació procedimental i normativa en matèria de les infraestructures científiques i tecnològiques i d'espais per a la innovació.

f) Qualsevol altra encomanada pels titulars dels òrgans dels quals depenen o atribuïdes per les disposicions vigents.

3. Correspon al Servei d'Estudis i Cooperació per a la Innovació l'exercici de les següents funcions:

a) Realització d'estudis i anàlisis a fi d'identificar les necessitats en matèria d'espais per a la innovació, dels agents i les xarxes del sistema valencià de ciència, tecnologia i empresa.

b) El disseny i la posada en marxa de plans, programes i projectes destinats a generar i a millorar els espais d'innovació, com a instruments d'aproximació entre els agents del sistema valencià de ciència, tecnologia i empresa.

c) Desenrotllament d'iniciatives de promoció, formació i comunicació a l'objecte de generar i millorar els espais per a la innovació.

d) Proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis i altres instruments de cooperació amb institucions públiques i privades en matèria de generar i millorar els espais per a la innovació.

e) Participació en les propostes per a l'elaboració de la normativa i plans d'actuació, coordinació i control en la matèria de generar i millorar els espais per a la innovació.

f) La col·laboració amb organismes institucionals relacionats amb la temàtica, així com l'emissió d'informes i estudis propis de la matèria i difusió estos.

g) Qualsevol altra encomanada pels titulars dels òrgans dels quals depenen o atribuïdes per les disposicions vigents.

Capítol III

De la Sotssecretaria

Article 12. De la Secretaria General Administrativa

1. La Secretaria General Administrativa s'estructura en els següents serveis:

a) Servei d'Informàtica

b) Servei de Programació i Gestió Econòmica

c) Servei de Gestió Administrativa

d) Servei d'Organització, Informació i Coordinació

e) Servei de Planificació i Anàlisi

f) Servei de Projectes d'Arquitectura

2. Correspon al Servei d'Informàtica l'exercici de les següents funcions:

a) Direcció, impuls i desenrotllament de projectes en el camp de les tecnologies de la informació i les telecomunicacions.

b) Direcció, control i supervisió de les instal·lacions informàtiques pròpies, així com el seu manteniment i seguiment posterior.

c) Elaboració i gestió dels plans i programes interns actuals tendents a l'ordenació del desenrotllament de sistemes d'informació.

d) Foment de la utilització de les noves tecnologies pel personal de la Conselleria.

e) Implantació de les aplicacions interdepartamentals i multidepartamentals en l'àmbit de la Conselleria.

3. Correspon al Servei de Programació i Gestió Econòmica l'exercici de les següents funcions:

a) Control i seguiment de l'execució pressupostària i les modificacions i la gestió dels gastos i ingressos.

b) Elaboració de l'avantprojecte de pressupost de la Conselleria.

c) Supervisió de l'activitat de gestió economicopressupostària que realitzen altres unitats de la Conselleria.

d) Elaboració de la informació economicopressupostària necessària per a la gestió de les diferents unitats administratives.

e) Seguiment i execució dels fons comunitaris.

f) Tramitació d'expedients de contractació i seguiment de l'execució d'estos.

g) Realització de totes les actuacions referents als arrendaments de béns immobles.

4. Correspon al Servei de Gestió Administrativa l'exercici de les següents funcions:

a) Gestió del personal de la Conselleria.

b) Elaboració de propostes de modificació de les relacions dels llocs de treball.

c) Elaboració d'estudis sobre les plantilles de personal de les diferents unitats de la Conselleria.

d) Elaboració d'informes i propostes de resolució sobre les reclamacions prèvies en matèria de personal.

e) Tramitació d'incidències en la nòmina i situacions del personal.

f) Custòdia i manteniment dels expedients de personal.

g) Coordinació de les unitats de registres de documents de la Conselleria i gestió del Registre General.

h) Tramitació i seguiment dels subministraments menors dels serveis centrals de la Conselleria.

i) Coordinació i, si és el cas, gestió sobre el manteniment de les instal·lacions de la Conselleria.

j) Gestió i manteniment de l'inventari de la Conselleria.

k) Gestió de l'arxiu de la Conselleria.

5. Correspon al Servei d'Organització, Informació i Coordinació l'exercici de les següents funcions:

a) Estudi dels processos, estructures i mètodes de treballs.

b) Racionalització dels procediments administratius i d'instruments de gestió.

c) Gestió de l'oficina d'informació de la Secretaria General i coordinació amb la resta d'oficines d'informació de la Conselleria.

d) Estudi i proposta sobre normalització de material i documentació.

e) Publicacions.

6. Correspon al Servei de Planificació i Anàlisi l'exercici de les següents funcions:

a) Donar suport i assessorament als òrgans superiors i al nivell directiu de la Conselleria en el disseny, proposta i implantació de plans d'actuació d'esta.

b) Seguiment i control dels òrgans de participació de la Conselleria, així com dels ens i empreses que en depenen.

c) Seguiment de compromisos i convenis amb altres administracions públiques.

d) Anàlisi dels resultats de l'aplicació de normativa i ajudes econòmiques de la Conselleria.

e) Assistència tècnica en l'elaboració i gestió de convocatòries de subvencions.

f) Coordinació, seguiment, supervisió i impuls dels convenis de col·laboració que ha de subscriure la Conselleria.

g) Realització de quantes funcions anàlogues li siguen encomanades.

7. Correspon al Servei de Projectes d'Arquitectura l'exercici de les següents funcions:

a) Elaboració avanços d'instruccions i recomanacions per a la redacció de projectes d'obres.

b) Seguiment dels projectes en la fase de construcció, amb la direcció i la coordinació dels equips tècnics responsables.

c) Realització de projectes i direcció d'obres.

d) Coordinació i direcció dels equips tècnics en els convenis de col·laboració.

e) Elaboració, si és el cas, d'informes tècnics a sol·licitud de les diferents unitats de la Conselleria.

Article 13. Del Gabinet Tècnic

1. Correspon al Gabinet Tècnic l'exercici de les següents funcions:

a) Donar suport i assistència de caràcter tècnic al conseller i, si és el cas, a la resta dels òrgans de la Conselleria.

b) Coordinació, control i seguiment de l'activitat parlamentària. Preparació d'intervencions, informes i documents sobre assumptes relatius a l'activitat parlamentària en l'àmbit de la Conselleria i ens públics adscrits.

c) Elaboració d'estudis i informes de naturalesa tècnica i de contingut econòmic.

d) Recopilació d'informació sobre l'execució de plans, programes i actuacions de la Conselleria i dels ens públics adscrits.

e) Recopilació i anàlisi de documentació i informació relacionades amb les matèries pròpies de la Conselleria.

f) Direcció, informació i reproducció d'estadístiques, a iniciativa pròpia o en col·laboració amb altres organismes o entitats especialitzades.

g) Constitució, organització i custòdia dels fons bibliogràfic de la Conselleria i de les publicacions periòdiques especialitzades i documentació de caràcter tecnicoeconòmic.

2. Al capdavant del Gabinet Tècnic es troba la direcció del Servei del Gabinet Tècnic.

Títol III

Dels serveis territorials

Article 14. Dels serveis territorials d'indústria i Seguretat Industrial

Correspon als serveis territorials d'Indústria i Seguretat Industrial, en el seu respectiu àmbit territorial, la gestió i execució de les funcions derivades del marc legal vigent i de la política de la Direcció General d'Indústria i Comerç i de la Direcció General de Seguretat Industrial i Consum i dels seus programes d'actuació, en les matèries d'indústria, mineria, artesania, seguretat industrial, metrologia, Inspecció Tècnica de Vehicles i metalls preciosos.

Article 15. Dels serveis territorials de Comerç

Correspon als serveis territorials de Comerç, en el seu respectiu àmbit territorial, la gestió i execució de les funcions derivades del marc legal vigent i de la política de la Direcció General d'Indústria i Comerç i dels seus programes d'actuació, en les matèries de comerç interior i promoció comercial.

Article 16. Dels serveis territorials de Consum

Correspon als serveis territorials de Consum en el seu respectiu àmbit territorial, la gestió i execució de les funcions derivades del marc legal vigent i de la política de la Direcció General de Seguretat Industrial i Consum i dels seus programes d'actuació, en les matèries de consum, suport i defensa dels consumidors i usuaris.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Única

1. A efectes del que disposa l'apartat anterior, les unitats la denominació de les quals no patit cap canvi, dependran, amb els seus actuals mitjans personals i materials, de les unitats superiors que establix esta orde.

2. Mentre no s'aproven les relacions de llocs de treballs adaptades a la nova estructura orgànica desplegada per la present orde, l'actual Servei de Planificació i Coordinació assumix les funcions atribuïdes al Servei de Planificació i Gestió d'Infraestructures, i l'actual Servei de Projectes i Infraestructures Científiques, assumix les funcions atribuïdes al Servei d'Estudis i Cooperació per a la Innovació.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única

Queden derogades l'Orde de 10 de juny de 2002 i l'Orde de 12 de desembre de 2002, per les quals es desplega el Reglament Orgànic.

DISPOSICIÓ FINAL

Única

La present orde entra en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana

València, 7 de desembre de 2005

El conseller d'Empresa, Universitat i Ciència,

Mapa web