Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 145/2014, de 5 de setembre, del Consell, pel qual es regula el Registre Vitícola i les declaracions obligatòries del sector vitícola a la Comunitat Valenciana. [2014/8195]

(DOGV núm. 7356 de 09.09.2014) Ref. Base de dades 007981/2014

DECRET 145/2014, de 5 de setembre, del Consell, pel qual es regula el Registre Vitícola i les declaracions obligatòries del sector vitícola a la Comunitat Valenciana. [2014/8195]
PREÀMBUL

El Reglament (CE) núm. 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual es va crear una organització comuna dels mercats agraris, entre altres, arreplega en el capítol III un nou règim d’autorització de plantacions de vinya i deroga el Reglament (CE) núm. 1234/2007, del Consell, de 22 d’octubre, pel qual es va crear una organització comuna de mercats agrícoles i s’establixen disposicions específiques per a determinats productes agrícoles (reglament únic per a les OCM). No obstant això, quant al sector vitivinícola, continua vigent el règim aplicable pel mencionat Reglament núm. 1234/2007 a les plantacions il·legals fins que estes siguen arrancades o regularitzades (articles 85 bis a 85 sexies) i el règim de comunicacions (188 bis, apartats 1 i 2), així com el règim transitori de drets de plantació (part II, títol I, capítol III, secció IV bis, subsecció II), este últim fins al 31 de desembre de 2015.

D’altra banda, l’article 145 del Reglament (CE) núm. 1308/2013, manté l’obligació d’administració, per part dels estats membres, d’un registre vitícola amb informació actualitzada del potencial vitícola, i atorga poders a la Comissió per a adoptar actes delegats pels quals s’establisquen les disposicions sobre el contingut del registre vitícola i les excepcions. Fins a esta adopció, el Reglament (CE) núm. 436/2009, de la Comissió, de 26 de maig de 2009, establix disposicions d’aplicació del Reglament (CE) 479/2008, del Consell, pel que fa al Registre Vitícola, a les declaracions obligatòries i a la recopilació d’informació per al seguiment del mercat, als documents que acompanyen el transport de productes i als registres que s’han de portar en el sector vitivinícola.

En l’àmbit estatal, el Reial Decret 1244/2008, de 18 de juliol, pel qual es regula el potencial de producció vitícola, entre altres coses determina, en l’article 29, que les comunitats autònomes hauran de mantindre el seu registre vitícola actualitzat i, amb este fi, s’utilitzarà la informació gràfica i alfanumèrica d’identificació de parcel·les del SIGPAC; i el Reial Decret 1303/2009, de 31 de juliol, sobre declaracions obligatòries en el sector vitivinícola i pel qual es modifica el Reial Decret 1244/2008, de 18 de juliol, desplega les facultats normatives d’aplicació conferides als estats membres i establix els models amb les dades mínimes que han de contindre les declaracions del sector vitivinícola.

D’altra banda, la Llei 2/2005, de 27 de maig, de la Generalitat, d’Ordenació del Sector Vitivinícola de la Comunitat Valenciana, aplicable, segons l’article 1 punt 2, a les vinyes destinats a la producció de raïm de vinificació, establix, en el capítol III del títol I, un règim relatiu als registres de vinya. Esta llei, junt amb el seu Reglament desplegat per mitjà del Decret 8/2007, de 19 de gener, del Consell, concreten el marc d’actuació relatiu a la gestió del nostre potencial productiu vitícola i arreplega el règim sancionador ja previst en la Llei 24/2003, de 10 de juliol, de la Vinya i el Vi.
També cal tindre en compte que per mitjà del Decret 171/1986, de 29 de desembre, del Consell, es van crear el Registre de Plantacions de Vinya i el Registre de Parcel·les amb Dret a Replantació de Vinya.
L’Orde 2/2010, de 14 de gener, de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació, regula les condicions i les obligacions respecte de les declaracions obligatòries del sector vitivinícola.
Finalment, l’Acord de 25 de gener de 2013, del Consell, pel qual es van aprovar noves accions de simplificació i reducció de càrregues administratives, inclou la inscripció/actualització de dades del Registre Vitícola entre els procediments incorporats al Pla de Simplificació i Reducció de Càrregues Administratives de la Generalitat (Pla SIRCA).

La importància del sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana queda de manifest, entre altres, per un potencial vitícola aproximadament de 68.000 hectàrees de vinya, per l’existència d’uns 22.000 viticultors i una producció entorn dels 2,3 milions d’hectolitres per campanya, en vora 190 cellers al llarg del territori. En conseqüència, l’elevat nombre d’expedients derivats de la gestió del potencial productiu vitícola i les declaracions obligatòries del sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana, així com la necessitat de mantindre permanentment actualitzada la informació del Registre Vitícola, més encara tenint en compte l’entrada en vigor d’un nou sistema d’autorització de plantacions per a l’1 de gener de 2016, aconsella la participació d’entitats col·laboradores en la tramitació dels expedients la gestió dels quals és competència de la Direcció General de Producció Agrària i Ramaderia, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua. Es pretén amb això millorar l’eficàcia de la tramitació del procediment en este àmbit. A més, l’experiència adquirida amb la col·laboració d’entitats en la tramitació d’altres procediments indica que es contribuïx a la formació i professionalització del sector, a més d’acostar encara més l’Administració al ciutadà.

Per tot això, amb este decret s’actualitza la regulació del Registre Vitícola i les declaracions obligatòries en el sector, ja que s’adapta a les circumstàncies actuals.
Per tant, de conformitat amb els articles 18.f i 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, consultades les organitzacions representatives del sector, a proposta del conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 5 de setembre de 2014,


DECRETE

Article 1. Objecte
L’objecte d’esta norma és regular, en l’àmbit de la Comunitat Valenciana:
1. El Registre Vitícola i els procediments hi relacionats: sol·licituds d’inscripció o actualització de dades que consten en el Registre Vitícola, autoritzacions d’arrancada, de replantació o substitució, de plantació, transferències de drets de replantació, sol·licituds de drets de nova plantació de vinya i de conversió d’estos en autoritzacions de plantació.

2. La declaració d’il·legalitat de parcel·les vitícoles que no complisquen la normativa vigent relativa al potencial de producció i el règim aplicable a estes.
3. La tramitació de declaracions obligatòries en el sector vitivinícola, és a dir, declaracions d’existències, de collita, de producció i de destinació de produccions de plantacions il·legals.
4. La participació d’entitats col·laboradores en la tramitació dels procediments relacionats amb el Registre Vitícola i les declaracions obligatòries en el sector vitivinícola.


CAPÍTOL I
El Registre Vitícola

Secció Primera
La informació del Registre Vitícola

Article 2. Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana (RVCV)
1. El Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana permet el seguiment i el control de l’evolució del potencial vitícola i, a este efecte, esta format per el Registre d’Explotadors i Propietaris, el Registre de Plantacions de Vinya i el Registre de Drets de Replantació o Nova Plantació de Vinya.
2. El Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana depén de la conselleria competent en matèria d’agricultura, a través de la direcció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de producció vitícola a l’esmentada conselleria.

Article 3. Potencial vitícola de la Comunitat Valenciana
La superfície de vinya inscrita en el Registre Vitícola, més la de drets de replantació o plantació i les autoritzacions de plantació indicades en l’article anterior, constituïxen el potencial vitícola de la Comunitat Valenciana.

Article 4. Registre d’Explotadors i Propietaris
El RVCV identifica tot explotador i tot propietari de les parcel·les indicades en l’article 5 i tot titular dels drets o autoritzacions indicats en l’article 2 d’este decret, a través del Registre d’Explotadors i Propietaris.

Article 5. Registre de Plantacions de Vinya
1. El RVCV arreplega la informació rellevant relativa a la identificació i localització de les parcel·les vitícoles, la seua superfície i característiques de les vinyes plantades. A este efecte, s’utilitzarà la informació gràfica i alfanumèrica de parcel·les SIGPAC a mesura que es dispose de tota la informació relativa a la corresponent correlació amb les referències parcel·làries del RVCV. La conselleria competent en matèria d’agricultura habilitarà els mitjans necessaris per a la determinació i el manteniment d’esta correlació.
2. Així mateix, en el Registre de Plantacions de Vinya ha de constar, si és el cas, la situació il·legal de les parcel·les, sense perjuí de les actuacions administratives que se’n deriven.

Article 6. Registre de Drets de Replantació o Nova Plantació de Vinya

Tots els drets de replantació o nova plantació de vinya s’han d’inscriure en el Registre de Drets de Replantació o Nova Plantació de Vinya. Este registre arreplega, almenys, la informació referent a la titularitat, superfície, rendiment associat i vigència del dret, així com el seu origen.

Els drets de replantació registrats s’expressen en extensió de la superfície de vinya pura equivalent a l’ocupada per la vinya legalment establida i arrancada amb autorització de l’Administració. Els drets de nova plantació indicaran, igualment, la superfície per la qual han sigut concedits amb subjecció a les normes que els regulen.


Article 7. Obligació d’inscripció i actualització del Registre Vitícola

1. La inscripció en el Registre Vitícola és obligatòria per a totes les parcel·les vitícoles en els termes establits en el primer paràgraf de l’article 5 del present decret, i a este efecte els viticultors hauran d’inscriure-les en el Registre de Plantacions de Vinya. Les parcel·les on es declare l’arrancada s’han de donar de baixa d’este registre.
Els drets de replantació o plantació s’han de donar de baixa en el Registre de Drets de Replantació o Nova Plantació de Vinya quan siguen exercits o quan es convertisquen en autoritzacions d’acord amb la disposició transitòria primera d’este decret. Els drets no utilitzats durant el seu període de vigència formaran part, si és el cas, de la Reserva de Drets de Plantació de la Comunitat Valenciana.

Els explotadors vitícoles estan obligats a declarar totes les seues parcel·les i a facilitar la informació requerida per a la seua inscripció. De la mateixa manera, han de sol·licitar al Registre Vitícola qualsevol modificació de les dades hi incloses. A este efecte, les parcel·les de vinya hauran de ser identificades per mitjà de la referència SIGPAC.
2. El Registre Vitícola s’ha de mantindre actualitzat, incloent-hi, a este efecte, les modificacions pertinents a petició de les persones interessades, sense perjuí de les actualitzacions que puguen produir-se d’ofici.

Article 8. Reserva de Drets de Plantació de la Comunitat Valenciana

A la Reserva de Drets de Plantació de la Comunitat Valenciana s’incorporaran els drets de plantació i replantació indicats en l’article 14 de la Llei 2/2005, de 27 de maig, de la Generalitat, d’Ordenació del Sector Vitivinícola de la Comunitat Valenciana. A este efecte, el Registre de Drets de Replantació o Nova Plantació de Vinya ha de permetre la seua gestió i seguiment, l’assignació a la reserva autonòmica i les possibles transferències entre reserves, així com la concessió de drets de plantació de la reserva autonòmica als viticultors.

Article 9. Conservació i accés a la informació
La conselleria competent en matèria d’agricultura conservarà els expedients que suporten les dades que figuren en les bases de dades del Registre Vitícola durant el temps necessari per al seguiment i el control de les mesures a les quals fan referència i, en tot cas, com a mínim, durant les cinc campanyes vitícoles següents a la campanya a la qual fan referència estes dades.
Així mateix, les bases de dades del Registre Vitícola permetran la consulta de fets històrics als efectes d’efectuar el seguiment efectiu de la informació. Totes les persones interessades poden exercir els drets d’accés a la seua informació del RVCV, sense perjuí del compliment de la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.


Article 10. Control de la informació
1. La conselleria competent en matèria d’agricultura efectuarà els controls sobre el potencial productiu que calguen.
2. Els viticultors estan obligats a permetre l’accés a les parcel·les i facilitar la labor del personal tècnic en les inspeccions de camp, així com a facilitar la documentació que els siga requerida per a verificar les dades del RVCV.
3. El resultat dels controls donarà lloc, si és el cas, a la modificació de les dades del RVCV, sense perjuí de les sancions que puguen correspondre a les infraccions detectades.

Article 11. Comunicació d’informació
La conselleria competent en matèria d’agricultura, a través de la direcció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de producció vitícola, remetrà al ministeri competent en matèria d’agricultura la informació continguda en el RVCV que siga necessària per al compliment de les obligacions de comunicació a la Comissió de la Unió Europea previstes en la normativa comunitària.


Secció Segona
Els procediments del Registre Vitícola

Article 12. Ompliment de les sol·licituds
1. Correspon a la conselleria competent en matèria d’agricultura la recepció i tramitació de les sol·licituds del Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana.
2. L’ompliment de les sol·licituds s’ha de fer, de forma obligatòria per a les persones jurídiques i preferentment per a les persones físiques, en suport electrònic, a partir del moment en què estiga disponible l’aplicació informàtica a este efecte, per mitjà de la incorporació dels formularis corresponents a esta aplicació.
Els sol·licitants podran personar-se en les dependències de la conselleria competent en matèria d’agricultura habilitades per a este fi, o, si és el cas, en les oficines de les entitats col·laboradores acreditades d’acord amb el que preveu el capítol III d’este decret, on es gravaran les dades facilitades per l’interessat.

Article 13. Termini de presentació de les sol·licituds relatives al Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana
1. A fi de mantindre el Registre Vitícola permanentment actualitzat, tot viticultor o viticultora amb explotació a la Comunitat Valenciana està obligat a presentar les sol·licituds i les comunicacions corresponents davant de la conselleria competent en matèria d’agricultura. En concret, les sol·licituds relatives al Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana són les següents:
a) Inscripció o actualització de les dades que consten en el Registre Vitícola, a fi de registrar qualsevol canvi que s’hi produïsca, tant de titularitat com de característiques de la vinya de la parcel·la.
b) Autorització d’arrancada de vinya per a obtindre el dret de replantació, a fi d’obtindre el permís d’arrancada amb drets de replantació.

c) Autorització de replantació o substitució de vinyes de vinificació, a fi d’obtindre el corresponent permís de plantació.
d) Transferències de drets de replantació, a fi de permetre la compravenda de drets de replantació dins del seu termini de vigència.
e) Drets de nova plantació, a fi d’obtindre drets de nova plantació en els casos indicats per la normativa estatal d’aplicació. A saber: experimentació vitícola, cultiu de vinyes mare d’empelts i superfícies destinades a plantacions en el marc de mesures de concentració parcel·lària o mesures d’expropiació per causa d’utilitat pública.

f) Autoritzacions per a plantacions de vinya posteriors al 31 de desembre de 2015.
2. El termini de presentació de les sol·licituds indicades en l’apartat a serà entre el 2 de gener i el 30 de juny de cada any. La resta de sol·licituds compreses en els apartats b al e podran presentar-se durant tot l’any. Per a les autoritzacions referides en la lletra f caldrà ajustar-se al que disposen, si és el cas, les seues normes reguladores.

Article 14. Tramitació
1. Una vegada verificades les sol·licituds de conformitat pel sol·licitant, es procedirà al registre d’entrada de les sol·licituds i s’entregarà al sol·licitant un justificant de la presentació de la sol·licitud.
2. A fi de millorar l’eficàcia i agilitzar-ne la tramitació, els procediments relatius a les sol·licituds i declaracions del Registre Vitícola respondran al principi de màxima simplificació i podran preveure la participació d’entitats col·laboradores degudament acreditades per la conselleria competent en matèria d’agricultura, d’acord amb el que preveu el capítol III del present decret.
3. En tot cas, els servicis tècnics de les direccions territorials de la conselleria competent en matèria d’agricultura realitzaran, per si mateixes o través de les oficines comarcals de la seua demarcació, els controls i les comprovacions necessàries previs a l’emissió de les resolucions corresponents.

Article 15. Declaració d’il·legalitat
Les superfícies plantades després del 31 de desembre de 2015 que no disposen d’autorització, o abans de l’1 de gener de 2016 sense un dret de replantació, es consideren plantacions il·legals de vinya i hauran de ser arrancades, després d’un expedient administratiu que declare esta condició d’il·legals, tramitat d’acord amb la normativa corresponent.



CAPÍTOL II
Declaracions obligatòries del sector vitivinícola

Article 16. Competència per a la recepció i tramitació de declaracions obligatòries del sector vitivinícola
1. Correspon a la conselleria competent en matèria d’agricultura la recepció i tramitació de les declaracions obligatòries de les persones que hagen de presentar anualment una de les declaracions obligatòries del sector vitivinícola, d’acord amb el que establix la normativa estatal d’aplicació.
2. A fi de millorar l’eficàcia i agilitzar-ne la tramitació, els procediments relatius a les declaracions obligatòries del sector vitivinícola respondran, així mateix, al principi de màxima simplificació, i podran preveure la participació d’entitats col·laboradores, degudament acreditades per la conselleria competent en matèria d’agricultura, d’acord amb el que preveu el capítol III d’este decret.

Article 17. Termini de presentació i contingut de les declaracions
Quant al termini de presentació i contingut de les declaracions d’existències, de collita, de producció i de destinació, caldrà ajustar-se al que preveu la normativa estatal d’aplicació sobre declaracions obligatòries del sector vitivinícola.

Article 18. Tramitació
1. L’ompliment de les declaracions s’ha de fer, de forma obligatòria per a les persones jurídiques i preferentment per a les persones físiques, en suport electrònic, a través de l’aplicació informàtica per a això. A este efecte, els formularis seran incorporats a l’esmentada aplicació.

2. Als efectes de gravar les seues declaracions i les dels seus proveïdors, les persones obligades a presentar les declaracions de producció i/o existències podran accedir a l’aplicació informàtica de captura de declaracions. A este efecte, se’ls assignarà un codi d’usuari i una clau d’accés, si així ho sol·liciten i complixen els requeriments corresponents de maquinari i programari.
3. Així mateix, els declarants podran personar-se en les dependències de la conselleria competent en matèria d’agricultura habilitades amb este fi, o en les oficines de les entitats col·laboradores acreditades, on es gravaran les dades que facilite l’interessat.
4. Tots els camps consignats seran revisats i, si és el cas, rectificats, amb caràcter previ a considerar complida l’obligació de declaració. Una vegada verificats de conformitat pel declarant, es procedirà al seu registre d’entrada i s’entregarà al sol·licitant un justificant de la presentació de la declaració.
5. Les direccions territorials de la conselleria competent en matèria d’agricultura faran els resums de declaracions de producció i existències presentades i les comunicaran a la direcció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de producció vitícola, a través del servici competent per raó de la matèria, el qual informarà sobre les incidències detectades per possibles infraccions a fi d’iniciar, per part de l’òrgan competent, el procediment administratiu sancionador corresponent.


Article 19. Comunicació d’informació
La conselleria competent en matèria d’agricultura, a través de la direcció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de producció vitícola, remetrà al ministeri competent en matèria d’agricultura la informació derivada de les declaracions obligatòries del sector vitivinícola que siga necessària per al compliment de les obligacions de comunicació a la Comissió de la Unió Europea previstes en la normativa comunitària.


CAPÍTOL III
Entitats col·laboradores

Article 20. Entitats col·laboradores
Podran ser acreditades com a entitats col·laboradores, als efectes de col·laborar en la tramitació de les sol·licituds del Registre Vitícola i declaracions previstes en este decret, les entitats següents:
1. Les organitzacions professionals agràries amb presència en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, com a entitats representatives dels interessos generals dels agricultors, que tinguen com a mínim àmbit territorial provincial.
2. Els consells reguladors o òrgans de gestió de les figures de qualitat víniques de la Comunitat Valenciana.
3. Altres entitats que acrediten experiència i capacitat tècnica suficient per a la gestió en matèria de tramitació d’expedients en el sector vitícola.

Article 21. Prohibició d’obtindre la condició d’entitat col·laboradora

1. No podran obtindre la condició d’entitat col·laboradora, als efectes d’este decret, les persones o le entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:
a) Haver sigut sancionades o condemnades, mitjançant una resolució o sentència ferma, a la pena de pèrdua de la possibilitat d’obtindre subvencions o ajudes públiques.
b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver sigut declarades insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarades en concurs, llevat que en este haja adquirit eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver sigut inhabilitades d’acord amb la normativa en matèria concursal, sense que haja conclòs el període d’inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.

c) Haver donat lloc, per causa per la qual hagen sigut declarades culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l’administració.
d) Estar incursos, la persona física, els administradors de les societats mercantils o aquells que tenen la representació legal d’altres persones jurídiques, en algun dels casos de la Llei 5/2006, de 10 d’abril, de Regulació dels Conflictes d’Interessos dels Membres del Govern i dels Alts Càrrecs de l’Administració General de l’Estat, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servici de les Administracions Públiques, o que es tracte de qualsevol dels càrrecs electius regulats en la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, en els termes establits en estes o en la normativa autonòmica que regule estes matèries.

e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determine reglamentàriament.
f) Tindre la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.
g) No estar al corrent de pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que reglamentàriament es determinen.
2. Si concorre posteriorment a la seua acreditació qualsevol de les circumstàncies anteriors, se suspendrà l’acreditació, i, si no s’esmena, es perdrà la condició d’entitat col·laboradora.
3. Les entitats regulades en este capítol hauran d’adjuntar a la seua sol·licitud d’acreditació una declaració responsable com a justificació de no estar incurses en prohibicions per a obtindre la condició d’entitat col·laboradora.

Article 22. Sol·licituds d’acreditació com a entitat col·laboradora
1. Les entitats previstes en l’article 20 del present decret podran sol·licitar l’acreditació com a entitat col·laboradora en qualsevol moment a través del règim previst en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
2. A esta sol·licitud s’han d’adjuntar els documents següents:
a) Estatuts socials i les seues modificacions.
b) Si és el cas, certificat en el qual conste l’adopció de l’acord pel qual s’aprova la sol·licitud de reconeixement com a entitat col·laboradora.
c) Identificació del representant de l’entitat.
d) Declaració responsable de no estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establida en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
e) Declaració responsable de trobar-se al corrent en les seues obligacions tributàries i de Seguretat Social. Excepte manifestació expressa del sol·licitant, la presentació de la sol·licitud comportarà l’autorització per a demanar el compliment mencionat a través de mitjans telemàtics.
f) Document de declaració del compliment i identificació dels punts següents:
1r. Llista de les persones autoritzades per a l’accés a les dades i informacions hi contingudes amb breu descripció de les funcions i obligacions de cada un dels usuaris o perfils d’usuaris amb accés a les dades de caràcter personal i als sistemes d’informació clarament definides.

2n. Declaració del fet que adoptarà les mesures necessàries perquè el personal conega d’una manera comprensible les normes de seguretat que afecten el desenrotllament de les seues funcions, així com les conseqüències en què pot incórrer en cas d’incompliment.
3r. Mesures de prevenció d’alteracions o pèrdues de les dades i informacions.
4t. Descripció de les mesures de seguretat tendents a evitar la intercepció i alteració de les comunicacions, així com els accessos no autoritzats.
5t. Compromís d’establir els mitjans necessaris que permeten l’existència de compatibilitat dels mitjans que utilitze l’emissor.
6t. Declaració que sempre que es rebutge qualsevol document o suport que continga dades de caràcter personal, es destruïsca o esborre per mitjà de l’adopció de mesures dirigides a evitar l’accés a la informació hi continguda o la seua recuperació posterior.

3. El termini màxim per a resoldre este procediment serà de sis mesos.

Article 23. Protecció de dades
Les entitats col·laboradores acreditades hauran de garantir, en tot moment, el compliment del que preveu la normativa estatal d’aplicació en matèria de protecció de dades.



Article 24. Efectes de l’acreditació com a entitat col·laboradora
1. L’adquisició, amb plenitud d’efectes, de la condició d’entitat col·laboradora només es produirà després de la subscripció del conveni de col·laboració corresponent.
2. El conveni subscrit tindrà una duració màxima de tres anys des de la formalització, sense perjuí de la rescissió a petició d’alguna de les parts, o de la possible pròrroga de la seua vigència, en cas de necessitat, mitjançant un acord entre ambdós. Tot això sense que, conjuntament, la duració total del conveni puga excedir els sis anys.

Article 25. Remissió dels escrits, sol·licituds i comunicacions efectuats per mitjans telemàtics
1. Es podrà utilitzar la unitat registral telemàtica de la conselleria competent en matèria d’agricultura perquè els ciutadans presenten les sol·licituds, escrits i comunicacions que es facen per via telemàtica, relatius als procediments administratius vinculats a les sol·licituds i declaracions regulades en esta norma.
2. Els sol·licitants hauran de disposar de certificat d’usuari per a firmar digitalment les seues sol·licituds i escrits que presenten a través de mitjans electrònics.
3. Una vegada que estiga disponible el servici de notificació telemàtica, els impresos de sol·licitud hauran d’especificar la possibilitat d’optar per la notificació telemàtica.

Article 26. Entitats representants als efectes de la presentació telemàtica
1. Es podrà obtindre l’habilitació per a la realització de les funcions previstes en l’article 23 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’Accés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics, sobre transaccions en representació de tercers amb relació a les tramitacions derivades del procediment regulat en este decret, segons el que preveu el paràgraf següent.
2. Per a les entitats que pretenguen actuar respecte a les persones previstes en l’article 11.1 del Decret 98/2005, de 20 de maig, del Consell, hauran d’efectuar la seua sol·licitud per mitjà del document individualitzat previst en l’article 11.2 del decret esmentat. El document de sol·licitud d’adhesió tindrà el contingut mínim següent:
a) Les entitats han de disposar de certificat d’usuari per a firmar digitalment, d’acord amb els requisits de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de Firma Electrònica, en concret l’article 7, sobre emissió de certificats a persones jurídiques, i han de complir, en l’àmbit de la Comunitat Valenciana, el que disposen els articles 7, 11 i 13 del Decret 87/2002, de 30 de maig, del Consell.
b) La representació, en el marc del que preveu l’article 32 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, sense perjuí de qualsevol altre mitjà admés en dret, haurà de ser acreditada per mitjà del document en què conste l’autorització, que podrà ser requerit en qualsevol moment per l’autoritat competent. Este document l’ha de firmar el representant de l’entitat i el representat, i serà degudament custodiat per l’entitat representant i s’entregarà còpia firmada al representat.



DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Regla de no gasto
El compliment i posterior desplegament d’este decret no podrà tindre cap incidència en la dotació dels capítols de gasto assignats a la conselleria competent en matèria d’agricultura, i, en tot cas, hauran de ser atesos amb els mitjans persones i materials d’esta conselleria.



DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Autoritzacions de plantació posteriors al 31 de desembre de 2015
D’acord amb el que disposa el Reglament (CE) 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual es va crear l’organització comuna de mercats dels productors agraris, a partir de l’1 de gener de 2016, la conselleria competent en matèria d’agricultura habilitarà un procediment de sol·licituds per a autoritzacions de plantació i crearà el Registre d’Autoritzacions de Plantació, el qual passarà a formar part del Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana.

Els drets de plantació o replantació concedits als viticultors abans del 31 de desembre de 2015 que no hagen sigut utilitzats per estos i siguen encara vàlids a eixa data podran convertir-se en autoritzacions de plantació.

Segona. Plantacions il·legals anteriors a l’1 de gener de 2016. Obligació d’arrancada
Els responsables de plantacions il·legals de vinya o, a falta d’això, els propietaris d’estes parcel·les, hauran d’arrancar, al seu càrrec, les plantacions de vinya d’estes, sense perjuí del dret del propietari a reclamar el cost de l’arrancada al responsable de la plantació il·legal. A este efecte, la declaració d’il·legalitat d’una parcel·la vitícola atorgarà un termini de dos mesos per a realitzar l’arrancada d’esta plantació.

En cas d’incompliment de l’obligació d’arrancada, l’Administració podrà optar per executar subsidiàriament esta operació, i els gastos de l’arrancada seran a càrrec de la persona obligada.

Tercera. Plantacions il·legals anteriors a l’1 de gener de 2016. Règim sancionador
La declaració d’il·legalitat d’una plantació comportarà la qualificació de la infracció corresponent d’acord amb el que establix la normativa bàsica d’aplicació. En tot cas, el propietari de la parcel·la podrà reclamar l’import de la multa amb què poguera ser sancionat el responsable de la plantació il·legal.
Així mateix, la direcció territorial de la conselleria competent en matèria d’agricultura imposarà multes coercitives per hectàrea pendent d’arrancar, amb una periodicitat de dotze mesos fins que es produïsca l’arrancada, de conformitat amb el que disposa la corresponent normativa de la Unió Europea. Independentment de la multa coercitiva i compatible amb esta, podran imposar-se les sancions que corresponguen.

Igualment, en el cas d’incompliment del règim de no circulació del raïm i els productes elaborats a partir de les produccions de plantacions il·legals, es qualificarà la infracció d’acord amb el que establix la normativa bàsica d’aplicació. A este efecte, la direcció territorial de la conselleria competent en matèria d’agricultura realitzarà les comprovacions necessàries per a verificar el compliment efectiu del règim que es concreta en la disposició transitòria següent.


Quarta. Plantacions il·legals anteriors a l’1 de gener de 2016. Règim de no circulació
Mentres no es produïsca l’arrancada i en cas de veremar la parcel·la il·legal, el responsable de la plantació il·legal o, a falta d’això, el propietari d’esta, haurà de presentar una declaració de destinació de la producció segons la normativa estatal d’aplicació sobre declaracions obligatòries del sector vitivinícola.
Fins al moment en què es produïsca l’arrancada, el raïm i els productes elaborats a partir de les produccions de plantacions il·legals no podran ser comercialitzades, i les úniques destinacions possibles que tindran seran la destil·lació, la collita en verd o el consum familiar, segons el règim de no circulació que es concreta en esta disposició.
Per defecte, esta destinació serà la destil·lació, i els gastos d’esta seran a càrrec del productor. A este efecte, abans del 31 de juliol de cada any, el productor haurà de presentar, davant de l’oficina comarcal o direcció territorial de la conselleria competent en matèria d’agricultura, les proves de la destil·lació corresponents. Estes proves consistiran en un certificat de destil·lació, de conformitat amb l’annex 1 d’esta norma, en el qual s’especifique que la producció d’estes superfícies ha sigut destil·lada. El certificat de destil·lació, en tot cas, haurà d’adjuntar el justificant tributari relatiu a l’Impost sobre l’Alcohol i Begudes Derivades, on figuren les entregues corresponents, així com l’alcohol obtingut, que haurà de posseir un grau alcohòlic volumètric adquirit com a mínim del 80 %.
Alternativament a la destil·lació, i a petició del responsable de la plantació il·legal, el director territorial de la conselleria competent en matèria d’agricultura podrà autoritzar que les produccions de superfícies de vinya il·legal es destinen a collita en verd o, si l’explotació vitícola no excedix 0,1 hectàrees, a consum familiar. La sol·licitud, el model de la qual s’indica en l’annex 2 d’esta norma, haurà de reiterar-se entre el 15 d’abril i l’1 de maig de cada any, fins que no es produïsca l’arrancada. En el cas de la collita en verd, la data límit per a la destrucció dels xanglots finalitzarà el 30 de juny de l’any de l’autorització.


Quinta. Plantacions il·legals posteriors al 31 de desembre de 2015
Si els responsables de la plantació il·legal no arranquen les vinyes en el termini de quatre mesos a partir de la data de notificació que faça a este efecte l’administració, la direcció territorial de la conselleria competent en matèria d’agricultura efectuarà l’arrancada de la plantació no autoritzada en un termini màxim de dos anys a partir de la data d’acabament del període de quatre mesos. Els costos derivats aniran a càrrec del responsable de la plantació il·legal, això sense perjuí de les sancions que pogueren correspondre-li per cometre la infracció.

Sexta. Acreditació d’entitats col·laboradores
Aquelles sol·licituds d’acreditació com a entitat col·laboradora que s’hagen efectuat amb anterioritat a l’entrada en vigor d’esta norma, i que poden ser degudament acreditades, podran ser resoltes tenint en compte la petició efectuada amb anterioritat.

Sèptima. Règim transitori
Els procediments que s’hagen iniciat abans de l’entrada en vigor d’este decret sobre els quals no ha recaigut una resolució es regixen per la normativa anterior.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
Queden derogats el Decret 171/1986, de 29 de desembre, del Consell, pel qual es van crear el Registre de Plantacions de Vinya i el Registre de Parcel·les amb Dret a Replantació de Vinya, i l’Orde 2/2010, de 14 de gener, de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual es regulen les condicions i les obligacions respecte de les declaracions obligatòries del sector vitivinícola.
Així mateix, queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d’un rang inferior s’oposen al que disposa esta norma.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Aplicació i desplegament
La persona titular de la conselleria competent en matèria d’agricultura, en l’àmbit de les seues competències, dictarà les disposicions necessàries per al desplegament i aplicació del que disposa este decret.


Segona. Entrada en vigor
Este decret entrarà en vigor l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Cheste, 5 de setembre de 2014

El president de la Generalitat,
ALBERTO FABRA PART

El conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua,
JOSÉ CÍSCAR BOLUFER

linea
Mapa web