DECRET 145/2014, de 5 de setembre, del Consell, pel qual es regula el Registre Vitícola i les declaracions obligatòries del sector vitícola a la Comunitat Valenciana. [2014/8195]
(DOGV núm. 7356 de 09.09.2014) Ref. Base de dades 007981/2014
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 10.09.2014 Data de fi de vigència: 01.07.2017 Aquesta disposició afecta: Deroga: - ORDE 2/2010, de 14 de gener, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, pel qual es regulen les condicions i les obligacions respecte de les declaracions obligatòries del sector vitivinícola. [2010/922]
- Decret 171/1986, de 29 de desembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual són creats el Registre de plantacions de vinya i el Registre de parcel.les amb dret a replantació de vinya.
Aquesta disposició està afectada per: Afectada per: Derogada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua Grup temàtic: Legislació Matèries: Agricultura i alimentació Descriptors: Temàtics: vinya, viticultura , registre
DECRET 145/2014, de 5 de setembre, del Consell, pel qual es regula el Registre Vitícola i les declaracions obligatòries del sector vitícola a la Comunitat Valenciana. [2014/8195]
PREÀMBUL
El Reglament (CE) núm. 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual es va crear una organització comuna dels mercats agraris, entre altres, arreplega en el capítol III un nou règim dautorització de plantacions de vinya i deroga el Reglament (CE) núm. 1234/2007, del Consell, de 22 doctubre, pel qual es va crear una organització comuna de mercats agrícoles i sestablixen disposicions específiques per a determinats productes agrícoles (reglament únic per a les OCM). No obstant això, quant al sector vitivinícola, continua vigent el règim aplicable pel mencionat Reglament núm. 1234/2007 a les plantacions il·legals fins que estes siguen arrancades o regularitzades (articles 85 bis a 85 sexies) i el règim de comunicacions (188 bis, apartats 1 i 2), així com el règim transitori de drets de plantació (part II, títol I, capítol III, secció IV bis, subsecció II), este últim fins al 31 de desembre de 2015.
Daltra banda, larticle 145 del Reglament (CE) núm. 1308/2013, manté lobligació dadministració, per part dels estats membres, dun registre vitícola amb informació actualitzada del potencial vitícola, i atorga poders a la Comissió per a adoptar actes delegats pels quals sestablisquen les disposicions sobre el contingut del registre vitícola i les excepcions. Fins a esta adopció, el Reglament (CE) núm. 436/2009, de la Comissió, de 26 de maig de 2009, establix disposicions daplicació del Reglament (CE) 479/2008, del Consell, pel que fa al Registre Vitícola, a les declaracions obligatòries i a la recopilació dinformació per al seguiment del mercat, als documents que acompanyen el transport de productes i als registres que shan de portar en el sector vitivinícola.
En làmbit estatal, el Reial Decret 1244/2008, de 18 de juliol, pel qual es regula el potencial de producció vitícola, entre altres coses determina, en larticle 29, que les comunitats autònomes hauran de mantindre el seu registre vitícola actualitzat i, amb este fi, sutilitzarà la informació gràfica i alfanumèrica didentificació de parcel·les del SIGPAC; i el Reial Decret 1303/2009, de 31 de juliol, sobre declaracions obligatòries en el sector vitivinícola i pel qual es modifica el Reial Decret 1244/2008, de 18 de juliol, desplega les facultats normatives daplicació conferides als estats membres i establix els models amb les dades mínimes que han de contindre les declaracions del sector vitivinícola.
Daltra banda, la Llei 2/2005, de 27 de maig, de la Generalitat, dOrdenació del Sector Vitivinícola de la Comunitat Valenciana, aplicable, segons larticle 1 punt 2, a les vinyes destinats a la producció de raïm de vinificació, establix, en el capítol III del títol I, un règim relatiu als registres de vinya. Esta llei, junt amb el seu Reglament desplegat per mitjà del Decret 8/2007, de 19 de gener, del Consell, concreten el marc dactuació relatiu a la gestió del nostre potencial productiu vitícola i arreplega el règim sancionador ja previst en la Llei 24/2003, de 10 de juliol, de la Vinya i el Vi.
També cal tindre en compte que per mitjà del Decret 171/1986, de 29 de desembre, del Consell, es van crear el Registre de Plantacions de Vinya i el Registre de Parcel·les amb Dret a Replantació de Vinya.
LOrde 2/2010, de 14 de gener, de la Conselleria dAgricultura, Pesca i Alimentació, regula les condicions i les obligacions respecte de les declaracions obligatòries del sector vitivinícola.
Finalment, lAcord de 25 de gener de 2013, del Consell, pel qual es van aprovar noves accions de simplificació i reducció de càrregues administratives, inclou la inscripció/actualització de dades del Registre Vitícola entre els procediments incorporats al Pla de Simplificació i Reducció de Càrregues Administratives de la Generalitat (Pla SIRCA).
La importància del sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana queda de manifest, entre altres, per un potencial vitícola aproximadament de 68.000 hectàrees de vinya, per lexistència duns 22.000 viticultors i una producció entorn dels 2,3 milions dhectolitres per campanya, en vora 190 cellers al llarg del territori. En conseqüència, lelevat nombre dexpedients derivats de la gestió del potencial productiu vitícola i les declaracions obligatòries del sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana, així com la necessitat de mantindre permanentment actualitzada la informació del Registre Vitícola, més encara tenint en compte lentrada en vigor dun nou sistema dautorització de plantacions per a l1 de gener de 2016, aconsella la participació dentitats col·laboradores en la tramitació dels expedients la gestió dels quals és competència de la Direcció General de Producció Agrària i Ramaderia, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua. Es pretén amb això millorar leficàcia de la tramitació del procediment en este àmbit. A més, lexperiència adquirida amb la col·laboració dentitats en la tramitació daltres procediments indica que es contribuïx a la formació i professionalització del sector, a més dacostar encara més lAdministració al ciutadà.
Per tot això, amb este decret sactualitza la regulació del Registre Vitícola i les declaracions obligatòries en el sector, ja que sadapta a les circumstàncies actuals.
Per tant, de conformitat amb els articles 18.f i 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, consultades les organitzacions representatives del sector, a proposta del conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 5 de setembre de 2014,
DECRETE
Article 1. Objecte
Lobjecte desta norma és regular, en làmbit de la Comunitat Valenciana:
1. El Registre Vitícola i els procediments hi relacionats: sol·licituds dinscripció o actualització de dades que consten en el Registre Vitícola, autoritzacions darrancada, de replantació o substitució, de plantació, transferències de drets de replantació, sol·licituds de drets de nova plantació de vinya i de conversió destos en autoritzacions de plantació.
2. La declaració dil·legalitat de parcel·les vitícoles que no complisquen la normativa vigent relativa al potencial de producció i el règim aplicable a estes.
3. La tramitació de declaracions obligatòries en el sector vitivinícola, és a dir, declaracions dexistències, de collita, de producció i de destinació de produccions de plantacions il·legals.
4. La participació dentitats col·laboradores en la tramitació dels procediments relacionats amb el Registre Vitícola i les declaracions obligatòries en el sector vitivinícola.
CAPÍTOL I
El Registre Vitícola
Secció Primera
La informació del Registre Vitícola
Article 2. Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana (RVCV)
1. El Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana permet el seguiment i el control de levolució del potencial vitícola i, a este efecte, esta format per el Registre dExplotadors i Propietaris, el Registre de Plantacions de Vinya i el Registre de Drets de Replantació o Nova Plantació de Vinya.
2. El Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana depén de la conselleria competent en matèria dagricultura, a través de la direcció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de producció vitícola a lesmentada conselleria.
Article 3. Potencial vitícola de la Comunitat Valenciana
La superfície de vinya inscrita en el Registre Vitícola, més la de drets de replantació o plantació i les autoritzacions de plantació indicades en larticle anterior, constituïxen el potencial vitícola de la Comunitat Valenciana.
Article 4. Registre dExplotadors i Propietaris
El RVCV identifica tot explotador i tot propietari de les parcel·les indicades en larticle 5 i tot titular dels drets o autoritzacions indicats en larticle 2 deste decret, a través del Registre dExplotadors i Propietaris.
Article 5. Registre de Plantacions de Vinya
1. El RVCV arreplega la informació rellevant relativa a la identificació i localització de les parcel·les vitícoles, la seua superfície i característiques de les vinyes plantades. A este efecte, sutilitzarà la informació gràfica i alfanumèrica de parcel·les SIGPAC a mesura que es dispose de tota la informació relativa a la corresponent correlació amb les referències parcel·làries del RVCV. La conselleria competent en matèria dagricultura habilitarà els mitjans necessaris per a la determinació i el manteniment desta correlació.
2. Així mateix, en el Registre de Plantacions de Vinya ha de constar, si és el cas, la situació il·legal de les parcel·les, sense perjuí de les actuacions administratives que sen deriven.
Article 6. Registre de Drets de Replantació o Nova Plantació de Vinya
Tots els drets de replantació o nova plantació de vinya shan dinscriure en el Registre de Drets de Replantació o Nova Plantació de Vinya. Este registre arreplega, almenys, la informació referent a la titularitat, superfície, rendiment associat i vigència del dret, així com el seu origen.
Els drets de replantació registrats sexpressen en extensió de la superfície de vinya pura equivalent a locupada per la vinya legalment establida i arrancada amb autorització de lAdministració. Els drets de nova plantació indicaran, igualment, la superfície per la qual han sigut concedits amb subjecció a les normes que els regulen.
Article 7. Obligació dinscripció i actualització del Registre Vitícola
1. La inscripció en el Registre Vitícola és obligatòria per a totes les parcel·les vitícoles en els termes establits en el primer paràgraf de larticle 5 del present decret, i a este efecte els viticultors hauran dinscriure-les en el Registre de Plantacions de Vinya. Les parcel·les on es declare larrancada shan de donar de baixa deste registre.
Els drets de replantació o plantació shan de donar de baixa en el Registre de Drets de Replantació o Nova Plantació de Vinya quan siguen exercits o quan es convertisquen en autoritzacions dacord amb la disposició transitòria primera deste decret. Els drets no utilitzats durant el seu període de vigència formaran part, si és el cas, de la Reserva de Drets de Plantació de la Comunitat Valenciana.
Els explotadors vitícoles estan obligats a declarar totes les seues parcel·les i a facilitar la informació requerida per a la seua inscripció. De la mateixa manera, han de sol·licitar al Registre Vitícola qualsevol modificació de les dades hi incloses. A este efecte, les parcel·les de vinya hauran de ser identificades per mitjà de la referència SIGPAC.
2. El Registre Vitícola sha de mantindre actualitzat, incloent-hi, a este efecte, les modificacions pertinents a petició de les persones interessades, sense perjuí de les actualitzacions que puguen produir-se dofici.
Article 8. Reserva de Drets de Plantació de la Comunitat Valenciana
A la Reserva de Drets de Plantació de la Comunitat Valenciana sincorporaran els drets de plantació i replantació indicats en larticle 14 de la Llei 2/2005, de 27 de maig, de la Generalitat, dOrdenació del Sector Vitivinícola de la Comunitat Valenciana. A este efecte, el Registre de Drets de Replantació o Nova Plantació de Vinya ha de permetre la seua gestió i seguiment, lassignació a la reserva autonòmica i les possibles transferències entre reserves, així com la concessió de drets de plantació de la reserva autonòmica als viticultors.
Article 9. Conservació i accés a la informació
La conselleria competent en matèria dagricultura conservarà els expedients que suporten les dades que figuren en les bases de dades del Registre Vitícola durant el temps necessari per al seguiment i el control de les mesures a les quals fan referència i, en tot cas, com a mínim, durant les cinc campanyes vitícoles següents a la campanya a la qual fan referència estes dades.
Així mateix, les bases de dades del Registre Vitícola permetran la consulta de fets històrics als efectes defectuar el seguiment efectiu de la informació. Totes les persones interessades poden exercir els drets daccés a la seua informació del RVCV, sense perjuí del compliment de la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
Article 10. Control de la informació
1. La conselleria competent en matèria dagricultura efectuarà els controls sobre el potencial productiu que calguen.
2. Els viticultors estan obligats a permetre laccés a les parcel·les i facilitar la labor del personal tècnic en les inspeccions de camp, així com a facilitar la documentació que els siga requerida per a verificar les dades del RVCV.
3. El resultat dels controls donarà lloc, si és el cas, a la modificació de les dades del RVCV, sense perjuí de les sancions que puguen correspondre a les infraccions detectades.
Article 11. Comunicació dinformació
La conselleria competent en matèria dagricultura, a través de la direcció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de producció vitícola, remetrà al ministeri competent en matèria dagricultura la informació continguda en el RVCV que siga necessària per al compliment de les obligacions de comunicació a la Comissió de la Unió Europea previstes en la normativa comunitària.
Secció Segona
Els procediments del Registre Vitícola
Article 12. Ompliment de les sol·licituds
1. Correspon a la conselleria competent en matèria dagricultura la recepció i tramitació de les sol·licituds del Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana.
2. Lompliment de les sol·licituds sha de fer, de forma obligatòria per a les persones jurídiques i preferentment per a les persones físiques, en suport electrònic, a partir del moment en què estiga disponible laplicació informàtica a este efecte, per mitjà de la incorporació dels formularis corresponents a esta aplicació.
Els sol·licitants podran personar-se en les dependències de la conselleria competent en matèria dagricultura habilitades per a este fi, o, si és el cas, en les oficines de les entitats col·laboradores acreditades dacord amb el que preveu el capítol III deste decret, on es gravaran les dades facilitades per linteressat.
Article 13. Termini de presentació de les sol·licituds relatives al Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana
1. A fi de mantindre el Registre Vitícola permanentment actualitzat, tot viticultor o viticultora amb explotació a la Comunitat Valenciana està obligat a presentar les sol·licituds i les comunicacions corresponents davant de la conselleria competent en matèria dagricultura. En concret, les sol·licituds relatives al Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana són les següents:
a) Inscripció o actualització de les dades que consten en el Registre Vitícola, a fi de registrar qualsevol canvi que shi produïsca, tant de titularitat com de característiques de la vinya de la parcel·la.
b) Autorització darrancada de vinya per a obtindre el dret de replantació, a fi dobtindre el permís darrancada amb drets de replantació.
c) Autorització de replantació o substitució de vinyes de vinificació, a fi dobtindre el corresponent permís de plantació.
d) Transferències de drets de replantació, a fi de permetre la compravenda de drets de replantació dins del seu termini de vigència.
e) Drets de nova plantació, a fi dobtindre drets de nova plantació en els casos indicats per la normativa estatal daplicació. A saber: experimentació vitícola, cultiu de vinyes mare dempelts i superfícies destinades a plantacions en el marc de mesures de concentració parcel·lària o mesures dexpropiació per causa dutilitat pública.
f) Autoritzacions per a plantacions de vinya posteriors al 31 de desembre de 2015.
2. El termini de presentació de les sol·licituds indicades en lapartat a serà entre el 2 de gener i el 30 de juny de cada any. La resta de sol·licituds compreses en els apartats b al e podran presentar-se durant tot lany. Per a les autoritzacions referides en la lletra f caldrà ajustar-se al que disposen, si és el cas, les seues normes reguladores.
Article 14. Tramitació
1. Una vegada verificades les sol·licituds de conformitat pel sol·licitant, es procedirà al registre dentrada de les sol·licituds i sentregarà al sol·licitant un justificant de la presentació de la sol·licitud.
2. A fi de millorar leficàcia i agilitzar-ne la tramitació, els procediments relatius a les sol·licituds i declaracions del Registre Vitícola respondran al principi de màxima simplificació i podran preveure la participació dentitats col·laboradores degudament acreditades per la conselleria competent en matèria dagricultura, dacord amb el que preveu el capítol III del present decret.
3. En tot cas, els servicis tècnics de les direccions territorials de la conselleria competent en matèria dagricultura realitzaran, per si mateixes o través de les oficines comarcals de la seua demarcació, els controls i les comprovacions necessàries previs a lemissió de les resolucions corresponents.
Article 15. Declaració dil·legalitat
Les superfícies plantades després del 31 de desembre de 2015 que no disposen dautorització, o abans de l1 de gener de 2016 sense un dret de replantació, es consideren plantacions il·legals de vinya i hauran de ser arrancades, després dun expedient administratiu que declare esta condició dil·legals, tramitat dacord amb la normativa corresponent.
CAPÍTOL II
Declaracions obligatòries del sector vitivinícola
Article 16. Competència per a la recepció i tramitació de declaracions obligatòries del sector vitivinícola
1. Correspon a la conselleria competent en matèria dagricultura la recepció i tramitació de les declaracions obligatòries de les persones que hagen de presentar anualment una de les declaracions obligatòries del sector vitivinícola, dacord amb el que establix la normativa estatal daplicació.
2. A fi de millorar leficàcia i agilitzar-ne la tramitació, els procediments relatius a les declaracions obligatòries del sector vitivinícola respondran, així mateix, al principi de màxima simplificació, i podran preveure la participació dentitats col·laboradores, degudament acreditades per la conselleria competent en matèria dagricultura, dacord amb el que preveu el capítol III deste decret.
Article 17. Termini de presentació i contingut de les declaracions
Quant al termini de presentació i contingut de les declaracions dexistències, de collita, de producció i de destinació, caldrà ajustar-se al que preveu la normativa estatal daplicació sobre declaracions obligatòries del sector vitivinícola.
Article 18. Tramitació
1. Lompliment de les declaracions sha de fer, de forma obligatòria per a les persones jurídiques i preferentment per a les persones físiques, en suport electrònic, a través de laplicació informàtica per a això. A este efecte, els formularis seran incorporats a lesmentada aplicació.
2. Als efectes de gravar les seues declaracions i les dels seus proveïdors, les persones obligades a presentar les declaracions de producció i/o existències podran accedir a laplicació informàtica de captura de declaracions. A este efecte, sels assignarà un codi dusuari i una clau daccés, si així ho sol·liciten i complixen els requeriments corresponents de maquinari i programari.
3. Així mateix, els declarants podran personar-se en les dependències de la conselleria competent en matèria dagricultura habilitades amb este fi, o en les oficines de les entitats col·laboradores acreditades, on es gravaran les dades que facilite linteressat.
4. Tots els camps consignats seran revisats i, si és el cas, rectificats, amb caràcter previ a considerar complida lobligació de declaració. Una vegada verificats de conformitat pel declarant, es procedirà al seu registre dentrada i sentregarà al sol·licitant un justificant de la presentació de la declaració.
5. Les direccions territorials de la conselleria competent en matèria dagricultura faran els resums de declaracions de producció i existències presentades i les comunicaran a la direcció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de producció vitícola, a través del servici competent per raó de la matèria, el qual informarà sobre les incidències detectades per possibles infraccions a fi diniciar, per part de lòrgan competent, el procediment administratiu sancionador corresponent.
Article 19. Comunicació dinformació
La conselleria competent en matèria dagricultura, a través de la direcció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de producció vitícola, remetrà al ministeri competent en matèria dagricultura la informació derivada de les declaracions obligatòries del sector vitivinícola que siga necessària per al compliment de les obligacions de comunicació a la Comissió de la Unió Europea previstes en la normativa comunitària.
CAPÍTOL III
Entitats col·laboradores
Article 20. Entitats col·laboradores
Podran ser acreditades com a entitats col·laboradores, als efectes de col·laborar en la tramitació de les sol·licituds del Registre Vitícola i declaracions previstes en este decret, les entitats següents:
1. Les organitzacions professionals agràries amb presència en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana, com a entitats representatives dels interessos generals dels agricultors, que tinguen com a mínim àmbit territorial provincial.
2. Els consells reguladors o òrgans de gestió de les figures de qualitat víniques de la Comunitat Valenciana.
3. Altres entitats que acrediten experiència i capacitat tècnica suficient per a la gestió en matèria de tramitació dexpedients en el sector vitícola.
Article 21. Prohibició dobtindre la condició dentitat col·laboradora
1. No podran obtindre la condició dentitat col·laboradora, als efectes deste decret, les persones o le entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:
a) Haver sigut sancionades o condemnades, mitjançant una resolució o sentència ferma, a la pena de pèrdua de la possibilitat dobtindre subvencions o ajudes públiques.
b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver sigut declarades insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarades en concurs, llevat que en este haja adquirit eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver sigut inhabilitades dacord amb la normativa en matèria concursal, sense que haja conclòs el període dinhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.
c) Haver donat lloc, per causa per la qual hagen sigut declarades culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb ladministració.
d) Estar incursos, la persona física, els administradors de les societats mercantils o aquells que tenen la representació legal daltres persones jurídiques, en algun dels casos de la Llei 5/2006, de 10 dabril, de Regulació dels Conflictes dInteressos dels Membres del Govern i dels Alts Càrrecs de lAdministració General de lEstat, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, dIncompatibilitats del Personal al Servici de les Administracions Públiques, o que es tracte de qualsevol dels càrrecs electius regulats en la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, en els termes establits en estes o en la normativa autonòmica que regule estes matèries.
e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determine reglamentàriament.
f) Tindre la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.
g) No estar al corrent de pagament dobligacions per reintegrament de subvencions en els termes que reglamentàriament es determinen.
2. Si concorre posteriorment a la seua acreditació qualsevol de les circumstàncies anteriors, se suspendrà lacreditació, i, si no sesmena, es perdrà la condició dentitat col·laboradora.
3. Les entitats regulades en este capítol hauran dadjuntar a la seua sol·licitud dacreditació una declaració responsable com a justificació de no estar incurses en prohibicions per a obtindre la condició dentitat col·laboradora.
Article 22. Sol·licituds dacreditació com a entitat col·laboradora
1. Les entitats previstes en larticle 20 del present decret podran sol·licitar lacreditació com a entitat col·laboradora en qualsevol moment a través del règim previst en larticle 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
2. A esta sol·licitud shan dadjuntar els documents següents:
a) Estatuts socials i les seues modificacions.
b) Si és el cas, certificat en el qual conste ladopció de lacord pel qual saprova la sol·licitud de reconeixement com a entitat col·laboradora.
c) Identificació del representant de lentitat.
d) Declaració responsable de no estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establida en larticle 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
e) Declaració responsable de trobar-se al corrent en les seues obligacions tributàries i de Seguretat Social. Excepte manifestació expressa del sol·licitant, la presentació de la sol·licitud comportarà lautorització per a demanar el compliment mencionat a través de mitjans telemàtics.
f) Document de declaració del compliment i identificació dels punts següents:
1r. Llista de les persones autoritzades per a laccés a les dades i informacions hi contingudes amb breu descripció de les funcions i obligacions de cada un dels usuaris o perfils dusuaris amb accés a les dades de caràcter personal i als sistemes dinformació clarament definides.
2n. Declaració del fet que adoptarà les mesures necessàries perquè el personal conega duna manera comprensible les normes de seguretat que afecten el desenrotllament de les seues funcions, així com les conseqüències en què pot incórrer en cas dincompliment.
3r. Mesures de prevenció dalteracions o pèrdues de les dades i informacions.
4t. Descripció de les mesures de seguretat tendents a evitar la intercepció i alteració de les comunicacions, així com els accessos no autoritzats.
5t. Compromís destablir els mitjans necessaris que permeten lexistència de compatibilitat dels mitjans que utilitze lemissor.
6t. Declaració que sempre que es rebutge qualsevol document o suport que continga dades de caràcter personal, es destruïsca o esborre per mitjà de ladopció de mesures dirigides a evitar laccés a la informació hi continguda o la seua recuperació posterior.
3. El termini màxim per a resoldre este procediment serà de sis mesos.
Article 23. Protecció de dades
Les entitats col·laboradores acreditades hauran de garantir, en tot moment, el compliment del que preveu la normativa estatal daplicació en matèria de protecció de dades.
Article 24. Efectes de lacreditació com a entitat col·laboradora
1. Ladquisició, amb plenitud defectes, de la condició dentitat col·laboradora només es produirà després de la subscripció del conveni de col·laboració corresponent.
2. El conveni subscrit tindrà una duració màxima de tres anys des de la formalització, sense perjuí de la rescissió a petició dalguna de les parts, o de la possible pròrroga de la seua vigència, en cas de necessitat, mitjançant un acord entre ambdós. Tot això sense que, conjuntament, la duració total del conveni puga excedir els sis anys.
Article 25. Remissió dels escrits, sol·licituds i comunicacions efectuats per mitjans telemàtics
1. Es podrà utilitzar la unitat registral telemàtica de la conselleria competent en matèria dagricultura perquè els ciutadans presenten les sol·licituds, escrits i comunicacions que es facen per via telemàtica, relatius als procediments administratius vinculats a les sol·licituds i declaracions regulades en esta norma.
2. Els sol·licitants hauran de disposar de certificat dusuari per a firmar digitalment les seues sol·licituds i escrits que presenten a través de mitjans electrònics.
3. Una vegada que estiga disponible el servici de notificació telemàtica, els impresos de sol·licitud hauran despecificar la possibilitat doptar per la notificació telemàtica.
Article 26. Entitats representants als efectes de la presentació telemàtica
1. Es podrà obtindre lhabilitació per a la realització de les funcions previstes en larticle 23 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, dAccés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics, sobre transaccions en representació de tercers amb relació a les tramitacions derivades del procediment regulat en este decret, segons el que preveu el paràgraf següent.
2. Per a les entitats que pretenguen actuar respecte a les persones previstes en larticle 11.1 del Decret 98/2005, de 20 de maig, del Consell, hauran defectuar la seua sol·licitud per mitjà del document individualitzat previst en larticle 11.2 del decret esmentat. El document de sol·licitud dadhesió tindrà el contingut mínim següent:
a) Les entitats han de disposar de certificat dusuari per a firmar digitalment, dacord amb els requisits de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de Firma Electrònica, en concret larticle 7, sobre emissió de certificats a persones jurídiques, i han de complir, en làmbit de la Comunitat Valenciana, el que disposen els articles 7, 11 i 13 del Decret 87/2002, de 30 de maig, del Consell.
b) La representació, en el marc del que preveu larticle 32 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, sense perjuí de qualsevol altre mitjà admés en dret, haurà de ser acreditada per mitjà del document en què conste lautorització, que podrà ser requerit en qualsevol moment per lautoritat competent. Este document lha de firmar el representant de lentitat i el representat, i serà degudament custodiat per lentitat representant i sentregarà còpia firmada al representat.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Regla de no gasto
El compliment i posterior desplegament deste decret no podrà tindre cap incidència en la dotació dels capítols de gasto assignats a la conselleria competent en matèria dagricultura, i, en tot cas, hauran de ser atesos amb els mitjans persones i materials desta conselleria.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera. Autoritzacions de plantació posteriors al 31 de desembre de 2015
Dacord amb el que disposa el Reglament (CE) 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual es va crear lorganització comuna de mercats dels productors agraris, a partir de l1 de gener de 2016, la conselleria competent en matèria dagricultura habilitarà un procediment de sol·licituds per a autoritzacions de plantació i crearà el Registre dAutoritzacions de Plantació, el qual passarà a formar part del Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana.
Els drets de plantació o replantació concedits als viticultors abans del 31 de desembre de 2015 que no hagen sigut utilitzats per estos i siguen encara vàlids a eixa data podran convertir-se en autoritzacions de plantació.
Segona. Plantacions il·legals anteriors a l1 de gener de 2016. Obligació darrancada
Els responsables de plantacions il·legals de vinya o, a falta daixò, els propietaris destes parcel·les, hauran darrancar, al seu càrrec, les plantacions de vinya destes, sense perjuí del dret del propietari a reclamar el cost de larrancada al responsable de la plantació il·legal. A este efecte, la declaració dil·legalitat duna parcel·la vitícola atorgarà un termini de dos mesos per a realitzar larrancada desta plantació.
En cas dincompliment de lobligació darrancada, lAdministració podrà optar per executar subsidiàriament esta operació, i els gastos de larrancada seran a càrrec de la persona obligada.
Tercera. Plantacions il·legals anteriors a l1 de gener de 2016. Règim sancionador
La declaració dil·legalitat duna plantació comportarà la qualificació de la infracció corresponent dacord amb el que establix la normativa bàsica daplicació. En tot cas, el propietari de la parcel·la podrà reclamar limport de la multa amb què poguera ser sancionat el responsable de la plantació il·legal.
Així mateix, la direcció territorial de la conselleria competent en matèria dagricultura imposarà multes coercitives per hectàrea pendent darrancar, amb una periodicitat de dotze mesos fins que es produïsca larrancada, de conformitat amb el que disposa la corresponent normativa de la Unió Europea. Independentment de la multa coercitiva i compatible amb esta, podran imposar-se les sancions que corresponguen.
Igualment, en el cas dincompliment del règim de no circulació del raïm i els productes elaborats a partir de les produccions de plantacions il·legals, es qualificarà la infracció dacord amb el que establix la normativa bàsica daplicació. A este efecte, la direcció territorial de la conselleria competent en matèria dagricultura realitzarà les comprovacions necessàries per a verificar el compliment efectiu del règim que es concreta en la disposició transitòria següent.
Quarta. Plantacions il·legals anteriors a l1 de gener de 2016. Règim de no circulació
Mentres no es produïsca larrancada i en cas de veremar la parcel·la il·legal, el responsable de la plantació il·legal o, a falta daixò, el propietari desta, haurà de presentar una declaració de destinació de la producció segons la normativa estatal daplicació sobre declaracions obligatòries del sector vitivinícola.
Fins al moment en què es produïsca larrancada, el raïm i els productes elaborats a partir de les produccions de plantacions il·legals no podran ser comercialitzades, i les úniques destinacions possibles que tindran seran la destil·lació, la collita en verd o el consum familiar, segons el règim de no circulació que es concreta en esta disposició.
Per defecte, esta destinació serà la destil·lació, i els gastos desta seran a càrrec del productor. A este efecte, abans del 31 de juliol de cada any, el productor haurà de presentar, davant de loficina comarcal o direcció territorial de la conselleria competent en matèria dagricultura, les proves de la destil·lació corresponents. Estes proves consistiran en un certificat de destil·lació, de conformitat amb lannex 1 desta norma, en el qual sespecifique que la producció destes superfícies ha sigut destil·lada. El certificat de destil·lació, en tot cas, haurà dadjuntar el justificant tributari relatiu a lImpost sobre lAlcohol i Begudes Derivades, on figuren les entregues corresponents, així com lalcohol obtingut, que haurà de posseir un grau alcohòlic volumètric adquirit com a mínim del 80 %.
Alternativament a la destil·lació, i a petició del responsable de la plantació il·legal, el director territorial de la conselleria competent en matèria dagricultura podrà autoritzar que les produccions de superfícies de vinya il·legal es destinen a collita en verd o, si lexplotació vitícola no excedix 0,1 hectàrees, a consum familiar. La sol·licitud, el model de la qual sindica en lannex 2 desta norma, haurà de reiterar-se entre el 15 dabril i l1 de maig de cada any, fins que no es produïsca larrancada. En el cas de la collita en verd, la data límit per a la destrucció dels xanglots finalitzarà el 30 de juny de lany de lautorització.
Quinta. Plantacions il·legals posteriors al 31 de desembre de 2015
Si els responsables de la plantació il·legal no arranquen les vinyes en el termini de quatre mesos a partir de la data de notificació que faça a este efecte ladministració, la direcció territorial de la conselleria competent en matèria dagricultura efectuarà larrancada de la plantació no autoritzada en un termini màxim de dos anys a partir de la data dacabament del període de quatre mesos. Els costos derivats aniran a càrrec del responsable de la plantació il·legal, això sense perjuí de les sancions que pogueren correspondre-li per cometre la infracció.
Sexta. Acreditació dentitats col·laboradores
Aquelles sol·licituds dacreditació com a entitat col·laboradora que shagen efectuat amb anterioritat a lentrada en vigor desta norma, i que poden ser degudament acreditades, podran ser resoltes tenint en compte la petició efectuada amb anterioritat.
Sèptima. Règim transitori
Els procediments que shagen iniciat abans de lentrada en vigor deste decret sobre els quals no ha recaigut una resolució es regixen per la normativa anterior.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queden derogats el Decret 171/1986, de 29 de desembre, del Consell, pel qual es van crear el Registre de Plantacions de Vinya i el Registre de Parcel·les amb Dret a Replantació de Vinya, i lOrde 2/2010, de 14 de gener, de la Conselleria dAgricultura, Pesca i Alimentació, per la qual es regulen les condicions i les obligacions respecte de les declaracions obligatòries del sector vitivinícola.
Així mateix, queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o dun rang inferior soposen al que disposa esta norma.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Aplicació i desplegament
La persona titular de la conselleria competent en matèria dagricultura, en làmbit de les seues competències, dictarà les disposicions necessàries per al desplegament i aplicació del que disposa este decret.
Segona. Entrada en vigor
Este decret entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Cheste, 5 de setembre de 2014
El president de la Generalitat,
ALBERTO FABRA PART
El conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua,
JOSÉ CÍSCAR BOLUFER