DECRET 67/2017, de 26 de maig, del Consell, pel qual es regula el Registre Vitícola i les declaracions obligatòries del sector vitícola a la Comunitat Valenciana. [2017/5946]
(DOGV núm. 8074 de 30.06.2017) Ref. Base de dades 005821/2017
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 01.07.2017 Aquesta disposició afecta: Deroga: Modifica: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural Grup temàtic: Legislació Matèries: Agricultura i alimentació Descriptors: Temàtics: vinya, viticultura , registre, monografies
DECRET 67/2017, de 26 de maig, del Consell, pel qual es regula el Registre Vitícola i les declaracions obligatòries del sector vitícola a la Comunitat Valenciana. [2017/5946]
PREÀMBUL
El Reglament (UE) núm. 1308/2013, del Parlament i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual es crea lorganització comuna de mercats dels productes agraris, i pel qual es deroguen els reglaments (CEE) núm. 922/72, (CEE) núm. 234/79, (CE) núm. 1037/2001 i (CE) núm. 1234/2007, estableix un nou sistema per a la gestió de plantacions de vinya basat en autoritzacions de plantació, que ha substituït des de l1 de gener de 2016, el règim transitori de drets de plantació establerts en el Reglament (CE) núm. 1234/2007 del Consell, de 22 doctubre de 2007, pel qual es crea una organització comuna de mercats agrícoles i sestableixen disposicions específiques per a determinats productes agrícoles (Reglament únic per a les OCM). Així doncs, larticle 145 del Reglament (UE) núm. 1308/2013, manté lobligació dadministració per part dels estats membres dun registre vitícola amb informació actualitzada del potencial vitícola, i atorga poders a la Comissió per a adoptar actes delegats pels quals sestablisquen les disposicions sobre el contingut del registre vitícola i les excepcions.
Posteriorment es publica el Reglament delegat (UE) núm. 2015/560, de la Comissió, de 15 de desembre 2014, pel que es completa el Reglament (UE) núm. 1308/2013, i el Reglament dexecució (UE) núm. 2015/561, de la Comissió, de 7 dabril de 2015, pel qual sestableixen disposicions daplicació del Reglament (UE) núm. 1308/2013.
Alhora, el nou règim de regulació del potencial de producció vitícola establit en la normativa comunitària ha estat desenvolupat en la normativa bàsica estatal, mitjançant el Reial decret 740/2015, de 31 de juliol, pel qual es regula el potencial de producció vitícola, i es modifica el Reial decret 1079/2014, de 19 de desembre, per a laplicació de les mesures del programa de suport 2014-2018 al sector vitivinícola, larticle 4 del qual, apartat 1, estableix que des de l1 de gener de 2016 i fins al 31 de desembre de 2030, les plantacions de vinya de raïm de vinificació podran ser plantades o replantades únicament si es concedeix una autorització de conformitat a les condicions establides en el Reglament (UE) 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, el Reglament delegat (UE) núm. 2015/560, de la Comissió, i el Reglament dexecució (UE) núm. 2015/561, de la Comissió.
El Reial decret 740/2015, de 31 de juliol, deroga el Reial decret 1.244/2008, de 18 de juliol. Malgrat això, i dacord amb allò que sha regulat en la seua disposició transitòria primera, relativa a les plantacions il·legals de vinya anteriors a l1 de gener de 2016, estableix que segueixen vigents les disposicions del capítol III daquest.
El Reial decret 739/2015, de 31 de juliol, sobre declaracions obligatòries en el sector vitivinícola, deroga el Reial decret 1303/2009, de juliol, a fi dadaptar-se als canvis haguts en la legislació espanyola aplicable al sector, permetent ladequat seguiment de levolució del mercat i, alhora, que tant els operadors del sector com les administracions adopten les seues decisions amb major coneixement.
Posteriorment aquests reials decrets han estat modificats pel Reial decret 313/2016, de 29 de juliol, pel qual es modifiquen el Reial decret 739/2015, de 31 de juliol, sobre declaracions obligatòries en el sector vitivinícola, i el Reial decret 740/2015, de 31 de juliol, pel qual es regula el potencial de producció vitícola, i es modifica el Reial decret 1079/2014, de 19 de desembre, per a laplicació de les mesures del programa de suport 2014-2018 al sector vitivinícola.
Daltra banda, la Llei 2/2005, de 27 de maig, de la Generalitat, dordenació del sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana, aplicable, segons larticle 1, punt 2, a les vinyes destinades a la producció de raïm de vinificació, estableix, en el capítol III del títol I, un règim relatiu als registres de vinya. Aquesta llei, junt amb el seu reglament desenvolupat mitjançant el Decret 8/2007, de 19 de gener, del Consell, concreten el marc dactuació relatiu a la gestió del nostre potencial productiu vitícola.
Així doncs, aquest decret, sense perjuí de la regulació estatal, persegueix actualitzar la nostra legislació per a adaptar-se al nou marc, incorporant els procediments necessaris per a una correcta i ordenada aplicació a la Comunitat Valenciana del nou sistema de gestió de les plantacions de vinya basat en autoritzacions de plantació, i desenvolupant els procediments per a les superfícies exemptes del règim dautoritzacions de plantacions de raïm.
Per Resolució de 29 de juliol de 2016, de la Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna (PAC), es delega en les persones titulars de les direccions territorials de la Conselleria dAgricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, la resolució dels procediments necessaris per al manteniment del Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana.
La importància del sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana queda de manifesta, entre altres, per un potencial vitícola daproximadament, 60.000 hectàrees de vinya, per lexistència duns 21.000 viticultors i una producció entorn dels 2,3 milions dhectolitres per campanya en uns 190 cellers al llarg del territori. En conseqüència, lelevat nombre dexpedients derivats de la gestió del potencial productiu vitícola i les declaracions obligatòries del sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana, així com la necessitat de mantindre permanentment actualitzada la informació del Registre Vitícola, més encara tenint en compte lentrada en vigor dun nou sistema dautorització de plantacions, des de l1 de gener de 2016, aconsella la participació dentitats col·laboradores en la tramitació dels expedients. Es pretén amb això millorar leficàcia de la tramitació, i agilitzar la tramitació del procediment. A més, lexperiència adquirida en la col·laboració dentitats en la tramitació daltres procediments, indica que es contribueix a la formació i professionalització del sector, a més dacostar encara més lAdministració a la ciutadania. Per això, escau actualitzar la regulació del Registre Vitícola i les declaracions obligatòries en el sector, adaptant-la a les circumstàncies actuals.
Per tot això, dacord amb larticle 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, efectuades les preceptives consultes a les conselleries implicades, organitzacions professionals agràries i principals entitats del sector vitivinícola, a proposta de la consellera dAgricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i amb la deliberació prèvia del Consell, en sessió del dia 26 de maig de 2017,
DECRETE
Article 1. Objecte, àmbit i definicions
1. Lobjecte daquesta norma és regular en làmbit de la Comunitat Valenciana:
a) El Registre Vitícola i els procediments relacionats amb aquest.
b) La tramitació de declaracions obligatòries en el sector vitivinícola.
c) La participació dentitats col·laboradores en la tramitació dels procediments relacionats amb el Registre Vitícola i les declaracions obligatòries en el sector vitivinícola.
2. Als efectes daquest decret, seran aplicables les definicions establertes en el Reglament (UE) núm. 1308/2013, del Parlament i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual es crea lorganització comuna de mercats dels productes agraris, i pel qual es deroguen els reglaments (CEE) núm. 922/72, (CEE) núm. 234/79, (CE) núm. 1037/2001 i (CE) núm. 1234/2007; i en el Reial decret 740/2015, de 31 de juliol, pel qual es regula el potencial de producció vitícola, i es modifica el Reial decret 1.079/2014, de 19 de desembre, per a laplicació de les mesures del programa de suport 2014-2018 al sector vitivinícola i normativa que el desplegue.
CAPÍTOL I
El Registre Vitícola
Article 2. Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana
1. El Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana, dara endavant RVCV, permet el seguiment i control de levolució del potencial vitícola i a lefecte, conté informació dexplotadors i propietaris o propietàries, de plantacions de vinya, de drets de plantació de vinya, de resolucions darrancades i dautoritzacions de plantació.
2. El RVCV, depèn de la conselleria competent en matèria dagricultura, a través de la direcció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de producció vitícola en la conselleria esmentada.
Article 3. Potencial vitícola de la Comunitat Valenciana
La superfície de vinya de raïm de vinificació inscrita en el Registre Vitícola més la corresponent a drets de plantació, a resolucions darrancada i a autoritzacions de plantació, constitueixen el potencial vitícola de la Comunitat Valenciana.
Article 4. Plantacions de vinya
1. El RVCV arreplega la informació rellevant relativa a la identificació i localització de les parcel·les vitícoles, la seua superfície i característiques de les vinyes plantades. A lefecte, sutilitzarà la informació gràfica i alfanumèrica de les parcel·les del Sistema dInformació Geogràfica de Parcel·les Agrícoles (SIGPAC). La conselleria competent en matèria dagricultura habilita els mitjans necessaris per a la determinació i manteniment de les referències parcel·làries.
2. Així mateix, en el Registre de plantacions de vinya ha de constar, si és el cas, la situació il·legal de les parcel·les, sense perjuí de les actuacions administratives que sen deriven de lexistència.
Article 5. Drets de replantació o nova plantació de vinya
Tots els drets de replantació o nova plantació de vinya atorgats abans d1 de gener de 2016, estan inscrits en el RVCV com a drets de replantació o nova plantació de vinya. Els titulars daquests drets podran sol·licitar la seua conversió en autoritzacions per a plantació de vinya, abans que finalitze la seua vigència i, en tot cas, abans del 31 de desembre de 2020, sempre conforme el que estableix la secció 3a del Reial decret 740/2015, de 31 de juliol, per a la seua inscripció en el RVCV.
Article 6. Arrancades i autoritzacions de plantació
1. Les resolucions dels expedients darrancada de vinya sinscriuran en el RVCV, i generen el dret a sol·licitar les corresponents autoritzacions de plantació de vinya.
2. De la mateixa manera, sinscriuran en el RVCV les resolucions dautorització de noves plantacions, adjudicades segons el Reial decret 740/2015, de 31 de juliol.
Article 7. Obligació dinscripció i actualització del Registre Vitícola de la Comunitat Valenciana
1. El Registre Vitícola ha de mantindres actualitzat. Es donarà de baixa en el RVCV les parcel·les de vinya amb resolució darrancada. De la mateixa manera, es donaran de baixa en el RVCV els drets de replantació i els drets de nova plantació, que hagen sigut convertits en autoritzacions de plantació.
2. Els explotadors vitícoles estan obligats a declarar totes les seues parcel·les i a facilitar la informació requerida per a la seua inscripció. De la mateixa manera, han de sol·licitar al Registre Vitícola qualsevol modificació de les dades incloses en aquest, sense perjuí de les actualitzacions que puguen produir-se dofici.
Article 8. Conservació i accés a la informació
1. La conselleria competent en matèria dagricultura conservarà els expedients que suporten les dades que figuren en les bases de dades del Registre Vitícola, durant el temps necessari per al seguiment i el control de les mesures a què es referixen i en tot cas, com a mínim, durant les cinc campanyes vitícoles següents a què es refereixen les dades esmentades.
2. Així mateix, les bases de dades del Registre Vitícola permetran la consulta dhistòrics als efectes defectuar el seguiment efectiu de la informació. Totes les persones interessades poden exercir els drets daccés a la seua informació del RVCV, sense perjuí del compliment de la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
Article 9. Control de la informació
1. La conselleria competent en matèria dagricultura efectuarà els controls sobre el potencial productiu que siguen necessaris.
2. Les persones viticultores estan obligades de permetre laccés a les parcel·les i facilitar la labor del personal tècnic en les inspeccions de camp, així com a facilitar la documentació que li siga requerida per a verificar les dades del RVCV.
3. El resultat dels controls donarà lloc, si és el cas, a la modificació de les dades del RVCV, sense perjuí de les sancions que puguen correspondre a les infraccions detectades.
Article 10. Comunicació dinformació
La direcció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de potencial vitícola remetrà al Ministeri competent en matèria dagricultura, la informació continguda en el RVCV, necessària per al compliment de les obligacions de comunicació previstes en la normativa comunitària.
CAPÍTOL II
Els procediments del Registre Vitícola
Article 11. Tramitació i Resolució de sol·licituds
1. A fi de mantindre el seu Registre Vitícola permanentment actualitzat, tot el personal viticultor amb explotació a la Comunitat Valenciana està obligat de presentar les sol·licituds i comunicacions corresponents davant la conselleria competent en matèria dagricultura.
2. El termini de presentació de sol·licituds està subjecte a la normativa vigent i la que es desenvolupe posteriorment per part de la conselleria, basant-se en les seues competències.
3. Per a millorar leficàcia i agilitzar la seua tramitació, els procediments relatius a les sol·licituds i declaracions del Registre Vitícola respondran al principi de màxima simplificació i podran contemplar la participació de les entitats col·laboradores.
4. Correspon a la direcció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria de potencial de producció vitícola, la resolució dels procediments del Registre Vitícola, sense perjuí de les delegacions que pogueren produir-se.
Article 12. Declaració dil·legalitat
Les superfícies plantades després del 31 de desembre de 2015 que no disposen dautorització, o abans de l1 de gener de 2016 sense un dret de replantació, es consideren plantacions il·legals de vinya i hauran de ser arrancades, previ expedient administratiu que en declare la condició dil·legals, tramitat dacord amb la normativa comunitària i estatal corresponent.
CAPÍTOL III
Declaracions obligatòries del sector vitivinícola
Article 13. Competència per a la recepció i tramitació de declaracions obligatòries del sector vitivinícola
1. Correspon a la conselleria amb competència en matèria dagricultura la gestió de les declaracions obligatòries del sector vitivinícola que hagen de presentar el personal colliter i operador, dacord amb el que estableix la normativa estatal daplicació.
2. No obstant això, i a fi de millorar leficàcia i agilitzar la seua tramitació, els procediments relatius a les declaracions obligatòries del sector vitivinícola respondran al principi de màxima simplificació i podran contemplar la participació dentitats col·laboradores, degudament acreditades per la conselleria competent en matèria dagricultura, dacord amb el que preveu el capítol IV.
CAPÍTOL IV
Entitats col·laboradores
Article 14. Entitats col·laboradores
Podran ser acreditades com a entitats col·laboradores, als efectes de col·laborar en la tramitació de les sol·licituds del Registre Vitícola i declaracions previstes en aquest, les entitats següents:
a) Les organitzacions professionals agràries amb presència en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana, com a entitats representatives dels interessos generals del personal agricultor, que tinguen com a mínim àmbit territorial provincial.
b) Els consells reguladors o òrgans de gestió de les figures de qualitat víniques de la Comunitat Valenciana.
c) Altres entitats que acrediten experiència i capacitat tècnica suficient per a la gestió en matèria de tramitació dexpedients en el sector vitícola.
Article 15. Prohibició dobtindre la condició dentitat col·laboradora
1. No podran obtindre la condició dentitat col·laboradora, als efectes daquest decret, les persones o entitats en què concórrega alguna de les circumstàncies següents:
a) Haver sigut sancionades o condemnades, mitjançant una resolució o sentència ferma, a la pena de pèrdua de la possibilitat dobtindre subvencions o ajudes públiques.
b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarades en concurs, tret que en aquest haja adquirit eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades dacord amb la normativa en matèria concursal, sense que haja conclòs el període dinhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.
c) Haver donat lloc, per causa que hagueren sigut declarades culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb lAdministració.
d) Estar incursa la persona física, les administradores de les societats mercantils o aquelles que ostenten la representació legal daltres persones jurídiques, en algun dels supòsits de la Llei 5/2006, de 10 dabril, de regulació dels conflictes dinteressos dels membres del govern i dels alts càrrecs de lAdministració general de lEstat; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, Dincompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques; o que es tracte de qualsevol dels càrrecs electius regulats en la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes establerts en aquelles o en la normativa autonòmica que regule aquestes matèries.
e) No trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social establertes en les disposicions vigents, en la forma que es determine reglamentàriament.
f) Tindre la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament de paradís fiscal.
g) No trobar-se al corrent del pagament dobligacions per reintegrament de subvencions en els termes que reglamentàriament es determinen.
2. En el cas que concórrega, posteriorment a la seua acreditació, qualsevol de les circumstàncies anteriors, se suspendrà lacreditació i, de no esmenar-se, es perdrà la condició dentitat col·laboradora.
3. Les entitats regulades en aquest capítol hauran dadjuntar, a la seua sol·licitud dacreditació, una declaració responsable com a justificació de no estar incurses en prohibicions per a obtindre la condició dentitat col·laboradora.
Article 16. Sol·licituds dacreditació com a entitat col·laboradora
1. Les entitats previstes en larticle 14 daquest decret podran sol·licitar lacreditació com a entitat col·laboradora, conforme sestablisca en la corresponent convocatòria, mitjançant el règim previst en larticle 16.4 de la Llei 39/2015, d1 doctubre.
2. A la sol·licitud esmentada sacompanyaran els documents següents:
a) Estatuts socials i les seues modificacions.
b) Si sescau, certificat expedit per lòrgan de lentitat que tinga atribuïda la capacitat esmentada, dacord amb els seus estatuts, en què conste ladopció de lacord pel qual saprova la sol·licitud de reconeixement com a entitat col·laboradora.
c) Identificació de la persona representant de lentitat.
d) Declaració responsable de trobar-se al corrent en les seues obligacions tributàries i de Seguretat Social. Excepte manifestació expressa de la persona sol·licitant, la presentació de la sol·licitud comportarà lautorització per a demanar el compliment esmentat a través de mitjans telemàtics.
e) Document de declaració del compliment i identificació dels extrems següents:
1r. Relació de les persones autoritzades per a laccés a les dades i informacions continguts en aquells, amb una breu descripció de les funcions i obligacions de cada una de les persones usuàries o dels perfils de les persones usuàries amb accés a les dades de caràcter personal i als sistemes dinformació clarament definides.
2n. Declaració que adoptarà les mesures necessàries perquè el personal conega duna forma comprensible les normes de seguretat que afecten el desenvolupament de les seues funcions, així com les conseqüències en què poguera incórrer en cas dincompliment.
3r. Mesures de prevenció dalteracions o pèrdues de les dades i informacions.
4t. Descripció de les mesures de seguretat tendents a evitar la intercepció i alteració de les comunicacions, així com els accessos no autoritzats.
5é. Compromís destablir els mitjans necessaris que permeten lexistència de compatibilitat dels mitjans utilitzats per la persona emissora.
6é. Declaració que sempre que vaja a rebutjar-se qualsevol document o suport que continga dades de caràcter personal, haurà de procedir-se a la seua destrucció o esborrament, mitjançant ladopció de mesures dirigides a evitar laccés a la informació continguda en aquell o la seua recuperació posterior.
3. El termini màxim per a resoldre aquest procediment serà de sis mesos. Transcorregut aquest termini sense que shaja dictat i notificat la resolució, sentendrà desestimada la sol·licitud.
Article 17. Protecció de dades
Les entitats col·laboradores acreditades hauran de garantir, en tot moment, el compliment del que preveu la normativa estatal daplicació en matèria de protecció de dades.
Article 18. Efectes de lacreditació com a entitat col·laboradora
1. Ladquisició, amb plenitud defectes, de la condició dentitat col·laboradora, tan sols es produirà després de la subscripció del conveni de col·laboració.
2. El conveni subscrit tindrà una durada màxima de tres anys des de la formalització, sense perjuí de la seua rescissió a petició dalguna de les parts, o de la possible pròrroga de la seua vigència, en cas de necessitat, mitjançant un acord entre ambdues. Tot això sense que, conjuntament, la durada total del conveni puga excedir els sis anys.
Article 19. Remissió dels escrits, sol·licituds i comunicacions efectuats per mitjans telemàtics
1. Es podrà utilitzar la unitat registral telemàtica de la conselleria competent en matèria dagricultura per a la presentació per la ciutadania, de sol·licituds, escrits i comunicacions que es realitzen per via telemàtica, relatius als procediments administratius vinculats a les sol·licituds i declaracions regulades en la present norma.
2. Les persones sol·licitants hauran de disposar de certificat de persona usuària per a firmar digitalment les seues sol·licituds i escrits que presenten a través de mitjans electrònics.
3. Una vegada que estiga disponible el servei de notificació telemàtica, els impresos de sol·licitud hauran despecificar la possibilitat doptar per la notificació telemàtica.
Article 20. Entitats representants als efectes de presentació telemàtica
1. Es podrà realitzar acords de representació conforme larticle 43 de Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament dadministració electrònica de la Comunitat Valenciana. La presentació descrits, sol·licituds i comunicacions en nom duna altra persona física o jurídica per via electrònica requerirà de la inscripció prèvia en el Registre de Representació amb què pretén actuar, conforme assenyala larticle 35 del Decret 220/2014. La sol·licitud dinscripció del Registre electrònic de Representació es realitzarà conforme disposa larticle 36 del Decret 220/2014, de 12 de desembre.
2. La representació, en el marc del que preveu larticle 5 de Llei 39/2015, d1 doctubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, podrà acreditar-se per mitjà de qualsevol mitjà vàlid en dret que deixe constància fidedigna de la seua existència; a aquests efectes sentendrà acreditada la representació realitzada mitjançant lapoderament apud acta, efectuat per compareixença personal o compareixença electrònica en la corresponent seu electrònica, o mitjançant lacreditació de la seua inscripció en el registre electrònic dapoderaments. La representació serà degudament custodiada per lentitat representant i sentregarà còpia firmada a la persona representada.
CAPÍTOL V
Del règim sancionador
Article 21. Inici del procediment sancionador
1. El procediment podrà iniciar-se dofici per acord de lòrgan competent, bé per iniciativa pròpia o com a conseqüència dorde superior, a petició raonada daltres òrgans o per denúncia.
2. Serà competent per a incoar els expedients i realitzar els nomenaments dels qui hagen dinstruir-los, la persona titular de la direcció territorial corresponent.
3. Lacord diniciació es comunicarà a la Instrucció del procediment, amb trasllat de quantes actuacions existisquen respecte daixò, i es notificarà a les persones interessades.
Article 22. Resolució dels expedients
La competència per a resoldre els expedients sancionadors per les infraccions regulades en la Llei 2/2005, de 27 de maig, de la Generalitat, dordenació del sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana, en la normativa comunitària i en lestatal de concordant i pertinent aplicació, correspon:
a) A la persona titular de la conselleria competent en matèria dagricultura i alimentació, per la comissió dinfraccions molt greus.
b) A la persona titular de la secretaria autonòmica, per la comissió dinfraccions greus.
c) A la persona titular de la sotssecretaria, per la comissió dinfraccions lleus.
Article 23. Prescripció dinfraccions i sancions
En la prescripció dinfraccions i sancions caldrà ajustar-se al que disposa la Llei 24/2003, de 10 de juliol, de la vinya i el vi.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Incidència pressupostària
El compliment i desenvolupament daquest decret no podrà tindre cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats a la conselleria en la data de publicació, i en tot cas hauran de ser atesos amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent per raó de la matèria.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Única. Acreditació dentitats col·laboradores
Les sol·licituds dacreditació com a entitat col·laboradora que shagueren efectuat amb anterioritat a lentrada en vigor daquesta norma, i que pogueren resultar degudament acreditades, podran ser resoltes tenint en compte la petició efectuada amb anterioritat.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació
1. Queda derogat el Decret 145/2014, de 5 de setembre, del Consell, que regula el Registre Vitícola i les declaracions obligatòries del sector vitícola a la Comunitat Valenciana.
2. Queden derogats els articles 4 i 5 del capítol II del Decret 8/2007, de 19 de gener, del Consell, pel qual saprova el Reglament de la Llei 2/2005, de 27 de maig, de la Generalitat, dordenació del sector vitivinícola de la Comunitat Valenciana.
3. Alhora, queden derogades totes les disposicions del mateix rang o dun rang inferior que soposen al que disposa aquesta norma.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitació
Sautoritza la persona titular de la conselleria competent en matèria dagricultura, per a dictar els actes o disposicions necessàries per al desenvolupament i execució daquest decret.
Segona. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 26 de maig de 2017
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
La consellera dAgricultura, Medi Ambient,
Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural,
ELENA CEBRIÁN CALVO