RESOLUCIÓ de 12 de gener de 2004, de la Direcció General d'Universitats i Investigació, per la qual es publiquen Acords de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià.



Publicat en:  DOGV núm. 4677 de 26.01.2004
Número identificador:   2004/X305
Referència Base de Dades:  0284/2004
 
  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria Cultura, Educació i Esport;DG Universitats i Investigació
    Grup temàtic: Reglamentació, Legislació
    Matèries: Universitats
    Descriptors:
      Temàtics: cercle de qualitat, universitat, control de qualitat , òrgan col.legiat


  • RESOLUCIÓ de 12 de gener de 2004, de la Direcció General d'Universitats i Investigació, per la qual es publiquen Acords de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià. [2004/X305]

    La Llei 5/ 2002, de 19 de juny, de la Generalitat Valenciana, de creació del Consell Valencià d'Universitats i de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en el Sistema Universitari Valencià, estableix en el seu article 12.2 que la CVAEC establirà el procediment per a l'acreditació i avaluació de les activitats del professorat als efectes establits en els capítols I i II del títol IX, de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats.

    A l'efecte la CVAEC ha aprovat els dits procediments, per la qual cosa en compliment del que estableix l'article 52 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, escau acordar-ne la publicació.

    Per tot això, resolc:

    Acordar la publicació de l'Acord de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en el Sistema Universitari Valencià, de data 17 de desembre de 2003.

    València, 12 de gener de 2004.– El director general d'Universitats i Investigació: Julio Seoane Rey.

    Acord de 17 de desembre de 2003, de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià, pel qual s'estableixen els criteris i el procediment per a la prèvia avaluació o l'emissió d'informe de les figures de professorat contractat i l'avaluació del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor.

    La Llei Orgànica 6/2001 d'Universitats, de 21 de desembre, en el títol IX, Capítol I, exigeix la prèvia avaluació de l'activitat per a la contractació de les figures de professor contractat: ajudant doctor i contractat doctor. Exigeix també l'emissió de l'informe previ per a la contractació de la figura de professor contractat col·laborador i l'avaluació, en els termes del seu article 72, del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor.

    La citada Llei en el seu article 31, apartat 3, del Títol V assigna les funcions d'avaluació i emissió d'informes referits en aquest paràgraf a l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o als òrgans d'avaluació que la Llei de les Comunitats Autònomes determine en l'àmbit de les seues respectives competències, sense perjuí de què desenvolupen altres agències d'avaluació de l'Estat o de les Comunitats Autònomes.

    En exercici de la competència plena de la Generalitat Valenciana en la regulació i administració de l'ensenyament, reconeguda per l'article 35 de l'Estatut d'Autonomia, la Llei 5/2002, de 19 de juny, de la Generalitat Valenciana de creació del Consell Valencià d'Universitats i de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià institueix aquesta última com a òrgan autonòmic d'avaluació externa que assumeix les funcions establides a l'efecte per la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats.

    La Llei valenciana, en el seu article 12.2, assigna a la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat la responsabilitat d'establir el procediment per a l'acreditació de les activitats del professorat ressenyades en el paràgraf anterior.

    Primer. Objecte

    El present acord de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat té per objecte establir els criteris i el procediment para:

    L'avaluació prèvia de l'activitat per a la contractació de professorat de les figures ajudant doctor i contractat doctor

    L'emissió d'informe per a la contractació de professorat de la figura col·laborador

    L'avaluació del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor, en compliment i execució del que preveu la Llei 5/2002, de 19 de juny, de la Generalitat Valenciana.

    Segon. òrgan avaluador

    2.1 La Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià és l'òrgan competent per a efectuar l'avaluació prèvia de l'activitat per a la contractació de professorat de les figures ajudant doctor i contractat doctor, l'emissió d'informe per a la contractació de professorat de la figura col·laborador i l'avaluació del professorat de les universitats privades en possessió del títol de doctor.

    2.2 Els comitès d'avaluació per camps científics estaran compostos, com a mínim, per tres membres dels/as funcionaris/as doctors/as dels cossos docents universitaris que complisquen els requisits establits en l'article 17 de la Llei 5/2002. Un d'ells actuarà com a President, un altre com a Secretari i la resta com a vocals. El llistat complet dels membres que formen aquests comitès i el dels seus suplents serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    2.3 La qualificació que resulte dels Comitès d'Avaluació per camps científics o, si és procedent, dels especialistes, centres i institucions docents o científiques, no vincularà a la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en l'emissió del judici de l'avaluació definitiva.

    Tercer. Sol·licituds

    3.1 Podran presentar sol·licitud d'avaluació de l'activitat docent i investigadora, o si és procedent, d'informe favorable, segons el que exigeix el Títol IX, articles 50, 51, 52 i 72 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, els qui complisquen els següents requisits:

    a) Per a l'avaluació de l'activitat docent i investigadora per a la contractació de la figura de Professor Contractat Doctor, estar en possessió del títol de doctor i haver desenvolupat, almenys, tres anys d'activitat docent i investigadora, o prioritàriament investigadora, postdoctoral.

    b) Per a l'avaluació de l'activitat docent i/o investigadora per a la contractació de la figura de Professor Ajudant Doctor, estar en possessió del títol de Doctor i tenir, almenys, dos anys d'activitat docent i/o investigadora.

    c) Per a l'avaluació de l'activitat docent i/o investigadora, per a la contractació de la figura de Professor Col·laborador, estar en possessió del títol de Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat Universitari, Arquitecte Tècnic o Enginyer Tècnic.

    d) Per a l'avaluació de l'activitat docent i investigadora per a la contractació de la figura de Professor d'Universitat Privada, estar en possessió del títol de Doctor.

    e) La concurrència dels dits requisits haurà d'estar referida sempre a una data anterior a la de presentació de la sol·licitud d'avaluació.

    3.2 Els impresos de sol·licitud (Annex IV d'aquest acord), l'imprès de pagament de les taxes, i la documentació requerida, segons model normalitzat, es podran obtenir en la pàgina Web http://www.cult.gva/dgeui/cvaec, a la Conselleria de Cultura i Educació (av. Campanar 32, València) i en les direccions Territorials de la mateixa a València, Castelló i Alacant.

    3.3 L'imprès de sol·licitud i el curriculum vitae es presentaran per quadruplicat per a cada una de les figures contractuals.

    3.4 En la sol·licitud hauran de constar, com a mínim, les següents dades:

    a) Nom i cognoms del sol·licitant.

    b) Direcció a efectes de notificació i, si és procedent, adreça electrònica.

    c) Número del DNI.

    d) Si posseeix títol de doctor: Universitat i any d'expedició.

    e) Universitat i any d'expedició del títol de llicenciat, enginyer, arquitecte, diplomat universitari, enginyer tècnic o arquitecte tècnic.

    3.5 En la sol·licitud haurà de realitzar-se una declaració responsable de les dades manifestades i de tota la documentació aportada pel sol·licitant, que es relacionarà.

    3.6 La sol·licitud es dirigirà al President de la CVAEC.

    3.7 Les sol·licituds s'han de presentar en la seu de la CVAEC, a la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, o per qualsevol dels procediments establits en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

    A les sol·licituds d'informe s'acompanyaran els següents documents:

    a) Fotocòpia del DNI o passaport.

    b) L'expedient acadèmic complet.

    c) El títol de doctor o certificat del pagament dels drets d'expedició del títol.

    d) Títol de Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat Universitari, Arquitecte Tècnic o Enginyer Tècnic.

    e) Currículum vitae, segons model normalitzat.

    f) La documentació relativa al currículum que el sol·licitant considere pertinent per a acreditar la informació que aquesta conté.

    g) Quan el sol·licitant puga utilitzar el procediment telemàtic, per a la tramitació de la documentació serà necessari atendre la regulació que a aquests efectes s'aprove.

    h) Als efectes d'establir revalidació en els casos previstos en l'apartat 7 de la present resolució, només s'acompanyarà a la sol·licitud, fotocòpia del DNI, i document acreditatiu de ser funcionari de cos docent universitari espanyol, en cas de posseir-lo, o d'haver superat prova d'habilitació per a l'accés a cossos de funcionaris docents universitaris segons el que preveu el RD 774/2002, de 26 de juliol.

    i) La CVAEC podrà sol·licitar als interessats, quan ho considere necessari, documentació complementària o els aclariments que considere necessàries per a la correcta valoració del currículum.

    3.7 La CVAEC sol·licitarà als interessats, quan escaiga, que esmenen o completen la sol·licitud o la documentació en el termini de 10 dies amb indicació que, si així no ho fes, se li tindrà per desistit de la seua sol·licitud, de conformitat amb el que disposa l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.

    3.8 Les sol·licituds d'avaluació o informes es podran presentar durant tot l'any, a partir de l'1 de febrer de 2004, i han de ser resoltes en el termini màxim de sis mesos. En el cas de no ser resoltes en aquest termini, podran entendre's desestimades.

    Quart. Criteris d'avaluació

    4.1 En l'avaluació o, si és procedent, emissió d'informe s'observaran els següents objectius generals:

    a) Formació integral:

    Es valorarà l'expedient acadèmic del/la sol·licitant així com tota aquella activitat que contribuïsca a la formació i desenvolupament integral del mateix: formació acadèmica, activitat professional, gestió i vida universitària.

    b) Activitat docent:

    A més de l'experiència docent acreditada pel sol·licitant, es tindrà en compte tota aquella activitat que contribuïsca tant al perfeccionament pedagògic del mateix com a la millora dels processos d'ensenyament-aprenentatge, valorant-se aquelles aportacions que demostren la implantació de projectes d'innovació educativa que incorporen metodologies actives i sistemes innovadors d'avaluació de l'aprenentatge, aplicació de noves tecnologies i elaboració de material multimèdia, programes tutelats de caràcter nacional o internacional, sistemes de coordinació entre disciplines i elaboració de material didàctic en el marc de les dinàmiques que respecte d'això puguen desenvolupar-se en la Unió Europea.

    c) Activitat investigadora:

    Es valorarà la contribució al progrés del coneixement, al desenvolupament i a la innovació i creativitat de les aportacions.

    d) Altres mèrits que l'interessat puga aportar i la CVAEC considere que hagen de ser valorats, tals com els informes de valoració de responsables acadèmics.

    4.2 La valoració curricular versarà sobre els criteris detallats en l'Annex II: “Criteris generals per a l'avaluació de l'activitat docent i investigadora del professorat contractat” i Annex III: “Criteris específics d'avaluació o emissió d'informe per a cada tipus de figura contractual”.

    Cinquè: Procediment d'avaluació

    5.1 Els Comitès d'Avaluació, a través dels quals s'articula l'assessorament de la Comunitat científica a la CVAEC, s'organitzaran en els següents camps científics:

    1. Ciències Socials i Jurídiques

    2. Ciències Experimentals

    3. Ciències de la Salut

    4. Ensenyaments Tècnics

    5. Humanitats

    5.2 Correspon al Coordinador/a Tècnic/a de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat adscriure les sol·licituds a un determinat camp científic, tenint en compte la petició del sol·licitant i la connexió entre la labor aportada i les àrees que figuren en l'Annex I d'aquest acord.

    5.3 Els Comitès d'Avaluació i, si és procedent, els assessors especialistes, centres i institucions docents o científiques consultats, hauran de formular un judici tècnic sobre l'activitat realitzada pel sol·licitant aportada en el currículum vitae.

    5.4 El judici tècnic i la motivació de la resolució s'expressarà en termes numèrics de zero a deu, sent necessari un mínim de cinc punts per a obtenir una avaluació positiva o, si és procedent, informe favorable.

    5.5 La Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat establirà l'avaluació o informe individual definitiu, a la vista de les qualificacions emeses pels Comitès d'Avaluació per camps de coneixement, i si és procedent, pels assessors especialistes o els centres i institucions docents o científiques consultats.

    Sisè. Resolucions

    6.1 Per a la motivació de la resolució que dicte la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat s'inclourà, al costat de la resolució, l'informe emès pels Comitès d'Avaluació per Campos de Coneixement, en el cas que el seu judici haja sigut acceptat per la CVAEC. En cas contrari hauran d'incorporar-se a la resolució de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat els motius que la porten a apartar-se dels referits informes, així com la fonamentació, avalada o no per altres informes dictats per assessors especialistes, de la decisió final.

    6.2 La Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat, al terme del procés d'avaluació, procedirà a notificar, personal i directament, a cada sol·licitant la resolució de l'avaluació obtinguda.

    6.3 La resolució de la Comissió esgota la via administrativa, d'acord amb el que establix l'article 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

    6.4 La resolució haurà d'indicar el caràcter positiu o negatiu de l'avaluació i favorable o desfavorable de l'informe i la figura o figura contractual per a la que té validesa, així com les possibles revalidacions, si procedeix.

    6.5 L'emissió d'informes es realitzarà previ pagament de la taxa establida a l'efecte per la Llei 12/97, de 23 de desembre, de Taxes de la Generalitat Valenciana, que preveu una taxa de 50 Euros per l'avaluació o emissió d'informe previ per la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat en el sistema Universitari Valencià, segons imprès aprovat a l'efecte.

    Setè. Revalidacions

    7.1 L'avaluació positiva de l'activitat docent i investigadora per a la contractació de la figura de Professor Contractat Doctor suposa l'avaluació positiva per a la contractació de les figures de Professor Ajudant Doctor i Professor d'Universitat Privada i emissió d'informe favorable per a la contractació de Professor Col·laborador.

    7.2 L'avaluació positiva de l'activitat docent i/o investigadora per a la contractació de la figura d'Ajudant Doctor suposa l'emissió d'informe favorable per a la contractació de Professor Col·laborador.

    7.3 La pertinença als cossos docents de funcionaris universitaris espanyols o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés a cossos de funcionaris docents universitaris segons el que preveu el RD 774/2002, de 26 de juliol, comporta l'avaluació positiva, o emissió d'informe favorable, de l'activitat conforme es detalla en els següents apartats:

    a) La pertinença al cos docent de Professors Catedràtics d'Universitat o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés al citat cos comporta l'avaluació positiva de les figures Professor Ajudant Doctor, Contractat Doctor i Professor d'Universitat Privada i l'emissió d'informe favorable de la figura de Professor Col·laborador.

    b) La pertinença al cos docent de Professors Titulars d'Universitat o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés al citat cos comporta l'avaluació positiva de les figures Professor Ajudant Doctor, Contractat Doctor i Professor d'Universitat Privada i l'emissió d'informe favorable de la figura de Professor Col·laborador.

    c) La pertinença al cos docent de Professors Catedràtics d'Escola Universitària o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés al citat cos comporta l'emissió d'informe favorable de la figura de Professor Col·laborador. En cas de posseir el títol de doctor comporta també l'avaluació positiva de les figures Professor Ajudant Doctor, Contractat Doctor i Professor d'Universitat Privada.

    d) La pertinença al cos docent de Professors Titulars d'Escola Universitària o haver superat les proves d'habilitació per a l'accés al citat cos comporta l'emissió d'informe favorable de la figura de Professor Col·laborador. En cas de posseir el títol de doctor comporta també l'avaluació positiva de les figures Professor Ajudant Doctor i Professor d'Universitat Privada.

    Huitè. Garanties i efectes.

    8.1 Els efectes de l'avaluació positiva, o informe favorable, de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat del Sistema Universitari Valencià, no estan subjectes a termini de caducitat algun i tindran efectes en totes les universitats valencianes i en aquelles pertanyents a l'àmbit competencial d'organismes amb les mateixes competències que la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat amb què s'establisca conveni de reconeixement.

    8.2 L'interessat que haja obtingut una avaluació negativa, o informe desfavorable, no podrà sol·licitar una nova avaluació o informe en el termini de sis mesos des de la seua notificació.

    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

    En tant no s'aprove el catàleg d'àrees de coneixement conforme a les previsions de l'apartat 2 de l'article 71 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, estarà en vigor l'actualment vigent que figura en l'Annex II del Reial Decret 774/2002, de 26 de juliol.

    El director general d'Universitats i Investigació: Julio Seoane Rey.

    ANNEX I

    Distribució d'àrees de coneixement per comitès d'avaluació.

    1. COMITÈ D'AVALUACIÓ DE CIÈNCIES SOCIALS I JURÍDIQUES

    030 Antropologia Social

    040 Biblioteconomia i Documentació

    070 Ciència Política i de l'administració

    095 Comercialització i Investigació de Mercats

    105 Comunicació Audiovisual i Publicitat

    125 Dret Administratiu

    130 Dret Civil

    135 Dret Constitucional

    140 Dret del Treball i de la Seguretat Social

    145 Dret Eclesiàstic d'Estat

    150 Dret Financer i Tributari

    155 Dret Internacional Privat

    160 Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals

    165 Dret Mercantil

    170 Dret Penal

    175 Dret Processal

    180 Dret Romà

    187 Didàctica de l'Expressió

    189 Didàctica de l'Expressió Musical

    193 Didàctica de l'Expressió Plàstica

    195 Didàctica de la Llengua i Literatura

    200 Didàctica de la Matemàtica

    205 Didàctica de les Ciències Experimentals

    210 Didàctica de les Ciències Socials

    215 Didàctica i Organització Escolar

    225 Economia Aplicada

    230 Economia Financera i Comptabilitat

    235 Economia, Sociologia i Política Agrària

    245 Educació Física i Esportiva

    381 Filosofia del Dret

    415 Fonaments d'Anàlisi Econòmica

    470 Història del Dret i les Institucions

    475 Història del Pensament i dels Moviments Socials i Polítics

    480 Història i Institucions Econòmiques

    620 Metodologia de les Ciències i del Comportament

    625 Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació

    650 Organització d'Empreses

    675 Periodisme

    680 Personalitat, Avaluació i Tractament Psicològic

    725 Psicobiologia

    730 Psicologia Bàsica

    735 Psicologia Evolutiva

    740 Psicologia Social

    775 Sociologia

    805 Teoria i Història de l'Educació

    813 Treball Social i Serveis Socials

    2. COMITÈ D'AVALUACIÓ DE CIÈNCIES EXPERIMENTALS

    005 Àlgebra

    015 Anàlisi Matemàtica

    038 Astronomia i Astrofísica

    050 Biologia Cel·lular

    060 Bioquímica i Biologia Molecular

    063 Botànica

    065 Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica

    075 Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial

    120 Cristal·lografia i Mineralogia

    220 Ecologia

    240 Edafologia i Química Agrícola

    247 Electromagnetisme

    250 Electrònica

    265 Estadística i Investigació Operativa

    280 Estratigrafia

    315 Farmacologia

    385 Física Aplicada

    390 Física Atòmica, Molecular i Nuclear

    395 Física de la Matèria Condensada

    398 Física de la Terra

    405 Física Teòrica

    410 Fisiologia

    412 Fisiologia Vegetal

    420 Genètica

    427 Geodinàmica Externa

    428 Geodinàmica Interna

    430 Geografia Física

    440 Geometria i Topologia

    443 Histologia

    505 Enginyeria Cartogràfica, Geodèsica i Fotogrametria

    555 Enginyeria Química

    566 Immunologia

    570 Llenguatges i Sistemes Informàtics

    595 Matemàtica Aplicada

    600 Mecànica de Fluids

    605 Mecànica de Migs Continus i Teoria d'Estructures

    630 Microbiologia

    640 Nutrició i Bromatologia

    647 Òptica

    655 Paleontologia

    660 Parasitologia

    685 Petrologia i Geoquímica

    700 Producció Animal

    705 Producció Vegetal

    710 Prospecció i Investigació Minera

    750 Química Analítica

    755 Química Física

    760 Química Inorgànica

    765 Química Orgànica

    770 Radiologia i Medicina Física

    773 Sanitat Animal

    780 Tecnologia dels Aliments

    785 Tecnologia Electrònica

    790 Tecnologies del Medi Ambient

    819 Zoologia

    3. COMITÈ D'AVALUACIÓ DE CIÈNCIES DE LA SALUT

    020 Anatomia Patològica

    025 Anatomia i Anatomia Patològica Comparades

    027 Anatomia i Embriologia Humana

    028 Antropologia Física

    050 Biologia Cel·lular

    060 Bioquímica i Biologia Molecular

    063 Botànica

    090 Cirurgia

    183 Dermatologia

    245 Educació Física i Esportiva

    255 Infermeria

    275 Estomatologia

    310 Farmàcia i Tecnologia Farmacèutica

    315 Farmacologia

    410 Fisiologia

    413 Fisioteràpia

    420 Genètica

    443 Histologia

    460 Història de la Ciència

    566 Immunologia

    610 Medicina

    613 Medicina Legal i Forense

    615 Medicina Preventiva i Salut Pública

    617 Medicina i Cirurgia Animal

    630 Microbiologia

    640 Nutrició i Bromatologia

    645 Obstetrícia i Ginecologia

    646 Oftalmologia

    653 Otorinolaringologia

    660 Parasitologia

    670 Pediatria

    725 Psicobiologia

    745 Psiquiatria

    770 Radiologia i Medicina Física

    773 Sanitat Animal

    807 Toxicologia

    4. COMITÈ D'AVALUACIÓ D'ENSENYAMENTS TÈCNICS

    035 Arquitectura i Tecnologia de Computadors

    065 Ciències dels Materials

    075 Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial

    083 Ciències i Tècniques de la Navegació

    100 Composició Arquitectònica

    110 Construccions Arquitectòniques

    115 Construccions Navals

    250 Electrònica

    295 Explotació de les Mines

    300 Expressió Gràfica

    305 Expressió Gràfica en l'Enginyeria

    495 Enginyeria Aeroespacial

    500 Enginyeria Agroforestal

    505 Enginyeria Cartogràfica, Geodèsica i Fotogrametria

    510 Enginyeria de la Construcció

    515 Enginyeria dels Processos de Fabricació

    520 Enginyeria de Sistemes i Automàtica

    525 Enginyeria de Terreny

    530 Enginyeria i Infraestructures dels Transports

    535 Enginyeria Elèctrica

    540 Enginyeria Hidràulica

    545 Enginyeria Mecànica

    550 Enginyeria Nuclear

    555 Enginyeria Química

    560 Enginyeria Telemàtica

    565 Enginyeria Tèxtil i Paperera

    570 Llenguatges de Sistemes Informàtics

    590 Màquines i Motors Tèrmics

    600 Mecànica de Fluids

    605 Mecànica de Migs Continus i Teoria d'Estructures

    700 Producció Animal

    705 Producció Vegetal

    710 Prospecció i Investigació Minera

    715 Projectes Arquitectònics

    720 Projectes d'Enginyeria

    780 Tecnologia d'Aliments

    785 Tecnologia Electrònica

    800 Teoria del Senyal i Comunicacions

    815 Urbanística i Ordenació del Territori

    5. COMITÈ D'AVALUACIÓ D'HUMANITATS

    010 Anàlisi Geogràfica regional

    033 Arqueologia

    085 Ciències i Tècniques Historiogràfiques

    185 Dibuix

    260 Escultura

    270 Estètica i Teoria de les Arts

    285 Estudis Àrabs i Islàmics

    290 Estudis Hebreus i Arameus

    320 Filologia Alemanya

    325 Filologia Catalana

    327 Filologia Eslava

    335 Filologia Francesa

    340 Filologia Grega

    345 Filologia Anglesa

    350 Filologia Italiana

    355 Filologia Llatina

    360 Filologia Romànica

    365 Filologia Basca

    370 Filologia Gallega i Portuguesa

    375 Filosofia

    383 Filosofia Moral

    435 Geografia Humana

    445 Història Antiga

    450 Història Contemporània

    455 Història d'Amèrica

    460 Història de la Ciència

    465 Història de l'Art

    485 Història Medieval

    490 Història Moderna

    567 Llengua Espanyola

    568 Estudis d'Àsia Oriental

    575 Lingüística General

    580 Lingüística Indoeuropea

    583 Literatura Espanyola

    585 Lògica de la Filosofia de la Ciència

    635 Música

    690 Pintura

    695 Prehistòria

    796 Teoria de la Literatura Comparada

    814 Traducció i Interpretació

    ÀREES QUE PERTANYEN A DOS COMITÈS

    Pertanyen al Comitè de Ciències Socials i Jurídiques i al de Salut:

    245 Educació Física i Esportiva

    725 Psicobiologia

    Pertanyen al Comitè de Ciències de la Salut i al d'Humanitats:

    460 Història de la Ciència

    Pertanyen al Comitè de Ciències Experimentals i al de Ciències de la Salut:

    050 Biologia Cel·lular

    060 Bioquímica i Biologia Molecular

    063 Botànica

    315 Farmacologia

    410 Fisiologia

    420 Genètica

    443 Histologia

    566 Immunologia

    630 Microbiologia

    640 Nutrició i Bromatologia

    660 Parasitologia

    770 Radiologia i Medicina Física

    773 Sanitat Animal

    Pertanyen al Comitè de Ciències Experimentals i al d'Ensenyaments Tècnics:

    075 Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial

    250 Electrònica

    505 Enginyeria Cartogràfica, Geodèsica i Fotogrametria

    555 Enginyeria Química

    570 Llenguatges de Sistemes Informàtics

    600 Mecànica de Fluids

    605 Mecànica de Migs Continus i Teoria d'Estructures

    700 Producció Animal

    705 Producció Vegetal

    710 Prospecció i Investigació Minera

    780 Tecnologia d'Aliments

    785 Tecnologia Electrònica

    ANNEX II

    CRITERIS GENERALS PER A L'AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT DOCENT I INVESTIGADORA DEL PROFESSORAT CONTRACTAT

    1. Formació integral: Expedient, Formació acadèmica, Activitat universitària, Professional i de gestió.

    D'acord amb el que establix l'apartat 4.1, apartat a), que marca els grans aqueixos que defineixen la formació integral, es valorarà:

    – La possessió de títols oficials de primer i segon cicle.

    – La realització de treballs de llicenciatura, treballs o projectes final de carrera.

    – Els estudis de doctorat.

    – La possessió de títols de postgrau impartits per organismes oficials.

    – Els cursos i seminaris rebuts que contribuïsquen a la formació integral.

    – Les estades en centres docents i/o d'investigacions nacionals o internacionals.

    – Haver superat proves específiques selectives.

    – El coneixement d'idiomes.

    – L'experiència professional.

    – Les activitats relacionades amb la gestió i vida universitària.

    – I totes aquelles aportacions que el sol·licitant desitge aportar i la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat considere rellevants.

    2. Activitat docent

    D'acord amb el que establix l'apartat 4.1, apartat b), que marca els grans aqueixos que defineixen l'excel·lència docent, es valorarà:

    – La dedicació docent i anys d'experiència.

    – L'elaboració de material didàctic.

    – Publicacions de caràcter pedagògic.

    – Cursos i seminaris rebuts o impartits de perfeccionament pedagògic l'objectiu del qual siga la millora de la docència.

    – La direcció de treballs tutelats de caràcter nacional o internacional.

    – Informes de valoració de l'activitat docent (realitzades per parells, responsables educatius o per alumnes).

    – La participació en projectes d'innovació educativa.

    – I totes aquelles aportacions que el sol·licitant desitge aportar i la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat considere rellevants.

    3. Activitat investigadora

    D'acord amb el que establix l'apartat 4.1, apartat c), que marca els grans aqueixos que defineixen l'excel·lència de l'activitat investigadora, es valorarà:

    – La direcció de tesis doctorals i treballs d'investigació, així com la docència impartida en tercer cicle i postgrau.

    – Les publicacions de caràcter científic en revistes, llibres i congressos d'àmbit nacional o internacional. Com a norma general es valoraran preferentment aquelles aportacions de major índex d'impacte.

    – L'assistència i participació en congressos.

    – La producció artística: exposicions, excavacions arqueològiques o catalogacions, esdeveniments artístics i intervencions monumentals, festivals, certàmens i exhibicions televisives.

    – La difusió de resultats de la creació artística: publicacions artístiques, catàlegs, televisió i material multimèdia.

    – La participació en projectes d'investigació de caràcter nacional o internacional subvencionats en convocatòries públiques o finançats per empreses i/o administracions.

    – La participació en altres accions de R+D competitives: mesures d'acompanyament (UE), accions concertades (UE), accions especials (PN R+D), xarxes temàtiques, ajudes a la difusió i explotació de resultats, etc.

    – La participació en convenis d'I+D+I i activitats artístiques.

    – La possessió de patents i altres títols de propietat intel·lectual.

    – La participació en comitès d'editors i de programa.

    – La participació en activitats al servei de la investigació.

    – L'obtenció de premis d'investigació.

    – Informes de valoració de l'activitat investigadora.

    – I totes aquelles aportacions que el sol·licitant desitge aportar i la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat considere rellevants.

    4. Altres mèrits

    – Altres mèrits que l'interessat puga aportar i la CVAEC considere que hagen de ser valorats, tals com els informes de valoració de responsables acadèmics.

    ANNEX III

    Criteris específics d'avaluació o emissió d'informe per a cada tipus de figura contractual

    Professor Contractat Doctor

    La Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, estableix com a requisit per a poder sol·licitar avaluació de la seua activitat per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat estar en possessió del títol de Doctor amb almenys tres anys d'activitat docent i investigadora, o prioritàriament investigadora, postdoctoral. Desenvoluparan tasques de docència i d'investigació, o prioritàriament d'investigació.

    Conforme al que indica l'article 52 de la Llei Orgànica 6/2001, per a obtenir l'acreditació haurà d'obtenir una avaluació positiva de l'activitat docent i investigadora postdoctoral que haja realitzat. En aquest sentit es tindrà en compte la seua formació i experiència suficient per a reconèixer-li plena capacitat docent i investigadora, així com la condició de poder dirigir grups d'investigació.

    Per tant, es consideraran preferentment els mèrits inclosos en els apartats 2n “Activitat docent” i 3r “Activitat investigadora”. La ponderació associada a les aportacions curriculars d'aquests dos apartats podrà arribar al 80% de la valoració global. Es valoraran també les aportacions curriculars dels apartats 1r “Expedient, formació acadèmica, activitat professional, gestió i vida universitària” i 4t “Altres mèrits”

    Professor ajudant doctor

    La Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, estableix com a requisit per a poder sol·licitar avaluació de la seua activitat per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat, estar en possessió del títol Doctor i acreditar, durant almenys dos anys, no haver tingut relació contractual i estatutària o com a becari a la universitat que es tracte, i haver realitzat, durant aqueix període tasques docents i/o investigadores en centres no vinculats a la mateixa.. Desenvoluparan tasques docents i d'investigació, amb dedicació a temps complet.

    Conforme amb l'article 50 de la Llei Orgànica 6/2001, per a accedir a aquesta figura contractual s'haurà d'acreditar haver realitzat durant almenys dos anys tasques docents i/o investigadores en centres no vinculats a la Universitat a què s'accedeix, obtenint una prèvia avaluació positiva de la seua activitat. Per tant el/la candidat/a haurà de demostrar una formació i experiència que li acrediten una suficiència investigadora de qualitat, així com una formació i experiència suficient per a poder impartir docència universitària, davall supervisió d'un responsable amb plena capacitat docent.

    Per tant, es consideraran preferentment els mèrits inclosos en els apartats 1r “Expedient, formació acadèmica, activitat professional, gestió i vida universitària” i 3r “Activitat investigadora”. La ponderació associada a les aportacions curriculars d'aquests dos apartats podrà arribar al 80% de la valoració global. Es valoraran també les aportacions curriculars dels apartats 2n “Activitat docent” i 4t “Altres mèrits”.

    Professor col·laborador.

    La Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, estableix com a requisit per a poder sol·licitar informe de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat, posseir algun dels següents títols: Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat universitari, Arquitecte Tècnic o Enginyer Tècnic. Seran contractats per a impartir ensenyaments.

    El sol·licitant haurà de demostrar una formació i experiència suficient per a fer-se càrrec de la docència universitària en una de les àrees de coneixement a què fa referència l'article 51 de la Llei Orgànica 6/2001.

    Per tant, es consideraran preferentment els mèrits inclosos en els apartats 1r “Expedient, formació acadèmica, activitat professional, gestió i vida universitària” i 2n “Activitat docent”. La ponderació associada a les aportacions curriculars d'aquests dos apartats podrà arribar al 80% de la valoració global. Es valoraran també les aportacions curriculars dels apartats 3r “Activitat investigadora” i 4t “Altres mèrits”.

    Professor doctor d'universitat privada

    La Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, estableix com a requisit per a poder sol·licitar avaluació de la seua activitat docent i investigadora per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat estar en possessió del títol de Doctor.

    Conforme amb l'article 72.2 de la dita llei, almenys el 25% del total del professorat de les Universitats privades haurà d'estar en possessió del títol de Doctor i haver obtingut l'avaluació positiva de la seua activitat docent i investigadora. En aquest sentit, el sol·licitant haurà de demostrar una formació i experiència suficient per a reconèixer-li plena capacitat docent i investigadora, així com la condició de poder dirigir grups d'investigació i fer-se càrrec de la responsabilitat principal de la docència d'una àrea de coneixement.