RESOLUCIÓ de 10 de desembre de 1999, de la secretària general de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual s'acorda la inscripció de l'adaptació dels estatuts del Col·legi Oficial d'Ajudants Tècnics Sanitaris i Diplomats en Infermeria d'Alacant.



Publicat en:  DOGV núm. 3673 de 25.01.2000
Número identificador:   2000/182
Referència Base de Dades:  0290/2000
 
  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria Justícia i Administracions Públiques;SG Justícia i Administracions Públiques
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Col·legis professionals
    Descriptors:
      Temàtics: col.legi professional, personal sanitari, reglament intern


  • RESOLUCIÓ de 10 de desembre de 1999, de la secretària general de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual s'acorda la inscripció de l'adaptació dels estatuts del Col·legi Oficial d'Ajudants Tècnics Sanitaris i Diplomats en Infermeria d'Alacant. [2000/182]

    Vist l'expedient d'adaptació estatutària instruït a instància del senyor Juan Figuérez Fernández, com a president del Col·legi Oficial d'Ajudants Tècnics Sanitaris i Diplomats en Infermeria d'Alacant, inscrit amb el número 67 de la Secció Primera del Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians de Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana, en què sol·licita la inscripció i registre de l'adaptació dels seus estatuts a la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana, en base als següents fets:

    Primer

    Que pel president del mencionat Col·legi es van presentar el 16 de juliol els Estatuts aprovats per l'Assemblea General de Col·legiats, en reunió celebrada el dia 29 de gener de 1999, modificació que es va aprovar per a la seua adequació a la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana.

    Segon

    Que, en exercici del control de legalitat establit per l'article 11 de la mencionada llei autonòmica es va revisar el text estatutari, i es va indicar la conveniència de rectificar determinats punts d'aquests i es va requerir l'aportació de la documentació necessària per a la inscripció registral, requeriment que ha sigut complimentat el passat dia 16 de novembre.

    Tercer

    El text annex dels preceptes, objecte d'adaptació estatutària, queda incorporat íntegrament a la present Resolució, i es dóna ací per reproduït.

    Fonaments de dret

    Primer

    Que els Estatuts contenen totes les determinacions exigides en l'article 10 de la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de Consells i Col·legis Professionals.

    Segon

    Que han sigut aprovats amb els requisits i formalitats previstos en dit article i en els mateixos Estatuts del Consell.

    Tercer

    L'expedient ha sigut tramitat pel Servei d'Entitats Jurídiques, adscrit a la Secretaria General de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, competent perquè així ho disposa l'article 6.1 de la Llei 6/1997, de 4 de desembre, en virtut de les atribucions que té conferides pels decrets 13/1999, i 91/1999, de 30 de juliol, sobre assignació de competències a la Presidència i a les conselleries, i d'aprovació del Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, respectivament, i en relació amb el Decret 123/1986, de 20 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es crea el Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians de Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana.

    Vistos l'article 36 de la Constitució i l'article 31.22 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana; la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana; la Llei 2/1974, de 13 de febrer, de Col·legis Professionals, amb les seues modificacions posteriors, en els seus preceptes bàsics, i altres disposicions complementàries resolc:

    Inscriure l'adaptació dels Estatuts del Col·legi Oficial d'Ajudants Tècnics Sanitaris i Diplomats en Infermeria d'Alacant.

    Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa es podrà interposar, potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes comptat des del dia següent al de la seua notificació, o bé, recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua notificació. Tot això de conformitat amb el que s'ha establit en els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i en els articles 10, i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

    València, 10 de desembre de 1999.– La secretària general: Carmen Galipienso Calatayud.

    ESTATUTS DEL COL·LEGI OFICIAL

    D'INFERMERIA D'ALACANT

    TÍTOL PRELIMINAR

    CAPÍTOL I

    Disposicions generals

    Article 1

    El Col·legi Oficial d'Ajudants Tècnics Sanitaris i Diplomats en Infermeria d'Alacant és una corporació de Dret Públic reconeguda per la Constitució i emparada en la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat per al compliment dels seus fins.

    El seu funcionament i estructura interna hauran de ser democràtics.

    Article 2

    1. Al Col·legi Oficial de ATS i Diplomats en Infermeria d'Alacant s'incorporaran obligatòriament els qui es troben en possessió del títol de diplomat en Infermeria, Ajudant Tècnic Sanitari, Infermer/a o Comare i desitgen exercir la seua professió en qualsevol de les seues modalitats, bé en forma independent o bé al servei de les administracions públiques o de qualssevol altres entitats públiques o privades.

    2. Voluntàriament podran sol·licitar la seu col·legiació els qui estiguen en possessió d'algun d'aquells títols, i desitgen incorporar-se al Col·legi com a no exercents, en no desenrotllar cap activitat professional. Els col·legiats no exercents tindran els drets i obligacions que els reconeix els presents Estatuts.

    3. Així mateix, hauran de quedar incorporats els qui es troben en possessió de títol de Diplomat Universitari en Fisioteràpia, o tinguen reconeguda aquesta especialitat, i pretenguen exercir o exercisquen la professió. Aquesta obligació subsistirà en tant es constituïsca el Col·legi corresponent en aquest àmbit territorial.

    Article 3

    La seu del Col·legi Oficial de ATS i DI d'Alacant es fixa a la ciutat d'Alacant, avenida de Eusebio Sempere, núm. 11-2a esc. 1r-1a.

    Per acord de la Junta de Govern podrà designar-se una altra seu, sense necessitat de modificar aquests Estatuts.

    Article 4

    El Col·legi Oficial de ATS i DI d'Alacant estén la seua competència a tot el territori de la província d'Alacant.

    Article 5

    En tot el que es refereix als aspectes institucionals i corporatius, el Col·legi de ATS i DI d'Alacant es relacionarà amb la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques del Govern Valencià.

    En tot el que afecta el contingut de la professió, es relacionarà amb la Conselleria de Sanitat.

    CAPÍTOL II

    Fins i funcions del Col·legi

    Article 6

    Són fins fonamentals del Col·legi Oficial de ATS i DI d'Alacant:

    a) L'ordenació de l'exercici de la professió d'infermeria, dins del marc legal especifique, en l'àmbit de la seua competència, en benefici tant de la societat a què serveixen com dels interessos generals que li són propis.

    b) Vigilar l'exercici de la professió, facilitant el coneixement i compliment de tot tipus de disposicions legals que afecten a la mateixa i fent complir els principis deontològics i eticosocials de la professió d'infermeria, la seua dignitat i prestigi.

    c) Vetlar per l'adequat nivell de qualitat de les prestacions professionals dels col·legiats; per a això es promourà la formació i perfeccionament d'aquests.

    d) La defensa dels interessos professionals dels col·legiats i la representació exclusiva de l'exercici de la professió.

    Article 7

    Per al compliment dels seus fins essencials, són funcions pròpies del Col·legi de ATS i DI d'Alacant les següents:

    a) Ordenar l'activitat professional dels col·legiats, vetlar per l'ètic, deontologia i la dignitat professional, així com pel respecte degut als drets dels particulars contractants dels seus serveis.

    b) Exercir la potestat disciplinària en l'ordre professional i col·legial, sense perjuí de les competències del Consell Valencià de Col·legis Oficials d'Infermeria.

    c) Procurar l'harmonia i col·laboració entre els col·legiats, impedint la competència deslleial entre ells.

    d) Exercir les accions que les lleis establisquen per a evitar l'intrusisme, sense perjuí de les actuacions d'inspecció i sanció a què estan obligades les administracions públiques.

    e) Intervindre en via de conciliació o arbitratge en els conflictes que per motius professionals se susciten entre col·legiats o en els que el Col·legi siga designat per a administrar l'arbitratge conforme a l'article 10 a) de la Llei 36/1998, de 5 de desembre.

    f) Organitzar cursos de formació i perfeccionament per als seus col·legiats, l'assistència dels quals serà facultativa, així com organitzar activitats i serveis comunes de caràcter professional, cultural, assistencial, de previsió i anàlegs que siguen d'interés per als col·legiats.

    g) Exercir la representació i defensa de la professió d'infermeria davant de l'administració, institucions, tribunals, entitats i particulars, amb legitimació per a ser part en tots els litigis que afecten els interessos professionals.

    h) Participar en els òrgans consultius de l'administració en matèria sanitària, quan aquella ho requerisca o així ho establisquen les disposicions aplicables.

    i) Exercir quantes funcions li siguen encomanades per les administracions valencianes i col·laborar amb aquestes mitjançant la realització d'estudis i informes, elaboració d'estadístiques i altres activitats relacionades amb els seus fins que puguen ser-los sol·licitades o que acorden formular per pròpia iniciativa.

    j) Col·laborar amb les universitats en l'elaboració dels plans d'estudi i preparar la informació necessària per a facilitar l'accés a la vida professional dels nous col·legiats.

    k) Aprovar els seus pressupostos, així com regular i fixar les quotes dels col·legiats.

    l) Facilitar als tribunals la relació de col·legiats que per la seua preparació i experiència professional pogueren ser requerits per a intervindre com a perits en assumptes judicials o proposar-los a instància de l'autoritat judicial, així com emetre informes i dictàmens quan siguen requerits per a això per qualsevol jutjat o tribunal.

    m) Establir barems d'honoraris, que tindran caràcter merament orientatiu.

    n) Emetre informes i dictàmens, de caràcter no vinculant, en procediments judicials o administratius en què se susciten qüestions relatives a honoraris professionals.

    nn) Aprovar els seus estatuts i reglaments de règim interior.

    o) Per al compliment dels seus fins i el desenrotllament de les seues funcions, el Col·legi podrà constituir o participar en consorcis públics o fundacions, associacions i altres entitats, així com establir relacions de cooperació amb entitats públiques i privades.

    p) Totes les altres funcions que siguen beneficioses per als interessos professionals i que s'encaminen al compliment dels objectius col·legials, dins del marc de la legislació vigent.

    TÍTOL II

    Dels col·legiats

    CAPÍTOL I

    De l'adquisició, denegació i pèrdua

    de la condició de col·legiat

    Article 8

    La col·legiació és obligatòria per a l'exercici professional per al qual habiliten les titulacions de Diplomat en Infermeria, Ajudant Tècnic Sanitari, Infermer o Comare, conforme a allò que s'ha disposat en l'article 3 de la Llei 2/1974, de 13 de febrer, de Col·legis Professionals i en la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana.

    Article 9

    El Col·legi Oficial de ATS i DI d'Alacant està facultat per a verificar i exigir el compliment del deure de col·legiació.

    Article 10

    Per a adquirir la condició de col·legiat serà necessari presentar sol·licitud dirigida el president de la Junta de Govern, a què s'acompanyarà la següent documentació:

    a) Certificat de naixement o document nacional d'identitat.

    b) Títol professional original o testimoni notarial d'aquest.

    En cas que no haguera rebut encara el títol professional, la Junta de Govern podrà concedir una col·legiació provisional, sempre i quan l'interessat presente certificat acadèmic acreditatiu d'haver finalitzat els estudis i resguard que justifique tindre abonats els drets d'expedició del títol corresponent, el qual tindrà obligació de presentar, com també els altres diplomes d'especialitats, al Col·legi per al seu registre, quan li siguen facilitats.

    c) Rebut acreditatiu del pagament de la quota d'ingrés corresponent. En cas de reingrés no serà necessari nou pagament d'aquesta quota, i caldrà acreditar el pagament d'aquesta anteriorment. S'exceptua de l'anterior els col·legiats que desitgen reincoporar-se al Col·legi d'Alacant després d'haver causat baixa per alguna de les causes previstes en l'article 14 dels presents Estatuts.

    Els qui pretenguen incorporar-se al Col·legi de ATS i DI d'Alacant, si pertangueren amb anterioritat a un altre, hauran de presentar certificat lliurat pel Col·legi d'origen en què s'expresse si està al corrent de pagament de les quotes col·legials i no estar inhabilitat temporalment o definitivament per a l'exercici de la professió, així com traslladar el seu expedient col·legial des del seu Col·legi d'origen.

    Article 11

    La Junta de Govern acordarà, en el termini màxim d'un mes, la qual cosa estime pertinent sobre la sol·licitud de col·legiació, i practicar en dit termini les comprovacions que crea necessàries, i es podrà requerir del sol·licitant els documents i aclariments complementaris.

    Article 12

    1. La sol·licitud de col·legiació només podrà ser denegada pels següents motius:

    a) Quan els documents presentats siguen insuficients o oferisquen dubtes sobre la seua legitimitat i no s'hagen completat o esmenat en el termini assenyalat a l'efecte, o quan el sol·licitant haja falsejat les dades i documents necessaris per a la seua col·legiació.

    b) Quan el sol·licitant haguera sofrit alguna condemna per sentència ferma dels tribunals que en el moment de la sol·licitud l'inhabilite per a l'exercici professional.

    c) Quan haguera sigut sancionat disciplinàriament amb l'expulsió d'aquest o un altre Col·legi, mentre no s'extingisca la responsabilitat disciplinària.

    d) Quan en formular la sol·licitud es trobara suspés de l'exercici de la professió en virtut de correcció disciplinària imposada per un altre col·legi.

    2. Si la Junta de Govern acordara denegar la col·legiació, ho comunicarà a l'interessat dins dels deu dies següents a la data de l'acord, i haurà d'expressar els fonaments d'aquest i els recursos de què és susceptible.

    3. Contra l'acord denegant la col·legiació podrà formular l'interessat recurs d'alçada davant del Consell Valencià de Col·legis Oficials d'Infermeria. Contra la resolució desestimatòria del recurs podrà l'interessat recórrer davant de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

    Article 13

    La col·legiació de nacionals dels estats membres de la Unió Europea que es troben prèviament establits, amb caràcter permanent, en qualsevol dels mencionats estats, es regirà per la legislació comunitària i el dret intern del país d'establiment en desenrotllament de dita legislació.

    Per a la col·legiació de titulats d'altres països s'estarà al que determinen les disposicions vigents.

    Article 14

    1. La condició de col·legiat es perdrà:

    a) Per falta de pagament dins del termini assenyalat de més de dues quotes ordinàries o d'una extraordinària, previ acord de la Junta de Govern. Abans d'adoptar-se tal acord es requerirà l'interessat perquè procedisca al pagament i formule totes les al·legacions s'estime convenients que en el termini de quinze dies.

    b) Per condemna ferma que comporte l'accessòria inhabilitació per a l'exercici de la professió.

    c) Per expulsió del Col·legi acordada en expedient disciplinari.

    d) A petició pròpia formulada davant de la Junta de Govern, sempre que complisca els requisits necessaris per a ser donat de baixa al Col·legi.

    2. En tot cas, la pèrdua de la condició de col·legiat per les causes dels apartats a), b) i c) haurà de ser comunicada per escrit a l'interessat, i en aquest moment produirà efectes.

    El col·legiat podrà rehabilitar els seus drets pagant la quota d'incorporació i la quantitat deguda, més un recàrrec del 20% i els interessos legals meritats, així com, si fa el cas, els costos de tramitació.

    Article 15

    Podran ser col·legiats d'honor del Col·legi de ATS i DI d'Alacant aquelles persones que reben aquest nomenament per acord de la Junta de Govern, en atenció als mèrits o serveis rellevants prestats a favor de la professió o de la sanitat en general.

    CAPÍTOL II

    Drets i deures dels col·legiats

    Article 16

    Els col·legiats tindran els següents drets:

    a) Participar en la gestió corporativa i, per tant, exercir el dret de petició i el de sufragi actiu i passiu per a l'elecció dels membres dels òrgans de govern, mitjançant els procediments i amb els requisits dels presents estatuts.

    b) Promoure actuacions dels òrgans de govern per mitjà d'iniciatives formulades en els termes previstos en els presents Estatuts.

    c) Ser defesos, a petició pròpia, pel Col·legi quan siguen vexats o perseguits amb motiu de l'exercici professional.

    d) Ser representats i assessorats pel Col·legi quan necessiten presentar reclamacions fundades a les autoritats, tribunals, entitats públiques o privades i en totes les divergències que sorgisquen amb ocasió de l'exercici professional, i seran a càrrec del col·legiat sol·licitant les despeses i costes jurídiques que el procediment ocasione, excepte decisió contrària de la Junta de Govern.

    e) Crear agrupacions representatives d'interessos específics en el si del Col·legi, amb submissió en tot cas als òrgans de govern.

    f) Pertànyer a les entitats de Previsió establides per a protegir als professionals.

    g) Actuar en l'exercici professional amb total llibertat i independència, sense més limitacions que les previstes en la Llei, les normes deontològiques o aquests Estatuts.

    h) No suportar altres càrregues corporatives que les assenyalades per les lleis, aquests Estatuts o les vàlidament acordades pels òrgans de govern.

    i) Sol·licitar informació sobre els aspectes de la vida col·legial

    j) Remoure als titulars dels òrgans de govern mitjançant el vot de censura regulat en els presents Estatuts.

    k) L'exempció de pagament de quotes al Col·legi durant la prestació del servei militar.

    l) L'ús del document acreditatiu de la seua identitat professional expedit pel Col·legi.

    Article 17

    Els col·legiats tindran els següents deures:

    a) Complir allò que s'ha disposat en els Estatuts, així com les decisions d'aquest Col·legi i del Consell Valencià de Col·legis Oficials d'Infermeria, sense perjuí del dret d'impugnació.

    b) Complir les normes deontològiques de la professió.

    c) Estar al corrent en el pagament de les quotes col·legiales ordinàries i extraordinàries.

    d) Portar amb la màxima lleialtat les relacions amb el Col·legi i amb els altres col·legiats.

    e) Denunciar els casos d'intrusisme o d'exercici il·legal que arriben al seu coneixement.

    f) Comunicar al Col·legi els seus canvis de residència o domicili.

    g) Tramitar per conducte del Col·legi, que li donarà curs amb el seu preceptiu informe, tota petició o reclamació que haja de formular al Consell Valencià de Col·legis Oficials d'Infermeria.

    h) Inscriure en el Registre de Títols del Col·legi, els títols i diplomes que habiliten per a l'exercici professional de la infermeria o alguna de les seues especialitats.

    TÍTOL III

    Funcionament del col·legi

    CAPÍTOL I

    Dels òrgans de govern

    Article 18

    Els òrgans de govern del Col·legi de ATS i DI d'Alacant són:

    a) L'Assemblea General.

    b) La Junta de Govern

    Secció primera

    De l'Assemblea General

    Article 19

    1. L'Assemblea General, constituïda per la totalitat dels col·legiats, és el màxim òrgan de govern del Col·legi, on es forma i expressa la voluntat de la corporació, sense perjuí de les competències exclusives que aquests Estatuts atribueixen a la Junta de Govern.

    Els seus acords, vàlidament adoptats, són obligatoris fins i tot per als col·legiats dissidents o absents, sense perjuí del dret d'impugnació que poguera correspondre'ls.

    2. L'Assemblea General és l'encarregada de decidir, amb caràcter deliberant i decisori, sobre els següents assumptes:

    a) L'aprovació i modificació dels Estatuts d'aquest Col·legi i dels reglaments de règim interior per al desenrotllament d'aquests.

    b) L'aprovació del balanç i la liquidació pressupostària de cada exercici, així com dels pressupostos anuals d'ingressos i despeses.

    c) L'aprovació de les quotes d'incorporació, les quotes ordinàries i extraordinàries que hagen de satisfer els col·legiats. També podrà aprovar una quota per als col·legiats no exercents en funció dels serveis col·legials que rebran.

    d) L'aprovació o censura de la gestió de la Junta de Govern o de qualsevol dels seus membres.

    e) L'aprovació de les normes i quantia d'honoraris professionals a proposta del ple de la Junta de Govern, que tindrà caràcter orientatiu.

    f) La fusió, absorció, segregació i dissolució del Col·legi.

    g) L'adquisició, alienació, gravamen i altres actes jurídics de disposició sobre béns immobles de la corporació,.

    h) Aquells assumptes que li sotmeta el ple de la Junta de Govern que, al seu criteri, meresquen aquesta atenció en raó de la seua específica transcendència col·legial.

    Article 20

    1. L'Assemblea General es convocarà preceptivament, amb caràcter ordinari, dues vegades a l'any per a, entre altres assumptes, aprovar respectivament els pressupostos d'ingressos i despeses i la liquidació d'aquests.

    Amb caràcter extraordinari, a iniciativa de la Junta de Govern, o quan així ho sol·licite personalment el quinze per cent dels col·legiats, en el cas del qual s'acceptarà l'ordre del dia que obligatòriament hauran d'acompanyar a la sol·licitud i es convocarà dins dels deu dies següents a la presentació de la sol·licitud.

    2. Quan la convocatòria extraordinària tinga per objecte una moció de censura de la Junta de Govern o d'algun dels seus membres, la petició haurà de ser subscrita personalment almenys pel vint per cent dels col·legiats i expressarà amb claredat els motius en què aquest es fonamenta i no hi podran ser tractats més assumptes que els expressats en la convocatòria.

    3. La convocatòria serà feta per la Secretaria, previ mandat del president. Es publicarà al tauler d'anuncis, així com en els diaris de major difusió de la província i serà notificada per escrit a tots els col·legiats, amb quinze dia naturals d'antelació almenys, i haurà d'expressar el lloc, dia i hora en què haurà de celebrar-se, en primera i segona convocatòria.

    Article 21

    1. L'ordre del dia de l'Assemblea serà fixat pel ple de la Junta de Govern i s'acompanyarà a la convocatòria.

    2. El president de la Junta de Govern obrirà i tancara la sessió i en farà de moderador.

    3. De les reunions el secretari estendrà acta, en què es reflectiran els assumptes tractats i els acords adoptats. L'acta es transcriurà a un llibre foliat o en altres mitjans informàtics admesos en dret sempre que, en aquest últim cas, s'adopten les mesures necessàries per a garantir la seua autenticitat i la del contingut en aquests reflectits.

    4. Si en l'ordre del dia es consigna el punt de precs i preguntes, aquests seran el més concrets possibles, sense que els assumptes motiu d'aquests puguen ser objecte de discussió ni de votació.

    Article 22

    1. Per a la vàlida constitució de l'Assemblea General, ja siga ordinària o extraordinària, serà necessària en primera convocatòria, la presència de la meitat més un dels col·legiats amb dret a vot. Si no s'aconseguix dit quòrum, quedarà vàlidament constituïda en segona convocatòria, almenys, mitja hora més tard, qualsevol que siga el nombre de col·legiats presents.

    2. Els acords de l'Assemblea General seran adoptats per majoria simple de vots emesos pels col·legiats assistents, excepte en els supòsits expressament previstos en aquests Estatuts.

    3. No s'admetrà el vot delegat.

    Article 23

    1. Per a adoptar vàlidament qualsevol acord s'exigirà, en primera convocatòria, un quòrum d'assistència de la meitat més un dels col·legiats amb dret a vot. Si no es reuneix aquest quòrum, quedarà vàlidament constituïda l'Assemblea General en segona convocatòria, almenys, mitja hora més tard, sense quòrum especial d'assistència, i caldrà per a l'adopció d'acords el vot favorable de la meitat més un dels col·legiats assistents.

    2. Sense perjuí d'allò que s'ha disposat en l'apartat anterior, la fusió, absorció, segregació i dissolució del Col·legi requerirà l'aprovació per decret del Govern Valencià o llei de la Generalitat, conforme a allò que s'ha disposat en l'article 8 de la Llei 6/1997, de 4 de desembre.

    Article 24

    Si l'Assemblea General Extraordinària tinguera per objecte la moció de censura, requerirà un quòrum d'assistència, com a mínim, de la meitat més un del cens de col·legiats exercents. Perquè prospere, s'exigirà el vot favorable de la meitat més un del cens de col·legiats exercents.

    Secció segona

    De la Junta de Govern

    Article 25

    La Junta de Govern és l'òrgan encarregat de la representació general de la voluntat expressada per Assemblea General, la direcció, l'administració i la gestió ordinària del Col·legi.

    La Junta de Govern actuarà en ple o en Comissió Permanent.

    Article 26

    1. El ple de la Junta de Govern estarà integrat:

    a) Pel president.

    b) Pel vicepresident.

    c) Pel secretari.

    d) Pel tresorer.

    e) cinc vocals.

    2. La Junta de Govern podrà designar assessors d'entre els col·legiats en aquelles matèries que siga necessari. Igualment, podrà demanar l'ajuda necessària d'altres col·laboradors externs per a tractar assumptes relacionats amb la professió.

    Article 27

    Són competències del ple de la Junta de Govern:

    1. Executar els acords de l'Assemblea General.

    2. L'autorització per a atorgar poders generals o especials per part del president a procuradors, lletrats o mandataris, excepte els casos d'urgència.

    3. La convocatòria d'eleccions per a cobrir càrrecs de la Junta de Govern.

    4. La designació temporal de membres de la Junta de Govern, quan els seus càrrecs queden vacants, sempre que no afecte més de la meitat dels càrrecs.

    5. La convocatòria de l'Assemblea General i la confecció del corresponent ordre del dia.

    6. L'exercici de la potestat sancionadora d'acord amb allò que s'ha previst en aquests Estatuts.

    7. Acordar o denegar l'admissió de col·legiats, així com proposar a l'Assemblea General la concessió de distincions i premis.

    8. Recaptar i administrar els recursos econòmics del Col·legi.

    9. La confecció i proposta a l'Assemblea General del projecte de pressupostos d'ingressos i despeses.

    10. La fixació de la compensació per les despeses que ocasione l'exercici dels càrrecs col·legials, sense perjuí de la previsió en els pressupostos anuals de la partida necessària per a atendre les despeses de representació dels membres del ple que haurà de justificar-se.

    11. La creació, regulació i ordenació dels serveis adequats per al millor compliment dels fins col·legials.

    12. Totes aquelles altres competències que no estiguen expressament atribuïdes a l'Assemblea General.

    Article 28

    1. El ple de la Junta de Govern es reunirà, ordinàriament, una vegada al mes, com a mínim, i extraordinàriament, quan ho sol·liciten, almenys, un terç dels seus membres o les circumstàncies ho aconsellen a juí de la Comissió Permanent o del president.

    Les convocatòries seran fetes per la Secretaria, previ mandat de la Presidència, que fixarà l'ordre del dia, amb tres dies naturals d'antelació, almenys. Seran vàlides les sessions de la Junta de Govern a què, encara sense haver sigut convocats en forma, assistisquen la totalitat dels seus membres.

    El president està facultat per a convocar el ple en qualsevol moment amb caràcter d'urgència, quan, al seu criteri, les circumstàncies així ho exigisquen, bé per escrit, oralment, telegràficament o telefònicament, sempre que quede constància de la seua realització.

    2. Perquè puguen adoptar-se vàlidament acords en primera convocatòria, serà requisit indispensable que concórreguen la majoria de membres que integren el ple de la Junta. En segona convocatòria, seran vàlids els acords adoptats per la majoria simple, qualsevol que siga el nombre d'assistents. En cas d'empat, decidirà el vot de qualitat del president.

    Article 29

    La Comissió Permanent de la Junta de Govern estarà integrada:

    a) Pel president.

    b) Pel vicepresident.

    c) Pel secretari.

    d) Pel tresorer.

    Article 30

    Són competències de la Permanent de la Junta de Govern aquells assumptes que resolga per delegació del ple de la Junta de Govern i, en general, aquelles funcions que no siguen competències de l'Assemblea General i tampoc del ple i es consideren necessàries per al compliment i desenrotllament dels fins col·legials.

    Article 31

    1. La Comissió Permanent es reunirà per citació del president, que fixarà l'ordre del dia, ordinàriament una vegada al mes i, amb major freqüència, quan els assumptes així ho requerisquen o ho sol·liciten per escrit tres dels seus membres.

    2. La convocatòria de la Comissió Permanent es cursarà amb quaranta-vuit hores d'antelació amb les mateixes formalitats i requisits que el Ple, i quedarà facultat el president per a convocar d'urgència en qualsevol moment. No obstant això, la Comissió Permanent quedarà vàlidament constituïda, fins i tot sense prèvia convocatòria, quan es troben reunits tots els seus membres i així siga acordat per unanimitat.

    3. L'assistència a les reunions de la Junta de Govern o Comissió Permanent és obligatòria. La falta no justificada a tres consecutives o cinc alternes s'estimarà com a causa de cessament, conforme a allò que s'ha previst en l'article 53 d'aquests Estatuts.

    Article 32

    1. Les actes de les assemblees generals i de ls juntes de Govern es transcriuran separadament en dos llibres que a tal efecte es portaran obligatòriament al Col·legi, o en altres mitjans informàtics admesos en dret sempre que, en aquest últim cas s'adopten les mesures necessàries per a garantir la seua autenticitat i la del contingut que s'hi reflectixen.

    2. Les actes de la Junta de Govern seran firmades pel president i pel secretari.

    3. Les de les assemblees generals seran aprovades amb les firmes del president, del secretari i de tres interventors que seran designats per la mateixa Assemblea.

    Subsecció 1: de les eleccions a la Junta de Govern

    Article 33

    1. Tots els nomenaments de càrrecs directius tindran un mandats de cinc anys de duració, i podran ser reelegits.

    2. La renovació dels càrrecs de la Junta de Govern es verificarà per meitat cada trenta mesos. La primera renovació afectarà el secretari, tresorer i vocals 2n, 3r i 5é; la segona, el president, vicepresident i vocals 1r i 4t.

    Article 34

    1. En el cas que es produïsca vacant d'un càrrec de la Junta de Govern, per qualsevol de les causes previstes en l'article 53 dels presents Estatuts, abans de l'expiració del període normal de mandat, la Junta de Govern designarà substitut en el termini màxim d'un mes, el qual exercirà el càrrec fins a la provisió de dita vacant per nova elecció.

    2. En el cas que les vacants afecten la meitat o més membres de la Junta de Govern, es convocaran eleccions d'immediat, conforme a allò que s'ha previst en aquests Estatuts.

    Article 35

    Els membres de la Junta de Govern seran elegits en elecció lliure, directa i secreta. Podran participar en les eleccions tots els col·legiats que figuren incorporats al Col·legi el dia anterior a la convocatòria d'eleccions.

    Article 36

    1. La convocatòria per a les eleccions dels membres de la Junta de Govern serà anunciada dins dels cinc dies naturals següents a la seua adopció, mitjançant la seua inserció al tauler d'anuncis de la seu col·legial i la publicació en la revista oficial o circulars del Col·legi que seran remeses a tots els col·legiats.

    2. En l'anunci de les eleccions haurà de constar la relació numerada dels càrrecs que són objecte de les eleccions, el dia i lloc de celebració d'aquestes i l'horari d'obertura i tancament de les urnes.

    Article 37

    Podran ser membres de la Junta de Govern tots els col·legiats majors d'edat, excepte els compresos en algun dels següents supòsits:

    a) Estar condemnat per sentència ferma que porte aparellada la inhabilitació per a càrrecs públics.

    b) Deure quotes col·legials ordinàries o extraordinàries en el moment de convocar-se les eleccions.

    c) Els col·legiats a què hi haja imposat sanció disciplinària per falta greu o molt greu, quan no s'haja extingit la responsabilitat disciplinària.

    Article 38

    1. Els candidats hauran de complir els requisits que assenyala l'article 38 i sol·licitar-lo per escrit a la Junta de Govern. La sol·licitud podrà fer-se en forma individual o en candidatura conjunta.

    2. Les candidatures hauran de presentar-se a la Secretaria del Col·legi dins dels vuit dies naturals següents a aquell en què es faça pública la convocatòria.

    Article 39

    La Junta de Govern, dins dels tres dies següents hàbils al de l'expiració del termini per a presentar candidatures, proclamarà la relació de candidats admesos, així com els càrrecs a què opten cadascun d'ells. En el cas de presentar-se una sola candidatura per a cobrir el o els càrrecs vacants, la Junta de Govern podrà proclamar electe el candidat o candidats, sense necessitat de celebrar-se la votació.

    Article 40

    1. Al mateix temps que es publiquen les candidatures admeses, s'exposarà al tauler d'anuncis del Col·legi el cens electoral que inclourà el nom i cognoms dels col·legiats.

    2. Dins dels deu dies naturals següents a la publicació del cens, els col·legiats podran formular reclamacions per a la correcció d'errors, que seran resoltes per la Junta de Govern, dins dels cinc dies hàbils següents, i es notificarà la resolució a cada col·legiat reclamant.

    3. Una vegada publicat el cens definitiu es farà entrega d'un exemplar a cada candidat que ho tinga sol·licitat en la presentació de candidatures, amb expressió del nom i cognoms dels col·legiats. La Junta de Govern del Col·legi podrà adoptar l'acord de remetre als col·legiats la publicitat de les candidatures que ho sol·liciten, així com la forma d'utilització del butlletí informatiu del Col·legi a aquests mateixos efectes.

    Article 41

    Des de la publicació de l'acte de proclamació de candidats fins a la data prevista d'eleccions haurà de transcórrer un termini mínim de 30 dies naturals.

    Article 42

    Tot el territori a què s'estén la jurisdicció del Col·legi formarà un sol districte electoral, i es constituirà la mesa electoral als locals del Col·legi.

    Article 43

    1. En el dia i hora que assenyale la convocatòria quedarà constituïda la mesa electoral sota la presidència d'un membre de la Junta de Govern auxiliat per dos interventors, que seran els col·legiats de major i menor edat que en el moment de constituir-se la mesa es troben presents a la Sala, dels quals el segon farà les vegades de secretari.

    2. Els candidats o candidatures podran nomenar un interventor a la mesa electoral i ho hauran de notificar a la Junta de Govern amb una antelació mínima de cinc dies anteriors a la celebració d'eleccions. L'interventor haurà de reunir els mateixos requisits que l'article 38 exigeix als membres de la Junta de Govern.

    Article 44

    1. A la mesa electoral haurà d'haver-hi una urna per als vots dels col·legiats que acudisquen personalment i una altra per als vots emesos per Correu.

    2. Les urnes hauran d'estar tancades i degudament precintades i es deixarà únicament una ranura que permeta depositar els vots. En l'exterior de cada urna haurà d'estar assenyalat clarament el seu contingut.

    3. La paperetes de vot, que totes seran editades pel Col·legi, hauran de ser blanques i d'aquesta grandària, i hauran de portar d'impresos, per una sola cara i correlativament, els càrrecs a l'elecció dels quals es procedeix. Les candidatures podran sol·licitar del Col·legi, en el moment de la seua presentació, la impressió de paperetes amb els noms dels candidats en el càrrec a què cadascun d'aquests aspira. Els costos d'edició correran a càrrec de cada candidatura, que hauran d'efectuar un depòsit previ al Col·legi per a garantir el seu pagament, l'import del qual fixarà la Junta.

    4. En la seu on se celebren les eleccions hi haurà a disposició dels col·legiats que vulguen emetre el seu vot personalment un nombre suficient de paperetes de cada una de les candidatures que es presenten, sempre que les candidatures hagen realitzat prèviament el pagament del cost d'edició a què es refereix l'apartat anterior. També haurà d'haver-hi suficient nombre de sobres especials de votació.

    Article 45

    1. Constituïda la mesa electoral, el president indicarà el començament de la votació a l'hora fixada en la convocatòria.

    2. Els votants que acudisquen personalment a exercir el vot hauran d'acreditar davant de la mesa la seua condició de col·legiat. La mesa comprovarà la seua inclusió en el cens i pronunciarà en veu alta el nom i cognom del votant, i indicarà que vota, moment en què introduirà la papereta doblegada a l'urna corresponent.

    3. A l'hora que es fixe en la convocatòria el president de la mesa electoral notificarà la finalització de la votació. Seguidament es procedirà a l'escrutini dels vots obtinguts per cada candidat, i es nomenarà en veu alta els candidats elegits en cada papereta.

    4. Seran nuls, a més a més d'allò que s'ha assenyalat per al vot per Correu, tots els vots recaiguts en persones que no figuren en les candidatures aprovades, així com les paperetes que continguen frases o expressions distintes del nom i càrrec del candidat proclamat.

    5. Finalitzat l'escrutini dels vots i sumats els resultats de la mesa electoral, el president proclamarà els resultats, i nomenarà els vots obtinguts per cada candidat, i assenyalarà, així mateix, els vots nuls i en blanc.

    6. Del desenrotllament de la votació i resultats d'aquesta s'estendrà acta, firmada per tots els components de la mesa electoral i interventors, que es trametrà a la Junta de Govern, i el Col·legi expedirà els corresponents nomenaments als col·legiats que hagen obtingut la majoria de vots, la presa de possessió dels quals es verificarà el dia que a tal fi assenyale la Junta de Govern dins del termini establit en els Estatuts.

    7. Per a decidir els empats entre els candidats que hagueren obtingut igual nombre de vots, es recorrerà a l'antiguitat col·legial.

    Article 46

    1. Podran emetre el vot per Correu, en la forma prevista en els presents Estatuts:

    a) Els col·legiats que no residisquen a la ciutat d'Alacant.

    b) Els col·legiats que residisquen en aquesta capital i que per causa de malaltia o una altra raó que hauran de justificar documentalment, no puguen desplaçar-se a la seu electoral a depositar personalment el seu vot.

    c) Els col·legiats jubilats, en tot cas.

    2. Els col·legiats que vulguen exercir el vot per correu hauran de sol·licitar-lo individualment, bé en compareixença personal a les oficines del Col·legi o per escrit dirigit a la Secretaria del Col·legi, i fins al vuité dia anterior a la celebració de les eleccions. El col·legiat haurà d'acreditar la seua identitat mitjançant exhibició del DNI o carnet de col·legiat en la compareixença personal per a sol·licitar el vot per correu. Si la sol·licitud es formula per escrit, haurà de fer-se constar totes les dades identificadores, inclòs el DNI o carnet de col·legiat, i haurà d'adjuntar en qualsevol cas fotocòpia del document acreditatiu de la identitat amb la seua firma.

    3. Els col·legiats que residisquen a la ciutat d'Alacant i vulguen exercir el vot per correu hauran de comparéixer a les oficines del Col·legi o adjuntar a la sol·licitud escrita el certificat o acreditació de la malaltia o raó justificada que els impedisca desplaçar-se a la seu electoral per a depositar personalment el vot en la data de les eleccions. Queden exceptuats d'aquest requisit els col·legiats jubilats.

    Article 47

    1. El secretari del Col·legi certificarà la petició de vot i prendrà nota en el cens per que el dia de les eleccions no es realitze el vot personalment.

    2. En el termini de 24 hores des de la sol·licitud, la Secretaria del Col·legi remetrà per correu certificat amb acuse de rebut al domicili que conste als arxius del Col·legi una papereta amb la relació dels càrrecs en blanc, una papereta de cada candidatura que haja sol·licitat la seua impressió, un sobre blanc i un sobre exterior.

    Article 48

    La papereta de votació haurà d'introduir-se doblegada en el sobre blanc que es tancara i s'introduirà alhora en el sobre exterior, en què es farà constar a l'anvers la paraula eleccions– i al revés el nom i cognoms, l'adreça del votant, així com la seua firma. El vot per correu es remetrà per correu certificat a la seu del Col·legi.

    Article 49

    1. Els vots per correu hauran de dirigir-se al secretari de la Junta de Govern que es farà càrrec de la seua custòdia fins al moment de l'inici de les eleccions, que farà entrega d'aquests a la mesa electoral, la qual els introduirà a l'urna designada a tal efecte.

    2. S'admetran els vots per correu que es reben a la seu electoral fins al moment del tancament de la votació.

    3. Una vegada finalitzades les eleccions, es procedirà en primer lloc a l'obertura de l'urna amb els vots per correspondència, i s'introduirà a l'urna general els sobres tancats amb les paperetes que només seran oberts en fer-se l'escrutini.

    Article 50

    1. Serà declarat nul tot vot per correu que no complisca estrictament la normativa prevista en aquests Estatuts col·legials.

    2. Els col·legiats que sol·liciten votar per correu no podran votar personalment.

    Article 51

    1. La composició de la Junta de Govern que resulte de les eleccions serà notificada a la Conselleria de Presidència, a la Conselleria de Sanitat i al Consell Valencià de Col·legis Oficials d'Infermeria.

    2. Així mateix, haurà d'inscriure's en el Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians de Col·legis Professionals tota modificació que es produïsca en la composició de la Junta de Govern.

    Article 52

    Els membres de la Junta de Govern del Col·legi de ATS i DI d'Alacant cessaran per les següents causes:

    a) Incompliment sobrevingut dels requisits estatutaris per a exercir el càrrec.

    b) Expiració del termini per al qual van ser elegits o designats.

    c) Renúncia de l'interessat.

    d) Inassistència injustificada a tres sessions constitutives o cinc alternes de la Junta de Govern dins del mateix any.

    e) Aprovació de moció de censura per l'Assemblea General.

    Subsecció II: dels càrrecs de la Junta de Govern

    Article 53

    1. El president ostenta la representació institucional del Col·legi davant de tota classe d'autoritats i organismes, i vetlarà dins de la província pel compliment de les prescripcions reglamentàries i dels acords i disposicions que siguen dictats pels òrgans de govern.

    2. A més a més li correspon en l'àmbit provincial les següents funcions:

    a) Convocar i presidir les juntes de Govern i assemblees generals ordinàries i extraordinàries.

    b) Obrir, dirigir i alçar les sessions.

    c) Firmar les actes que li corresponga, una vegada aprovades.

    d) Autoritzar l'obertura de comptes corrents bancàries, les imposicions que es facen i els talons o xecs per a retirar quantitats, junt amb el tresorer.

    e) Visar els certificats que expedisca el secretari del Col·legi.

    f) Aprovar els lliuraments i ordres de pagament i llibres de comptabilitat junt amb el tresorer.

    g) Vetlar amb el major interés per la bona conducta professional dels inferits i pel decor del col·legi.

    h) Autoritzar els informes i comunicacions que es dirigisquen a les autoritats, corporacions i particulars.

    i) Gestionar quant convinga a l'interés del Col·legi.

    j) Atorgar poders generals i especials per a plets, prèvia autorització del la Junta de Govern, excepte en els casos d'urgència, en què podrà atorgar-los donant compte a la Junta de Govern en la primera reunió que aquesta celebre.

    Article 54

    El vicepresident durà a terme totes aquelles funcions que li encomane el president, a qui substituirà en cas d'absència, malaltia, renúncia, abstenció o recusació sense necessitat de justificació davant de tercers. Vacant la Presidència, el vicepresident, prèvia ratificació de la Junta de Govern assumirà la Presidència fins a l'acabament de mandat.

    Article 55

    Sense perjuí de les altres funcions que es deriven dels presents Estatuts, de les disposicions vigents i de les ordres emanades de la Presidència, corresponen al secretari les següents funcions:

    a) Redactar i dirigir els oficis de citació per a tots els actes del Col·legi, segons les ordres que reba del president i amb l'anticipació deguda.

    b) Redactar les actes de les assemblees generals i de les juntes de Govern.

    c) Portar els llibres que es necessiten per al millor i més ordenat servei; haurà d'haver necessàriament un Llibre Registre dels Títols, el Llibre d'Actes i aquell en què s'anoten les sancions que s'imposen als col·legiats.

    d) Rebre el president i donar-li compte de totes les comunicacions i sol·licituds que es remeten al Col·legi.

    e) Expedir amb el vist-i-plau del president els certificats i sol·licituds que es remeten al Col·legi.

    f) Redactar anualment la Memòria que incloga les vicissituds de l'any, que haurà de llegir-se en l'Assemblea General Ordinària.

    g) Assumir la direcció dels serveis administratius, de l'arxiu i la direcció del Personal del Col·legi d'acord amb les disposicions d'aquests Estatuts.

    Article 56

    Correspon al tresorer les següents funcions:

    a) Recaptar i custodiar els fons del Col·legi.

    b) Disposar el necessari per que la comptabilitat del Col·legi es porte pel sistema i d'acord amb les normes fixades en els presents Estatuts.

    c) Pagar els lliuraments que seran autoritzats amb les firmes del president i secretari de la corporació, així com autoritzar els xecs i talons dels comptes corrents bancàries.

    d) Ingressar i retirar fons dels comptes bancaris, conjuntament amb el president.

    e) Redactar anualment el projecte de Pressupost, que serà aprovat per la Junta de Govern i per l'Assemblea General.

    f) Formular mensualment el compte d'ingressos i despeses del mes anterior i la de l'exercici econòmic vençut.

    g) Controlar la comptabilitat i verificar la caixa.

    h) Portar inventari minuciós dels béns del Col·legi de què serà administrador.

    CAPÍTOL II

    Del règim econòmic

    Article 57

    1. El Col·legi Oficial de ATS i DI d'Alacant gaudirà de plena autonomia en la gestió i administració dels seus béns que serà encomanada al ple de la Junta de Govern i sotmesa a l'aprovació de l'Assemblea General.

    2. L'exercici econòmic tindrà duració anual i coincidirà amb l'any natural

    Article 58

    Els fons dels col·legis seran els procedents de les quotes d'incorporació, quotes ordinàries i extraordinàries, la participació assignada en els certificats, segells autoritzats, impresos de caràcter oficial, la part fixada o que es fixe d'ara endavant per prestacions de serveis generals, habilitació, etc., productes de l'alienació de béns mobles i immobles, interessos meritats pels depòsits bancaris i els llegats o donatius que se li feren per particulars o professionals i, en general, tots aquells béns que per qualsevol via puga adquirir el Col·legi.

    Article 59

    El pagament de quotes es realitzarà conforme a les següents regles:

    a) Els col·legiats satisfaran a l'incorporar-se al Col·legi Oficial de ATS i DI d'Alacant una quota d'incorporació uniforme, l'import de la qual fixa l'Assemblea General.

    b) Els col·legiats, estan obligats a satisfer les quotes ordinàries i extraordinàries fixades per l'Assemblea General, i es podrà establir un import diferent per als no exercents en funció dels serveis que se'ls preste.

    c) En cas de dèbits o pagaments extraordinaris, l'Assemblea General podrà establir quotes extraordinàries el pagament de les quals és obligatori per a tots els col·legiats.

    Article 60

    1. Les despeses del Col·legi seran només les necessàries per al sosteniment decorós dels serveis, així com per a la gestió i funcionament de l'activitat col·legial, sense que puga efectuar-se cap pagament no previst en el pressupost aprovat, excepte que la Junta de Govern acorde l'habilitació d'un suplement de crèdit.

    2. La Junta de Govern podrà habilitar suplements de crèdits en els següents supòsits:

    a) Pagament de tributs estatals, autonòmic o locals, quan l'augment de la despesa derive de disposició legal o reglamentària.

    b) Pagament de personal, quan l'augment de la despesa es derive de disposició legal o estatutària.

    c) Quan siga necessari atendre altres despeses no previsibles i d'ineludible compliment.

    3. Per a efectuar els pagaments de les despeses realitzades serà indispensables la prèvia conformitat conjunta del president i del tresorer.

    4. El Col·legi Oficial de ATS i DI d'Alacant mantindrà els comptes bancaris que estime necessàries per al millor desenvolupament de la seua activitat, procurant, quan siga possible, efectuar els pagaments a través d'elles, bé mitjançant transferències o xecs. Les firmes autoritzades en cada compte bancari seran les dels senyors president i tresorer.

    Article 61

    1. La confecció de l'avantprojecte de pressupostos d'ingressos i despeses correspon al tresorer, que el sotmetrà a l'aprovació del ple de la Junta de Govern.

    2. Una vegada obtinguda aquesta, el projecte de pressupostos serà presentat a l'Assemblea General per a la seua aprovació definitiva dins de l'últim trimestre de cada any.

    3. Durant els deu dies hàbils anteriors a la celebració de l'Assemblea, el projecte de Pressupostos es posarà a disposició de qualsevol col·legiat que ho sol·licite, per a la seua consulta, en la seu col·legial.

    Article 62

    1. Durant el mes de gener de cada any, el tresorer sotmetrà a l'aprovació del ple de la Junta de Govern el balanç de situació i liquidació del Pressupost d'Ingressos i Despeses corresponents a l'any anterior per a la seua aprovació o rebuig.

    2. Obtinguda l'aprovació del ple de la Junta de Govern, se sotmetrà a la preceptiva aprovació de l'Assemblea General, dins del primer quadrimestre de dit any.

    3. Durant els deu dies hàbils anteriors a la celebració de l'Assemblea mencionada el balanç i liquidació del pressupost de l'any anterior, es posaran a disposició del col·legiat que prèviament ho sol·licite per a la seua consulta en la seu del Col·legi.

    4. En cas de no aprovar-se el pressupost corresponent, quedaran prorrogats automàticament els de l'exercici anterior.

    CAPÍTOL III

    Règim disciplinari

    Article 63

    1. Els col·legiats incorreran en responsabilitat disciplinària en els supòsits i circumstància establides en aquests Estatuts.

    2. El règim disciplinari establit en aquests Estatuts s'entén sense perjuí de les responsabilitats civils i penals en què els col·legiats puguen incórrer.

    Article 64

    Les faltes disciplinàries es classificaran en lleus, greus i molt greus.

    1. Són faltes lleus:

    a) La falta de respecte als membres de la Junta de Govern en l'exercici de les seues funcions, quan no constituïsca falta molt greu o greu.

    b) La negligència en el compliment de les normes estatutàries.

    c) Les infraccions lleus als deures que la professió imposa.

    d) Els actes enumerats en el següent apartat, quan no tingueren entitat suficient per a ser considerats com greus.

    2. Són faltes greus:

    a) L'incompliment greu de les normes estatutàries o dels acords de la Junta de Govern o Assemblea General, excepte que constituïsquen falta de major entitat.

    b) Els actes de desconsideració manifesta cap a qualsevol dels altres col·legiats en l'exercici de l'activitat professional.

    c) La falta de respecte, per acció o omissió, als components de la Junta de Govern quan actuen en l'exercici de les seues funcions.

    d) Els actes i omissions que atempten la moral, decor, dignitat, prestigi i honorabilitat de la professió.

    e) L'incompliment de les normes deontològiques de la professió, quan no tinguera entitat suficient per a ser considerada com a falta molt greu.

    f) Els actes de competència deslleial.

    g) L'embriaguesa amb ocasió de l'exercici professional.

    3. Són faltes molt greus:

    a) Els actes i omissions que constituïsquen ofensa greu a la dignitat de la professió o a les regles ètiques que la governeu.

    b) L'atemptat contra la dignitat o honor de les persones que formen part de la Junta de Govern quan actuen en l'exercici de les seues funcions; i contra els altres companys amb ocasió d'exercici professional.

    c) La comesa de delictes dolosos, en qualsevol grau de participació, com a conseqüència de l'exercici de la professió.

    d) La realització d'activitats, constitució d'associacions o pertinença a aquestes, quan tinguen com a fins o realitzen funcions que siguen pròpies dels col·legis o els interferisquen d'algun mode.

    e) La reiteració en falta greu.

    f) L'intrusisme professional i el seu encobriment.

    g) L'atemptat contra la dignitat de les persones amb ocasió de l'exercici professional.

    h) La desatenció maliciosa o intencionada dels malalts.

    i) La comesa d'infraccions que pel seu nombre o gravetat resulten moralment incompatibles amb l'exercici de la infermeria.

    Article 65

    1. Per raó de les faltes a què es refereix l'article precedent, poden imposar-se les següents sancions:

    a) Per a les faltes lleus: advertència per escrit, amonestació privada.

    b) Per a les faltes greus: suspensió de l'exercici professional per temps inferior a un any i per a l'exercici de càrrecs directius per un termini no superior a dos anys; multa per l'import de 10 a 50 quotes col·legiales vigents en el moment d'incoar-se l'expedient.

    c) Per a les faltes molt greus: suspensió de l'exercici professional per temps superior a un any i inferior a dos, i per a l'exercici de càrrecs directius per un termini no superior a cinc anys; multa per l'import de 51 a 100 quotes col·legiales vigents en el moment d'incoar-se l'expedient.

    2. La sanció d'expulsió del Col·legi només podrà imposar-se per la reiteració de faltes molt greus, i l'acord que determine la seua imposició haurà de ser adoptat pel ple de la Junta de Govern, amb la conformitat de les dues terceres dels qui la integren.

    Article 66

    1. Per a la imposició de sancions, s'haurà de graduar la responsabilitat de l'inculpat en relació amb l'existència d'intencionalitat o reiteració, la naturalesa de la infracció comesa, transcendència d'aquesta i altres circumstàncies modificatives de la responsabilitat.

    2. En cas de sanció per falta molt greu que afecte a l'interés general es podrà donar publicitat en la premsa col·legial.

    Article 67

    1. La responsabilitat disciplinària s'extingirà:

    a) Per mort de l'inculpat

    b) Per compliment de la sanció

    c) Per prescripció de les faltes

    d) Per prescripció de les sancions.

    2. Les faltes prescriuen:

    a) Les lleus, als sis mesos.

    b) Les greus, als dos anys.

    c) Les molt greus, als cinc anys.

    Els terminis assenyalats es computaran a partir de la data de comesa dels fets constitutius d'infracció, i s'interrompran aquests per qualsevol diligència o actuació que es practique en esbrinament dels fets amb coneixement de l'interessat.

    3. Les sancions prescriuran:

    a) Les imposades per faltes lleus, a l'any.

    b) Les imposades per faltes greus, als dos anys.

    c) Les imposades per faltes molt greus, als cinc anys.

    El termini de prescripció començarà a comptar des del dia aquell en què adquirisca fermesa la resolució per què s'imposa la sanció, i s'interromprà per la iniciació del procediment d'execució amb coneixement de l'interessat.

    Article 68

    1. No podrà imposar-se cap sanció disciplinària, sinó en virtut d'expedient instruït a l'efecte, d'acord amb el procediment establit en el present capítol i, si hi manca, a les normes del procediment sancionador incloses en la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i normes que la desenrotllen.

    2. La potestat sancionadora correspon a la Junta de Govern. No obstant això, l'enjudiciament i sanció de les faltes comeses pels membres de dita Junta de Govern, serà competència del Consell Valencià de Col·legis Oficials d'Infermeria.

    3. Les sancions disciplinàries es faran constar en l'expedient personal de l'interessat.

    Article 69

    1. L'expedient s'incoarà, d'ofici o a instància de part, sempre mitjançant acord de la Junta de Govern.

    2. Amb anterioritat a la iniciació de l'expedient, la Junta de Govern podrà decidir la instrucció d'una informació reservada per tal de determinar amb caràcter preliminar si concorren les circumstàncies que justifiquen tal iniciació.

    Article 70

    Si de la informació reservada resulta l'existència d'elements de juí suficients per a qualificar una infracció com lleu, se seguirà el procediment abreujat previst en el present article:

    a) La Junta de Govern notificarà a l'interessat una proposta de resolució en què es concedirà un termini màxim de vuit dies perquè formule les al·legacions i aporte els documents que estime pertinent en la seua defensa.

    b) Rebudes les al·legacions o transcorregut el termini concedit per a això, la Junta de Govern resoldrà sense més tràmit.

    Article 71

    1. L'acord d'incoació de l'expedient serà redactat de mode precís, amb el següent contingut mínim:

    a) Identificació del pressupost responsable.

    b) Fets que motiven la incoació de l'expedient, la seua possible qualificació i les sancions que pogueren correspondre, sense perjuí del que resulte de la instrucció.

    c) Instructor i secretari amb expressa menció del règim de recusació d'aquests.

    d) Indicació del dret a formular al·legacions i terminis per al seu exercici.

    2. L'acord d'incoació serà notificat a l'interessat i se li concedirà un termini improrrogable de quinze dies a partir de notificació, perquè el conteste i propose les proves que estime pertinents. En la notificació s'advertirà l'interessat que, si no efectua al·legacions sobre el contingut de la iniciació del procediment, el plec de càrrecs podrà ser considerat de resolució.

    3. Així mateix, l'acord d'incoació serà notificat junt amb l'expedient complet a l'instructor, que en el termini de quatre dies hàbils des de la notificació podrà manifestar per escrit les causes d'abstenció que crea que hi concorren.

    Article 72

    1. L'instructor designat haurà de tindre almenys deu anys de col·legiació. Exercirà obligatòriament la seua funció, llevat que tinguera motius d'abstenció i que aquesta és acceptada per la Junta. Aquesta podrà també designar secretari o autoritzar l'instructor per a nomenar-lo entre els col·legiats.

    2. L'expedientat, dins del termini de quatre dies del rebut de la notificació de l'acord d'incoació, podrà manifestar per escrit davant de la Junta de Govern les causes de recusació que creguera que hi concorren.

    3. Només es consideraran causes d'abstenció o recusació el parentiu de consanguinitat dins del quart grau o d'afinitat dins del segon, l'amistat íntima o enemistat manifesta o tindre interés personal en l'assumpte.

    4. La Junta de Govern resoldrà sobre l'abstenció o recusació el termini màxim de deu dies. Contra l'acord que s'adopte no es pot interposar cap recurs.

    Article 73

    1. Rebudes les al·legacions de l'interessat, l'instructor admetrà o rebutjarà les proves proposades per l'interessat i acordarà la pràctica de les admeses.

    2. Competeix a l'instructor realitzar d'ofici totes les actuacions que resulten necessàries per a l'examen dels fets, i haurà de demanar les dades i informacions que siguen rellevants per a l'aclariment d'aquests o la determinació de les responsabilitats susceptibles de sanció.

    Article 74

    Conclosa, si fa el cas, la prova, l'instructor formularà proposta de resolució, en què es fixaran els fets, es precisaran els que es consideren provats i la seua qualificació jurídica i s'especificarà la sanció que proposa que s'impose.

    Article 75

    1. La proposta de resolució serà notificada a l'interessat, qui disposarà d'un termini de vuit dies des del rebut de la notificació per a examinar l'expedient i presentar escrit d'al·legacions.

    2. La proposta de resolució es cursarà immediatament a l'òrgan competent per a resoldre el procediment, junt amb tots els documents, al·legacions i informacions que obren en aquest.

    Article 76

    1. Remeses les actuacions de la Junta de Govern del Col·legi, immediatament de rebut l'escrit d'al·legacions presentat per l'expedientat, o de transcorregut el termini per a fer-ho, resoldrà l'expedient en la primera sessió que celebre i notificarà la resolució a l'interessat en els seus termes literals.

    2. La Junta de Govern del Col·legi podrà tornar a l'instructor per a la pràctica d'aquelles diligències que, havent sigut omeses, resulten imprescindibles per a la decisió. En tal cas, abans de remetre de nou l'expedient a la Junta de Govern, es donarà vista de l'actuat a l'inculpat a fi que, en el termini de vuit dies, al·legue quant estime convenient, i aquest temps no comptarà com a termini d'al·legacions.

    3. La decisió perquè es pose fi a l'expedient sancionador, haurà de ser motivada, i en aquesta no es podran acceptar fets distints dels que van servir de base al plec de càrrecs i a la proposta de resolució, sense perjuí de la seua distinta valoració.

    Article 77

    1. Contra la resolució que pose fi a l'expedient podrà l'interessat interposar recurs d'alçada davant del Consell Valencià de Col·legis Oficials d'Infermeria, i presentar-lo al Col·legi, el qual, dins dels deu dies següents, el remetrà, en unió de l'expedient instruït i del seu informe, al Consell.

    2. La interposició de recurs contra la sanció disciplinària dins del termini establit suspendrà l'execució de l'acord recorregut. La suspensió s'alçarà una vegada es resolga el recurs.

    3. Contra la resolució dictada pel Consell Valencià de Col·legis Oficials d'Infermeria podrà l'interessat recórrer davant de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

    CAPÍTOL V

    Règim jurídic

    Article 78

    1. Contra les resolucions de l'Assemblea General i la Junta de Govern i els actes de tràmit que determinen la impossibilitat de continuar un procediment o produïsquen indefensió podrà interposar-se recurs d'alçada davant del Consell Valencià de Col·legis Oficials d'Infermeria en el termini d'un mes comptat a partir del dia següent a aquell en què haja sigut notificat.

    2. El recurs serà presentat davant de la Junta de Govern que va dictar l'acord, el qual haurà d'elevar-se, amb els seus antecedents i informe que procedisca, al Consell Valencià de Col·legis Oficials d'Infermeria, dins dels quinze dies següents a la data de presentació.

    Article 79

    En quant aquests actes estiguen subjectes al Dret Administratiu, una vegada esgotats els recursos corporatius, seran directament recurribles davant de la jurisdicció contenciosa administrativa.

    Article 80

    Els actes dictats per l'Assemblea General i la Junta de Govern es presumeixen vàlids i produiran efectes des que siguen adoptats, excepte que hagen de ser notificats individualment a un col·legiat o grup de col·legiats per afectar els seus drets i interessos individuals, conforme a la legislació de procediment administratiu. La interposició del recurs no suspendrà l'execució de l'acte impugnat, excepte quan es recórrega una sanció disciplinària o així ho acorde el Consell Valencià de Col·legis Oficials d'Infermeria, si així ho preveuen els seus Estatuts, en el cas que dita execució poguera causar perjudici d'impossible o difícil reparació.

    DISPOSICIÓ FINAL

    Els presents Estatuts, entraran en vigor una vegada aprovats per l'Assemblea General de col·legiats i previ informe favorable del Consell d'Infermeria de la Comunitat Valenciana, sense perjuí de la seua comunicació a la Conselleria de Presidència de la Generalitat, als efectes previstos en l'article 11 de la Llei 6/1997, de 4 de desembre.