RESOLUCIÓ de 26 d'octubre de 1999, de la Secretaria General de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual s'acorda inscriure en la Secció 1a del Registre de Col·legis Professionals i Consells Valencians de Col·legis Professionals, i se li assigna el número 85 al Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana.



Publicat en:  DOGV núm. 3642 de 10.12.1999
Número identificador:   1999/X9905
Referència Base de Dades:  3724/1999
 
  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria Justícia i Administracions Públiques;SG Justícia i Administracions Públiques
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Col·legis professionals
    Descriptors:
      Temàtics: col.legi professional, reglament intern, professió paramèdica


  • RESOLUCIÓ de 26 d'octubre de 1999, de la Secretaria General de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual s'acorda inscriure en la Secció 1a del Registre de Col·legis Professionals i Consells Valencians de Col·legis Professionals, i se li assigna el número 85 al Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana. [1999/X9905]

    Vist l'expedient d'inscripció registral instruït a instància del Sr. José Mª Pé Duarte, en nom i representació, i com a president de la Junta de Govern del Col·legi de Podòlegs de la Comunitat Valenciana, en què sol·licita la inscripció en el Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians de Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana del mencionat col·legi, en base als següents:

    Fets

    Primer. Que la Llei 2/1999, de 7 d'abril, de la Generalitat Valenciana, publicada en el DOGV de data 9 d'abril, va crear el Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana, i va establir l'obligació per al Col·legi de remetre a l'òrgan competent de la Generalitat els Estatuts definitius per a la seua inscripció registral.

    Segon. Que per la lletrada del Col·legi es van presentar els Estatuts per al control de legalitat, i es va requerir l'esmena de la denominació proposada, que no coincidisca amb la inclosa per la Llei 2/1999 de la seua creació.

    Tercer. Que el 6 d'agost passat, s'ha esmenat aqueixa deficiència, i s'ha adjuntat l'acta d'aprovació dels Estatuts definitius, i la composició de la Junta de Govern, documentació necessària per a la inscripció.

    Quart. El text annex dels estatuts del Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana, objecte d'inscripció, queda incorporat íntegrament a la present resolució, i es dóna ací per reproduït.

    Fonaments de dret

    Primer. Que els estatuts contenen totes les determinacions exigides en l'article 10 de la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Consells i Col·legis Professionals.

    Segon. Que han sigut aprovats amb els requisits i formalitats previstos en dit article, i s'ha aportat la documentació exigida pel Decret 17/1987, de 13 d'abril, del president de la Generalitat Valenciana, per a la seua inscripció registral.

    Tercer. Que aquesta Secretaria General és competent per així disposar-ho l'article 6.1 de la Llei 6/1997, de 4 de desembre, i en virtut de les atribucions que té conferides pels decrets 13/1999 i 91/1999, de 30 de juliol, sobre assignació de competències a la Presidència i a les conselleries, i d'aprovació del Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, respectivament, i en relació amb el Decret 123/1986, de 20 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es crea el Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians de Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana.

    Vistos l'article 36 de la Constitució i l'article 31.22 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana; la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana; la Llei 2/1974, de 13 de febrer, de Col·legis Professionals, amb les seues modificacions posteriors, en els preceptes bàsics, i altres disposicions complementàries, resolc:

    Inscriure en la Secció Primera del Registre de Col·legis Professionals i Consells Valencians de Col·legis Professionals, i assignar el número 85 al Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana.

    Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua notificació, o bé, recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua notificació. Tot això de conformitat amb allò que s'ha establit en els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i en els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

    València, 26 d'octubre de 1999.– La secretària general: Carmen Galipienso Calatayud.

    Estatuts del Col·legi Oficial de Podòlegs

    de la Comunitat Valenciana

    Títol preliminar

    El Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana naix en virtut de la Llei 2/1999, de 7 d'abril, de la Generalitat Valenciana, i a l'empara, entre altres, de la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana, reguladora dels Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana; de la Llei Estatal 2/1974, de 13 de febrer, modificada per les lleis 74/1978 i 7/1997, i de l'article 36 de la Constitució Espanyola.

    Aquest conjunt normatiu, del qual el Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana obté empara i reconeixement legal, i davant dels seus preceptes ha de sotmetre's, concep els col·legis professionals com a corporacions de dret públic dirigides a ordenar l'exercici d'una professió en benefici de la societat i dels interessos generals que els són propis, alhora que representen i defenen els interessos professionals dels col·legiats.

    Aquesta concepció del col·legi professional és la que assumeix el Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana. Serà el principi informador dels seus actes i de l'esperit dels seus estatuts i la regla hermenèutica a l'hora d'interpretar i aplicar aquests.

    Així mateix, el principi democràtic condicionarà sempre i en tot cas, a pesar de totes les modificacions que puguen afectar els estatuts, l'estructura i funcionament interns del col·legi.

    Títol I

    Disposicions generals

    Article 1. Personalitat

    El Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana és una corporació de dret públic, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat per al compliment dels seus fins i l'exercici de les seues funcions. La seua estructura i funcionament intern seran en tot cas democràtics.

    Article 2. Àmbit territorial

    L'àmbit territorial d'actuació del Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana serà el del territori de la Comunitat Autònoma de València.

    Article 3. Integrants

    El Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana serà integrat pels qui, reunint la condició de podòlegs en virtut de títol acadèmic oficial vàlid al territori i no estant inhabilitats per a l'exercici de la professió en aquest, voluntàriament ho sol·liciten, previ compliment dels tràmits i requisits per a la col·legiació estatutàriament establits, i la seua posterior aprovació per la Junta directiva de govern.

    No obstant això, podran considerar-se integrants del Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana, amb l'abast que es determine, aquelles persones que hagen sigut nomenades col·legiades honorífiques de conformitat amb allò que s'ha previst en els presents estatuts.

    Article 4. Domicili

    El domicili del Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana, radicarà a la ciutat de València, i la seua seu s'estableix amb caràcter provisional a les dependències síties al carrer Terol, núm. 13, esquerra, 2a, de dita capital.

    Títol II

    Competència i afins

    Article 5

    El Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana té com a fins essencials:

    a) L'ordenació de la professió de la podologia dins del marc legal respectiu i de l'àmbit de la seua competència, en benefici de la societat com dels interessos generals que li són propis.

    b) La vigilància de l'exercici de dita professió, fent complir l'ètica professional i les normes deontològiques; facilitant el coneixement i compliment de tot tipus de disposicions legals que els afecten, i vetlant per un adequat nivell de qualitat en les prestacions professionals dels seus col·legiats.

    c) La defensa dels interessos professionals dels col·legiats i la representació exclusiva de l'exercici de la podologia.

    Article 6

    En ordre a la consideració dels fins anteriors, el Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana assumirà totes les competències atribuïdes als col·legis professionals, i en particular desenrotllarà les següents funcions:

    1. Promoure la formació i perfeccionament dels col·legiats. Organitzar cursos, conferències i altres actes dirigits als col·legiats que desitgen participar. Promoure i facilitar el coneixement dels avanços científics o tècnics que es produïsquen en l'àmbit de la podologia.

    2. La promoció d'invencions i treballs professionals dels col·legiats en matèria de podologia, l'aplicació de mètodes, sistemes o avançaments de la qual redunden en benefici de la humanitat en general, o de la professió en particular.

    3. Organitzar serveis permanents d'assessorament científic, jurídic, administratiu i fiscal, per a la millor orientació i servei als col·legiats.

    4. Exercir la representació i defensa de la professió davant de l'administració, institucions, tribunals, entitats i particulars, amb legitimació per a ser part en els litigis que afecten interessos professionals.

    5. Participar en els òrgans consultius de l'administració quan aquella ho requerisca o resulte de les disposicions aplicables.

    6. Exercir quantes funcions li siguen encomanades per l'administració i col·laborar amb aquesta mitjançant la realització d'estudis, emissió d'informes, elaboració d'estadístiques i altres activitats relacionades amb els seus fins que puguen ser-li sol·licitades o acorde formular per pròpia iniciativa.

    7. Col·laborar amb les universitats en l'elaboració dels plans d'estudi, sense menyscabament de l'autonomia universitària, i preparar la informació necessària per a facilitar l'accés a la vida professional dels nous col·legiats.

    8. Facilitar als tribunals, conforme a les lleis, la relació de col·legiats que puguen ser requerits per a intervindre com a perits en els assumptes judicials o proposar-los a instància de l'autoritat judicial, així com emetre informes i dictàmens quan siguen requerits per aquesta.

    9. Emetre informes o dictàmens, de caràcter no vinculant, en procediments judicials o administratius en què se susciten qüestions relatives a honoraris professionals.

    10. Evacuar l'informe preceptiu sobre els projectes de normes del Govern Valencià que afecten la professió de la podologia.

    11. Cooperar amb altres col·legis professionals per a la consecució de fins comuns o la defensa d'interessos compartits.

    12. Exercir la potestat disciplinària sobre els seus col·legiats.

    13. Intervindre en els procediments d'arbitratge, en aquells conflictes que per motius professionals se susciten entre col·legiats, i en què el col·legi siga designat per a administrar l'arbitratge.

    14. Procurar l'harmonia i col·laboració entre els col·legiats, i impedir la competència deslleial entre aquests.

    15. Exercir les accions legals necessàries per a evitar l'intrusisme, sense perjuí de les competències de l'administració.

    16. Vetlar per la dignitat professional mitjançant tot tipus d'actuacions.

    17. Exercir la defensa dels col·legiats que sol·liciten la seua empara, davant les actuacions que es deduïsquen contra aquests amb motiu de l'exercici regular de la seua professió o per raó d'aquest, o afecten els interessos i dignitat de la professió; així com davant les intromissions il·legítimes en perjuí dels col·legiats en l'exercici de la seua professió.

    18. Organitzar activitats i serveis de caràcter cultural, social o recreatiu, assistencial o de previsió en benefici dels col·legiats.

    19. Dirigir les campanyes de publicitat de caràcter general que s'acorden, i regular i controlar les pràctiques publicitàries individuals, vetlar pel respecte a la dignitat professional i la lleial competència, i evitar la publicitat incerta, enganyosa, comparativa o deslleial.

    20. Denunciar la publicitat en mitjans de comunicació d'avanços científics no comprovats degudament, o la pràctica de serveis pseudoprofessionals que puguen perjudicar la salut dels ciutadans.

    21. Vetlar pel respecte degut als drets dels pacients.

    22. Establir barems d'honoraris de caràcter orientatiu.

    23. Aprovar els seus estatuts i reglaments de règim interior; establir normes i directrius per als seus col·legiats en matèria professional.

    24. Aprovar els seus pressupostos, fixar i recaptar les quotes dels seus col·legiats, gestionar els seus recursos econòmics.

    25. Qualssevol altres funcions que coadjuven a la consecució dels seus fins, dins del marc de la legislació vigent.

    Títol III

    De la col·legiació i dels col·legiats

    Capítol I

    De la col·legiació

    Article 7

    La col·legiació podrà revestir les modalitats d'exercent, no exercent i honorífica.

    Només la primera habilitarà per a l'exercici professional de la podologia al territori de la Comunitat Valenciana.

    Article 8

    Per a incorporar-se al Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana com a col·legiat exercent serà requisit imprescindible la presentació per l'interessat de sol·licitud escrita dirigida a la Junta de Govern, en què acrediten:

    a) La identitat del sol·licitant.

    b) La condició de podòleg en virtut del títol acadèmic oficial vàlid al territori de la Comunitat Valenciana.

    c) Tindre sol·licitada l'alta en la llicència fiscal corresponent.

    d) L'adreça del domicili professional, al territori de la Comunitat Valenciana.

    e) No estar inhabilitat per a l'exercici professional de la podologia.

    i) Haver efectuat l'ingrés de la quota de col·legiació.

    g) Els sol·licitants de nacionalitat distinta a l'espanyola hauran d'acreditar, a més a més, estar en possessió del permís que habilite per al treball a Espanya, excepte que per la seua nacionalitat no siga necessari.

    Article 9

    Per a incorporar-se al Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana com a col·legiat no exercent serà suficient presentar la sol·licitud, i acreditar la identitat, la possessió del títol acadèmic corresponent, i l'ingrés de la quota de col·legiació corresponent.

    Article 10

    La modificació de la condició de col·legiat exercent a la de no exercent i viceversa s'efectuarà prèvia sol·licitud de l'interessat, i haurà d'acreditar, en el segon cas, la concurrència dels requisits establits en l'article 8.

    Article 11

    Correspondrà a la Junta Directiva de Govern resoldre sobre les sol·licituds d'incorporació presentades i es podran admetre, suspendre o denegar-les, i amb aquesta finalitat es practicaran les diligències que, si fa el cas, es consideren oportunes, i dictarà la resolució en el termini màxim de dos mesos, excepte causes de força major o reiteració de la sol·licitud amb identitat de subjecte i circumstàncies. Transcorregut dit termini s'entendrà denegada la sol·licitud.

    La resolució suspensiva o denegatòria serà motivada.

    Article 12

    L'Assemblea General, a proposta de la Junta de Govern, podrà nomenar com a col·legiats honorífics del COP-CV les persones que s'hagen distingit pels seus mèrits o serveis prestats en favor de la professió, del col·legi o de la ciència de la podologia en general, sense cap altre requisit que el de la seua acceptació.

    La distinció de col·legiat honorífic no sotmetrà el seu titular a les obligacions col·legials, però li concedirà els drets que es determinen en l'acord del seu nomenament.

    Article 13

    Els col·legiats exercents podran acreditar la seua condició mitjançant la targeta d'identitat el model de la qual acorde la Junta de Govern.

    Els col·legiats de tot tipus podran usar insígnia de solapa segons model aprovat per la Junta de Govern.

    Article 14

    La condició de col·legiat es perdrà:

    a) Per sol·licitud, mort o incapacitació legal del col·legiat.

    b) Quan així s'acorde, en virtut d'expedient disciplinari.

    c) Per condemna ferma que comporte la inhabilitació per a l'exercici de la professió.

    Capítol II

    Dels col·legiats exercents

    Secció primera

    Drets dels col·legiats exercents

    Article 15

    Tots els col·legiats exercents del COP-CV tenen, en relació amb aquest, els drets a:

    1. Participar en l'organització i funcionament del Col·legi mitjançant:

    a) El dret de sufragi actiu i passiu per a l'elecció dels membres als òrgans de govern, i el de remoure els titulars d'aquests mitjançant moció de censura, de conformitat amb el règim electoral previst estatutàriament.

    b) El dret a promoure actuacions dels òrgans de govern per mitjà d'iniciatives formulades a aquests.

    c) El dret a crear agrupacions representatives d'interessos específics en el si del Col·legi, amb submissió en tot cas als òrgans de govern d'aquest.

    d) El dret a participar amb veu i vot en les assemblees generals del Col·legi.

    2. Obtindre, prèvia formulació de queixa escrita o verbal davant de la Junta de Govern o qualsevol dels seus membres, la tutela, empara i suport del Col·legi en defensa dels seus legítims interessos professionals i dignitat professional, davant els actes que els lesionen mampresos per tercers o altres col·legiats, institucions públiques o entitats privades, sense que mitjance culpa per la seua part.

    3. Participar en els serveis, avantatges i beneficis que a favor dels seus col·legiats dispose el Col·legi, o els que siguen concedits a aquest per qualsevol institució pública o entitat privada.

    4. Rebre informació de tota índole econòmica, corporativa, professional o científica, en relació amb el Col·legi o a la Podologia, de què dispose aquest, excepte la classificada com a confidencial en atenció que afecte circumstàncies personals dels col·legiats o tercers, o estiga emparada pel deure de secret professional.

    5. A l'exercici lliure de la Podologia al territori de la Comunitat Valenciana, sota l'empara i l'ordenació del Col·legi.

    Secció segona

    Deures dels col·legiats exercents

    Article 16

    Seran deures dels col·legiats exercents en relació amb el Col·legi:

    1. Complir allò que s'ha disposat en els presents estatuts, normes que els desenrotllen, i els acords vàlidament adoptats pels òrgans de govern.

    2. Estar al corrent en el pagament de les seues quotes col·legials i altres contribucions econòmiques, corporatives o fiscals.

    3. Comunicar al Col·legi els seus canvis de domicili o consulta professional, i l'aparició de causes d'inhabilitació o incompatibilitat per a l'exercici professional del podòleg.

    4. Comunicar al Col·legi tot acte d'intrusisme que arribe al seu coneixement així com les conductes mantingudes per tercers o altres col·legiats que vulneren la dignitat professional, les normes deontòlogiques, els drets dels pacients, els interessos professionals o els preceptes corporatius.

    Article 17

    En relació amb l'exercici de la professió i als altres col·legiats, seran deures dels podòlegs:

    1. El compliment escrupolós de les normes deontològiques i sanitàries.

    2. La diligent assistència al pacient i aplicació de les tècniques científiques.

    3. El sosteniment o exercici en una consulta professional instal·lada adequadament.

    4. Guardar el respecte degut a la imatge corporativa, i a la imatge professional dels altres col·legiats, no efectuar actes de comparació en menyspreu d'aquests, amb fins autopromocionals.

    5. Respectar la lliure concurrència competencial, i llibertat d'elecció del pacient.

    6. Sotmetre's a l'arbitratge del Col·legi en matèria d'honoraris i conflictes professionals entre col·legiats.

    Capítol III

    Dels col·legiats no exercents

    Secció primera

    Drets dels col·legiats no exercents

    Article 18

    Els col·legiats com a no exercents en el COP-CV tenen, en relació amb aquest, els drets a:

    1. Participar de les activitats de formació i perfeccionament, i de promoció dels avanços, invencions o treballs científics o tècnics, organitzats, finançats o patrocinats pel Col·legi.

    2. Rebre la informació que en matèria relacionada amb la podologia, divulgue el Col·legi.

    3. Participar de les activitats i serveis prestats pel Col·legi de caràcter cultural, assistencial, recreatiu i els que es determinen.

    4. Formular peticions i suggeriments als òrgans de govern, i assistir a les assemblees generals amb veu, però sense vot.

    Secció segona

    Deures dels col·legiats no exercents

    Article 19

    Seran deures dels col·legiats no exercents:

    1. Aportar la contribució econòmica que es determine.

    2. Notificar els canvis del seu domicili.

    3. Sotmetre's al règim disciplinari del Col·legi.

    Títol IV

    Dels òrgans de govern del COP-CV

    Capítol I

    Disposició General

    Article 20

    Els òrgans de govern del Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana són l'Assemblea General, la Junta de Govern i la Comissió Electoral.

    Capítol II

    L'Assemblea General

    Article 21

    L'Assemblea General, composta per tots els col·legiats exercents, és l'òrgan suprem de la voluntat col·legial en els assumptes propis de la seua competència.

    Els seus acords seran obligatoris fins i tot per als dissidents o els absents.

    Article 22

    Hauran de decidir-se per acord de l'Assemblea General els assumptes següents:

    a) Obligatòriament, aquells sobre els que tinga atribuïda la competència exclusiva.

    b) Els que, conforme amb l'art. 30 siguen sotmesos a aquesta per iniciativa dels col·legiats.

    Així mateix, la Junta de Govern podrà sotmetre a la decisió de l'Assemblea General tots aquells assumptes que estime pertinents, en atenció a la seua rellevància.

    Article 23

    Correspon en exclusiva a l'Assemblea General la competència per a decidir en els següents assumptes:

    1. La modificació dels estatuts.

    2. La dissolució del Col·legi.

    3. L'aprovació dels pressupostos anuals.

    4. L'aprovació de la gestió econòmica i corporativa, i retre comptes.

    5. L'adopció de recursos econòmics extraordinaris.

    6. Les operacions patrimonials sobre drets reals sobre béns immobles.

    7. La censura i remoció dels titulars de càrrecs de govern.

    8. Aquells altres que es determinen legalment, convencionalment o estatutàriament.

    Article 24. Adopció d'acords

    1. L'Assemblea General adoptarà els seus acords per aclamació, assentiment o, com a regla general, per majoria simple dels vots emesos, excepte en els casos en què es requerisca una majoria qualificada.

    2. S'adoptaran per aclamació les propostes que no exigisquen majoria qualificada quan, concorrent a l'Assemblea la majoria dels col·legiats, siguen aprovades a mà alçada o mitjançant signes visibles, de forma unànime o notòriament pròxima a aquesta, i en tot cas, amb majoria absoluta dels presents.

    3. S'adoptaran per assentiment aquelles propostes de mer tràmit procedimental que, enunciades per la mesa de l'Assemblea, no susciten objecció o oposició.

    4. Com a regla general, els acords s'adoptaran per majoria simple dels vots emesos, en votació que podrà ser:

    a) a mà alçada.

    b) nominal, per col·legiats o per assistents.

    c) secreta.

    5. Els sistemes de votació que propose la mesa per als casos concrets seran adoptats per assentiment; si no n'hi haguera, es votarà a mà alçada en ordre a la seua elecció.

    Article 25

    L'Assemblea General serà convocada per la Junta de Govern, i podrà ser-ho amb el caràcter d'ordinària o extraordinària. No obstant això, també podrà quedar vàlidament constituïda l'Assemblea General quan, trobant-se presents i reunits la totalitat dels col·legiats exercents, s'acorde per unanimitat d'aquests la realització de l'Assemblea i el seu ordre del dia.

    Article 26

    L'Assemblea General ordinària ha de fer-se obligatòriament una vegada a l'any, dins dels dos primers mesos d'aquest, i haurà d'incloure en l'ordre del dia, almenys, els següents punts:

    1. Exposició de la memòria referida a l'any anterior.

    2. Aprovació dels pressupostos anuals.

    3. Aprovació del rendiment de comptes respecte a l'any anterior.

    4. Precs i preguntes.

    Article 27

    La Junta de Govern podrà convocar l'Assemblea General extraordinària totes les vegades que calga, segons la urgència o gravetat dels assumptes a tractar.

    Així mateix, la Junta de Govern convocarà l'Assemblea General extraordinària quan així resulte d'allò que s'ha disposat en l'article 30.

    Article 28

    La convocatòria de l'Assemblea General s'efectuarà amb una antelació mínima de quinze dies a la realització d'aquesta, excepte que, en el cas de les extraordinàries, les circumstàncies o la urgència del cas exigisquen uns terminis més breus, mai inferiors a 48 hores.

    La convocatòria s'anunciarà mitjançant circular escrita dirigida a tots i cadascun dels col·legiats, i podrà ser anunciada en un dels diaris de major difusió de la Comunitat Valenciana.

    Article 29. Petició col·legiats

    1. La realització d'Assemblea General extraordinària pot ser sol·licitada per qualssevol dels col·legiats, i aquests hauran de raonar la seua conveniència i proposar l'ordre del dia davant de la Junta de Govern.

    Dita sol·licitud vincularà la Junta de Govern quan siga subscrita per la quarta part dels col·legiats exercents.

    2. Així mateix, els col·legiats podran sol·licitar de la Junta de Govern la inclusió en l'ordre del dia de l'Assemblea General Ordinària dels punts que aquests proposen. Dita sol·licitud serà vinculant quan estiga subscrita, almenys, per una quarta part dels col·legiats exercents i es formule amb anterioritat a la convocatòria.

    En el cas que l'anterior sol·licitud siga formulada, una vegada haja sigut convocada l'Assemblea General Ordinària, en l'acte de realització d'aquesta, la mesa proposarà als assistents, si hi haguera quòrum universal, la inclusió del punt proposat en l'ordre del dia, i se sotmetrà a votació la seua inclusió o rebuig.

    Article 30

    Dels resultats de l'Assemblea General s'estendrà acta firmada pel secretari, amb el vistiplau del president de la mesa.

    La Junta de Govern podrà requerir la presència d'un notari perquè estenga acta de l'Assemblea, i estarà obligada a fer-ho quan, amb una antelació mínima de set dies al de la realització de l'Assemblea, ho sol·licite un nombre de col·legiats igual o superior a la quarta part del total.

    L'acta notarial equivaldrà a l'acta de l'Assemblea i no necessitarà de la seua aprovació. Les despeses notarials seran a càrrec del Col·legi.

    Article 31. Mesa

    La mesa de l'Assemblea General estarà composta pels membres de la Junta de Govern presents.

    Presidirà l'Assemblea General el president del Col·legi, si hi manca, el vicepresident i, en defecte dels anteriors, qualsevol membre de la Junta de Govern.

    Actuarà com a secretari del Col·legi, si hi manca, el que designe la mesa.

    Capítol III

    La Junta de Govern

    Secció primera

    De la Junta de Govern

    Article 32

    La Junta de Govern és l'òrgan permanent que regirà i representarà el Col·legi, amb submissió a la voluntat de l'Assemblea General i als estatuts.

    Estarà composta per una Junta Directiva de Govern, integrada pel president, el vicepresident, el secretari i el tresorer del Col·legi, i pel ple de la Junta de Govern, integrada pels anteriors i sis vocals numerats.

    Article 33

    Corresponen a la Junta Directiva de Govern les funcions següents:

    a) Representativa del Col·legi.

    b) Consultiva.

    c) Els actes ordinaris de govern, administració i gestió econòmica del Col·legi.

    d) Resoldre d'urgència en aquells assumptes de la competència del Col·legi que no puguen ser demorats, sense perjuí d'informar en la primera Junta de Govern o Assemblea que tinga lloc.

    Corresponen al ple de la Junta de Govern les funcions següents:

    a) Executiva, respecte dels acords adoptats per l'Assemblea General, els estatuts i els reglaments.

    b) L'exercici de la potestat reglamentària respecte de les matèries imposades per l'Assemblea General, disposició legal o estatutària, en matèria corporativa.

    c) L'exercici de la potestat disciplinària.

    Article 34

    Per a l'exercici de les seues funcions, la Junta de Govern assumirà les competències que se li atribueixen estatutàriament i, a més a més, les següents:

    1. Fixar la quantia de les quotes de col·legiació i les aportacions periòdiques ordinàries dels col·legiats, així com la seua recaptació.

    2. Redactar les propostes de reglaments, pressupostos, modificacions als estatuts, etc., que hagen de ser sotmeses a l'aprovació de l'Assemblea.

    3. Retre els comptes anuals.

    4. Designar comissions i grups de treball en ordre al desenrotllament de les funcions col·legials, i la seua remoció.

    5. Designar vocals delegats del Col·legi a les províncies de la Comunitat Autònoma de València.

    6. Totes les competències que tinga atribuïdes el Col·legi, sense designació de l'òrgan concret que haja d'exercir-les .

    Article 35

    En l'exercici de les seues funcions i competències, la Junta de Govern actuarà col·legiadament com a regla general, sense perjuí d'allò que s'ha disposat en els articles 39 i següents.

    Adoptarà els seus acords per majoria simple dels vots, sempre que es trobe vàlidament constituïda. En cas d'empat, decidirà el vot de qualitat del president.

    Article 36

    La Junta de Govern quedarà vàlidament constituïda amb la concurrència, d'almenys, la meitat més un dels seus membres.

    Article 37

    La Junta de Govern es reunirà ordinàriament una vegada al mes, i extraordinàriament totes les vegades que calga o que o ho sol·liciten tres membres d'aquesta.

    La convocatòria serà feta pel secretari, previ mandat del president, de manera individual i amb l'antelació suficient.

    Article 38

    Sense perjuí de les seues funcions col·legiades, correspondran als membres de la Junta de Govern de manera individual, a més a més de les funcions que en cada cas establisquen els estatuts, les següents:

    A) Al president

    1. La representació institucional del Col·legi en les seues relacions amb els poders públics, corporacions i autoritats.

    2. Presidir la Junta de Govern, l'Assemblea General i les comissions especials a què assistisca, dirigir els debats, amb vot de qualitat en cas d'empat.

    3. Resoldre d'urgència en aquells assumptes de la competència del Col·legi, que no puguen ser demorats; sense perjuí d'informar en la primera Junta de Govern o Assemblea que tinga lloc.

    4. Expedir els lliuraments per a la inversió dels fons del Col·legi.

    5. Conferir apoderaments.

    6. L'obertura i cancel·lació de comptes en entitats bancàries i l'ingrés o la retirada de fons, conjuntament amb el tresorer.

    7. Coordinar i dirigir la labor dels membres de la Junta de Govern.

    Article 39

    El vicepresident substituirà el president i assumirà les seues funcions en cas d'absència, malaltia, abstenció o vacant, i exercirà totes les funcions que li conferisca el president.

    Article 40

    El secretari tindrà atribuïdes les funcions següents:

    1. Redactar les actes de les assemblees generals i Junta de Govern.

    2. Portar els llibres del Col·legi necessaris per al seu ordenat servei i funcionament i obligatòriament llibres d'actes, registre d'entrades i eixides de documents i correccions disciplinàries.

    3. Les que li assigne el president.

    4. Expedir certificats.

    5. Donar compte al president de totes les sol·licituds i comunicacions que es remeten al Col·legi.

    6. Custodiar i controlar els expedients dels col·legiats i mantindre actualitzada la llista d'aquests.

    7. Organitzar i dirigir les oficines i tenir la direcció de personal.

    8. Redactar i cursar les notificacions, citacions i convocatòries del Col·legi, amb el vistiplau del president.

    Article 41

    Correspon al tresorer:

    1. Recaptar i custodiar els fons del Col·legi.

    2. Portar la comptabilitat.

    3. Pagar els lliuraments que expedisca el president.

    4. Formular els pressupostos.

    5. Informar els òrgans de l'estat financer del Col·legi.

    6. Portar l'inventari minuciós dels béns del Col·legi, de què serà el seu administrador.

    7. Ingressar i retirar fons de les entitats financeres conjuntament amb el president.

    Article 42

    Correspon als vocals:

    1. Auxiliar els altres membres de la Junta de Govern i substituir-los en la seua absència.

    2. Les funcions que el president els encomane.

    Article 43

    Els càrrecs de la Junta de Govern seran proveïts per elecció, mitjançant votació directa i secreta de tots els col·legiats exercents.

    La duració dels càrrecs serà de quatre anys i podran resultar reelegits per un únic mandat més.

    Article 44

    Tindran capacitat per a formar part de la Junta de Govern els col·legiats exercents, en els qui concórreguen, a més a més, els requisits següents:

    a) Tindre la residència i la consulta on exercisquen la seua professió dins del territori de la Comunitat Valenciana.

    b) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions corporatives.

    c) No haver sigut objecte de correcció disciplinària.

    d) No haver sigut inhabilitat o suspés per a càrrecs públics per resolució ferma.

    Secció segona

    Del procés electoral

    Article 45

    Els col·legiats que pretenguen concórrer a les eleccions hauran de verificar-los per mitjà de candidatura a tots els càrrecs.

    Cap candidat no podrà presentar-se a més d'un càrrec.

    El cap de llista candidat a president, serà el representant de la candidatura de tots els seus components. A aquest es remetran les notificacions.

    Article 46

    Amb anterioritat a la convocatòria d'eleccions, i dins dels últims nou mesos del període de mandat de la Junta de Govern, el secretari del Col·legi anunciarà l'obertura del procés electoral, que donarà lloc automàticament a un termini de dos mesos per a la presentació i recepció de candidatures.

    Article 47

    Les candidatures, subscrites per tots els seus components i dirigides a la Comissió Electoral, es presentaran a la seu del Col·legi dins del termini establit, per a ser visades pel secretari, el qual estendrà sobre aquestes el certificat acreditatiu de la capacitat de tots els seus components de conformitat amb l'art. 44, i les remetrà acte seguit a la Comissió Electoral.

    Contra la denegació de validesa efectuada pel secretari, cabrà recurs de protesta davant de la Comissió Electoral en el termini de set dies hàbils. En igual termini resoldrà el recurs dita comissió.

    Article 48

    Finalitzat el termini de presentació de candidatures i resolts els recursos que hagen sigut formulats, la Comissió Electoral proclamarà les candidatures.

    Si s'haguera presentat i proclamat una única candidatura, podrà ser proclamada electa per ratificació de l'Assemblea General.

    Si no es presentaren i proclamaren candidatures, quedarà automàticament prorrogat el període de mandat de l'actual Junta de Govern per quatre anys més. Igualment, succeirà en el cas de no ratificació per l'Assemblea de candidatura única.

    En els altres casos, el secretari convocarà eleccions.

    Article 49

    El dia i l'hora fixat per a les eleccions es constituirà a la seu del Col·legi. La mesa electoral estarà formada per la Comissió Electoral i, si fa el cas, un col·legiat nomenat com a interventor per cada candidatura.

    Article 50

    Les paperetes de vot, que seran editades pel Col·legi per a cada candidatura, hauran de ser idèntiques en grandària, color i format, i portaran impreses, per una sola cara, la relació de candidats i càrrecs a què aspiren.

    La mesa electoral tindrà cura que hi haja el nombre suficient de paperetes a la seu on tinguen lloc les eleccions durant tot el procés.

    Les candidatures podran confeccionar pel seu compte paperetes pròpies, i distribuir-les, sempre que respecten el color i grandària de les editades pel Col·legi.

    Article 51

    Els electors hauran d'acreditar la seua personalitat abans de dipositar el seu vot. La Comissió electoral comprovarà la seua inclusió en el cens de col·legiats aptes per a votar.

    Article 52

    Els vots seran dipositats, i així romandran fins al moment de l'escrutini, en una urna tancada i precintada a través d'una ranura situada en la seua part superior.

    Article 53

    Seran declarats nuls tots aquells vots que ho facen per candidatures no proclamades, continguen esmenes o ratllades en les paperetes, expressions alienes a l'estricte contingut de la votació, o més d'una papereta, si ho són de diferents candidatures.

    De l'escrutini estendrà acta la mesa electoral, la còpia de la qual s'inserirà al tauler d'anuncis del Col·legi.

    Article 54. Vot per correu

    Els col·legiats que desitgen emetre el seu vot per correu hauran de sol·licitar prèviament a la Comissió Electoral, amb adreça a la seu del Col·legi, certificat d'estar inscrits en el cens. Aquest certificat hauran d'introduir-lo, junt amb una fotocòpia del document nacional d'identitat, en un sobre, dins del qual hi haurà un segon sobre que continga la papereta de la candidatura a què opten o el nom del cap de llista de la candidatura, i s'entendrà en aquest últim cas que vota per dita candidatura, i aquesta carta haurà d'obrar en poder de la Comissió Electoral abans del tancament de la votació.

    Article 55

    La candidatura electa prendrà possessió dels seus càrrecs el dia de l'expiració del mandat de l'anterior. Fins aqueix moment, l'anterior facilitarà a l'entrant tota la informació que necessite, i s'abstindrà d'exercir les seues funcions llevat del que faça referència als actes estrictament necessaris i els ordinaris.

    Article 56. Cessament

    Els membres de la Junta de Govern cessaran en els seus càrrecs per les causes següents:

    a) Dimissió.

    b) Expiració del període de mandat, amb relleu electoral.

    c) Falta de concurrència dels requisits de capacitat per a formar part de la Junta de l'art. 44.

    d) Aprovació d'una moció de censura.

    e) Mort o invalidesa absoluta.

    Article 57

    En el supòsit en què cessaren la totalitat dels membres de la Junta, la Comissió Electoral, activada de forma automàtica, exercirà interinament les seues funcions, i hauran de convocar immediatament eleccions.

    Si no es presenten candidatures, la comissió electoral convocarà a l'Assemblea General amb el següent ordre del dia:

    1. Elecció, per procediment abreujat i de manera individual, de candidats a cadascun dels càrrecs de la Junta.

    Article 58

    Així mateix, seran convocades eleccions pel procediment ordinari, quan cessen en els seus càrrecs la meitat més un dels membres de la Junta.

    Article 59. Moció de censura

    Les mocions de censura, sotmeses a l'Assemblea General per qualsevol dels procediments previstos en l'art. 29, exigiran per a la seua aprovació el vot favorable de la meitat més un del nombre total de col·legiats exercents.

    Si la moció de censura es dirigira només contra algun dels titulars de la Junta de Govern, podrà proposar-se en aquesta el candidat que haja de substituir-lo. Aprovada la moció, se sotmetrà a votació l'elecció del candidat proposat. En altre cas, quedarà el seu càrrec desert, que podrà ser integrat pel procediment de substitució de l'art. 39 o 42.

    Si la moció de censura es dirigira contra la Junta de Govern en la seua totalitat, i resultara aprovada, la Comissió Electoral convocaria eleccions pel procediment de l'art. 57.

    Capítol III

    La Comissió electoral

    Article 60

    La Comissió electoral estarà formada pels dos col·legiats exercents que, en la data de realització de cada Assemblea General Ordinària, siguen respectivament el de major i el de menor edat i podran ser assistits en l'exercici de les seues funcions per un professional del dret i/o per un podòleg, exercent o no, que haja ostentat en el passat el càrrec de president o secretari del Col·legi, que ells mateixos designen i aquests accepten, formant part de la Comissió Electoral.

    La designació com a integrants nats de la Comissió Electoral es notificarà individualment a aquests; a més a més, s'anunciarà en la mateixa Assemblea General Ordinària, i haurà de constar en l'acta.

    La seua designació romandrà vigent fins a la realització d'Assemblea General Ordinària en què siguen substituïts pels qui passen a tindre els requisits d'edat necessaris.

    Junt amb la designació dels integrants nats de la Comissió Electoral es proveirà la designació dels seus substituts, també per ordre d'edat, en previsió que arribat el moment d'activar-se la Comissió, els seus membres hagen perdut la condició de col·legiats.

    Article 61

    En l'exercici de les seues funcions, establides en els articles 47 a 53, 57 i 59, la Comissió Electoral gaudirà de completa independència, i no estarà sotmesa ni subordinada més que als acords que s'adopten en Assemblea General i als Estatuts. Gaudirà de legitimitat per a representar el Govern en el cas de vacant total de la Junta de Govern, i podrà requerir dels membres de la Junta o del personal laboral del Col·legi, els quals estaran obligats a prestar la informació, l'auxili o els documents necessaris per al desenrotllament de la seua funció.

    Article 62

    Els membres de la Comissió Electoral tindran dret a ser indemnitzats econòmicament per exercici de les seues funcions, a càrrec dels fons del Col·legi i en la quantia que es determine en els pressupostos, quan s'haja vist efectivament activada.

    Títol V

    Règim econòmic

    Article 63

    Els recursos econòmics del Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana es destinaran al seu manteniment, al compliment dels seus fins, i procediran de les següents fonts:

    1. Quotes i aportacions dels seus col·legiats.

    2. Rendiments del seu patrimoni.

    3. Els productes de les activitats de la corporació que reglamentàriament es determinen.

    4. Herències o llegats instituïts a favor del Col·legi.

    5. Subvencions o donacions que reba d'institucions públiques.

    6. Crèdits que concerte.

    7. Donacions o aportacions no finalistes efectuades per persones físiques o jurídiques alienes al Col·legi o a l'administració pública.

    8. Qualssevol altres legalment permeses i vàlidament aprovades.

    Article 64

    Tindran la consideració de recursos econòmics extraordinaris, als efectes de l'aprovació assembleària disposada per l'article 23, les aportacions dels col·legiats que consistisquen en derrames, i els rendiments patrimonials derivats de l'alienació de béns immobles.

    Títol VI

    Règim disciplinari

    Capítol I

    Del Règim disciplinari

    Article 65

    Els col·legiats respondran disciplinàriament davant del Col·legi de les infraccions que cometen a les normes deontològiques de la professió i a les normes col·legials.

    El Col·legi exercirà la potestat sancionadora a través de la Junta de Govern, prèvia la tramitació d'un procediment disciplinari.

    Article 66

    1. Les infraccions es classificaran en faltes lleus, greus, i molt greus.

    2. Són faltes lleus:

    a) La negligència en els deures corporatius, o dels acords adoptats pels òrgans de govern.

    b) La falta de respecte lleu cap a la imatge corporativa, cap a membres dels òrgans de govern en l'exercici de les seues funcions o cap a altres col·legiats, realitzada sense publicitat.

    c) La negligència en la col·laboració amb la Comissió Electoral o Junta de Govern, que haja sigut sol·licitada en l'exercici de les seues funcions.

    d) La infracció lleu d'una norma o deure deontològics.

    3. Són faltes greus:

    a) L'alteració de l'ordre en l'Assemblea General, quan no constituïsca una falta molt greu.

    b) La falta de respecte al Col·legi, als seus òrgans de govern o titulars d'aquests, als col·legiats o a la dignitat de la professió, realitzada sense publicitat.

    c) La negativa injustificada a sotmetre's a l'arbitratge del Col·legi en assumptes de la seua competència.

    d) La desatenció a les queixes justificades dels seus pacients.

    e) La competència deslleial, realitzada sense publicitat.

    f) La negligència en l'aplicació de les tècniques científiques i sanitàries, quan no siga greu.

    g) Les deficiències a les instal·lacions de la consulta.

    h) La percepció d'honoraris abusius, o notòriament excessius, en relació amb la capacitat econòmica del pacient, així com la política de preus a la baixa.

    i) L'encobriment de l'intrusisme professional.

    j) La infracció greu d'una norma o deure deontològics.

    k) La comissió de tres faltes lleus en un període de dotze mesos.

    4. Són faltes molt greus:

    a) Els actes d'obstruccionisme a la labor de la Comissió Electoral, Junta de Govern o al normal desenvolupament de l'Assemblea General.

    b) La reiterada desatenció a un requeriment de la Comissió Electoral, Junta de Govern en l'exercici de les seues funcions o la negativa oberta i injustificada a aquest.

    c) L'alteració greu de l'ordre en l'Assemblea General.

    d) La falta de respecte al Col·legi, als seus òrgans de govern o membres d'aquests, als col·legiats o a la dignitat de la professió, realitzada amb publicitat.

    e) L'embriaguesa o toxicomania habitual que afecte greument l'exercici de la professió.

    f) El tracte degradant o vexatori al pacient.

    g) La negligència greu en l'aplicació de les tècniques sanitàries i professionals.

    h) El pertinaç incompliment dels deures corporatius.

    i) La difusió de tècniques o notícies falses.

    j) La competència deslleial, realitzada amb publicitat.

    k) La publicitat enganyosa.

    l) La infracció molt greu d'una norma o deure deontològic, o la infracció greu de diverses de dites normes o deures de manera simultània.

    m) La reiteració de falta greu en el període d'una any.

    Article 67. Sancions

    Les infraccions disciplinàries seran corregides amb les següents sancions:

    1. Per faltes lleus: amonestació o reprensió, verbal o escrita.

    2. Per faltes greus:.

    a) Inhabilitació per a ocupar càrrecs en el govern del Col·legi entre cinc i quinze anys.

    b) Suspensió de fins a cinc anys del dret a participar dels serveis, avantatges i beneficis del Col·legi de caràcter social o recreatiu.

    c) Suspensió de la condició de col·legiat fins a un any.

    d) En tot cas, procedirà l'anotació desfavorable en l'expedient.

    3. Per faltes molt greus:

    a) suspensió de la condició de col·legiat per temps entre un i tres anys.

    b) Inhabilitació permanent per a ocupar càrrecs de govern en els òrgans del Col·legi, en tot cas.

    c) Expulsió del Col·legi.

    Capítol II

    Del procediment disciplinari

    Article 68

    1. El procediment disciplinari es tramitarà conforme a un reglament específic, amb les degudes garanties d'audiència, contradicció i revisió, i subjecte als principis d'irretroactivitat, tipicitat, proporcionalitat, responsabilitat, presumpció d'innocència i separació d'òrgans instructors i sancionadors.

    2. La vulneració dels principis i garanties establits en el paràgraf anterior, quan efectivament produïsca situacions d'indefensió, determinaran l'anul·labilitat de les actuacions afectades per aquesta.

    3. Amb caràcter supletori s'atendrà a allò que s'ha disposat en el procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora general administratiu.

    Article 69

    Quan se seguisca un procés penal pels mateixos fets i amb identitat de subjectes, se suspendrà la iniciació o tramitació del procediment disciplinari fins a l'acabament d'aquell.

    Els fets declarats provats en la resolució judicial ferma vincularan el resultat del procediment disciplinari.

    Títol VII

    Règim de recursos

    Article 70

    Els recursos seran els establits en cada moment per la Llei Reguladora del Procediment Administratiu Comú, sense perjuí del recurs corporatiu de protesta establit en l'article 47.

    Títol VIII

    Règim de dissolució

    Article 71

    El Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana es podrà dissoldre, quan siga acordat per l'Assemblea General Extraordinària però amb el vot favorable de les quatre cinquenes parts dels col·legiats.