RESOLUCIÓ de 21 d'octubre de 1999, de la Universitat de València, per la qual s'adeqüen les normes reguladores dels procediments administratius universitaris a la modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, feta per la Llei 4/1999.



Publicat en:  DOGV núm. 3626 de 16.11.1999
Número identificador:   1999/M9510
Referència Base de Dades:  3470/1999
 
  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Universitat de Valencia
    Grup temàtic: Legislació, Reglamentació
    Matèries: Universitats
    Descriptors:
      Temàtics: procediment administratiu, universitat , Universitat de València


  • RESOLUCIÓ de 21 d'octubre de 1999, de la Universitat de València, per la qual s'adeqüen les normes reguladores dels procediments administratius universitaris a la modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, feta per la Llei 4/1999. [1999/M9510]

    La disposició final única de la Llei 4/1999 estableix que les administracions públiques dictaran les disposicions d'aplicació i desenvolupament de la llei, en l'àmbit de les seues respectives competències. D'acord amb això, la Junta de Govern de la Universitat de València, reunida el dia 21 d'octubre de 1999, va acordar:

    Efectuar l'adequació dels procediments administratius que es tramiten a la Universitat de València en els termes següents:

    Primer. Objecte i àmbit d'aplicació

    Aquesta resolució té com a objectiu l'adequació a la modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, de les normes reguladores dels procediments administratius de la Universitat de València, com també la determinació de l'òrgan competent per a resoldre'ls, a l'efecte de l'aplicació a aquests del capítol segon del títol setè d'aquesta llei.

    Segon. Recursos i reclamacions

    Les resolucions del rector, els acords del Claustre universitari, de la Junta de Govern i del Consell Social, exhaureixen la via administrativa i seran impugnables davant la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puguen ser objecte de recurs potestatiu de reposició, a excepció del cas en què l'acte exprés o tàcit es produïsca en relació amb un recurs d'alçada.

    El termini d'interposició del recurs de reposició és d'un mes si es tracta d'un acte exprés, si no ho és, el termini serà de tres mesos.

    Contra els actes dictats pels restants òrgans col·legiats o unipersonals que no actuen per delegació, es podrà interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes si l'acte és exprés, o de tres mesos si l'acte és tàcit.

    D'altra banda, contra els actes que no exhaureixen la via administrativa, es podrà formular una reclamació administrativa quan la normativa específica així ho dispose o quan ho demane la naturalesa del procediment.

    Si no hi ha una previsió expressa, el termini per a formular la reclamació serà de 10 dies, i per a resoldre-la es disposarà de 15 dies.

    Tercer. Terminis màxims per a resoldre els procediments

    1. El termini màxim per a resoldre els procediments administratius de la Universitat de València i notificar la resolució a la persona interessada serà de tres mesos.

    2. El termini màxim per a resoldre serà el necessari per a culminar el procediment d'acord amb els tràmits, incidències o reclamacions que se susciten, segons la seua respectiva reglamentació, amb el límit màxim de sis mesos, quan es tracta dels procediments següents:

    a) Procediments de selecció de personal docent i de personal d'administració i serveis.

    b) Procediments de concessió d'ajudes o subvencions.

    c) Procediments de preinscripció, admissió i matriculació.

    d) Procediments de revisió de qualificacions acadèmiques.

    e) Procediments d'avaluació i reconeixement del complement de mèrits docents.

    f) Procediments de convalidació d'estudis.

    3. Quan, pel nombre de les sol·licituds formulades o de persones afectades, no resulte previsible, amb fonament, el compliment del termini màxim de resolució, l'òrgan competent per a resoldre, o el seu superior jeràrquic, podran acordar l'ampliació del termini màxim sense que aquesta puga excedir el que ha estat establert inicialment per a la tramitació del procediment. Això sense perjudici, pel que fa als terminis parcials per a realitzar cada tràmit, de l'ús de la facultat reconeguda per l'article 49.1 de la Llei 4/1999, d'ampliar-los en la seua meitat com a màxim, si les circumstàncies ho aconsellen, i no es perjudiquen drets de tercers. En ambdós casos, tant per a l'extensió del termini conjunt del procediment, com dels terminis parcials, cal comunicar-ho a les persones interessades.

    Quart. Efectes de la falta de resolució en els procediments iniciats d'ofici

    D'acord amb el que disposa l'article 44 de la Llei 4/1999, en els procediments iniciats d'ofici, el venciment del termini màxim establert sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa no té efecte estimatori o favorable a la seua petició i expectativa. En canvi, es produiran els efectes següents:

    a) En el cas dels procediments dels quals es puga derivar el reconeixement o la constitució de drets o altres situacions jurídiques individualitzades, les persones interessades podran entendre desestimades le seues pretensions per silenci administratiu. Tindran aquesta consideració aquells procediments que no s'inicien a sol·licitud o a instància de part, i en particular els següents:

    – Procediments iniciats per convocatòries de pública concurrència.

    – Procediments d'adjudicació d'ajudes d'investigació, beques, premis o altres reconeixements honorífics.

    – Procediments iniciats per la mateixa universitat per modificar les relacions de llocs de treball, les plantilles, o per definir les condicions de treball.

    – Procediments relatius a matriculació d'alumnes iniciats amb la publicació d'obertura del termini de formalització de preinscripcions o matriculacions.

    – Licitacions de contractació d'obres, serveis, subministraments o treballs concrets.

    b) En els procediments sancionadors o, en general, d'intervenció, susceptibles de produir efectes desfavorables o de gravamen, es produirà la caducitat amb el consegüent arxivament de les actuacions.

    Tenen aquesta consideració els procediments següents:

    – Procediments disciplinaris del personal o dels alumnes.

    – Procediments de remoció del lloc de treball del personal funcionari.

    – Procediments de revisió d'ofici.

    Cinqué. Dret a no presentar documents ja preexistents en l'administració universitària

    Es reconeix el dret de les persones interessades en els procediments seguits davant la Universitat de València a no presentar documents que ja es troben anteriorment en poder de la universitat. A aquest efecte la persona interessada haurà de complir els requisits següents:

    a) Fer constar la data i l'òrgan o la dependència universitària en què van ser presentats o, si és el cas emesos els documents.

    b) Que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment corresponent.

    Posat que hi haja impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan actuant podrà requerir a la persona sol·licitant la seua presentació o, si no, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document amb anterioritat a la resolució del procediment.

    Sisè. Delegació de competència i signatura

    La resolució presa per l'òrgan en cada procediment es verifica sense perjudici de les delegacions de competència i de signatura que siguen acordades, a l'empara del que disposen els articles 13 i 16 de la Llei 30/1992.

    Disposició final

    Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.