RESOLUCIÓ de 24 de setembre de 1999, de la secretària general de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual s'acorda la inscripció de l'adaptació dels Estatuts del Consell Valencià de Col·legis de Procuradors de la Comunitat Valenciana.



Publicat en:  DOGV núm. 3608 de 20.10.1999
Número identificador:   1999/X8793
Referència Base de Dades:  3213/1999
 
  • Anàlisi jurídica

  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria Justícia i Administracions Públiques;SG Justícia i Administracions Públiques
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Col·legis professionals
    Descriptors:
      Temàtics: col.legi professional, reglament intern


  • RESOLUCIÓ de 24 de setembre de 1999, de la secretària general de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual s'acorda la inscripció de l'adaptació dels Estatuts del Consell Valencià de Col·legis de Procuradors de la Comunitat Valenciana. [1999/X8793]

    Vist l'expedient d'adaptació estatutària instruït a instància del senyor Emigdio Tormo Ródenas, com a president de la Junta de Govern del Consell Valencià de Col·legis de Procuradors de la Comunitat Valenciana, inscrit amb el número 9 de la Secció Segona del Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians de Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana, en què sol·licita la inscripció i registre de l'adaptació dels seus Estatuts a la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana, en base als següents:

    Fets

    Primer

    Que, pel president del mencionat Consell, es van presentar el 2 de novembre de 1998 els Estatuts aprovats per la Junta de Govern del Consell, en reunió del dia 27 d'octubre de 1998, modificació que es va aprovar per a la seua adequació a la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana.

    Segon

    Que, en exercici del control de legalitat establit per l'article 11 de la mencionada llei autonòmica, es va revisar el text estatutari, amb la indicació de la conveniència de rectificar determinats punts d'aquests i amb el requeriment de l'aportació de la documentació necessària per a la inscripció registral, requeriment que ha sigut complimentat el dia 7 de setembre de 1999.

    Tercer

    El text annex dels preceptes, objecte d'adaptació estatutària, queda incorporat íntegrament a la present resolució, i es considera ací reproduït.

    Fonaments de dret

    Primer

    Que els Estatuts contenen totes les determinacions exigides en l'article 17 de la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de Consells i Col·legis Professionals.

    Segon

    Que han sigut aprovats amb els requisits i formalitats previstos en dit article i en els mateixos Estatuts del Consell.

    Tercer

    L'expedient ha sigut tramitat pel Servei d'Entitats Jurídiques, adscrit a la Secretaria General de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, competent perquè així ho disposa l'article 6.1 de la Llei 6/1997, de 4 de desembre, en virtut de les atribucions que té conferides pels decrets 13/1999, i 91/1999, de 30 de juliol, sobre assignació de competències a la Presidència i a les conselleries, i d'aprovació del Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, respectivament, i en relació amb el Decret 123/1986, de 20 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es crea el Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians de Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana.

    Vistos l'article 36 de la Constitució i l'article 31.22 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana; la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana; la Llei 2/1974, de 13 de febrer, de Col·legis Professionals, amb les modificacions posteriors, en els seus preceptes bàsics, i altres disposicions complementàries, resolc:

    Inscriure l'adaptació dels Estatuts del Consell de Col·legis de Procuradors de la Comunitat Valenciana.

    Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes comptat des del dia següent al de la seua notificació, o bé, recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua notificació. Tot això de conformitat amb el que s'ha establit en els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i en els articles 8, i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

    València, 23 de setembre de 1999.–La secretària general: Carmen Galipienso Calatayud.

    Estatuts del Consell Valencià de Col·legis de Procuradors

    Títol primer

    Del Consell Valencià de Col·legis de Procuradors

    Capítol primer

    Disposicions generals

    Article 1

    A l'empara de la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana, el Consell Valencià de Col·legis de Procuradors es constitueix com a corporació de dret públic amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar per al compliment dels seus fins, dins del marc de la legalitat vigent.

    Article 2

    El Consell Valencià està integrat pels col·legis de procuradors d'Alacant, Elx, Castelló i València, i pels que, d'ara endavant, pogueren constituir-se, dins del marc de la legislació vigent.

    Article 3

    El Consell Valencià és l'òrgan representatiu dels interessos generals de la professió en l'àmbit de la Comunitat Autònoma i coordina les activitats dels col·legis, sense perjuí de l'autonomia d'aquests últims.

    Article 4

    La seu del Consell es fixa al carrer de Ciril Amorós núm. 69, de València. Per acord del ple del Consell podrà designar-se una altra seu.

    Article 5

    El Consell Valencià cooperarà amb el Consell General en totes aquelles activitats que siguen d'interés comú, i la seua representació en aquest s'ajustarà al que disposa l'article 18 de la Llei 6/1997, de la Generalitat Valenciana, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana.

    Capítol segon

    Competències del Consell Valencià

    de Col·legis de Procuradors

    Article 6. Funcions

    a) Informar els avantprojectes de llei i projectes de disposicions reglamentàries de la Generalitat Valenciana que es referisquen o afecten la professió de procurador o el seu exercici.

    b) Exercir quantes funcions li siguen encomanades o delegades per l'administració Pública Valenciana.

    c) Emetre, a requeriment de l'administració o per pròpia iniciativa, informes i dictàmens sobre qualsevol aspecte relacionat amb l'exercici de la professió.

    d) Informar amb caràcter preceptiu els projectes de fusió, absorció, segregació, canvi de denominació i dissolució dels col·legis de Procuradors de la Comunitat Valenciana, excepte aquells casos en què ho impose directament la llei.

    e) Ostentar en el seu àmbit la representació i defensa de la professió, amb la legitimació per a ser part en tots els litigis que afecten els interessos professionals.

    f) Exercir el dret de petició d'acord amb la Constitució i les lleis.

    g) Establir relacions de col·laboració i subscriure convenis de cooperació amb les administracions públiques i amb altres corporacions i entitats públiques i privades que redunden en benefici de la professió de procurador.

    h) Conèixer i dirimir els conflictes que puguen suscitar-se entre els col·legis de procuradors valencians, sense perjuí de l'ulterior recurs contenciós administratiu.

    i) Conèixer i resoldre els recursos contra els acords dels col·legis de procuradors valencians.

    j) Elaborar les normes deontològiques comunes a la professió de procurador i vetlar pel seu compliment, sense perjuí de les competències de cada col·legi membre.

    k) Perseguir i denunciar l'intrusisme professional en l'àmbit territorial, afavorir l'exercici davant de tribunals i autoritats de les accions judicials que a cada col·legi competisquen per raó del seu territori.

    l) Vetlar pel compliment de les condicions exigides en les lleis i en els estatuts respectius per a la presentació i proclamació de candidats per als càrrecs de les juntes de Govern dels col·legis.

    m) Informar els Estatuts particulars aprovats per cada col·legi i les seues reformes, prèviament a la comunicació a la conselleria competent per a la seua aprovació.

    Capítol tercer

    Òrgans de Govern

    Article 7

    El Consell Valencià de Col·legis de Procuradors estarà regit pel ple del Consell.

    Article 8. Ple

    En proporció al nombre de col·legiats, cadascun dels col·legis tindrà en el ple la següent representació:

    a) Dos representants per col·legi.

    b) A partir de 500 col·legiats, un representant més i així successivament..

    Article 9

    1. La representació dels col·legis s'exerceix de la següent forma:

    a) Són membres nats els degans.

    b) La resta, segons les normes de l'article anterior, seran aquells membres de la Junta de Govern que siguen elegits democràticament per aquesta, conforme els apartats següents.

    2. Les candidatures per a participar a dita elecció hauran de ser presentades pels interessats, per escrit, quaranta-vuit hores abans de la celebració de la Junta de Govern del Col·legi respectiu que haja sigut convocada a l'efecte, sense perjuí d'altres assumptes de l'ordre del dia, amb els requisits que els Estatuts de cada col·legi establisca.

    3. Finalitzada la votació, que serà nominal, resultarà elegit el candidat que obtinga major nombre de vots i, en cas d'empat, el de major antiguitat al col·legi de què es tracte. L'acta de la reunió de la Junta de Govern proclamarà el candidat elegit, a favor del qual serà expedit el corresponent certificat pel secretari, amb el vistiplau del degà.

    Article 10. Causes de remoció

    1. Els membres nats del Consell Valencià cessaran en finalitzar el seu mandat com a degà del col·legi respectiu, i seran substituïts pels qui els succeïsquen en el càrrec.

    2. Els membres electes del Consell Valencià cessaran per les següents causes:

    a) Incompliment sobrevingut dels requisits estatutaris per a exercir el càrrec.

    b) Expiració del mandat per al qual van ser elegits.

    c) Renúncia de l'interessat.

    d) Falta d'assistència injustificada a tres sessions consecutives o cinc alternes en el termini d'un any.

    Article 11

    Són funcions del Ple:

    a) L'aprovació dels pressupostos de despeses i ingressos.

    b) L'aprovació del balanç de l'any anterior i liquidació dels comptes anuals.

    c) L'aprovació de les quotes que els col·legis han d'aportar al Consell.

    d) La modificació dels presents Estatuts.

    e) L'exercici de la potestat disciplinària pel que fa als membres de les juntes de Govern dels col·legis i del mateix Consell, així com la resolució dels recursos interposats contra acords dels col·legis en matèria disciplinària, quan en un cas i en l'altre la sanció imposada determine la inhabilitació permanent o expulsió del col·legiat.

    f) L'autorització per a l'adquisició o alienació d'immobles, així com la constitució de qualsevol garantia real.

    g) L'aprovació de reglaments relatius a les normes deontològiques, les relatives a la publicitat dels procuradors, i tots aquells que facen referència la regulació de l'exercici de la professió en els aspectes d'interés comú per a tots els col·legis de procuradors.

    h) Aprovar els reglaments de règim interior per al desenrotllament i aplicació d'aquests Estatuts.

    Article 12. Funcionament del Consell

    1. El Consell Valencià es reunirà en sessió ordinària almenys una vegada a l'any per a l'aprovació dels pressupostos i liquidació dels comptes anuals i, si fa el cas, l'aprovació de quotes. En sessió extraordinària, quan es tracte de l'adopció o modificació de normes reglamentàries o estatutàries, l'exercici de la potestat disciplinària en el supòsit previst en l'article 11.e d'aquests Estatuts, o l'autorització per a l'adquisició o alienació d'immobles.

    2. La convocatòria es realitzarà amb almenys 15 dies d'antelació, i haurà de constar en aquesta l'ordre del dia i el lloc i la data de la celebració, tant en primera com en segona convocatòria, mitjançant escrit dirigit a tots els membres del Consell.

    Article 13

    1. La vàlida constitució del Consell requerirà l'assistència de la majoria dels seus membres en primera convocatòria, i quedarà vàlidament constituït en segona convocatòria, siga quin siga el nombre d'assistents.

    2. Per a la vàlida constitució del Consell hauran d'estar presents, en qualsevol cas, representants de la majoria dels col·legis de procuradors de la Comunitat Valenciana.

    3. El Consell adoptarà els seus acords per majoria de vots i s'exigirà, a més a més, que voten favorablement la majoria dels representants d'almenys la quarta part dels col·legis que estiguen presents, amb independència del nombre de col·legiats que puguen representar.

    Article 14

    a) El procés electoral per a la designació dels càrrecs del Consell serà el de votació directa i secreta dels membres d'aquest, constituïts en cos electoral, a raó d'un vot per cada membre.

    En cas d'empat, se celebrarà una nova votació, en què només seran elegibles els qui hagen obtingut igual nombre de vots.

    b) En l'elecció del president participaran únicament els degans dels quatre col·legis. En cas d'igualtat després d'aquesta segona votació, resultarà elegit el candidat de major antiguitat en l'exercici de la professió de què es tracte entre els més votats.

    Article 15

    El president ostenta la representació del Consell en totes les seues relacions amb les administracions públiques atribuïdes judicials i personals, físiques i jurídiques, i li correspon promoure i coordinar les tasques adreçades al millor compliment dels fins del Consell.

    2. En particular, el president té atribuïdes les següents funcions:

    a) Vetlar per la legalitat dels actes i acords del Consell.

    b) Convocar, presidir i dirigir les reunions del ple del Consell, concedir i retirar l'ús de la paraula, i utilitzar el vot de qualitat quan procedisca.

    c) Firmar quants documents públics i privats calgueren en representació del Consell, així com les actes de les seues reunions.

    d) Executar els acords que adopte el Consell en l'àmbit de la seua competència.

    e) Visar els pagaments, documents i certificats que expedisca el secretari.

    Article 16

    El vicepresident suplirà el president en els casos d'absència, malaltia o vacant, i tindrà en tals casos les mateixes facultats que el president.

    Article 17

    El secretari tindrà les següents comeses:

    a) Redactar i firmar citacions per a tots els actes del Consell, segons instruccions a rebre del president.

    b) Rebre els escrits i correspondència, i retre compte a qui procedisca, així com firmar els escrits que no foren competència del president.

    c) Autoritzar amb la seua firma, amb el vistiplau del president, els certificats i altres documents, així com les actes del Consell.

    d) Informar el president de totes les qüestions d'interés i proposar les mesures que estime convenients.

    e) Custodiar la documentació del Consell, i retre compte dels expedients en curs en què actuarà com a secretari amb l'instructor que designe el Consell.

    f) Ostentar la direcció del Personal Administratiu del Consell.

    g) Portar el llibre registre de sancions dels col·legiats i recursos.

    Article 18

    El tresorer tindrà les següents funcions:

    a) Arreplegar i custodiar els fons del Consell.

    b) Pagar els lliuraments expedits pel secretari.

    c) Confeccionar anualment el pressupost, balanç i comptes de l'exercici econòmic del Consell.

    d) Portar els llibres necessaris d'ingressos i despeses del Consell.

    Títol segon

    Règim jurídic dels actes dels col·legis i del consell,

    i de la seua impugnació

    Article 19

    1. Els acords emanats dels òrgans competents dels col·legis podran ser objecte de recurs d'alçada davant del Consell Valencià de Col·legis de Procuradors.

    2. El recurs d'alçada serà presentat davant de la Junta de Govern que va dictar l'acord que, en el termini de deu dies, haurà de remetre'l amb el seu informe i una còpia completa i ordenada de l'expedient al Consell Valencià.

    El recurs d'alçada haurà d'interposar-se en el termini d'un mes, si l'acte fora exprés, o en el de tres mesos, comptats a partir de l'endemà a aquell en què, conforme a la legislació de procediment administratiu, es produïsquen els efectes del silenci administratiu.

    El Consell Autonòmic, previs els informes que estime pertinents, dictarà i notificarà la resolució en el termini màxim de tres mesos. Transcorregut aquest termini sense que recaiga resolució, es podrà entendre desestimat el recurs, excepte que aquest s'haguera interposat contra la desestimació per silenci administratiu d'una sol·licitud pel transcurs del termini, en què aquest s'entendrà estimat.

    Contra la resolució d'un recurs d'alçada no cabrà interposar recurs de reposició.

    3. Les resolucions que afecten situacions personals hauran de ser notificades a les persones interessades.

    Article 20

    La interposició de recurs corporatiu davant del Consell Autonòmic no suspén l'eficàcia dels acords excepte en els següents casos:

    a) Quan la Junta de Govern interpose recurs contra acord de l'assemblea general basat en la concurrència d'una causa de nul·litat de ple dret, excepte que es tracte de l'elecció de càrrecs col·legials.

    b) Quan es recórrega una sanció disciplinària.

    c) Quan així ho acorde el Consell Valencià, per concórrer circumstàncies que puguen causar danys d'impossible o difícil reparació.

    En els dos primers casos, la simple interposició del recurs suspendrà automàticament l'executivitat l'acte. La suspensió s'alçarà una vegada es resolga el recurs.

    Article 21

    Són nuls de ple dret els actes dels òrgans col·legials en què es donen alguns dels següents supòsits:

    Els manifestament contraris a la Llei; els adoptats amb notòria incompetència; aquells el contingut dels quals siga impossible o siga constitutiu de delicte; els dictats prescindint totalment i absolutament del procediment legalment establit per a això o de les normes que contenen les regles essencials per a la formació de la voluntat dels òrgans col·legiats i aquells previstos amb tal caràcter en la legislació bàsica estatal de règim jurídic de les administracions públiques.

    La Junta de Govern haurà, en tot cas, de formular recurs contra els actes de l'Assemblea que estime nuls ple dret.

    Article 22

    Els col·legis de procuradors i el Consell Valencià de Col·legis de Procuradors, com a corporacions de dret públic, estan subjectes al dret administratiu, en quant exercisquen potestats públiques. La resta de la seua activitat es regeix pel dret privat.

    Article 23

    1. Els actes i resolucions emanats del Consell, subjectes al dret administratiu, esgoten la via administrativa i podran ser recorreguts potestativament en reposició o ser impugnats davant de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

    2. El recurs potestatiu de reposició s'interposarà, davant del mateix òrgan que haguera dictat els actes, en el termini d'un mes, si l'acte és exprés, o de tres mesos, comptats a partir de l'endemà a aquell en què, conforme a la legislació de procediment administratiu, es produïsca l'acte presumpte.

    La resolució del recurs haurà de ser dictada i notificada en el termini d'un mes i contra dita resolució no podrà interposar-se un nou recurs de reposició.

    No podrà interposar-se recurs contenciós administratiu fins que no s'haja resolt expressament el recurs de reposició o s'haja produït la seua desestimació presumpta.

    3. Els actes definitius dels òrgans dels col·legis i els de tràmit que decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produïsquen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims, seran impugnables davant del Consell Valencià, amb caràcter previ a la via contenciosa administrativa, conforme a l'article 19.

    Títol tercer

    De la responsabilitat per l'incompliment dels deures

    i obligacions dels corresponents estatuts col·legials

    Capítol primer

    Secció primera.

    De la responsabilitat disciplinària

    Article 24

    Amb independència de la responsabilitat civil i penal, i de la correctiva que correspon als jutges i tribunals en exercici de les seues potestats, els col·legiats són, a més a més, responsables per l'incompliment dels seus deures professionals i corporatius, establits en les lleis i en els Estatuts.

    Article 25

    L'exercici de la potestat disciplinària corporativa correspon als òrgans col·legials.

    Les sancions o correccions disciplinàries que imposen els tribunals o el Col·legi, es faran constar en l'expedient personal d'aquest.

    Article 26

    Els òrgans col·legials competents segons els Estatuts de cada col·legi, per a l'exercici de la funció disciplinària, es regeixen per les següents normes:

    1. La responsabilitat disciplinària es declara prèvia formació de l'oportú expedient pels tràmits assenyalats en aquests Estatuts i en les normes particulars de cada col·legi.

    2. La responsabilitat disciplinària es corregirà amb la imposició de les següents sancions:

    A les faltes lleus:

    a) Multa de 2.000 a 50.000 PTA, i advertiment per escrit.

    b) Reprensió privada i advertiment per escrit.

    A les faltes greus:

    a) Multa de 50.000 a 500.000 PTA.

    b) Suspensió d'un a sis mesos, i s'haurà de satisfer prèviament a la reincorporació de l'interessat quantes prestacions, quotes o càrregues tinguera pendents de pagament aquest.

    A les faltes molt greus:

    a) Suspensió de sis mesos i un dia a dos anys.

    b) Expulsió.

    Per a la graduació de les sancions es ponderaran en tot cas les circumstàncies objectives del fet i del seu autor, i es moderarà o s'agreujarà la responsabilitat d'aquest, segons la concurrència de dites circumstàncies.

    Secció segona

    De les faltes

    Article 27.

    Són faltes molt greus:

    a) Trencar el secret professional.

    b) Trencar el secret de les deliberacions de la Junta de Govern.

    c) Ostentar els procuradors que exercisquen associats la representació dels qui en el mateix procés assumisquen posicions contraposades com a parts litigants.

    d) Realitzar qualsevol acte de campanya o propaganda electoral en els períodes prohibits en els Estatuts de cada col·legi.

    e) Atemptar contra la dignitat i honor de les persones que constituïsquen la Junta de Govern quan actuen en l'exercici de les seues funcions i contra els altres companys per l'exercici professional.

    f) La comesa de delictes dolosos, en qualsevol grau de participació, com a conseqüència de l'exercici de la professió.

    g) L'embriaguesa o toxicomania habitual que afecte greument l'exercici de la professió.

    h) La reiteració de falta greu en el termini de cinc anys.

    i) Encobrir o afavorir l'intrusisme professional.

    j) Infringir les normes d'incompatibilitats, sense haver comunicat al col·legi la concurrència de causa d'incompatibilitat o exercir la professió a pesar de la prohibició declarada pel col·legi corresponent.

    k) La competència deslleial.

    Article 28

    Són faltes greus:

    a) Alterar greument el normal desenrotllament de les sessions de les assemblees generals.

    b) L'incompliment greu de les normes estatutàries i reglamentàries o dels acords adoptats per les assemblees generals, o per la Junta de Govern, excepte que constituïsquen falta de major entitat.

    c) La falta de respecte en assemblees generals o actes públics per acció i omissió, als components de la Junta de Govern quan actuen en l'exercici de les seues funcions.

    d) Els actes de desconsideració manifesta cap als companys en l'exercici de l'activitat professional.

    e) Els actes i omissions que constituïsquen ofensa greu a la dignitat de la professió o a les regles ètiques que la governen.

    f) Incomplir les normes sobre el benefici de justícia gratuïta.

    g) No comunicar al Col·legi l'exercici en associació de la professió quan els Estatuts així ho requerisquen.

    h) Incomplir el deure de residència en l'àmbit territorial del Col·legi amb infracció de les normes que ho regulen.

    i) El pacte de quota litis.

    j) Incomplir els deures que en l'exercici de la professió imposa aquest estatut causant perjuí greu al client.

    k) No retre liquidació de comptes al client, després de mitjançar sol·licitud.

    l) L'impagament de les multes imposades per infracció col·legial, una vegada que siguen exigibles per ser ferms o no haver sigut suspeses cautelarment pels òrgans competents de la jurisdicció contenciosa administrativa.

    m) Assumir la representació d'un client, sense que acredite haver satisfet els drets i despeses del company que abans el representava.

    n) La reiteració de les faltes lleus en el termini de cinc anys.

    Article 29

    Són faltes lleus:

    a) La falta de diligència en el compliment de les normes estatutàries o reglamentàries.

    b) L'incompliment de deures estatutaris que no estiguen tipificats com a faltes greus o molt greus.

    Capítol segon

    Del procediment sancionador

    Article 30

    S'incoaran diligències informatives amb caràcter previ a l'inici de l'expedient.

    Les faltes lleus seran sancionades per la Junta de Govern o pel degà, conforme determinen els Estatuts, mitjançant un procediment abreujat que es limitara a posar de manifest a l'interessat els fets que els motiva i la proposta de sanció. Una vegada oït l'interessat i, si fa el cas, practicades les proves, es dictarà la resolució que procedisca.

    Les faltes greus i molt greus seran sancionades per la Junta de Govern després de l'obertura de l'expedient disciplinari tramitat conforme a allò que s'ha disposat en aquests Estatuts i en les normes de procediment sancionador contingudes en la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

    En el mateix acord d'incoació de l'expedient la Junta designarà entre els seus membres instructor i secretari, i ho notificarà a l'interessat perquè en el termini de quinze dies formule totes les al·legacions que estime oportunes i propose les proves pertinents.

    L'instructor practicarà totes les actuacions que exigisca l'aclariment dels fets, hagen sigut o no proposades per l'interessat. Només podran declarar inadmissibles aquelles proves que siguen manifestament irrellevants per a determinar la innocència o culpabilitat de l'interessat o per l'acreditació de fets determinants per a la resolució final.

    Contra la resolució de l'instructor que denegue l'admissió de proves no cabrà cap recurs, sense perjuí que l'interessat faça valdre la seua impugnació per a ser tinguda en compte en la resolució final.

    Una vegada instruït l'expedient, l'instructor formularà proposta de resolució que podrà ser de sobreseïment o sancionadora. Dita proposta es notificarà a l'interessat per a audiència en el termini de quinze dies, i se li mostrarà l'expedient complet.

    La Junta de Govern a la vista de la proposta i de les al·legacions de l'interessat resoldrà el que siga procedent. No serà admissible, però, la reforma de la proposta de resolució que implique agreujament de la sanció, excepte que prèviament es pose en coneixement de l'interessat perquè s'al·legue per un termini de quinze dies.

    Quan la Junta considere que hi ha un defecte de procediment que puga determinar l'anul·labilitat de la resolució, ordenarà a l'instructor que es retrotraguen les actuacions al moment immediatament anterior a què s'hagueren produït, sense perjuí de conservar tots aquells tràmits el contingut dels quals no quede afectat per l'anul·lació.

    La Junta de Govern del Col·legi remetrà al Consell Autonòmic testimoni dels acords de sanció en els expedients sobre responsabilitat disciplinària del procurador per faltes greus i molt greus.

    Del resultat de tota denúncia d'un col·legiat, es donarà coneixement al denunciant, mitjançant acord motivat.

    Article 31

    Quan l'inculpat siga membre de la Junta de Govern o del Consell Autonòmic, serà aquest últim competent per a instruir i resoldre el preceptiu expedient. A tal efecte, la Junta de Govern de cada col·legi estarà obligada a comunicar al Consell els fets de què tinguera coneixement que hi ha indicis constitutius d'infracció disciplinària.

    Article 32

    Contra les sancions imposades pels col·legis l'interessat podrà interposar recurs d'alçada en els termes previstos en aquests Estatuts.

    Article 33

    De la prescripció

    Les faltes prescriuran:

    a) Les lleus, als tres mesos.

    b) Les greus, a l'any.

    c) Les molt greus, als dos anys.

    Els terminis anteriors es computaran en tot cas a partir de la data de la comesa dels fets constitutius d'infracció, i aquests s'interrompran per qualsevol diligència o actuació que es practique en esbrinament dels fets amb coneixement de l'interessat.

    Article 34

    Els sancionats podran demanar la seua rehabilitació amb la consegüent cancel·lació de la nota del seu expedient personal, en els següents terminis, comptats des del compliment de la sanció:

    a) Si és per falta lleu, als sis mesos.

    b) Si és per falta greu, als dos anys.

    c) Si ho haguera sigut per falta molt greu, als quatre anys.

    La rehabilitació se sol·licitarà a la Junta de Govern del Col·legi que la va acordar.

    La Junta de Govern remetrà al Consell Autonòmic testimoni de les seues resolucions en els expedients de rehabilitació de què coneguen.

    Títol quart

    Règim econòmic

    Article 35

    Els recursos econòmics del Consell seran els següents:

    a) Els procedents de les quotes aprovades pel Ple.

    b) El producte de certificats, dictàmens o impresos de caràcter professional que puguen establir-se.

    c) Els preus que puga percebre com contraprestació pels serveis que preste.

    d) Els interessos i rendes procedents del seu patrimoni.

    e) Qualsevol altre mitjà de finançament que es cree.

    Article 36

    Prèviament a l'aprovació dels comptes anuals, el Consell els sotmetrà a professional o empresa auditora independent perquè siguen degudament informats.

    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

    1. D'acord amb l'article 8, correspon a cada col·legi la següent representació:

    – Col·legi d'Alacant: 2 representants.

    – Col·legi de Castelló: 2 representants.

    – Col·legi d'Elx: 2 representants.

    – Col·legi de València: 3 representants, més el secretari que assistirà amb veu però sense vot.

    2. En el supòsit que qualsevol col·legi superara o disminuïra la xifra de col·legiats que done dret a elevar o disminuir el nombre de representants, ho comunicarà al Consell, i entrarà en vigor el canvi l'1 de gener de l'any següent a aquell en què es produïsca la variació.

    DISPOSICIONES FINALES

    Primera

    Els presents Estatuts entraran en vigor el mateix dia de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una vegada aprovats pel Govern Valencià.

    Segona