RESOLUCIÓ 675/1999, de 10 de juny 1999, del director general de l'Institut Valencià de la Joventut, per la qual s'estableixen els continguts curriculars mínims dels cursos de formació de monitors de centres de vacances i d'animadors del temps lliure juvenil nivell I.
Publicat en: | DOGV núm. 3521 de 21.06.1999 | |
Número identificador: | 1999/X5785 | |
Referència Base de Dades: | 1989/1999 | |
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: IVAJ Grup temàtic: Legislació Matèries: Joventut Descriptors: Temàtics: jove, programa d'ensenyament, vacances, educació no formal, treballador social, manifestació cultural , monografies
RESOLUCIÓ 675/1999, de 10 de juny 1999, del director general de l'Institut Valencià de la Joventut, per la qual s'estableixen els continguts curriculars mínims dels cursos de formació de monitors de centres de vacances i d'animadors del temps lliure juvenil nivell I. [1999/X5785]
Vistos el Decret 19/1985, de 23 de febrer, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual es va crear l'Escola de Formació d'Animadors del Temps Lliure Juvenil de la Generalitat Valenciana, l'Ordre de 31 de juliol de 1985, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència que, tot desplegant aquell decret, va establir el reconeixement i l'homologació d'Escoles de Formació d'Animadors Juvenils en el Temps Lliure, i l'Ordre de 13 de maig de 1999, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, que estableix les etapes dels cursos de monitor/a de centres de vacances i d'animador/a del temps lliure juvenil nivell I, resolc:
Primer
Establir els continguts curriculars mínims dels cursos de monitor/a de centres de vacances i d'animador/a del temps lliure juvenil nivell I que es descriuen en els annexos I i II.
Segon
El que s'hi estableix serà d'aplicació obligatòria per part de les escoles de formació d'animadors juvenils reconegudes i homologades per la Generalitat Valenciana per als cursos que comencen a partir del mes d'octubre següent a la data de publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 10 de juny de 1999.- El director general de l'Institut Valencià de la Joventut: Chimo Lanuza Ortuño.
Annex I
Curs de monitor/a de centres de vacances: programa corresponent al 70% de l'etapa lectiva
Àrea I. L'Educació en el Temps Lliure: (10 %)
L'Educació en el Temps Lliure: marc conceptual i fonaments pedagògics
Context social i cultural de l'Educació en el Temps Lliure
Animació i Educació en el Temps Lliure: finalitats educatives
El Monitor de Temps Lliure:
Aptituds i actituds
Funcions i responsabilitats
Àrea II. Àrea Psicosocial: (20%)
Psicologia evolutiva: infantesa i adolescència
Introducció a la sociologia de la joventut
El grup com a fonament de la intervenció:
Dinamització de grups de xiquets i joves
Metodologia de treball en equip
Àrea III. Context d'Intervenció de l'Animació: (15%)
Recursos i equipaments per al temps lliure:
Els centres de vacances: característiques, funcionament i normativa
L'Institut Valencià de la Joventut: campanyes i programes de temps lliure
Altres equipaments i recursos específics per a la joventut
Participació social: associacionisme i voluntariat
Àrea IV. Planificació d'Activitats de Temps Lliure: (15%)
Anàlisi de la realitat
Disseny i organització d'activitats de temps lliure.
L'avaluació d'activitats de temps lliure.
Àrea V. Tècniques i recursos per a la intervenció: (40%)
Tècniques d'animació
Campisme i tècniques d'aire lliure
Seguretat i higiene
Annex II
Curs d'animador/a del temps lliure juvenil nivell i: programa corresponent al 70% de l'etapa lectiva
Àrea I. Organització i gestió de projectes i equipaments (15%)
La planificació del procés d'intervenció des de l'Animació
Instruments per a l'anàlisi del context d'intervenció
Disseny de projectes d'Animació Juvenil
L'avaluació de la intervenció des de l'Animació
Administració i gestió de projectes d'Animació
Àrea II. Intervenció educativa (10%)
La pedagogia del temps lliure. Noves tendències pedagògiques. L'educació en valors
Etapes del desenvolupament integral de l'adolescència i de la joventut
Adolescència i joventut: contextos i caracdterístiques sociològiques
Àrea III. Sociocultural (15%)
Context cultural i històric de l'ASC: concreció a la Comunitat Valenciana
Marc conceptual de l'ASC
L'Animació Juvenil: funcions socials i culturals
L'Animador Juvenil: perfil, funcions i responsabilitats
Polítiques de joventut a la Comunitat Valenciana, a l'Estat espanyol i a Europa. L'IVAJ
Recursos i equipaments per a la joventut: característiques, funcionament i normativa
Les estructures de participació juvenil
Associacionisme juvenil i voluntariat: anàlisi de la realitat valenciana
Àrea IV. Relacions interpersonals (20%)
La dinàmica de grups: recursos metodològics per dinamitzar grups de joves
Tècniques i recursos per al treball en equip:
Organització i preparació de reunions
La funció directiva
Àrea V. Instrumental (40%)
Administració i gestió d'activitats d'aire lliure i instal·lacions campistes
Educació mediambiental
Animació festiva i cultura popular: jocs i festes tradicionals