RESOLUCIÓ 675/1999, de 10 de juny 1999, del director general de l'Institut Valencià de la Joventut, per la qual s'estableixen els continguts curriculars mínims dels cursos de formació de monitors de centres de vacances i d'animadors del temps lliure juvenil nivell I.



Publicat en:  DOGV núm. 3521 de 21.06.1999
Número identificador:   1999/X5785
Referència Base de Dades:  1989/1999
 
  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: IVAJ
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Joventut
    Descriptors:
      Temàtics: jove, programa d'ensenyament, vacances, educació no formal, treballador social, manifestació cultural , monografies


  • RESOLUCIÓ 675/1999, de 10 de juny 1999, del director general de l'Institut Valencià de la Joventut, per la qual s'estableixen els continguts curriculars mínims dels cursos de formació de monitors de centres de vacances i d'animadors del temps lliure juvenil nivell I. [1999/X5785]

    Vistos el Decret 19/1985, de 23 de febrer, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual es va crear l'Escola de Formació d'Animadors del Temps Lliure Juvenil de la Generalitat Valenciana, l'Ordre de 31 de juliol de 1985, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència que, tot desplegant aquell decret, va establir el reconeixement i l'homologació d'Escoles de Formació d'Animadors Juvenils en el Temps Lliure, i l'Ordre de 13 de maig de 1999, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, que estableix les etapes dels cursos de monitor/a de centres de vacances i d'animador/a del temps lliure juvenil nivell I, resolc:

    Primer

    Establir els continguts curriculars mínims dels cursos de monitor/a de centres de vacances i d'animador/a del temps lliure juvenil nivell I que es descriuen en els annexos I i II.

    Segon

    El que s'hi estableix serà d'aplicació obligatòria per part de les escoles de formació d'animadors juvenils reconegudes i homologades per la Generalitat Valenciana per als cursos que comencen a partir del mes d'octubre següent a la data de publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    València, 10 de juny de 1999.- El director general de l'Institut Valencià de la Joventut: Chimo Lanuza Ortuño.

    Annex I

    Curs de monitor/a de centres de vacances: programa corresponent al 70% de l'etapa lectiva

    Àrea I. L'Educació en el Temps Lliure: (10 %)

    L'Educació en el Temps Lliure: marc conceptual i fonaments pedagògics

    Context social i cultural de l'Educació en el Temps Lliure

    Animació i Educació en el Temps Lliure: finalitats educatives

    El Monitor de Temps Lliure:

    Aptituds i actituds

    Funcions i responsabilitats

    Àrea II. Àrea Psicosocial: (20%)

    Psicologia evolutiva: infantesa i adolescència

    Introducció a la sociologia de la joventut

    El grup com a fonament de la intervenció:

    Dinamització de grups de xiquets i joves

    Metodologia de treball en equip

    Àrea III. Context d'Intervenció de l'Animació: (15%)

    Recursos i equipaments per al temps lliure:

    Els centres de vacances: característiques, funcionament i normativa

    L'Institut Valencià de la Joventut: campanyes i programes de temps lliure

    Altres equipaments i recursos específics per a la joventut

    Participació social: associacionisme i voluntariat

    Àrea IV. Planificació d'Activitats de Temps Lliure: (15%)

    Anàlisi de la realitat

    Disseny i organització d'activitats de temps lliure.

    L'avaluació d'activitats de temps lliure.

    Àrea V. Tècniques i recursos per a la intervenció: (40%)

    Tècniques d'animació

    Campisme i tècniques d'aire lliure

    Seguretat i higiene

    Annex II

    Curs d'animador/a del temps lliure juvenil nivell i: programa corresponent al 70% de l'etapa lectiva

    Àrea I. Organització i gestió de projectes i equipaments (15%)

    La planificació del procés d'intervenció des de l'Animació

    Instruments per a l'anàlisi del context d'intervenció

    Disseny de projectes d'Animació Juvenil

    L'avaluació de la intervenció des de l'Animació

    Administració i gestió de projectes d'Animació

    Àrea II. Intervenció educativa (10%)

    La pedagogia del temps lliure. Noves tendències pedagògiques. L'educació en valors

    Etapes del desenvolupament integral de l'adolescència i de la joventut

    Adolescència i joventut: contextos i caracdterístiques sociològiques

    Àrea III. Sociocultural (15%)

    Context cultural i històric de l'ASC: concreció a la Comunitat Valenciana

    Marc conceptual de l'ASC

    L'Animació Juvenil: funcions socials i culturals

    L'Animador Juvenil: perfil, funcions i responsabilitats

    Polítiques de joventut a la Comunitat Valenciana, a l'Estat espanyol i a Europa. L'IVAJ

    Recursos i equipaments per a la joventut: característiques, funcionament i normativa

    Les estructures de participació juvenil

    Associacionisme juvenil i voluntariat: anàlisi de la realitat valenciana

    Àrea IV. Relacions interpersonals (20%)

    La dinàmica de grups: recursos metodològics per dinamitzar grups de joves

    Tècniques i recursos per al treball en equip:

    Organització i preparació de reunions

    La funció directiva

    Àrea V. Instrumental (40%)

    Administració i gestió d'activitats d'aire lliure i instal·lacions campistes

    Educació mediambiental

    Animació festiva i cultura popular: jocs i festes tradicionals