ORDRE 2/2024, de 6 de març, de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, per la qual es desplega el Decret 147/2023, de 5 de setembre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori.



Publicat en:  DOGV núm. 9808 de 13.03.2024
Número identificador:   2024/2135
Referència Base de Dades:  002257/2024
 
  • Anàlisi jurídica

  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: administració regional, competències de l'Executiu, organització administrativa, reglament intern , monografies


  • ORDRE 2/2024, de 6 de març, de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, per la qual es desplega el Decret 147/2023, de 5 de setembre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori. [2024/2135]

    Índex



    Preàmbul

    Títol I. Estructura i funcions dels servicis centrals de la Conselleria



    Capítol I. Unitats que depenen directament de la persona titular de la Conselleria

    Article 1. Gabinet de la persona titular de la Conselleria

    Capítol II. Unitats que depenen de les secretaries autonòmiques

    Secció primera. Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori



    Article 2. Estructura de la Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori

    Article 3. Direcció General d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental

    Article 4. Subdirecció General d'Urbanisme i Territori

    Article 5. Subdirecció General d'Avaluació Ambiental i Paisatge

    Article 6. Direcció General de Medi Natural i Animal

    Article 7. Subdirecció General de Caça i Gestió Forestal

    Article 8. Subdirecció General d'Espais Naturals Protegits i Vida Silvestre

    Article 9. Subdirecció General de Protecció Animal, Agents Mediambientals i Coordinació

    Article 10. Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental

    Article 11. Subdirecció General de Qualitat Ambiental

    Article 12. Subdirecció General de Residus i Economia Circular

    Article 13. Subdirecció General de Canvi Climàtic i Educació Ambiental

    Article 14. Subdirecció General d'Inspecció Ambiental

    Article 15. Direcció General de l'Aigua

    Article 16. Subdirecció General de Planificació i Infraestructures Hidràuliques

    Secció segona. Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports

    Article 17. Estructura de la Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports

    Article 18. Direcció General d'Infraestructures i Projectes Urbans



    Article 19. Subdirecció General d'Infraestructures

    Article 20. Direcció General de Costes, Ports i Aeroports

    Article 21. Subdirecció General de Costes, Ports i Aeroports

    Article 22. Direcció General de Transports i Logística

    Article 23. Subdirecció General d'Infraestructures de Transport i Logística

    Article 24. Subdirecció General de Serveis de Transport

    Capítol III. Subsecretaria

    Article 25. Subsecretaria

    Article 26. Secretaria General Administrativa

    Article 27. Subdirecció General del Gabinet Tècnic

    Article 28. Subdirecció General de Planificació i Suport Tècnic de Finançament Europeu

    Títol II. L'organització territorial

    Article 29. Organització territorial

    Article 30. Titulars de les direccions territorials

    Article 31. Estructura

    Disposicions transitòries

    Primera. Règim transitori de les unitats i llocs de treball

    Segona. De les funcions de l'Agència Valenciana de Canvi Climàtic



    Disposició final única. Entrada en vigor



    PREÀMBUL



    El Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, establix les conselleries en les quals s'organitza la Generalitat, entre les quals es troba la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, amb competències en matèria de medi ambient, caça, recursos hídrics, benestar animal, urbanisme i vertebració del territori, obres públiques, i transports, ports i aeroports. Mitjançant el Decret 12/2023, de 20 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les secretaries autonòmiques de l'Administració del Consell, s'establix que la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori disposarà, com a òrgans superiors, de la Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori i de la Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports.



    Per la seua banda, el Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, pel qual establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, modificat i corregit pel Decret 126/2023, de 4 d'agost; pel Decret 154/2023, de 19 de setembre, i pel Decret 163/2023, de 29 de setembre, adopta les mesures organitzatives necessàries per a establir l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries, amb l'objectiu primordial d'atendre amb eficàcia les competències que s'han atribuït a cada un dels departaments esmentats.



    Finalment, mitjançant el Decret 147/2023, de 5 de setembre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, s'ha aprovat el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria, a fi d'adequar-ne l'estructura directiva al nou marc normatiu i règim competencial, i de determinar les funcions que s'atribuïxen als òrgans superiors i centres directius que la componen.

    L'article 116.2 del Decret 112/2023 disposa que el nivell administratiu de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori està constituït per totes les unitats dependents directament dels òrgans superiors i del nivell directiu. Mitjançant una orde de la conselleria es desplegarà, de conformitat amb el que dispose el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, el nivell administratiu, amb els informes previs favorables dels òrgans competents en matèria d'hisenda i de funció pública.



    Per tot això, en virtut del que s'establix en la disposició final primera del Decret 147/2023, de 5 de setembre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori; de conformitat amb el que s'establix en els articles 28.e i 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i previ informe favorable de la Conselleria competent en matèria d'hisenda i de funció pública,





    ORDENE



    TÍTOL I

    Estructura i funcions dels servicis centrals de la Conselleria



    CAPÍTOL I

    Unitats que depenen directament de la persona titular de la Conselleria



    Article 1. Gabinet de la persona titular de la Conselleria

    El gabinet de la persona titular de la Conselleria és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata a esta, de qui depén directament, i desenvolupa les funcions assenyalades en l'article 6 del Decret 147/2023, de 5 de setembre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori.





    CAPÍTOL II

    Unitats que depenen de les secretaries autonòmiques



    Secció primera

    Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori



    Article 2. Estructura de la Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori

    De la Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori depenen els centres directius següents:

    a) Direcció General d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental.

    b) Direcció General de Medi Natural i Animal.

    c) Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental.

    d) Direcció General de l'Aigua.



    Article 3. Direcció General d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental

    1. La Direcció General d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental exercix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria d'estratègia territorial de la Comunitat Valenciana, ordenació del territori i del litoral; paisatge, urbanisme, planejament, inspecció i disciplina urbanística i coordinació territorial; definició i coordinació de fórmules de governança territorial; planificació i desenvolupament d'actuacions en matèria de sòl, i impuls i coordinació dels projectes d'inversió estratègica sostenible; avaluació ambiental estratègica i impacte ambiental, incloent-hi els sistemes indicadors i les avaluacions ambientals.

    2. De la Direcció General d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental depenen, com a unitats administratives de nivell superior:

    a) La Subdirecció General d'Urbanisme i Territori.

    b) La Subdirecció General d'Avaluació Ambiental i Paisatge.



    Article 4. Subdirecció General d'Urbanisme i Territori

    1. La Subdirecció General d'Urbanisme i Territori és la unitat administrativa a la qual correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General, en matèria d'estratègia territorial de la Comunitat Valenciana, ordenació del territori i del litoral; urbanisme, planejament, inspecció i disciplina urbanística i coordinació territorial; definició i coordinació de fórmules de governança territorial; planificació i desenvolupament d'actuacions en matèria de sòl i impuls i coordinació dels projectes d'inversió estratègica sostenible; coordinació amb els servicis territorials d'urbanisme dels assumptes que han de sotmetre's a les comissions territorials d'Urbanisme, així com dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:



    a) Servei d'Informació i Anàlisi Urbanística.

    b) Servei de Règim Jurídic.

    c) Servei de Coordinació i Col·laboració Urbanística.

    d) Servei de Planificació Territorial.

    2. Al Servei d'Informació i Anàlisi Urbanística li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Assessorar i elaborar informes tècnics en matèries de la competència de la Direcció General i aquells que li siguen requerits per part dels òrgans i entitats de la Generalitat o per altres administracions públiques en matèries de la seua competència.

    b) El manteniment i gestió de l'arxiu documental i cartogràfic, i de la plataforma urbanística digital i del Sistema d'Informació Urbanística.



    c) Gestionar el Registre d'instruments de planejament urbanístic, en els termes establits en la legislació en matèria d'urbanisme i ordenació del territori, així com la seua difusió i divulgació.

    d) Donar suport a la Direcció General d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental quant al foment d'actuacions de planificació urbanística.

    e) Impulsar ferramentes que fomenten l'agilitació i transparència de la tramitació dels expedients urbanístics.

    f) Fomentar el desenvolupament d'actuacions municipals encaminades a la modernització i transparència del seu planejament urbanístic.

    g) Elaborar cartografies de contingut urbanístic i gestionar la seua difusió mitjançant la incorporació en la Infraestructura de Dades Espacials de la Generalitat Valenciana.

    h) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Al Servei de Règim Jurídic li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Proposar la contestació, una vegada emesos els informes tècnics o, fins i tot, el dictamen de l'òrgan urbanístic o territorial de la Generalitat que es considere oportú, a les consultes de caràcter no vinculant que, en qüestions de planificació o legislació urbanística, o la seua aplicació, formulen a la Direcció General els ajuntaments o entitats del sector públic de la Comunitat Valenciana.

    b) Assessorar i elaborar informes jurídics en matèries de la competència de la Direcció General, especialment els referits a expedients de responsabilitat patrimonial de l'Administració urbanística i aquells que li siguen requerits des d'altres òrgans administratius.

    c) Elaborar els projectes normatius en matèria d'urbanisme, territori i altres competències atribuïdes a la Direcció General.

    d) Fixar criteris jurídics d'interpretació de la normativa urbanística, territorial, i en general de tota aquella inclosa en l'àmbit de competències de la Direcció General.

    e) Elaborar informes i propostes de resolució respecte de recursos interposats contra els actes emesos en matèria de competència de la Direcció General, especialment recursos interposats contra les declaracions d'interés comunitari, resolucions de caducitat i d'inadmissió a tràmit de les declaracions, i respecte a les resolucions de denegació d'aprovació d'instruments de planejament.

    f) Gestionar el Registre d'entitats col·laboradores urbanístiques.

    g) Tramitar el procediment de revisió d'ofici d'actes dictats per la Direcció General.

    h) Les competències previstes en l'article 63 i següents de la Llei 7/1985, reguladora de les bases del règim local, referides a la impugnació d'actes municipals.

    i) La inspecció urbanística, sense perjuí de les competències atribuïdes a l'Agència Valenciana de Protecció del Territori.

    j) Assessorar l'Agència Valenciana de Protecció del Territori respecte a les qüestions en matèria de disciplina urbanística en les quals necessite suport.

    k) Fomentar el desenvolupament d'actuacions municipals encaminades a la minimització d'impacte ambiental i territorial.

    l) Elaborar i publicar guies de procediments urbanístics.

    m) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    4. Al Servei de Coordinació i Col·laboració Urbanística li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Coordinar l'activitat que es desenvolupe en els servicis centrals i territorials d'urbanisme i d'estos amb els servicis d'avaluació ambiental, cultural i de patrimoni i tots aquells relacionats amb la tramitació de planejament urbanístic, a fi de fer efectius els objectius de transparència, agilitació i reducció dels terminis de tramitació administrativa dels projectes de planejament urbanístic.



    b) Difondre les activitats de la Direcció General sobre les matèries de la seua competència mitjançant la celebració de congressos, jornades, seminaris i seminaris web.

    c) Assessorar en la planificació i desenvolupament d'actuacions en matèria de sòl; donar suport als projectes urbanístics en matèria de desenvolupament de sòl impulsats pels departaments del Consell i el seu sector públic instrumental.

    d) Donar suport i facilitar informació per al desenvolupament d'actuacions en matèria de sòl disponible als agents econòmics.

    e) Mantindre els continguts relatius a les matèries competència de la Direcció General en la pàgina web de la Conselleria.

    f) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    5. Al Servei de Planificació Territorial li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) L'elaboració, aprovació i gestió de plans d'ordenació del territori. Definició i coordinació de fórmules de governança territorial. Definició d'objectius, propostes i criteris en matèria de planificació territorial.



    b) Fomentar la participació pública i la coordinació amb altres administracions públiques en matèria de planificació territorial.

    c) Aplicar, actualitzar, modificar i revisar l'estratègia territorial de la Comunitat Valenciana.

    d) Impulsar i coordinar els projectes d'inversions estratègiques sostenibles i els projectes territorials estratègics.

    e) La delimitació de la infraestructura verda en la cartografia temàtica de l'Institut Cartogràfic Valencià i elaboració de cartografies territorials, sense perjuí de les competències que en esta matèria tinga atribuïdes l'Institut Cartogràfic Valencià.

    f) Elaborar les cartografies territorials i la seua difusió mitjançant la incorporació en la Infraestructura de Dades Espacials de la Generalitat Valenciana.

    g) Fomentar la participació pública i la coordinació amb altres administracions en matèria d'infraestructura verda.

    h) Coordinar la infraestructura verda en plans, programes i projectes.

    i) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.



    Article 5. Subdirecció General d'Avaluació Ambiental i Paisatge

    1. La Subdirecció General d'Avaluació Ambiental i Paisatge és la unitat administrativa a la qual correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General, en matèria de paisatge, avaluació dels riscos naturals i induïts sobre el territori, avaluació ambiental estratègica i impacte ambiental, coordinar administrativament les relacions amb l'Institut Cartogràfic Valencià; i dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servei de Paisatge.

    b) Servei de Gestió de Riscos en el Territori.

    c) Servei d'Avaluació Ambiental Estratègica.

    d) Servei d'Avaluació d'Impacte Ambiental.

    2. Al Servei de Paisatge li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Fomentar la protecció, ordenació i gestió del paisatge.

    b) Realitzar la supervisió, gestió i tramitació dels instruments de paisatge previstos en la normativa, així com, si és el cas, l'elaboració d'estos.

    c) Fomentar la participació pública i la coordinació i cooperació amb altres administracions públiques en matèria de paisatge, així com en l'elaboració, tramitació i aplicació dels instruments de paisatge.



    d) Planificar i impulsar actuacions singulars de protecció, ordenació i gestió del paisatge.

    e) Difondre i sensibilitzar en matèria de paisatge.

    f) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Al Servei de Gestió de Riscos en el Territori li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Avaluar els riscos naturals i induïts sobre el territori.

    b) Gestionar els plans d'ordenació del territori de riscos naturals i induïts aprovats.

    c) Elaborar indicadors i propostes per al seguiment de les polítiques sectorials que tinguen una projecció sobre els riscos naturals i induïts.



    d) Formar i sensibilitzar la societat valenciana en matèria de riscos naturals i induïts sobre el territori, i fer-ne difusió.

    e) Elaborar cartografies en matèria de riscos naturals o induïts, sense perjuí de les competències que en esta matèria tinga atribuïdes l'Institut Cartogràfic Valencià.

    f) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    4. Al Servei d'Avaluació Ambiental Estratègica li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Tramitar l'avaluació ambiental de plans i programes.

    b) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    5. Al Servei d'Avaluació d'Impacte Ambiental li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Tramitar les avaluacions d'impacte ambiental de projectes públics i privats.

    b) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.



    Article 6. Direcció General de Medi Natural i Animal

    1. La Direcció General de Medi Natural i Animal exercix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres establides en l'ordenament jurídic, en matèria d'espais naturals protegits i biodiversitat, gestió de parcs naturals, Xarxa Natura 2000, gestió forestal sostenible, vies pecuàries, caça i pesca continental, protecció animal, restauració hidrologicoforestal, control de l'erosió i protecció de sòls.

    2. De la Direcció General de Medi Natural i Animal depenen, com a unitats administratives de nivell superior:

    a) Subdirecció General de Caça i Gestió Forestal.

    b) Subdirecció General d'Espais Naturals Protegits i Vida Silvestre.



    c) Subdirecció General de Protecció Animal, Agents Mediambientals i Coordinació.



    Article 7. Subdirecció General de Caça i Gestió Forestal

    1. A la Subdirecció General de Caça i Gestió Forestal li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'assenyalen:

    a) Servei de Caça i Pesca.

    b) Servei d'Ordenació i Gestió Forestal.

    2. Al Servei de Caça i Pesca li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Estudiar i elaborar disposicions normatives per a l'ordenació i gestió de la caça i pesca continental.

    b) Tramitar els períodes hàbils i vedes extraordinàries de caça i pesca. Tramitar, aprovar i, si és el cas, elaborar instruments de planificació i gestió cinegètica i piscícola.

    c) Monitorar les espècies cinegètiques i piscícoles per a determinar el seu estat de conservació, així com executar actuacions directes de foment i control.

    d) Desenvolupar i executar el pla de vigilància sanitària de les espècies cinegètiques i piscícoles.

    e) Gestionar la caça i la pesca en els espais en què les tinga encomanades; en particular, les reserves valencianes de caça i les zones de caça controlada.

    f) Gestionar les llicències de caça i pesca.

    g) Acreditar als guardes jurats de caça, pesca i personal habilitat per al control de predadors.

    h) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Al Servei d'Ordenació i Gestió Forestal li corresponen les següents funcions:

    a) Realitzar l'ordenació integrada i la gestió sostenible dels recursos forestals, mitjançant la planificació sostenible dels usos i servicis forestals, els aprofitaments forestals i la gestió silvícola, així com l'elaboració de les estadístiques forestals, sense perjuí de les competències que puguen correspondre a la direcció general competent en matèria de prevenció d'incendis forestals.

    b) Delimitar el sòl forestal i defendre, consolidar i gestionar el domini públic forestal i pecuari; regular els usos, concessions i autoritzacions en forests demanials i vies pecuàries.

    c) Realitzar la conservació, defensa i restauració hidrologicoforestal; el control de l'erosió i la lluita contra la desertificació en l'àmbit forestal; la restauració i millora d'ecosistemes forestals, incloent-hi la restauració de zones incendiades.

    d) Gestionar els recursos genètics forestals i el material forestal de reproducció, incloent-hi la gestió dels vivers i la producció de planta forestal.

    e) El control integrat de plagues i malalties en terrenys forestals.



    f) Ordenar i gestionar l'ús públic sostenible de les forests.

    g) Elaborar, aprovar i aplicar els instruments de planificació i ordenació forestal de la Comunitat Valenciana i les seues demarcacions forestals.

    h) Gestionar les tasques que se li encomanen en matèria de legalitat de la comercialització de la fusta i els seus productes derivats, així com de la resta de productes forestals.

    i) Implementar i desenvolupar el programa valencià de pagament per servicis ambientals forestals; establir criteris de càlcul i metodologies per a la quantificació, comercialització i compensació de servicis ambientals.

    j) Tramitar i inspeccionar les ajudes en matèria de gestió forestal sostenible.

    k) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.



    Article 8. Subdirecció General d'Espais Naturals Protegits i Vida Silvestre

    1. A la Subdirecció General d'Espais Naturals Protegits i Vida Silvestre li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'assenyalen:

    a) Servei de Vida Silvestre i Xarxa Natura 2000.

    b) Servei de Gestió d'Espais Naturals Protegits.

    2. Servei de Vida Silvestre i Xarxa Natura 2000, al qual corresponen les següents funcions:

    a) Realitzar actuacions de conservació, gestió i avaluació de repercussions de plans i projectes sobre la Xarxa Ecològica Europea Natura 2000, incloent-hi els espais marins.

    b) Realitzar el seguiment, estudi i planificació, protecció i programes de recuperació de les espècies silvestres de fauna i flora terrestres.



    c) Mantindre actualitzat el Banc de Dades de Biodiversitat de la Comunitat Valenciana i dels catàlegs d'espècies amenaçades.

    d) Realitzar l'avaluació i planificació de la Xarxa Ecològica Europea Natura 2000 i el seu desplegament normatiu.

    e) Gestionar les microreserves de flora i reserves de fauna.

    f) Realitzar el seguiment, control i erradicació d'espècies invasores.



    g) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Servei de Gestió d'Espais Naturals Protegits, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Realitzar la planificació, desenvolupament normatiu i gestió de reserves naturals, parcs naturals, zones humides catalogades, paisatges protegits, monuments naturals i coves catalogades.

    b) Col·laborar amb els ajuntaments en la gestió dels paratges naturals municipals, i àrees naturals protegides per instruments internacionals.

    c) Realitzar el desenvolupament, gestió i promoció dels espais naturals protegits.

    d) Exercir la direcció i gestió del Parc Natural de l'Albufera.

    e) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.



    Article 9. Subdirecció General de Protecció Animal, Agents Mediambientals i Coordinació

    1. S'hi adscriu el Centre per a la Investigació i Experimentació Forestal (CIEF), creat pel Decret 19/2005, de 28 de gener, del Consell, que assumirà a més de les seues funcions pròpies, la protecció i gestió del patrimoni arbori monumental.

    2. A la Subdirecció General de Protecció Animal, Agents Mediambientals i Coordinació li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'assenyalen:



    a) Servei de Protecció Animal.

    b) Servei de Coordinació d'Usos Comuns al Medi natural i Animal.



    3. Servei de Protecció Animal, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Realitzar estudis i elaborar propostes de directrius per al desplegament de la legislació de protecció animal.

    b) Gestionar la protecció animal, assistir l'abandó i el maltractament d'animals i lluitar contra este.

    c) Fomentar i garantir la salut i el benestar animal.

    d) Reconéixer i afavorir programes per a la protecció animal.

    e) Gestió del Registre supramunicipal d'identificació d'animals de companyia de la Comunitat Valenciana i del Registre d'entitats col·laboradores de protecció i defensa dels animals de companyia.

    f) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    4. Servei de Coordinació d'Usos Comuns al Medi natural i Animal, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Coordinar i gestionar el cos d'agents mediambientals.

    b) Coordinar, gestionar i tramitar els expedients que afecten de manera transversal les subdireccions de la Direcció General.

    c) Desplegar normativa orientada a la conciliació d'usos en el medi natural i animal.

    d) Realitzar la coordinació i seguiment de les competències de la Direcció General en el territori de la Comunitat Valenciana.

    e) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.



    Article 10. Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental

    1. La Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental exercix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres establides en l'ordenament jurídic, en matèria de qualitat i educació ambiental, prevenció i control integral de la contaminació, residus, sòls contaminats, contaminació atmosfèrica i acústica, intervenció administrativa ambiental, inspecció mediambiental, canvi climàtic, qualitat de l'aire i protecció del medi ambient atmosfèric.



    2. De la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental depenen, com a unitats administratives de nivell superior:

    a) Subdirecció General de Qualitat Ambiental.

    b) Subdirecció General de Residus i Economia Circular.

    c) Subdirecció General de Canvi Climàtic i Educació Ambiental.



    d) Subdirecció General de la Inspecció Ambiental.



    Article 11. Subdirecció General de Qualitat Ambiental

    1. A la Subdirecció General de Qualitat Ambiental li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'assenyalen:

    a) Servei de Prevenció i Control Integrat de la Contaminació.

    b) Servei de Protecció de l'Atmosfera.

    2. Servei de Prevenció i Control Integrat de la Contaminació, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Tramitar els expedients d'autoritzacions ambientals integrades, així com les seues modificacions i revisions.

    b) Gestionar el Registre ambiental d'instal·lacions de la Comunitat Valenciana.

    c) Revisar les declaracions anuals de les instal·lacions sotmeses al règim d'autorització ambiental integrada, i gestionar el Registre d'emissions i fonts contaminants (PRTR).

    d) Col·laborar amb altres centres directius per al desenvolupament de les funcions de la seua competència segons se li encomane.

    e) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Servei de Protecció de l'Atmosfera, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Gestionar la Xarxa Valenciana de Vigilància i Control de la Contaminació Atmosfèrica; avaluació de la qualitat de l'aire i la proposta de plans de millora.

    b) Realitzar l'autorització i seguiment de les instal·lacions de la Comunitat Valenciana subjectes al sistema de comerç de drets d'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle.

    c) Realitzar l'autorització i control de les activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera.

    d) Emetre informes i proposta d'actuacions en matèria de contaminació acústica.

    e) Tramitar la concessió de llicències d'ús de l'etiqueta ecològica europea.

    f) Tramitar els certificats de les convalidacions per inversions mediambientals.

    g) Gestionar la participació voluntària d'organitzacions en el sistema comunitari de gestió i auditoria mediambientals (EMAS) i la seua inscripció en el registre europeu.

    h) Gestionar el Registre d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental.

    i) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    4. S'adscriu a la Subdirecció General de Qualitat Ambiental el Centre d'Informació i Documentació Ambiental (CIDAM), unitat administrativa les funcions de la qual estan regulades pel Decret 97/2010, d'11 de juny, del Consell, pel qual es regula l'exercici del dret d'accés a la informació ambiental i de participació pública en matèria de medi ambient de la Comunitat Valenciana.



    Article 12. Subdirecció General de Residus i Economia Circular

    1. A la Subdirecció General de Residus i Economia Circular li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'assenyalen:

    a) Servei de Residus.

    b) Servei de Prevenció i Reutilització de Recursos.

    2. Servei de Residus, al qual corresponen les funcions següents:



    a) Gestionar el règim d'autorització i comunicació de les activitats de producció i gestió de residus.

    b) Tramitar els expedients relatius a la normativa de sòls contaminats i restauració ambiental d'espais degradats.

    c) Gestionar el règim d'utilització de residus inerts adequats.

    d) Realitzar les actuacions d'execució, seguiment i impuls dels plans zonals de residus i la seua planificació territorial, incloent-hi les accions de sensibilització i foment dels plans zonals, així com la coordinació dels organismes encarregats de la seua execució.

    e) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Servei de Prevenció i Reutilització de Recursos, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Realitzar actuacions relatives a la prevenció i minimització en la generació de residus.

    b) Gestionar el règim de la responsabilitat ampliada del productor del producte.

    c) Tramitar les sol·licituds de declaració de subproducte i de fi de la condició de residu.

    d) Realitzar les actuacions relatives al règim dels trasllats de residus.

    e) Tramitar les autoritzacions dels centres de tractament de vehicles al final de la seua vida útil.

    f) Realitzar les actuacions de seguiment i control de la gestió de llots de depuració i material bioestabilitzat, quan tenen la consideració de residu.

    g) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.



    Article 13. Subdirecció General de Canvi Climàtic i Educació Ambiental

    1. A la Subdirecció General de Canvi Climàtic i Educació Ambiental li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'assenyalen:

    a) Servei de Mitigació del Canvi Climàtic.

    b) Servei d'Adaptació al Canvi Climàtic.

    c) Servei d'Educació Ambiental.

    2. Servei de Mitigació del Canvi Climàtic, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Coordinar, elaborar, implementar, gestionar, supervisar i/o actualitzar, segons siga el cas, plans, estratègies i instruments de desenvolupament en matèria de mitigació del canvi climàtic (eficiència energètica, energies renovables, mobilitat sostenible, embornals de carboni).

    b) Fomentar l'ús i implementació de mesures de mitigació del canvi climàtic en els diferents sectors econòmics, afavorint-ne la penetració, la innovació tecnològica, la investigació i la seua difusió, així com la reducció d'emissions.

    c) Informar sobre els projectes normatius i els plans, programes i projectes que ho requerisquen en relació amb el seu impacte en el canvi climàtic.

    d) Coordinar accions amb altres conselleries, administracions públiques i entitats en la lluita contra el canvi climàtic.

    e) Tramitar i gestionar línies d'ajuda en el marc del foment de les polítiques de canvi climàtic.

    f) Fomentar i impulsar l'inventari i les metodologies de càlcul d'emissions; en particular, la seua aplicació al plantejament territorial i urbanístic.

    g) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Servei d'Adaptació al Canvi Climàtic, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Executar les actuacions necessàries per a fer efectiva la Missió d'Adaptació al Canvi Climàtic de la Unió Europea, a la Comunitat Valenciana.

    b) Impulsar actuacions i projectes de millora de la capacitat adaptativa del territori, dels sectors socials i econòmics als impactes del canvi climàtic.

    c) Desenvolupar iniciatives i instruments de suport als municipis de la Comunitat Valenciana per a la implementació dels seus plans d'acció pel clima i l'energia sostenible (PACES).

    d) Promoure activitats d'investigació i intercanvi de coneixement sobre impactes, vulnerabilitats i adaptació als nous escenaris climàtics.



    e) Incorporar la perspectiva climàtica en l'activitat planificadora de les administracions públiques.

    f) Participar en els grups de treball per al seguiment de les polítiques rellevants en matèria d'adaptació del canvi climàtic.

    g) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    4. Servei d'Educació Ambiental, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Impulsar, dissenyar, desenvolupar i coordinar el projecte d'educació ambiental.

    b) Dissenyar i desenvolupar programes formatius i impulsar la innovació en educació ambiental.

    c) Recopilar i difondre la informació i el coneixement necessaris per a impulsar i secundar amb rigor científic les iniciatives d'educació ambiental.

    d) Establir mecanismes de col·laboració amb altres departaments de la Generalitat i promoure i impulsar espais de trobada i treball per a l'intercanvi d'experiències i coneixements amb actors relacionats amb la matèria.

    e) Promoure aliances amb entitats públiques i privades que duguen a terme accions d'educació ambiental, així com participar en programes i iniciatives nacionals i internacionals en la matèria.

    f) Dirigir, mantindre i gestionar el Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana.

    g) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    5. S'adscriu a la Subdirecció General de Canvi Climàtic i Educació Ambiental el Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEA), centre de referència de l'educació ambiental a la Comunitat Valenciana per a formar, informar i sensibilitzar el conjunt de la societat valenciana sobre els diversos aspectes de la gestió del medi ambient.





    Article 14. Subdirecció General d'Inspecció Ambiental

    1. A la Subdirecció General d'Inspecció Ambiental li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'assenyalen:

    a) Servei d'Inspecció Mediambiental.

    b) Servei de Sancions i Recursos.

    2. Servei d'Inspecció Mediambiental, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Realitzar la inspecció, vigilància i control del compliment en les matèries pròpies de la Direcció General.

    b) Realitzar l'elaboració, seguiment, avaluació i gestió d'informació del pla i el programa anual d'inspecció en matèria de qualitat ambiental.



    c) Realitzar l'elaboració, seguiment, avaluació i gestió d'informació del pla i el programa anual d'inspecció de trasllats transfronterers de residus.

    d) Fomentar la formació i informació en matèria d'inspecció, en particular a agents de l'autoritat i altres administracions públiques.

    e) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Servei de Sancions i Recursos, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Informar sobre els expedients de denúncia de naturalesa mediambiental en matèries pròpies de la Direcció General, així com gestionar-los i tramitar-los.

    b) Instruir i tramitar els procediments de naturalesa sancionadora i, quan siga procedent, de responsabilitat mediambiental en les matèries competència de la Direcció General.

    c) Tramitar els recursos contra els actes dictats en l'exercici de les funcions esmentades.

    d) Fomentar la formació i informació en matèria sancionadora, en particular a agents de l'autoritat i altres administracions públiques.

    e) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.



    Article 15. Direcció General de l'Aigua

    1. La Direcció General de l'Aigua exercix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de planificació, gestió i protecció de recursos hídrics, projectes, construcció i explotació d'infraestructures hidràuliques, reutilització i estalvi de l'aigua, control i protecció de l'aigua i autorització d'abocaments.

    2. De la Direcció General de l'Aigua depén, com a unitat administrativa de nivell superior:

    a) Subdirecció General de Planificació i Infraestructures Hidràuliques.



    Article 16. Subdirecció General de Planificació i Infraestructures Hidràuliques

    1. A la Subdirecció General de Planificació i Infraestructures Hidràuliques li correspon:

    a) Fer els treballs de planificació que afecten els sistemes d'explotació inclosos íntegrament a la Comunitat Valenciana, en el marc de la demarcació hidrogràfica corresponent.

    b) Elaborar i proposar accions en la planificació de les demarcacions hidrogràfiques de conques intercomunitàries que afecten la Comunitat Valenciana.

    c) Elaborar, gestionar i programar plans i estudis relacionats amb el proveïment, la defensa enfront d'inundacions i la qualitat, l'estalvi i la reutilització de l'aigua.

    d) Elaborar i gestionar les bases d'informació relatives a l'inventari de recursos hídrics i la seua qualitat, i als estudis, projectes i implantació d'obres hidràuliques.

    e) Realitzar el seguiment del pla d'inversions estratègiques.

    f) Participar i proposar actuacions en la planificació territorial.

    g) Coordinar les relacions institucionals de la Generalitat amb els òrgans de govern, gestió i planificació de les demarcacions hidrogràfiques de les quals forma part.

    h) Realitzar les actuacions que siguen procedents derivades de l'aplicació de la directiva marc europea de l'aigua.

    2. Així mateix, li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'assenyalen:

    a) Servei de Qualitat d'Aigües.

    b) Servei d'Infraestructures Hidràuliques.

    c) Servei de Suport a la Planificació Hidrològica.

    3. Servei de Qualitat d'Aigües, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Realitzar l'avaluació i seguiment de l'estat de les masses d'aigua de transició i costaneres.

    b) Realitzar les actuacions que siguen procedents en compliment de la directiva marc d'aigües.

    c) Controlar la qualitat de les aigües de bany a la Comunitat Valenciana.

    d) Autoritzar, inspeccionar i sancionar la realització d'abocaments des de terra fins al domini públic maritimoterrestre.

    e) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    4. Servei d'Infraestructures Hidràuliques, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Planificar, projectar, executar i explotar les infraestructures hidràuliques que siguen competència o d'interés per a la Generalitat, o se li encomanen per conveni específic amb altres administracions. S'inclouen, en particular, les conduccions d'aigua en alta per a qualsevol ús, així com les infraestructures precises per al proveïment, sanejament, reutilització, canalització i defensa de llits en trams urbans, d'estalvi d'aigua o d'interés mediambiental. Igualment, comprenen els elements de regulació i alimentació energètica que formen part d'estes xarxes.



    b) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    5. Servei de Suport a la Planificació Hidrològica, al qual corresponen les funcions següents:

    a) Realitzar estudis i elaborar informes en defensa dels interessos de la Generalitat en matèria d'aigües dirigits a aconseguir la garantia d'un subministrament suficient en tota la Comunitat Valenciana.

    b) Donar suport administratiu i jurídic en els treballs de planificació hidrològica que afecten la Comunitat Valenciana i que pel seu caràcter transversal afecten la resta de servicis de la Direcció General.

    c) Coordinar les relacions institucionals de la Generalitat amb els òrgans de govern, gestió i planificació de les demarcacions hidrogràfiques de les quals forma part.

    d) Elaborar i gestionar les bases d'informació relatives a l'inventari de recursos hídrics i la seua qualitat, i als estudis, projectes i implantació d'obres hidràuliques.

    e) Tramitar i fer el seguiment d'ordes de subvenció i convenis en els quals participe la Conselleria.

    f) Aquelles altres que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.





    Secció segona

    Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports



    Article 17. Estructura de la Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports

    De la Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports depenen els següents centres directius:

    a) Direcció General d'Infraestructures i Projectes Urbans.

    b) Direcció General de Costes, Ports i Aeroports.

    c) Direcció General de Transports i Logística.



    Article 18. Direcció General d'Infraestructures i Projectes Urbans

    1. La Direcció General d'Infraestructures i Projectes Urbans exercix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres establides en l'ordenament jurídic, en matèria d'infraestructures, planificació; construcció i gestió de la xarxa de carreteres de competència de la Generalitat; coordinació amb les actuacions d'altres administracions competents en infraestructures viàries i seguretat viària, així com, si és el cas, les derivades dels projectes urbans.

    2. De la Direcció General d'Infraestructures i Projectes Urbans depén la següent unitat administrativa de nivell superior:

    a) Subdirecció General d'Infraestructures.



    Article 19. Subdirecció General d'Infraestructures

    1. A la Subdirecció General d'Infraestructures li correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General d'Infraestructures i Projectes Urbans, i planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'assenyalen:

    a) Servei de Planificació.

    b) Servei de Projectes i Obres.

    c) Servei de Seguretat Viària i Innovació.

    2. Al Servei de Planificació li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Elaborar informes i propostes relatius a la planificació de les infraestructures viàries, infraestructures destinades a la mobilitat no motoritzada i altres actuacions derivades de projectes d'equipaments metropolitans, així com la programació necessària per a la formulació dels corresponents plans i el desenvolupament dels documents de planificació detallada que es requerisquen.

    b) Elaborar, amb la col·laboració dels servicis corresponents de la Direcció General de Transports i Logística, els estudis tècnics necessaris com a base de l'acció planificadora de les infraestructures de transport per xarxa viària.

    c) Elaborar els estudis de planejament i informatius, i projectes bàsics, si és el cas, d'infraestructures públiques i projectes urbans, així com la resta dels documents tècnics que resulten necessaris per a la concertació amb altres administracions i entitats, així com tramitació mediambiental, i l'impuls, el seguiment i proposta de resolució dels tràmits d'informació pública i informes institucionals que siguen procedents.



    d) Elaborar els informes que siguen requerits reglamentàriament per altres òrgans administratius en relació amb la planificació de les infraestructures de la Comunitat Valenciana i informar sobre totes aquelles actuacions que en matèria d'infraestructures puguen emprendre altres administracions amb repercussió en el territori de la Comunitat Valenciana.

    e) Realitzar les accions necessàries per a concretar en programes de desenvolupament sectorial la planificació general de les infraestructures públiques i projectes urbans a fi de facilitar-ne la inclusió en els corresponents programes pressupostaris.

    f) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Al Servei de Projectes i Obres li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Formular els projectes bàsics i de construcció d'infraestructures públiques i projectes urbans i, si es requerix, la resta dels documents tècnics per a la concertació amb altres administracions i entitats, així com la tramitació mediambiental, i l'impuls, seguiment i proposta de resolució dels tràmits d'informació pública i informes institucionals que siguen procedents.

    b) Gestionar i executar les obres en matèria d'infraestructures públiques i projectes urbans competència de la Direcció General, i el control d'estes en matèria mediambiental, de seguretat i salut, de control i qualitat, i compliment dels requeriments derivats de finançament per subvencions o convenis amb altres administracions, fons europeus o un altre tipus d'aportacions externes.

    c) Impulsar i realitzar el seguiment de les relacions amb altres ens o òrgans de la Generalitat o altres administracions en el desenvolupament d'acords, convenis, encàrrecs o altres instruments de col·laboració en matèria d'execució de les actuacions.

    d) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    4. Al Servei de Seguretat Viària i Innovació li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Millorar la seguretat viària de les infraestructures públiques viàries basant-se en l'obtenció de la informació sobre l'estat real de funcionament de la xarxa, la seua anàlisi i el seu diagnòstic, i elaborar propostes de planificació i actuacions concretes per al seu desenvolupament pels òrgans competents.

    b) Elaborar els informes que siguen requerits per la normativa o per la Direcció General en matèria de seguretat viària i sobre la situació de l'accidentabilitat de la xarxa viària de la Comunitat Valenciana, així com organitzar i/o participar en comissions i altre tipus de fòrums en matèria de seguretat viària.

    c) Gestionar el Catàleg viari de la Comunitat Valenciana i la informació de les infraestructures públiques viàries en referència a les zones de domini públic i protecció o servitud i els seus elements patrimonials, així com les seues característiques funcionals i elaborar estadístiques.



    d) Coordinar amb les altres institucions les accions en matèria de protecció civil en tot el que afecte les carreteres.

    e) Dirigir i coordinar el Centre de gestió de serveis de suport a la mobilitat (CEGESEM).

    f) Analitzar i elaborar propostes en matèria de modernització i innovació de la xarxa viària i formular propostes de normativa en les matèries pròpies de la Direcció General.

    g) Coordinar les accions en matèria de normativa, gestió administrativa i pressupostària amb la resta de servicis de la Direcció General.



    h) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.



    Article 20. Direcció General de Costes, Ports i Aeroports

    1. La Direcció General de Costes, Ports i Aeroports exercix les competències establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres establides en l'ordenament jurídic, en matèria d'infraestructures públiques portuàries i aeroportuàries, administració de costes, planificació, gestió i explotació de ports i infraestructures portuàries de competència autonòmica.

    2. De la Direcció General de Costes, Ports i Aeroports depén, com a unitat administrativa de nivell superior:

    a) Subdirecció General de Costes, Ports i Aeroports.



    Article 21. Subdirecció general de Costes, Ports i Aeroports

    1. A la Subdirecció General de Costes, Ports i Aeroports li correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General de Costes, Ports i Aeroports, exercir cadascuna de les funcions encomanades per la Direcció General, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'assenyalen:

    a) Servei de Costes.

    b) Servei de Planificació, Projectes i Obres.

    c) Servei d'Administració de Ports i Aeroports.

    d) Servei de Gestió Portuària.

    2. Al Servei de Costes li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Coordinar la vigilància de la zona de servitud de protecció de costes.

    b) Tramitar els expedients de declaració responsable i d'autorització, la tramitació dels expedients de sanció, així com emetre informes tècnics en matèria de costes.

    c) Elaborar, tramitar i impulsar lleis i realitzar propostes normatives, instruccions i circulars, així com l'assessorament tecnicoadministratiu en matèria de costes.

    d) Elaborar informes relatius a les actuacions d'altres administracions públiques i de subjectes públics i privats en el domini públic marítim-terrestre.

    e) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Al Servei de Planificació, Projectes i Obres li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Impulsar i executar l'estratègia litoral de la Conselleria.

    b) Programar i planificar les inversions de les infraestructures portuàries i aeroportuàries i en costes.

    c) Desenvolupar les actuacions en infraestructures portuàries i aeroportuàries i en costes de competència de la Generalitat, d'acord amb les directrius de la Direcció General.

    d) Elaborar la proposta de l'estat de despeses del programa pressupostari i de les seues modificacions, d'acord amb les directrius de la Direcció General.

    e) La coordinació amb altres organismes que tinguen competència en les matèries respectives. Així com proposar, gestionar i fer el seguiment dels convenis de col·laboració en les matèries competència de la Direcció General, sense perjuí de les competències atribuïdes a la Subsecretaria, d'acord amb les directrius de la Direcció General.

    f) Executar, gestionar i realitzar el control dels plans i dels programes d'actuació; proposar programes, projectes, obres, contractes i concessions amb inversió rellevant que desenvolupen els objectius establits per la Direcció General, així com dirigir, supervisar i inspeccionar els projectes constructius, de les obres i dels contractes de conservació d'infraestructures, d'instal·lacions portuàries i el manteniment de calats dels ports. Supervisar les inversions derivades de les concessions portuàries.



    g) Dirigir la delimitació d'espais i usos portuaris i redactar estudis, plans i projectes. Dirigir les obres de nova infraestructura i els projectes derivats de la planificació i les necessitats de la Direcció General.

    h) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    4. Al Servei d'Administració de Ports i Aeroports li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Calcular, gestionar i liquidar totes les taxes per ús i ocupació de la zona de servici portuari i les tarifes per la prestació de servicis portuaris i elaborar la proposta de resolució dels seus recursos.

    b) Tramitar els expedients de concessions i autoritzacions, així com els de disciplina portuària i les diverses propostes d'utilització i ocupació dels espais portuaris.

    c) Gestionar les competències en matèria de titulacions nauticoesportives.

    d) Gestionar el transport marítim entre ports de la Comunitat Valenciana.

    e) Realitzar propostes normatives, instruccions i circulars, així com l'assessorament tecnicoadministratiu en matèria de ports, als servicis de la Direcció General.

    f) Respecte de les instal·lacions aeroportuàries de competència autonòmica, li correspon tramitar els expedients d'autoritzacions i sanció; emetre els informes tècnics en la matèria que li puguen ser sol·licitats per qualsevol administració pública o institució, així com la tramitació dels expedients derivats de la gestió de l'aeroport de Castelló.



    g) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    5. Al Servei de Gestió Portuària li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Realitzar les funcions de policia, seguretat, autoprotecció i gestió mediambiental, tant de les instal·lacions portuàries de la Generalitat com dels servicis que es presten en estes, així com el reconeixement i inspecció d'estes.

    b) Dur a terme la prestació de servicis portuaris, la recopilació i gestió de dades d'explotació, així com les relacions ordinàries amb les empreses autoritzades i concessionaris, la inspecció dels ports explotats en règim de concessió i el replanteig, el reconeixement final i la inspecció de les autoritzacions i concessions del domini públic portuari.



    c) Emetre informes dels expedients d'autoritzacions i concessions d'inversió no rellevants, així com els de disciplina i de les diverses propostes d'utilització dels espais portuaris que corresponga tramitar al Servei d'Administració de Ports i Aeroports. Així mateix, emetre informes tècnics per a l'elaboració dels informes preceptius a l'Administració General de l'Estat en matèria de ports.

    d) Realitzar una proposta de delimitació d'espais i usos portuaris i elaborar informes relatius a les actuacions d'altres administracions i subjectes públics i privats que tinguen afecció al domini públic portuari.



    e) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.



    Article 22. Direcció General de Transports i Logística

    1. La Direcció General de Transports i logística exercix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres establides en l'ordenament jurídic, en matèria d'infraestructures ferroviàries, planificació i logística del transport, planificació, coordinació i execució de l'oferta intermodal del transport a la Comunitat Valenciana; seguretat i coordinació del transport; gestió de la xarxa de transports i mobilitat metropolitana, exceptuant-ne aquelles funcions atribuïdes a l'Autoritat de Transport Metropolità de València.



    2. De la Direcció General de Transports i Logística depenen les següents unitats administratives de nivell superior:

    a) Subdirecció General d'Infraestructures de Transport i Logística.

    b) Subdirecció General de Serveis de Transport.



    Article 23. Subdirecció General d'Infraestructures de Transport i Logística

    1. A la Subdirecció General d'Infraestructures de Transport i Logística li correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General de Transports i Logística, així com planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'assenyalen:

    a) Servei d'Infraestructures de Transport i Logística.

    2. Al Servei d'Infraestructures de Transport i Logística li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Coordinar i realitzar el seguiment de les activitats inversores de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, i la gestió del seu finançament dins de les previsions dels pressupostos de la Generalitat.

    b) En relació amb els organismes, departaments i servicis amb funcions relacionades amb la planificació d'infraestructures, els plans de mobilitat, els projectes i les obres, coordinar les actuacions de caràcter ferroviari que emprén la Generalitat i de terminals intermodals de transport de viatgers.

    c) Realitzar el seguiment i la coordinació amb els organismes de l'Estat i altres externs a la Generalitat en relació amb les activitats i actuacions de transport ferroviari de viatgers i mercaderies en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

    d) Fomentar i realitzar el seguiment del compliment de la legislació vigent en matèria d'accessibilitat i mobilitat en les actuacions de caràcter ferroviari en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

    e) En l'àmbit de la logística, elaborar les propostes relatives a la formulació del sistema logístic a la Comunitat Valenciana, i a la utilització conjunta i combinada dels diferents modes de transport, així com impulsar el desenvolupament d'instal·lacions al servici del transport de mercaderies per carretera.

    f) Realitzar l'estudi i seguiment de les iniciatives relatives a la normativa de la Unió Europea en l'àmbit de les xarxes transeuropees del transport.

    g) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.



    Article 24. Subdirecció General de Serveis de Transport

    1. A la Subdirecció General de Serveis de Transport li correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General de Transports i Logística, coordinar administrativament les relacions amb l'Autoritat de Transport Metropolità de València, amb l'Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària i amb Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'assenyalen:

    a) Servei de Mobilitat.

    b) Servei de Transport Públic.

    c) Servei d'Ordenació del Transport.

    2. Al Servei de Mobilitat li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Redactar, informar sobre els plans de mobilitat supramunicipals, municipals i de centres atractors, i també coordinar-los, segons la normativa de mobilitat; així com coordinar els programes d'inversió de la Generalitat en matèria de mobilitat en cooperació amb els municipis. Gestionar i supervisar les actuacions que s'incloguen en línies de subvenció a través de convenis i altres instruments per a l'execució de les inversions incloses en els plans de mobilitat dels respectius municipis.



    b) Coordinar el Fòrum de la Mobilitat de la Comunitat Valenciana i gestionar l'Observatori de la Mobilitat que li servix de suport.

    c) Exercir les funcions que la llei atribuïx a la Generalitat en els fòrums municipals i metropolitans de la mobilitat.

    d) Exercir les funcions que la legislació de mobilitat urbana o la territorial atribuïsca a la Generalitat en relació amb els estudis de mobilitat.



    e) Exercir de coordinador regional de la Setmana de la Mobilitat espanyola i europea. Impulsar els actes de la Setmana Europea de la Mobilitat a la Comunitat Valenciana.

    f) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Al Servei de Transport Públic li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Realitzar els estudis necessaris per a l'establiment i manteniment de la xarxa de transport públic per carretera a la Comunitat Valenciana, així com el desenvolupament de les funcions relacionades amb la promoció, el control i el seguiment de la mobilitat en àmbits supramunicipals; en particular, metropolitans.

    b) Dur a terme la redacció de projectes de servici públic de transport, així com exercir les funcions de direcció dels servicis que se li encomanen en matèria de transport públic.

    c) En l'àmbit de la intermodalitat, a fi de potenciar la utilització conjunta i combinada dels diferents modes de transport, el control de les terminals intermodals de transport de viatgers.

    d) Coordinar els diversos projectes d'integració tarifària que es plantegen, proposant les polítiques tarifàries i els recursos necessaris per al seu bon funcionament.

    e) Elaborar plans i propostes sobre parades, marquesines, intercanviador i terminals intermodals de transport de viatgers per a mantindre una adequada qualitat del servici.

    f) Gestionar els diferents aspectes relacionats amb l'exercici de les activitats que, amb caràcter general, afecten la política tarifària del transport en l'àmbit de les competències autonòmiques, així com de les activitats derivades de la integració tarifària.

    g) Elaborar estudis i propostes tendents a millorar la coordinació entre les diferents modalitats de transport en relació amb la prestació del servici.

    h) Elaborar estadístiques de transport, especialment del transport públic.

    i) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis. Tot això, sense perjuí de les funcions assignades a l'Autoritat de Transport Metropolità de València.

    4. Al Servei d'Ordenació del Transport li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Estudiar i proposar actuacions de caràcter normatiu o reglamentari que hagen de ser promogudes per la Direcció General en l'àmbit de la seguretat i ordenació del transport per carretera.

    b) Coordinar els procediments de gestió administrativa i les atribucions dels servicis territorials de la Direcció General.

    c) Impulsar els plans d'inspecció del transport per carretera, coordinant la funció inspectora a fi de garantir la unitat de criteri de la Direcció General.

    d) Gestionar i tramitar aquells procediments administratius que excedisquen les funcions de proposta de resolució dels servicis territorials de la Direcció General de Transport i Logística respecte de les matèries que li corresponguen, sense perjuí de les funcions atribuïdes a altres servicis.

    e) Impulsar, promoure i proposar als òrgans i organismes competents accions de formació, tant del personal de l'Administració com de les empreses transportistes, en matèria de transport terrestre.

    f) En l'àmbit de la coordinació administrativa, dur a terme les tasques necessàries per a garantir la coordinació amb altres administracions públiques, cossos de seguretat i qualsevol altra institució pública o privada en matèria de transports.

    g) Dirigir i coordinar les juntes arbitrals de transport de la Comunitat Valenciana.

    h) Presidir, organitzar i coordinar les proves per a l'obtenció o renovació dels certificats acreditatius de capacitació professional en matèria de transports per carretera.

    i) Dur a terme l'emissió dels corresponents certificats acreditatius de capacitació professional en matèria de transports per carretera.



    j) En relació amb el taxi, exercir la direcció i control, així com coordinar les actuacions que realitzen els servicis territorials de transport en esta matèria.

    k) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.





    CAPÍTOL III

    Subsecretaria



    Article 25. Subsecretaria

    1. La Subsecretaria, sota la dependència directa de la persona titular de la Conselleria, exercirà les funcions determinades en l'article 69 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en l'article 127 del Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.

    2. De la Subsecretaria depenen les següents unitats administratives de nivell superior:

    a) Secretaria General Administrativa.

    b) Subdirecció General del Gabinet Tècnic.

    c) Subdirecció General de Planificació i Suport Tècnic de Finançament Europeu.



    Article 26. Secretaria General Administrativa

    1. A la Secretaria General Administrativa li correspon, amb la màxima jerarquia del nivell administratiu, donar suport directament a la persona titular de la Subsecretaria i, sota la seua autoritat, exercir la direcció, coordinació i supervisió dels servicis generals de la Conselleria, de conformitat amb el que s'establix en l'article 73.2 de la Llei 5/1983, del Consell.

    La Secretaria General Administrativa s'estructura en els següents servicis:

    a) Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària.

    b) Servei de Personal.

    c) Servei de Coordinació i Suport Tècnic.

    d) Servei de Contractació.

    e) Servei de Supervisió de Projectes i Coordinació Tècnica.

    f) Servei d'Organització, Transparència i Protecció de Dades.

    g) Servei d'Expropiacions i Gestió Patrimonial.

    h) Servei de Gestió Administrativa.

    2. Al Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Elaborar l'avantprojecte de pressupostos de la Conselleria.

    b) Controlar i realitzar el seguiment de l'execució pressupostària i les seues modificacions, així com la gestió econòmica d'ingressos i despeses en general.

    c) Elaborar la informació economicopressupostària necessària per a la gestió de tots els òrgans de la Conselleria.

    d) Avaluar, analitzar i elaborar informes sobre inversions i despeses en general.

    e) Coordinar i realitzar el seguiment de les diferents caixes pagadores de la Conselleria, així com la comptabilització dels comptes justificats dels fons de caixa fixa gestionats pels centres directius de la Conselleria.

    f) Coordinar i elaborar la informació econòmica que sol·liciten la Sindicatura de Comptes, la Intervenció General o altres òrgans superiors o de control.

    g) Tramitar i efectuar les gestions encaminades al compliment oportú de l'execució de sentències i altres resolucions judicials que condemnen al pagament d'una quantitat líquida.

    h) Impulsar i realitzar el seguiment de tots els expedients de la Conselleria que comporten despesa, i trametre aquells que no siguen de la seua competència a altres dependències.

    i) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Al Servei de Personal li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Gestionar la incorporació, el cessament i els canvis d'adscripció de tot el personal de la Conselleria.

    b) Elaborar les propostes de modificació que afecten les relacions de llocs de treball, així com els plans anuals d'actuació en matèria de personal.

    c) Impulsar, tramitar i fer el seguiment de tots els expedients en matèria de situacions administratives, jubilacions, permisos, llicències, compatibilitats, triennis, grau personal, carrera professional, reconeixement de servicis previs i avaluació de riscos laborals, així com l'elaboració dels informes i de les propostes de resolució que siguen procedents.

    d) Tramitar les propostes de classificació de llocs de treball.

    e) Tramitar els recursos en matèria de personal i procediments disciplinaris, quan siga procedent.

    f) Proposar i tramitar la provisió de llocs de treball.

    g) Conservar i custodiar els expedients de personal.

    h) Tramitar les vacacions, llicències i permisos, i realitzar el seguiment del control horari.

    i) Tramitar els processos d'incapacitat temporal, accidents de treball i altes i baixes en la Seguretat Social.

    j) Gestionar les despeses de personal i la tramitació d'incidències de nòmina.

    k) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    4. Al Servei de Coordinació i Suport Tècnic li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Tramitar els assumptes que hagen d'elevar-se a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Subsecretaris, així com al Consell, perquè els aproven o en prenguen coneixement, traslladen els seus acords i custodien els certificats d'estos.

    b) Coordinar, supervisar i impulsar la tramitació de convenis de col·laboració i acords de cooperació que ha de subscriure la Conselleria, així com la remissió dels convenis subscrits al Registre de convenis.



    c) Coordinar i harmonitzar l'elaboració de legislació sectorial i impulsar les disposicions i projectes normatius de la Conselleria, així com elaborar els projectes normatius que són competència de la Subsecretaria.

    d) Assistir tècnicament els centres directius en la preparació de convocatòries de subvencions.

    e) Elaborar informes de textos normatius provinents d'altres conselleries.

    f) Elaborar informes tecnicojurídics relatius a l'activitat competencial de la Conselleria.

    g) Realitzar els tràmits necessaris per a la publicació d'actes o disposicions en els diaris oficials.

    h) Tramitar les al·legacions als projectes de disposicions generals sol·licitades per la Presidència i per la resta de conselleries.

    i) Tramitar els procediments de responsabilitat patrimonial que competisquen a la Conselleria.

    j) Realitzar informes de valoració en els expedients de responsabilitat patrimonial, sense perjuí dels informes de funcionament que corresponga emetre als servicis causants de la presumpta lesió indemnitzable.



    k) Elaborar i portar el seguiment, en coordinació amb els òrgans superiors i directius, del pla normatiu i el pla estratègic de subvencions de la Conselleria.

    l) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    5. Al Servei de Contractació li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Gestionar i tramitar els expedients de contractació administrativa; la confecció de plecs de condicions, fiances i documents contractuals.



    b) L'elaboració d'informes i propostes de resolució i altres incidències que es deriven dels contractes.

    c) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    6. Al Servei de Supervisió de Projectes i Coordinació Tècnica li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Verificar que s'han tingut en compte les disposicions de caràcter legal o reglamentari, així com la normativa tècnica que siga aplicable a cadascun dels tipus d'avantprojectes i projectes d'obra que requerisquen supervisió d'acord amb la legislació vigent.

    b) Examinar que els preus dels materials i de les unitats d'obra són els adequats per a l'execució de contractes d'obres.

    c) Elaborar i mantindre les bases de preus d'unitats d'obra, de normativa tècnica, així com el desenvolupament i manteniment de les bases amb referència geogràfica de projectes d'obres i manteniment d'instal·lacions.

    d) Proposar a l'òrgan de contractació criteris i orientacions de caràcter tècnic per a incloure'ls, si és el cas, en la circular, norma o instrucció corresponent.

    e) En general, les funcions relatives a projectes i obres, establides en la legislació de contractes del sector públic, i altres que se li encomanen en matèries de la seua competència, sempre que no siguen atribuïdes a altres servicis; i també exercir estes funcions per a altres òrgans de la Generalitat quan així es determine.

    f) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    7. Al Servei d'Organització, Transparència i Protecció de Dades li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Dur a terme l'estudi dels procediments per a la simplificació, informatització i millora de la tramitació administrativa, de l'estructura i dels mètodes de treball; l'elaboració de propostes i implantació de millores de processos i tasques administratives, així com dels instruments de gestió.

    b) Realitzar el disseny i la normalització de formularis.

    c) Gestionar el registre general de documents i la informació al públic.

    d) Impulsar l'administració electrònica i la coordinació de projectes tecnològics, sense perjuí de les competències que en esta matèria puguen correspondre a la conselleria competent en matèria de tecnologies de la informació, i accions de millora de la qualitat.

    e) Exercir les funcions relatives a la logística de les comunicacions, incloent-hi la gestió del servici de valises i la gestió i les relacions amb el servici de correus.

    f) Elaborar estudis i anàlisis prèvies a la informatització dels procediments.

    g) Coordinar el manteniment de continguts de les pàgines de la intranet i del web de la Conselleria.

    h) Exercir les funcions relatives a transparència i accés a la informació pública.

    i) Tramitar les queixes i suggeriments que afecten les matèries que li són pròpies.

    j) Coordinar i vetlar pel compliment, en l'àmbit de la Conselleria, de la normativa en matèria de protecció de dades i de la seguretat de la informació, sense perjuí de les funcions del delegat o delegada de Protecció de Dades i de l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació.

    k) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    8. Al Servei d'Expropiacions i Gestió Patrimonial li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Gestionar i tramitar els expedients d'expropiació forçosa.

    b) Actuar en representació de la Conselleria i defendre els seus interessos davant dels jurats provincials d'expropiació forçosa.

    c) L'estudi, el control i la gestió patrimonial dels béns mobles i immobles de la Conselleria.

    d) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    9. Al Servei de Gestió Administrativa li correspon:

    a) Gestionar, controlar i supervisar els servicis generals i les dependències comunes, així com el règim interior i el manteniment dels diferents edificis i instal·lacions i altres béns de similar naturalesa adscrits a la Conselleria.

    b) Adoptar mesures conduents a la racionalització d'usos i consums de mitjans materials i instal·lacions.

    c) Supervisar i coordinar el parc mòbil, incloent-hi el manteniment dels vehicles adscrits a la Conselleria, sense perjuí de les competències que tinga atribuïdes la Conselleria competent en esta matèria.

    d) Gestionar les adquisicions de tipus general necessàries per al funcionament normal del departament.

    e) Tramitar i realitzar el seguiment dels expedients de compres centralitzades.

    f) Tramitar els contractes menors de la Subsecretaria.

    g) Organitzar i coordinar el personal, conductor subaltern i auxiliars de servicis.

    h) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.



    Article 27. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic

    1. Depenent funcionalment de la persona titular de la Conselleria i orgànicament de la Subsecretaria, a la Subdirecció General del Gabinet Tècnic li corresponen les funcions concernents a assessorament tècnic, informes, estudis, documentació i seguiment parlamentari.



    El Gabinet Tècnic exercirà, com a unitat d'igualtat de la Conselleria, amb caràcter transversal i en coordinació amb la conselleria amb competències en matèria d'igualtat i dona, les següents funcions:

    a) Vetlar per l'aplicació efectiva del principi d'igualtat entre dones i hòmens.

    b) Realitzar el seguiment, avaluació i desenvolupament del grau de compliment de la normativa vigent en matèria d'igualtat entre dones i hòmens.

    c) Assessorar en l'elaboració d'informes sobre impacte per raó de gènere.

    d) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en qualsevol actuació que es duga a terme en l'àmbit de les competències de la Conselleria, així com analitzar els resultats que la seua realització ha tingut respecte a la igualtat.

    e) Fomentar i assegurar l'ús de llenguatge no sexista i no discriminatori en els documents i informes elaborats en la Conselleria.

    f) Assistir tècnicament en l'elaboració de la publicitat institucional promoguda des de la Conselleria, de manera que esta transmeta valors positius i igualitaris, evitant estereotips de gènere.

    g) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en l'elaboració dels pressupostos.

    h) Recollir la informació estadística generada per l'activitat del departament i assessorar en relació amb la seua elaboració, a més de realitzar l'anàlisi, seguiment i control, des de la perspectiva de gènere, de les estadístiques oficials relacionades amb el seu àmbit funcional.

    i) Promoure l'elaboració d'estudis d'investigació i informes tècnics de diagnòstic de la situació de les dones en relació amb les àrees d'activitat del departament, amb la finalitat de detectar i corregir possibles situacions de desigualtat entre dones i homes.

    j) Assessorar en l'elaboració de plans d'igualtat, col·laborar en la seua avaluació i proposar l'adopció de mesures correctores.

    k) Impulsar la formació i sensibilització del personal del departament en relació amb l'abast i significat del principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, mitjançant la formulació de propostes d'accions formatives a la conselleria amb competències en matèria d'igualtat i dona.

    l) Impulsar i proposar el desenvolupament de mesures de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar que s'adopten des de la conselleria amb competències en matèria de funció pública.

    m) Impulsar i proposar mesures específiques dirigides a corregir situacions de desigualtat social que afecten especialment dones en exclusió social, víctimes de violència o que patixen discriminació múltiple.

    2. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic s'estructura en els següents servicis:

    a) Servei d'Informes i Activitat Parlamentària

    b) Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental

    3. Al Servei d'Informes i Activitat Parlamentària li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Assessorar, conforme a criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària, la persona titular de la Conselleria.

    b) Elaborar i analitzar la informació i documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria.

    c) Preparar informes, estudis tècnics i memòries necessàries de les matèries pròpies de la Conselleria.

    d) Proposar i tramitar les actuacions de la Conselleria relacionades amb l'activitat parlamentària.

    e) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    4. Al Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental li correspon l'exercici de les següents funcions:

    a) Gestionar les bases de dades documentals d'interés per a la Conselleria.

    b) Col·laborar en el tractament, l'organització i la recuperació de la documentació rellevant per al desenvolupament de les funcions d'assessorament corresponents a la Subdirecció General.

    c) Proposar i elaborar publicacions i estadístiques en matèries pròpies de la Conselleria.

    d) Gestionar l'emmagatzematge dels documents i dades de la Conselleria, així com el seu arxivament general.

    e) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.



    Article 28. La Subdirecció General de Planificació i Suport Tècnic de Finançament Europeu

    A la Subdirecció General de Planificació i Suport Tècnic de Finançament Europeu li correspon l'exercici de les següents funcions:



    a) Identificar les necessitats de finançament extern de les inversions de la Conselleria.

    b) Col·laborar amb la conselleria competent en matèria de fons europeus en la planificació de les actuacions de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori susceptibles de rebre finançament de fons europeus.

    c) El coneixement, la difusió i l'assessorament que permeten la participació i/o el posicionament de la Conselleria en programes, iniciatives, estratègies, plans, projectes o accions considerats rellevants des de la perspectiva del finançament amb origen a la Unió Europea, i la seua col·laboració amb la conselleria competent en matèria de fons europeus.



    d) Assessorar en les matèries pròpies de la Conselleria sobre les iniciatives de cooperació europea i la possible participació en alguna d'estes.

    e) Exercir les funcions de coordinació amb les direccions generals, per a l'estudi i la preparació de la documentació amb vista a la participació de la Conselleria en els processos vinculats amb el finançament europeu, com per exemple dictàmens, esmenes, consultes públiques i enquestes d'interés per a la Conselleria.

    f) Coordinar i supervisar l'actuació dels directors de Programes per a la Gestió dels Fons Europeus.

    g) Realitzar el control i seguiment dels ingressos procedents de fons comunitaris i la seua incidència en el pressupost de la Conselleria.

    h) Establir, en col·laboració amb la conselleria competent en matèria de fons europeus, objectius i períodes per a la captació de recursos europeus i balanç dels obtinguts.

    i) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.





    TÍTOL II

    L'organització territorial



    Article 29. Organització territorial

    1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori s'organitza territorialment en servicis centrals, que estenen la seua competència a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana i direccions territorials, amb competències d'àmbit provincial.

    2. En cadascuna de les capitals de província d'Alacant, Castelló i València hi haurà una direcció territorial de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, amb rang de subdirecció general, que actue sota la dependència orgànica de la Subsecretaria i amb competència en el territori de la respectiva província.

    3. Funcionalment, les direccions territorials depenen de cada centre directiu de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, segons l'índole de la matèria a la qual en cada cas es referisca la corresponent actuació administrativa. A este efecte, els esmentats centres directius establiran els criteris i directrius necessaris.





    Article 30. Titulars de les direccions territorials

    1. Al capdavant de cadascuna de les direccions territorials hi haurà un director o directora territorial, nomenat per la persona titular de la Conselleria, amb caràcter de representant permanent d'esta en el seu respectiu territori.

    2. Als titulars de les direccions territorials els correspon la direcció de tots els servicis, programes i activitats que desenvolupen les unitats i els centres dependents o integrats en la direcció territorial, així com vetlar per l'adequat desenvolupament de les funcions pròpies de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori en el seu àmbit territorial, mentres no siguen específicament atribuïdes a altres òrgans de l'Administració.



    Article 31. Estructura

    Per al desenvolupament de les seues funcions, les direccions territorials s'estructuren en:

    1. Servei Territorial d'Urbanisme, al qual correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Tramitar els assumptes que hagen de sotmetre's a consideració de la comissió informativa d'urbanisme, que assumix les funcions de comissió informativa de coordinació, i de la comissió territorial d'urbanisme.

    b) Realitzar el seguiment i control del planejament i la gestió urbanística, així com dels instruments d'ordenació.

    c) Ocupar la secretaria permanent de la corresponent comissió territorial d'urbanisme.

    d) Assistir i assessorar tècnicament i jurídicament la Direcció General, així com emetre informes en matèries pròpies segons el seu àmbit territorial.

    e) Informar de les consultes urbanístiques referides a l'aplicació dels plans municipals que no siguen aplicables de manera general de la normativa urbanística.

    f) Gestionar els registres d'entitats urbanístiques anteriors a la LOTUP: Registre de programes d'actuació integrada, Registre d'agrupacions d'interés urbanístic i Registre d'entitats urbanístiques de conservació.

    g) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    2. Servei Territorial de Medi Ambient, al qual correspondrà l'exercici de les funcions següents:

    a) Coordinar les tasques dels agents mediambientals, i de les diferents unitats administratives que se li assignen, en l'àmbit de la seua competència.

    b) Tramitar els procediments administratius i emetre els informes que corresponga en matèria d'espais naturals protegits i biodiversitat, Xarxa Natura 2000, gestió forestal sostenible, caça i pesca esportiva, i les altres funcions pròpies de la Direcció General de Medi Natural i Animal que se li atribuïsquen.

    c) Tramitar els procediments administratius i emetre els informes que corresponga en matèria de qualitat ambiental, residus, contaminació atmosfèrica i acústica, intervenció administrativa ambiental, qualitat de l'aire, protecció del medi ambient atmosfèric, i les altres funcions pròpies de la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental que se li atribuïsquen.

    d) Tramitar els procediments administratius i emetre els informes que corresponga en matèria d'avaluació d'impacte ambiental, i les altres funcions pròpies de la Direcció General d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental que se li atribuïsquen.

    e) Elaborar els actes administratius i resolucions que corresponga dictar a la persona titular de la direcció territorial en virtut de la normativa aplicable, en l'àmbit de les matèries i funcions pròpies del Servei.



    f) Gestionar el parc de vehicles adscrits al Servei.

    g) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    3. Servei Territorial d'Infraestructures Hidràuliques d'Alacant, al qual correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Tramitar, controlar i portar el seguiment de les actuacions de la Direcció General a la província d'Alacant que se li encomanen i, singularment, les relacionades amb el transvasament Xúquer-Vinalopó i la reutilització d'aigües a les comarques del sud de la província.

    b) Assistir i participar en reunions i treballs de coordinació amb comunitats de regants, usuaris i administracions que se li encarreguen.



    c) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    4. Servei Territorial d'Infraestructures Públiques, al qual correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Realitzar el manteniment, conservació i vigilància de la xarxa de carreteres autonòmica i de les seues instal·lacions i elements patrimonials annexos.

    b) Fer els treballs relatius a la defensa de les carreteres en situacions d'emergència o extraordinàries.

    c) Elaborar les propostes d'autorització i llicències la resolució de les quals siga competència de la Direcció General d'Infraestructures i Projectes Urbans, en relació amb les activitats que es desenvolupen en la carretera i les seues zones de limitació d'usos.

    d) Dur a terme les actuacions derivades de l'exercici de les funcions d'inspecció, seguiment i control de les concessions d'obra pública.



    e) Realitzar el manteniment, la conservació i la vigilància de la resta d'infraestructures públiques i de les seues instal·lacions i elements patrimonials que expressament se li encomane, com, per exemple, la xarxa de transport públic o les vies verdes.

    f) Dur a terme la redacció de projectes, així com la gestió, construcció i control de les obres que se li encomanen en matèria d'infraestructures públiques i projectes urbans.

    g) Gestionar el parc de vehicles adscrits al Servei, tallers, laboratoris i altres instal·lacions.

    h) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.

    5. Servei Territorial de Transport, al qual correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Dur a terme les actuacions derivades de l'exercici de les funcions de control del transport per carretera, comprovant el compliment dels requisits, legalment i reglamentàriament establits, per a l'accés a la professió de transportista i per al desenvolupament de l'activitat del transport en les seues diferents modalitats.

    b) Realitzar les propostes de resolució sobre l'atorgament, visat, suspensió, revocació i rehabilitació de les autoritzacions del transport per carretera i de les activitats auxiliars i complementàries a este, així com dur a terme les actuacions d'inspecció que corresponguen en execució dels plans d'inspecció d'àmbit nacional i autonòmic en matèria de transport per carretera.

    c) Dur a terme la incoació i instrucció dels procediments sancionadors en matèria de transport per carretera.

    d) En relació amb el servici de taxi, dur a terme la gestió de les funcions administratives atribuïdes per la normativa que regule el sector del taxi a la Comunitat Valenciana.

    e) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèries de la seua competència sempre que no siguen expressament atribuïdes a altres servicis.





    DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



    Primera. Règim transitori de les unitats i llocs de treball

    Els diferents centres directius gestionaran els crèdits relatius a les competències que els han sigut atribuïdes per la present orde.

    Alhora, les unitats i llocs de treball de nivell administratiu configurats d'acord amb l'anterior estructura de conselleries del Consell i els corresponents reglaments orgànics i funcionals continuaran subsistents, retribuïts amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris als quals ho eren fins al moment, i donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que estaven gestionant amb anterioritat a l'entrada en vigor de la present orde, sense perjuí de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha sigut atribuïda.

    Tot el que s'ha exposat es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades del present reglament, així com les actuacions que siguen procedents sobre els esmentats llocs de treball en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica, i sense perjuí que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a esta. Així mateix, des del moment en què entre en vigor la present orde, i sense perjuí de tot això, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que siguen procedents, de conformitat amb la reorganització efectuada.



    Segona. De les funcions de l'Agència Valenciana de Canvi Climàtic



    Fins a la total operativitat de l'Agència Valenciana de Canvi Climàtic i el desplegament normatiu de la Llei 6/22, de 5 de desembre, del canvi climàtic i la transició ecològica de la Comunitat Valenciana, els assumptes i expedients que corresponguen a les matèries atribuïdes a l'Agència continuarà tramitant-los la Subdirecció General de Canvi Climàtic i Educació Ambiental.





    DISPOSICIÓ FINAL



    Única. Entrada en vigor

    La present orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    València, 6 de març de 2024



    La consellera de Medi Ambient,

    Aigua, Infraestructures i Territori,

    SALOMÉ PRADAS TEN