ORDRE 7/2020, d'11 de febrer, de la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es desplega el Decret 243/2019, de 25 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.



Publicat en:  DOGV núm. 8739 de 13.02.2020
Número identificador:   2020/1269
Referència Base de Dades:  001495/2020
 
  • Anàlisi jurídica

    Data d'entrada en vigor: 14.02.2020
    Data de fi de vigència: 30.04.2024
    Notes: Per la disposició derogatòria única de l'Ordre 9/2024, de 25 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, per la qual es desenvolupa el Decret 136/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació [2024/3695], es deroga esta ordre pel que concerneix les matèries que el Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el número i denominació de les conselleries, i les seues atribucions, assigna a la competència de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. La disposició derogatòria única de l'Ordre 3/2024. de 16 d'abril, de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, mitjançant la qual es desplega el Decret 226/2023, del Consell, de 19 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme [2024/3367], deroga aquest decret en la part corresponent a les matèries que el Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, assigna a la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.
    Aquesta disposició afecta:
      Desenvolupa o complementa:
    Aquesta disposició està afectada per:
      Derogada per:
      Modificada per:
  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: reglament intern, administració regional, organització administrativa , X legislatura, Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital


  • ORDRE 7/2020, d'11 de febrer, de la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es desplega el Decret 243/2019, de 25 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital. [2020/1269]

    Índex

    Preàmbul

    Títol I. Estructura i funcions dels serveis centrals de la Conselleria



    Capítol I. Unitats que depenen directament de la persona titular de la Conselleria

    Article 1. Gabinet de la persona titular de la Conselleria

    Capítol II. Unitats administratives que depenen de les secretàries autonòmiques

    Secció primera. Secretaria Autonòmica d'Universitats i Investigació



    Article 2. Direcció General d'Universitats

    Article 3. Subdirecció General d'Universitats

    Article 4. Direcció General de Ciència i Investigació

    Article 5. Subdirecció General de Ciència i Investigació

    Secció segona. Secretaria Autonòmica d'Innovació i Transformació Digital

    Article 6. Direcció General d'Innovació

    Article 7. Subdirecció General per al Foment de la Innovació

    Article 8. Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital

    Article 9. Subdirecció General per a l'Avanç de la Societat Digital i de la Intel·ligència Artificial

    Article 10. Direcció General per a la Lluita contra la Bretxa Digital



    Capítol III. Sotssecretaria

    Article 11. Sotssecretaria

    Article 12. Secretaria General Administrativa

    Article 13. Subdirecció General del Gabinet Tècnic

    Títol II. Les direccions territorials

    Article 14. Estructura territorial de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital

    Article 15. Titulars de les direccions territorials

    Article 16. Secretaries territorials

    Disposició transitòria única. Règim transitori de les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu

    Disposició final única. Entrada en vigor





    PREÀMBUL



    El Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, entre les quals es troba la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, amb competències en matèria d'universitats, ciència, i investigació i innovació tecnològica. Aquesta norma organitzativa ha sigut completada, quant a les secretaries autonòmiques, pel Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat.



    Per part seua, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, amb l'objectiu primordial d'atendre amb eficàcia les competències que s'han atribuït a cadascun dels departaments esmentats.

    Finalment, mitjançant el Decret 243/2019, de 25 d'octubre, del Consell, s'ha aprovat el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, que adequa la seua estructura directiva al nou marc normatiu i règim competencial, i determina les funcions que s'atribueixen als òrgans superiors i als centres directius que la componen.

    L'article 145.2 del Decret 105/2019 disposa que amb posterioritat a l'aprovació del reglament orgànic i funcional, el nivell administratiu es desenvoluparà mitjançant ordre d'aquesta conselleria.

    Per tot això, de conformitat amb l'article 4 del Decret 243/2019, de 25 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, i l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, previs informes de les conselleries d'Hisenda i Model Econòmic, i de Justícia, Interior i Administració Pública,







    ORDENE



    TÍTOL I

    Estructura i funcions dels serveis centrals de la Conselleria



    CAPÍTOL I

    Unitats que depenen directament

    de la persona titular de la Conselleria



    Article 1. Gabinet de la persona titular de la Conselleria

    El gabinet de la persona titular de la Conselleria és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata a aquesta, de la qual depén directament, i desenvolupa les funcions assenyalades en l'article 5 del Decret 243/2019, de 25 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.





    CAPÍTOL II

    Unitats administratives que depenen

    de les secretàries autonòmiques



    Secció primera

    Secretaria Autonòmica d'Universitats i Investigació



    Article 2. Direcció General d'Universitats

    De la Direcció General d'Universitats depén, com a unitat administrativa de nivell superior, la Subdirecció General d'Universitats.



    Article 3. Subdirecció General d'Universitats

    1. A la Subdirecció General d'Universitats li correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General d'Universitats, coordinar administrativament les relacions amb l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva i l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:



    a) Servei de Gestió Economicopressupostària de les Universitats.



    b) Servei de Regulació Universitària.

    c) Servei de Coordinació i Informació Universitària.



    2. Al Servei de Gestió Economicopressupostària de les Universitats li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Elaborar la proposta d'avantprojecte de pressupostos de la direcció general, en coordinació amb la resta de serveis de la Direcció General d'Universitats, així com gestionar el programa o programes pressupostaris assignats, i informar sobre el seu estat d'execució i grau de compliment tant dels seus objectius com de les seues línies d'actuació.



    b) Elaborar i gestionar els programes de finançament del sistema universitari, especialment els de caràcter plurianual, així com altres instruments de finançament i de col·laboració necessaris per al desenvolupament de les finalitats de les universitats públiques.

    c) Analitzar i elaborar la proposta de taxes per la prestació de serveis acadèmics universitaris i d'estudis superiors.

    d) Instruir i gestionar les beques i les ajudes als estudis universitaris i estudis superiors.

    e) Tramitar les propostes de les operacions de crèdit, financeres i de disposició de fons de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana.

    f) La gestió economicopressupostària que no siga expressament atribuïda a l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana, en matèria d'ensenyaments artístics superiors.

    g) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    3. Al Servei de Regulació Universitària li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Tramitar les propostes de creació, supressió, modificació, adscripció i integració, segons siga procedent, d'universitats, facultats, escoles tècniques superiors, escoles universitàries, instituts universitaris, col·legis universitaris i col·legis majors, i dels altres centres universitaris la creació dels quals no corresponga a les universitats, així com els expedients d'autorització d'ensenyaments universitaris oficials de grau, màster i doctorat.

    b) Coordinar l'organització dels procediments selectius necessaris per a l'accés a la universitat, així com del procediment de preinscripció per a l'accés als centres universitaris.

    c) Gestionar i dotar d'informació el Registre d'Universitats, Centres i Ensenyaments.

    d) Realitzar la gestió juridicoadministrativa en matèria d'ensenyaments artístics superiors que no siga expressament atribuïda a l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana.

    e) Tramitar les propostes i els projectes normatius de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva, quan no siga expressament atribuïda a aquesta entitat de dret públic.

    f) Elaborar i tramitar les propostes de normativa en matèria d'universitats i formació superior, així com la proposta i l'informe en relació amb els projectes normatius de competència de l'Estat o de la normativa vigent.

    g) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    4. Al Servei de Coordinació i Informació Universitària li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Gestionar els sistemes d'informació a les persones usuàries de tot el referent a les beques i ajudes als estudis universitaris.

    b) Elaborar, gestionar i realitzar el seguiment dels convenis de col·laboració en ensenyament universitari, així com el coneixement i la presa de raó dels convenis que subscriguen les universitats públiques de la Comunitat Valenciana amb els departaments i les entitats públiques o privades dependents o vinculades a la Generalitat.

    c) La presa de raó a què es refereix la disposició addicional quarta de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de coordinació del sistema universitari valencià, sense perjudici de les atribucions conferides al Servei de Gestió Economicopressupostària de les Universitats.



    d) Gestionar i implementar els sistemes d'informació universitària posats a la disposició de les persones usuàries en tot el referent a l'accés a la universitat i a l'oferta de títols i ensenyaments.

    e) Donar suport juridicoadministratiu al Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior i a la resta dels òrgans de coordinació interuniversitària, així com assistència a la secretaria d'aquests.



    f) Coordinar i realitzar el seguiment del Sistema Integrat d'Informació Universitària, així com l'elaboració d'informes i documentació estadística.

    g) Assessorar i elaborar informes tècnics en matèries competència de la Direcció General i en coordinació amb la resta de serveis de la Direcció General.

    h) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    Article 4. Direcció General de Ciència i Investigació

    De la Direcció General de Ciència i Investigació depén, com a unitat administrativa de nivell superior, la Subdirecció General de Ciència i Investigació.



    Article 5. Subdirecció General de Ciència i Investigació

    1. A la Subdirecció General de Ciència i Investigació li correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General de Ciència i Investigació, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servei de Política Científica.

    b) Servei de Gestió del Programa I+D+I.

    c) Servei de Promoció de la Investigació i Transferència Tecnològica.



    2. Al Servei de Política Científica li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Elaborar i tramitar les propostes de normativa i convocatòries d'ajuda en matèria de suport al talent investigador.

    b) Realitzar el seguiment i l'avaluació de les actuacions previstes en els programes operatius i les iniciatives de la Unió Europea en matèria d'I+D+I.

    c) Gestionar els programes d'inversió en millores i implantació d'infraestructures i equipaments per a la investigació, així com de les infraestructures científiques de caràcter singular.

    d) Gestionar els convenis i altres instruments de col·laboració en matèria d'investigació científica.

    e) Impulsar procediments, mitjans i sistemes d'optimització de recursos per a la gestió dels programes de suport a la investigació científica desenvolupats per la Direcció General.

    f) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    3. Al Servei de Gestió del Programa I+D+I li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Elaborar i tramitar les propostes de normativa i convocatòries d'ajuda en matèria de suport a la investigació científica i el desenvolupament tecnològic.

    b) Instruir i gestionar els procediments de concessió d'ajudes, beques i subvencions dirigits als subprogrames de promoció de la investigació científica i el desenvolupament tecnològic.

    c) Tramitar i executar els actes de gestió administrativa que li corresponguen en matèria de política científica i investigació.

    d) Elaborar informes i fer l'anàlisi i el seguiment de les actuacions en matèria d'I+D+I.

    e) Donar suport juridicoadministratiu en matèria d'I+D+I.

    f) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    4. Al Servei de Promoció de la Investigació i Transferència Tecnològica li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Realitzar estudis i anàlisis a fi d'elaborar les propostes de plans estratègics per al desenvolupament d'accions de foment, impuls i coordinació de la investigació científica i el desenvolupament tecnològic.



    b) Gestionar i impulsar mesures tendents a potenciar l'articulació del sistema valencià d'investigació científica, desenvolupament i innovació tecnològica i la seua connexió amb l'àmbit universitari i els estudis superiors.

    c) Dissenyar, analitzar i fer el seguiment de les activitats pròpies de la promoció i el foment, així com la millora de parcs i institucions científiques.

    d) Dissenyar i posar en marxa plans, programes i projectes destinats a la implementació d'actuacions concretes per a garantir l'èxit de la transferència ciència-tecnologia.

    e) Gestionar les mesures dissenyades per a difondre les estratègies d'investigació entre els diferents agents socials, així com els resultats obtinguts tant en l'àmbit dels parcs científics com en els diferents projectes d'investigació que duga a terme el centre directiu.



    f) Proposar, avaluar i fer el seguiment de convenis i altres instruments de cooperació amb institucions públiques i privades en matèria de foment de la transferència ciència-tecnologia. 

    g) Realitzar la coordinació amb la Fundació per al Foment d'Estudis Superiors per a la planificació, la programació i l'execució d'actuacions en matèria de suport al talent investigador.

    h) Gestionar la implantació d'acadèmies científiques, culturals i artístiques i el Registre d'Acadèmies de la Comunitat Valenciana.

    i) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    Secció segona

    Secretaria Autonòmica d'Innovació i Transformació Digital



    Article 6. Direcció General d'Innovació

    De la Direcció General d'Innovació depén, com a unitat administrativa de nivell superior, la Subdirecció General per al Foment de la Innovació.



    Article 7. Subdirecció General per al Foment de la Innovació

    1. A la Subdirecció General per al Foment de la Innovacio li correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General d'Innovació, coordinar administrativament les relacions amb l'Agència Valenciana de la Innovació, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servei de Suport al Sistema Valencià d'Innovació.

    b) Servei d'Assistència a la Innovació.



    2. Al Servei de Suport al Sistema Valencià d'Innovació li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Secundar i promoure les activitats dels agents del Sistema Valencià de la Innovació, i especialment dels instituts i els parcs tecnològics.



    b) Proposar, en col·laboracio amb l'Agència Valenciana de la Innovacio, iniciatives, en els àmbits que es consideren estratègics, per a incentivar i fomentar la innovació, incloent-hi les d'ús del coneixement i la col·laboracio publicoprivada.

    c) Impulsar l'Agenda Valenciana per a la Innovacio, alineada amb la del Govern d'Espanya i la de la Unio Europea.

    d) Promoure la col·laboracio, en l'àmbit de la investigació científica, el desenvolupament i la innovació tecnològica, entre universitats, centres d'investigació i innovació, empreses i altres organismes i entitats.

    e) Impulsar, en col·laboracio amb l'Agència Valenciana de la Innovació, programes en matèria d'investigacio, desenvolupament i innovació, sense perjudici de les competències d'uns altres òrgans.

    f) Gestionar programes operatius cofinançats per fons de l'Estat i de la Unió Europea en l'àmbit d'innovació.

    g) Qualsevol altra que li siga encomanada en relacio amb les matèries que li són pròpies.

    3. Al Servei d'Assistència a la Innovacio li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Secundar tècnicament les activitats administratives en l'àmbit de la Direccio General.

    b) Impulsar programes de foment de la innovació promoguts pel Govern d'Espanya i la Unio Europea, en l'àmbit de les seues competències, especialment els que estan dins de l'estratègia d'especialització intel·ligent RIS 3, i fer un seguiment d'aquests.

    c) Definir, actualitzar, implantar i fer el seguiment de l'estratègia general d'investigació, el desenvolupament tecnològic i la innovació en el marc de l'estratègia d'especialització intel·ligent.

    d) Tramitar expedients d'ajudes i subvencions en matèria d'innovacio.

    e) Col·laborar amb l'Agència Valenciana de la Innovació en l'impuls de la compra publica innovadora.

    f) Promoure la creació d'infraestructures d'innovació, parcs i instituts científics i tecnològics i centres empresarials de desenvolupament i innovació tecnològica.

    g) Qualsevol altra que li siga encomanada en relacio amb les matèries que li són pròpies.



    Article 8. Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital

    De la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital depén, com a unitat administrativa de nivell superior, la Subdirecció General per a l'Avanç de la Societat Digital i de la Intel·ligència Artificial.





    Article 9. Subdirecció General per a l'Avanç de la Societat Digital i de la Intel·ligència Artificial

    1. A la Subdirecció General per a l'Avanç de la Societat Digital i de la Intel·ligència Artificial li correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:

    a) Servei de Desenvolupament de l'Agenda Digital.

    b) Servei de Transformació Digital i Xarxes.

    c) Servei d'Execució de Projectes Estratègics per a la Societat Digital i de la Intel·ligència Artificial.

    2. Al Servei de Desenvolupament de l'Agenda Digital li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Elaborar, actualitzar i dirigir, l'Agenda Digital de la Comunitat Valenciana en coordinació amb els departaments implicats, amb atenció especial a la seua alineació i contribució a l'Agenda Digital per a Espanya i per a Europa.

    b) Alinear i coordinar les estratègies de la Generalitat i els seus programes per al desenvolupament de la societat digital, amb les d'altres administracions nacionals i internacionals.

    c) Impulsar la col·laboració en l'àmbit de la societat digital entre universitats, instituts tecnològics, empreses i administracions públiques.



    d) Coordinar les diferents iniciatives dels departaments de la Generalitat i dirigir una estratègia comuna, en matèria de desenvolupament de la societat digital.

    e) Definir programes, actuacions i projectes dins d'una estratègia global per a aconseguir els objectius d'avanç de la societat digital.

    f) Elaborar i promoure un marc legal que contribuïsca a accelerar i potenciar el desenvolupament de la societat digital a la Comunitat Valenciana.

    g) Assessorar la Secretaria Autonòmica d'Innovació i Transformació Digital i altres departaments de la Generalitat i els seus organismes autònoms en matèria de desenvolupament de la societat digital, i fomentar la coordinació i la cooperació de les actuacions en aquest àmbit.

    h) Organitzar fòrums i congressos nacionals i internacionals en l'àmbit de la societat digital.

    i) Fomentar la implantació de les infraestructures i els serveis avançats de telecomunicacions bàsics per al desenvolupament de la societat digital i en concret potenciar la implantació d'infraestructures i xarxes de telecomunicacions de banda ampla en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

    j) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    3. Al Servei de Transformació Digital i Xarxes li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Definir i coordinar una estratègia dirigida a promoure la transformació digital i cultural necessària perquè els avanços en la societat digital siguen efectius tant per a individus com per a empreses i organismes públics.

    b) Proposar actuacions i projectes, transversals i innovadors, a fi d'accelerar l'avanç de la societat digital.

    c) Implantar en l'àmbit de la Generalitat projectes i actuacions singulars d'èxit demostrat en altres entorns nacionals i internacionals.



    d) Establir estratègies de desenvolupament social centrades en el foment de l'ús de la tecnologia digital, de la informació i del coneixement, per part de la societat civil, de les empreses, i de les institucions públiques de la Comunitat Valenciana.

    e) Fomentar la transformació digital i cultural en la societat civil, en les empreses, i en les institucions públiques de la Comunitat Valenciana, per a facilitar l'èxit en el desenvolupament de la societat digital.

    f) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    4. Al Servei d'Execució de Projectes Estratègics per a la Societat Digital i de la Intel·ligència Artificial li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Fomentar el desenvolupament de projectes d'aplicació de la intel·ligència artificial per a la transformació digital de les administracions, del sector públic i del sector privat.

    b) Dirigir i executar programes per a incrementar les competències digitals dels empleats de l'Administració dins del marc europeu DIGCOMP, en coordinació amb el departament que té les competències en matèria funció pública de la Generalitat, i promoure la transformació cultural necessària per a oferir els serveis de l'Administració electrònica dins de la societat digital.

    c) Potenciar el foment d'àrees estratègiques de la nova economia com la intel·ligència artificial, la tecnologia blockchain, internet de les coses, aplicacions i xarxes 5G.

    d) Contribuir al desenvolupament d'un ecosistema capaç d'atraure empreses tecnològiques de referència.

    e) Executar programes i projectes estratègics d'infraestructures i serveis bàsics de telecomunicacions, per a l'avanç de la societat digital.



    f) Elaborar convenis o altres formes de col·laboració amb altres administracions o entitats, per a fomentar el desplegament de les infraestructures de telecomunicacions i serveis per a la societat digital.

    g) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    Article 10. Direcció General per a la Lluita contra la Bretxa Digital



    1. La Direcció General de Lluita Contra la Bretxa Digital s'estructura en els serveis següents:

    a) Servei d'Observatori de la Societat Digital.

    b) Servei de Programes per a la Reducció de la Bretxa Digital.



    2. Al Servei d'Observatori de la Societat Digital li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Crear i mantindre un sistema d'indicadors de desenvolupament de la societat digital, amb atenció especial als indicadors de bretxa digital i desigualtats.

    b) Determinar, periòdicament, l'índex d'economia i societat digital (DESI) en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

    c) Analitzar l'evolució de l'estat general i avanç de la societat digital i la contribució de cadascun dels projectes, especialment, els inclosos dins de l'Agenda Digital de la Comunitat Valenciana.

    d) Realitzar estudis d'avaluació comparativa preveient iniciatives de referència nacionals i internacionals.

    e) Realitzar un informe anual en el qual es reflectisca l'avanç desenvolupat al llarg d'aquest període, una anàlisi completa de cadascuna de les iniciatives, els seus resultats, i l'estudi comparatiu per al període corresponent, que coordine la publicació dels resultats i la difusió d'aquests amb el servei competent de la Generalitat Valenciana.

    f) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    3. Al Servei de Programes per a la Reducció de la Bretxa Digital li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Definir les accions i els programes que cal desenvolupar per a la consecució dels objectius de reducció de la bretxa digital.

    b) Implementar en els programes de reducció de bretxa digital les mesures correctives proposades pel Servei d'Observatori de la Societat digital.

    c) Promoure i coordinar l'execució dels programes de reducció de bretxa digital que es posen en marxa en col·laboració amb entitats i organismes de la Generalitat.

    d) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.





    CAPÍTOL III

    Sotssecretaria



    Article 11. Sotssecretaria

    De la Sotssecretaria depenen les següents unitats administratives de nivell superior:

    1. Secretaria General Administrativa.

    2. Subdirecció General del Gabinet Tècnic.



    Article 12. Secretaria General Administrativa

    1. A la Secretaria General Administrativa li correspon, amb la màxima jerarquia del nivell administratiu, donar suport directe a la persona titular de la Sotssecretaria i, sota la seua autoritat, exercir la direcció, la coordinació i la supervisió dels serveis generals de la Conselleria, de conformitat amb el que preveu l'article 73.2 de la Llei 5/1983, del Consell.

    La Secretaria General Administrativa s'estructura en els serveis següents:

    a) Servei de Contractació i Assumptes Generals.

    b) Servei de Gestió Econòmica i Pressupostos.

    c) Servei de Personal.

    d) Servei de Coordinació i Suport Tècnic.



    2. Al Servei de Contractació i Assumptes Generals li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb la contractació de la Conselleria.

    b) Estudiar, preparar, formalitzar i portar el seguiment dels expedients de contractació.

    c) Tramitar la contractació derivada dels acords marc formalitzats per la Central de Compres de la Generalitat.

    d) Elaborar els informes i les propostes en relació amb l'activitat contractual del departament.

    e) Organitzar i coordinar el personal subaltern i els auxiliars de serveis comprenent la gestió del servei de valises i la gestió i les relacions amb el servei de correus.

    f) Gestionar, controlar i supervisar els serveis generals i les dependències comunes, així com el règim interior i el manteniment d'instal·lacions de la Conselleria.

    g) Gestionar i coordinar les diferents oficines d'informació pública del departament i vetlar pel funcionament correcte del Registre General d'entrada i eixida de documents, i coordinar les diferents plataformes de registre telemàtic intern o entre administracions implantades en el si de la Generalitat i que concerneixen a tots els departaments de la Conselleria, així com l'arxiu general de la Conselleria.



    h) Planificar els horaris, l'organització, la coordinació i l'assignació de serveis que ha de realitzar el personal conductor adscrit a la Sotssecretaria.

    i) Qualsevol altra que li siga encomanada per la Secretaria General Administrativa, en relació amb les matèries que li són pròpies.



    3. Al Servei de Gestió Econòmica i Pressupostos li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Controlar i fer el seguiment de l'execució pressupostària i les seues modificacions i la gestió de les despeses i els ingressos.

    b) Elaborar l'avantprojecte de pressupost de la Conselleria.

    c) Supervisar l'activitat de gestió econòmica i pressupostària de tots els òrgans de la Conselleria.

    d) Gestionar les despeses de personal i la tramitació de les incidències de nòmina.

    e) Coordinar i fer el seguiment de les diferents caixes pagadores de la Conselleria, així com la comptabilització dels comptes justificats dels fons de caixa fixa gestionats pels centres directius de la Conselleria.



    f) Coordinar i elaborar la informació econòmica que sol·liciten la Sindicatura de Comptes, la Intervenció General o altres òrgans superiors o de control.

    g) Realitzar totes les actuacions econòmiques relatives als arrendaments de béns immobles destinats a dependències pròpies de la Conselleria.

    h) Tramitar i efectuar les gestions encaminades a donar degut compliment d'execució de sentències i altres resolucions judicials, les decisions de les quals condemnen la Conselleria al pagament de quantitat líquida.

    i) Qualsevol altra que li siga encomanada per la Secretaria General Administrativa, en relació amb les matèries que li són pròpies.



    4. Al Servei de Personal li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Gestionar la incorporació, el cessament i els canvis d'adscripció de tot el personal de la Conselleria.

    b) Elaborar les propostes de modificació que afecten les relacions de llocs de treball, així com els plans anuals d'actuació en matèria de personal.

    c) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal.

    d) Tramitar les vacances, les llicències, els permisos i exercir el control horari.

    e) Tramitar els recursos en matèria de personal i procediments disciplinaris.

    f) Custodiar i mantindre tots els expedients de personal.

    g) Qualsevol altra que li siga encomanada per la Secretaria General Administrativa, en relació amb les matèries que li són pròpies.



    5. Al Servei de Coordinació i Suport Tècnic li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Efectuar estudis i propostes sobre modificació de la normativa vigent, elaboració de projectes normatius.

    b) Coordinar i proposar la millora i la racionalització dels procediments i els processos administratius i de normalització de documentació administrativa, en col·laboració amb la resta d'unitats del departament.

    c) Assistir tècnicament els centres directius en la preparació de convocatòries de subvencions, així com per a la implantació de procediments de gestió.

    d) Coordinar i impulsar la tramitació de les convocatòries de subvencions i ajudes.

    e) Coordinar, supervisar i impulsar la tramitació dels convenis de col·laboració que haja de subscriure el departament.

    f) Elaborar informes de textos normatius provinents d'altres conselleries.

    g) Tramitar els suggeriments i les queixes que afecten matèries pròpies.

    h) Elaborar els informes tecnicojurídics relatius a l'activitat competencial de la Conselleria.

    i) Tramitar els procediments de responsabilitat patrimonial.

    j) Coordinar i vetlar pel compliment, en l'àmbit de la Conselleria, de la normativa en matèria de protecció de dades i de la seguretat de la informació, sense perjudici de les funcions del delegat o delegada de protecció de dades i de l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació.

    k) Qualssevol altres funcions de finalitat anàloga que li siguen encomanades.



    Article 13. Subdirecció General del Gabinet Tècnic

    1. Depenent funcionalment de la persona titular de la Conselleria i orgànicament de la Sotssecretaria, a la Subdirecció General del Gabinet Tècnic li corresponen les funcions concernents a assessorament tècnic, informes, estudis, documentació i seguiment parlamentari.



    El Gabinet Tècnic exercirà com a unitat d'igualtat de la Conselleria, amb caràcter transversal i en coordinació amb la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones, les funcions següents:



    a) Vetlar per l'aplicació efectiva del principi d'igualtat entre dones i homes.

    b) Dur a terme el seguiment, l'avaluació del desenvolupament i el grau de compliment de la normativa vigent en matèria d'igualtat entre dones i homes.

    c) Assessorar en l'elaboració d'informes sobre impacte per raó de gènere.

    d) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en els contractes, subvencions, convenis, acords, gestió de recursos humans i qualsevol altra actuació que es duga a terme en l'àmbit de les seues competències, així com analitzar l'impacte dels resultats que han tingut respecte al gènere la seua realització.

    e) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en l'elaboració dels pressupostos.

    f) Recaptar la informació estadística generada per l'activitat del departament i assessorar en relació amb la seua elaboració, així com fer l'anàlisi, el seguiment i el control, des de la dimensió de gènere, de les estadístiques oficials relacionades amb l'àmbit competencial d'aquest.

    g) Promoure l'elaboració d'estudis d'investigació i informes tècnics de diagnòstic de la situació de les dones, en relació amb les àrees d'activitat del departament, amb la finalitat de detectar i corregir possibles situacions de desigualtat entre dones i homes.

    h) Assessorar en l'elaboració dels plans d'igualtat previstos en la normativa de funció pública valenciana, col·laborar en la seua avaluació i proposar l'adopció de mesures correctores.

    i) Impulsar la formació i la sensibilització del personal del seu departament en relació amb l'abast i el significat del principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, mitjançant la formulació de propostes d'accions formatives a la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones.

    j) Impulsar i proposar mesures específiques adreçades a corregir situacions de desigualtat social que afecten especialment dones en exclusió social, víctimes de violència o que pateixen discriminació múltiple.

    k) Promoure i impulsar el desenvolupament de les mesures de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar que s'adopten des de la Conselleria amb competències en funció pública.



    2. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic s'estructura en els serveis següents:

    a) El Servei d'Informes i Activitat Parlamentària.

    b) El Servei de Documentació, Estadística i Coordinació d'Assumptes Europeus.



    3. Al Servei d'Informes i Activitat Parlamentària li correspon l'exercici de les funcions següents:

    a) Assessorar, d'acord amb criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària, a la persona titular de la Conselleria.

    b) Elaborar i analitzar informació i documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria.

    c) Preparar informes, estudis tècnics i memòries de les matèries pròpies de la Conselleria.

    d) Proposar i tramitar les actuacions de la Conselleria relacionades amb l'activitat parlamentària.



    4. Al Servei de Documentació, Estadística i Coordinació d'Assumptes Europeus, li correspon l'exercici de les funcions següents:



    a) Gestionar les bases de dades documentals d'interés per a la Conselleria.

    b) Col·laborar en el tractament, l'organització i la recuperació de la documentació rellevant per al desenvolupament de les funcions d'assessorament corresponents a la Subdirecció General.

    c) Proposar i elaborar publicacions i estadístiques en matèries pròpies de la Conselleria.

    d) Assessorar, conformement a criteris de competència tècnica, la persona titular de la Conselleria en estratègies, iniciatives i programes europeus.

    e) Secundar els òrgans superiors i el nivell directiu de la Conselleria en la planificació i el desenvolupament d'estratègies d'actuació d'aquesta i, en particular, en assumptes europeus.

    f) Coordinar les activitats relacionades amb la Unió Europea, en l'àmbit competencial de la Conselleria.





    TÍTOL III

    Les direccions territorials



    Article 14. Estructura territorial de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital

    1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en cadascuna de les tres províncies d'Alacant, Castelló i València, amb rang de subdirecció general, hi haurà una direcció territorial de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, sota la dependència orgànica de la Sotssecretaria i amb competència en el territori de la respectiva província.

    2. Funcionalment, les direccions territorials depenen de cada centre directiu, en consideració a la matèria a la qual, en cada cas, es referisca l'actuació administrativa corresponent.



    Article 15. Titulars de les direccions territorials

    1. Al capdavant de cadascuna de les direccions territorials hi haurà un director o directora territorial, nomenat per la persona titular de la Conselleria, amb el caràcter de representant permanent d'aquesta en el seu respectiu territori, que exercirà les funcions en matèria d'innovació, universitats, ciència i societat digital.

    2. Als titulars de les direccions territorials els correspon la direcció de tots els serveis, programes i activitats que desenvolupen les unitats i els centres dependents o integrats en la direcció territorial, i exercir les funcions de direcció, coordinació i control d'aquests.



    3. Correspon a la persona titular de la direcció territorial vetlar pel desenvolupament adequat de les funcions pròpies de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital en el seu àmbit territorial, que no es troben específicament atribuïdes a altres òrgans de l'Administració.

    4. La persona titular de la direcció territorial exerceix les funcions que li atribueixen les disposicions vigents, així com les que expressament li deleguen els òrgans directius competents.



    Article 16. Secretaries territorials

    De cada direcció territorial depén una secretaria territorial, amb rang de servei, les funcions del qual són les següents:

    1. Dur a terme la coordinació interna dels serveis i les unitats administratives en l'àmbit de la direcció territorial.

    2. Exercir les funcions relatives a gestió administrativa, gestió de personal, gestió econòmica i pressupostària, contractació administrativa, assumptes generals, informació i registre d'entrada i eixida de documents.

    3. Prestar assistència a la direcció territorial i, en general, totes les altres que li encomane aquesta, segons les matèries que li són pròpies i que no estiguen específicament assignades per aquesta ordre a altres unitats administratives.





    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



    Única. Règim transitori de les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu

    Els diferents centres gestionaran els crèdits relatius a les competències que els han sigut atribuïdes.

    Al mateix temps, les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu configurades d'acord amb l'anterior estructura de conselleries del Consell i els reglaments orgànics i funcionals corresponents continuaran subsistents, retribuïdes amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb els quals funcionaven fins al moment, i donant el suport administratiu en relació amb els assumptes i els expedients que els corresponguen en les matèries que gestionaven amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquesta ordre, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha sigut atribuïda.

    Tot això es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades d'aquesta ordre, així com les actuacions que siguen procedents sobre els llocs de treball esmentats en el marc de la normativa vigent en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta. Així mateix, des del moment d'entrada en vigor d'aquesta ordre i sense perjudici de l'anterior es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que siguen procedents, de conformitat amb la reorganització efectuada.





    DISPOSICIÓ FINAL



    Única. Entrada en vigor

    Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    València, 11 de febrer de 2020



    La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital,

    CAROLINA PASCUAL VILLALOBOS