ORDRE 2/2016, de 15 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen tres beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Reformes Democràtiques.



Publicat en:  DOGV núm. 7727 de 24.02.2016
Número identificador:   2016/1203
Referència Base de Dades:  001405/2016
 
  • Anàlisi jurídica

    Data d'entrada en vigor: 25.02.2016
  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques
    Grup temàtic: Beques i pràctiques de formació, Legislació
    Matèries: Ocupació i formació professional


  • ORDRE 2/2016, de 15 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen tres beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Reformes Democràtiques. [2016/1203]

    L'article 5 del Decret 7/2015, de 29 de juny, modificat pel Decret 10/2015, de 6 de juliol, ambdós del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, assigna a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques les competències en matèria de justícia, reformes democràtiques, funció pública, consultes populars i electorals, col·legis professionals, fundacions, associacions, registres i notariat.

    El Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, en l'article 20.2.b, atribueix a la Direcció General de Reformes Democràtiques les funcions en matèria d'impuls d'instruments que aprofundisquen en el desenvolupament democràtic de la Comunitat, consultes populars i electorals en el marc de la Llei orgànica del Règim Electoral General i la Llei Electoral Valenciana, i relacions amb la professió titulada de gestor administratiu, als efectes d'exercir les funcions traspassades a la Generalitat per l'Administració General de l'Estat. En aquest mateix sentit, l'article 10 del Decret 154/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, recull amb major detall les competències de la Direcció General de Reformes Democràtiques.



    En el marc de la política de la Generalitat dirigida a l'especialització de totes aquelles persones que es troben en possessió de titulació de llicenciat o del grau en Dret, que han finalitzat els seus estudis en dates recents i dins de les disponibilitats pressupostàries de l'any 2016, de conformitat amb el que estableix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, desenvolupada pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament; el Decret 132/2009, del Consell, de 4 de setembre, pel qual es regula la concessió de beques; l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el capítol II del Decret 132/2009; i el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social, la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques convoca tres beques destinades a persones interessades, posseïdores de la llicenciatura o del grau en Dret, d'acord amb la normativa aplicable.



    Per això, d'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de Subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei esmentada; l'article 28 de la Llei de la Generalitat Valenciana 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions; el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat; i l'article 7.3 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, i en virtut de les facultats que em confereix el Decret 154/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques,







    ORDENE



    Primer

    1. Convocar, en règim de concurrència competitiva, sota els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, la concessió de tres beques destinades a persones que es troben en possessió de la titulació de llicenciat o graduat en Dret, d'acord amb la normativa aplicable, per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Reformes Democràtiques durant l'exercici 2016.



    Aquesta convocatòria té per objecte recolzar la formació complementària, millora i especialització professional, posant en relació els coneixements adquirits i aquelles noves realitats o perspectives de futur que pogueren derivar-se de la gestió de les polítiques de la Generalitat, destinades a aprofundir en el desenvolupament democràtic en la Comunitat, especialment les relacionades amb les reformes democràtiques, drets i llibertats.

    2. L'import màxim destinat a finançar les beques esmentades ascendeix a 38.000 € (trenta-vuit mil euros), amb càrrec a la línia de subvenció S7924000 del programa 112.70 del Projecte de la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a 2016, programa destinat a Reformes Democràtiques.

    L'import global màxim de les subvencions quedarà condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient per a atendre-les en el pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2016.



    Segon

    Aprovar les bases per les quals es regula la present convocatòria, incloses com a annex I d'aquesta ordre, així com el barem de mèrits que s'incorpora com a annex II.



    Tercer

    Les beques a concedir per la present convocatòria no estan subjectes a la política de la competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no precisen notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que quant a la qualitat del beneficiari (llicenciats i diplomats universitaris) i de l'objecte de les beques (pràctiques professionals d'aquests), aquestes accions subvencionables no afecten la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc no afavoreixen determinades empreses o produccions.



    Per tant, amb la percepció de les esmentades beques no hi ha cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns i serveis que permeten la possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, als efectes assenyalats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques (DOCV 5596, 11.09.2007).



    DISPOSICIONS FINALS



    Primera

    En tot allò no regulat en aquesta ordre, caldrà ajustar-se al que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions; els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions, en el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques; i en l'Ordre 17/2011, de 6 de maig de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el capítol II de les beques de pràctiques professionals del Decret 132/2009 precitat.



    Segona

    Es delega en la Direcció General de Reformes Democràtiques, la facultat de resoldre aquestes beques i se l'autoritza perquè dicte les resolucions i instruccions necessàries per al desplegament i execució d'aquesta ordre.

    Tercera

    La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



    Quarta

    De conformitat amb el que estableixen els articles 107, 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en relació amb els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició, o bé cabrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, tot això en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

    a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació.

    b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació.



    València, 15 de febrer de 2016



    La consellera de Justícia, Administració Pública,

    Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques,

    GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO





    ANNEX I

    Bases de la convocatòria de tres beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Reformes Democràtiques



    Primera. Objecte i nombre de beques

    1. La present convocatòria té per objecte la concessió de tres beques, sota els principis de publicitat, transparència, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Reformes Democràtiques. Les beques estan destinades a recolzar la formació complementària, la millora i l'especialització professional de totes aquelles persones que es troben en possessió de la titulació de llicenciat o graduat en Dret, en el moment de finalització del termini de sol·licituds, d'acord amb la normativa aplicable, posant en relació els coneixements adquirits i aquelles noves realitats o perspectives de futur que pogueren derivar-se de la gestió de les polítiques de la Generalitat. En concret, les destinades a aprofundir en el desenvolupament democràtic a la Comunitat Valenciana, especialment les relacionades amb les reformes democràtiques, els drets i les llibertats.



    Segona. Dotació econòmica

    De conformitat amb l'article 17.1 i la disposició final segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, en relació amb la Resolució d'1 de novembre de 2009, del vicepresident segon del Consell i conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'estableix la quantitat inicial de percepció per a les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del referit decret, cada una de les beques que es concedisca en el marc d'aquesta convocatòria estarà dotada amb 1.000,00 € (mil euros) bruts mensuals. Sobre l'import esmentat haurà de practicar-se la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, si és el cas, hi pogueren correspondre.

    S'atorgaran fins a un total de tres beques amb un import global màxim de 38.000 € (trenta-vuit mil euros), amb càrrec al pressupost de l'exercici 2016.



    Tercera. Durada de les beques

    El període de durada de les beques serà com a màxim de 12 mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió, sempre condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient, que serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, sense perjuí de la possibilitat de pròrroga condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient.



    Quarta. Comissió avaluadora

    1. Les sol·licituds presentades seran valorades per una comissió avaluadora, que elevarà proposta motivada de resolució a la persona titular de la Direcció General de Reformes Democràtiques.

    1. La comissió avaluadora estarà integrada pels membres següents:



    a) President/a: el subdirector general de Reformes Democràtiques, o persona que el substituïsca

    b) Vocals:

    El cap del Servei d'Anàlisi i Impuls dels Drets, Llibertats i Desenvolupament Democràtic, qui actuarà com a secretari de la comissió, o persona que el substituïsca.

    La cap del Servei de Promoció i Divulgació dels Drets, Llibertats i Desenvolupament Democràtic, o persona que la substituïsca.



    Dos tècnics de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques pertanyents al grup A1, o persones que els substituïsquen.

    La comissió avaluadora podrà servir-se d'assessors externs, personal funcionari de la Generalitat, quan ho considere convenient.

    2. La comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, a allò que s'ha disposat per als òrgans col·legiats en el capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en relació amb l'article 18 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

    La comissió prendrà els seus acords per majoria simple, s'alçarà acta de les sessions que faça i amb motivació dels acords que s'adopte i, conclòs el procés de selecció, elevarà la seua proposta, en forma i termini per a la seua resolució, a la Direcció General de Reformes Democràtiques.



    Cinquena. Instrucció

    1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General de Reformes Democràtiques que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.



    Sisena. Unitat de realització de les pràctiques i titulacions admeses

    1. Les pràctiques professionals dels becaris es realitzaran en la Direcció General de Reformes Democràtiques, i la direcció tècnica dels becaris recaurà sobre les persones titulars del Servei d'Anàlisi i Impuls dels Drets, Llibertats i Desenvolupament Democràtic i del Servei de Promoció i Divulgació dels Drets, Llibertats i Desenvolupament Democràtic.



    Setena. Sol·licitants i requisits

    1. No podran optar a aquestes beques els qui, en el moment de publicar-se la convocatòria, ja estiguen gaudint d'una altra beca de pràctiques professionals en la Generalitat, excepte en els supòsits següents:

    a) Quan es tracte de sol·licitants que estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat i resten menys de dos mesos per a la seua finalització.

    b) Quan es tracte de sol·licitants que, en el moment de concórrer a aquesta convocatòria, estiguen gaudint d'una beca per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Reformes Democràtiques, obtinguda en una convocatòria anterior.

    2. Podran optar a l'obtenció d'una de les beques objecte d'aquesta convocatòria els qui reunisquen, al terme del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:

    a) Ser espanyol o nacional d'un estat membre de la Unió Europea.

    Els aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar prou coneixements en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es verificarà, si és el cas, durant el procés de selecció.

    b) No ser major de 35 anys.

    c) Estar en possessió de la titulació exigida per a concórrer a aquesta convocatòria, prevista en la base 1a.1, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la seua finalització.

    d) No haver sigut beneficiari de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

    De conformitat amb el que estableix la disposició transitòria segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, el mencionat termini començarà a computar-se a partir de l'entrada en vigor de la norma esmentada (09.09.2009).

    e) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la qual cosa s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat, www.gva.es.

    f) No patir malaltia o discapacitat que impedisca el compliment de les obligacions inherents a la concessió i el normal desenvolupament de les pràctiques professionals.

    Les persones amb discapacitat en què no concórrega aquest impediment podran al·legar la seua condició de discapacitat, als efectes de dirimir el possible empat que puga produir-se en els termes inclosos en l'apartat quart de la base onze d'aquesta convocatòria.



    Vuitena. formalització de les sol·licituds i termini de presentació

    1. Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran exclusivament per via electrònica, la sol·licitud i currículum de forma completa segons models normalitzats, en el termini de 20 dies naturals comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

    2. Ambdós documents són obligatoris i estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat www.gva.es, en omplir aquests formularis s'obtindrà l'autobaremació inicial dels mèrits adduïts en el currículum, que es calcularà de forma automàtica a partir de la informació aportada en aquell. El resultat de la baremació esmentada es visualitzarà com un camp més del formulari.

    3. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable per mitjà de la qual el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que hi adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció que s'estimen oportuns. Segons el que disposa l'article 71 bis de la Llei 30/1992, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, o manifestació, en l'esmentada declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.

    4. Igualment, l'esmentat formulari de sol·licitud, inclou una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

    5. Així mateix, el formulari conté una indicació que les dades de caràcter personal contingudes en aquell podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament pel seu titular responsable, en l'ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informa els interessats de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.

    6. Per a poder realitzar la presentació electrònicament, el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica, per mitjà del certificat reconegut per a ciutadans emès per l'Institut Valencià de Finances (que ha assumit les funcions de l'anterior Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica des de l'1.01.2014), o del DNI electrònic.

    7. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica.

    8. Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic.

    9. Només s'admetrà una única sol·licitud per aspirant, amb independència que un mateix sol·licitant puga reunir una o més de les titulacions previstes en la base primera d'aquesta convocatòria.

    10. En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presentara més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça les anteriors sol·licituds.



    Novena. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits

    1. A fi de reduir les càrregues administratives a les persones interessades, amb la sol·licitud i el currículum els sol·licitants, en el moment de la presentació de la instància, no acompanyaran documentació justificativa dels mèrits al·legats.

    2. Els sol·licitants que hagen sigut seleccionats per a la fase d'entrevista, hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment en què acudisquen a la realització de l'entrevista.

    Si la documentació presentada no reunira els requisits indicats en aquesta convocatòria o no foren aportats alguns dels documents exigits, es requerirà l'interessat perquè, en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, esmene o acompanye els documents preceptius, de conformitat amb l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en relació amb l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i amb l'article 15.5 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se'l tindrà per desistit en la seua sol·licitud prèvia resolució dictada a l'efecte.



    3. Els mèrits que no siguen prou acreditats, no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

    4. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que alguna de les persones sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits. En el cas que no foren acreditats en el termini que s'establisca en el requeriment efectuat, quedarà exclòs del procés, prèvia indicació de les inexactituds o falsedats formulades per les persones sol·licitants.



    Deu. Procediment electrònic

    1. En tots els casos es garantirà la inalterabilitat de les sol·licituds d'iniciació i del currículum, així com de la documentació que s'acompanye, una vegada presentades i admeses en el registre electrònic. Qualsevol alteració que puga realitzar-se després de l'admissió de la sol·licitud i que no siga merament tècnica als efectes de lectura, emmagatzematge, arxiu o transmissió, es tindrà per no posada.

    2. En qualsevol moment al llarg del procediment l'òrgan instructor podrà sol·licitar als òrgans, administracions i entitats competents la transmissió telemàtica d'aquelles dades que siguen necessàries per a la correcta Instrucció del procediment, permetent la comprovació dels fets sobre els quals haja de pronunciar-se la resolució. Les transmissions de dades tindran la naturalesa jurídica de certificats, quan siguen signades electrònicament pel titular de l'òrgan responsable de les dades transmeses i hi conste expressament tal naturalesa.

    3. Es posarà a disposició de les persones interessades en el procediment un servei electrònic d'accés restringit a l'expedient, on aquelles podran consultar la informació sobre l'estat de la tramitació del procediment, que inclourà la relació d'actes de tràmit realitzats, amb indicació sobre el seu contingut, així com la data en què es dicten.



    4. Les notificacions i comunicacions al llarg de tot el procediment seran electròniques, sense perjuí del dret dels sol·licitants de l'elecció de la via o canal pel qual vullguen comunicar-se amb l'administració.





    Onze. Procés de selecció

    1. La selecció dels becaris s'ordenarà en primer lloc d'acord amb la puntuació obtinguda en l'autobaremació, basant-se en els mèrits requerits en cada convocatòria.

    A la vista dels mèrits al·legats en el currículum, la comissió avaluadora els valorarà d'acord amb la informació obtinguda en l'autobaremació que s'obtindrà de forma automàtica en omplir el currículum que, en tot cas, respectarà els apartats i les puntuacions del barem general establit en l'annex II del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, i publicarà durant 10 dies el llistat provisional, en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet www.gva.es, ordenat segons la puntuació obtinguda per tots els aspirants, per a la fase d'al·legacions.

    2. Els candidats i candidates que obtinguen la millor puntuació seran convocats per a la realització d'una entrevista, en la qual es valorarà l'adequació del perfil personal i professional dels candidats i candidates a les activitats a desenvolupar.

    3. Finalitzat el procés selectiu, la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies, elaborarà una proposta de resolució que contindrà la relació de persones beneficiàries i una borsa de reserva per a cada un dels plans d'estudis inclosos en la present convocatòria; les borses estaran constituïdes pels aspirants que no resulten adjudicataris de les beques, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que pogueren produir-se durant el període de la seua vigència.

    4. A fi d'aplicar els principis generals arreplegats en el Reial Decret Llei 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General de Drets de les Persones amb Discapacitat i de la seua Inclusió Social, i en la Llei 11/2003, de 10 d'abril, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, els supòsits d'empat es resoldran en favor dels aspirants que acrediten el reconeixement d'aquesta condició, segons s'estableix en l'article 2 de la segona llei esmentada.



    5. La resta de supòsits d'empat es resoldran en favor d'aquell aspirant que presente millor expedient acadèmic, d'acord amb la valoració establida en el barem de mèrits inclòs en l'annex II de l'ordre de convocatòria. De persistir l'empat, es resoldrà en favor de l'aspirant que reunisca millor puntuació en la resta dels apartats del curriculum vitae, seguint el mateix ordre que s'arreplega en el barem de referència. De mantindre's l'empat entre els candidats esmentats a l'entrevista, es resoldrà en favor de l'aspirant amb millor puntuació obtinguda en aquest apartat.



    Dotze. Concessió, notificació i publicitat

    1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió de valoració, la Direcció General de Reformes Democràtiques dictarà la resolució de la convocatòria.

    2. La Direcció General de Reformes Democràtiques, a proposta de la comissió avaluadora, podrà declarar deserta, totalment o parcialment, la concessió de les beques convocades quan cap dels candidats no obtinga un mínim de 8 punts en la suma dels cinc primers apartats del barem de mèrits que figura com a annex II a l'ordre de convocatòria, o quan només l'obtinga un nombre de candidats inferior al total de beques convocades.

    3. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen les beques atorgades, els beneficiaris, les quantitats concedides i la seua finalitat.

    La publicació de l'esmentada resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposen els articles 58 i 59.6 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, www.gva.es.



    4. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, a comptar de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, sense perjuí que puga ampliar-se en els termes que preveu l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

    Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

    5. Les resolucions que es dicten esgoten la via administrativa i, en contra, podrà interposar-se, potestativament, recurs de reposició davant l'òrgan que ostente la competència originària per a resoldre, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent, o recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent. Tot això sense perjuí de la interposició, per part dels interessats, de qualsevol altre recurs que hi estimen pertinent.



    Tretze. Obligacions i drets dels beneficiaris

    1. Els beneficiaris de les beques hauran:

    a) D'incorporar-se a la Direcció General de Reformes Democràtiques en el termini que s'indique en la resolució de concessió.

    La no incorporació injustificada d'un becari en la data indicada s'interpretarà com una renúncia a la beca concedida. En aquest cas, es podrà concedir una nova beca al candidat que corresponga segons la regulació de les borses de reserva per a substitucions establides en la base setze d'aquesta convocatòria.

    b) De realitzar l'activitat que ha motivat la concessió de la beca durant tot el seu període de gaudi, d'acord amb les directrius que ordene la persona que exercisca la direcció tècnica de cada un dels beneficiaris de les beques.

    c) D'estar al corrent en el compliment dels seus obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de les beques, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

    Als efectes de garantir el compliment d'aquesta obligació, la presentació de la sol·licitud per part dels interessats comportarà l'autorització als òrgans gestors de la conselleria per a demanar, per via telemàtica, els oportuns certificats de l'Agència Tributària, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i de la Seguretat Social.



    d) De guardar el degut secret i la confidencialitat dels assumptes en què intervinga.

    e) De complir les altres obligacions que s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com les que es deriven del conjunt de les bases d'aquesta convocatòria.



    f) D'aportar en el termini dels 10 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, degudament omplit i subscrit pel beneficiari, l'imprès de domiciliació bancària, en el qual constarà el número de compte en què es rebran les transferències mensuals, i que es troba disponible en portal institucional de la Generalitat en internet, www.gva.es.



    2. L'obtenció d'una beca en el marc d'aquesta convocatòria és incompatible amb l'exercici de les activitats pròpies de qualsevol altra beca o ajuda, així com amb la realització de qualsevol altra activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i la dedicació de la beca obtinguda, o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del seu normal desenvolupament.

    3. La condició de becari no genera relació laboral ni cap administrativa amb la Generalitat, i les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

    Durant el període de vigència de les beques i a fi que la quantia de les ajudes concedides no es veja indirectament minvada, es podran abonar ajudes complementàries per a compensar les despeses derivades de l'assistència a cursos, seminaris, esdeveniments o altres activitats que, a consideració dels tutors responsables de la formació, s'entenguen necessàries o convenients en funció dels propòsits de les pròpies beques. En tals casos, les despeses esmentades els seran rescabalades en els termes que, per al personal de la Generalitat i l'adscrit funcionalment al seu servei, estableix el Decret 24/1997 d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, modificat pel Decret 64/2011, de 27 de maig, del Consell.



    Quan la persona beneficiària d'una de les beques concedides siga empleat o empleada de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que escaiga, d'acord amb la normativa corresponent en matèria de funció pública.

    4. Durant el període de gaudi de les beques, els beneficiaris hauran d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què s'organitze per part de la direcció tècnica.

    5. En els supòsits en què per raó de part, adopció o acolliment s'interrompa el període de durada establit per a la beca, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà amb posterioritat el període interromput.

    Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.

    6. A la finalització del període de durada de les beques, i en el termini màxim de 30 dies, els beneficiaris hauran d'entregar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits. L'entrega de la memòria i l'informe favorable posterior per part de la direcció tècnica seran condicions indispensables per al pagament de l'import de l'últim mes del període de durada de les beques.

    7. En acceptar les bases de la present convocatòria, els beneficiaris de les beques que puguen concedir-se cedeixen, gratuïtament i de forma indefinida, els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de les activitats exercides en virtut de les beques esmentades, així com la memòria final que presenten, reservant-se la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques el dret de publicar-les i d'utilitzar-les.

    8. De forma indistinta, qualsevol dels caps de servei que n'exercisca la direcció tècnica, podrà proposar que es deixen sense efecte beques concedides, amb audiència prèvia dels interessats, en el cas d'incompliment de les seues obligacions per part dels becaris i, en particular, quan no realitzaren l'activitat que va motivar la concessió de les beques o deixaren de reunir els requisits necessaris per a ser-ne beneficiaris, o quan s'incompliren, sense causa que ho justifique, les restants condicions establides en la present ordre.



    Catorze. Obligacions del concedent

    1. En relació amb els beneficiaris de les beques, la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques s'obliga a:

    a) Proporcionar el suport necessari, així com facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que calguen per al desenvolupament normal de l'activitat.

    b) Designar un tutor o tutora per a la coordinació, orientació, i direcció tècnica de l'activitat que vagen a exercir.

    Els tutors assignaran les funcions a realitzar pels becaris durant les seues pràctiques professionals, realitzaran el seguiment i prestaran el suport necessari, resoldran els dubtes que puguen sorgir i avaluaran l'aprofitament obtingut pels beneficiaris.

    c) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

    2. Finalitzat el període de gaudi de les beques i amb l'informe favorable del tutor o tutora, s'expedirà un certificat d'aptitud i aprofitament en favor de cada beneficiari.



    Quinze. Justificació i pagament de les beques

    1. L'import de cada beca s'abonarà als beneficiaris per mensualitats vençudes, prèvia expedició, de manera indistinta per part de qualsevol dels caps de servei de la Direcció General de Reformes Democràtiques, d'una certificació que acredite un satisfactori nivell de dedicació i aprofitament.

    2. En el cas que, concedida la beca, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitze durant un mes complet i implique una meritació econòmica a favor del beneficiari inferior a la corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional al període esmentat. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret de l'interessat a l'audiència.



    Setze. Borses de reserva

    1. Es constituiran una borsa de reserva, prioritzada per ordre decreixent de puntuació.

    2. Tindran dret a estar inclosos en la borsa de reserva aquelles persones aspirants que, després d'haver superat l'entrevista inclosa en el procés selectiu, hagen sigut avaluades per aquest concepte i no hagen resultat adjudicatàries de les beques.

    3. En el cas que es produïsquen vacants durant el període de gaudi de les beques, a causa de renúncies, abandons, incompliment d'obligacions o qualsevol altra incidència, es podrà concedir una nova beca, per la resta del període màxim del seu gaudi, entre els integrants de les borses regulades en aquesta base. En aquest cas, la concessió s'efectuarà segons l'ordre prioritzat de la borsa. Si la vacant es produïra una vegada transcorreguda la meitat del període de durada de la beca, aquesta podrà declarar-se deserta.

    4. La condició d'integrant de la borsa de reserva no generarà en cap moment cap relació laboral amb la Generalitat, ni compromís d'accedir a la condició de becari.



    Dèsset. Renúncia

    La renúncia a les beques suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquestes i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.



    Divuit. Rescissió

    La concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, donarà lloc a la rescissió de la beca concedida, amb pèrdua, total o parcial, del dret al seu cobrament.



    Dènou. Reintegrament

    En els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com en els casos que s'enumeren a continuació, escaurà el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la beca fins a la data en què s'acorde la idoneïtat del reintegrament:

    a) Quan es destine la quantitat percebuda a altres fins diferents a fi de la beca.

    b) Quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat amb la beca expressament previstos en aquesta convocatòria.

    En la tramitació del procediment de reintegrament es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.



    Vint. Facultats d'interpretació

    La Direcció General de Reformes Democràtiques queda facultada per a interpretar el contingut d'aquesta ordre als efectes d'adjudicar les beques i, vist l'expedient contradictori i amb plena subjecció al que disposa el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, en l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el capítol II del decret precitat, en aquesta convocatòria i en la altres normativa general o sectorial que resulte aplicable, de resoldre els dubtes i els conflictes que pogueren plantejar els beneficiaris de les beques en l'exercici de les seues funcions o les unitats administratives que els tutelen.



    Vint-i-una. Protecció de dades

    Les dades personals de tots els interessats, arreplegades durant el transcurs el procediment derivat d'aquesta convocatòria, seran incloses en un fitxer automatitzat, en els termes i condicions que s'arrepleguen en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, així com en el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de l'esmentada llei orgànica, i en l'Ordre 3/2011, de 8 de novembre de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública (DOCV 6654, 18.11.2011), per la qual es crea un fitxer de dades de caràcter professional denominat beques pràctiques professionals.





    ANNEX II

    Barem per a l'avaluació dels mèrits personals en la concessió de les beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Reformes Democràtiques



    A. Expedient acadèmic

    1. La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, donant lloc a una valoració entre 5 i 10 punts d'acord amb l'escala següent:

    – Nota mitjana 5: 5 punts.

    – Nota mitjana 6: 6 punts.

    – Nota mitjana 7: 7 punts.

    – Nota mitjana 8: 8 punts.

    – Nota mitjana 9: 9 punts.

    – Nota mitjana 10: 10 punts.

    Quan la ponderació s'haja realitzat amb un sistema de puntuació de 0 a 4, s'aplicarà el que disposen els apartats 4 i 5 de l'article 13 del Reial Decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial Decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.

    2. L'especialització acadèmica en matèries relacionades amb la convocatòria es valorarà entre 0 i 5 punts. A aquests efectes, s'entendrà per especialització acadèmica haver superat assignatures relacionades amb l'objecte de les beques convocades. Cada assignatura superada es valorarà amb 0,2 punts.

    3. Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió de les beques convocades es valoraran amb un màxim de 3 punts, atenent a l'escala següent:

    – Doctor: 2 punts.

    – Altres llicenciatures o grau: 1 punt.

    – Altres diplomatures: 0,50 punts.



    B. Coneixements de valencià

    1. Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb l'escala següent i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat.



    – Oral: 0,25 punts.

    – Elemental: 0,50 punts.

    – Mitjà: 0,75 punts.

    – Superior: 1 punt.

    2. Les següents especialitats es valoraran, cada una d'elles, amb 0,50 punts addicionals:

    – Especialitat de Correcció de Textos.

    – Especialitat en Llenguatge en Mitjans de Comunicació.

    – Especialitat en Llenguatge Administratiu.

    3. La valoració màxima que podrà obtindre's en l'apartat de coneixements de valencià serà de 2,50 punts.



    C. Coneixement d'idiomes de la Unió Europea

    1. Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts.

    Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per mitjà de títol universitari i el títol esmentat haja sigut puntuat en el subapartat A-3 d'aquest barem, no es podrà computar també dins d'aquest subapartat C-1.

    La valoració màxima que es podrà obtindre en aquest subapartat serà d'1 punt.

    2. Altres idiomes cooficials de la Unió Europea es valoraran amb un màxim d'1 punt, a raó de 0,20 punts per cada nivell superat. A aquests efectes, només se n'admetrà l'acreditació per mitjà de títols expedits per escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o organismes oficials acreditats.

    3. En cap cas no es valoraran en aquest apartat els coneixements de valencià ni els cursos a què es refereix l'apartat D d'aquest barem.





    D. Coneixements addicionals

    1. L'experiència professional relacionada directament amb l'objecte de les beques convocades es valorarà amb un màxim de 2 punts, a raó de 0,10 punts per cada mes complet treballat.

    2. Els cursos de formació relacionats amb l'objecte de les beques convocades es valoraran amb un màxim de 4 punts, atenent als criteris que s'expliciten tot seguit.

    Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, d'acord amb l'escala següent:

    – De 200 o més hores: 3,00 punts.

    – De 100 o més hores: 2,00 punts.

    – De 75 o més hores: 1,50 punts.

    – De 50 o més hores: 1,00 punt.

    – De 25 o més hores: 0,50 punts.

    – De 15 o més hores: 0,20 punts.

    Els cursos a què haja assistit la persona interessada o que aquesta haja impartit hauran de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts i es valoraran per una sola vegada, amb independència d'haver cursat o impartit successives edicions del mateix curs.

    En cap cas no es valoraran en aquest subapartat els cursos a què es refereixen els anteriors apartats B i C d'aquest barem.



    E. Altres mèrits

    Es concedirà fins a un màxim de 1,50 punts pels següents mèrits, sempre que estiguen degudament acreditats:

    1. La publicació d'articles especialitzats en revistes de reconegut prestigi, d'àmbit autonòmic, nacional o internacional, així com de llibres monogràfics, es valorarà amb un màxim de 0,5 punts, sempre que es tracte d'articles o llibres directament relacionats amb l'objecte de les beques convocades, computant-se de la manera següent:

    – Llibres: 0,50 punts.

    – Capítols de llibres: 0,25 punts

    – Articles: 0,10 punts

    2. El coneixement d'idiomes no comunitaris es valorarà amb un màxim de 0,50 punts, a raó de 0,10 punts per cada nivell superat. A aquests efectes, només se n'admetrà l'acreditació per mitjà de títols expedits per escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o organismes oficials acreditats.

    3. Els cursos de formació a què haja assistit o que haja impartit la persona interessada, que no tinguen relació amb l'objecte de les beques convocades però sí que estiguen vinculats amb les matèries que constitueixen l'objecte de les titulacions admeses per a concórrer a aquesta convocatòria en la seua base segona, podran ser valorats amb un màxim de 0,50 punts, computant-se de la manera següent:

    – Cursos de mes de 50 hores: 0,50 punts

    – Cursos entre 20 i 50 hores: 0,25

    – Cursos entre 15 i 19 hores: 0,10

    Els cursos hauran de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts i es valoraran per una sola vegada, amb independència d'haver cursat o impartit successives edicions del mateix curs.



    F. Entrevista

    Seran convocats a una entrevista que versarà sobre la seua formació, la seua trajectòria acadèmica i professional i els seus coneixements entorn de les matèries relacionades amb l'objecte de les beques convocades, els qui, amb una valoració mínima de 8 punts en la suma dels cinc primers apartats d'aquest barem de mèrits, hagen obtingut les 25 millors puntuacions.

    L'entrevista podrà ser valorada amb un màxim de 5 punts i el resultat se sumarà a la puntuació obtinguda per cada aspirant en els apartats anteriors d'aquest barem, a fi d'obtindre-hi, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció.

    Per a superar l'entrevista personal serà necessari obtindre, com a mínim, 1 punt i serà la comissió avaluadora la que establisca els criteris de ponderació per a determinar l'atorgament de la puntuació corresponent a cada aspirant.

    De conformitat amb el que estableix la base setze de la convocatòria, els qui, després d'haver sigut citats a l'entrevista, hagen sigut avaluats per aquest concepte i no hagen resultat adjudicataris de les beques, quedaran inclosos, per ordre decreixent de puntuació, en la borsa de reserva constituïda a l'efecte.