DECRET 147/2023, de 5 de setembre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori.



Publicat en:  DOGV núm. 9678 de 07.09.2023
Número identificador:   2023/9178
Referència Base de Dades:  008999/2023
 
  • Anàlisi jurídica

  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: administració regional, competències de l'Executiu, organització administrativa, reglament intern


  • DECRET 147/2023, de 5 de setembre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori. [2023/9178]

    El Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat ha determinat el nombre i la denominació de les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat.

    Aquesta norma ha sigut completada pel Decret 12/2023, de 20 de juliol, del president de la Generalitat, que va determinar les secretàries autonòmiques que integren cada departament.

    Així mateix, el Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, va establir l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.

    En conseqüència, i a l'empara del que es disposa en l'article 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, esdevé necessari aprovar el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, i aclarir i completar alguns aspectes de l'atribució de competències assignades a aquesta.



    Per tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 28. f i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 5 de setembre de 2023,







    DECRETE



    TÍTOL I

    Disposicions generals



    Article 1. Competències de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori

    La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori és el màxim òrgan responsable del Consell en matèria de medi ambient, caça, recursos hídrics, benestar animal, urbanisme i vertebració del territori, obres públiques, transports, ports i aeroports.



    Article 2. Òrgans superiors i centres directius

    Sota l'autoritat de la persona titular del departament, la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori està integrada pels òrgans superiors i centres directius següents:

    a) Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori

    b) Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports

    c) Sotssecretaria

    d) Direcció General d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental



    e) Direcció General de Medi Natural i Animal

    f) Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental.

    g) Direcció General de l'Aigua

    h) Direcció General d'Infraestructures i Projectes Urbans

    i) Direcció General de Costes, Ports i Aeroports

    j) Direcció General de Transports i Logística



    Article 3. Nivell administratiu

    1. El nivell administratiu està constituït per totes les unitats que depenen directament de la persona titular de la Conselleria i de la resta d'òrgans superiors i directius.

    2. El nivell administratiu es desplegarà en l'ordre de desplegament segons el que s'ha fixat en l'article 116.2 del Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.







    Article 4. Substitucions

    1. En els casos d'absència o malaltia de la persona titular del departament, serà aplicable el que es disposa en l'apartat i de l'article 12.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell. Fins que es resolga la substitució, les funcions de qui exercisca la titularitat del departament, a excepció de les que li corresponen com a membre del Consell, seran exercides temporalment per les persones titulars de les secretaries autonòmiques, en aquest ordre:

    a) Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori

    b) Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports

    2. En cas d'absència, vacant o malaltia de la persona titular d'alguna de les secretaries autonòmiques, les funcions d'aquestes seran exercides per la direcció general que depenga de la secretaria autonòmica amb competències en la matèria corresponent.

    3. En cas d'absència, vacant o malaltia de la persona titular de la Sotssecretaria, les funcions d'aquesta seran exercides temporalment per les persones titulars de les secretaries autonòmiques, en aquest ordre:



    a) Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori

    b) Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports

    4. En cas d'absència, vacant o malaltia de la persona titular d'alguna de les direccions generals, les funcions d'aquestes seran exercides per la secretaria autonòmica de la qual depenga la direcció general afectada.



    5. Si concorre simultàniament el supòsit d'absència, vacant o malaltia, tant de la persona titular d'alguna de les secretaries autonòmiques com de la persona titular de la direcció general amb competències en la matèria, la funció corresponent passarà a exercir-la la Sotssecretaria.



    6. El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sense perjudici del que, si és el cas, dispose la persona titular de la Conselleria mitjançant una resolució.





    TÍTOL II

    De l'estructura i funcions

    dels òrgans superiors i centres directius



    CAPÍTOL I

    De la persona titular de la Conselleria



    Article 5. Atribucions de la persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori

    1. La persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori és l'òrgan jeràrquic superior del departament i exerceix totes les atribucions conferides per la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, en l'àmbit de les competències que estableix l'article 10 del Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic en l'àmbit competencial esmentat.



    2. La persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, sota la superior autoritat del Consell, assumeix la representació orgànica de la Conselleria davant tota classe d'institucions públiques i privades.



    Article 6. Del Gabinet de la persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori

    1. El Gabinet de la persona titular de la Conselleria, sota la direcció de la persona directora del Gabinet, és la unitat que té assignades les funcions d'assessorament, coordinació de l'agenda institucional, programació i desenvolupament dels actes de la persona titular d'aquest departament, l'elaboració d'informes tècnics i polítics, les relacions amb les Corts i el Consell i la comunicació de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori.

    2. Especialment, li correspon el següent:

    a) Preparació, per a la persona titular d'aquest departament, de la informació política i tècnica que siga necessària per a l'exercici de les seues atribucions.

    b) Assessorament a la persona titular d'aquest departament en aquells assumptes i matèries que aquesta dispose.

    c) Organització de l'agenda institucional de la Conselleria.

    d) Manteniment de les relacions amb els alts òrgans i institucions de la Generalitat, de l'Estat i de les altres administracions públiques.



    e) Direcció de la comunicació de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori.

    f) Qualsevol altra funció que li atribuïsca la legislació vigent o se li assigne reglamentàriament.



    Article 7. El Consell de Direcció

    1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat d'assessorament i assistència a la persona titular del departament en l'elaboració, la coordinació i l'execució del programa d'actuacions del departament. Sota la seua presidència, el Consell de Direcció està integrat per les persones titulars de les secretaries autonòmiques, de la Sotssecretaria, de les direccions generals i del Gabinet, que exercirà la secretaria del consell esmentat.

    2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més, les persones responsables de centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament quan la persona titular del departament ho considere convenient.



    3. La persona titular de la Conselleria pot acordar, sempre que ho considere convenient, la constitució d'altres grups o comissions de caràcter consultiu i d'assessorament per a matèries concretes o assumptes específics amb la composició que en cada cas es determine.





    CAPÍTOL II

    De les secretaries autonòmiques



    Article 8. Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori

    1. La Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori és l'òrgan superior de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori que assumeix, sota la superior direcció de la persona titular de la Conselleria, les competències que li atribueix l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria de medi ambient, urbanisme, vertebració del territori, caça, benestar animal i recursos hídrics.

    2. Correspon a la persona titular de la Secretaria Autonòmica dirigir i coordinar els centres directius que s'adscriguen sota la seua dependència, així com les unitats administratives integrades en aquests.

    3. De la Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori depenen els centres directius següents:

    a) Direcció General d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental



    b) Direcció General de Medi Natural i Animal

    c) Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental

    d) Direcció General de l'Aigua



    Article 9. Direcció General d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental

    1. La Direcció General d'Urbanisme Paisatge i Avaluació Ambiental exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria d'estratègia territorial de la Comunitat Valenciana; ordenació del territori i del litoral: paisatge, urbanisme, planejament, inspecció i disciplina urbanística i coordinació territorial, definició i coordinació de fórmules de governança territorial, planificació i desenvolupament d'actuacions en matèria de sòl i impuls i coordinació dels projectes d'inversió estratègica sostenible, avaluació ambiental estratègica i impacte ambiental incloent els sistemes indicadors i les avaluacions ambientals.



    2. En concret, en l'àmbit de les seues competències la Direcció General d'Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental li correspon:

    a) La delimitació de la infraestructura verda en la cartografia temàtica de l'Institut Cartogràfic Valencià i elaboració de cartografies territorials, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria tinga atribuïdes l'Institut Cartogràfic Valencià.



    b) L'elaboració, aprovació i gestió de plans d'ordenació del territori.



    c) L'avaluació dels riscos naturals i induïts sobre el territori.



    d) El manteniment i gestió de l'arxiu documental i cartogràfic, i de la plataforma urbanística digital i del Sistema d'Informació Urbanística.



    e) La inspecció urbanística, sense perjudici de les competències que tinga atribuïdes l'Agència Valenciana de Protecció del Territori.

    f) La tramitació d'assumptes que han de sotmetre's a les comissions territorials d'Urbanisme, i exercir la secretaria permanent d'aquestes.





    Article 10. Direcció General de Medi Natural i Animal

    1. La Direcció General de Medi Natural i Animal exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres establides en l'ordenament jurídic, en matèria d'espais naturals protegits i biodiversitat, gestió de parcs naturals, Xarxa Natura 2000, gestió forestal sostenible, vies pecuàries, caça i pesca esportiva, benestar animal, restauració hidrologicoforestal, control de l'erosió i protecció de sòls.

    2. En concret, en l'àmbit de les seues competències la Direcció General de Medi natural i Animal li correspon:

    a) L'ordenació forestal sostenible;

    b) Les ordenacions integrals de forests i tractaments silvícoles, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puguen correspondre a la Conselleria competent en matèria de prevenció d'incendis forestal.

    c) La protecció animal.

    d) La lluita contra la desertificació.

    e) L'ordenació i gestió de la caça i pesca continental esportiva.

    3. S'adscriu a la Direcció General de Medi Natural i Animal el Centre per a la Investigació i Experimentació Forestal (CIEF), creat pel Decret 19/2005, de 28 de gener, del Consell.



    Article 11. Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental

    1. La Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres establides en l'ordenament jurídic, en matèria de qualitat i educació ambiental, prevenció i control integral de la contaminació, residus, sòls contaminats, contaminació atmosfèrica i acústica, intervenció administrativa ambiental, inspecció mediambiental, canvi climàtic, qualitat de l'aire i protecció del medi ambient atmosfèric.

    2. En concret, en l'àmbit de les seues competències la Direcció General de Medi natural i Animal li correspon:

    a) La restauració ambiental de sòls degradats.

    b) El desenvolupament de l'agenda 2030 en l'àmbit d'actuació propi de la direcció general, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puguen correspondre a altres òrgans o departaments.

    c) L'elaboració, gestió impulse i execució d'actuacions encaminades a la descarbonització i el desenvolupament, foment i ús de les energies renovables en l'àmbit d'actuació propi de la direcció general, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puguen correspondre a altres òrgans o departaments.

    3. S'adscriu a la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental el Centre d'Informació i Documentació Ambiental (CIDAM) unitat administrativa les funcions de la qual estan regulades pel Decret 97/2010, d'11 de juny, del Consell, pel qual es regula l'exercici del dret d'accés a la informació ambiental i de participació pública en matèria de medi ambient de la Comunitat Valenciana.



    4. S'adscriu a la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental el Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEACV) creat pel Decret 195/1987, de 7 de desembre, del Consell de la Generalitat Valenciana.



    Article 12. Direcció General de l'Aigua

    1. La Direcció General de l'Aigua exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de planificació, gestió i protecció de recursos hídrics, projectes, construcció i explotació d'infraestructures hidràuliques, reutilització i estalvi de l'aigua, control i protecció de l'aigua i autorització d'abocaments.

    2. En concret, en l'àmbit de les seues competències la Direcció General de l'Aigua li correspon el seguiment i defensa de les transferències i altres aportacions externes amb destinació a usuaris de la Comunitat Valenciana.



    Article 13. Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports

    1. La Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports és l'òrgan superior de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori que assumeix, sota la superior direcció de la persona titular de la Conselleria, les funcions que li atribueix l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria d'obres públiques, transports, logística, costes, ports i aeroports.

    2. Correspon a la persona titular de la Secretaria Autonòmica dirigir i coordinar els centres directius que s'adscriguen sota la seua dependència, així com les unitats administratives integrades en aquests.

    3. De la Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports depenen els centres directius següents:

    a) Direcció General d'Infraestructures i Projectes Urbans.

    b) Direcció General de Costes, Ports i Aeroports.

    c) Direcció General de Transports i Logística.



    Article 14. Direcció General d'Infraestructures i Projectes Urbans



    1. La Direcció General d'Infraestructures i Projectes Urbans exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres establides en l'ordenament jurídic, en matèria d'infraestructures, planificació; construcció i gestió de la xarxa de carreteres de competència de la Generalitat; coordinació amb les actuacions d'altres administracions competents en infraestructures viàries i seguretat viària, així com, si és el cas, les derivades dels projectes urbans.

    2. En concret, en l'àmbit de les seues competències a la Direcció General d'Infraestructures i Projectes Urbans li correspon:

    a) La planificació, construcció i gestió de les infraestructures destinades a la mobilitat no motoritzada.

    b) La coordinació amb altres administracions per a la realització d'actuacions derivades de projectes d'equipaments metropolitans, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puguen correspondre a altres òrgans o departaments.



    Article 15. Direcció General de Costes, Ports i Aeroports

    1. La Direcció General de Costes, Ports i Aeroports exerceix les competències establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres establides en l'ordenament jurídic, en matèria d'infraestructures públiques portuàries i aeroportuàries, administració de costes, planificació, gestió i explotació de ports i infraestructures portuàries de competència autonòmica.

    2. En concret, en l'àmbit de les seues competències la Direcció General de Costes, Ports i Aeroports li correspon:

    a) La planificació del sector portuari competència de la Generalitat.



    b) La gestió del transport marítim entre ports de la Comunitat Valenciana.

    c) La gestió de les competències de la Generalitat en matèria de titulacions nauticoesportives.

    d) La tramitació dels expedients de concessions i autoritzacions així com els de disciplina i les propostes d'utilització dels espais portuaris.



    e) La gestió i liquidació de les taxes per ús i ocupació de la zona de servei portuari i les tarifes per la prestació de serveis portuaris.

    f) Respecte de les instal·lacions aeroportuàries de competència autonòmica tramitació de tots els expedients així com la tramitació dels expedients derivats de la gestió de l'aeroport de Castelló.





    Article 16. Direcció General de Transports i Logística

    1. La Direcció General de Transports i logística exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres establides en l'ordenament jurídic, en matèria d'infraestructures ferroviàries, planificació i logística del transport, planificació, coordinació i execució de l'oferta intermodal del transport a la Comunitat Valenciana; seguretat i coordinació del transport; gestió de la xarxa de transports i mobilitat metropolitana, exceptuant aquelles funcions atribuïdes l'Autoritat de Transport Metropolità de València.



    2. Li corresponen, igualment, en matèria de logística les funcions relatives a la definició d'estratègies i el desenvolupament d'aquestes, amb la inclusió de la planificació, construcció i gestió de les infraestructures i les àrees logístiques públiques, bé de manera directa bé en col·laboració amb els òrgans competent en matèria de sòl de la Generalitat.



    Article 17. Sotssecretaria

    1. La Sotssecretaria, sota la dependència directa de la persona titular de la Conselleria, exercirà les funcions determinades en l'article 69 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en l'article 127 del Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.

    2. Especialment té atribuïdes les competències següents:

    a) Coordinar i impulsar la tramitació de projectes normatius del departament, així com supervisar i remetre els expedients d'assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries, així com al Consell, per a l'aprovació o perquè en prenguen coneixement. Igualment, emetre informes sobre els assumptes que hagen de sotmetre's al Consell, al president o presidenta de la Generalitat o a altres òrgans, quan siga preceptiu o així ho dispose la persona titular de la Conselleria.

    b) Elaborar informes i propostes de disposicions sobre matèries del seu àmbit competencial, així com dictar resolucions, circulars, instruccions i ordres de servei en l'àmbit de la seua competència i disposar la publicació, quan siga procedent, de les disposicions, resolucions i anuncis que emanen d'òrgans de la Conselleria en els diaris oficials.



    c) Informar el personal directiu de la Conselleria de la procedència legal i la viabilitat econòmica dels seus projectes, plans i programes d'actuació.

    d) Gestionar la tramitació i coordinació dels convenis i acords de col·laboració del departament que hagen de proposar-se al Consell perquè els subscriga amb entitats públiques o privades.

    e) Tramitar els procediments de responsabilitat patrimonial.

    f) Recaptar els informes jurídics dels òrgans superiors i directius de la Conselleria davant l'Advocacia General de la Generalitat, d'acord amb el procediment establit en el seu reglament general.

    g) Dirigir i gestionar els serveis generals i dependències comunes de la Conselleria.

    h) Organitzar i controlar els assumptes generals i l'actualització periòdica de l'inventari de béns i material, així com la gestió i emmagatzematge de totes les dades i la documentació siguen necessaris per al funcionament correcte dels serveis.

    i) Dirigir el Registre General, així com coordinar, supervisar i controlar l'organització i el funcionament de tots els centres, serveis i unitats dependents de la Conselleria.

    j) Tramitar els expedients de contractació, sense perjudici de la delegació de competències que establisca la persona titular de la Conselleria com a òrgan de contractació ordinari.

    k) Tramitar els expedients d'expropiació forçosa en l'àmbit competencial de la consellera sempre que no es trobe atribuït a altres òrgans.



    l) Gestionar els béns patrimonials afectes a la Conselleria.

    m) Realitzar la planificació i programació econòmica, elaborar la proposta d'avantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i realitzar el seguiment de l'execució del pressupost.



    n) Dissenyar, executar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica del departament, establint les directrius per a la correcta gestió d'ingressos i despeses i l'òptima utilització dels recursos.

    o) Planificar i controlar les inversions i operacions de capital de la Conselleria, realitzant els actes de gestió que reglamentàriament li corresponguen.

    p) Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que corresponguen a l'àmbit funcional de la Sotssecretaria i d'acord amb el que establisquen les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    q) Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats dels diferents centres directius del departament.

    r) Gestionar les despeses de personal del departament i tramitar les incidències de nòmina, sense perjudici de les facultats atribuïdes a altres òrgans, i exercir la direcció, la coordinació i el control sobre les diferents unitats de la Conselleria que intervinguen en el seu procés d'elaboració.

    s) Exercir la potestat disciplinària respecte al personal adscrit a la Conselleria, excepte en el cas que la sanció proposada siga la separació del servei.

    t) Coordinar, informar i donar compte als òrgans superiors o centres directius competents en matèria de qualitat dels serveis públics i simplificació administrativa; de transparència i participació ciutadana i de responsabilitat social, de totes les actuacions de la Conselleria en aquestes matèries.

    o) Racionalitzar els procediments administratius, impulsar i coordinar la implantació i desenvolupament dels sistemes i instruments de la gestió de qualitat i transparència en la Conselleria, i efectuar estudis i propostes sobre normalització de documentació, simplificació administrativa i transparència.

    v) Promoure i coordinar el compliment de la normativa de protecció de dades de caràcter personal en relació amb els tractaments de dades, de les quals la Conselleria té la consideració de responsable, sense perjudici de les funcions de gestió i supervisió que corresponen als òrgans superiors i directius, en l'àmbit de les seues competències materials.



    w) Dirigir i facilitar la formació d'estadístiques sobre les matèries de competència de la Generalitat, en el que afecte la Conselleria, en col·laboració amb els serveis competents en matèria estadística de l'Administració de la Generalitat.

    x) Qualsevol altra que se li encomane o delegue o que li conferisquen les disposicions legals o reglamentàries.





    TÍTOL III

    Organització territorial



    Article 18. Direccions territorials

    1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, la Conselleria s'organitza en serveis centrals, que estenen la seua competència a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i en direccions territorials, amb competència d'àmbit provincial.

    2. En cadascuna de les capitals de les províncies d'Alacant, Castelló i València hi haurà una direcció territorial de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, que actuarà sota la dependència orgànica de la Sotssecretaria i amb competència en el territori de la província respectiva, al capdavant de la qual hi haurà un director o una directora territorial amb el caràcter de representant permanent de la Conselleria en el territori respectiu.

    3. Funcionalment, les direccions territorials depenen dels diferents centres directius de la Conselleria, segons l'índole de la matèria, els quals establiran els criteris i les directrius necessaris en el seu àmbit funcional per a garantir la coordinació i l'homogeneïtat d'actuació d'aquelles.





    DISPOSICIÓ ADDICIONAL



    Única. Organismes i entitats que s'adscriuen a la Conselleria

    S'adscriuen a la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori les entitats següents del sector públic de la Generalitat, que es regiran per la seua normativa específica:

    1. A través de la Secretaria Autonòmica de Medi Ambient i Territori:



    a) Els organismes autònoms Institut Cartogràfic Valencià (ICV), Agència Valenciana de Protecció del Territori (AVPT).

    b) L'entitat de dret públic Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (EPSAR) i l'Agència Valenciana de Canvi Climàtic.

    c) La Societat Valenciana d'Estratègies i Recursos per a la Sostenibilitat Ambiental, SA (VAERSA).

    d) La Fundació Centre d'Estudis Ambientals del Mediterrani (CEAM).

    2. A través de la Secretaria Autonòmica d'Infraestructures i Transports:

    a) Els organismes autònoms Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) i Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària (AVSF).

    b) L'entitat de dret públic Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

    c) La societat Aeroport de Castelló, SL (AEROCAS).





    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



    Única. Règim transitori de les unitats i llocs de treball

    Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu configurades segons de l'estructura anterior del Consell romandran subsistents i continuaran donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponga per raó de la matèria, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans que la tenen atribuïda, i la seua retribució es realitzarà a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris.

    Tot això fins que es duguen a terme les modificacions o actuacions que siguen, en el marc de la normativa vigent en matèria de funció pública, per a adequar-los a la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta.





    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



    Única. Derogació normativa

    Es deroguen totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que s'estableix en aquest decret.





    DISPOSICIONS FINALS



    Primera. Habilitació

    S'autoritza la persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori per a desplegar aquest decret.



    Segona. Entrada en vigor

    Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    Castelló de la Plana, 5 de setembre de 2023



    El president de la Generalitat,

    CARLOS MAZÓN GUIXOT



    La consellera de Medi Ambient,

    Aigua, Infraestructures i Territori,

    SALOMÉ PRADAS TEN