DECRET 136/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.



Publicat en:  DOGV núm. 9661 de 14.08.2023
Número identificador:   2023/8898
Referència Base de Dades:  008601/2023
 
  • Anàlisi jurídica

  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: administració regional , monografies, Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació


  • DECRET 136/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. [2023/8898]

    El Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, entre les quals es troba la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, amb competències en matèria d'educació, formació professional reglada, ocupacional i contínua, universitats, ciència, investigació, política lingüística, intermediació laboral, foment de l'ocupació, cooperativisme i treball.

    Així mateix, mitjançant el Decret 12/2023, de 20 de juliol, del president de la Generalitat, es determinen les secretaries autonòmiques de l'Administració del Consell, i s'estableix que la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació disposarà de tres secretaries autonòmiques: la Secretaria Autonòmica d'Educació, la Secretaria Autonòmica d'Universitats i la Secretaria Autonòmica d'Ocupació.

    Finalment, el Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, després de la modificació operada mitjançant el Decret 126/2023, de 4 d'agost, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, contemplant l'estructuració de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació en tres nivells: nivell superior i nivell directiu, de conformitat amb el que es preveu en l'esmentat decret, i el nivell administratiu. En aquest sentit, el decret indica que, amb posterioritat a l'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació mitjançant un decret del Consell, el nivell administratiu es desenvoluparà en l'ordre corresponent.

    En compliment d'aquest nou marc normatiu i competencial i de conformitat amb el que es preveu en l'article 8 del Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president, es procedeix a l'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, que determina les competències que s'atribueixen als òrgans superiors i els centres directius que la componen.

    Per tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 28.f i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta del conseller d'Educació, Universitats i Ocupació, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 10 d'agost de 2023,





    DECRETE



    TÍTOL I

    Disposicions generals



    Article 1. Competències de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació

    1. La Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació és el departament del Consell al qual correspon exercir les competències en matèria d'educació, formació professional reglada, ocupacional i contínua, universitats, ciència, investigació, política lingüística, intermediació laboral, foment de l'ocupació, cooperativisme i treball.

    2. Territorialment, la Conselleria s'organitza en serveis centrals, que estenen la seua competència a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana i a les direccions territorials amb competència en el seu propi àmbit territorial.



    Article 2. Òrgans superiors i centres directius

    La Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, sota l'autoritat de la persona titular de la Conselleria, està integrada pels òrgans superiors i pels centres directius següents:

    1. Secretaria Autonòmica d'Educació.

    2. Secretaria Autonòmica d'Universitats.

    3. Secretaria Autonòmica d'Ocupació.

    4. Sotssecretaria.

    5. Direcció General de Personal Docent.

    6. Direcció General de Centres Docents.

    7. Direcció General d'Ordenació Educativa i Política Lingüística.



    8. Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa.

    9. Direcció General de Formació Professional.

    10. Direcció General d'Universitats.

    11. Direcció General de Ciència i Investigació.

    12. Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral.

    13. Direcció General d'Infraestructures Educatives.



    Article 3. Substitucions

    En els casos d'absència o malaltia de la persona titular del departament, serà aplicable el que disposa l'apartat i de l'article 12 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell. Fins que es resolga la substitució, les competències de la persona titular del departament seran exercides temporalment per les persones titulars de les secretaries autonòmiques, Sotssecretaria o direccions generals, llevat de les que li corresponen com a membre del Consell, seguint l'ordre de prelació previst en l'article 2 d'aquest reglament.

    Aquest ordre serà aplicable, així mateix, a l'efecte de substitució, a les secretaries autonòmiques, Sotssecretaria i direccions generals. El que s'estableix en els paràgrafs anteriors s'entén sense perjudici del que, si és el cas, dispose la persona titular de la Conselleria per mitjà d'una resolució.





    TÍTOL II

    Estructura i competències dels òrgans superiors i directius



    CAPÍTOL I

    La persona titular de la Conselleria i òrgans de suport



    Article 4. Atribucions de la persona titular de la Conselleria

    1. El conseller o consellera de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació és l'autoritat superior de la Conselleria, i exerceix totes les atribucions conferides per la llei del Consell, així com qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic en l'àmbit competencial assignat a la Conselleria.

    2. La persona titular de la Conselleria, sota la superior autoritat del Consell, assumeix la representació orgànica de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació davant de qualsevol classe d'institucions públiques i privades.



    Article 5. Gabinet de la persona titular de la Conselleria

    1. El Gabinet de la persona titular de la Conselleria és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata a aquesta, de qui depén directament.

    2. El Gabinet de la persona titular de la Conselleria té al seu càrrec el manteniment de les relacions de la persona titular del departament amb els alts òrgans i institucions de la Generalitat, de l'Estat i d'altres administracions públiques, així com l'exercici de totes les funcions que se li encomanen.



    Article 6. El Consell de Direcció

    1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat d'assessorament i assistència a la persona titular de la Conselleria en l'elaboració, la coordinació i l'execució del programa d'actuacions del departament. Sota la seua presidència, el Consell de Direcció està integrat pels titulars de les secretaries autonòmiques, de la Sotssecretaria, de les direccions generals i del Gabinet, que exercirà la secretaria.

    2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més, les persones responsables de centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament quan la persona titular de la Conselleria ho considere convenient.

    3. La persona titular de la Conselleria pot acordar, sempre que ho considere convenient, la constitució d'altres òrgans o comissions de caràcter consultiu i d'assessorament per a matèries concretes o assumptes específics, amb la composició que en cada cas es determine.







    CAPÍTOL II

    Les secretaries autonòmiques



    Article 7. Secretaria Autonòmica d'Educació

    1. La Secretaria Autonòmica d'Educació és l'òrgan superior de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, que assumeix, sota la superior direcció de la persona titular de la Conselleria, les competències que li atribueix l'article 68 de la Llei del Consell en matèria de política educativa, formació professional, política lingüística, personal docent, personal no docent d'atenció educativa en centres docents i el foment de la participació dels diferents sectors de la comunitat educativa. Així mateix, assumeix directament la superior direcció de la inspecció educativa.

    2. De la Secretaria Autonòmica d'Educació depenen els centres directius següents:

    a) Direcció General de Personal Docent.

    b) Direcció General de Centres Docents.

    c) Direcció General d'Ordenació Educativa i Política Lingüística.



    d) Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa.

    e) Direcció General de Formació Professional.

    Així mateix, assumeix les següents competències: les reformes legals necessàries per a aprofundir i desenvolupar les competències educatives de la Generalitat, la negociació amb les persones representants dels diferents sectors de la comunitat educativa i l'aplicació de les mesures previstes en el Pla director de coeducació.



    Article 8. Direcció General de Personal Docent

    La Direcció General de Personal Docent exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de planificació, programació, disseny, proposta i execució de la política de personal docent i la seua formació, excepte en aquelles matèries atribuïdes a la conselleria amb competència en administració pública. Entre altres, exercirà les competències següents:

    a) Exercir la direcció del personal docent dependent de la Conselleria, així com les competències de proposta a la Sotssecretaria en matèria de personal no docent d'administració i serveis dels centres i serveis educatius.

    b) Crear, modificar i suprimir els llocs de treball de les plantilles del personal docent dels centres, i dels serveis educatius, dels llocs d'assessors tècnics docents i coordinadors tècnics docents, i dels llocs d'assessors de formació; així com l'elaboració, aprovació i publicació de les plantilles de personal docent dels esmentats llocs, centres i serveis.



    c) Gestionar i actualitzar el Registre de personal docent no universitari, sense perjudici de les competències que tinguen encomanades altres òrgans o departaments de la Generalitat.

    d) Elaborar i proposar per a la seua aprovació l'oferta d'ocupació pública de personal docent, així com dictar totes les resolucions i actes administratius que es requerisquen en els procediments selectius per a l'ingrés en la funció pública docent no universitària, excepte la convocatòria i l'aprovació de les bases, que es realitzarà per ordre de la persona titular de la Conselleria.

    e) Establir les condicions tecnicopedagògiques que ha de reunir el personal docent públic dels nivells no universitaris.

    f) Convocar, gestionar i resoldre els procediments per a la provisió de llocs de treball de caràcter docent que depenguen de la Conselleria.



    g) Estudiar, proposar i desenvolupar mesures que tendisquen a la millora de les condicions de treball i de la productivitat, sense perjudici de les atribucions que corresponguen als òrgans competents en matèria de funció pública.

    h) Exercir les facultats disciplinàries respecte del personal docent dependent de la Conselleria, excepte les que l'ordenament jurídic atribueix a altres òrgans.

    i) Elaborar, emetre informe i proposar els projectes de disposicions, perquè siguen aprovats per l'òrgan competent, en matèria de règim jurídic de la funció pública docent no universitària.

    j) Gestionar i mantindre les relacions per a assumptes de personal amb les organitzacions sindicals i els òrgans de representació del personal docent.

    k) Assessorar, donar suport i brindar assistència tècnica en matèria de formació del professorat, així com coordinar i gestionar el registre i l'acreditació docent.

    l) Planificar, elaborar, organitzar i executar programes d'activitats de formació del professorat.

    m) Qualsevol altra que li encomane la persona titular de la Conselleria o li conferisquen les disposicions vigents.



    Article 9. Direcció General de Centres Docents

    1. La Direcció General de Centres Docents exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de centres docents i serveis educatius, a excepció dels ensenyaments artístics superiors i els de formació professional, així com la planificació educativa ordinària, tot això referit a Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Educació a Distància, Educació de Persones Adultes i ensenyaments de règim especial. Entre altres, exercirà les competències següents:

    a) Proposar l'ordenació del règim jurídic, administratiu i econòmic dels centres docents no universitaris i la dotació dels mitjans materials dels centres i dels serveis de suport educatiu.

    b) Planificar la xarxa de centres educatius d'acord amb les necessitats d'escolarització, així com l'ordenació i l'execució d'actuacions relatives al transport i menjador escolar, serveis escolars, escola-llar i altres de naturalesa anàloga.

    c) La proposta d'autorització, reconeixement, homologació, transformació, modificació o supressió de centres educatius privats.



    d) La tramitació, la proposta i la gestió dels concerts educatius amb els titulars dels centres privats.

    e) El registre dels centres educatius, així com l'autorització i supressió dels ensenyaments que s'han d'impartir en els centres públics i privats.

    f) Ordenar l'oferta educativa en cada curs escolar, establir els processos d'admissió de l'alumnat en tots els ensenyaments i coordinar els processos d'atenció a l'alumnat i les seues famílies.

    g) L'edició, la gestió i el registre de l'historial acadèmic de l'alumnat i, si és el cas, dels llibres d'escolaritat acreditatius dels estudis dels diferents nivells i etapes.

    h) L'expedició de títols i diplomes acadèmics i professionals d'ensenyaments no universitaris la competència dels quals li corresponga. La gestió del registre dels títols acadèmics i professionals de la Comunitat Valenciana.

    i) La gestió en matèria de beques i ajudes a l'estudi no universitari, així com les ajudes i subvencions a concedir, dins de l'àmbit funcional d'aquesta direcció general.

    j) Estudiar, elaborar i proposar les condicions tecnicopedagògiques que ha de reunir l'equipament escolar i el material didàctic.

    k) Planificar, organitzar i gestionar l'Educació a Distància i emetre informes sobre la seua autorització.

    l) Qualsevol altra que li encomane la persona titular de la Conselleria o li conferisquen les disposicions vigents.

    2. El Centre Específic d'Educació a Distància s'adscriu orgànicament a la Direcció General de Centres Docents.



    Article 10. Direcció General d'Ordenació Educativa i Política lingüística

    La Direcció General d'Ordenació Educativa i Política lingüística exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria d'ordenació acadèmica, i la proposta de mesures, iniciatives i actuacions per a la millora de la qualitat de l'educació; així com, en matèria de política lingüística, la traducció i correcció de textos, i la gestió del multilingüisme en l'àmbit dels ensenyaments no universitaris. Entre altres, exercirà les competències següents:



    a) Ordenar els ensenyaments que ofereix el sistema educatiu, a excepció de l'ensenyament universitari, la formació professional, els ensenyaments de règim especial i els ensenyaments artístics superiors, així com adaptar l'ordenació acadèmica a les diferències individuals de l'alumnat.

    b) Elaborar els currículums educatius i establir els criteris per a impartir-los en els centres docents dels ensenyaments a què es refereix l'apartat anterior.

    c) Promoure l'elaboració de materials didàctics i de suport al professorat i a les famílies de l'alumnat.

    d) Elaborar l'estadística educativa no universitària.

    e) Oferir en els centres docents el suport i l'assessorament tècnic necessari en les actuacions relatives a l'experimentació, l'aplicació, el desenvolupament i la millora del plurilingüisme, així com la seua avaluació amb la finalitat de realitzar les propostes de millora necessàries.

    f) Estudiar, proposar i executar plans d'actuació per a garantir la plena efectivitat de la cooficialitat del valencià i del castellà en el sistema educatiu, així com dissenyar, promocionar, assessorar i informar, amb caràcter previ, els programes d'educació plurilingüe en els nivells no universitaris i les sol·licituds d'exempció del valencià.

    g) Dirigir, analitzar, coordinar i executar la política lingüística d'acord amb la planificació lingüística de la Generalitat i amb la normativa legal vigent.

    h) Impulsar els treballs i les actuacions establits en el Pla d'acompanyament lingüístic al personal de l'Administració de la Generalitat i la coordinació institucional d'aquest, sense perjudici de les competències que puguen correspondre a altres òrgans de l'Administració de la Generalitat en aquesta matèria.

    i) Informar, proposar i, si correspon, elaborar els projectes de normes i disposicions relacionades amb la política lingüística, amb la normalització, la promoció i el foment de l'ús del valencià i la gestió del multilingüisme, i emetre informe sobre els projectes normatius de caràcter general que es relacionen i que siguen promoguts per les diverses conselleries i òrgans dependents de l'Administració de la Generalitat.



    j) Articular la coordinació de les actuacions que, en matèria de política lingüística, duu a terme la Generalitat.

    k) Dirigir, coordinar i gestionar els registres de certificacions de llengües i regular els certificats acreditatius de competències lingüístiques obtinguts en el sistema educatiu valencià, públic o mantingut amb fons públics.

    l) Validar l'acreditació de la competència lingüística de les titulacions i certificats emesos per diferents entitats públiques i privades que s'adeqüen al model establit en el MECRL, per mitjà de la Comissió de Competències Lingüístiques.

    m) Coordinar els programes europeus de foment de la diversitat cultural i lingüística entre la població adulta.

    n) Qualsevol altra que li encomane la persona titular de la Conselleria o li conferisquen les disposicions vigents.



    Article 11. Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa

    La Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria d'innovació i inclusió educatives i l'avaluació general del sistema educatiu quant als ensenyaments no universitaris, així com l'anàlisi dels seus resultats. Entre altres, exercirà les competències següents:



    a) Proposar, dissenyar, coordinar i executar programes, projectes i qualsevol tipus d'actuació que tinga com a fi la innovació curricular, metodològica, didàctica i d'organització en els centres docents i que implique diferents agents de la comunitat escolar.

    b) Fomentar l'aplicació dels principis d'equitat i excel·lència en el sistema educatiu, implementant els sistemes de gestió i altres mesures que contribuïsquen a la seua millora contínua.

    c) Dissenyar i realitzar l'avaluació general del sistema educatiu no universitari, sense perjudici de les competències atribuïdes a altres òrgans directius.

    d) Ordenar i gestionar l'orientació educativa i professional, així com el suport als centres educatius i altres organismes amb competències en aquesta matèria.

    e) Promoure, dissenyar, implementar i coordinar mesures que propicien la millora del clima escolar i de l'educació en igualtat.

    f) Promoure l'elaboració de materials didàctics i de suport en matèria d'educació inclusiva, tant per al professorat com per a les famílies de l'alumnat.

    g) Exercir les competències de proposta, gestió i execució del personal no docent d'atenció educativa en centres docents, així com proposar la provisió de llocs de treball de personal no docent d'atenció educativa dels centres i serveis educatius, d'acord amb la planificació prevista, en concret, personal educador d'educació especial, fisioterapeutes i personal educador d'educació infantil, i intèrprets de la llengua de signes destinats al suport de la inclusió educativa excepte en aquells aspectes que siguen atribuïts a la conselleria amb competències en matèria de funció pública.

    h) Proposar la creació, modificació i supressió dels llocs de treball de personal no docent d'atenció educativa en centres docents.



    i) Promoure, dissenyar, implementar i coordinar mesures de prevenció i intervenció davant els conflictes i la promoció de la convivència.

    j) Qualsevol altra que li encomane la persona titular de la conselleria o li conferisquen les disposicions vigents.



    Article 12. Direcció General de Formació Professional

    1 La Direcció General de Formació Professional exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de formació professional en tots els seus àmbits en coordinació amb els centres directius i entitats que impartisquen formació professional contínua i ocupacional. Entre altres, exercirà les competències següents:



    a) L'ordenació i gestió de la formació professional.

    b) Col·laborar amb altres administracions, institucions i organismes que tinguen algun tipus de responsabilitat en la formació professional.

    c) Promoure el desenvolupament de la formació professional, adequant-la a les necessitats socioproductives, amb la finalitat de donar resposta al teixit productiu de la Comunitat Valenciana i elevar els nivells d'ocupabilitat.

    d) Promoure els convenis de col·laboració amb altres administracions públiques, associacions empresarials, universitats i altres institucions o entitats per a la implantació i el desenvolupament de la formació professional.

    e) Certificar l'acreditació d'unitats de competència incloses o no en títols de Formació Professional i certificats de professionalitat.



    f) Certificar les habilitacions de les persones que exerceixen de personal assessor i avaluador en el marc dels procediments d'avaluació i acreditació de competències professionals adquirides per les persones a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació.

    g) Gestionar els programes educatius de la Unió Europea en l'àmbit funcional de la Direcció General de Formació Professional.

    h) Qualsevol altra que li encomane la persona titular de la conselleria o que li conferisquen les disposicions vigents.





    Secretaria Autonòmica d'Universitats



    Article 13. Secretaria Autonòmica d'Universitats

    1. La Secretaria Autonòmica d'Universitats exerceix les funcions atribuïdes per l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria d'universitats, ciència i investigació.

    2. De la Secretaria Autonòmica d'Universitats depenen els següents centres directius:

    a) Direcció General d'Universitats.

    b) Direcció General de Ciència i Investigació.



    Article 14 Direcció General d'Universitats

    La Direcció General d'Universitats exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de formulació, execució i seguiment de la política universitària i de formació superior; regulació i gestió administrativa de les competències de la Generalitat relatives a universitats, centres, estructures i ensenyaments universitaris; foment i desenvolupament del Sistema Universitari Valencià, i impuls de la seua qualitat, competitivitat i internacionalització; promoció de l'accés als estudis superiors; mapa de titulacions del Sistema Universitari Valencià; proposta del model de finançament universitari i de les taxes acadèmiques universitàries i d'estudis superiors; avaluació i prospectiva, i ensenyaments artístics superiors. Entre altres, exercirà les competències següents:

    a) Elaborar els estudis per a la formulació, execució i seguiment de la política universitària, de manera que, respectant l'autonomia universitària, responga a les necessitats socials, econòmiques, acadèmiques i científiques de la Comunitat Valenciana, especialment a fi d'afavorir la generació d'ocupació.

    b) Impulsar, fomentar i desenvolupar el Sistema Universitari Valencià, promovent-ne l'excel·lència, competitivitat i internacionalització, en el marc de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de Coordinació del Sistema Universitari Valencià, i de la normativa que la desplegue o complemente.

    c) Impulsar i tramitar les propostes d'autorització de competència de la Generalitat en relació amb les universitats, centres, estructures i ensenyaments universitaris en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i del Sistema Universitari Valencià, quan no es trobe atribuïda a les mateixes universitats.

    d) Coordinar i desenvolupar, conjuntament amb el Sistema Universitari Valencià, l'accés als estudis superiors, de tal manera que es garantisquen els principis d'objectivitat, transparència, mèrit, capacitat i equitat en les oportunitats per a tal accés.

    e) Estudiar, analitzar, proposar i gestionar el procediment, partides pressupostàries i mitjans de finançament i inversió dels recursos que les universitats i els seus centres i estructures necessiten per al desplegament dels seus fins institucionals, així com per a l'R+D+I, tant amb caràcter pressupostari anual com en termes de programació pluriennal, i realitzar el seguiment i control d'aquest finançament, igual que el de les inversions corresponents.

    f) Analitzar, proposar, impulsar, gestionar, executar i realitzar el seguiment de la política en matèria d'ajudes, beques i subvencions relativa a ensenyaments universitaris la competència dels quals corresponga a la Generalitat.

    g) Autoritzar les operacions d'endeutament de les universitats públiques, previ informe favorable de la conselleria competent en matèria d'hisenda, així com les operacions de disposicions de fons previstes en el sistema de finançament de les infraestructures contingudes en el pla d'inversions de cada universitat prèviament aprovat.



    h) Establir, en desplegament dels acords pel Consell, les instruccions necessàries per a la correcta execució i control de les operacions de crèdit, financeres i de disposició de fons del sistema de finançament de les inversions de les universitats públiques vigent a cada moment.



    i) Impulsar la coordinació i la col·laboració, per raó de les matèries de la seua competència, amb els òrgans competents de l'Administració general de l'Estat o, en el seu cas, d'altres administracions públiques, sense perjudici de les atribucions legals i reglamentàries d'altres òrgans de l'Administració de la Generalitat.

    j) Coordinació, control i seguiment de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva i de l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana.

    k) Exercir les competències que l'ordenament jurídic atribueix a l'Administració Educativa en matèria universitària, de formació superior, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, excepte les que corresponguen a les persones que ostenten la titularitat de la secretaria autonòmica i de la conselleria de la qual depenen o, si és el cas, a altres conselleries o al Consell.

    l) Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb el que s'estableix en les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    m) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    n) Qualsevol altra que li encomane la persona titular de la conselleria o que li conferisquen les disposicions vigents.



    Article 15. Direcció General de Ciència i Investigació

    La Direcció General de Ciència i Investigació exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de política científica i d'investigació, planificació estratègica per al desenvolupament de la investigació científica, promoció i finançament de la investigació, suport al talent investigador i als parcs científics; implantació i millora d'infraestructures i equipament per a la investigació i coordinació de les actuacions d'altres conselleries i entitats de la Generalitat amb competències en aquestes matèries. I entre altres exercirà les competències següents:

    a) Gestionar els programes d'inversió en millores i implantació d'infraestructures i equipaments per a la investigació, així com de les infraestructures científiques de caràcter singular.

    b) Realitzar el seguiment i avaluació de les actuacions previstes en els programes operatius i iniciatives de la Unió Europea en matèria d'R+D+I.

    c) Analitzar, proposar, impulsar, gestionar, executar i realitzar el seguiment de la política relativa a programes, beques, subvencions i altres instruments de finançament i promoció de la investigació, la ciència i el desenvolupament tecnològic, si és el cas, impulsant i coordinant l'R+D+I en altres conselleries o entitats de la Generalitat.

    d) Impulsar mesures tendents a potenciar l'articulació del Sistema Valencià d'Investigació Científica, Desenvolupament i Innovació Tecnològica i la seua connexió amb l'àmbit universitari i estudis superiors.



    e) Planificar, coordinar, avaluar i realitzar el seguiment de la política científica, de la investigació, la innovació i de la transferència de ciència i tecnologia.

    f) Canalitzar, promoure i difondre la presència, les estratègies i els resultats obtinguts de la investigació i de la innovació pública en matèries de la seua competència en tots els àmbits socials, econòmics, acadèmics, científics i institucionals, tant d'àmbit nacional com internacional, amb la finalitat d'aconseguir una participació, implicació i una corresponsabilitat efectives en l'esforç investigador i innovador, així com la captació dels fons i ajudes necessàries per a l'impuls de l'R+D+I.



    g) Fomentar i impulsar l'adequada i eficient relació, coordinació i trobada entre l'oferta d'R+D+I, fonamentalment d'origen universitari, i la demanda existent en aquesta matèria per part dels sectors productius i de l'empresa en general, i també de les administracions públiques, i fomentar la generació i obtenció dels recursos corresponents.



    h) Proposar, impulsar, executar i realitzar el seguiment de la política en matèria de parcs científics, d'instituts d'investigació i universitaris i interuniversitaris, i, en general d'infraestructures d'investigació i de transferència ciència-tecnologia en aquests parcs i instituts.



    i) Promoure la col·laboració amb entitats públiques i privades, per a desplegar les polítiques d'investigació científica i desenvolupament i innovació tecnològica, assumint la coordinació dins de la Generalitat en relació amb l'R+D+I vinculada al Sistema Universitari Valencià.

    j) Dissenyar i posar en marxa plans, programes i projectes destinats a la implementació d'actuacions concretes per a garantir l'èxit de transferència ciència i tecnologia.

    k) Avaluar i fer el seguiment de convenis i altres instruments de cooperació amb institucions públiques i privades en matèria de foment de la transferència ciència-tecnologia, sense perjudici de les competències que sobre aquesta matèria té la Sotssecretaria.

    l) Realitzar la coordinació amb la Fundació de la Comunitat Valenciana d'Investigació d'Excel·lència per a la planificació, programació i execució d'actuacions en matèria de suport al talent investigador.

    m) Gestionar la implantació d'acadèmies científiques, culturals i artístiques i el Registre d'acadèmies de la Comunitat Valenciana.

    n) Qualsevol altra que li encomane la persona titular de la Conselleria o que li conferisquen les disposicions vigents.





    Secretaria Autonòmica d'Ocupació



    Article 16. Secretaria Autonòmica d'Ocupació

    1. La Secretaria Autonòmica d'Ocupació exerceix les funcions que se li atribueixen en l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria de treball, seguretat i salut laboral, cooperativisme i economia social, foment de l'ocupació, conciliació laboral, inspecció de treball, intermediació en el mercat laboral i relacions laborals, activitat i funcionament de LABORA (Servei Valencià d'Ocupació i Formació), i exerceix la superior direcció d'aquesta entitat.



    2. De la Secretaria Autonòmica d'Ocupació depén la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral.



    Article 17. Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral

    La Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de treball, conciliació laboral, inspecció de treball, seguretat laboral i relacions laborals, així com en matèria de cooperativisme i economia social. Així mateix, establirà les directrius generals de la política creditícia en l'àmbit de les seues competències, i promourà els instruments financers relacionats amb el cooperativisme i l'economia social, que a aquest efecte es constituïsquen en coordinació amb l'Institut Valencià de Finances, d'acord amb les previsions pressupostàries oportunes. Entre altres, exercirà les competències següents:



    a) Fomentar la cultura emprenedora, l'esperit empresarial i l'autoocupació. Elaborar propostes per al desenvolupament de polítiques públiques i programes de foment de l'emprenedoria.

    b) Efectuar la prospecció financera de vies de finançament per a les polítiques de suport a l'emprenedoria.

    c) Dur a terme anàlisis d'experiències en el marc de la Unió Europea sobre programes de suport a l'emprenedoria.

    d) Fomentar la responsabilitat social empresarial.

    e) Impulsar i donar suport a mesures a favor de les dones emprenedores, joves i treballadores i treballadors afectats per expedients de regulació d'ocupació.

    f) Donar suport a les persones emprenedores i a les empreses naixents, mitjançant l'oferta de serveis especialitzats i assessorament.

    g) Exercir les competències de la Generalitat en matèria d'assessorament, inscripció, fiscalització i, si escau, intervenció de societats cooperatives.

    h) Exercir les funcions registrals atribuïdes a l'Oficina Central del Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana, així com les de coordinació de les oficines del registre, vigilància, formació, estadística i publicació també atribuïdes a aquest.

    i) Exercir les funcions en matèria de qualificació administrativa i registre de societats laborals.

    j) Gestionar en el seu àmbit funcional el seguiment i control de les mesures de foment de l'economia social.

    k) Exercir com a autoritat laboral a la Comunitat Valenciana.

    l) Regular les condicions individuals i col·lectives de treball en els casos que legalment corresponga.

    m) Resoldre els expedients sancionadors de l'ordre social i de prevenció de riscos laborals.

    n) Exercir les funcions de mediació, arbitratge i conciliació laboral i d'oficina pública de registre d'actes electorals sindicals, així com les competències de l'exercici d'autoritat pública.

    o) Gestionar els registres administratius d'associacions empresarials, sindicals, de treballadores i treballadors autònoms, d'empreses acreditades del sector de la construcció, d'empreses de treball temporal, el registre dels convenis col·lectius de treball i la inspecció i, si escau, sanció.

    p) Executar les disposicions d'aplicació en l'àmbit de les persones treballadores autònomes.

    q) Exercir les competències atribuïdes a la Comunitat Valenciana en l'àmbit del benestar laboral de persones treballadores.

    r) Duu a terme les actuacions tendents a garantir una acció coordinada en el servei públic de la Inspecció de Treball i Seguretat Laboral a la Comunitat Valenciana.

    s) Prestar assistència tècnica i pressupostària al Consell del Treball Autònom de la Comunitat Valenciana.

    t) Qualsevol altra que li encomane la persona titular de la Conselleria o li conferisquen les disposicions vigents.









    CAPÍTOL III

    Sotssecretaria



    Article 18. Sotssecretaria

    1. La persona titular de la Sotssecretaria, sota la dependència directa de la persona titular de la Conselleria, exerceix les atribucions que li confereix l'article 69 de la Llei del Consell, així com la planificació, programació, gestió i execució de les infraestructures i tecnologies educatives, la tramitació de la contractació d'obres i l'aprovisionament, desenvolupament i implantació de productes recursos i serveis tecnològics necessaris en l'àmbit de les seues competències, així com la tramitació dels procediments de responsabilitat patrimonial i l'exercici de la potestat disciplinària, llevat del supost que la sanció proposada siga la de separació del servei. Entre altres, exercirà les competències següents:



    a) Dirigir i gestionar els serveis generals i les dependències comunes de la Conselleria.

    b) Tramitar els expedients de contractació, excepte en aquelles matèries que reglamentàriament estiguen assignades a altres centres directius.

    c) Gestionar la tramitació i coordinació dels convenis i acords de col·laboració del departament, així com els que hagen de proposar-se al Consell per a la seua subscripció amb entitats públiques o privades.

    d) Tramitar els expedients de responsabilitat patrimonial.

    e) Coordinar, supervisar i controlar l'organització i el funcionament de tots els centres, serveis i unitats de la Conselleria.

    f) Tramitar i coordinar les consultes davant l'Advocacia General de la Generalitat que assistisca el departament, dels òrgans superiors i directius i de les unitats administratives de la Conselleria.

    g) Supervisar i remetre els expedients d'assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris, així com emetre informe sobre els assumptes que hagen de sotmetre's al Consell, al president o presidenta de la Generalitat o a altres òrgans, quan això siga preceptiu o ho dispose així la persona titular de la Conselleria.

    h) Coordinar la tramitació de projectes normatius.

    i) Informar el personal directiu de la Conselleria de la procedència legal i la viabilitat econòmica dels seus projectes, plans i programes d'actuació.

    j) Realitzar la planificació i programació econòmica, elaborar la proposta d'avantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i realitzar el seguiment de l'execució del pressupost.



    k) Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats dels diferents centres directius del departament.

    l) Dissenyar, executar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica del departament, establint les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i l'òptima utilització dels recursos.

    m) Planificar i controlar les inversions i operacions de capital de la Conselleria, realitzant els actes de gestió que reglamentàriament li corresponguen.

    n) Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que corresponguen a l'àmbit funcional de la Sotssecretaria, i d'acord amb el que establisquen les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    o) Gestionar les despeses de personal del departament i tramitar les incidències de nòmina, sense perjudici de les facultats atribuïdes a altres òrgans, i exercir la direcció, coordinació i control sobre les diferents unitats de la Conselleria que intervinguen en el seu procés d'elaboració.



    p) La gestió patrimonial dels béns afectes a la Conselleria.

    q) Disposar la publicació, quan siga procedent, de les disposicions, resolucions i anuncis que emanen d'òrgans de la Conselleria en els diaris oficials.

    r) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

    s) Promoure i coordinar les accions i mesures de transparència que s'establisquen en l'àmbit de la Conselleria, en compliment del que es disposa en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i realitzar-ne el seguiment i la vigilància.

    t) Exercir la potestat disciplinària respecte del personal no docent adscrit a la Conselleria, excepte en el cas que la sanció proposada siga la de separació del servei.

    u) Promoure i coordinar les accions i mesures de protecció de dades que s'establisquen en l'àmbit de la Conselleria, en compliment del que es disposa en la normativa reguladora de la matèria, i realitzar-ne el seguiment i la vigilància.

    v) Qualsevol altra que li encomane la persona titular de la Conselleria o li conferisquen les disposicions vigents.

    2. De la Sotssecretaria depén el centre directiu següent:

    Direcció General d'Infraestructures Educatives.



    Article 19. Direcció General d'Infraestructures Educatives

    1. La Direcció General d'Infraestructures Educatives exercirà les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell, i assumeix les competències en matèria de proposta, planificació, programació, gestió i execució de les infraestructures educatives i la innovació tecnològica educativa, inclòs l'aprovisionament, desenvolupament i implantació de productes, recursos en l'àmbit de les seues competències, així com la seua contractació, assistència i gestió economicoadministrativa. Entre altres, exercirà les competències següents:

    a) Redacció, gestió i supervisió dels projectes tècnics de construccions escolars, i la direcció, seguiment i control de l'execució de les obres en centres educatius. Tot això, amb referència a aquells l'execució dels quals assumisca directament la Conselleria.

    b) Planificar i gestionar la tramitació tecnicoadministrativa de les actuacions incloses en el programa Edificant.

    c) Proposar i revisar les delegacions de competències en cooperació amb les administracions locals per a la construcció, ampliació, adequació, reforma i equipament de centres públics de la Generalitat.



    d) Elaborar les normes de disseny i qualitat dels centres docents.

    e) Planificar i estudiar, conjuntament i en coordinació amb els centres directius competents, el programa de necessitats de construccions escolars i la realització d'estudis de viabilitat tècnica de parcel·les, també pel que fa a les tecnologies de la informació i les comunicacions.



    f) La revisió i actualització dels mòduls de cost de les obres, així com els preus unitaris d'estudis i treballs relacionats amb aquells.



    g) Emetre informes en matèria d'infraestructures educatives i sobre tots aquells documents urbanístics referents a la reserva de sòl dotacional d'ús escolar, de conformitat amb la normativa vigent.

    h) Suport tècnic i supervisió de la documentació tècnica pel que fa al compliment dels requisits mínims dels espais exigibles per la normativa específica en cada nivell d'ensenyament, en la tramitació dels expedients relatius a la creació, autorització i modificació de centres privats, així com dels centres públics que no són de titularitat de la Generalitat.



    i) Potenciar, desenvolupar i aplicar les tecnologies de la informació i les comunicacions en l'àmbit de l'educació.

    j) La gestió de les dotacions en infraestructura de tecnologies de la informació i les comunicacions per al desenvolupament adequat del sistema educatiu.

    k) La gestió de les dotacions per a l'equipament, tant de caràcter general com específic, dels centres docents públics d'ensenyament no universitari i altres dependències del departament, sense perjudici de les funcions que puguen correspondre a altres òrgans i en coordinació amb aquests.

    l) Elaborar les especificacions tècniques i la qualificació de l'equipament informàtic i de les aplicacions informàtiques que es destinen als centres docents.

    m) Gestionar el suport i l'assistència tècnica tant en l'equipament informàtic com en les comunicacions i en les aplicacions informàtiques dels centres docents dependents d'aquesta conselleria, en coordinació amb l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions de la Generalitat.

    n) La proposta de convocatòries d'ajudes, premis i beques en matèria d'innovació tecnològica educativa.

    o) Planificar i dissenyar els itineraris formatius, en col·laboració amb l'òrgan competent en la formació del professorat no universitari, en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions.

    p) Planificar, prioritzar i coordinar les necessitats en matèria informàtica respecte d'aplicacions, comunicacions i suports per al departament, en coordinació amb l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions de la Generalitat.

    q) Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb el que estableixen les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    r) Qualsevol altra funció que li encomanen la persona titular de la Conselleria d'Educació, la titular de la Sotssecretaria o que li conferisquen les disposicions legals.





    DISPOSICIONS ADDICIONALS



    Primera. Entitats del sector públic adscrites a la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació

    S'enquadren en la Conselleria a la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació les següents entitats del sector públic de la Generalitat:



    a) LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

    b) Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT).



    c) La Fundació Tribunal d'Arbitratge Laboral de la Comunitat Valenciana.

    d) l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP).

    e) L'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV).

    f) Construccions i Infraestructura Educatives de la Generalitat Valenciana (CIEGSA).



    Segona. Adscripció de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià

    La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià queda adscrita a la Direcció General d'Ordenació Educativa i Política lingüística.



    Tercera. Adscripció de la Fundació de la Comunitat Valenciana d'Investigació d'Excel·lència

    La Fundació de la Comunitat Valenciana d'Investigació d'Excel·lència queda adscrita a la Secretaria Autonòmica d'Universitats.





    DISPOSICIÓ FINAL



    Modificació de l'article 6, punt 1, apartat a i apartat b, del Decret 128/2016, de 7 d'octubre, del Consell, pel qual es regula la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, en el sentit següent:





    «Article 6. Composició

    1. La composició de la JQCV és la següent:

    a) Presidència: la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de política lingüística i gestió del multilingüisme o la persona titular de la subdirecció general en què aquesta delegue.

    b) Vicepresidència: la persona titular de la subdirecció general de política lingüística o, si escau, la persona titular del servei amb funcions en matèria d'acreditació del valencià.»





    DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



    Primera. Règim transitori de les unitats i llocs de treball de nivell administratiu

    Els diferents centres gestionaran els crèdits relatius a les competències que els ha atribuït aquest decret.

    Al mateix temps, les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu configurats d'acord amb l'anterior estructura de conselleries del Consell i els corresponents reglaments orgànics i funcionals continuaran subsistents, retribuïts amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb els quals ho eren fins al moment, i prestant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que gestionaven amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest decret, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha sigut atribuïda.

    Tot això, es mantindrà fins que es dicte l'ordre de desplegament d'aquest reglament i es duguen a terme les modificacions pressupostàries corresponents, així com les actuacions que corresponga sobre els esmentats llocs de treball en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta.

    Així mateix, des del moment d'entrada en vigor d'aquest decret i sense perjudici d'això anterior, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que corresponga, de conformitat amb la reorganització efectuada.



    Segona. De la Direcció General d'Infraestructures Educatives

    La Direcció General d'Infraestructures Educatives gestionarà els crèdits relatius a les competències que les han estat atribuïdes, entre aquests la totalitat del programa pressupostari 421.90, Innovació tecnològica educativa, i la resta de crèdits, mitjans personals i materials, adscrits a altres conselleries relacionats amb aquestes competències.







    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



    Única. Derogació normativa

    Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen a aquest decret. No obstant això, continuaran en vigor aquelles previsions referents al nivell administratiu del departament, mentre es dicte l'ordre de desplegament d'aquest decret, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 90 del Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries.





    DISPOSICIONS FINALS



    Primera. Habilitació per al desplegament i l'execució del decret

    Es faculta la persona titular de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació per a dictar les disposicions que requerisca l'execució i el desplegament d'aquest decret, en compliment del que es disposa en l'article 65 de la Llei del Consell.



    Segona. Entrada en vigor

    Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    València, 10 d'agost de 2023



    El president de la Generalitat,

    CARLOS MAZÓN GUIXOT



    El conseller d'Educació, Universitats i Ocupació,

    JOSÉ ANTONIO ROVIRA JOVER