DECRET 134/2023, de 10 d' agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia i Interior.



Publicat en:  DOGV núm. 9661 de 14.08.2023
Número identificador:   2023/8896
Referència Base de Dades:  008599/2023
 
  • Anàlisi jurídica

  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria de Justícia i Interior
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: administració regional , monografies, Conselleria de Justícia i Interior


  • DECRET 134/2023, de 10 d' agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia i Interior. [2023/8896]

    El Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, estableix l'estructura bàsica de l'administració del Consell, que assigna en l'article 6 a la Conselleria de Justícia i Interior les competències en matèria de justícia i de gestió de les competències en matèria de consultes populars, col·legis professionals, fundacions, associacions, registres i notariat, així com les competències en matèria d'interior, protecció civil, gestió de la unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, prevenció i extinció d'incendis, i gestió de les competències en matèria de situacions d'emergència.



    Aquesta norma organitzativa ha sigut desplegada pel Decret 12/2023, de 20 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les secretaries autonòmiques de l'Administració del Consell, i determina, com a òrgans superiors d'aquest departament, la Secretaria Autonòmica de Justícia i la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències.

    El Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, en els articles del 65 al 74, modificats pel Decret 126/2023, de 4 d'agost, del Consell, ha desplegat l'estructura i competències dels òrgans superiors i directius d'aquesta conselleria.

    D'acord amb el que disposa l'article 66.2 de l'esmentat Decret 112/2023, aquest marc organitzatiu s'ha de completar amb l'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria que, posteriorment, serà desplegat, quant al nivell administratiu, mitjançant una ordre de la Conselleria.

    En virtut de l'anterior i de conformitat amb el que estableixen els articles 28.f, 43 i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la consellera de Justícia i Interior i la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 10 d'agost de 2023,





    DECRETE



    TÍTOL I

    Disposicions generals



    Article 1. Competències de la Conselleria de Justícia i Interior

    1. La Conselleria de Justícia i Interior és el departament del Consell al qual correspon exercir les competències en matèria de justícia i de gestió de les competències en matèria de consultes populars i processos electorals, col·legis professionals, fundacions, associacions, registres i notariat, així com les competències en matèria d'interior, protecció civil, gestió de la unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, prevenció i extinció d'incendis, i gestió de les competències en matèria de situacions d'emergència.

    2. Territorialment, la Conselleria s'organitza en serveis centrals i serveis perifèrics i, funcionalment, en òrgans superiors del departament, nivell directiu i nivell administratiu.

    3. Els serveis centrals estenen la seua competència a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana i els perifèrics, a través de les direccions territorials, al respectiu àmbit provincial.



    Article 2. Òrgans superiors i òrgans de nivell directiu

    1. Sota la direcció superior de la persona titular, aquesta conselleria està integrada pels òrgans superiors següents:

    a) Secretaria Autonòmica de Justícia

    b) Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències

    2. Així mateix, està integrada pels centres directius següents:

    a) Sotssecretaria

    b) Direcció General de Justícia

    c) Direcció General d'Atenció a les Víctimes

    d) Direcció General d'Interior

    e) Direcció General de Prevenció d'Incendis Forestals

    Article 3. Nivell administratiu

    El nivell administratiu de la Conselleria està constituït per totes les unitats que depenguen directament dels anteriors òrgans superiors i directius, i es desenvoluparà mitjançant la corresponent ordre, amb l'informe previ favorable de les conselleries competents en matèria d'hisenda i funció pública.





    TÍTOL II

    Estructura i funcions dels òrgans superiors

    i del nivell directiu dels serveis centrals del departament



    CAPÍTOL I

    Persona titular de la Conselleria



    Article 4. Competències de la persona titular de la Conselleria

    1. La persona titular de la Conselleria, com a màxim òrgan superior del departament, exerceix totes les competències que hi confereix la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, així com qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic en l'àmbit competencial assignat a la Conselleria.

    2. La persona titular de la Conselleria, sota la superior autoritat del Consell, assumeix la representació orgànica de la Conselleria, davant tota classe d'institucions públiques i privades.



    Article 5. Gabinet de la persona titular de la Conselleria

    1. El Gabinet de la persona titular de la Conselleria és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata a aquesta, de qui depén directament, al capdavant de la qual estarà la persona titular de la direcció del Gabinet, que dirigirà i coordinarà les seues actuacions.

    2. Especialment, són funcions del Gabinet:

    a) L'assessorament a la persona titular del departament en aquells assumptes i matèries que aquesta dispose.

    b) L'organització de l'agenda institucional de la persona titular de la Conselleria.

    c) El manteniment de les relacions amb els alts òrgans i institucions de la Generalitat, de l'Estat i de la resta d'administracions públiques, entitats o organismes.

    d) Dirigir les relacions informatives i amb els mitjans de comunicació.

    e) Gestionar i dur a terme el seguiment de la comunicació institucional de la Conselleria.

    f) Qualssevol altres funcions que se li encomanen.



    Article 6. Consell de Direcció

    1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat d'assessorament i assistència a la persona titular del departament en l'elaboració, coordinació i execució del programa actuacions del departament. Sota la seua presidència, el Consell de Direcció està integrat per les persones titulars de les secretaries autonòmiques, de la sotssecretaria, de les direccions generals, i del gabinet de la persona titular de la Conselleria. Aquesta última exercirà la secretaria d'aquest consell.

    2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més, les persones responsables de centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament quan la persona titular de la Conselleria ho considere oportú.



    3. La persona titular del departament podrà acordar, sempre que ho considere convenient, la constitució d'altres grups o comissions de treball de caràcter consultiu i d'assessorament per a matèries concretes o assumptes específics amb la composició que en cada cas determine.





    Article 7. Substitucions

    1. En els casos d'absència o malaltia de la persona titular de la Conselleria, serà aplicable el que disposa l'article 12.1.i de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

    Fins que es resolga la substitució, les funcions com a titular del departament, a excepció de les quals li corresponen com a membre del Consell, seran exercides temporalment per la persona titular de la secretaria autonòmica, sotssecretaria i direccions generals, seguint l'ordre previst en l'article 2 d'aquest reglament.

    2. Aquest ordre serà aplicable, així mateix, a l'efecte de substituir-lo en els casos de vacants, absència, malaltia o altres causes d'impossibilitat, per a les secretaries autonòmiques, sotssecretaria i direccions generals, corresponent, si és el cas, substituir la persona titular de la Direcció General de Prevenció d'Incendis Forestals, la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Justícia i, en defecte d'això, la que corresponga segons l'ordre de prelació esmentat en l'anterior article 2.



    3. El que estableixen els apartats anteriors s'entén sense perjudici del que, si és el cas, dispose la persona titular de la Conselleria, mitjançant resolució.





    CAPÍTOL II

    Secretaria Autonòmica de Justícia



    Article 8. Secretaria Autonòmica de Justícia

    1. La persona titular de la Secretaria Autonòmica de Justícia, sota la dependència de la persona titular de la Conselleria, i de conformitat amb el que disposa l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, assumeix les competències en matèria de justícia, col·legis professionals, unions de fet, fundacions, associacions, registres i notaria, dirigint i coordinant els centres directius i les unitats administratives que se li adscriguen.

    2. A la persona titular de la Secretaria Autonòmica, li correspon, així mateix, resoldre els recursos que s'interposen contra les resolucions dels centres directius que estiguen sota la seua dependència i els actes de la qual no esgoten la via administrativa.

    3. De la Secretaria Autonòmica de Justícia depenen els centres directius següents:

    a) Direcció General de Justícia

    b) Direcció General d'Atenció a les Víctimes



    Article 9. Direcció General de Justícia

    1. La Direcció General de Justícia exerceix les funcions que estableix l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de relacions amb la justícia, modernització de l'Administració de Justícia, infraestructures judicials, gestió dels recursos materials i humans i formació del personal al servei de l'Administració de Justícia; col·legis professionals, associacions, fundacions, registres i notaria, unions de fet, i la relació amb la professió titulada de gestor administratiu.



    2. Especialment, li correspon:

    a) Elaborar els estudis i la programació de la planta judicial i dissenyar les unitats de suport directe i els serveis comuns processals, així com planificar i executar els projectes de millora organitzativa de l'Administració de Justícia a la Comunitat Valenciana.

    b) Exercir les competències que la Llei 6/1985, d'1 de juliol, del Poder Judicial, atribueix a la Generalitat amb relació als Instituts de Medicina Legal i dels jutjats de pau.

    c) Dotar els òrgans judicials d'infraestructures i instal·lacions adequades per al desenvolupament de la seua funció i garantir el seu correcte funcionament.

    d) Dotar els òrgans judicials dels recursos materials adequats, així com planificar i, si és el cas, gestionar les necessitats per a la modernització de l'Administració de Justícia.

    e) Gestionar les competències en matèria de personal de l'Administració de Justícia a la Comunitat Valenciana, a fi de participar en els processos selectius i de provisió de llocs de treball, així com en l'elaboració de les relacions de llocs de treball, autorització de situacions administratives, llicències, vacances i permisos. Així mateix, li correspon les relacions amb els representants sindicals del personal de l'Administració de Justícia.

    f) Gestionar i realitzar el seguiment dels plans de formació del personal transferit. Així com d'aquells convenis i acords per a la formació del personal de l'Administració de Justícia que se li encomanen.



    g) Tramitar els nomenaments per a cobrir vacants de notaries i registres i elaborar el decret del Consell de nomenament, així com realitzar l'estudi i proposta de fixació de les demarcacions notarials i registrals.

    h) Gestionar el Registre de Col·legis Professionals i Consells Valencians de Col·legis Professionals, així com la creació, modificació i supressió de col·legis professionals. Així mateix, li correspon la tramitació dels expedients sancionadors en aquesta matèria.

    i) Gestionar el Registre d'Unions de Fet de la Comunitat Valenciana.

    j) Gestionar el Registre d'Associacions de la Comunitat Valenciana.



    k) Convocar i desenvolupar les proves per a l'obtenció del títol de gestor administratiu i l'expedició del títol de gestor administratiu.

    l) Gestionar el Registre de Fundacions de la Comunitat Valenciana, donar suport tècnic i administratiu al Protectorat de Fundacions de la Generalitat i al Consell Superior de Fundacions de la Comunitat Valenciana i revisar i preparar el dipòsit dels comptes anuals.



    Article 10. Direcció General d'Atenció a les Víctimes

    1. La Direcció General d'Atenció a les Víctimes exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria d'assistència jurídica gratuïta, mediació, assistència a les víctimes del delicte i ajudes a les víctimes del terrorisme.

    2. Especialment, té atribuïdes les competències següents:

    a) Organitzar, executar i controlar la política de la Generalitat en matèria d'atenció a la víctima del delicte a través de la Xarxa d'Oficines de la Generalitat d'Assistència a les Víctimes del Delicte i relacions amb els òrgans judicials de la Comunitat Valenciana.

    b) Portar la gestió en matèria d'ajudes a les víctimes del terrorisme, així com les iniciatives sobre reconeixement a aquestes.

    c) Organitzar, executar i verificar l'assistència jurídica gratuïta, de conformitat amb el que disposa la normativa estatal i autonòmica valenciana.

    d) Implantar, desenvolupar i impulsar en tots els àmbits mesures encaminades a la desjudicialització de conflictes, així com la mediació i altres mecanismes alternatius de resolució d'aquests.

    e) Planificar, dissenyar i, si és el cas, desenvolupar programes formatius i de millora del coneixement dirigits de manera transversal i intersectorial a tots els professionals de l'Administració de Justícia que contribuïsquen a reforçar la protecció i promoció del dret d'accés a la justícia i a l'atenció i protecció de les víctimes, en col·laboració amb la resta de departaments i administracions.





    CAPÍTOL III

    Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències



    Article 11. Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències

    1. La persona titular de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències exerceix les competències que li atribueix l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria d'interior, seguretat pública, coordinació de policies locals, gestió de la unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, espectacles, establiments públics, activitats recreatives i socioculturals, protecció civil, prevenció i extinció d'incendis i gestió d'emergències.



    En matèria d'espectacles públics, li corresponen les autoritzacions i sancions derivades de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles, activitats recreatives i establiments públics, i en la normativa reguladora dels espectacles i festejos taurins, així com l'adopció de mesures de policia i provisionals en aquestes matèries.



    2. La persona titular de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències exercirà les competències que li corresponen amb relació a la Direcció de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, segons el que preveuen la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, de creació d'aquesta i la seua normativa de desplegament, i la disposició addicional primera del Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.

    3. De la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències depenen els centres directius següents:

    a) Direcció General d'Interior

    b) Direcció General de Prevenció d'Incendis Forestals

    Article 12. Direcció General d'Interior

    1. La Direcció General d'Interior exerceix les funcions que estableix l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria d'espectacles, establiments públics, activitats recreatives i socioculturals; i, en la resta de matèries relatives a interior, seguretat pública, coordinació de policies locals, gestió de la unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, protecció civil, extinció d'incendis i gestió d'emergències, ho farà en virtut de la delegació adoptada d'acord amb l'article 12 de la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, per la qual es crea l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.



    2. Especialment, li correspon:

    a) Emetre un informe sobre el compliment de les condicions generals tècniques exigides en els supòsits previstos en l'article 10 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.

    b) Verificar el compliment de les condicions generals tècniques dels establiments en els supòsits de realització ocasional d'activitats no previstes en el seu títol habilitant.

    c) Elaborar l'ordre anual de fixació d'horaris de locals i establiments i gestionar i tramitar les resolucions de reducció o ampliació de l'horari de tancament.

    d) Tramitar els procediments sancionadors en les matèries competència de la Direcció General, llevat que siguen atribuïdes específicament al Servei d'Espectacles i Activitats Recreatives.

    e) Gestionar el Registre d'Empreses i Establiments previst en l'article 21 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.

    f) Elaborar els projectes normatius, informes jurídics i estudis en les matèries que són competència de la Direcció General.

    g) Tramitar l'autorització dels festejos taurins tradicionals (bous al carrer) i espectacles taurins d'acord amb la normativa aplicable.



    h) Tramitar la designació i el nomenament de les persones que exercisquen la presidència, delegació governativa, així com del personal assessor i veterinari en espectacles taurins.

    i) Tramitar l'autorització de sessions per a menors d'edat.

    j) Tramitar l'autorització de la celebració de proves esportives, marxes, marxes ciclistes i altres esdeveniments, que són competència de la Direcció General.

    k) Tramitar l'aprovació i el visat del cartell indicatiu de les condicions específiques d'admissió.

    l) Organitzar les proves avaluadores del servei específic d'admissió, expedir els certificats i gestionar el registre de persones acreditades.



    m) Tramitar els procediments sancionadors en matèria de festejos taurins tradicionals (bous al carrer) i espectacles taurins.

    n) Qualsevol altra que se li encomane amb relació a les matèries que li són pròpies.



    Article 13. Direcció General de Prevenció d'Incendis Forestals

    1. La Direcció General de Prevenció d'Incendis Forestals exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de prevenció d'incendis forestals, conscienciació ciutadana i divulgació, recerca i desenvolupament de nous mètodes de prevenció, i educació ambiental per a la prevenció d'incendis.

    2. Especialment, li correspon:

    a) Realitzar la gestió i planificació de les polítiques de prevenció de la iniciació i prevenció de la propagació dels incendis forestals.



    b) Realitzar la gestió i planificació de les infraestructures de prevenció d'incendis forestals, excepte les previstes en les lletres g) i h) de l'article 129 del Decret 91/2023, de 22 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana.

    c) Desenvolupar actuacions per a la investigació de causes dels incendis forestals, així com gestionar, organitzar i coordinar el Grup Operatiu d'Investigació d'Incendis Forestals.

    d) Organitzar i gestionar la recollida de dades sobre incendis forestals i la seua anàlisi estadística.

    e) Gestionar i coordinar la cartografia temàtica en matèria de prevenció d'incendis forestals.

    f) Realitzar la planificació, coordinació i execució de la vigilància preventiva davant el risc d'incendis forestals, que inclou el servei de vigilància preventiva.

    g) Fomentar la col·laboració científica i acadèmica, així com el seguiment i la participació en projectes nacionals i internacionals en matèria de prevenció d'incendis forestals.

    h) Fomentar les polítiques de desenvolupament tecnològic en matèria de prevenció d'incendis forestals.

    i) Realitzar les funcions de vigilància, control i instrucció d'expedients sancionadors en les matèries pròpies d'aquesta direcció general.

    j) Gestionar les polítiques d'informació, promoció i conscienciació ciutadana en matèria de prevenció d'incendis forestals.

    k) Gestionar les polítiques de prevenció, compatibilitat d'usos i conciliació d'interessos en matèria de prevenció d'incendis forestals.



    l) Realitzar actuacions per al foment i la dinamització de la participació ciutadana en la política de prevenció d'incendis forestals, així com per a la promoció i dinamització del voluntariat en activitats en prevenció d'incendis forestals.

    m) Promoure ajudes a la ramaderia extensiva en zones estratègiques com una eina de prevenció d'incendis que puga fixar rendes en el medi rural.

    n) Gestionar el Fons Estratègic Municipal de Prevenció d'Incendis i Gestió Forestal.

    o) Promoure convenis de col·laboració en matèria de prevenció d'incendis forestals.

    p) Desenvolupar activitats orientades a la formació i sensibilització ciutadana, campanyes institucionals d'educació ambiental i cursos de formació en la prevenció d'incendis forestals.

    q) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.





    CAPÍTOL IV

    Sotssecretaria



    Article 14. Sotssecretaria

    1. Sota la dependència directa de la persona titular de la Conselleria, la persona titular de Sotssecretaria assumeix les funcions establides en l'article 69 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, així com les que recull l'article 74 del Decret 112/2023, de 25 de juliol.



    2. En particular, li corresponen les funcions següents:

    a) Dirigir i coordinar els serveis generals i dependències comunes de la Conselleria.

    b) Tramitar els expedients de contractació i de responsabilitat patrimonial i supervisar els expedients de contractació que gestionen altres centres directius, excepte aquells respecte dels quals els seus titulars tinguen delegades les facultats per a subscriure'ls.

    c) Elaborar la proposta de l'avantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i realitzar el seguiment de l'execució del pressupost.

    d) Tramitar, proposar i, en general, executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l'àmbit funcional del centre directiu i d'acord amb el que estableixen les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.

    e) Dissenyar, executar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica de la Conselleria, a fi d'establir les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i l'òptima utilització dels recursos.

    f) Gestionar les despeses de personal de la Conselleria i tramitar les incidències de nòmina.

    g) L'exercici de la potestat disciplinària respecte del personal adscrit a la Conselleria, de conformitat amb el que disposa la normativa vigent.



    h) Gestionar la tramitació i coordinació dels convenis i acords de la Conselleria.

    i) Emetre informes sobre els assumptes que hagen de sotmetre's al Consell, al president de la Generalitat, o a altres òrgans, quan això siga preceptiu o així ho dispose la persona titular de la Conselleria.

    j) Supervisar i remetre els expedients d'assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris.

    k) Recaptar l'emissió dels informes jurídics, conformement al que disposen els apartats 2 i 3 de l'article 5 de la Llei 10/2005, de 9 de desembre, de la Generalitat, d'assistència jurídica a la Generalitat.

    l) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, instruccions i ordres de servei en assumptes de la seua competència.

    m) Promoure i coordinar el compliment de la normativa de protecció de dades de caràcter personal amb relació als tractaments de dades dels quals la Conselleria té la consideració de responsable, sense perjudici de les funcions de gestió i supervisió que corresponen als òrgans superiors i directius, en l'àmbit de les seues competències materials.



    n) Exercir les funcions que li corresponen com a unitat d'igualtat de la Conselleria.

    o) Coordinar i gestionar les unitats de resolució de conflictes de València, Castelló i Alacant (URC).

    p) Tramitar les propostes de gestió patrimonial dels béns afectes a la Conselleria.

    q) Elaborar estudis i anàlisis que fan referència a la racionalització i reorganització, tant de l'estructura organitzativa de la Conselleria com dels procediments de gestió que s'hi realitzen, coordinant els treballs que, en aquesta matèria, siguen elaborats per altres òrgans o unitats del departament.

    r) Exercir les funcions que li corresponen per a la millora de la qualitat dels serveis públics, l'avaluació dels plans i programes i l'atenció a les queixes, suggeriments i agraïments, en l'àmbit de la Conselleria.



    s) Promoure i coordinar les accions i mesures de transparència, bon govern i participació ciutadana que s'establisquen en l'àmbit de la Conselleria i realitzar-ne el seguiment i vigilància.

    t) Racionalitzar els procediments administratius i efectuar estudis i propostes sobre normalització de documentació i simplificació administrativa de la Conselleria.

    u) Realitzar estudis tècnics, de diagnòstic de la situació i de dret comparat, així com recopilar documentació sobre aquelles matèries que, sense perjudici de les competències de les conselleries que les tinguen atribuïdes, puguen contribuir, en el marc del desenvolupament de les funcions assignades als diferents òrgans i unitats del departament, a la consecució de l'eficàcia en la prestació dels serveis i de l'eficiència en la utilització dels recursos econòmics.

    v) Qualsevol altra competència que se li encomane o delegue o que li conferisquen les disposicions legals o reglamentàries.

    3. En matèria de processos electorals, especialment li correspon:

    a) Coordinar i executar els processos electorals a les Corts i a les entitats locals menors de la Comunitat Valenciana.

    b) Elaborar i coordinar la normativa específica destinada a acomplir-la.

    c) Coordinar les relacions necessàries amb l'administració electoral i amb els òrgans competents de l'Administració General de l'Estat.



    d) Elaborar anàlisis estadístiques, estudis comparatius i avaluació de processos electorals i consultes populars.

    e) Realitzar propostes de desenvolupament legislatiu del sistema de consultes populars municipals d'acord amb el legalment establit.

    f) Proposar tècniques que optimitzen el funcionament de les infraestructures, procediments i mitjans destinats a la gestió electoral.

    g) Gestionar les subvencions autonòmiques anuals i les corresponents per despeses electorals de les formacions polítiques, en els termes establits en la legislació vigent.

    h) La gestió i custòdia de l'Arxiu Històric Electoral.





    DISPOSICIONS ADDICIONALS



    Primera. Entitats que s'adscriuen a la Conselleria

    S'adscriu a la Conselleria de Justícia i Interior, l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, corresponent la presidència a la persona titular del departament.



    Segona. Incidència pressupostària

    La implantació i desplegament d'aquest decret no té cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats a aquesta conselleria.







    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



    Única. Unitats administratives

    Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu romandran subsistents i continuaran donant el suport administratiu amb relació a aquells assumptes i expedients que els corresponga per raó de la matèria, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans que la tenen atribuïda, i la seua retribució es realitzarà amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris. Tot això fins que es duguen a terme les modificacions o actuacions que hi corresponguen, en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a adequar-la a la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta.







    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



    Única. Derogació normativa

    Queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen a aquest decret.





    DISPOSICIONS FINALS



    Primera. Habilitació normativa

    Es faculta la persona titular de la Conselleria de Justícia i Interior per a dictar totes les disposicions que requerisca el desplegament i l'execució d'aquest decret, en compliment del que disposa l'article 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Consell i, especialment, per a desenvolupar-ne l'estructura administrativa, conformement a l'article 66.2 del Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell.



    Segona. Entrada en vigor

    Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    València, 10 d'agost de 2023



    El president de la Generalitat,

    CARLOS MAZÓN GUIXOT



    La consellera de Justícia i Interior,

    ELISA MARÍA NÚÑEZ SÁNCHEZ