DECRET 19/2023, de 3 de març, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Escola Valenciana d'Administració Pública.



Publicat en:  DOGV núm. 9548 de 07.03.2023
Número identificador:   2023/2358
Referència Base de Dades:  002340/2023
 
  • Anàlisi jurídica

  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: administració regional, organització administrativa , monografies


  • DECRET 19/2023, de 3 de març, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Escola Valenciana d'Administració Pública. [2023/2358]

    Índex



    PREÀMBUL

    Títol I. Disposicions generals

    Article 1. Naturalesa jurídica i fins

    Article 2. Principis d'organització i funcionament

    Article 3. Competències de l'EVAP

    Article 4. Competències de l'EVAP en l'àmbit de la selecció

    Article 5. Competències de l'EVAP en l'àmbit de la formació, l'actualització i el perfeccionament professional del personal empleat públic



    Article 6. Competències de l'EVAP en l'àmbit de la investigació, l'estudi, la informació i la difusió de les matèries relacionades amb l'administració i la gestió pública

    Article 7. Competències de la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública

    Títol II. Estructura organitzativa de l'EVAP

    Article 8. Estructura orgànica

    Capítol I. La Presidència de l'EVAP

    Article 9. La Presidència de l'EVAP

    Article 10. Atribucions de la Presidència de l'EVAP

    Capítol II. El Consell Rector

    Article 11. El Consell Rector

    Article 12. Atribucions del Consell Rector

    Article 13. Atribucions de la Presidència del Consell Rector

    Article 14. Règim de funcionament del Consell Rector

    Capítol III La Direcció de l'EVAP

    Article 15. La Direcció de l'EVAP

    Article 16. Atribucions de la Direcció de l'EVAP

    Capítol IV. Estructura administrativa de la Direcció de l'EVAP

    Article 17. Estructura de la Direcció de l'EVAP

    Article 18. La Subdirecció General d'Innovació dels Processos Selectius

    Article 19. La Subdirecció General d'Accés a l'Ocupació Pública

    Article 20. La Subdirecció General de Formació

    Article 21. La Subdirecció General d'Investigació i Estudis

    Article 22. La Subdirecció General de Gestió Administrativa

    Capítol V. Comissió Permanent de Selecció

    Article 23. Objecte

    Article 24. Funcions

    Article 25. Composició i règim de funcionament

    Títol III. Planificació i programació de les activitats

    Article 26. Pla director de l'EVAP

    Article 27. Plans de gestió anual

    Article 28. Informe d'avaluació dels plans

    Article 29. Publicació dels plans i informes d'avaluació

    Títol IV. Règim economicopressupostari, jurídic i de personal de l'EVAP

    Capítol I. Règim econòmic

    Article 30. Recursos econòmics

    Article 31. Patrimoni

    Capítol II. Règim pressupostari

    Article 32. De la gestió econòmica i pressupostària

    Capítol III. Règim jurídic

    Article 33. Règim jurídic

    Article 34. Naturalesa dels actes

    Article 35. Recursos administratius contra els actes

    Capítol IV. Règim de personal

    Article 36. Règim de personal

    Disposicions addicionals

    Primera. Constitució del Consell Rector i posada en funcionament de l'EVAP

    Segona. Adscripció dels llocs de treball i modificacions pressupostàries

    Tercera. Informació relativa als processos de selecció

    Quarta. Inscripció en l'Inventari d'entitats del sector públic estatal, autonòmic i local

    Cinquena. Personal de la Comissió Permanent de Selecció

    Sisena. Desconcentració administrativa

    Disposicions transitòries

    Primera. Assumpció temporal de competències

    Segona. Unitats i llocs de nivell administratiu

    Disposició derogatòria

    Única. Derogació normativa

    Disposicions finals

    Primera. Modificació del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública

    Segona. Habilitació per al desenvolupament

    Tercera. Entrada en vigor







    PREÀMBUL



    La Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana (Llei 4/2021), crea l'Escola Valenciana d'Administració Pública (EVAP) com a organisme autònom de la Generalitat adscrit a la conselleria competent en matèria de funció pública, amb personalitat jurídica pública pròpia, autonomia funcional i de gestió i plena capacitat d'actuar, a què correspon la selecció del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat, la formació, l'actualització i el perfeccionament d'aquest últim i del personal del sector públic instrumental de la Generalitat, i també la investigació, l'estudi, la informació i la difusió de les matèries relacionades amb l'administració i la gestió pública.

    L'EVAP es configura així com un òrgan de gestió horitzontal de la funció pública de la Generalitat, la meta del qual és garantir que l'Administració valenciana compte amb un capital humà professionalitzat, competent i íntegre. Assumeix d'aquesta manera un paper més ampli i ambiciós que el desenvolupat fins ara per l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), del qual l'EVAP es constitueix en successor qualificat en reunir en un sol organisme no sols les funcions formatives exercides per aquell, sinó també les de selecció i investigació en matèria d'administració i gestió pública.

    L'EVAP no sols gestionarà aspectes tan transcendentals per a la funció pública com la incorporació de talent a través de la selecció, o la formació del personal empleat públic, sinó que tindrà també competències en investigació, estudi, informació i difusió de les matèries relacionades amb l'administració i la gestió pública. Competències que permeten detectar possibles àrees de millora, plantejar les propostes adequades, potenciar la coordinació amb altres organismes i la col·laboració amb altres sectors i administracions, de manera que l'experiència i les conclusions obtingudes redunden en una millor prestació del servei públic i atenció a la ciutadania.

    L'article 11 de la Llei 4/2021 estableix que l'estructura i el règim de funcionament de l'EVAP es determinaran reglamentàriament, i entre els possibles òrgans de govern que conformen l'estructura organitzativa de l'organisme s'haurà de preveure, necessàriament, un consell rector, que comptarà amb la participació dels agents socials i amb una directora o director, amb rang de direcció general, que ostentarà la direcció i gestió ordinàries de l'actuació de l'EVAP, i que nomenarà el Consell a proposta de la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública.

    Així doncs, amb aquest decret del Consell s'acompleix el mandat legal i s'estableixen com a òrgans de govern de l'organisme el Consell Rector i la Direcció; no obstant això, es considera convenient incloure també entre els seus òrgans una Presidència de l'EVAP, que, al seu torn, ostentarà la Presidència del Consell Rector.

    Així mateix, s'estableix l'estructura administrativa de l'EVAP i es desenvolupa el règim jurídic, economicofinancer, patrimonial i de personal de l'organisme.

    Finalment, l'assignació de competències al nou organisme exigeix la modificació del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a adequar l'estructura organitzativa i funcional de la conselleria al nou repartiment competencial que comporta la creació de l'EVAP.

    El text està integrat per 36 articles, sis disposicions addicionals, dues disposicions transitòries, una disposició derogatòria i tres disposicions finals.

    El procés d'elaboració del decret s'ha adequat als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica i eficiència previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), que queden justificats en els informes previs a la norma, així com en el tràmit de consulta pública efectuat a través del portal web, de conformitat amb el que es disposa en l'article 133 de l'LPAC, en què consten els antecedents d'aquesta, els problemes que es pretenen solucionar, la necessitat de la seua aprovació, els seus objectius, i també la possible solució alternativa a la regulació.

    Així, el principi de necessitat resideix en què la Llei 4/2021 crea l'EVAP i estableix que la seua estructura i règim de funcionament es determinarà reglamentàriament, donant-se compliment amb aquesta norma al referit mandat legal.

    Pel que fa al principi d'eficàcia, la present disposició suposa l'instrument adequat per a establir les competències, estructura i règim de funcionament així com el règim jurídic, economicofinancer, patrimonial i de personal de l'organisme.

    El decret respon al principi de proporcionalitat, ja que comprén la regulació precisa per al desenvolupament dels fonaments recollits en la normativa bàsica i en la Llei 4/2021.

    En la seua redacció s'ha seguit, a més, el principi de seguretat jurídica, establint una regulació de l'organisme autònom estable i clarificadora, d'acord amb la normativa de rang superior, que responga igualment, al principi d'eficiència, evitant la implementació de tasques administratives innecessàries o accessòries i racionalitzant la gestió dels recursos públics.

    D'igual forma, els principis de publicitat i transparència s'han garantit en el tràmit de consulta pública prèvia a través del portal web de la conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.

    En conseqüència, en virtut del que es disposa en els articles 31 i 33 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell i de l'habilitació legal establida en la Disposició Final Tercera de la Llei 4/2021, a proposta de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, prèvia negociació amb les organitzacions sindicals i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, el Consell, prèvia deliberació, en la reunió de 3 de març de 2023,







    DECRETE



    TÍTOL I

    Disposicions generals



    Article 1. Naturalesa jurídica i fins

    1. L'Escola Valenciana d'Administració Pública (EVAP), creada en virtut de l'article 11 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, es configura com un organisme autònom de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia, autonomia funcional i de gestió i plena capacitat d'actuar.

    2. L'EVAP té com a fins essencials la selecció del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat, la formació, l'actualització i el perfeccionament d'aquest i del personal laboral propi del sector públic instrumental de la Generalitat, i també la investigació, l'estudi, la informació i la difusió de les matèries relacionades amb l'administració i la gestió pública.

    3. L'EVAP s'adscriu a la conselleria competent en matèria de funció pública, la qual exerceix sobre aquesta les facultats de superior direcció, control i tutela que li atribueixen les lleis i la resta de l'ordenament jurídic.

    4. L'EVAP tindrà la seu a la ciutat de València i el seu àmbit d'actuació s'estendrà a tot el territori de la Comunitat Valenciana.



    Article 2. Principis d'organització i funcionament

    Per al desenvolupament de la seua activitat, l'EVAP s'haurà d'ajustar als principis que inspiren i conformen l'actuació de l'Administració en l'àmbit de la funció pública valenciana, previstos en els articles 2 i 60 de la Llei 4/2021.



    Article 3. Competències de l'EVAP

    1. Per al compliment dels seus fins, i sense perjudici de les competències atribuïdes a la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, l'EVAP tindrà atribuïdes les competències en els àmbits de la selecció i la formació, l'actualització i el perfeccionament professional del personal empleat públic, així com de la investigació, l'estudi, la informació i la difusió de les matèries relacionades amb l'administració i la gestió pública.

    2. En l'exercici i el desenvolupament de les competències a què s'ha fet referència, l'EVAP podrà assumir les que li siguen expressament delegades o encomanades per les administracions públiques estatals o autonòmiques que tinguen relació amb el seu objecte i els seus fins.



    Article 4. Competències de l'EVAP en l'àmbit de la selecció

    En l'àmbit de la selecció de personal són competències de l'EVAP:



    a) Dissenyar i establir les bases, programes i continguts dels processos de selecció i promoció del personal funcionari de carrera i laboral fix de l'Administració de la Generalitat, d'acord amb les directrius que sobre aquest tema establisca la conselleria competent en matèria de funció pública.

    b) En el marc del que es disposa en l'article 8 de la Llei 4/2021, proposar la convocatòria de les proves i cursos de selecció i promoció del personal funcionari de carrera i laboral fix de l'Administració de la Generalitat i gestionar-les d'acord amb les ofertes d'ocupació pública aprovades pel Consell.

    c) Convocar les borses per a la provisió temporal de llocs de treball, mitjançant la selecció del personal corresponent d'acord amb les directrius que sobre aquest tema establisca la conselleria competent en matèria de funció pública.

    d) Assumir la gestió dels processos selectius de la resta d'administracions públiques de la Comunitat Valenciana o col·laborar en aquests, ja siga en els casos d'ofertes d'ocupació pública conjuntes o quan l'administració competent ho sol·licite expressament, mitjançant la subscripció de convenis. Així mateix, podrà dur a terme la selecció de personal laboral propi dels ens del sector públic instrumental de la Generalitat, mitjançant els instruments de col·laboració que corresponga, subscrits amb aquestes entitats, o per encàrrec del Consell.

    e) Impulsar una política d'ajudes econòmiques destinades a persones joves per a fomentar la preparació de processos selectius d'accés a l'Administració de la Generalitat.

    f) Qualsevol altra competència en matèria de selecció atribuïda a l'EVAP en la normativa vigent.



    Article 5. Competències de l'EVAP en l'àmbit de la formació, l'actualització i el perfeccionament professional del personal empleat públic



    Les competències de l'EVAP en l'àmbit de la formació, actualització i el perfeccionament professional són les següents:

    a) Dissenyar, organitzar, coordinar i homologar les accions formatives del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat, que inclouran els cursos d'habilitació necessaris per a l'acompliment de determinats llocs de treball, els cursos específics de formació per a la pertinença a una agrupació de llocs, la capacitació per competències professionals, així com els cursos de capacitació per a l'acompliment de noves funcions en els casos que siga procedent, i fomentar i prioritzar la formació en línia per a l'aprofitament per tot el personal empleat públic en igualtat d'oportunitats.

    b) Coordinar i, si escau, homologar les accions formatives impartides per altres òrgans o centres de la Generalitat amb competències en matèria de formació, així com d'altres administracions públiques i de les organitzacions sindicals que subscriguen els corresponents acords.



    c) Coordinar i desenvolupar, si escau, directament o indirectament, activitats de preparació d'aspirants a participar en les proves selectives per a la promoció interna o l'accés a la funció pública.

    d) Planificar, convocar i gestionar els cursos de formació derivats dels processos de selecció i promoció del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat.

    e) Gestionar la formació del personal laboral propi al servei dels ens del sector públic instrumental de la Generalitat, en els termes que s'establisquen en els instruments de col·laboració que pogueren subscriure's o per encàrrec del Consell.

    f) Col·laborar en la formació i el perfeccionament del personal de les institucions de la Generalitat esmentades en l'article 20.3 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i d'altres administracions públiques, en els termes que s'establisquen en els instruments de col·laboració que pogueren subscriure's o per encàrrec del Consell.

    g) Gestionar i coordinar les ajudes destinades al finançament de plans de formació per a l'ocupació promogudes per les entitats locals de la Comunitat Valenciana, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP).

    h) Dissenyar, convocar, gestionar i homologar accions de formació específica per al personal directiu públic professional previst en l'article 21.1 de la Llei 4/2021, de conformitat amb la normativa que resulte aplicable i d'acord amb les directrius que sobre aquest tema establisca la conselleria competent en matèria de funció pública. La formació de la resta del personal directiu públic professional podrà ser, així mateix, organitzada i certificada per l'EVAP després del conveni previ subscrit a aquest efecte.

    i) Fomentar la col·laboració amb les entitats locals de la Comunitat Valenciana en la formació i el perfeccionament del seu personal empleat públic. Quan les entitats locals prevegen una fase de formació com a part del procés selectiu del seu personal empleat públic, podran subscriure convenis amb la conselleria competent en matèria de funció pública per a acordar la participació de l'EVAP en la realització dels cursos selectius, que podran ser comuns per a diversos ajuntaments.



    j) Qualsevol altra competència en matèria de formació atribuïda a l'EVAP en la normativa vigent.



    Article 6. Competències de l'EVAP en l'àmbit de la investigació, l'estudi, la informació i la difusió de les matèries relacionades amb l'administració i la gestió pública

    En l'àmbit de la investigació, estudi, informació i difusió de les matèries relacionades amb l'administració i la gestió pública, són competències de l'EVAP:

    a) Estudiar i proposar les mesures orientades a homogeneïtzar els processos de selecció i formació que faciliten la mobilitat interadministrativa del personal de les administracions públiques valencianes, promovent l'aprovació d'una estratègia comuna que facilite l'adquisició i actualització de competències digitals, lingüístiques, ètiques, transversals i tècniques per als perfils professionals comuns, amb la finalitat de garantir un servei públic competent, flexible i íntegre.



    b) Elaborar un protocol d'actuació a seguir en ocasió de la incorporació de nou personal empleat públic, així com en els casos de canvi de destinació o la provisió d'un nou lloc, amb la finalitat de proporcionar al personal una orientació i un assessorament professional per a avançar en el curs de la seua carrera, a fi que puga conéixer les seues opcions i els itineraris d'acompliment, promoció i formació necessaris.



    c) Estudiar i proposar els mètodes de selecció més adequats per a l'accés als diferents cossos i escales del personal de la Generalitat, de manera que es garantisca la selecció del millor talent i la igualtat d'oportunitats, de conformitat amb la normativa bàsica estatal i la Llei 4/2021.

    d) Col·laborar en el disseny dels criteris i procediments de l'avaluació de l'acompliment del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat, així com participar en els òrgans d'avaluació.



    e) Promoure, organitzar i participar en congressos, seminaris, jornades d'estudi i altres activitats orientades a l'intercanvi i la difusió de coneixements i experiències relacionades amb l'administració pública, així com promoure estudis i investigacions en l'àmbit dels recursos humans i sobre la millora i innovació del servei públic, i realitzar les publicacions derivades de tot això. El resultat d'aquestes activitats serà públic i accessible a través de la pàgina web de l'EVAP.



    f) Elaborar i posar en marxa un pla de transferència de coneixement que continga mesures eficaces per a transferir i retindre el coneixement dels empleats i empleades amb més experiència, en particular, el d'aquelles persones que tinguen més pròxima la seua jubilació.

    g) Establir intercanvis de col·laboració i, eventualment, proposar la subscripció de convenis amb altres centres amb funcions similars, estatals, autonòmics o estrangers, i especialment amb les universitats públiques valencianes.

    h) Qualsevol altra competència en matèria d'investigació, estudi, informació i difusió de les matèries relacionades amb l'administració i la gestió pública atribuïda a l'EVAP en la normativa vigent.

    i) Oferir la possibilitat d'accedir a part de la seua oferta formativa als qui no tinguen la condició de personal empleat públic, per a facilitar l'accés de la ciutadania a la formació especialitzada en les matèries relacionades amb l'administració, la gestió i les polítiques públiques, i sense perjudici dels convenis i acords que s'establisquen amb les universitats públiques valencianes. A aquest efecte, podrà percebre les taxes i preus públics que es determinen.



    Article 7. Competències de la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública

    A la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública li correspondrà establir les directrius de la política en matèria d'administració i gestió pública, així com les de la selecció, formació, actualització i perfeccionament del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat i la resta de competències previstes en la normativa de la funció pública valenciana, així com proposar al Consell el nomenament de la persona titular de la Direcció de l'EVAP.







    TÍTOL II

    Estructura organitzativa de l'EVAP



    Article 8. Estructura orgànica

    Els òrgans que componen l'estructura bàsica de l'EVAP són els següents:

    1. La Presidència de l'EVAP.

    2. El Consell Rector.

    3. La Direcció de l'EVAP.





    CAPÍTOL I

    La Presidència de l'EVAP



    Article 9. La Presidència de l'EVAP

    1. La Presidència de l'EVAP serà exercida per la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública.

    2. En cas d'absència, vacant, malaltia o causa d'abstenció, aquestes funcions seran exercides per la persona titular de la Direcció de l'EVAP o persona que la substituïsca.



    Article 10. Atribucions de la Presidència de l'EVAP

    Corresponen a la Presidència de l'EVAP les següents atribucions:



    a) L'exercici de la representació institucional de l'organisme.

    b) L'acceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions d'altres administracions públiques o entitats.

    c) La signatura de convenis o altres instruments de col·laboració en matèries que siguen competència de l'EVAP.

    d) Convocar beques, ajudes i altres mesures de foment per a la consecució dels fins que té atribuïts l'organisme, incloses les destinades a la preparació d'oposicions.

    e) Proposar a l'Advocacia General de la Generalitat la interposició o la personació en qualssevol accions judicials i recursos que afecten els interessos generals derivats de l'àmbit competencial de l'EVAP.

    f) Aprovar les despeses pròpies de l'organisme dins dels límits legals i pressupostaris, autoritzar-ne el compromís i la liquidació, així com la disposició de despeses i l'ordenació dels pagaments.

    g) Actuar com a òrgan de contractació en relació amb aquells expedients necessaris per a l'exercici de les funcions i àrees encomanades a l'EVAP i respecte als quals l'ordenament jurídic no atribuïsca la competència a altres òrgans.

    h) Qualsevol altra atribució que li siga assignada per l'ordenament jurídic.





    CAPÍTOL II

    El Consell Rector



    Article 11. El Consell Rector

    1. El Consell Rector de l'EVAP tindrà la composició següent:

    a) Presidència, que ostentarà la persona titular de la Presidència de l'EVAP.

    b) Vicepresidència primera, que ostentarà la persona titular de la Direcció de l'EVAP.

    c) Vicepresidència segona, que ostentarà la persona titular de la Direcció General de Funció Pública.

    d) Vocalies, d'acord amb la representació següent:

    1r. La persona titular de la direcció general competent en matèria de pressupostos.

    2n. La persona titular de la direcció general competent en matèria del sector públic instrumental de la Generalitat.

    3r. La persona titular de la direcció general competent en matèria de justícia.

    4t. Una persona en representació de la Inspecció General de Serveis.



    5é. La persona titular de l'òrgan superior o directiu de què depenga l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES).

    6é. La persona titular de l'òrgan superior o directiu de què depenga el Centre de Formació, Innovació i Recursos per al Professorat (CEFIRE).

    7é. La persona titular de l'òrgan superior o directiu de què depenga I'Institut Valencià de Seguretat Pública (IVASPE).

    8é. Una persona en representació de cadascuna de les organitzacions sindicals presents en la Mesa General de Negociació I.

    e) Secretaria del Consell, que ostentarà una persona funcionària d'un cos del subgrup A1 de l'EVAP designada a aquest efecte per la persona titular de la Presidència del Consell Rector, amb veu però sense vot. Exercirà les funcions d'assistència tècnica al Consell i, com a fedatària dels seus acords, redactarà les actes de les reunions, les convocarà i expedirà els certificats dels acords adoptats, amb el vistiplau de la Presidència.

    f) A més, assistirà a les seues sessions, en tasques d'assessorament jurídic, amb veu i sense vot, una persona representant de l'Advocacia General de la Generalitat.

    2. En la seua composició es procurarà la presència equilibrada entre dones i homes.

    3. En cas de vacant, absència o malaltia i, en general, quan concórrega una altra causa justificada, les persones titulars del Consell Rector seran substituïdes per les respectives suplents que es designen per a aquestes circumstàncies, sense perjudici del que es disposa en l'article 13.2.

    4. El tractament de les dades de les persones que formen part del Consell Rector, així com l'acompliment de les seues funcions, es realitzarà amb subjecció a la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal i garantia de drets digitals.



    Article 12. Atribucions del Consell Rector

    1. Al Consell Rector corresponen les següents atribucions:

    a) Elaborar els criteris d'actuació de l'EVAP, de conformitat amb les directrius emanades de la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública.

    b) Adoptar els acords necessaris per al compliment dels fins i les competències atribuïdes a l'EVAP.

    c) Aprovar la memòria anual d'activitats per a la seua elevació a la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública.

    d) Aprovar l'avantprojecte de pressupostos per a la seua elevació a la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública.

    e) Aprovar els comptes anuals de l'organisme, per a la seua integració en el compte general de la Generalitat, que s'ha de remetre a la Sindicatura de Comptes.

    f) Aprovar els protocols i plans d'actuació de l'EVAP, així com els informes d'avaluació dels plans.

    g) Qualsevol altra que li atribuïsca l'ordenament jurídic.

    2. En tot cas, es respectaran els acords adoptats en les meses de negociació corresponents, atenent les competències que tinguen atribuïdes.



    Article 13. Atribucions de la Presidència del Consell Rector

    1. A la Presidència del Consell Rector corresponen les següents atribucions:

    a) Acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries i fixar l'ordre del dia tenint en compte, si escau, les peticions dels qui ostenten les vocalies, sempre que hagen sigut formulades amb una antelació mínima de 24 hores respecte del dia de la celebració de la reunió.

    b) Presidir les reunions moderant el desenvolupament dels debats i establint el temps d'intervenció i de rèplica, i suspendre-les per causes justificades.

    c) Dirimir amb el seu vot de qualitat els empats a l'efecte d'adoptar acords.

    d) Visar les actes i certificacions dels acords.

    e) La resta d'atribucions inherents a la condició de presidència d'un òrgan col·legiat que establisquen les normes reguladores del règim jurídic dels òrgans col·legiats en l'àmbit del sector públic.

    2. En cas de vacant, absència, malaltia o abstenció, les atribucions de la Presidència del Consell Rector seran exercides per qui ostente la Vicepresidència primera d'aquest i si no por ser, per concórrer alguna de les circumstàncies referides en el present apartat, per qui ostente la seua Vicepresidència segona.



    Article 14. Règim de funcionament del Consell Rector

    1. El funcionament del Consell Rector s'haurà d'ajustar a les normes següents:

    a) El Consell Rector s'haurà de reunir de manera ordinària, almenys quatre vegades a l'any, i de manera extraordinària quan ho considere necessari la Presidència, a instàncies de la persona titular de la Direcció de l'EVAP o a petició de la majoria dels membres en representació de les organitzacions sindicals. Aquesta petició haurà de realitzar-se per escrit amb la signatura dels qui la subscriguen.

    b) La convocatòria de les sessions, amb indicació de l'ordre del dia, es realitzarà, almenys, amb 48 hores d'antelació respecte del dia de la celebració de la reunió. Quan hi haja una urgència justificada, podrà convocar-se la sessió amb una antelació mínima de 24 hores. Les convocatòries es notificaran mitjançant un correu electrònic a l'adreça indicada per les persones que formen part del Consell Rector.

    c) Les actes de les sessions anteriors, així com la documentació necessària per als debats o l'adopció d'acords, es posaran a la disposició dels membres del Consell Rector, i s'adjuntaran a les convocatòries excepte en el cas de reunions convocades amb caràcter d'urgència.

    d) Per a la constitució vàlida del Consell Rector és necessària la presència de la Presidència, de la Secretaria o dels qui els puguen substituir, així com la de la meitat de les persones que ostenten les vocalies i de la persona representant de l'Advocacia General de la Generalitat. En el supòsit de no arribar al quòrum necessari en primera convocatòria, es podrà fer a continuació una segona convocatòria, i en serà vàlida la constitució sempre que assistisquen les persones titulars de la Presidència i la Secretaria o les que les substituïsquen, així com un terç de les persones que ostenten les vocalies.

    e) Els acords del Consell Rector seran adoptats per majoria simple dels vots favorables emesos per les persones assistents.

    f) L'aprovació de les actes de les sessions es regirà pel que es preveu en l'article 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

    2. A les reunions del Consell Rector podran assistir, després de la invitació prèvia de la Presidència, les persones expertes que, per la seua qualificació i els assumptes a tractar, es considere oportú. Així mateix, podrà assistir personal de l'EVAP quan siga requerit per a això.

    3. El Consell Rector aprovarà un reglament de règim intern que complemente les seues pròpies normes de funcionament.





    CAPÍTOL III

    La Direcció de l'EVAP



    Article 15. La Direcció de l'EVAP

    1. La Direcció General de l'EVAP és l'òrgan que ostenta la direcció i gestió ordinàries de l'actuació de l'EVAP.

    2. La directora o director de l'EVAP, amb rang de direcció general, serà nomenada pel Consell, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública.



    Article 16. Atribucions de la Direcció de l'EVAP

    A la Direcció de l'EVAP corresponen les següents atribucions:



    a) Ostentar la representació ordinària de l'EVAP.

    b) Exercir la direcció de personal i fer a l'òrgan competent en matèria de funció pública totes les propostes referides a les persones i els llocs de treball adscrits a l'EVAP.

    c) Elaborar projectes o plans d'actuació, així com el seguiment i l'execució d'aquests.

    d) Dictar instruccions sobre organització i funcionament de l'organisme.

    e) Elaborar les propostes dels acords que hagen de sotmetre's a l'aprovació del Consell Rector, i executar aquells que siguen adoptats i corresponguen a les competències de l'organisme.

    f) Expedir els títols, diplomes i certificats acreditatius de les activitats de formació organitzades per l'EVAP.

    g) Aprovar els plans de formació del personal empleat públic de la Generalitat.

    h) Aprovar l'homologació d'accions formatives quan resulte procedent.

    i) Elaborar i proposar mesures orientades a l'organització i la millora dels processos de selecció i de formació del personal empleat públic, així com qualsevol altra relacionada amb el coneixement, la investigació i l'estudi en el seu àmbit de competències.

    j) Proposar la signatura de convenis amb altres entitats i l'acceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions d'altres administracions públiques o les seues entitats dependents a favor de l'EVAP, per a la seua elevació a la Presidència de l'EVAP.

    k) Proposar a la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública les bases, programes i contingut de les proves de selecció de personal, així com la designació dels membres dels òrgans tècnics de selecció i de l'òrgan previst en la disposició addicional tercera.

    l) Elaborar les propostes de convocatòries dels processos de selecció i promoció del personal funcionari de carrera i laboral fix de l'Administració de la Generalitat, per a la seua aprovació per la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, així com gestionar els corresponents processos.

    m) Convocar i constituir les borses per a la provisió temporal de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, mitjançant la selecció del personal corresponent, d'acord amb les directrius que establisca la conselleria competent en matèria de funció pública.

    n) Elaborar la proposta de les bases reguladores de la concessió d'ajudes econòmiques per a la preparació d'oposicions per a l'accés a un cos, escala o agrupació professional funcionarial, per a la seua aprovació pel Consell.

    o) Elaborar les propostes de convocatòries de beques, ajudes i altres mesures de foment que s'adopten per al compliment dels fins de l'organisme, incloses les destinades a la preparació d'oposicions, així com la seua tramitació i seguiment.

    p) Elaborar l'avantprojecte de pressupostos i la memòria anual de l'organisme per a la seua aprovació pel Consell Rector.

    q) Resoldre els expedients de responsabilitat patrimonial.

    r) Totes les atribucions que li puguen ser assignades per la normativa vigent en l'àmbit d'actuació de l'EVAP, així com aquelles que li delegue la Presidència de l'EVAP.





    CAPÍTOL IV

    Estructura administrativa de la Direcció de l'EVAP



    Article 17. Estructura de la Direcció de l'EVAP

    Per al desenvolupament de les seues competències dependran directament de la Direcció de l'EVAP les unitats administratives següents:

    a) Subdirecció General d'Innovació dels Processos Selectius.

    b) Subdirecció General d'Accés a l'Ocupació Pública.

    c) Subdirecció General de Formació.

    d) Subdirecció General d'Investigació i Estudis.

    e) Subdirecció General de Gestió Administrativa.



    Article 18. Subdirecció General d'Innovació dels Processos Selectius



    1. La Subdirecció General d'Innovació dels Processos Selectius, sota la supervisió de la persona titular de la direcció general, dirigeix, controla, coordina i supervisa l'execució dels projectes, objectius o activitats que se li assignen, així com els serveis i les unitats administratives que se li adscriuen. Específicament, li correspon desenvolupar les estratègies, polítiques i procediments de transformació de la funció pública de l'Administració de la Generalitat, amb vista a identificar, atraure i avaluar de manera eficaç les persones amb les capacitats, destreses, habilitats i coneixements que necessita en cada moment per al desenvolupament de les seues competències.

    2. Per al compliment de les funcions esmentades en l'apartat anterior, de la Subdirecció General d'Innovació dels Processos Selectius depén el Servei de Planificació i Innovació en Tècniques i Processos Selectius.

    3. Al Servei de Planificació i Innovació en Tècniques i Processos Selectius corresponen les funcions següents:

    a) Elaborar la proposta de l'oferta d'ocupació pública del personal al servei de l'Administració de la Generalitat amb la col·laboració del Servei d'Ordenació i Classificació de llocs de treball de la Direcció General de Funció Pública, que facilitarà les dades necessàries per a això.

    b) Realitzar estudis de prospectiva per a determinar les habilitats, competències i destreses necessàries en cada moment en la funció pública valenciana, amb la finalitat de garantir que aquesta es mantinga al dia de l'evolució tecnològica i les necessitats de la societat a la qual serveix, adoptant una perspectiva a mitjà i llarg termini.

    c) Identificar els perfils de competències professionals necessaris per a dissenyar els processos de selecció en funció d'aquests.

    d) Dissenyar processos selectius que continguen proves, mètodes i criteris apropiats, vàlids i fiables per a l'encertada avaluació i selecció dels aspirants.

    e) Elaborar els informes posteriors d'avaluació i contrast dels resultats dels processos selectius.

    f) Promocionar els valors de servei públic divulgant les oportunitats d'ocupació de l'Administració de la Generalitat, per a atraure i garantir la igualtat d'accés de les persones candidates degudament qualificades.



    g) Implementar en els procediments selectius millores i mesures d'innovació a favor de la transparència, simplificació, agilitat, eficàcia i eficiència.

    h) Elaborar i mantindre en constant actualització una carta de serveis de la selecció del personal al servei de l'Administració de la Generalitat, a l'efecte de garantir estàndards de qualitat en l'exercici d'aquesta funció.

    i) Proposar l'elaboració i la implementació de codis ètics, d'integritat i de bones pràctiques en matèria de selecció del personal al servei de l'Administració de la Generalitat per a la seua aprovació pel Consell Rector.

    j) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



    Article 19. La Subdirecció General d'Accés a l'Ocupació Pública

    1. La Subdirecció General d'Accés a l'Ocupació Pública, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció General, dirigeix, controla, coordina i supervisa l'execució dels projectes, objectius o activitats que se li assignen, així com els serveis i les unitats administratives que se li adscriguen.

    2. Per al compliment de les funcions esmentades en l'apartat anterior, la Subdirecció General d'Accés a l'Ocupació Pública s'estructura en els serveis següents:

    a) Servei de Selecció de Personal Funcionari de Carrera i Laboral Fix.

    b) Servei de Seguiment Jurídic dels Processos Selectius i Selecció de Personal Temporal.

    c) Servei de Suport a la Comissió Permanent de Selecció i als Òrgans Tècnics de Selecció.

    3. Al Servei de Selecció de Personal Funcionari de Carrera i Laboral Fix corresponen les funcions següents:

    a) Planificar i organitzar l'execució de les ofertes públiques d'ocupació.

    b) Elaborar les ordres de convocatòria que continguen les bases per a la realització dels processos selectius corresponents, amb la col·laboració del Servei de Seguiment Jurídic dels Processos Selectius i Selecció de Personal Temporal.

    c) Organitzar i gestionar els processos de selecció del personal al servei de l'Administració de la Generalitat quant a l'admissió d'aspirants, així com en tot allò relatiu a la logística necessària per a la realització de les proves selectives.

    d) Planificar els cursos derivats dels processos de selecció i promoció interna del personal empleat públic.

    e) Gestionar la publicació de la relació de les persones seleccionades i verificar el compliment dels requisits exigits en la convocatòria.



    f) Elaborar les propostes de convocatòries i gestionar els processos de constitució de les borses d'ocupació temporal.

    g) Prestar suport tècnic i administratiu a la comissió de seguiment de borses d'ocupació temporal en les matèries incloses en el seu àmbit d'actuació.

    h) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

    4. Al Servei de Seguiment Jurídic dels Processos Selectius i Selecció de Personal Temporal corresponen les funcions següents:



    a) Col·laborar amb el Servei de Selecció de Personal Funcionari de Carrera i Laboral Fix en l'elaboració de les propostes de les ordres de convocatòria dels processos selectius.

    b) Elaborar les propostes dels convenis o altres instruments de col·laboració en les matèries de l'àmbit funcional de la Subdirecció General.

    c) Elaborar les propostes de resolució de recursos administratius i efectuar les actuacions requerides pels òrgans judicials a conseqüència de la interposició de recursos contenciosos administratius en matèria de selecció de personal.

    d) Coordinar, supervisar i tramitar els assumptes que hagen de ser remesos i analitzats per l'Advocacia General de la Generalitat, en particular, les sol·licituds d'informes i les actuacions relatives als recursos contenciosos administratius o execucions de sentència en matèria de selecció.

    e) Supervisar, tramitar i elaborar les propostes de contestació a les reclamacions, queixes i suggeriments, així com a les sol·licituds d'informació pública o documentació que afecten l'àmbit de funcions de la Subdirecció General.

    f) Elaborar per a la seua signatura per la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública els informes sobre els protocols o instruccions internes dels ens del sector públic instrumental no inclosos en l'article 3 de la Llei 4/2021, en matèria de contractació de personal, així com les seues corresponents convocatòries públiques.

    g) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

    5. Al Servei de Suport a la Comissió Permanent de Selecció i als Òrgans Tècnics de Selecció corresponen les funcions següents:



    a) Proporcionar suport tècnic i administratiu a la Comissió Permanent de Selecció i als òrgans tècnics de selecció per al compliment adequat de les seues funcions.

    b) Proposar a l'òrgan competent el nomenament i la constitució dels òrgans tècnics de selecció, així com la gestió de les incidències que es plantegen en supòsits d'abstenció o recusació.

    c) Designar el personal col·laborador necessari per a l'execució de les proves selectives.

    d) Detectar les necessitats i planificar l'activitat de formació que s'ha d'impartir a les persones que formen part de la Comissió Permanent de Selecció i dels òrgans tècnics de selecció, així com al personal col·laborador.

    e) Posar a la disposició de la Comissió Permanent de Selecció i dels òrgans tècnics de selecció l'assessorament d'especialistes en les proves en què per la seua naturalesa tècnica així es requerisca.

    f) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



    Article 20. La Subdirecció General de Formació

    1. La Subdirecció General de Formació, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció General, dirigeix, controla, coordina i supervisa l'execució dels projectes, objectius o activitats que se li assignen, així com els serveis i les unitats administratives que se li adscriguen.



    2. Per al compliment de les funcions esmentades en l'apartat anterior, la Subdirecció General de Formació s'estructura en els serveis següents:

    a) Servei de Formació.

    b) Servei d'Anàlisi i Qualitat de la Formació.

    c) Servei de Programació i Gestió.

    d) Servei de Coordinació i Col·laboració Formativa.

    3. Al Servei de Formació corresponen les funcions següents:

    a) Gestionar l'acció formativa i de perfeccionament dels plans formatius.

    b) Recopilar documentació en matèries referents a l'administració i gestió pública, i a la formació i perfeccionament del personal al seu servei.

    c) Elaborar la proposta de programació, organitzar i executar els cursos derivats dels processos de selecció i promoció del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la funció de planificació que en aquesta matèria té atribuïda al Servei de Selecció de Personal Funcionari de Carrera i Laboral Fix.

    d) Organitzar la formació del personal directiu públic professional mitjançant el disseny, convocatòria, gestió i homologació d'accions de formació específica de conformitat amb la normativa que resulte aplicable i d'acord amb les directrius que sobre aquest tema establisca la conselleria competent en matèria de funció pública.

    e) Coordinar i desenvolupar, si escau, activitats de preparació d'aspirants a participar en les proves selectives per a la promoció interna o l'accés a la funció pública.

    f) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

    4. Al Servei d'Anàlisi i Qualitat de la Formació corresponen les funcions següents:

    a) Dur a terme el procés de detecció de necessitats formatives i planificar la posada en marxa dels plans formatius del personal al servei de l'Administració de la Generalitat i els seus organismes autònoms.



    b) Dissenyar programes i formats de recursos formatius que milloren l'eficàcia de la formació.

    c) Estandarditzar models i definir criteris de qualitat en el disseny i la gestió d'activitats formatives de l'EVAP.

    d) Impulsar la investigació i innovació per a la implantació de tecnologies orientades a la formació i al seu desenvolupament com a instrument de gestió del coneixement.

    e) Desenvolupar sistemes d'avaluació i seguiment de les actuacions, de la percepció de la satisfacció de les persones participants, dels aprenentatges i de l'impacte de la formació en les organitzacions.

    f) Fomentar la creació i participar en xarxes nacionals o internacionals per a la millora de l'activitat formativa.

    g) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

    5. Al Servei de Programació i Gestió corresponen, sense perjudici de les funcions atribuïdes al Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, les funcions següents:

    a) Realitzar la planificació i programació econòmica i pressupostària dels plans de formació i accions formatives del personal la gestió del qual corresponga a l'EVAP.

    b) Efectuar la gestió econòmica i el seguiment comptable dels fons relatius a la formació corresponents als plans de formació i accions formatives del personal encomanats a l'EVAP.

    c) Elaborar informes i propostes sobre l'execució econòmica i pressupostària, així com supervisar i controlar les despeses i els ingressos vinculats a les accions formatives assignades a l'EVAP.

    d) Gestionar i realitzar el seguiment administratiu, econòmic i comptable dels acords i convenis en matèria de formació de personal amb altres administracions públiques, organismes i institucions, en què participe la conselleria a què estiga adscrita l'EVAP, així com elaborar els informes d'avaluació que se li encomanen en relació amb aquests.



    e) Gestionar, tramitar, instruir i realitzar el seguiment administratiu i econòmic de les subvencions destinades al finançament dels plans de formació del personal al servei de les entitats locals de la Comunitat Valenciana, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques.

    f) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

    6. Al Servei de Coordinació i Col·laboració Formativa corresponen les funcions següents:

    a) Coordinar les accions formatives impartides per altres òrgans o centres de la Generalitat amb competències en matèria de formació.

    b) Fomentar la col·laboració amb les entitats locals de la Comunitat Valenciana i els ens del sector públic instrumental en la formació i el perfeccionament del seu personal empleat públic.

    c) Gestionar la formació del personal laboral propi al servei dels ens del sector públic instrumental de la Generalitat, en els termes que s'establisquen en els instruments de col·laboració que pogueren subscriure's o per encàrrec del Consell.

    d) Participar en la formació i el perfeccionament del personal al servei de les institucions de la Generalitat esmentades en l'article 20.3 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i d'altres administracions públiques, en els termes que s'establisquen en els acords de cooperació interadministrativa que pogueren subscriure's.

    e) Gestionar la participació que puga acordar-se mitjançant conveni, respecte a la realització dels cursos selectius previstos en els processos selectius del personal de les entitats locals.

    f) Gestionar l'homologació dels cursos formatius i de perfeccionament impartits per altres òrgans de la Generalitat o administracions públiques.

    g) Establir criteris perquè les activitats formatives realitzades per altres centres de formació puguen ser homologades per l'EVAP.

    h) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



    Article 21. La Subdirecció General d'Investigació i Estudis

    1. La Subdirecció General d'Investigació i Estudis, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció General, dirigeix, controla, coordina i supervisa l'execució dels projectes, objectius o activitats que se li assignen, així com els serveis i les unitats administratives que se li adscriguen.

    2. De la Subdirecció General d'Investigació i Estudis depén el Servei d'Investigació i Estudis amb les funcions següents:

    a) Realitzar treballs de recerca referents a l'administració i gestió pública, i a la formació i perfeccionament del personal al seu servei.



    b) Efectuar anàlisis de dades i elaborar informes, així com actes de comunicació sobre les activitats de l'EVAP.

    c) Col·laborar en el disseny dels criteris i procediments de l'avaluació de l'acompliment del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat, així com participar en els òrgans d'avaluació.



    d) Estudiar i proposar les mesures orientades a homogeneïtzar els processos de selecció i formació que faciliten la mobilitat interadministrativa del personal de les administracions públiques valencianes.

    e) Promoure, organitzar i participar en congressos, seminaris, jornades d'estudi i altres activitats orientades a l'intercanvi i la difusió de coneixements i experiències relacionades amb l'administració pública, així com promoure estudis i investigacions en l'àmbit dels recursos humans, i sobre la millora i innovació del servei públic.



    f) Realitzar la programació i gestió de les publicacions de l'EVAP.



    g) Establir intercanvis de col·laboració i, eventualment, proposar la subscripció de convenis amb altres centres amb funcions similars, estatals, autonòmics o estrangers, i especialment amb les universitats públiques valencianes.

    h) Elaborar, amb la col·laboració de la Subdirecció General de Formació, un pla de transferència de coneixement de personal empleat públic.

    i) Elaborar un protocol d'actuació a seguir en ocasió de la incorporació de nou personal empleat públic, així com en els casos de canvi de destinació o la provisió d'un nou lloc.

    j) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



    Article 22. La Subdirecció General de Gestió Administrativa

    1. La Subdirecció General de Gestió Administrativa dona suport a la Direcció General i sota la seua autoritat atén i gestiona la totalitat dels serveis generals de l'EVAP.

    2. Per al compliment de les funcions esmentades en l'apartat anterior, la Subdirecció General s'estructura en els serveis següents:



    a) Servei de Personal i Coordinació Administrativa.

    b) Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària.

    c) Servei de Contractació i Assumptes Generals.

    d) Servei d'Organització, Gestió i Millora de Processos.

    3. Al Servei de Personal i Coordinació Administrativa corresponen les funcions següents:

    a) Tramitar les incidències de personal, incloses les relatives en la gestió de nòmina del personal adscrit a l'organisme, i preparar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions.

    b) Realitzar els estudis, propostes i actuacions que corresponga respecte del personal de l'organisme, i fer-se càrrec de la conservació i custòdia dels expedients del personal.

    c) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal, i tramitar, si escau, els expedients disciplinaris.

    d) Realitzar els tràmits necessaris per a la publicació d'actes i disposicions en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    e) Coordinar, tramitar i supervisar les convocatòries de subvencions i ajudes, incloses les destinades a la preparació d'oposicions, així com els convenis o altres instruments de col·laboració que haja de subscriure l'organisme.

    f) Coordinar i impulsar la tramitació dels projectes normatius en l'àmbit competencial de l'EVAP.

    g) Coordinar el seguiment dels informes sol·licitats per les conselleries, entitats de dret públic o privat o altres administracions públiques sobre matèries competència de l'EVAP.

    h) Tramitar els expedients de responsabilitat patrimonial.

    i) Com a Unitat d'Igualtat de l'organisme tindrà assignades les funcions següents:

    1r) Vetlar per l'aplicació efectiva del principi d'igualtat entre dones i homes.

    2n) Dur a terme el seguiment, l'avaluació del desenvolupament i el grau de compliment de la normativa vigent en matèria d'igualtat entre dones i homes.

    3r) Assessorar en l'elaboració d'informes sobre impacte per raó de gènere.

    4t) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en els contractes, les subvencions, els convenis, els acords, la gestió de recursos humans i qualsevol altra actuació que es duga a terme en l'àmbit de les seues competències, així com analitzar l'impacte dels resultats que la seua realització ha tingut pel que fa al gènere.

    5é) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en l'elaboració dels pressupostos.

    6é) Sol·licitar la informació estadística generada per l'activitat de l'organisme i assessorar en relació amb la seua elaboració, així com realitzar l'anàlisi, seguiment i control, des de la dimensió de gènere, de les estadístiques oficials relacionades amb el seu àmbit de competències.

    7é) Promoure l'elaboració d'estudis d'investigació i informes tècnics de diagnòstic de la situació de les dones, en relació amb les àrees d'activitat de l'organisme, amb la finalitat de detectar i corregir possibles situacions de desigualtat entre dones i homes.

    8é) Assessorar en l'elaboració dels plans d'igualtat previstos en la normativa de funció pública valenciana, col·laborar en la seua avaluació i proposar l'adopció de mesures correctores.

    9é) Impulsar la formació i la sensibilització del seu personal en relació amb l'abast i el significat del principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, per mitjà de la formulació de propostes d'accions formatives als òrgans competents per raó de la matèria.



    10é) Impulsar i proposar mesures específiques dirigides a corregir situacions de desigualtat social que afecten especialment dones en exclusió social, víctimes de violència o que pateixen discriminació múltiple.

    11é) Promoure i impulsar el desenvolupament de mesures de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar que s'adopten des de la conselleria amb competències en funció pública.

    j) Qualsevol altra funció que se li encomane en les matèries que li són pròpies.

    4. Al Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària corresponen les funcions següents:

    a) Elaborar l'avantprojecte de pressupostos de l'organisme.

    b) Controlar i fer el seguiment de l'execució pressupostària i econòmica de tots els programes pressupostaris de l'organisme, així com tramitar les propostes de modificacions pressupostàries.

    c) Coordinar i efectuar el seguiment de les caixes pagadores de l'organisme, així com comptabilitzar els comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats pels òrgans directius de l'organisme.

    d) Establir les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i l'òptima utilització de recursos.

    e) Dissenyar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica de l'organisme.

    f) Coordinar i elaborar la informació econòmica que sol·liciten la Sindicatura de Comptes, la Intervenció General o altres òrgans superiors o de control.

    g) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    5. Al Servei de Contractació i assumptes generals corresponen les funcions següents:

    a) Coordinar, tramitar i realitzar el seguiment dels expedients de contractació de l'organisme.

    b) Elaborar informes, propostes de resolució i altres incidències que es deriven dels contractes.

    c) Realitzar la gestió patrimonial dels béns mobles i immobles afectes a l'organisme.

    d) Vetlar pel correcte funcionament del Registre General d'entrada i eixida de documents i de l'arxiu general de l'organisme.

    e) Gestionar els assumptes generals, com ara règim interior, parc mòbil, sense perjudici de les competències que tinga atribuïdes la conselleria competent en aquesta matèria, així com el manteniment d'instal·lacions i altres de similars.

    f) Gestionar les adquisicions de material de tipus general necessari per al normal funcionament de l'organisme.

    g) Establir criteris de racionalització i homogeneïtzació en matèria d'adquisició i utilització de material de tipus general, i elaborar la proposta i gestionar l'adquisició de mobiliari i material fungible i inventariable.

    h) Coordinar dins de l'àmbit de l'organisme i gestionar davant la direcció general competent les necessitats de material informàtic i telemàtic.

    i) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    6. Al Servei d'Organització, Gestió i Millora de Processos corresponen les funcions següents:

    a) Estudiar els processos, estructures i mètodes de treball i proposar les mesures de millora a aquest efecte.

    b) Dirigir i supervisar les actuacions tendents a la millora de la qualitat dels procediments i serveis públics competència de l'EVAP i dels instruments generals aplicables per a la seua modernització.

    c) Dirigir i supervisar les mesures de simplificació, reducció de càrregues administratives i accés electrònic en els procediments administratius de l'organisme.

    d) Gestionar i tramitar les propostes dels ciutadans en el Portal de la Transparència de la Generalitat (Portal GV Oberta) relacionades amb les matèries que es corresponguen amb l'àmbit competencial de l'EVAP.

    e) Gestionar i tramitar les queixes i suggeriments.

    f) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal i en matèria de seguretat de la informació.



    g) Implementar mesures que desenvolupen l'administració electrònica i aprofundisquen en aquesta en l'àmbit d'actuació de l'EVAP, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puguen correspondre a l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions, i estudiar i fer propostes sobre normalització de documents administratius.

    h) Coordinar el manteniment i l'actualització dels continguts de la pàgina web de l'EVAP.

    i) Exercir les funcions que li corresponen com a Unitat de Transparència de l'organisme.

    j) Qualsevol altra funció relativa a l'organització i millora de processos que, dins del seu àmbit funcional, li encomane la Subdirecció.







    CAPÍTOL V

    Comissió Permanent de Selecció



    Article 23. Objecte

    1. A l'empara del que es disposa en l'article 67.7 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana, adscrita a l'EVAP es constituirà la Comissió Permanent de Selecció com a òrgan col·legiat tècnic, especialitzat i permanent per a l'execució dels processos selectius d'ingrés en els cossos següents de l'Administració de la Generalitat: cos superior d'administració (A1-01), cos de gestió (A2-01), cos administratiu (C1-01), cos auxiliar (C2-01), cos de serveis auxiliars (C2-03), així com les corresponents escales d'aquests.



    2. Igualment, li podrà ser encomanat per la Presidència de l'EVAP la selecció del personal d'altres cossos, escales i agrupacions professionals funcionarials de l'Administració de la Generalitat quant a les matèries comunes dels temaris previstos en les corresponents convocatòries.



    3. En tot cas, una persona membre de la CPS assumirà la secretaria en cadascun dels òrgans tècnics de selecció que es constituïsquen en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat, amb la finalitat de garantir el manteniment d'uns criteris homogenis en tots aquests.





    Article 24. Funcions

    Correspon a la Comissió Permanent de Selecció:

    a) Realitzar i impulsar els processes selectius que tinga assignats d'acord amb el que s'establisca en cada convocatòria.

    b) Establir els criteris d'actuació que han de regir els processos selectius que li corresponguen, d'acord amb el que s'estableix en les bases de les corresponents convocatòries.

    c) Preparar el contingut de les proves selectives d'acord amb el que s'estableix en les bases de la corresponent convocatòria, que podrà contindre la determinació dels criteris que servisquen per a la posterior correcció.

    d) Qualificar cadascun dels exercicis realitzats per les persones aspirants en cadascuna de les proves dels processos selectius que li corresponguen.

    e) Baremar, si escau, els mèrits al·legats per les persones aspirants en fase de concurs.

    f) Pronunciar-se sobre les al·legacions formulades contra els seus actes i acords, i emetre informe sobre els recursos i les impugnacions la resolució dels quals corresponga a l'òrgan convocant.

    g) Analitzar i proposar, si escau, a la Direcció General de l'EVAP, totes les mesures que puguen resultar convenients per al millor desenvolupament dels processos selectius i vetlar per l'adequació del contingut de les proves a les funcions a assumir i les tasques a desenvolupar.

    h) Totes les funcions que se li assignen que resulten necessàries per al compliment dels fins que té encomanats.



    Article 25. Composició i règim de funcionament

    1. Mitjançant una resolució de la Presidència de l'EVAP es determinarà la composició i el règim de funcionament de la Comissió Permanent de Selecció i es designarà les persones que en formen part.



    2. En tot cas, la Comissió Permanent de Selecció haurà de comptar amb un nombre imparell de membres, tots ells personal funcionari de carrera adscrit a cossos o escales dels subgrups de classificació A1 o A2, i estarà integrada per una presidència, un mínim de set vocals i per la secretaria.

    3. Els set vocals previstos en l'apartat anterior seran personal funcionari de carrera que exercisca les seues funcions en el Servei de Suport a la Comissió Permanent de Selecció i als Òrgans Tècnics de Selecció.



    4. En la composició de la Comissió Permanent de Selecció es procurarà que hi haja una presència equilibrada de dones i d'homes.





    TÍTOL III

    Planificació i programació de les activitats



    Article 26. Pla director de l'EVAP

    La Direcció elaborarà un Pla director de l'EVAP, per a la seua aprovació pel Consell Rector, que haurà de determinar, per a un període de quatre anys, els objectius i les prioritats que han de regir les actuacions de l'organisme durant el seu període de vigència, i que contindrà el següent:

    a) La definició de l'orientació estratègica, objectius i criteris d'actuació de l'organisme.

    b) Les actuacions específiques a adoptar per a la consecució dels objectius fixats, incorporant un cronograma de realització d'aquestes.

    c) La determinació dels mitjans materials i informàtics i de personal necessaris per a la consecució d'aquells objectius.

    d) La previsió de resultats.

    e) Els instruments de seguiment, control i avaluació als quals l'organisme ha de sotmetre la seua activitat.



    Article 27. Plans de gestió anual

    La Direcció elaborarà anualment, per a la seua aprovació pel Consell Rector, un pla de gestió anual en el qual s'establiran, en el marc de les directrius fixades en el Pla director de l'EVAP, els objectius, prioritats i recursos per a l'exercici corresponent, i contindrà els mateixos apartats que el pla director enumerats en l'article anterior.





    Article 28. Informe d'avaluació dels plans

    La Direcció elaborarà anualment, per a la seua aprovació pel Consell Rector, un informe d'avaluació i control de l'execució del pla de gestió anual, a través del qual s'acreditarà el grau de compliment dels objectius i prioritats fixats en el pla esmentat.

    Així mateix, la Direcció elaborarà un informe final d'avaluació del grau de compliment dels objectius fixats en el Pla director de l'EVAP, que serà sotmés a l'aprovació del Consell Rector.



    Article 29. Publicació dels plans i informes d'avaluació

    Els plans d'actuació de l'EVAP, així com els informes d'avaluació d'aquests, es publicaran en el Portal de Transparència de la Generalitat (Portal GV Oberta) i en la pàgina web de l'organisme, en compliment del principi de transparència.





    TÍTOL IV

    Règim economicopressupostari,

    jurídic i de personal de l'EVAP



    CAPÍTOL I

    Règim econòmic



    Article 30. Recursos econòmics

    Per al correcte funcionament dels seus fins i competències, l'EVAP disposarà dels recursos econòmics següents:

    a) Les dotacions, transferències o subvencions que anualment es consignen en els pressupostos de la Generalitat o en els d'altres administracions públiques.

    b) Els béns i drets que constituïsquen el seu patrimoni, així com els productes o rendes d'aquells, per a la gestió dels quals gaudirà d'autonomia.

    c) El rendiment de les taxes, preus públics i altres ingressos vinculats als serveis que puga prestar.

    d) Les subvencions, donacions, herències i llegats, i qualsevol altra aportació voluntària de persones físiques o jurídiques, públiques o privades.

    e) Les aportacions financeres i pressupostàries que reba de l'Administració General de l'Estat o de la Unió Europea, per al desenvolupament d'actuacions finalistes.

    f) Els altres recursos econòmics, ordinaris o extraordinaris, que se l'autoritze a percebre o que pogueren correspondre-li de conformitat amb la normativa vigent.



    Article 31. Patrimoni

    1. Constitueixen el patrimoni de l'EVAP tots aquells béns mobles i immobles afectes als seus fins i competències. Així mateix, formaran part del seu patrimoni els que es puguen adquirir en el futur, s'incorporen per adscripció de la conselleria competent en matèria de patrimoni de la Generalitat, o per cessió de qualsevol entitat pública o privada.

    2. L'EVAP podrà concertar, d'acord amb el que es disposa en la normativa en matèria de patrimoni de la Generalitat, qualsevol concessió administrativa sobre qualssevol béns immobles del seu propi patrimoni, garantint la seua finalitat de servei públic, després de l'informe favorable previ de la conselleria competent en matèria de patrimoni de la Generalitat.





    CAPÍTOL II

    Règim pressupostari



    Article 32. De la gestió econòmica i pressupostària

    1. L'EVAP comptarà amb el règim pressupostari, de comptabilitat, intervenció i control financer establit per als organismes de la seua naturalesa en la normativa vigent, amb supeditació al compliment de les exigències dels principis d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

    2. L'estructura, procediment d'elaboració, execució i liquidació del pressupost de l'EVAP, així com el règim d'ajudes i subvencions, es regirà per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i per les disposicions legals vigents en matèria pressupostària.





    CAPÍTOL III

    Règim jurídic



    Article 33. Règim jurídic

    1. L'EVAP es regeix pel que es disposa en la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, i la seua normativa de desenvolupament; per les disposicions generals reguladores dels organismes autònoms de la Generalitat; per les normes per les quals es regula el funcionament dels òrgans col·legiats de les administracions públiques previstes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i per aquest decret del Consell, així com per les altres normes que el despleguen.

    2. L'assistència jurídica a aquest organisme es realitzarà de conformitat amb el que es disposa en la normativa sobre assistència jurídica de la Generalitat.

    3. El règim jurídic aplicable a la contractació és l'establit en la legislació sobre contractació pública.



    Article 34. Naturalesa dels actes

    Els actes emanats dels òrgans directius de l'EVAP tindran la naturalesa d'actes administratius, i estaran subjectes a les bases de règim jurídic i al procediment administratiu comú fixat per l'Estat, sense perjudici de les especialitats derivades de l'organització pròpia de la Comunitat Valenciana.

    Article 35. Recursos administratius contra els actes

    1. Els actes dictats per la persona titular de la Presidència de l'EVAP i de la Direcció General posen fi a la via administrativa, i contra aquests es podrà recórrer, potestativament, en reposició o podran ser impugnats directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

    2. El procediment, els terminis i els requisits per a la interposició dels recursos contra els actes de l'EVAP se substanciaran d'acord amb la legislació bàsica de procediment administratiu comú.





    CAPÍTOL IV

    Règim de personal



    Article 36. Règim de personal

    1. El personal al servei de l'EVAP tindrà relació jurídica funcionarial o laboral, segons corresponga, i es regularà de conformitat amb el que es preveu en la normativa de la funció pública valenciana.

    2. Al personal la relació jurídica del qual siga de caràcter funcionarial se li aplicarà el que es preveu en la llei reguladora de la funció pública valenciana.

    3. Al personal la relació del qual siga de caràcter laboral se li aplicarà la legislació laboral, l'específica valenciana en matèria de personal al servei de la Generalitat i els convenis col·lectius del personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat.

    4. La gestió dels llocs de treball i del personal adscrit a l'EVAP correspondrà a la conselleria competent en matèria de funció pública.







    DISPOSICIONS ADDICIONALS



    Primera. Constitució del Consell Rector i posada en funcionament de l'EVAP

    La posada en funcionament de l'EVAP es produirà en el moment que així ho acorde el Consell Rector, que haurà d'estar constituït en el termini dels tres mesos següents a l'entrada en vigor d'aquest reglament.



    Segona. Adscripció dels llocs de treball i modificacions pressupostàries

    1. Les conselleries competents en matèria d'hisenda i en matèria de funció pública realitzaran les modificacions pressupostàries i adscriuran a l'EVAP els llocs de treball de l'anterior estructura de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública que tinguen assignades funcions en alguna de les matèries competència de l'organisme.



    2. El personal que ocupe llocs de treball que s'adscriuen a l'EVAP mantindrà la mateixa relació jurídica, drets i obligacions que tenia fins a l'entrada en vigor del present decret del Consell.





    Tercera. Informació relativa als processos de selecció

    L'EVAP, amb la finalitat de contribuir a la transparència dels processos selectius, disposarà d'un portal d'internet en el qual se centralitze de manera accessible per a la ciutadania la informació relacionada amb els procediments de selecció de personal al servei de l'Administració de la Generalitat.



    Quarta. Inscripció en l'Inventari d'entitats del sector públic estatal, autonòmic i local

    L'EVAP, en compliment del que s'estableix en els articles 82 i 83 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, realitzarà els tràmits oportuns per a la seua inscripció en l'Inventari d'entitats del sector públic estatal, autonòmic i local.



    Cinquena. Personal de la Comissió Permanent de Selecció

    1. La relació de llocs de treball de l'EVAP inclourà llocs de caràcter estructural entre les funcions dels quals tindran assignades la de formar part de la Comissió Permanent de Selecció.

    2. Sense perjudici del que es disposa en l'apartat anterior, la Presidència de l'EVAP podrà designar per a les vocalies de la Comissió Permanent de Selecció un altre personal funcionari de carrera que compatibilitzarà les seues funcions en aquesta amb les pròpies del lloc de treball que ocupe.



    Sisena. Desconcentració administrativa

    Podran crear-se llocs de treball a les províncies d'Alacant i Castelló quan en virtut del principi de desconcentració administrativa s'acredite la necessitat d'aquests llocs dins de l'estructura organitzativa de l'EVAP per a l'acompliment de les seues funcions en el corresponent àmbit provincial i hi haja consignació pressupostària adequada per a aquest fi.







    DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



    Primera. Assumpció temporal de competències

    La direcció general competent en matèria de funció pública continuarà exercint les seues competències en matèria de selecció i formació fins a la posada en funcionament de l'EVAP, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional primera.

    Així mateix, en tant el Consell no procedisca al nomenament de la persona titular de la Direcció General de l'EVAP, exercirà les competències atribuïdes en el present Decret a aquest òrgan.



    Segona. Unitats i llocs de nivell administratiu

    1. Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu configurades d'acord amb l'anterior estructura de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública romandran subsistents i continuaran donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponga per raó de la matèria, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans que la tenen atribuïda, i la seua retribució es realitzarà amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris.

    2. El que es disposa en l'apartat anterior es mantindrà fins que s'efectuen les modificacions pressupostàries derivades d'aquest decret i les actuacions que siguen procedents sobre els llocs de treball que corresponga adscriure, si escau, a l'EVAP en el marc de la normativa vigent en matèria de funció pública i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a la nova estructura orgànica.





    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



    Única. Derogació normativa

    Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que es disposa en aquest decret del Consell.





    DISPOSICIONS FINALS



    Primera. Modificació del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública

    1. Es modifica la redacció de l'article 11 del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, que queda com segueix:

    «Article 11. Direcció General de Funció Pública

    1. La Direcció General de Funció Pública, sota la dependència de la Secretaria Autonòmica de Justícia i Administració Pública, en relació amb el personal al servei de l'Administració de la Generalitat, exerceix les funcions establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de funció pública, ordenació, provisió i relacions sindicals.



    2. Especialment, té atribuïdes les competències següents:

    a) Elaborar les relacions de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat gestionats per la conselleria, gestionar els plans d'ocupació i els procediments de reassignació d'efectius, dissenyar la classificació de llocs de treball i el sistema retributiu del personal en coordinació amb la conselleria competent en matèria de pressupostos i despeses.

    b) Realitzar les actuacions materials necessàries per a la gestió, manteniment i actualització del Registre de Personal de la Generalitat i del sistema de cossos, escales i agrupacions professionals funcionarials.



    c) Elaborar projectes normatius, informes i directrius en matèria de funció pública.

    d) Gestionar el personal i l'aplicació del règim d'incompatibilitats, sense perjudici de les competències atribuïdes a altres òrgans.

    e) Gestionar els processos d'accés i progressió de grau en el sistema de carrera professional horitzontal, el nivell competencial i l'antiguitat.



    f) Gestionar la provisió temporal i definitiva dels llocs de treball de l'Administració de la Generalitat.

    g) Gestionar les relacions amb les organitzacions sindicals, associacions professionals i representació del personal, així com realitzar el seguiment i la coordinació dels processos electorals dels òrgans de representació del personal empleat públic i de la negociació col·lectiva.



    h) Dur a terme la gestió de l'avaluació de l'acompliment del treball del personal de l'Administració de la Generalitat, de manera coordinada amb l'òrgan que exercisca les competències en matèria d'inspecció general de serveis.

    i) Planificar l'ocupació pública mitjançant l'elaboració, coordinació i seguiment dels instruments previstos en la normativa vigent.»



    2. Es modifica la redacció de la disposició addicional primera del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, que queda com segueix:

    «Disposició addicional primera. Entitats que s'adscriuen a la Conselleria

    S'adscriuen a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències i l'Escola Valenciana d'Administració Pública, corresponent la presidència d'ambdós organismes a la persona titular del departament».





    Segona. Habilitació per al desenvolupament

    1. S'autoritza la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública per a dictar totes les disposicions que siguen necessàries per al desplegament i l'execució del que es disposa en aquest decret del Consell.

    2. Així mateix, se l'autoritza per a modificar l'estructura administrativa de la Direcció de l'EVAP prevista en el capítol IV del títol II d'aquest.



    Tercera. Entrada en vigor

    Aquest decret del Consell entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    Castelló de la Plana, 3 de març de 2023



    El president de la Generalitat,

    XIMO PUIG I FERRER



    La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

    GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO