DECRET 9/2021, de 16 de març, del president de la Generalitat, pel qual es determina el nivell administratiu de l'estructura de la Direcció General de Coordinació de l'Acció del Govern, de la Direcció General de Coordinació del Diàleg Social, de la Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament i de la Direcció General de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional.



Publicat en:  DOGV núm. 9044 de 18.03.2021
Número identificador:   2021/2892
Referència Base de Dades:  002517/2021
 
  • Anàlisi jurídica

  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: administració regional , Presidència de la Generalitat


  • DECRET 9/2021, de 16 de març, del president de la Generalitat, pel qual es determina el nivell administratiu de l'estructura de la Direcció General de Coordinació de l'Acció del Govern, de la Direcció General de Coordinació del Diàleg Social, de la Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament i de la Direcció General de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional. [2021/2892]



    PREÀMBUL



    El Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, ha establit en el títol I l'estructura bàsica i competències dels òrgans superiors i directius de la Presidència de la Generalitat. Aquesta regulació ha sigut completada, pel que fa a la Presidència, pel Decret 169/2020, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat.

    De conformitat amb les previsions contingudes en l'article 2 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, resta per determinar el nivell administratiu necessari per a l'exercici de les atribucions de la Presidència.

    La necessitat de concretar l'estructura dels òrgans directius de nova creació justifica el desenvolupament prioritari del Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, pel que fa als dits òrgans.



    Aquest Decret identifica les subdireccions generals i serveis del nivell administratiu, que desenvoluparan les seues tasques de planificació, ordenació, assessorament, informe i organització de la gestió, en l'àmbit de les competències atribuïdes als òrgans directius als quals s'adscriguen.

    En virtut d'això, de conformitat amb el que preveu l'article 2 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i l'article 33.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell,







    DECRETE



    Article 1. Objecte

    L'objecte d'aquest decret és la determinació de les unitats amb nivell orgànic de subdirecció general i de servei en la Direcció General de Coordinació de l'Acció del Govern, en la Direcció General de Coordinació del Diàleg Social, en la Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament i en la Direcció General de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional, de conformitat amb allò que disposa l'article 2 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.



    Article 2. Estructura administrativa de la Direcció General de Coordinació de l'Acció del Govern

    1. La Direcció General de Coordinació de l'Acció del Govern, per al desenvolupament de les tasques de planificació, ordenació, assessorament, informe i organització de la gestió necessàries per a l'exercici de les competències establides en l'article 4 del Decret 169/2020, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Presidència, s'estructura en les següents unitats amb nivell orgànic de subdirecció general:

    a) Subdirecció General de Planificació de l'Acció del Govern.

    b) Subdirecció General de Seguiment de l'Acció del Govern.

    c) Subdirecció General de Suport a l'Acció del Govern.



    2. A la Subdirecció General de Planificació de l'Acció del Govern li corresponen les funcions d'estudi, assessorament i proposta en matèria de planificació de l'acció del Govern, i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



    De la Subdirecció General de Planificació de l'Acció del Govern depén el Servei de Planificació i Programació, amb les següents funcions:

    a) Realització de propostes en matèria de planificació i programació de l'acció del Govern.

    b) Elaboració i seguiment del Pla Normatiu de la Generalitat.

    c) Estudi dels projectes i instruments de planificació estratègica del Consell i del sector públic instrumental de la Generalitat.

    d) Qualsevol altra que li siga encomanada en l'àmbit de les funcions de la Subdirecció General de la qual depén.



    3. A la Subdirecció General de Seguiment de l'Acció del Govern li corresponen les funcions de seguiment, anàlisi i valoració de la coordinació de l'acció del Govern, i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

    De la Subdirecció General de Seguiment de l'Acció del Govern depén el Servei de Seguiment i Anàlisi, amb les següents funcions:



    a) Seguiment de plans, programes i altres instruments de planificació estratègica del Consell i del sector públic instrumental de la Generalitat.

    b) Estudi i proposta de procediments, estructures i mitjans tècnics per al desenvolupament de les funcions d'impuls i coordinació de l'acció interdepartamental.

    c) Realització d'estudis interdisciplinaris sobre l'impacte de les disposicions legals i reglamentàries promogudes pel Consell.

    d) Qualsevol altra que li siga encomanada en l'àmbit de les funcions de la Subdirecció General de la qual depén.



    4. A la Subdirecció General de Suport a l'Acció del Govern li corresponen les funcions de programació, execució i control de les actuacions necessàries per a donar suport i impuls a la coordinació de l'acció del Govern, i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

    De la Subdirecció General de Suport a l'Acció del Govern depén el Servei de Suport a l'Acció del Govern, amb les següents funcions:



    a) Suport a la gestió administrativa i pressupostària de la Direcció General.

    b) Preparació i seguiment de l'agenda institucional de la persona titular de la Direcció General.

    c) Estudi i seguiment de l'execució dels acords del Consell, sense perjudici de les competències que puguen correspondre en aquesta matèria a altres departaments del Consell.

    d) Coordinació de les unitats administratives que incideixen en l'acció política, legislativa i administrativa del Consell.

    e) Qualsevol altra que li siga encomanada en l'àmbit de les funcions de la Subdirecció General de la qual depén.



    Article 3. Estructura administrativa de la Direcció General de Coordinació del Diàleg Social

    Per al desenvolupament de les tasques de planificació, ordenació, assessorament, informe i organització de la gestió necessàries per a l'exercici de les competències establides en l'article 6 del Decret 169/2020, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Presidència, de la Direcció General de Coordinació del Diàleg Social depén el Servei de Coordinació del Diàleg Social.

    Al Servei de Coordinació del Diàleg Social, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció General, li corresponen les següents funcions:

    a) Planificació, assessorament i informe sobre els assumptes relacionats amb les competències assignades a la Direcció General.

    b) Coordinació de les actuacions que es deriven del manteniment de relacions amb les institucions que afecten els interessos de la Comunitat Valenciana.

    c) Suport administratiu per a l'impuls i seguiment de les relacions amb els agents socials, econòmics i institucionals, en matèries d'interés per a la Comunitat Valenciana.

    d) Qualsevol altra funció que li siga encomanada en l'àmbit de les competències de la Direcció General de la qual depén.



    Article 4. Estructura administrativa de la Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament

    Per al desenvolupament de les tasques de planificació, ordenació, assessorament, informe i organització de la gestió necessàries per a l'exercici de les competències establides en l'article 9 del Decret 169/2020, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Presidència, de la Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament depén el Servei de l'Agenda Valenciana Antidespoblament.

    Sota la dependència de la persona titular de la Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament, correspon al Servei de l'Agenda Valenciana Antidespoblament l'exercici de les següents funcions:



    a) Planificació, assessorament i informe sobre els assumptes relacionats amb les competències assignades a la Direcció General.

    b) Anàlisi, disseny, impuls i seguiment de totes les mesures que la Generalitat tinga al seu abast en l'àmbit del repte demogràfic i la lluita contra el despoblament.

    c) Gestió de les mesures de foment i dels Fons de la Generalitat destinats a la lluita contra el despoblament.

    d) Qualsevol altra funció que li siga encomanada en l'àmbit de les competències de la Direcció General de la qual depén.



    Article 5. Estructura administrativa de la Direcció General de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional



    Per al desenvolupament de les tasques de planificació, ordenació, assessorament, informe i organització de la gestió necessàries per a l'exercici de les competències establides en l'article 13 del Decret 169/2020, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Presidència, de la Direcció General de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional depén el Servei de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional.



    Sota la dependència de la persona titular de la Direcció General de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional correspon al Servei de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional l'exercici de les següents funcions:



    a) Assessorament, estudi, anàlisi i seguiment de les relacions de l'administració del Consell amb les altres comunitats autònomes.

    b) Desenvolupament, coordinació i, si és el cas, participació, en les iniciatives de col·laboració amb les altres Comunitats Autònomes.

    c) Col·laboració en la gestió ordinària de les relacions de l'Administració de la Generalitat amb les Comunitats Autònomes i la representació institucional.

    d) Suport administratiu, econòmic i pressupostari per a l'exercici de les funcions de la Delegació de la Comunitat Valenciana de Madrid.



    e) Qualsevol altra funció que li siga encomanada amb relació a l'àmbit de les competències de la Direcció General de la qual depén.





    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



    Única. Règim transitori de les unitats i llocs de treball de nivell administratiu

    Els diferents centres gestionaran els crèdits relatius a les competències que els han sigut atribuïdes. Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu configurats segons l'anterior estructura de la Presidència continuaran subsistents, retribuïts amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb els quals ho feien fins ara, i donant el suport administratiu en relació amb els assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que gestionaven amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest Decret, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als qui els ha sigut atribuïda. Tot això es mantindrà fins que s'aproven les modificacions pressupostàries derivades d'aquest Decret, així com les actuacions que procedisquen sobre els citats llocs de treball en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica, i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta. Així mateix, des del moment de l'entrada en vigor del present Decret i sense perjudici de l'anterior, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que procedisquen, de conformitat amb la reorganització efectuada.







    DISPOSICIONS FINALS



    Primera. Habilitació per al desenvolupament

    Sense perjudici d'allò que disposa l'article 38 de la Llei 5/1983, del Consell, es faculta a la persona titular de la sotssecretaria per a dictar les instruccions que requerisca el desenvolupament i execució d'aquest decret.



    Segona. Entrada en vigor

    Aquest Decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    València, 16 de març de 2021



    El president de la Generalitat,

    XIMO PUIG I FERRER