DECRET 216/2020, de 29 de desembre, del Consell, d'aprovació del Reglament d'organització, règim jurídic i funcional de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.



Publicat en:  DOGV núm. 8990 de 07.01.2021
Número identificador:   2021/11
Referència Base de Dades:  000070/2021
 
  • Anàlisi jurídica

  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: administració regional , LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, monografies


  • DECRET 216/2020, de 29 de desembre, del Consell, d'aprovació del Reglament d'organització, règim jurídic i funcional de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. [2021/11]

    Des de l'inici de la X Legislatura de la Generalitat, s'han produït diversos canvis organitzatius i funcionals en l'estructura de les conselleries i els seus òrgans directius. En aquest sentit, mitjançant el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, es van determinar el número i denominació de les conselleries en les quals s'estructura l'Administració de la Generalitat, assignant-los al mateix temps, l'àmbit competencial material que és propi de cadascuna d'elles. A la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball se li assignen les competències en matèria d'economia sostenible, foment de l'ocupació i de l'economia social, formació professional ocupacional i contínua, intermediació en el mercat laboral, indústria, energia, sectors productius, comerç interior i exterior, fires sectorials i activitats promocionals, artesania i consum.

    D'altra banda, mitjançant Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat, es determinen les secretaries autonòmiques en què s'estructura la Presidència de la Generalitat i les conselleries. En el mateix es disposa que la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball disposarà com a òrgans superiors, de la Secretària Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum, i de la Secretaria Autonòmica d'Ocupació.

    Així mateix, mitjançant Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, dissenyant el nivell directiu de les mateixes d'acord amb les competències assignades, quedant emmarcada l'actuació de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, dins de la Secretaria Autonòmica d'Ocupació que així mateix exercirà la direcció d'aquest organisme autònom.

    De manera específica, la Llei 3/2000, de 17 d'abril, va crear el Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF). Aquesta llei va ser modificada per la Llei 27/2018, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat, que va canviar la denominació de l'organisme autònom, passant de ser Servei Valencià d'Ocupació i formació (SERVEF) a ser LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, la qual cosa ha de suposar una reformulació del reglament orgànic de l'entitat sobre la base d'aquesta nova denominació.

    Mitjançant Decret 194/2013, de 20 de desembre, del Consell, es va aprovar el Reglament d'Organització i Règim Jurídic del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, que definia la naturalesa, finalitat i competències, estructura organitzativa, règim econòmic i pressupostari així com el règim de personal i jurídic de l'organisme autònom. Aquest reglament va ser modificat pel Decret 161/2017, de 20 d'octubre, del Consell.

    Transcorregut algun temps des de la redacció d'aquest últim Decret, s'han revelat algunes necessitats que requereixen de l'adaptació de l'estructura orgànica i les seues funcions. Fonamentalment les referides al nou model de servei públic d'ocupació de la Generalitat, antic SERVEF i actualment LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.



    El nou model de servei públic respon a una transformació cultural de LABORA que mira cap a nous espais i serveis de treball innovadors, assumint que aquests van lligats a una gestió col·laborativa i que defensa el valor d'allò humà a través d'una política clara de cures tant a nivell intern dels seus treballadors i treballadores com a extern cap a les persones usuàries i, en global, cap a l'entorn en el qual es troba.



    Aquest model requereix una adaptació a les noves formes de comunicació amb les persones usuàries dels serveis i implica una modificació de la seua estructura que done resposta a aqueixes noves necessitats i faça de LABORA un instrument al servei de la ciutadania, tant de les persones treballadores, com de les empreses, un servei pròxim i útil. És per això que es crea en la seua estructura el Servei de Comunicació, sota la dependència orgànica de la Direcció General de Planificació i Serveis, a través de la Subdirecció General d'Estratègia i Modernització, i funcional de la Direcció de LABORA reconeixent així el seu caràcter estratègic. Així mateix, per a poder dur a terme les polítiques d'orientació i inserció de forma territorialitzada, d'acord amb les polítiques que es duen a terme des de l'organisme, s'ha vist la necessitat de reforçar l'estructura existent amb la creació dels serveis territorials d'Orientació i Intermediació Laboral, que havien sigut eliminats en el Decret 194/2013, de 20 de desembre.

    Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2020.

    El present reglament s'adequa als principis de bona regulació exposats en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'òptim desenvolupament de les polítiques actives d'ocupació, aprofundint en la millora de l'organització de l'organisme autònom, suposa un motiu d'interés general la consecució del qual justifica l'adequació del reglament als principis de necessitat i d'eficàcia. El present reglament es planteja com l'instrument més adequat per a garantir les reformes organitzatives necessàries en l'organisme autònom LABORA, Servei Valencià d'Ocupació i Formació i adaptar la seua estructura interna al desenvolupament de les seues competències, d'acord amb el principi de proporcionalitat. Se considera l'instrument més eficaç per a la seua consecució, regulant tan sols aquells aspectes que s'han considerat imprescindibles per a aconseguir les millores buscades en l'organització de LABORA, Servei Valencià d'Ocupació i Formació, una vegada demostrat que els instruments jurídics existents no s'adequaven a les necessitats actuals.



    En aplicació del principi de seguretat jurídica, aquesta norma complementa la resta de l'ordenament jurídic aplicable i té vocació de continuïtat. En aplicació del principi de transparència i bon govern, tots els tràmits i la documentació utilitzada per a l'elaboració del present text legal estan a la plena disposició de la ciutadania en l'apartat corresponent de la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. En aplicació del principi d'eficiència, aquest reglament no suposa la introducció de càrregues administratives innecessàries i aprofundeix en la racionalització en la gestió dels recursos públics.

    En conseqüència, a tenor dels disposat en els articles 28 c, f. i 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, el Consell, prèvia deliberació, en la reunió de 29 de desembre de 2020,





    DECRETE



    TÍTOL I

    Disposicions generals



    Article 1. Naturalesa jurídica

    1. Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant Labora) és un organisme autònom de naturalesa administrativa de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar per al compliment de les seues finalitats.

    2. Labora està adscrit a la conselleria competent en matèria d'ocupació de la Generalitat, i desenvolupa les seues funcions d'acord amb les directrius de la conselleria competent en matèria d'ocupació.



    Article 2. Finalitats i competències

    1. Labora té com a finalitat impulsar, desenvolupar i executar la política de la Generalitat en matèria de creació i qualitat de l'ocupació, actuant en els àmbits competencials de l'orientació laboral, la formació professional per a l'ocupació, el foment de l'ocupació i la intermediació laboral. Per a això es dota dels instruments necessaris de planificació estratègica, anàlisi i avaluació.

    2. En el marc referit en el punt anterior, li correspondrà el desenvolupament de les següents competències:

    2.1. En l'àmbit de l'Orientació Laboral:

    a) Definir i planificar els programes i les actuacions en l'àmbit de l'orientació laboral.

    b) Coordinar, mitjançant els corresponents protocols d'actuació, totes les actuacions d'informació i orientació laboral que realitzen tant els Espais Labora com amb altres agents que intervinguen en l'orientació laboral.

    c) Elaborar metodologies d'orientació i d'itineraris d'inserció laboral, així com els sistemes d'avaluació i qualitat d'aquests.

    d) Altres funcions que se li encomanen.

    2.2. En l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació:

    a) Planificar, executar i avaluar els programes i les accions de Formació Professional per a l'Ocupació.

    b) Prestar assessorament i orientació a la ciutadania en matèria de qualificació professional.

    c) Gestionar la formació professional per a l'ocupació a través de la xarxa de centres propis o mitjançant la col·laboració amb entitats o centres especialitzats en formació.

    d) Col·laborar amb el Consell Valencià de la Formació Professional (CVFP) en les matèries que li siguen pròpies.

    e) Elaboració d'estudis de prospecció de necessitats formatives i de noves professions relacionades amb el territori, la innovació i les noves oportunitats d'ocupació.

    f) Inscripció i acreditació dels centres i entitats que imparteixen formació professional per a l'ocupació en l'àmbit de la gestió de la Generalitat.

    g) Autorització de la impartició d'accions formatives no finançades amb fons públics, conduents a l'obtenció de certificats de professionalitat.

    h) Facilitar a les empreses de la Comunitat Valenciana la informació necessària per a millorar la qualitat de l'activitat productiva a través de la planificació de la formació professional dels i les treballadores.

    i) Avaluació, seguiment i control de la qualitat de les accions formatives.

    j) Acreditació de la formació professional per a l'ocupació, des de totes les seues vies.

    k) Autorització, seguiment i control de la formació per a l'obtenció dels certificats de professionalitat vinculada als contractes per a la formació i aprenentatge.

    2.3. En l'àmbit del Foment de l'Ocupació:

    a) Impulsar, desenvolupar i executar els programes de creació d'ocupació estable, vinculats al territori, entre les persones en situació de desocupació, especialment per a les persones pertanyents a col·lectius més desfavorits.

    b) Promoure l'autoocupació i el foment de l'emprenedoria innovadora.

    c) Desenvolupament d'accions de foment de l'ocupació en col·laboració amb les corporacions locals i impuls, en el seu cas, de les iniciatives locals d'ocupació i dels acords i pactes territorials per l'ocupació, en col·laboració amb els agents socials i econòmics del territori.

    d) Garantir la transversalitat en totes les actuacions de LABORA de les polítiques de promoció sociolaboral de les dones i, especialment de les dones víctimes de violència de gènere.

    e) Qualificació i registre de centres especials d'ocupació, així com d'empreses d'inserció i la gestió d'ajudes a aquestes.

    2.4. En l'àmbit de la intermediació laboral:

    a) Prestar els serveis d'intermediació laboral a través dels Espais Labora, el Servei Empreses i els centres Labora Formació de titularitat autonòmica, definint una cartera de serveis.

    b) Proposar i desenvolupar la metodologia més adequada per a la prestació de serveis d'intermediació laboral, en els Espais Labora i els centres Labora Formació, respecte de les entitats locals i supramunicipals, pactes i acords territorials, empreses i les agències privades de col·locació acreditades.

    c) Autorització, seguiment i avaluació de les activitats de les agències privades de col·locació.

    d) Registre de la comunicació del contingut dels contractes de treball o les seues pròrrogues de conformitat amb la normativa vigent.

    e) Registre de les persones demandants d'ocupació i traçabilitat dels serveis rebuts.

    f) Desenvolupar un model de prospecció i relació amb el teixit empresarial, ateses les necessitats del mercat de treball i en col·laboració amb els agents del territori.

    g) Desenvolupament de les funcions que li corresponen com a membre de la xarxa dels serveis d'ocupació europeus (Eures).

    h) Elaboració de les estadístiques comunes del sistema d'informació dels serveis públics d'ocupació i altres dades d'interés, en col·laboració amb els organismes i ens corresponents.

    3. En l'exercici i desenvolupament de les competències referides, LABORA assumirà aquelles que li siguen expressament delegades o encomanades per les administracions públiques estatals o territorials que tinguen relació amb l'objecte i les finalitats de LABORA, de conformitat amb el que es disposa en les normes de procediment administratiu comú i de règim jurídic de les administracions públiques.



    Article 3. Principis d'organització i funcionament

    Per al desenvolupament de la seua activitat, LABORA, s'ajustarà als següents principis:

    a) Participació dels agents socials i econòmics més representatius de la Comunitat Valenciana

    b) Autonomia funcional, racionalització i eficàcia administrativa

    c) Universalitat, transparència i gratuïtat dels serveis

    d) Descentralització i desconcentració territorial de la gestió

    e) Garantia dels principis d'igualtat i no discriminació, així com de subjecció al principi de legalitat

    f) Col·laboració i coordinació amb els organismes i entitats públiques i privades per a garantir un servei públic d'ocupació i formació eficaç



    Article 4. Competències de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'ocupació

    A la persona titular de la conselleria competent en matèria d'ocupació li correspondrà establir les directrius de política d'orientació, formació, ocupació i intermediació laboral que han de regir l'actuació de Labora i proposar al Consell el nomenament de la persona titular de la Direcció General de Labora i la seua substitució.



    Article 5. Gestió integrada

    Labora garantirà a les persones usuàries la prestació de tots els serveis concentrats en la xarxa de centres propis, de les àrees competencials previstes en l'article 2, de manera integrada i gradual a la seua efectivitat, amb la finalitat de potenciar l'orientació laboral, la formació professional a empreses i demandants, les ajudes per al foment de l'ocupació estable i la intermediació laboral d'ofertes i demandes.



    Article 6. Coordinació dels serveis en el sistema valencià d'ocupació



    1. El sistema valencià d'ocupació queda definit com el conjunt d'entitats, serveis i programes necessaris per a promoure i desenvolupar les polítiques públiques d'ocupació i per a garantir uns serveis d'ocupació de qualitat a les persones i les empreses de la Comunitat Valenciana, dins d'una estratègia global de desenvolupament econòmic, orientada a la consecució de l'objectiu de plena ocupació i benestar social.

    Serà organisme i entitat col·laboradora del sistema valencià d'ocupació qualsevol persona jurídica, pública o privada, que tinga com a fi específica la intermediació laboral, la formació o l'orientació professional i que dispose de mitjans materials i humans necessaris per a l'execució i desenvolupament de les polítiques actives d'ocupació: orientació, formació, foment de l'ocupació i gestió de la intermediació laboral. Podran prestar un servei complementari en qualsevol de les àrees competencials de Labora de manera contínua, sota la supervisió i control de Labora, sense formar part de l'estructura organitzativa d'aquesta.

    2. La coordinació es durà a terme en els termes següents:

    a) Labora impulsarà la celebració d'acords i convenis de cooperació i col·laboració amb els organismes i entitats que conformen el sistema valencià d'ocupació, els objectius i les activitats de la qual es dirigisquen al foment i desenvolupament de l'ocupació estable i de qualitat en la Comunitat Valenciana.

    b) Labora potenciarà l'establiment de llits de col·laboració amb els agents econòmics i socials més representatius mitjançant fórmules de col·laboració en totes la seua àrees d'actuació, a través de convenis de cooperació, contractes-programa per a la realització de serveis específics o d'estudis del mercat laboral i encàrrecs de gestió en el camp de la intermediació laboral i l'confecció d'estudis i informes, dins del sistema de coordinació dels serveis del sistema valencià d'ocupació.



    TÍTOL II

    Estructura organitzativa



    CAPÍTOL I

    Organització



    Article 7. Estructura orgànica

    Els òrgans que componen l'estructura bàsica de Labora són els següents:

    1. El Consell General

    2. El Consell de Direcció

    3. La Direcció General de Labora



    Article 8. El Consell General

    El Consell General és l'òrgan superior col·legiat i tripartit, que traça les línies mestres d'actuació de l'organisme compost per les organitzacions sindicals i empresarials més representatives de la Comunitat Valenciana i per l'Administració, que estarà integrat per tretze persones, ajustant-se al principi de presència equilibrada entre dones i homes, distribuïts de la següent manera:

    1. Presidència, que ostentarà la persona titular de la conselleria competent en matèria d'ocupació.

    2. Vicepresidència, que ostentarà la persona titular de la Direcció General de Labora

    3. Vocalies, en funció de la següent representació:

    a) Quatre representants de les organitzacions sindicals més representatives de la Comunitat Valenciana.

    b) Quatre representants de les organitzacions empresarials més representatives de la Comunitat Valenciana.

    c) Dos representants més per part de la conselleria competent en matèria d'ocupació, que es nomenaran pel seu titular entre els òrgans directius de Labora o de la citada conselleria.

    4. Secretaria del Consell, que ostentarà una persona funcionària d'un cos del subgrup A1 de Labora, amb llicenciatura o grau en dret, designada a aquest efecte, amb veu però sense vot. Desentelarà les funcions d'assistència tècnica i jurídica al Consell i, com a fedatària dels seus acords, redactarà les actes de les reunions i expedirà els certificats dels acords adoptats, amb el vistiplau de la presidència.



    Article 9. Funcions del Consell General

    Al Consell General li corresponen les següents funcions:

    1. Elaborar els criteris d'actuació de Labora, de conformitat amb les directrius emanades de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'ocupació.

    2. Aprovar els plans estratègics i operatius que dirigeixen l'activitat de l'organisme, així com l'avantprojecte anual de pressupostos de Labora.

    3. Aprovar la memòria anual d'activitats de Labora per a la seua elevació al conseller o consellera competent en matèria d'ocupació.

    4. Aprovar els comptes anuals de l'organisme, per a la seua integració en el Compte general de la Generalitat, que ha de ser remesa a la Sindicatura de Comptes.

    5. Resoldre els conflictes d'atribucions que sorgisquen entre diferents òrgans directius de Labora, quan en el conflicte d'atribucions intervinga un òrgan col·legiat.

    El Consell General podrà delegar totes o alguna de les seues competències en el Consell de Direcció.



    Article 10. Règim de funcionament del Consell General

    1. Tant les organitzacions sindicals i empresarials com l'Administració, representades en el Consell General, podran procedir a la substitució dels seus representants quan ho tinguen per convenient, procedint-se al nomenament dels nous representants d'acord amb el que disposa l'article 8.c.

    2. El Consell General es reunirà prèvia convocatòria de la presidència, de manera ordinària, almenys dues vegades a l'any; podent convocar-se amb caràcter extraordinari per la presidència, a iniciativa pròpia, o a petició de qualsevol grup de representació, amb el vot favorable de les dues terceres parts del total dels seus membres.

    3. De cada sessió, que es convocarà amb antelació de, almenys, cinc dies hàbils per a les ordinàries i tres per a les extraordinàries, es confeccionarà un ordre del dia per la presidència, incloent-se aquells punts sol·licitats per cada grup de vocals. Per a la vàlida constitució de cada sessió hauran d'assistir, en primera convocatòria, la meitat més un de les i els membres que ho componen, a més de les persones que ostenten la presidència i la secretaria del Consell o dels qui legalment les substituïsquen, i en segona convocatòria, una hora més tard, s'entendrà vàlida amb l'assistència de, almenys, un terç dels seus membres, a més dels qui ostenten la presidència i la secretaria del Consell, o de les persones que legalment els substituïsquen.

    La presidència podrà delegar en la vicepresidència quantes funcions i competències siguen pertinents per a la convocatòria i desenvolupament de les sessions. La presidència tindrà vot de qualitat en aquelles qüestions en què, sotmeses a votació, existisca empat.

    4. En cas d'absència justificada o malaltia, el secretari o secretària del Consell General podrà ser substituït o substituïda per una altra persona funcionària de Labora amb llicenciatura o grau en dret i designada a aquest efecte.

    5. A les reunions del Consell podrà assistir personal funcionari o assessor de les entitats que per raó de la seua responsabilitat o coneixement, convinga convocar per a la seua assistència.

    6. Els acords s'adoptaran per majoria absoluta de les persones assistents.



    Article 11. El Consell de Direcció

    1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat de participació tripartit, per al seguiment i assessorament de l'activitat ordinària de Labora. Estarà integrat per tretze persones, ajustant-se al principi de presència equilibrada entre dones i homes i tindrà la següent composició:



    a) Presidència, que ostentarà la persona titular de la direcció general de Labora, qui ordenarà la convocatòria i fixarà l'ordre del dia del Consell de Direcció, i dirimirà amb el seu vot de qualitat aquelles votacions en les quals existisca empat.

    b) Vicepresidència, que ostentarà la persona designada per la persona titular de la direcció general de Labora d'entre els òrgans directius d'aquesta

    c) Vocalies, que es distribuiran de la següent manera:

    1. Quatre representants de les organitzacions sindicals més representatives de la Comunitat Valenciana.

    2. Quatre representants de les organitzacions empresarials, més representatives de la Comunitat Valenciana.

    3. Dos representants més per part de la conselleria competent en matèria d'ocupació, que es nomenaran pel seu titular entre els òrgans directius de Labora o de la citada conselleria.

    Les vocalies de les organitzacions sindicals i empresarials seran designades pels seus òrgans directius i nomenades per la presidència del Consell de Direcció, a proposta de cada entitat representada, que inclourà la de les persones suplents corresponents.

    d) Secretaria del Consell, que ostentarà qui al seu torn ocupe la Secretaria del Consell General de Labora i que actuarà amb veu però sense vot. Exercirà les funcions d'assistència tècnica i jurídica i, com a fedatari o fedatària dels seus acords, redactarà les actes de les reunions i certificarà els acords adoptats, amb el vistiplau de la presidència.





    Article 12. Funcions del Consell de Direcció

    Al Consell de Direcció li correspondran les següents funcions:

    1. Proposar les línies d'actuació que regiran el funcionament ordinari de l'organisme, de conformitat amb els criteris d'actuació que fixe el Consell General d'acord amb les directrius de la conselleria competent en matèria d'ocupació.

    2. Seguiment i supervisió dels acords adoptats pel Consell General.



    3. Seguiment i supervisió de l'activitat de l'organisme

    4. Proposar qualsevol mesura que s'estime necessària per al millor compliment de les finalitats de Labora.



    Article 13. Règim de funcionament del Consell de Direcció

    1. El seu funcionament es regirà pel que es disposa en l'article 10 d'aquest reglament i les altres disposicions d'aplicació quant a l'adopció d'acords i al quòrum necessari, sense perjudici del que es preveu en els apartats següents.

    2. El Consell de Direcció es reunirà, prèvia convocatòria per part de la presidència, amb una antelació de, almenys, tres dies hàbils, una vegada al trimestre natural, i podrà ser convocat de manera extraordinària, amb antelació de vint-i-quatre hores, per la presidència, a iniciativa pròpia, o a petició de qualsevol grup de representació, amb el suport de les dues terceres parts del total dels seus membres.

    3. La presidència podrà delegar la convocatòria o ser substituïda per absència o per qualsevol motiu, per la vicepresidència. Així mateix, en cas d'absència justificada o malaltia, la persona que ostenta la secretaria del Consell de Direcció podrà ser substituïda per una altra persona funcionària de Labora amb llicenciatura o grau en dret designada a aquest efecte.

    4. El Consell de Direcció podrà constituir comissions tècniques per a l'estudi detallat d'alguna de les línies d'actuació de Labora i la seua composició i funcionament tindrà la mateixa proporcionalitat i règim que la d'aquest, amb la participació de les persones representants del sector implicat.

    5. Es podran crear comissions territorials o sectorials de caràcter comarcal o d'un altre àmbit per a la concreció de plans d'ocupació que exerciràn aquelles funcions que li delegue expressament el Consell de Direcció, amb la idèntica representació i proporcionalitat que la d'aquest òrgan.

    6. El Consell de Direcció podrà dictar, per al seu funcionament, un reglament de règim intern, que haurà de ser aprovat per majoria dels seus membres.



    Article 14. La Direcció General de Labora

    1. La Direcció General de Labora és l'òrgan executiu de l'organisme autònom, i l'ostentarà la persona titular de la Secretària Autonòmica competent en matèria d'Ocupació

    Li corresponen les següents atribucions:

    a) Ostentar la representació ordinària de Labora

    b) Dirigir, coordinar, planificar, supervisar i impulsar les actuacions necessàries per al compliment de les finalitats i de les funcions atribuïdes a Labora

    c) Proposar als òrgans col·legiats l'adopció dels acords necessaris per al compliment de les finalitats i de les funcions atribuïdes a Labora.



    d) Subscriure convenis de col·laboració amb entitats públiques o privades, per al desenvolupament de les línies d'actuació de Labora.

    e) Ordenar i aprovar les resolucions necessàries per al desenvolupament de les actuacions de Labora, a proposta de cada òrgan competent. Així mateix, podrà delegar en les direccions generals, les subdireccions i les direccions territorials, en el seu cas, aquelles funcions que es consideren necessàries.

    f) Resoldre l'homologació dels centres col·laboradors per a la prestació de serveis de suport a les competències de Labora, així com la competència sobre els expedients de resolució, extinció o sanció de les activitats dels citats centres.

    g) Proposar i elevar a la persona titular de la conselleria competent en matèria d'ocupació les propostes d'ordres, en les matèries competencials de Labora.

    h) Resoldre els conflictes d'atribucions que sorgisquen entre diferents òrgans directius unipersonals de Labora.

    i) Aprovar les despeses pròpies de l'organisme dins dels límits legals i pressupostaris, autoritzar el seu compromís i liquidació, així com la disposició de despeses i l'ordenació dels pagaments

    j) Aprovar els actes de contractació administrativa necessaris per al funcionament de Labora.

    k) Aprovar les adquisicions, arrendaments i acceptació de cessions de béns immobles, sempre que el seu ús es destine exclusivament a les finalitats previstes en la Llei de creació de SERVEF, i s'informe favorablement per la conselleria competent en matèria de patrimoni de la Generalitat.

    l) Dirigir l'organització i el funcionament dels serveis i unitats de gestió de Labora exercint la superior autoritat, inspecció i règim disciplinari del personal dependent de Labora.

    m) Elaborar l'avantprojecte de pressupostos i els plans estratègics i operatius de Labora per a la seua elevació al Consell General i al conseller o consellera competent en matèria d'ocupació, així com la memòria anual.

    n) Resoldre els recursos de reposició que s'interposen contra els seus actes administratius, així com els recursos d'alçada que s'interposen contra els actes administratius dels òrgans directius sota la seua dependència jeràrquica.

    o) Proposar a l'Advocacia General de la Generalitat la interposició o la personació en qualssevol accions judicials i recursos que afecten els interessos generals derivats de l'àmbit competencial de Labora.



    p) Nomenar i substituir a la persona que exercisca la secretaria del Consell General i del Consell de Direcció de Labora, així com al personal de lliure designació de l'estructura administrativa.

    q) Proposta de classificació dels llocs de treball, de manera coordinada i eficientment.

    r) Potenciar la informatització i la introducció de tecnologies en el desenvolupament dels serveis i funcions de Labora, a través de la seua adreça, control i supervisió, sense perjudici de les atribucions de l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació.

    s) Quantes funcions siguen necessàries per a garantir el compliment i desenvolupament de les finalitats i competències legals de Labora.

    2. En cas d'absència, vacant o malaltia, de la persona titular de la Direcció General de Labora serà substituïda en les seues funcions pels òrgans del nivell directiu esmentats en l'article 15 d'aquest reglament, i en l'ordre establit en aquest precepte, llevat que la persona titular de la Direcció General de Labora decidisca mitjançant resolució expressa en un altre sentit





    CAPÍTOL II

    De l'estructura administrativa de la direcció



    Article 15. Estructura de la Direcció General de Labora

    1. De la Direcció General de Labora dependran directament els següents òrgans directius:

    a) La Direcció General de Planificació i Serveis

    b) La Direcció General d'Ocupació i Formació

    2. Les persones titulars de les direccions generals referides seran nomenades pel Consell a proposta de l'ambs conseller o consellera que tinga atribuïdes les competències en matèria d'ocupació i exerciran les seues funcions sota la direcció i supervisió de la persona titular de la Direcció General de Labora.



    Article 16. De la Direcció General de Planificació i Serveis

    1. A la Direcció General de Planificació i Serveis li correspon l'exercici de les atribucions que té encomanades Labora en matèria de planificació estratègica, orientació, intermediació, inserció laboral, modernització, organització, coordinació administrativa i infraestructures de Labora.

    En particular exercirà les següents atribucions:

    a) Elaborar el pla estratègic i el pla anual de Labora, així com fixar i efectuar el seguiment dels objectius de tots els serveis, en coordinació amb la Direcció General d'Ocupació i Formació.

    b) Promoció d'accions d'informació i orientació laboral a favor de les persones en situació de desocupació.

    c) Promoció, gestió i control en matèria d'intermediació en el mercat de treball, especialment la captació d'ofertes de treball.

    d) Coordinació i cooperació amb el Servei Públic d'Ocupació Estatal en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en el marc que els acords i la normativa vigent determinen.

    e) Impuls de convenis de col·laboració amb altres administracions públiques, associacions empresarials, universitats i altres institucions o entitats públiques o privades per al desenvolupament d'iniciatives de suport a l'orientació, la intermediació i la inserció laboral, dins del marc del sistema valencià d'ocupació.

    f) Tramitació, proposta i, en general, execució dels actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen dins del seu àmbit funcional.

    g) Actualització dels continguts en qualsevol suport dins del seu àmbit funcional, sense perjudici de les atribucions de l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació.

    h) Elaborar informes i propostes de disposicions, així com dictar resolucions, circulars i instruccions, en assumptes de la seua competència.

    i) Organització i racionalització de procediments.

    j) Exercir les funcions directives en relació al compliment de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal de les quals siga responsable Labora.

    k) Informar de la viabilitat legal i econòmica dels seus programes d'actuacions.

    l) Dirigir i coordinar les relacions institucionals de Labora.

    m) Donar suport tècnic-administratiu a les relacions que aquest mantinga amb els diferents departaments de la Generalitat, amb altres administracions o amb entitats públiques o privades.

    n) Suport i assistència tècnica, de manera horitzontal, a tots els òrgans directius i unitats administratives de Labora, inclosos els serveis territorials.

    o) Gestió dels recursos humans de Labora.

    p) Direcció, coordinació i supervisió dels projectes europeus de Labora.

    q) Direcció, coordinació i supervisió de les actuacions en infraestructures de la xarxa de centres de Labora.

    r) Planificació, gestió i supervisió de l'activitat econòmica de Labora.

    s) Direcció, coordinació i supervisió dels Espais Labora.

    2. Per al desenvolupament de les seues competències la Direcció General de Planificació i Serveis s'estructura en les següents unitats:

    a) Subdirecció General d'Orientació i Intermediació Laboral

    b) Subdirecció General d'Estratègia i Modernització

    c) Subdirecció General Administrativa



    Article 17. De la Subdirecció General d'Orientació i Intermediació Laboral

    La Subdirecció General d'Orientació i Intermediació Laboral, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció General, dirigeix, controla, coordina i supervisa l'execució dels projectes, objectius o activitats que siguen de la seua competència. Per a això s'estructuren els següents serveis amb les següents funcions:

    1. Servei de Centres i Intermediació Laboral

    a) Elaboració de les instruccions i directrius d'actuació necessàries per al funcionament homogeni i coordinat dels Espais Labora.



    b) Planificació, avaluació i millora dels processos i metodologies i, en general, supervisió de l'activitat desenvolupada pels Espais Labora.



    c) Gestió a través dels Espais Labora de la inscripció i recollida de dades de les persones demandants d'ocupació i determinació del seu perfil professional.

    d) Registre de la comunicació del contingut dels contractes.

    e) Planificació, elaboració d'instruccions, protocols i avaluació de l'atenció a empreses, prospecció de necessitats, pla de visites i captació i gestió d'ofertes d'ocupació.

    f) Gestió de les funcions de la Xarxa dels serveis d'ocupació europeus (Eures).

    g) Col·laboració en l'elaboració d'estadístiques per al seguiment de les ofertes d'ocupació i les ocupacions en coordinació amb els altres ens o organismes.

    h) Atenció a les reclamacions, queixes i suggeriments de les persones usuàries dels Espais Labora en l'àmbit de les seues competències.

    i) Gestió d'accés a persones usuàries i empreses a les aplicacions informàtiques que permeten la inscripció, renovació de la demanda, cita prèvia, obtenció de documents, ofertes d'ocupació o de formació, orientació i intermediació laboral.

    j) Estudi, implantació i seguiment dels itineraris d'inserció laboral per a persones en situació de desocupació i de les accions i serveis a persones desocupades o demandants d'ocupació.

    k) Propostes de necessitats de millora de les infraestructures i instal·lacions dels Espais Labora.

    l) Realitzar les gestions destinades al trasllat i equipament dels Espais Labora.

    m) Coordinació amb el Servei Públic d'Ocupació Estatal i amb el Servei de Coordinació del Fons Social Europeu de Labora per a les tasques de gestió, documentació i comprovació i declaració de la despesa de les actuacions amb finançament europeu realitzades per la subdirecció.

    n) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    2. Servei de Col·laboració en Orientació i Intermediació Laboral.



    a) Gestió dels programes de suport a l'orientació i intermediació laboral i l'assistència a l'autoocupació desenvolupats per organismes o entitats externes i finançats per Labora.

    b) Gestió dels programes que desenvolupe l'Administració de l'Estat i que afecte la Comunitat Valenciana i li siga atribuït en relació amb les accions d'orientació i intermediació laboral.

    c) Valoració, proposta d'autorització i control de les agències de col·locació.

    d) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    Article 18. De la Subdirecció General d'Estratègia i Modernització



    La Subdirecció General d'Estratègia i Modernització, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció General, dirigeix, controla, coordina i supervisa l'execució dels projectes, objectius o activitats que siguen de la seua competència. Així mateix realitza la supervisió de l'emplene de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal, sense perjudici de la responsabilitat de cada centre gestor en el seu àmbit respectiu. Per a això s'estructuren els següents serveis amb les següents funcions:

    1. Servei de Planificació, Anàlisi i Modernització:

    a) Tramitar l'elaboració de plans estratègics, en particular el Pla estratègic de subvencions, el pla anual de polítiques d'ocupació, que forma part de l'Estratègia Espanyola d'Ocupació i els programes operatius pluriennals dels fons estructurals de la Unió Europea en els quals participe Labora, tot això en coordinació amb la resta dels òrgans o unitats administratives de l'organisme.

    b) Desenvolupament i seguiment d'accions orientades a promoure la innovació organitzativa, la creativitat interna, la difusió de bones pràctiques i la participació de la ciutadania i del personal de Labora en el disseny de les polítiques i programes de Labora.

    c) Supervisió del procés d'elaboració del pressupost anual de Labora quant al compliment dels objectius i actuacions planificats, en col·laboració amb el Servei de Gestió financera i pressupostària.



    d) Suport i assessorament a la persona titular de la Direcció General de Labora en el disseny i implantació de plans d'actuació.

    e) Elaboració d'anàlisis prospectives del mercat de treball.

    f) Elaboració d'informes d'execució i estadística per a anàlisis quantitatives i qualitatives de la gestió dels programes de Labora.

    g) Avaluació dels diferents programes i actuacions realitzats per Labora, així com realitzar el seguiment del compliment dels objectius, tant operatius com estratègics, en coordinació amb altres serveis.



    h) Tramitar l'elaboració de la memòria anual d'actuacions de Labora.

    i) Recopilació i subministrament de les dades estadístiques en matèria d'ocupació i mercat de treball.

    j) Seguiment i atenció dels assumptes parlamentaris que facen referència a Labora, en coordinació amb la conselleria competent en matèria d'ocupació.

    k) Coordinació i supervisió de les relacions institucionals de Labora amb la conselleria competent en matèria d'ocupació, el Servei Públic d'Ocupació Estatal, i la resta d'institucions de la Generalitat o d'altres administracions.

    l) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    2. Servei d'Organització i Coordinació Jurídic-administrativa:

    a) Impuls de procediments, mitjans i sistemes que possibiliten la millora contínua en la qualitat dels serveis prestats a la ciutadania i l'optimització dels recursos de l'organisme.

    b) Impuls de la posada en marxa dels avanços en administració electrònica, generats des de la direcció general competent en matèria de tecnologies de la informació, implantació de procediments automatitzats de gestió i coordinació de plataformes d'interoperabilitat administrativa en col·laboració amb la citada direcció general

    c) Coordinació amb l'òrgan competent de la conselleria per a la tramitació de disposicions i projectes normatius, així com per als assumptes que hagen de ser elevats a aprovació del Consell que afecten o puguen afectar les competències de Labora.

    d) Suport tècnic-jurídic als diferents òrgans directius i unitats administratives de l'organisme i als Consells General i de Direcció.



    e) Coordinació de l'elaboració d'informes relatius a projectes normatius i plans intersectorials del Consell que afecten o puguen afectar les competències de Labora.

    f) Tramitació d'expedients de responsabilitat patrimonial.

    g) Coordinació dels serveis de traducció-correcció i publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de les disposicions que així ho requerisquen.

    h) Coordinar i vetlar pel compliment de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal, realitzant les funcions comunes de gestió necessàries, sense perjudici de la responsabilitat de cada centre gestor en el seu àmbit respectiu.

    i) Participació en comissions o grups de treball de caràcter interdepartamental, excepte en aquells que, per la seua naturalesa, siga convenient la participació d'altres òrgans directius o unitats administratives

    j) Gestió i coordinació de les persones becàries en Labora i vigilància de l'estricte compliment de la normativa en matèria de beques.

    k) Gestió econòmica dels fons assignats.

    l) Efectuar la coordinació, seguiment i supervisió dels assumptes relacionats amb els diferents òrgans jurisdiccionals, en l'àmbit competencial de Labora.

    m) Coordinació de la tramitació de les reclamacions, queixes i suggeriments de les persones usuàries de Labora.

    n) Exercir la coordinació i control de les actuacions que es realitzen en l'Organisme en matèria de transparència, accés a la informació pública i publicitat activa.

    o) Gestió documental i de l'arxiu general de Labora.

    p) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    3. Servei de Coordinació del Fons Social Europeu:

    a) Coordinació en el si de Labora de totes les actuacions emmarcades en l'àmbit de programes europeus, especialment en els programes operatius del Fons Social Europeu en què participa, així com la interlocució amb l'organisme intermedi reconegut pel ministeri amb competències en matèria d'ocupació, així com per la Comissió Europea.



    b) Participació activa en totes les fases dels programes operatius en relació amb les actuacions pròpies: programació, execució, declaracions financeres, seguiment d'indicadors, etc.

    c) Col·laboració en els processos de verificació externa i en les auditories que corresponguen a expedients amb finançament del Fons Social Europeu.

    d) Suport, assessorament i elaboració, en el seu cas, sobre la posada en marxa i implantació de les directrius i instruccions en relació amb la metodologia, procediments i requisits relatius a la gestió i control per a la bona fi de les actuacions del Fons Social Europeu, en concret, els manuals de sistemes i procediments de gestió, així com per a la detecció i correcció de les incidències administratives i de lluita contra el frau en col·laboració amb la direcció general responsable dels fons europeus de la consellerIa competent en aquesta matèria.



    e) Participació en l'elaboració, amb el suport dels gestors d'aquests fons, de l'informe anual i final, i qualsevol altre document que reflectisca l'execució de les actuacions amb finançament de la Unió Europea, en col·laboració amb la Direcció General responsable dels fons europeus de la consellerIa competent en aquesta matèria.

    f) Supervisar que les instruccions de gestió dels diferents programes operatius que s'aproven en el marc del Fons Social Europeu faciliten la correcta certificació dels fons.

    g) Coordinar i supervisar l'elaboració de les declaracions financeres de les despeses cofinançades pel Fons Social Europeu, en col·laboració amb la Direcció General responsable dels fons europeus de la consellerIa competent en aquesta matèria.

    h) Donar compliment i efectuar el seguiment de les mesures de comunicació, informació i publicitat establides en la corresponent estratègia de comunicació del programa operatiu del Fons Social Europeu de la Comunitat Valenciana vigent en cada període de programació, així com qualsevol requisit relacionat en aquesta matèria, en col·laboració amb la direcció general responsable dels fons europeus de la conselleria competent en aquesta matèria.

    i) Coordinació amb l'organisme intermedi i la direcció general que ostente les competències en matèria de tecnologies de la informació per al correcte ús de les aplicacions informàtiques relacionades amb la gestió de les operacions i dels indicadors en relació amb les actuacions del Fons Social Europeu. Impuls per a la posada en marxa de funcionalitats informàtiques que permeten la interconnexió entre aplicacions de Labora i les utilitzades per a la gestió del FSE.

    j) En general, qualssevol funcions d'informació, difusió, coordinació i participació en el desenvolupament dels assumptes relacionats amb el finançament procedent de la Unió Europea, en l'àmbit competencial de l'organisme, en col·laboració amb la direcció general responsable dels fons europeus de la consellerIa competent en aquesta matèria.



    3. Servei de Comunicació.

    Sense perjudici de les competències que corresponguen a l'òrgan competent en matèria de política informativa i comunicació institucional de la Generalitat, el Servei de comunicació de Labora exercirà les següents funcions:

    a) Establir un pla de comunicació amb la participació de la resta d'unitats administratives de Labora

    b) Elaboració, gestió i coordinació de la informació a la ciutadania, publicacions, portal d'internet i imatge corporativa de Labora.

    c) Millorar la imatge de marca Labora entre la ciutadania.

    d) Difondre la tasca de gestió d'ofertes i intermediació a la ciutadania.

    e) Donar a conéixer els serveis que ofereix Labora a les persones en situació de desocupació o en millora activa d'ocupació.

    f) Establir nous canals de comunicació interns i externs en Labora.



    g) Establir els canals de comunicació directa, mitjançant les xarxes socials i presència en espais de fires d'ocupació, amb totes les persones i empreses i entitats que s'acosten a Labora.

    h) Establiment de campanyes de difusió de l'actuació i propostes que es dissenyen des de Labora.

    i) Totes les accions d'aquest servei que suposen la implantació de procediments de tecnologies de la informació o les telecomunicacions corporatives es realitzaran amb la planificació, coordinació i control de la Direcció General de Tecnologies de la Informació.

    j) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que els són pròpies.



    Article 19. De la Subdirecció General Administrativa

    La Subdirecció General Administrativa, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció General, dirigeix, controla, coordina i supervisa l'execució dels projectes, objectius o activitats que siguen de la seua competència. Per a això s'estructuren els següents serveis amb les següents funcions:

    1. Servei de Recursos Humans

    a) Planificació i gestió dels recursos humans de Labora.

    b) Estudis sobre la plantilla de les diferents unitats de Labora i propostes de modificació de les relacions de llocs de treball.

    c) Tramitació de les incidències en nòmina i situacions de personal.



    d) Emissió d'informes i propostes de resolució sobre reclamacions en matèria de personal.

    e) Custòdia i manteniment dels expedients de personal.

    f) Planificació i execució dels plans de formació del personal de Labora, en col·laboració amb els plans desenvolupats pel departament de la Generalitat competent en la matèria.

    g) Coordinació amb els organismes competents en riscos laborals en els aspectes relatius a la gestió de personal.

    h) Gestió i càlcul de la nòmina del personal de Labora.

    i) Gestió, control i proposta de pagament de les assegurances socials, MUFACE i drets passius i altres retencions salarials.

    j) Tramitació dels expedients de reintegrament i de compensació de deutes per errors materials en la nòmina del personal.

    k) Tramitació de llicències i permisos, control de l'absentisme justificat i injustificat i seguiment dels processos d'incapacitat temporal.



    l) Gestió del servei d'ordenances dels serveis centrals de Labora.



    m) Col·laboració amb la resta dels òrgans o unitats administratives de Labora en les tasques de documentació, comprovació i declaració de les despeses de personal imputables a les actuacions amb finançament europeu o de l'Administració central.

    n) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que els són pròpies.

    2. Servei de Contractació i Gestió Administrativa i Patrimonial

    a) Estudi, preparació, tramitació, formalització i seguiment dels expedients de contractació de l'àmbit d'actuació de Labora, a partir de les propostes i dels informes de necessitat elaborats pels diferents òrgans de gestió de Labora.

    b) Tramitació de la contractació derivada dels acords marc formalitzats per la Central de Compres de la Generalitat.

    c) Assistència tècnica en les meses de contractació de Labora.

    d) Donar suport tècnic als òrgans de gestió de Labora en matèria de contractació.

    e) Gestió de les actuacions jurídic administratives que afecten els béns immobles de Labora, incloent la tramitació dels contractes d'arrendament i compravenda, previ informe de necessitats dels òrgans de gestió corresponents i informe favorable de l'òrgan o unitat administrativa competent en matèria de patrimoni.

    f) Coordinació de la gestió de tributs municipals relatius a béns immobles de Labora i tramitació dels corresponents a serveis centrals i vehicles de l'organisme.

    g) Manteniment i actualització de l'inventari de béns immobles de Labora.

    h) Assumptes de règim interior de Serveis Centrals de Labora.

    i) Coordinació de les unitats de registre de documents de Labora i gestió del Registre General.

    j) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    3. Servei de Gestió Financera i Pressupostària

    a) Control i seguiment de l'execució pressupostària del pressupost i les seues modificacions.

    b) Coordinació de la gestió comptable i pressupostària de l'organisme

    c) Tramitar l'elaboració de l'avantprojecte de pressupost de Labora.



    d) Supervisió de l'activitat de gestió econòmic-pressupostària que realitzen les unitats directives i administratives de Labora.

    e) Elaboració de la informació econòmic-pressupostària precisa per a la presa de decisions i la gestió dels òrgans directius i unitats administratives de Labora.

    f) Informar dels avantprojectes de llei, projectes de disposicions generals o convenis que tinguen repercussió econòmica per a Labora i emetre informes sobre la viabilitat econòmica dels projectes, plans i programes d'actuació.

    g) Estudiar, proposar, executar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió comptable, amb vista a l'òptima utilització dels recursos.

    h) Control i gestió comptable i pressupostària dels ingressos afectes a l'organisme i, en particular, el finançament finalista procedent de l'Administració General de l'estat i dels fons estructurals de la Unió Europea.

    i) Elaboració, en coordinació amb la resta d'unitats administratives de l'organisme, de la justificació financera exigible pels organismes de l'Administració General de l'Estat responsables del finançament extern de Labora, i remissió a aquests.

    j) Elaboració de la informació comptable precisa per a la rendició dels comptes anuals de Labora i el subministrament d'informació comptable als òrgans de fiscalització corresponents.

    k) Gestió de la tresoreria de Labora, assegurant l'ingrés dels seus drets i el compliment de les seues obligacions de pagament.

    l) Gestió i administració dels recursos financers de l'organisme, tant per operacions pressupostàries com extrapressupostàries.

    m) Elaboració i seguiment del Pla de disposició de fons anual de l'organisme.

    n) Coordinació de les diferents caixes pagadores de Labora, així com el seguiment i la comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats per aquestes.

    o) Gestió dels reintegraments de despesa producte de l'execució pressupostària i seguiment i control dels mateixos en funció de l'origen dels fons que els financen.

    p) Gestió dels dèbits a càrrec de tercers i compensacions de deutes amb tercers.

    q) Planificació, gestió i supervisió econòmica de la despesa corrent i d'inversió de naturalesa horitzontal i compartida, relatiu a les diferents unitats administratives dels serveis centrals i direccions territorials de Labora.

    r) Gestió econòmica de les despeses corresponents als programes i actuacions no vinculats a altres unitats administratives.

    s) Gestió de la caixa pagadora corresponent a les despeses del programa pressupostari d'administració i coordinació general.

    t) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    4. Servei d'Arquitectura i Infraestructures

    a) Elaboració i seguiment del Pla Pluriennal d'Infraestructures de Labora.

    b) Avaluació tècnica i proposta de la inversió o millora dels immobles de Labora, previ informe de necessitats dels òrgans o unitats administratives de l'organisme corresponents.

    c) Proposta, supervisió i gestió dels projectes d'obres i instal·lacions, així com de les assistències tècniques o consultories associades a aquests. Així mateix, la direcció, seguiment i control de l'execució de tot això.

    d) Seguiment administratiu i econòmic de les certificacions d'obra així com la resta de contractes auxiliars a les obres.

    e) Supervisió i control tècnic de les instal·lacions dels edificis i dependències de Labora, procurant la racionalització i optimització de recursos, amb especial atenció al desenvolupament sostenible i a la reducció de despesa energètica.

    f) Emissió d'informes tècnics que exigisca la normativa vigent o que siguen sol·licitats per les diferents unitats de Labora.

    g) Proposició de criteris i orientacions de caràcter tècnic.

    h) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies



    Article 20. De la Direcció General d'Ocupació i Formació

    A la Direcció General d'Ocupació i Formació li correspondrà l'exercici de les atribucions que té encomanades Labora en matèria de foment de l'ocupació, foment de la cultura emprenedora i l'autoocupació. Promoure el desenvolupament de la formació professional per a l'ocupació, adequant-la a les necessitats soci-productives del territori, amb la finalitat de donar resposta al teixit productiu de la Comunitat Valenciana i elevar els nivells d'ocupabilitat, promocionant l'establiment de convenis de col·laboració amb altres administracions públiques i organitzacions i entitats del sistema valencià d'ocupació per a la implantació i desenvolupament de les polítiques de foment de l'ocupació, l'autoocupació i la formació professional per a l'ocupació.

    Per al desenvolupament de les seues atribucions la Direcció General d'Ocupació i Formació s'estructura en les següents unitats:

    1. Subdirecció General de Formació Professional per a l'Ocupació

    2. Subdirecció General d'Ocupació



    Article 21. De la Subdirecció General de Formació Professional per a l'Ocupació

    La Subdirecció General de Formació Professional per a l'Ocupació, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació, dirigeix, controla, coordina i supervisa l'execució dels projectes, objectius o activitats que siguen de la seua competència. Per a això s'estructuren els següents serveis amb les següents funcions:



    1. Servei d'Ordenació de la Formació Professional per a l'Ocupació:



    a) La planificació, elaboració i coordinació dels programes, accions i iniciatives de formació professional per a l'ocupació.

    b) Elaboració de propostes de disposicions normatives i acords i instruments de col·laboració amb els diferents agents en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació.

    c) Les relatives a l'autorització, seguiment i control de la impartició d'accions formatives no finançades amb fons públics, conduents a l'obtenció de certificats de professionalitat, així com de la formació vinculada als contractes de formació i aprenentatge.

    d) Gestió del catàleg d'especialitats i del seguiment, control i expedició de certificats de professionalitat, acreditacions per experiència laboral i/o acreditacions parcials acumulables.

    e) Coordinació i realització del procediment de l'acreditació de l'experiència laboral.

    f) Seguiment i avaluació dels resultats i de l'impacte de la gestió de les accions i programes en matèria de formació professional per a l'ocupació i fer propostes de millora i d'innovacions oportunes, d'acord amb les necessitats del mercat de treball en general, i dels col·lectius i persones desfavorides.

    g) Elaboració d'informes i propostes de resolució relatives als recursos interposats, així com tramitació dels procediments d'ofici derivats d'incompliments.

    h) Establiment de mesures dirigides a la inserció de l'alumnat d'accions formatives en coordinació amb els Espais Labora i les administracions i organismes del sistema valencià d'ocupació.

    i) Coordinar la gestió dels programes de formació professional per a l'ocupació amb els àmbits d'orientació, foment de l'ocupació i intermediació laboral.

    j) Elaboració i implantació de procediments i pautes de gestió a la disposició de les diferents unitats i agents intervinents en els programes de formació professional per a l'ocupació.

    k) Impuls i programació d'actuacions transnacionals en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació.

    l) Impuls de la innovació en els processos de gestió, programació i coordinació de la formació professional per a l'ocupació.

    m) Detecció de necessitats formatives en col·laboració amb els agents socials i econòmics més representatius de la Comunitat Valenciana.

    n) Promoure la participació dels agents socials i econòmics més representatius en la formació professional per a l'ocupació i, en particular, la coordinació amb el Consell Valencià de la Formació Professional i amb l'òrgan competent en matèria de qualificacions.

    o) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    2. Servei de gestió de programes de Formació Professional per a l'Ocupació:

    a) Programació, gestió econòmica i pressupostària, control administratiu i inspecció dels programes de subvencions de formació professional per a l'ocupació.

    b) Coordinació amb el Servei Públic d'Ocupació Estatal i amb el servei de coordinació del fons social europeu de Labora, per a les tasques de gestió, documentació i verificació de les actuacions amb finançament europeu realitzades per la Subdirecció General.

    c) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    3. Servei de Centres de Formació Professional per a l'Ocupació:

    a) Programació, coordinació, supervisió i suport administratiu dels centres propis en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació



    b) Supervisió de l'activitat dels centres integrats i els centres de referència nacional en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació. Gestió de la col·laboració amb el subsistema de formació reglada quant al funcionament dels centres integrats de formació professional titularitat de Labora.

    c) Tramitació dels expedients d'acreditació i inscripció de centres col·laboradors de Labora en l'àmbit de la formació, la seua inspecció i supervisió, així com la sanció, extinció o resolució de l'activitat d'aquests.

    d) Establir criteris que permeten acreditar i inscriure als centres i entitats per a avaluar i acreditar qualificacions i competències

    e) Estudi, avaluació i control de la gestió dels programes d'actuació de Labora en les entitats col·laboradores per a la formació

    f) Coordinar tots els requeriments materials i humans necessaris per a la posada en funcionament dels centres Labora Formació.

    g) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    Article 22. De la Subdirecció General d'Ocupació

    La Subdirecció General d'Ocupació, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació, dirigeix, controla, coordina i supervisa l'execució dels projectes, objectius o activitats que siguen de la seua competència. Per a això s'estructuren els següents serveis amb les següents funcions:

    1. Servei de Foment de l'Ocupació

    a) Preparació de disposicions normatives en matèria de foment de l'ocupació i l'autoocupació dirigits a la població activa de la Comunitat Valenciana i, especialment, a les persones més vulnerables i amb especials dificultats d'accés al mercat de treball.

    b) Control i seguiment dels procediments per a la gestió d'ajudes dels programes d'ocupació estable, de suport a persones emprenedores, d'ocupació pública d'interés social i programes de desenvolupament local referides a les matèries d'ocupació.

    c) Foment de la coordinació interdepartamental en el si de la Generalitat i amb altres administracions públiques, amb la finalitat d'implantar programes dirigits a la creació i manteniment d'ocupació de qualitat.



    d) Impulsar la coordinació amb les entitats locals, supramunicipals i pactes o acords territorials per l'ocupació, entitats sense ànim de lucre i òrgans de les administracions autonòmica i central, així com amb altres ens amb competències en la gestió d'ajudes en matèria de la seua competència.

    e) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies

    2. Servei de Gestió de Programes d'Ocupació

    a) Programació, gestió econòmica i pressupostària, control administratiu i inspecció dels programes de subvencions en matèria de foment de l'ocupació i l'autoocupació.

    b) Seguiment i avaluació dels resultats i de l'impacte de la gestió de les accions i programes i fer les propostes de millora i d'innovacions oportunes, d'acord amb les necessitats del mercat de treball en general, i dels col·lectius i persones desfavorides en particular.



    c) Coordinació amb el Servei Públic d'Ocupació Estatal i amb el servei de coordinació del fons social europeu de Labora, per a les tasques de gestió, documentació i verificació de les actuacions amb finançament europeu realitzades per la Subdirecció General.

    d) Seguiment i avaluació de les subvencions gestionades per les direccions territorials.

    e) Gestió dels programes especials que puga definir el ministeri competent en matèria d'ocupació, amb implicacions transversals a les polítiques actives d'ocupació, en coordinació amb la resta de subdireccions generals de Labora.

    f) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies

    3. Servei d'Igualtat d'Oportunitats per a l'Ocupació

    a) Qualificació, desqualificació i registre dels centres especials d'ocupació i les empreses d'inserció.

    b) Gestió de les ajudes públiques als centres especials d'ocupació per a la creació d'ocupació estable per a persones amb discapacitat o diversitat funcional i el manteniment dels llocs creats.

    c) Seguiment i avaluació dels centres especials d'ocupació i de les subvencions de foment de l'ocupació dirigides a aquests.

    d) Gestió de les ajudes públiques a les empreses d'inserció per a la creació d'ocupació per a persones en situació o risc d'exclusió social.



    e) Seguiment i avaluació de les empreses d'inserció i de les subvencions de foment de l'ocupació dirigides a aquestes.

    f) Suport a la contractació de persones amb discapacitat o diversitat funcional en empreses ordinàries.

    g) Suport a l'activitat emprenedora de persones amb discapacitat o diversitat funcional i en situació o risc d'exclusió.

    h) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.







    CAPÍTOL III

    Dels serveis i centres territorials



    Article 23. Direccions territorials

    1. Les Direccions Territorials de Labora, amb rang de subdirecció general, són l'expressió organitzativa del principi de desconcentració administrativa, tenen àmbit provincial i depenen orgànicament de la Direcció General de Labora i funcionalment de cadascun dels òrgans directius dels serveis centrals, en funció dels diferents àmbits competencials.

    2. Al capdavant de cadascuna de les tres direccions territorials, situades en les capitals de províncies d'Alacant, Castelló i València, hi haurà un director o directora territorial de Labora, que exercirà les funcions relatives a l'orientació laboral, la formació professional per a l'ocupació, el foment de l'ocupació i la intermediació laboral, circumscrites a la seua província, i vetlarà pel seu adequat desenvolupament. Així mateix, l'elevació d'informes de situació a la direcció general competent en la matèria.

    3. Les direccions territorials de Labora s'estructuren de la forma següent:

    a) El Servei Territorial de Foment de l'Ocupació exercirà les funcions derivades de la legislació vigent, de la política i dels programes d'actuació en matèria de foment de l'ocupació i l'autoocupació i, en particular, l'exercici de les següents funcions:

    1. Gestió administrativa de les accions de foment de l'ocupació i l'autoocupació.

    2. Seguiment de l'execució dels programes de foment de l'ocupació i l'autoocupació.

    3. Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    b) El Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació, al qual li correspon la gestió i execució de les funcions derivades de la legislació vigent, de la política i dels programes d'actuació en matèria de formació professional per a l'ocupació i, en particular, l'exercici de les següents funcions:

    1. Gestió administrativa d'accions formatives de formació professional per a l'ocupació que calga desenvolupar mitjançant centres propis i col·laboradors

    2. Control de les accions formatives així com la prospecció de les necessitats de formació de les empreses, en coordinació amb els agents implicats

    3. Seguiment de l'execució dels programes de formació professional per a l'ocupació a desenvolupar per entitats externes.

    4. Col·laboració en els procediments d'homologació i acreditació d'entitats col·laboradores per a la impartició de programes de formació professional per a l'ocupació

    5. Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies

    c) El Servei Territorial d'Orientació i Intermediació Laboral, al qual li correspon la gestió i execució de les funcions derivades de la legislació vigent, de la política i dels programes d'actuació en matèria d'orientació i intermediació laboral, així com la planificació i coordinació de les funcions i activitats dels Espais Labora i, en concret, l'exercici de les següents funcions:

    1. Coordinació i supervisió de les funcions en matèria d'atenció inicial, orientació i gestió d'ofertes que es realitzen en els Espais Labora.



    2. Gestió administrativa dels programes d'orientació amb entitats externes a Labora.

    3. Seguiment de l'execució dels programes d'orientació amb entitats externes a Labora

    4. Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    d) El Servei Territorial de Gestió Administrativa i Coordinació de Espais Labora, al qual li corresponen les següents funcions:

    1. La coordinació i gestió administrativa, pressupostària i de personal dels serveis territorials i dels centres propis de la província



    2. La coordinació, el seguiment i la supervisió del funcionament i situació de les infraestructures de la xarxa d'Espais Labora de la província. Així mateix l'elevació d'informes de situació a la subdirecció general competent en la matèria. Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

    3. Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



    Article 24. De la xarxa de centres Labora

    1. Labora s'estructura territorialment en una xarxa de centres, a través dels quals es desenvoluparà, atesos els principis de desconcentració i proximitat a la ciutadania, la prestació dels serveis competència de l'organisme.

    2. Dins de la xarxa de centres cal distingir:

    a) Els Espais Labora, que representen a l'organisme en el seu territori, i les funcions del qual són la prestació integral de serveis a les persones demandants d'ocupació i oferents d'aquest, la gestió de l'orientació, l'establiment dels itineraris d'inserció, la gestió de la intermediació, així com la provisió de recursos oberts d'infraestructures, xarxes i coneixements per a promoure el desenvolupament professional de les persones en el territori.

    b) Els centres especialitzats en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació, denominats centres Labora Formació, en els quals es realitzaran activitats formatives dirigides preferentment a persones en situació de desocupació. Tenen aquesta consideració:

    1. Els Centres de Referència Nacional, especialitzats per sectors productius, prenent com a referència el mapa sectorial que es definisca i les Famílies Professionals del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals. Aquests centres dugueren a terme accions de caràcter experimental i innovador en matèria de formació professional, en les condicions que es dispose en la norma que regule els requisits d'aquests centres.

    2. Els Centres Integrats de Formació Professional titularitat de Labora. Aquests centres impartiran, almenys, les ofertes formatives referides al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals que conduïsquen a l'obtenció de títols de formació professional i certificats de professionalitat, amb una oferta formativa adequada a les necessitats del territori.

    3. La resta de centres de titularitat de Labora que compten amb instal·lacions i equipaments adequats per a impartir formació professional per a l'ocupació, amb una oferta formativa adequada a les necessitats del territori.

    3. Els Espais Labora i els centres Labora Formació depenen orgànicament de les direccions territorials de Labora i, funcionalment dels òrgans directius de Labora, en funció de les seues respectives competències.

    4. La creació, supressió o modificació dels centres Labora Formació i dels Espais Labora, es realitzaran mitjançant resolució del director o directora general de Labora. Queden exclosos els Centres Integrats de Formació Professional i els Centre de Referència Nacional de titularitat de Labora, que es creen, suprimeixen i modifiquen d'acord amb la seua legislació específica.





    TÍTOL III

    Règim econòmic i pressupostari



    CAPÍTOL I

    Règim econòmic



    Article 25. Recursos econòmics

    Per al correcte funcionament de les seues finalitats i competències, Labora disposarà dels següents recursos econòmics:

    1. Les dotacions econòmiques que se li assignen en els pressupostos de la Generalitat.

    2. Els béns i drets que se li adscriguen pertanyents al patrimoni de la Generalitat.

    3. Els crèdits, préstecs i emprèstits, i altres operacions de tresoreria que puga concertar.

    4. Els productes i rendes dels seus béns i drets.

    5. Les subvencions, donacions, herències i llegats, i qualsevol altra aportació voluntària de persones físiques o jurídiques, públiques o privades.

    6. Les aportacions financeres i pressupostàries que reba de l'Administració General de l'Estat o de la Unió Europea, per al desenvolupament d'actuacions finalistes

    7. Qualssevol altres recursos que puga percebre o atribuir-se-li.



    Article 26. Del patrimoni

    1. Constitueix el patrimoni de Labora tots aquells béns mobles i immobles afectes a les finalitats i competències d'aquest. Així mateix, formaran part del seu patrimoni els que es puguen adquirir en el futur, s'incorporen per adscripció de la conselleria competent en matèria de patrimoni de la Generalitat, o per cessió de qualsevol entitat pública o privada

    2. Labora podrà concertar, d'acord amb el que es disposa en la normativa en matèria de patrimoni de la Generalitat qualsevol concessió administrativa sobre qualssevol béns immobles del seu propi patrimoni, garantint la seua finalitat de servei públic, previ informe favorable de la conselleria competent en matèria de patrimoni de la Generalitat.







    CAPÍTOL II

    Règim pressupostari



    Article 27. De la gestió econòmica i pressupostària

    1. L'estructura, procediment d'elaboració, execució i liquidació del pressupost de Labora, es regirà per la llei d'hisenda pública de la Generalitat, així com per les disposicions legals vigents en matèria pressupostària

    2. Les modificacions pressupostàries seran tramitades i resoltes per la Direcció General de Labora excepte les quals hagen de ser-ho pel conseller o consellera competent en matèria d'ocupació o d'hisenda i pressupostos o requerisquen acord del Consell, en els termes previstos per la legislació corresponent.



    Article 28. Règim pressupostari

    1. Les ajudes i subvencions gestionades per Labora podran tindre caràcter pluriennal, fins i tot les de naturalesa corrent, d'acord amb el que es disposa en la llei de creació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, sense perjudici dels disposat en l'article 40.7 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

    2. Les bases reguladores de les subvencions gestionades per Labora determinaran, en cada cas, les garanties que resulten necessàries per a les bestretes que puguen autoritzar-se. En el cas d'ajudes i subvencions finançades amb fons propis, aquestes bases reguladores podran declarar l'exempció de prestació de garantia per a aquestes bestretes, d'acord amb les corresponents lleis anuals de pressupostos de la Generalitat.







    TÍTOL IV

    Règim de personal i jurídic de Labora



    CAPÍTOL I

    Règim de personal



    Article 29. Règim del personal de Labora

    1. El personal al servei d'aquest organisme tindrà relació de caràcter funcionarial o laboral, segons corresponga, i es regularà de conformitat amb el que es preveu en la legislació sobre ordenació i gestió de la funció pública valenciana

    2. Al personal la relació del qual siga de caràcter funcionarial li serà aplicable el que es preveu en la legislació valenciana de funció pública.

    3. Al personal la relació del qual siga de caràcter laboral li serà aplicable la legislació laboral, l'específica valenciana en matèria de personal al servei de la Generalitat i els Convenis Col·lectius del personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat









    CAPÍTOL II

    Règim jurídic



    Article 30. De la naturalesa dels actes

    Els actes emanats de qualsevol òrgan directiu o administratiu de Labora tindran la naturalesa d'actes administratius, i estaran subjectes a les bases de règim jurídic i al procediment administratiu comú fixat per l'Estat, sense perjudici de les especialitats derivades de l'organització pròpia de la Comunitat Valenciana.



    Article 31. Dels recursos administratius contra els actes

    1. Els actes dictats per la persona titular de la Direcció General de Labora posen fi a la via administrativa, i podran ser recorreguts potestativament en reposició o ser impugnats directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

    2. Els actes dictats pels òrgans inferiors, dependents de la Direcció General de Labora, podran ser recorreguts en alçada davant aqueixa direcció general.

    3. El procediment, els terminis i els requisits per a la interposició dels recursos contra els actes de Labora se substanciaran conforme a la legislació bàsica de procediment administratiu comú.





    DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



    Primera. Unitats i llocs de treball i les seues retribucions

    Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents i seran retribuïdes amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris, fins que s'aproven les relacions de llocs de treball adaptades a l'estructura orgànica d'aquest reglament i la seua normativa de desenvolupament.



    Segona. Funcions de les direccions territorials de Labora

    Mentre no es doten pressupostàriament i es proveïsquen els llocs de treball de director o directora territorial de Labora, les seues funcions seran assumides per les persones responsables de les direccions territorials de la conselleria competent en matèria d'ocupació.





    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



    Única. Derogació normativa

    Es deroga el Decret 194/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i Règim Jurídic del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF) i el Decret 161/2017, de 20 d'octubre, del Consell, de modificació del Decret 194/2013, de 20 de desembre, del Consell, Pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i Règim Jurídic del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF).



    Així mateix queda derogada qualsevol disposició d'igual o inferior rang que contradiga el que es disposa en aquest decret.





    DISPOSICIÓ FINAL



    Única. Entrada en vigor

    Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    València, 29 de desembre de 2020



    El president de la Generalitat,

    XIMO PUIG i FERRER



    El conseller d'Economia Sostenible,

    Sectors Productius,Comerç i Treball,

    RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ