DECRET 169/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat.



Publicat en:  DOGV núm. 8959 de 24.11.2020
Número identificador:   2020/9931
Referència Base de Dades:  009482/2020
 
  • Anàlisi jurídica

    Data d'entrada en vigor: 25.11.2020
    Aquesta disposició afecta:
      Deroga:
      Modifica:
    Aquesta disposició està afectada per:
      Desenvolupada o complementada per:
      Modificada per:
  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: reglament intern, organització administrativa , monografies, Presidència de la Generalitat


  • DECRET 169/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat.

    [2020/9931]

    El Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, fixa les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat. Aquesta norma organitzativa va ser completada, pel que fa a les secretaries autonòmiques, pel Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les secretaries autonòmiques de l'Administració del Consell.

    Posteriorment, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, estableix en el títol I l'estructura bàsica i les competències dels òrgans superiors i directius de la Presidència de la Generalitat. Sense perjudici d'aquesta regulació, l'article 2 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, preveu l'aprovació posterior del Reglament orgànic i funcional de la Presidència, mitjançant un decret del Consell, i el desenvolupament del nivell administratiu de l'estructura de la Presidència, en el corresponent decret del president.

    Així mateix, l'estructura dels òrgans superiors i directius de la Presidència en aquesta legislatura fa necessari modificar la composició de la Comissió Interdepartamental per a la Lluita contra el Despoblament, pel que fa a la secretaria d'aquesta comissió.

    En virtut d'això, i fent ús de les atribucions conferides en l'article 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta del president de la Generalitat, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 30 d'octubre de 2020,





    DECRETE



    CAPÍTOL I

    Disposicions generals



    Article 1. Objecte

    L'objecte d'aquest decret és la concreció i el desenvolupament de les funcions assignades als òrgans directius de la Presidència d'acord amb les competències que se'ls assignen en el capítol II, del títol I, del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, com també la determinació de les comissions interdepartamentals i de les entitats del sector públic instrumental adscrites a la Presidència.



    Article 2. Règim de substitucions dels òrgans superiors i centres directius

    1. En els casos d'absència, vacant o malaltia d'alguna de les persones titulars de les secretaries autonòmiques de la Presidència o de la Sotssecretaria de la Presidència, les seues competències seran exercides temporalment per la persona titular de la Secretaria Autonòmica en l'ordre de prelació previst en l'article 3 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.

    2. Amb l'excepció del que estableix l'apartat 5 d'aquest article, en els casos d'absència, vacant o malaltia de les persones titulars de les direccions generals, les seues competències seran exercides temporalment per la persona titular de la secretaria autonòmica a què estiguen adscrites. En el supòsit de la persona titular del Gabinet del President, la substitució s'efectuarà seguint l'ordre de prelació previst en l'article 3 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.

    3. En el cas que l'òrgan a què, segons el que disposen els dos apartats anteriors, corresponga la substitució es trobe vacant, o es trobe absent o malalta la persona titular, la substitució es durà a terme en l'ordre de prelació que estableix l'article 3 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.



    4. El que estableixen els apartats anteriors s'entén sense perjudici del que, si escau, dispose el president de la Generalitat.

    5. En els casos d'absència, vacant o malaltia de l'advocat o l'advocada general de la Generalitat, les seues competències seran exercides per la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Presidència.

    En el cas que l'esmentat òrgan es trobe vacant, o es trobe absent o malalta la persona titular, la substitució serà efectuada per la persona titular de la Direcció General de l'Advocacia General i, si no és possible, per les persones titulars de la Direcció dels Serveis Contenciosos, de la Direcció dels Serveis Consultius i del Gabinet d'Estudis per aquest ordre.

    Aquestes últimes, i per l'ordre esmentat, substituiran, al seu torn, la persona titular de la Direcció General de l'Advocacia General en els supòsits d'absència, vacant o malaltia d'aquesta.





    CAPÍTOL II

    Òrgan directiu dependent de la persona titular

    de la Presidència de la Generalitat



    Article 3. Gabinet del President

    El Gabinet del President exerceix les funcions de:

    a) Direcció del protocol que requerisquen els actes de caràcter representatiu del president.

    b) Organització de l'agenda de la persona titular de la Presidència i la seua coordinació amb la dels alts càrrecs de l'Administració de la Generalitat.

    c) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.





    CAPÍTOL III

    Òrgans directius dependents

    de la Secretaria Autonòmica de Presidència



    Article 4. Direcció General de Coordinació de l'Acció del Govern



    La Direcció General de Coordinació de l'Acció del Govern exerceix, sense perjudici del que estableix l'article 24 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, les funcions de:

    a) Establiment de les directrius generals de l'acció del Consell.



    b) Preparació i seguiment del Pla normatiu de la Generalitat i coordinació de la seua avaluació.

    c) Coordinació de l'execució dels acords del Consell, sense perjudici de les competències que puguen correspondre en aquesta matèria a altres departaments del Consell.

    d) Coordinació de les unitats administratives que incideixen en l'acció política, legislativa i administrativa del Consell.

    e) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.



    Article 5. Direcció General de Relacions amb les Corts

    La Direcció General de Relacions amb les Corts exerceix les funcions de:

    a) Comunicació entre el Consell i les Corts, i assistència continuada en les matèries d'índole parlamentària.

    b) Remissió a les Corts dels escrits i les comunicacions que el Consell envie a la Cambra en relació amb les iniciatives de control i impuls parlamentari.

    c) Exercici de les funcions de secretariat de la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris.

    d) Revisió i tramitació dels documents destinats a la seua inserció en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    e) Coordinació i autorització tècnica de les publicacions de les diferents conselleries i organismes, institucions i entitats que en depenguen que integren el fons editorial de la Generalitat i, en particular, l'edició del Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    f) Informe previ dels convenis que subscriga la Generalitat i gestió del Registre de Convenis i del Registre d'Òrgans Col·legiats.

    g) Direcció i coordinació de les actuacions encaminades a recuperar recursos en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

    h) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.



    Article 6. Direcció General de Coordinació del Diàleg Social

    La Direcció General de Coordinació del Diàleg Social exerceix les funcions de:

    a) Manteniment de les relacions amb les institucions que afecten els interessos de la Comunitat Valenciana.

    b) Impuls del contacte institucional i la coordinació de les actuacions que se'n deriven.

    c) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.





    CAPÍTOL IV

    Òrgans directius dependents de la Secretaria Autonòmica

    de Promoció Institucional i Cohesió Territorial



    Article 7. Direcció General de Promoció Institucional

    La Direcció General de Promoció Institucional exerceix les funcions de:

    a) Difusió de la informació institucional.

    b) Control previ i autorització de projectes de manuals d'identitat corporativa, marques, distintius, logos o símbols d'identificació per a la difusió de la imatge institucional de la Generalitat.

    c) Coordinació, prèvia a la seua inserció en qualsevol mitjà de comunicació, dels projectes de campanyes i insercions publicitàries de la Generalitat.

    d) Coordinació i supervisió de la creativitat i disseny referits a projectes i campanyes publicitàries de la Generalitat.

    e) Realització d'accions de promoció, publicitat i imatge institucional.

    f) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.



    Article 8. Direcció General d'Administració Local

    La Direcció General d'Administració Local exerceix les funcions de:

    a) Gestió i execució de la política de la Generalitat en matèria d'administració local, així com la proposta de normativa en el marc del que disposa el títol VIII de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

    b) Coordinació de l'actuació del Consell amb la que duen a terme altres administracions públiques amb competència en matèria de règim local, amb especial referència a la coordinació amb les diputacions provincials d'Alacant, Castelló i València d'acord amb el que preveu l'article 66 de l'Estatut d'Autonomia.

    c) Gestió de totes les competències relatives al personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal que la legislació bàsica de funció pública atribueix a les comunitats autònomes.

    d) Impuls de la racionalització de l'organització territorial i gestió dels procediments relatius a l'organització i demarcació territorial dels municipis de la Comunitat Valenciana, amb l'excepció dels que corresponguen a altres òrgans per raó del seu caràcter tècnic especialitzat.



    e) Resolució dels assumptes referits al règim jurídic, personal, organització, béns i serveis de les entitats locals, de conformitat amb el que es disposa en la normativa de règim local i sobre la base del principi de col·laboració entre administracions públiques.

    f) Participació, en representació de la Generalitat, en tots aquells òrgans que tenen com a objecte la matèria de règim local, la norma de creació de la qual preveja una participació de la comunitat autònoma, llevat que expressament siga atribuïda a un altre departament, així com la coordinació de l'actuació interna del Consell en tot allò que estiga relacionat amb l'Administració local.

    g) Participació en la comunicació i cooperació de la Generalitat amb les administracions locals, sense perjudici d'altres mecanismes de cooperació i col·laboració legalment previstos.

    h) Gestió de totes les funcions en matèria de tutela financera de les entitats locals que la normativa de caràcter bàsic, en matèria d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, atribueix a les comunitats autònomes.

    i) Gestió de les mesures de foment i dels fons de la Generalitat destinats a les entitats locals.

    j) Coordinació i informació a les entitats locals dels fons europeus que financen programes locals.

    k) Promoció d'accions en l'àmbit municipal que atorguen valor afegit a l'acció municipal.

    l) Direcció i coordinació de les actuacions de les delegacions del Consell a les províncies d'Alacant i Castelló.

    m) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.



    Article 9. Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament



    La Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament exerceix les funcions de:

    a) Estudi, disseny, impuls, aplicació i seguiment de totes les mesures en l'àmbit del repte demogràfic i la lluita contra el despoblament.



    b) Gestió de les mesures de foment i dels fons de la Generalitat destinats a la lluita contra el despoblament.

    c) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.





    CAPÍTOL V

    Òrgans directius dependents de la Secretaria Autonòmica

    de Prospectiva i Comunicació



    Article 10. Direcció General de Relacions Informatives

    La Direcció General de Relacions Informatives exerceix les funcions de:

    a) Coordinació de la política informativa del Consell, així com la seua difusió als mitjans de comunicació.

    b) Coordinació dels serveis de premsa de les conselleries i de la resta d'entitats del sector públic autonòmic.

    c) Seguiment del contracte programa de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, en el marc de la Comissió Mixta de Seguiment i Control.

    d) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.



    Article 11. Direcció General d'Anàlisi i Polítiques Públiques

    La Direcció General d'Anàlisi i Polítiques Públiques exerceix les funcions de:

    a) Assessorament i assistència a la persona titular de la direcció del Gabinet del President.

    b) Realització d'estudis d'investigació i informes polítics i tècnics per al disseny, anàlisi, avaluació i seguiment de les polítiques públiques del Consell.

    c) Assessorament en la comunicació estratègica de l'acció i polítiques públiques del Consell.

    d) Identificació i anàlisi d'indicadors i fonts d'informació relacionades amb l'acció del Consell i les seues polítiques públiques.

    e) Planificació, execució i anàlisi d'estudis d'opinió relacionats amb l'acció del Consell i les seues polítiques públiques.

    f) Suport tècnic i documental per a l'activitat de l'agenda del president.

    g) Coordinació de les unitats administratives que desenvolupen funcions conduents a l'elaboració de la informació necessària per a l'assessorament del president, i el seguiment, anàlisi i arxivament de la repercussió informativa de l'acció de govern.

    h) Qualssevol altres funcions que li atribuïsca la vigent legislació o se li assignen reglamentàriament.









    CAPÍTOL VI

    Òrgans directius dependents de la Secretaria Autonòmica

    per a la Unió Europea i Relacions Externes



    Article 12. La Direcció General de Relacions amb la Unió Europea i l'Estat

    La Direcció General de Relacions amb la Unió Europea i l'Estat exerceix les funcions de:

    a) Suport al president de la Generalitat en l'execució de l'acció exterior, en especial en les relacions amb la Unió Europea, així com altres organitzacions d'àmbit europeu.

    b) Direcció, coordinació i suport de les relacions dels diferents departaments amb els organismes de la Unió Europea i les organitzacions interregionals i internacionals.

    c) Representació, defensa i promoció dels interessos multisectorials de la Comunitat Valenciana davant les institucions i els òrgans de la Unió Europea. Amb aquesta finalitat, prestarà el suport necessari als membres del Consell i al personal de l'Administració de la Generalitat per a desenvolupar les seues funcions.

    d) Assessorament a la resta de conselleries en l'elaboració de projectes normatius en relació amb el marc jurídic europeu, així com, si escau, notificació de projectes de normes en virtut de normativa europea.

    e) Impuls de les actuacions necessàries per a fomentar el coneixement i informar la societat valenciana sobre el funcionament de la Unió Europea i les seues principals polítiques.

    f) Participació en la Conferència per a Assumptes Relacionats amb la Unió Europea i els seus òrgans dependents.

    g) Intermediació entre les institucions de la Unió Europea i els diferents departaments del Consell en els procediments, per eventual vulneració de la normativa europea.

    h) Coordinació de les actuacions en l'exterior i dels viatges d'àmbit nacional i internacional de personal i alts càrrecs de la Generalitat.



    i) Establiment de les vies per a facilitar als agents representants socials i institucionals valencians la relació amb les institucions i òrgans de la Unió Europea, així com entitats de l'exterior, organitzacions interregionals i organitzacions internacionals.

    j) Assessorament en les relacions ordinàries amb l'Administració de l'Estat.

    k) Desenvolupament i intervenció, si escau, en les iniciatives de col·laboració amb l'Estat.

    l) Intermediació entre l'Estat i els diferents departaments del Consell en els procediments de defensa de les competències de la Generalitat, a través de la participació en els organismes que corresponga.



    m) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.



    Article 13. Direcció General de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional

    La Direcció General de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional exerceix les funcions de:

    a) Assessorament en les relacions ordinàries amb les altres comunitats autònomes.

    b) Desenvolupament i intervenció, si escau, en les iniciatives de col·laboració amb les altres comunitats autònomes.

    c) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.





    CAPÍTOL VII

    Òrgan directiu dependent de la Secretaria Autonòmica de Turisme



    Article 14. La Direcció General de Turisme

    La Direcció General de Turisme exerceix les funcions de:

    a) Promoció i ordenació del turisme.

    b) Control, coordinació i supervisió de l'activitat i funcionament de Turisme Comunitat Valenciana.

    c) Exercici de les competències administratives en l'àmbit normatiu, inspector i sancionador de l'activitat turística.

    d) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.





    CAPÍTOL VIII

    Òrgan directiu dependent de l'Advocacia General de la Generalitat



    Article 15. Direcció General de l'Advocacia General

    La Direcció General de l'Advocacia General exerceix les funcions de:

    a) Administració ordinària dels assumptes de l'Advocacia General de la Generalitat i la direcció ordinària d'aquesta.

    b) Assistència a l'advocat o l'advocada general de la Generalitat, exercint les funcions que li siguen encomanades o delegades per aquest o aquesta.

    c) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.





    CAPÍTOL IX

    La Sotssecretaria



    Article 16. La Sotssecretaria

    1. Sota la dependència directa de la persona titular de la Presidència, la Sotssecretaria té encomanades les competències i funcions establides en l'article 69 de la Llei del Consell respecte a la Presidència de la Generalitat, així com la responsabilitat patrimonial.

    2. Així mateix, i d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional sisena de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana, i en les normes que la desenvolupen, sota la seua dependència, funcionarà, com a òrgan col·legiat, la Comissió de Transparència.



    3. Especialment, li corresponen les competències següents:

    a) Coordinació de les persones titulars de les sotssecretaries de totes les conselleries pel que fa a aquelles actuacions relatives a l'impuls de l'acció política del Consell, la seua activitat legislativa i aquelles actuacions que han de sotmetre's a l'aprovació del Consell.



    b) Coordinació de les persones titulars de les sotssecretaries de les diferents conselleries quant a la política executiva interdepartamental de la Generalitat per a la racionalització de la gestió de la seua administració, així com l'impuls, coordinació i supervisió dels plans d'actuació que sobre aquest tema siguen aprovats.

    c) Exercici de la potestat disciplinària respecte al personal adscrit a la Presidència de la Generalitat, excepte en el supòsit que la sanció proposada siga la separació del servei.

    d) Direcció del Registre General, així com la coordinació, supervisió i control de l'organització i funcionament de tots els centres, serveis i unitats dependents de la Presidència de la Generalitat.



    e) Organització i control dels assumptes generals i l'actualització periòdica de l'inventari de béns i material, així com la gestió i l'emmagatzematge de totes les dades i documentació que siguen necessàries per al correcte funcionament dels serveis.

    f) Tramitació d'expedients de contractació i de responsabilitat patrimonial.

    g) Gestió i coordinació dels convenis i acords de col·laboració que hagen de proposar-se al Consell per a ser subscrits amb entitats públiques o privades.

    h) Elaboració de la proposta d'avantprojecte del pressupost anual, tramitació de les modificacions pressupostàries i realització del seguiment de l'execució del pressupost, així com la gestió d'aquest en totes les seues fases comptables.

    i) Elaboració d'informes i propostes de disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com adopció de resolucions, instruccions i ordres de servei en l'àmbit de la seua competència, disposant-ne, si escau, la publicació en els diaris oficials.

    j) Coordinació i impuls de la tramitació de projectes normatius, supervisió i remissió dels expedients d'assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris, així com al Consell, perquè els aproven o perquè en prenguen coneixement.

    k) Qualsevol altra que se li encomane o delegue o que li conferisquen les disposicions legals o reglamentàries.





    CAPÍTOL X

    Comissions interdepartamentals i entitats del sector públic instrumental adscrites a la Presidència



    Article 17. Adscripció de comissions interdepartamentals

    Queden adscrites a la Presidència de la Generalitat, les comissions interdepartamentals següents:

    a) Comissió Interdepartamental per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis.

    b) Comissió Interdepartamental d'Acció Exterior i Relacions amb la Unió Europea.

    c) Comissió Interdepartamental de Turisme de la Comunitat valenciana.



    Article 18. Adscripció d'entitats del sector públic instrumental

    Queden adscrites a la Presidència de la Generalitat, les entitats següents:

    a) Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana.

    b) Turisme Comunitat Valenciana.

    c) Ciutat de les Arts i les Ciències, SA (CACSA).

    d) Fundació Comunitat Valenciana-Regió Europea.





    DISPOSICIONS ADDICIONALS



    Primera. Actes que posen fi a la via administrativa

    Dins de l'àmbit de competències de la Presidència de la Generalitat, posen fi a la via administrativa els actes dictats per les persones titulars de la Secretaria Autonòmica de Presidència, de la Secretaria Autonòmica de Promoció Institucional i Cohesió Territorial, de la Secretaria Autonòmica de Prospectiva i Comunicació, de la Secretaria Autonòmica per a la Unió Europea i Relacions Externes, i de la Secretaria Autonòmica de Turisme, en l'exercici de les seues competències.



    Segona. Interpel·lacions, preguntes i compareixences informatives en matèries pròpies de la Presidència

    1. La intervenció en interpel·lacions i preguntes efectuades a l'empara dels articles 152 i 156 del Reglament de les Corts, sobre matèries pròpies de la Presidència, serà assumida per la persona titular de la conselleria que, si escau, determine el president.

    2. Les compareixences davant de les Corts Valencianes, a l'empara del que preveuen els articles 171 i 172 del seu reglament, quan afecten matèries pròpies de la Presidència, podran ser encomanades a la persona titular de la conselleria que determine el president.





    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



    Única. Règim transitori de les unitats de nivell administratiu i llocs de treball

    1. Els diferents centres directius gestionaran els crèdits relatius a les competències que els atribueix aquest decret.

    2. Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents i donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponga per raó de la matèria, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als quals se'ls ha atribuït, i la seua retribució es farà a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris. Tot això, fins que es duguen a terme les modificacions o actuacions que siguen procedents en aquests en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta.











    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



    Única. Derogació normativa

    Queda derogat el Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, així com totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen a aquest decret.





    DISPOSICIONS FINALS



    Primera. Modificació del Decret 58/2017, de 28 d'abril, del Consell, pel qual es crea la Comissió Interdepartamental per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis Valencians

    Es modifica l'apartat 1, paràgraf d), de l'article 4 del Decret 58/2017, de 28 d'abril, del Consell, pel qual es crea la Comissió Interdepartamental per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis Valencians, que queda redactat com segueix:

    «d) Secretaria: serà exercida per la persona titular de la direcció general competent en matèria de lluita contra el despoblament, que participarà en les sessions de la Comissió, amb veu i vot, sense perjudici que estiga assistida per un funcionari o funcionària de la direcció general.»



    Segona. Habilitació per al desplegament normatiu

    Es faculta el president de la Generalitat per a dictar totes les disposicions que requerisca el desplegament i l'execució d'aquest decret, en compliment de les previsions contingudes en l'article 2.2 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i d'allò que disposa l'article 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.



    Tercera. Entrada en vigor

    Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    València, 30 d'octubre de 2020



    El president de la Generalitat,

    Ximo Puig i Ferrer