DECRET 153/2017, de 6 d'octubre, del Consell, que modifica el Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat.



Publicat en:  DOGV núm. 8150 de 17.10.2017
Número identificador:   2017/9054
Referència Base de Dades:  008968/2017
 
  • Anàlisi jurídica

  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: reglament intern, administració regional, organització administrativa , Presidència de la Generalitat, IX legislatura


  • DECRET 153/2017, de 6 d'octubre, del Consell, que modifica el Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat. [2017/9054]

    El Decret 100/2016, de 4 d'agost, del Consell, entre altres, ha modificat l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, que havia sigut establida inicialment pel Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, en alguns aspectes que també es reflecteixen en el Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat.

    En concret, l'article 2, apartat 2, del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, atribueix una nova denominació a la Direcció General d'Anàlisi, Polítiques Públiques i Coordinació, a la qual cosa va aparellada l'assignació de noves funcions, com ara la direcció del protocol que requerisquen els actes de caràcter representatiu del president, l'organització de l'agenda d'aquest i la coordinació amb la dels alts càrrecs de l'Administració de la Generalitat.

    D'altra banda, la regulació que fins ara contenia el Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, preveia, en l'article 12, una Subdirecció General d'Organització i Coordinació, sota la dependència de la persona titular de la direcció del Gabinet del President.



    La important càrrega de treball administratiu i de gestió que suposen les tasques atribuïdes a la Subdirecció General d'Organització i Coordinació, i el seu caràcter, també en molts aspectes, transversal aconsella que la Subdirecció General esmentada s'ubique dins d'un òrgan eminentment gestor, com ho és la Sotssecretaria, atés que, entre altres, aquesta compta amb competències, com la coordinació dels titulars de les sotssecretaries de totes les conselleries en allò referent a aquelles actuacions relatives a l'impuls de l'acció política del Consell, o la coordinació, supervisió i control de l'organització i funcionament de tots els centres, serveis i unitats dependents de la Presidència de la Generalitat, matèries aquestes que tenen la seua correspondència amb funcions assignades a la Subdirecció General d'Organització i Coordinació, com són l'assistència en la planificació d'actuacions de coordinació institucional de l'acció del Consell, així com seguiment i avaluació d'aquestes; el suport en les funcions de coordinació i impuls que el departament té assignades; o en matèria de despesa i aprovació de factures de l'àmbit de gestió del Gabinet del President.



    Sense perjudici que la Subdirecció General d'Organització i Coordinació mantinga una dependència orgànica de la Sotssecretaria de la Presidència, és necessari, alhora, que mantinga una dependència funcional en totes aquelles matèries que corresponen a l'àmbit del Gabinet del President.

    En congruència amb l'anterior, i d'acord amb el que disposa l'article 64 de la Llei del Consell, es fa necessària la modificació del Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, per tal d'exercir amb eficàcia les competències que li corresponen.

    Per tot això, i de conformitat amb el que estableixen els articles 12.2, 28.f i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del president de la Generalitat, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 6 d'octubre de 2017,





    DECRETE



    Article únic. Modificació del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat

    1. Es modifiquen la lletra h de l'apartat 1 de l'article 2, l'article 9, l'article 10, i el títol i l'apartat 1 de l'article 11, i s'afig un apartat 6 a l'article 40 del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, la redacció dels quals queda com s'indica en l'annex.



    2. Se suprimeix l'article 12 del decret referit.

    DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



    Única. Règim transitori de gestió administrativa, econòmica i pressupostària

    Mentre les conselleries competents en matèria de pressupostos i de funció pública no efectuen les corresponents modificacions derivades d'aquest decret, les unitats i llocs de treball de nivell administratiu encara configurats d'acord amb l'anterior organització de la Presidència de la Generalitat continuaran tramitant aquells assumptes i expedients de les matèries que gestionaven amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest decret, sense que això siga cap impediment per a l'exercici de les competències per part d'aquells òrgans superiors o directius als quals el decret els les atribueix.





    DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



    Única. Derogació normativa

    Queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al contingut d'aquest decret i expressament l'article 12 del decret 151/2015.





    DISPOSICIÓ FINAL



    Única. Entrada en vigor

    Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



    València, 6 d'octubre de 2017



    El president de la Generalitat,

    XIMO PUIG I FERRER









    ANNEX

    Nova redacció dels articles 2, 9, 10, 11 i 40 del Decret 151/2015





    1. La lletra h de l'apartat 1 de l'article 2 queda redactada com segueix:

    «h) Direcció General d'Anàlisi, Polítiques Públiques i Coordinació.»



    2. L'article 9 queda redactat de la manera següent:

    «Article 9. Nivell directiu dependent del Gabinet del President

    Del Gabinet del President, dependrà la Direcció General d'Anàlisi, Polítiques Públiques i Coordinació.»



    3. L'article 10 queda com segueix:

    «Article 10. Direcció General d'Anàlisi, Polítiques Públiques i Coordinació

    La Direcció General d'Anàlisi, Polítiques Públiques i Coordinació té assignades les competències següents:

    a) Assessorament i assistència a la persona titular de la direcció del Gabinet del President.

    b) Realització d'estudis d'innovació i informes sobre les matèries i polítiques públiques que afecten el Consell.

    c) Recopilació d'informació i documentació per al seguiment de les polítiques públiques dutes a terme pel Consell.

    d) Direcció del protocol que requerisquen els actes de caràcter representatiu del president.

    e) Organització de l'agenda de la persona titular de la presidència i la seua coordinació amb la dels alts càrrecs de l'Administració de la Generalitat.

    f) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.»







    4. El títol i l'apartat 1 de l'article 11 queden amb la redacció següent:

    «Article 11. Nivell administratiu de la Direcció General d'Anàlisi, Polítiques Públiques i Coordinació

    1. De la Direcció General d'Anàlisi, Polítiques Públiques i Coordinació depén la Subdirecció General d'Anàlisi i Polítiques Públiques.»





    5. L'apartat 6 que s'afig en l'article 40 té el següent tenor literal:



    «6. Amb dependència orgànica de la Sotssecretaria i funcional del Gabinet del president, a la Subdirecció General d'Organització i Coordinació s'atribueixen les funcions següents:

    a) Tramitació de tots aquells escrits, sol·licituds i peticions que li siguen dirigits directament al president.

    b) Direcció del protocol que requerisquen els actes de caràcter representatiu del president.

    c) Coordinació dels alts càrrecs de l'Administració de la Generalitat que participen en el desenvolupament dels actes en què intervinga el president.

    d) Coordinació, seguiment i anàlisi de l'agenda institucional dels alts càrrecs de l'Administració de la Generalitat.

    e) Assistència en la planificació d'actuacions de coordinació institucional de l'acció del Consell, així com seguiment i avaluació d'aquestes.



    f) Suport en les funcions de coordinació i d'impuls que el departament té assignades.

    g) Proposta de despesa i aprovació de les factures que corresponguen a l'àmbit de gestió del Gabinet del President.

    h) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.

    La Subdirecció General de Coordinació i Organització s'estructura en els serveis següents:

    a) Servei d'Organització, al qual corresponen les funcions següents:



    1r. Executar totes aquelles actuacions relacionades amb l'organització de l'agenda del president i aquelles que s'entenguen necessàries per a l'adequada organització i desenvolupament dels actes del president.

    2n. Donar suport en la gestió dels escrits, sol·licituds i peticions dirigits al president.

    3r. Organitzar les visites institucionals al Palau de la Generalitat.

    4t. Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

    b) Servei de Coordinació, al qual corresponen les funcions següents:



    1r. Coordinar i fer el seguiment i anàlisi de l'agenda institucional de tots els alts càrrecs de l'Administració de la Generalitat.

    2n. Facilitar la coordinació i l'assistència tècnica necessària en relació amb aquelles actuacions en l'execució de les quals estiga involucrat més d'un departament de l'administració autonòmica.

    3r. Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.»