DECRET 8/1998, de 3 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de Formació Professional Específica i les directrius sobre els seus títols.



Publicat en:  DOGV núm. 3182 de 12.02.1998
Número identificador:   1998/X1012
Referència Base de Dades:  0232/1998
 
  • Anàlisi jurídica

    Data d'entrada en vigor: 13.02.1998
    Notes: Ordenació general dels ensenyaments de formació professional específica i les directrius sobre els seus títols.
    Aquesta disposició està afectada per:
      Desenvolupada o complementada per:
  • Anàlisi documental

    Origen de disposició: Conselleria Cultura, Educació i Ciència
    Grup temàtic: Legislació, Reglamentació
    Matèries: Educació
    Descriptors:
      Temàtics: legislació escolar, títol d'estudis, ensenyament professional, programa d'ensenyament


  • DECRET 8/1998, de 3 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de Formació Professional Específica i les directrius sobre els seus títols. [1998/X1012]

    La Llei Orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, en l'article 35 estableix que és competència plena de la Generalitat Valenciana la regulació i l'administració de l'ensenyament en tota la seua extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, en el seu àmbit territorial, sense perjudici del que disposa l'article 27 de la Constitució i les lleis orgàniques que d'acord amb l'apartat 1 de l'article 81 d'aquesta el desenvolupen, de les facultats que atribueix a l'Estat el número 30 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució i de l'alta inspecció necessària per al seu compliment i la seua garantia.

    La Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu, estableix que la Formació Professional ha de capacitar per a l'exercici qualificat de les diferents professions, proporcionant una formació polivalent que permeta l'adaptació al canvi i a les modificacions que es puguen produir al llarg de la vida laboral del professional. Aquest objectiu només es pot aconseguir si s'adeqüen els ensenyaments a les necessitats reals de qualificació de l'entorn productiu i s'aconsegueix que, a través del sistema educatiu, no sols s'acredite formació sinó també competència professional, entesa com el conjunt de capacitats, coneixements, destreses i actituds que disposen per a l'exercici d'una professió en el nivell requerit en l'ocupació.

    D'altra banda, el Reial Decret 676/1993, de 7 de maig, que desenvolupa, amb caràcter de norma bàsica, el capítol IV del títol I de la Llei d'Ordenació General del Sistema Educatiu, estableix una estructura comuna de l'ordenació acadèmica dels títols professionals i dels seus corresponents ensenyaments mínims.

    L'estructura i organització dels ensenyaments de Formació Professional, i també els seus continguts i objectius, han d'estar orientats, per tant, a la consecució de la competència professional en els seus àmbits respectius. D'altra banda, no pot oblidar-se que cal donar una resposta pròpia al fet educatiu en la Comunitat Valenciana, configurada per uns trets idiosincràtics singulars (medi geogràfic i natural, estructura socioeconòmica, patrimoni cultural, personalitat històrica i una llengua pròpia).

    La societat reclama per als seus membres més joves una bona preparació que els permeta incorporar-s'hi plenament. Com a ciutadans i ciutadanes d'una Europa sense fronteres i tecnològicament avançada, se'ls haurà de proporcionar una preparació científica i tècnica de base que propicie la competència i la versatilitat professional.

    Durant aquest procés de preparació, els joves no sols adquireixen coneixements o destreses, sinó també les normes, les actituds i els valors que configuren la nostra cultura.

    El model d'educació bilingüe que es planteja a partir de les prescripcions de la Llei Orgànica d'Ordenació General del Sistema Educatiu i la Llei d'Us i Ensenyament del Valencià exigeix l'ús del valencià i del castellà com a llengües d'instrucció, ja que l'ensenyament impartit en els nivells educatius no universitaris, tant en els centres públics com en els privats, ha de garantir a l'alumnat un domini igual de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

    En aquest sentit, els centres educatius que imparteixen la Formació Professional es converteixen en un àmbit idoni per a la recuperació i la difusió del lèxic propi de cadascuna de les professions. En aquest marc, el desenvolupament i la fixació d'un valencià apte per a l'expressió tècnica i professional comptarà amb la important contribució dels centres educatius i dels alumnes que s'hi formen. D'aquesta manera, els futurs professionals de qualsevol activitat aconseguiran una competència i un domini del valencià que els permetrà una millor integració en la societat valenciana.

    La diversitat i l'amplitud del teixit econòmic i social de la Comunitat Valenciana i la tradició dels ensenyaments professionals permetrà realitzar aportacions en la pràctica totalitat dels sectors professionals per tal de contribuir a l'actualització del catàleg de títols d'abast estatal. Aquestes aportacions han de partir de les necessitats que es detecten en la Comunitat Valenciana i han de tenir en compte els referents europeus existents.

    Una de les possibles contribucions a l'actualització dels títols professionals radica en la possibilitat d'experimentar, en els àmbits on no hi haja una regulació estatal, determinades ofertes formatives que responguen a les demandes del moment i siguen viables.

    La formació en centres de treball inclosa en el currículum dels cicles formatius, d'acord amb el que disposa la Llei Orgànica 1/1990, és sens dubte un dels elements fonamentals del nou model, ja que proporciona a la Formació Professional un caràcter més participatiu i professionalitzador. La incorporació d'aquest mòdul obligatori en el nou disseny millorarà la qualificació professional dels alumnes, en possibilitar el desenvolupament d'una part del seu procés formatiu en l'àmbit productiu real, cosa que els permetrà observar i exercir les activitats i funcions pròpies dels diferents llocs de treball, i conèixer l'organització dels processos productius i les relacions laborals. Amb aquesta finalitat, les administracions educatives arbitraran les mesures necessàries per a incorporar les empreses i institucions al desenvolupament d'aquests ensenyaments.

    És important destacar, per a finalitzar, la participació dels agents socials, empresaris i treballadors, respectivament representats per les organitzacions empresarials i pels sindicats, en el disseny, el desenvolupament i la planificació de la Formació Professional.

    Per tot això, d'acord amb la disposició final primera, apartat 2, de la Llei Orgànica 1/1990 de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu, i en la disposició final primera, punt 2, del Reial Decret 676/1993, de 7 de maig, a proposta del conseller de Cultura, Educació i Ciència, després d'escoltar el Consell Escolar Valencià i el Consell Valencià de la Formació Professional, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i després de la deliberació del Govern Valencià, en la reunió del dia 3 de febrer de 1998,

    DECRETE

    Capítol I

    Disposicions generals

    Article 1. Objecte

    Aquest decret estableix les directrius sobre l'estructura i l'organització curricular que han de complir els cicles formatius de Formació Professional Específica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i també altres aspectes d'ordenació acadèmica necessaris per al desenvolupament, dins del sistema educatiu, dels esmentats ensenyaments, d'acord amb el que disposen l'article 4 de la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu (LOGSE), i el Reial Decret 676/1993, de 7 de maig, pel qual s'estableixen les directrius generals sobre títols i els corresponents ensenyaments mínims de Formació Professional.

    Article 2. Ambit d'aplicació

    El contingut d'aquest decret s'aplicarà en els centres docents públics i privats situats en l'àmbit territorial de gestió de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència de la Generalitat Valenciana, que facen els ensenyaments corresponents a la Formació Professional Específica de grau mitjà i de grau superior establits en la Llei Orgànica d'Ordenació General del Sistema Educatiu.

    Article 3. Finalitats

    Els ensenyaments de Formació Professional tindran com a finalitat, segons l'article 1 del Reial Decret 676/1993, de 7 de maig, proporcionar a l'alumnat la formació necessària per a:

    a) Adquirir la competència professional requerida en el perfil professional de cada títol.

    b) Conèixer i comprendre l'organització i les característiques del sector corresponent, així com els mecanismes d'inserció professional i la legislació laboral i els drets i les obligacions que es deriven de les relacions laborals.

    c) Adquirir els coneixements i les habilitats necessaris per a treballar en condicions de seguretat i prevenir els riscos derivats de les situacions de treball.

    d) Adquirir una identitat i maduresa professional motivadora de futurs aprenentatges.

    e) Possibilitar les adaptacions als canvis en les qualificacions en els diferents camps professionals.

    I a més a més,

    f) Participar de forma solidària en el desenvolupament i la millora del seu entorn social.

    g) Adquirir la sensibilitat necessària per a desenvolupar les activitats professionals respectant el medi ambient.

    h) Adquirir la competència lingüística professional adient a l'àmbit de treball en les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

    Capítol II

    Cicles formatius de formació professional específica

    Article 4. Accés als cicles

    1. Segons estableix l'article 5 del Reial Decret 676/1993, de 7 de maig, per a cursar els cicles formatius de Grau Mitjà es requerirà tenir el títol de Graduat en Educació Secundària i per a cursar els cicles formatius de Grau Superior caldrà tenir el títol de Batxiller.

    2. Així mateix, i d'acord amb el que estableixen l'article 32.1 de la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu, i l'article 6 del Reial Decret 676/1993, de 7 de maig, si no es compleixen els requisits acadèmics referits en el punt anterior, es podrà també accedir als cicles formatius després de la superació d'una prova que serà regulada per la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

    Per a accedir per aquesta via als cicles formatius es requerirà, a més de la superació de la prova, tenir complits 17 anys en l'any natural a què correspon la convocatòria per als de grau mitjà i 20 anys en el moment de realitzar la prova per als de grau superior.

    3. La prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà, comuna a tots, constarà únicament d'una part general i en ella els aspirants hauran d'acreditar els coneixements i les habilitats suficients per a cursar amb aprofitament aquests ensenyaments.

    La prova d'accés als cicles formatius de grau superior constarà de dues parts, una general comuna a tots els cicles de grau superior i una altra específica. La part general acreditarà la maduresa en relació amb els objectius del Batxillerat i la part específica les capacitats corresponents al camp professional de què es tracte, que s'expressaran en el Reial Decret que regule el títol corresponent.

    D'aquesta última part podran quedar exempts els que, conforme es determine reglamentàriament, acrediten una experiència laboral que es corresponga amb els estudis professionals que es desitge cursar.

    4. La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència determinarà el nombre de places reservades per a l'accés mitjançant prova. Aquestes places no seran superiors en cap cas al 20 % del total, encara que podran ser acumulades en ambdós sentits amb les d'accés directe.

    5. Aquells alumnes que hagen superat un programa de Garantia Social podran realitzar la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà i les qualificacions obtingudes en l'esmentat programa podran ser tingudes en compte, als efectes que en cada cas es determinen, en l'avaluació de la mencionada prova d'accés.

    Article 5. Mòduls professionals

    Cada cicle formatiu està constituït per un conjunt de mòduls professionals entre els quals s'inclou el mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT), segons s'estableix en els articles 3 i 4 del Reial Decret 676/1993, de 7 de maig .

    La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència regularà les condicions per a l'accés de l'alumnat a les empreses i institucions per a la realització de la Formació en Centres de Treball (FCT), i també per a la seua ubicació temporal en el procés d'aprenentatge, disposant, en tot cas, que una part important dels ensenyaments es facen quan l'alumne ja haja consolidat les capacitats i les competències professionals contingudes en altres mòduls, que es consideren necessàries com a procés formatiu previ.

    Es regularà igualment, per la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, l'exempció parcial o total d'aquest mòdul per als qui acrediten una experiència laboral que permeta considerar aconseguits, totalment o parcialment, els seus objectius.

    Article 6. Modalitats d'ensenyament

    Les modalitats d'ensenyament de Formació Professional Específica que s'oferiran són les següents:

    1. Ensenyament presencial de cicle complet

    La Formació Professional Específica s'impartirà, amb caràcter general i prioritari, en la modalitat d'ensenyament presencial. En aquesta modalitat l'alumnat ha de matricular-se en tots els mòduls professionals del cicle formatiu que s'establesquen per a cada curs acadèmic i ha d'assistir regularment a classe.

    2. Educació a distància.

    La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència podrà ampliar l'oferta pública d'aquests ensenyaments amb la modalitat d'educació a distància, per tal de donar una resposta adequada a determinades demandes formatives.

    Article 7. Oferta parcial i altres formacions complementàries

    1. Oferta parcial de mòduls

    Per a donar compliment a l'article 30.5 de la Llei Orgànica d'Ordenació General del Sistema Educatiu, la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència regularà el procediment mitjançant el qual els centres educatius puguen oferir de forma parcial la Formació Professional Específica. En aquesta modalitat l'alumnat que tinga els requisits d'accés exigits amb caràcter general podrà matricular-se únicament en determinats mòduls professionals d'un cicle formatiu.

    2. Formacions complementàries

    La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència podrà promoure altres accions formatives complementàries per a titulats de Formació Professional. Aquestes accions formatives tindran una estructura modular i seran acreditades per la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència mitjançant el certificat corresponent.

    Capítol III

    Currículum i desenvolupament curricular dels cicles formatius

    de formació professional específica

    Article 8. Currículum

    1. D'acord amb l'article 12 del Reial Decret 676/1993, de 7 de maig, el Govern Valencià, a proposta de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, establirà mitjançant els corresponents decrets el currículum de cadascun dels cicles formatius de formació professional específica que s'impartesquen a la Comunitat Valenciana, del qual formaran part, en tot cas, els ensenyaments mínims.

    2. En el procés per a establir el currículum de cada cicle formatiu, el Govern Valencià tindrà en compte les necessitats de desenvolupament i les característiques socials, econòmiques i culturals de la Comunitat Valenciana, facilitarà l'adaptació d'aquest a l'entorn dels centres docents i fomentarà la participació dels agents socials en l'esmentat procés.

    3. Els decrets que establiran el currículum corresponent a cada cicle, contindran, almenys, els aspectes següents:

    a) Els objectius generals del cicle.

    b) Els mòduls que constitueixen el cicle, i si s'escau, la seua distribució en cursos escolars.

    c) La durada total del cicle i la de cadascun dels mòduls professionals que el formen.

    d) Els objectius, expressats en termes de capacitats, els continguts i els criteris d'avaluació bàsics dels mòduls professionals del cicle formatiu.

    e) Espais i instal·lacions mínims necessaris per a la impartició dels mòduls professionals del cicle.

    f) Especialitats de professorat i la seua atribució docent en els mòduls.

    g) Convalidacions, correspondències i accés a altres estudis.

    h) Orientacions bàsiques per al procés d'ensenyament-aprenentatge

    Article 9. Desenvolupament curricular

    1. Els centres docents desenvoluparan el currículum dels cicles formatius que tinguen autoritzats integrant-los en el Projecte Curricular de Centre, considerant les característiques de l'alumnat i les possibilitats formatives que ofereix l'entorn socioeconòmic i cultural del centre, tenint com a referència la competència professional detectada en el món laboral.

    2. El decret de currículum de cada cicle assignarà a cada mòdul professional una durada, que podrà oscil·lar, quan així es determine, entre uns valors màxims i mínims, sempre que el nombre total d'hores del cicle corresponga a la durada establida per a aquest.

    Article 10. Equips docents

    1. L'equip docent el constitueixen el conjunt de professors i de professores que tenen assignada la docència d'un cicle formatiu.

    L'equip docent d'un cicle formatiu s'establirà procurant la continuïtat dels seus components al llarg de tot el cicle. Així mateix es farà una tasca coordinada entre tots els membres de l'equip docent, entre els equips docents que imparteixen cicles formatius corresponents a la mateixa família professional i entre els que imparteixen mòduls professionals que són transversals a diferents cicles formatius d'una o de diverses famílies professionals.

    2. Cada mòdul professional constitueix la unitat d'oferta formativa, i per tant serà impartit, amb caràcter general, per un sol professor. Aquest criteri no condiciona de cap manera les possibilitats de desdoblament de grups en els mòduls en les condicions que s'establesquen. Per a impartir determinats mòduls podran ser contractats, com a professors especialistes, professionals que desenvolupen la seua activitat en l'àmbit laboral, d'acord amb el que estableix l'article 33.2 de la Llei Orgànica d'Ordenació General del Sistema Educatiu.

    3. En els instituts que impartesquen Formació Professional Específica podrà existir la Direcció d'Estudis de Formació Professional, que tindrà com a funcions principals la d'establir i desenvolupar les relacions entre el centre educatiu i el de treball i la de coordinar les accions dels diferents responsables dels mòduls de Formació en Centres de Treball del seu centre.

    4. Així mateix, en els instituts que impartesquen cicles formatius, es constituirà un departament didàctic per cada família professional. Els caps de departament de família professional, a més de les funcions pròpies de la resta de caps de departament didàctics, hauran de col·laborar amb l'equip directiu en el foment de les relacions amb els centres de treball que participen en la formació de l'alumnat i, així mateix, col·laborar amb la direcció d'estudis en la realització de les proves d'accés als cicles formatius.

    5. Quan impartesquen en un mateix centre dues o més famílies professionals, amb almenys dos cicles per cada família, es constituirà un departament de pràctiques formatives, les principals funcions del qual seran coordinar la utilització dels tallers d'ús comú als diferents cicles, col·laborar amb els caps de departament de família professional en la proposta de necessitats de material i col·laborar amb la direcció d'estudis en la coordinació dels tutors per a la realització de la formació en centres de treball.

    6. També hi haurà, per a cada grup d'un cicle formatiu un professor tutor que, a més de les funcions pròpies de la tutoria, coordinarà el mòdul de Formació en Centres de Treball. Serà el responsable de desenvolupar les accions docents, en coordinació amb la resta de l'equip, com ara la programació, el seguiment, i l'avaluació de l'esmentat mòdul en relació i amb coordinació amb els tutors de formació que designen els centres de treball.

    Article 11. Programació

    1. En els centres educatius que impartesquen cicles formatius, els òrgans de coordinació docent que es determinen en el Reglament Orgànic i Funcional dels Instituts d'Educació Secundària, coordinaran l'elaboració de les programacions didàctiques dels diferents cicles formatius.

    2. En el cas específic del mòdul de Formació en Centres de treball, el tutor-coordinador del cicle acordarà amb l'instructor de formació del centre de treball les activitats i les realitzacions que es desenvoluparan durant l'estada en aquest i els criteris d'avaluació que determinen el nivell d'aconseguiment en les esmentades realitzacions.

    Aquests criteris d'avaluació es faran públics abans d'iniciar les activitats de formació als centres de treball.

    L'equip educatiu del cicle decidirà, per al mòdul de Formació en Centres de Treball, el calendari i la seqüenciació de les activitats més convenient des del punt de vista didàctic, en funció de les característiques pròpies de cada cicle, d'acord amb les instruccions establides a l'efecte per la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

    Article 12. Metodologia

    1. La metodologia didàctica utilitzada per a aquests ensenyaments tractarà de forma globalitzada els continguts científics, tecnològics i organitzatius, integrant la teoria i la pràctica, i promourà en l'alumnat una visió global i coordinada dels processos productius en què ha d'intervenir com a professional.

    2. Cas que l'acció formativa es realitze en la modalitat d'educació a distància, el tractament metodològic s'adaptarà a les peculiars característiques d'aquesta modalitat i en especial a la formació de les persones adultes.

    Capítol IV

    Avaluació

    Article 13. Avaluació

    1. La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència regularà, per a les diferents modalitats d'oferta, el procediment d'avaluació de l'alumnat que curse la Formació Professional Específica, d'acord amb els criteris establits en el capítol V del Reial Decret 676/1993, de 7 de maig.

    2. Els equips docents avaluaran, a més de l'aprenentatge de l'alumnat, la seua pròpia pràctica docent, les programacions dels mòduls professionals i el desenvolupament real del currículum, en relació amb la seua adequació a les necessitats educatives i a les característiques específiques de l'alumnat i a l'entorn socioeconòmic, cultural i professional del centre educatiu.

    Capítol V

    Convalidacions i correspondència

    Article 14. Convalidació del mòdul de Formació i Orientació Laboral

    Els alumnes que tinguen superat el mòdul de Formació i Orientació Laboral d'un cicle formatiu de grau superior tindran convalidat el mòdul professional de Formació i Orientació Laboral del cicle formatiu de grau mitjà per al qual es sol·licite convalidació.

    Els alumnes que hagen superat un cicle formatiu de grau mitjà i es matriculen en un altre cicle del mateix grau tindran convalidat el mòdul de Formació i Orientació Laboral del nou cicle.

    Article 15. Correspondència amb la pràctica laboral

    Seran susceptibles de correspondència amb la pràctica laboral, a més del mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT), aquells altres que s'incloguen com a tals en els reials decrets d'ensenyaments mínims que regulen cada cicle formatiu una vegada que el Ministeri d'Educació i Cultura haja establit el procediment de sol·licitud de la correspondència.

    Article 16. Reconeixement de convalidacions i correspondències

    Les sol·licituds de convalidació d'estudis cursats i de correspondència de la pràctica laboral per mòduls professionals de Formació Professional Específica requerirà la matriculació prèvia de l'alumne en un centre docent públic, dependent de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

    Les convalidacions establides en aquest capítol seran reconegudes per la direcció del centre públic on s'efectue la matrícula. La sol·licitud anirà acompanyada d'una certificació acadèmica oficial o, si s'escau, fotocòpia del títol o del llibre de qualificacions degudament compulsades.

    Els mòduls professionals que hagen sigut objecte de convalidació es registraran en l'expedient acadèmic de l'alumne, en les actes d'avaluació i en el llibre de qualificacions com a «convalidat», i els que hagen sigut objecte de correspondència amb la pràctica laboral com a «exempt». En cap cas els mòduls «convalidats» o «exempts» no seran computats als efectes de l'avaluació final del cicle.

    Capítol VI

    Experimentació d'ensenyaments

    de formació professional específica

    Article 17. Experimentació d'ensenyaments

    1. La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència podrà promoure i autoritzar, després de consultar el Consell Valencià de la Formació Professional, la impartició experimental d'ensenyaments de Formació Professional amb la finalitat de contribuir a l'actualització del catàleg de títols professionals.

    2. Els ensenyaments de Formació Professional cursats en règim experimental s'acreditaran mitjançant els diplomes i certificats que s'establesquen, amb validesa limitada a la Comunitat Valenciana.

    3. La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència garantirà que els alumnes que cursen aquests ensenyaments experimentals tinguen coneixement de la validesa limitada dels diplomes i certificacions que s'expedesquen.

    4. De les experimentacions d'ensenyaments que crega oportunes, la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència transmetrà la corresponent proposta d'actualització dels títols o de creació de nous títols i proposarà la corresponent homologació al Govern de l'Estat.

    5. Els ensenyaments experimentals podran ser objecte, en tot o en part, de les convalidacions o correspondències que en un futur es puguen establir amb els ensenyaments que condueixen a una titulació d'àmbit estatal, d'acord amb la normativa vigent.

    DISPOSICIO ADDICIONAL

    Les condicions en què han de ser contractats i desenvolupar la docència els professors especialistes que per a impartir determinats mòduls professionals establesquen els reials decrets dels títols corresponents, han estat regulades pel Decret 296/1997, de 2 de desembre, del Govern Valencià (DOGV de 17 de desembre de 1997). La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència regularà també les condicions en què els especialistes puguen col·laborar amb els professors dels cossos docents per a impartir els continguts en què, per la seua especificitat, resulte necessària la seua intervenció.

    DISPOSICIONS FINALS

    Primera

    La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència revisarà periòdicament els currículums dels títols per tal de garantir la permanent actualització de la seua competència professional en la Comunitat Valenciana, i per a incorporar als currículums les modificacions que puga introduir en els títols el Govern de l'Estat. Aquesta revisió es farà a instància de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, del Consell Valencià de Formació Professional o dels agents socials.

    Segona

    S'autoritza la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència a dictar la normativa corresponent per al desenvolupament d'aquest decret.

    Tercera

    Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    València, 3 de febrer de 1998

    El president de la Generalitat Valenciana,

    EDUARDO ZAPLANA HERNANDEZ-SORO

    El conseller de Cultura, Educació i Ciència,

    FRANCISCO E. CAMPS ORTIZ