Val / Cas

Decret 81/1990, de 28 de maig, del Consell de la Generlatat Valenciana, de desplegament de la Llei de la Generalitat Valenciana 1/1990, de 22 de febrer, sobre Caixes d'Estalvis, en matèria d'òrgans de govern.

Publicat en:   DOGV núm. 1322 de 11.06.1990
Entrada en vigor :   11.06.1990
Origen disposició :   Conselleria Economía y Hacienda
Referència Base de Dades:   1559/1990
Estat :   Derogada
Data de fi de Vigència:   11.05.2016
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/d/1990/05/28/81/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Disposició derogada 11.05.2016

 

Decret 81/1990, de 28 de maig, del Consell de la Generalitat Valenciana, de desplegament de la Llei de la Generalitat Valenciana 1/1990, de 22 de febrer, sobre Caixes d'Estalvis, en matèria d'òrgans de govern.

 

(DOGV núm. 1322 de 11.06.1990) Ref. 1559/1990

 

 

La Llei de la Generalitat Valenciana 1/1990, de 22 de febrer, sobre caixes d'estalvis autoritza el Consell de la Generalitat Valenciana perquè dicte les disposicions necessàries per al seu desplegament. Basant-se en això, aquest decret regula els òrgans de govern de les caixes d'estalvis, i la figura del director general, en tots aquells aspectes que la llei esmentada establí que fossen objecte de concreció reglamentària.

Aquesta norma s'estructura en set capítols, a més de tres disposicions addicionals, tres transitòries, una final i una derogatòria.

El capítol I «Disposicions generals.» regula diverses qüestions que afecten, amb caràcter general, els òrgans de govern de les caixes d'estalvis i els seus membres, a més de determinar algunes matèries que siguen d'inclusió obligatòria en els seus estatuts i reglaments.

El capítol II «Dels processos electorals» conté les normes generals de procediment per a l'elecció i la designació dels membres dels òrgans de govern. Cal destacar-hi la limitació temporal dels processos electorals a un període de quatre mesos i que les designacions que siguen comunicades a la comissió electoral fora dels terminis previstos en el calendari electoral no resultaran admissibles.

Els capítols III, IV i V regulen la composició i el funcionament de l'assemblea general, el consell d'administració i la comissió de control, respectivament, i també el procediment específic d'elecció i designació dels seus membres.

El capítol VI fa al·lusió a la figura del director general, delimita els requisits que ha de reunir aquest càrrec i les condicions de designació, jubilació i substitució. Per últim, el capítol VII fa referència al registre d'alts càrrecs i a les operacions de risc concertades per les caixes d'estalvis amb aquests, que tramet a un desplegament posterior per la Conselleria d'Economia i Hisenda. [1]

El contingut d'aquest decret s'ha redactat respectant la doctrina emanada del Tribunal Constitucional en les seues sentències 48 i 49/1988, de 22 de març, i s'hi han intentat concretar els criteris que inspiren la Llei 1/1990, de 22 de febrer: democratització en l'estructura interna dels òrgans de govern i en les seues regles de funcionament; professionalització i gestió eficaç, quant al compliment de les funcions que tenen atribuïdes; i territorialitat, transparència, seguretat jurídica i operativitat pel que fa als processos electorals.

Per això, a proposta del Conseller d'Economia i Hisenda i amb la deliberació prèvia del Consell de la Generalitat Valenciana, en la sessió realitzada el dia 28 de maig de 1990,

 

DECRETE

 

CAPÍTOL I. Disposicions generals

 

Article 1. Honorabilitat i qualificació professional [2]

1. A efectes del que preveu el paràgraf a) de l'article 18 del text refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell, s'entendrà que concorre honorabilitat comercial i professional en els que hagen observat una trajectòria personal de respecte a les lleis mercantils o altres que regulen l'activitat econòmica i la vida dels negocis, així com les bones pràctiques comercials i financeres.

En tot cas, s'entendrà que no tenen esta honorabilitat els que, a Espanya o a l'estranger, tinguen antecedents penals per delictes dolosos; els inhabilitats per a exercir càrrecs públics o d'administració o direcció en entitats financeres; els que estiguen inhabilitats conforme a la Llei 22/2003, de 9 de juliol, Concursal, mentre no haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs, i els fallits i concursats no rehabilitats en procediments concursals anteriors a l'entrada en vigor de la referida llei.

2. A efectes del que preveu l'apartat 2 de l'article 32, en l'apartat 1 de l'article 39 i en l'apartat 1 de l'article 43 del text refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell, s'entendrà que posseïxen coneixements i experiència específics per a l'exercici de les seues funcions els que hagen exercit, durant un termini no inferior a cinc anys, funcions d'alta administració, direcció, control o assessorament d'entitats financeres o funcions de semblant responsabilitat en altres entitats públiques o privades de, si més no, anàloga dimensió».

 

Article 2. Funcions dels òrgans de govern, de les Comissions Delegades i òrgans de suport, i del director general [3]

Els estatuts socials contindran expressament les funcions que corresponen a l'Assemblea General, el Consell d'Administració, la Comissió de Control, el director general o assimilat i, si és el cas, a les comissions delegades del Consell d'Administració i al president executiu. Així mateix, els estatuts socials contindran les funcions assignades a la Comissió d'Inversions, a la Comissió de Retribucions i Nomenaments i, si és el cas, a la Comissió d'Obra Social, així com al Comité d'Auditoria quan la seua constitució siga preceptiva».

 

Article 2 bis. Els òrgans de suport al Consell d'Administració [4]

1. Seran òrgans de suport al Consell d'Administració, la Comissió d'Inversions, la Comissió de Retribucions i Nomenaments i, si és el cas, la Comissió d'Obra Social i el Comité d'Auditoria. Tots estos òrgans hauran de tindre el seu propi reglament intern, en el qual s'inclourà el seu règim de funcionament.

En el cas de caixes d'estalvis que formen part d'un sistema institucional de protecció i que hagen optat per desenvolupar la seua activitat financera indirectament a través d'una entitat bancària, a la qual hagen aportat tot el seu negoci financer, no procedirà la constitució dels òrgans de suport al Consell d'Administració.

2. La Comissió d'Inversions tindrà la funció d'informar sobre les inversions i desinversions de caràcter estratègic i estable que efectue la caixa d'estalvis, ja siga directament o a través d'entitats del seu mateix grup, així com la viabilitat financera de les inversions esmentades i la seua adequació als pressupostos i plans estratègics de la caixa d'estalvis. A estos efectes, s'entendrà com estratègica l'adquisició o venda de qualsevol participació significativa de qualsevol societat cotitzada o la participació en projectes empresarials amb presència en la gestió o en els seus òrgans de govern. Anualment, trametrà un informe al Consell d'Administració.

3. La Comissió de Retribucions i Nomenaments tindrà la funció d'informar sobre la política general de retribucions i incentius per al personal directiu i el president executiu, si és el cas, així com sobre les dietes per assistència a reunions i desplaçament per als membres dels òrgans de govern, de conformitat amb el que disposa l'article 5 del present decret.

Així mateix, informarà sobre el compliment dels requisits legals per a l'exercici dels càrrecs de membre del Consell d'Administració i de la Comissió de Control, i de director general. [5]

4. Les Caixes d'Estalvis que emeten valors admesos a negociació en mercats secundaris oficials de valors hauran de comptar amb un Comité d'Auditoria. Entre les seues funcions, les quals podran ser assumides per la Comissió de Control, estaran les d'informar anualment a l'Assemblea General sobre les activitats realitzades en l'exercici, proposar el nomenament dels auditors de comptes, supervisar els serveis d'auditoria interna, tenir coneixement del procés d'informació financera i dels sistemes de control intern, i establir les relacions amb els auditors externs

5. La Comissió d'Obra Social tindrà la funció de vetlar pel correcte compliment de l'obra beneficosocial de la caixa d'estalvis. [6]

 

Article 3. Composició i nombre de membres dels òrgans de govern, de les Comissions Delegades i dels òrgans de suport [7]

1. Els estatuts fixaran el nombre de membres que compondran els òrgans de govern, indicant, dins de cadascun d'ells, els que corresponguen a cada grup de representació.

2. La composició de les comissions delegades del consell d'administració, si n'hi ha, es determinarà en els estatuts, i hauran d'estar integrades, almenys, per un representant de cadascun dels grups que formen l'assemblea general.

3. La Comissió d'Inversions estarà formada per tres persones, designades pel Consell d'Administració entre els seus membres, atenent la seua capacitat, preparació tècnica i experiència professional. [8]

4. La Comissió de Retribucions i Nomenaments estarà formada per un màxim de cinc persones, triades per l'Assemblea General entre els membres del Consell d'Administració que siguen consellers generals. No obstant això, podrà haver una Comissió de Retribucions i una altra de Nomenaments, i en este cas el nombre de membres serà de tres per a cada una d'elles.

5. El nombre de membres del Comité d'Auditoria, en el cas que no siguen assumides les seues funcions per la Comissió de Control, es determinarà en els estatuts.

6. La Comissió d'Obra Social estarà integrada pels consellers generals que nomene l'Assemblea General, sense tindre en compte, si és el cas, els drets de vot dels quotapartícips. Els estatuts socials determinaran el nombre dels seus membres.

Correspondrà al conseller competent en matèria d'economia el nomenament, si és el cas, d'un representant de la Generalitat en la Comissió d'Obra Social. [9]

 

Article 4. Normes de procediment [10]

1. Els reglaments hauran de contindre totes les normes de procediment necessàries per a la designació i elecció dels membres dels òrgans de govern, ajustant-se al que establix el Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell, i en el present decret.

2. En les caixes d'estalvis que, de forma individual, realitzen la seua activitat indirectament d'acord amb el que preveu l'apartat 2 de l'article 2 del text refós esmentat, la representació dels interessos col·lectius dels impositors, de les corporacions locals que no tingueren la condició d'entitat fundadora de la caixa i dels empleats en els seus òrgans de govern, s'establirà de la manera següent:

a) La representació de les corporacions municipals es durà a terme sobre la base d'aquelles en el terme de la qual tinga oberta oficina l'entitat bancària a través de la qual la caixa d'estalvis realitze la seua activitat financera.

b) La representació dels grups d'impositors i empleats es durà a terme sobre la base dels col·lectius corresponents de l'entitat bancària esmentada. La representació dels empleats en els òrgans de govern inclourà, així mateix, els empleats de la caixa d'estalvis i de les seues fundacions OBS.

La caixa d'estalvis designarà els seus representants en el Consell d'Administració de la dita entitat bancària, tenint en compte la representació dels grups en el seu Consell d'Administració.

3. En el cas de caixes d'estalvis que formen part d'un sistema institucional de protecció i que hagen optat per realitzar la seua activitat financera indirectament a través d'una entitat bancària, a la qual hagen aportat tot el seu negoci financer, per a la representació dels interessos col·lectius dels impositors, corporacions municipals i dels empleats que conformen els seus òrgans de govern, es tindran en compte els impositors, les oficines i els empleats, respectivament, de l'entitat bancària esmentada, existents a la Comunitat Valenciana, així com, si és el cas, en altres territoris originaris de les caixes, que figuren expressament reconeguts en els estatuts. La representació dels empleats en els òrgans de govern tindrà en compte, també, els empleats de les caixes i de les seues fundacions OBS.

 

Article 5. Dietes

1. El càrrec de membre de qualsevol dels òrgans de govern, i també de les seues comissions delegades, tindrà caràcter honorífic i gratuït, i no podrà originar percepcions distintes de les dietes per assistència a reunions i desplaçament, les quals no excediran dels límits màxims autoritzats, amb caràcter general, per la Conselleria d'Economia i Hisenda [11]. No obstant això, el Consell d'Administració podrà assignar retribució al president, en el cas que se li assignen funcions executives, tai i com s'estableix en l'apartat 2 de l'article 50 d'aquest decret.

2. Els consells d'administració proposaran a les assemblees generals respectives, dins dels límits màxims a què fa al·lusió l'apartat anterior, la quantia de les dietes. Per determinar-les es podran tenir en compte les distintes funcions i responsabilitats personals que corresponguen als integrants dels òrgans de govern, i la situació patrimonial i l'evolució econòmica de cada caixa d'estalvis.

 

Article 6. Singularitat de la representació [12]

Els membres dels òrgans de govern de les caixes d'estalvis només podran exercir, durant cada mandat, la representació d'un grup dels que componen l'Assemblea General, sense perjuí del dret de representació que, si és el cas, pertoque als quotapartícips.

 

Article 7. Incompatibilitats

1. A efectes del que establix el paràgraf e) de l'article 19 i en l'article 22 del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell, s'entendrà que una caixa d'estalvis participa en una societat quan esta estiga integrada en el seu grup econòmic. Per a la determinació de les entitats pertanyents al mateix grup es tindrà en compte el que disposa l'article 4 de la Llei 24/1988, de 28 de juliol, del Mercat de Valors.

La incompatibilitat prevista en estes disposicions afectarà tant si la relació contractual la manté l'interessat com el seu cònjuge, ascendents o descendents, o bé és formalitzada per societat en què estes persones, de forma aïllada o conjunta, tinguen la majoria del seu capital o dels drets de vot. En canvi, no afectarà en el supòsit en què el membre de l'òrgan de govern siga designat, en representació o promogut per la caixa, com administrador amb funcions executives en l'entitat bancària capçalera d'un sistema institucional de protecció.

2. D'acord amb el que preveu el paràgraf b) de l'article 34 i en l'article 41 del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell, els membres del Consell d'Administració i de la Comissió de Control de les caixes d'estalvis no podran ser administradors de més de quatre societats mercantils o entitats cooperatives, al marge del càrrec exercit en la caixa d'estalvis, i igualment s'hauran de computar els càrrecs ocupats com a representant persona física d'administradors persones jurídiques. En canvi, no es computaran els càrrecs exercits en societats en què els interessats, els seus cònjuges, ascendents o descendents, junts o separadament, siguen propietaris d'un nombre d'accions o participacions no inferior al quocient de dividir el total d'accions o participacions representatives de la xifra de capital social pel nombre d'administradors de cada societat. En tot cas, el nombre total de càrrecs d'administrador no serà superior a vuit, inclòs el càrrec exercit en la caixa d'estalvis. [13]

3. Als efectes del que disposen els paràgrafs b) i c) de l'article 19 del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell de la Generalitat, tindran la consideració d'intermediaris financers els següents: les entitats de crèdit, les empreses de servicis d'inversió, les institucions d'inversió col·lectiva i les seues societats gestores, les entitats de capital-risc i les seues societats gestores, les entitats gestores de fons de pensions, les entitats asseguradores i les societats de garantia recíproca, així com les societats de titulització i les gestores de fons de titulització. [14]

 

Article 8. Fusió per absorció de caixes

1. En el cas de fusions per absorció, podrà mantenir-se en els òrgans de la caixa absorbent una representació dels de l'absorbida, de forma transitòria i fins a la següent renovació parcial que s'hi efectue, d'acord amb els pactes de la fusió que, si s'escau, s'establesquen. En aquest supòsit, es procurarà no alterar els percentatges de representació que corresponguen a cadascun dels grups que corresponen els distints òrgans de govern.

2. Els estatuts de la caixa absorbent hauran de determinar la representació transitòria a què fa al·lusió l'apartat anterior.

 

Article 9. Vot de qualitat dels presidents

Els presidents dels òrgans de govern de les caixes d'estalvis, o els qui els substituesquen, tindran vot de qualitat en l'adopció dels acords d'aquests òrgans.

 

Article 10. Període de mandat [15]

1. El període de mandat dels membres dels òrgans de govern és de sis anys, i podran ser reelegits sempre que continuen complint els requisits establits en l'article 18 del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell de la Generalitat.

2. El període màxim de l'exercici del càrrec, de forma continuada o interrompuda, serà de 12 anys, siga quina siga la representació que s'exercisca, sense perjuí que, transcorreguts vuit anys des del cessament en el càrrec, podran ser novament elegits en la mateixa caixa d'estalvis, en les condicions establides legalment. A efectes del compliment del període màxim esmentat, es computarà el temps efectiu de l'exercici del càrrec en qualsevol òrgan de govern.

3. La renovació dels membres dels òrgans de govern, excepte els quotapartícips amb dret a assistir a l'Assemblea General, serà escomesa a parts iguals, cada tres anys, respectant sempre la proporcionalitat de les representacions que conformen els diferents òrgans de govern. [16]

 

Article 11. Suplències

1. Els suplents dels membres dels òrgans de govern, elegits en cada procés electoral, substituiran els titulars designats en el mateix procés, dins de cada grup de representació.

2. Els suplents esmentats accediran, si s'escau, al càrrec durant el període de mandat que reste a la persona a la qual substituesquen.

3. Fora del procés electoral, si es produïx alguna vacant en el Consell d'Administració o en la Comissió de Control, per a les quals no hi haja suplents, es podran efectuar nous nomenaments entre els consellers generals del grup de representació corresponent, en la forma prevista en el present decret, o entre els candidats proposats pels quotapartícips. No obstant això, si es produïx alguna vacant de conseller general en l'Assemblea General i no hi ha suplents, este lloc romandrà sense cobrir fins al procés electoral següent.

4. No s'admetran suplències transitòries ni puntuals, així com la delegació de vot, excepte per als representants dels quotapartícips. [17]

5. En cada procés electoral s'haurà d'elegir o designar igual nombre de suplents que de titulars en tots els òrgans de govern, llevat d'impossibilitat per insuficiència de candidats.

 

CAPÍTOL II. Dels processos electorals

 

Article 12. Constitució i funcions de la comissió electoral

1. La comissió de control, constituïda en comissió electoral, vetllarà per la transparència dels processos electorals i comprovarà l'adaptació a la normativa vigent dels actes que integren els processos d'elecció i designació dels membres dels òrgans de govern.

2. El conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública podrà nomenar un representant de la Generalitat Valenciana per a formar part de la Comissió Electoral mentre dure el procés de renovació parcial dels membres dels òrgans de govern, el qual assistirà a les reunions amb veu però sense vot, amb la finalitat de supervisar i assessorar en el desplegament del procés electoral. [18]

3. Els reglaments hauran d'especificar les funcions assignades a la comissió electoral. Seran delegables en el president aquelles funcions de la comissió que expressament s'establesquen amb aquest caràcter en els reglaments. S'exceptua de la possibilitat de delegació la resolució d'impugnacions.

4. La comissió electoral haurà de proposar a la Conselleria d'Economia i Hisenda [19] l'anul·lació o suspensió, total o parcial, del procés electoral, quan hi observe incompliments de la normativa aplicable o altre tipus d'irregularitats que afecten greument el desenvolupament del procés.

5. L'Institut Valencià de Finances, el conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública o, si escau, el Consell de la Generalitat Valenciana, aplicaran les sancions establertes en les lleis, en cas d'incompliment per la Comissió Electoral de les funcions que legalment o reglamentàriament tinga encomanades. [20]

 

Article 13. Funcionament de la comissió electoral

La comissió electoral es reunirà sempre que siga convocada pel president, a iniciativa pròpia o a petició d'un terç dels seus membres. Perquè en siga vàlida la constitució serà necessària l'assistència de la majoria dels seus components. Els acords de la comissió electoral s'adoptaran per majoria dels membres assistents.

 

Article 14. Circumscripcions electorals

1. El nomenament de consellers generals en representació d'impositors i corporacions s'efectuarà amb criteris de territorialitat mitjançant la delimitació de circumscripcions electorals.

Als efectes de la determinació de les circumscripcions electorals i de la distribució dels consellers generals entre les circumscripcions existents dins i fora del territori de la Comunitat Valenciana, es considerarà el nombre d'impositors i oficines, així com els depòsits captats per la Caixa d'Estalvis existents l'últim dia del semestre natural anterior a l'inici de cada procés electoral. [21]

2. En el territori de la Comunitat Valenciana, les circumscripcions electorals per a l'elecció i designació de representants d'impositors i corporacions coincidiran amb les demarcacions territorials que s'indiquen en l'annex del present decret, estes hauran de ser agrupades amb altres limítrofes quan en el seu àmbit no existisquen els suficients impositors o oficines, respectivament, que permeten aconseguir la dimensió mínima requerida en cada cas. No obstant això, es podrà preveure la determinació de circumscripcions electorals coincidents amb l'àmbit d'actuació territorial predominant de caixes d'estalvis integrades per mitjà de fusió, sempre que les dites circumscripcions no excedisquen de l'àmbit provincial.

Les oficines existents fora del territori de la Comunitat Valenciana s'agruparan en una sola circumscripció. No obstant això, les caixes d'estalvis podran proposar l'existència de més circumscripcions electorals, sempre que l'agrupació d'estes oficines puga justificar-se per raons d'afinitat econòmica, històrica, cultural o d'un altre tipus, que, en tot cas, hauran de ser avaluades per l'Institut Valencià de Finances. [22]

3. Per a la designació dels representants de la Generalitat, s'establiran dues circumscripcions electorals: una, el territori de la Comunitat Valenciana i, una altra, la resta de territoris on les caixes d'estalvis tinguen oficines obertes. No obstant això, les caixes d'estalvis podran proposar a l'Institut Valencià de Finances, per a la seua avaluació, l'existència de més circumscripcions electorals fora del territori de la Comunitat Valenciana, sempre que coincidisquen amb l'àmbit d'actuació territorial predominant de caixes d'estalvis integrades per mitjà de fusió. [23]

4. La Comissió de Control aprovarà la configuració de les circumscripcions electorals d'acord amb el que estableixen els apartats anteriors, que s'hauran de sotmetre a l'autorització de l'Institut Valencià de Finances; l'autorització s'entendrà concedida si no hi hagués recaigut resolució expressa en el termini de set dies des de la recepció de la sol·licitud. Una vegada obtinguda la preceptiva autorització administrativa, les caixes publicaran aquestes circumscripcions en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb una antelació mínima de tres dies respecte a l'inici de cada procés electoral.

El reglament contindrà els criteris a seguir per la Comissió de Control en la determinació de les circumscripcions electorals. [24]

 

Article 15. Candidatures

1. Totes les eleccions que s'efectuen per a determinar els membres dels òrgans de govern es duran a terme mitjançant candidatures, les quals es presentaran en llistes tancades formades per un nombre de candidats igual a la suma de titulars i suplents a elegir. En cas d'insuficiència de candidats aquestes llistes podran contenir un nombre menor, que no serà inferior al de titulars a elegir.

2. L'elecció dels candidats s'efectuarà pel mateix ordre establert en la candidatura, mitjançant el sistema proporcional.

3. Cada elector tindrà dret a votar una sola candidatura.

4. Per determinar el nombre de candidats elegits de cada llista es multiplicarà el percentatge que representen els vots obtinguts per cada candidatura sobre el total de vots vàlids escrutats pel nombre de membres titulars a elegir. En el cas que s'obtinguen decimals s'arrodonirà per defecte la xifra obtinguda i s'ordenaran els decimals de major a menor, assignant pe: aquest ordre la resta. En cas d'igualtat de la part decimal es proclamarà el candidat de major edat.

5. Es consideraran suplents aquelles persones que, en cada candidatura, figuren a continuació dels titulars elegits i en un nombre igual al d'estos. No obstant això, com a opció alternativa, també es podrà assignar a cada membre titular de la candidatura un suplent, que serà el que el substituïsca en cas de vacant. [25]

6. Les vacants que es produesquen entre els membres dels òrgans de govern es cobriran pels suplents que resulten de la mateixa candidatura i per l'ordre establert en aquesta.

 

Article 16. Calendari electoral

1. El president de la Comissió de Control, a instància del Consell d'Administració, convocarà sessió constituent de la Comissió Electoral que marcarà l'inici del procés d'elecció i designació dels membres dels òrgans de govern. En aquesta sessió s'aprovarà el calendari electoral, que se sotmetrà a la conformitat de l'Institut Valencià de Finances en el termini de tres dies comptats a partir de la realització, la qual s'entendrà concedida si aquest no formula cap objecció en el termini de set des de la recepció. Si el Consell d'Administració no ha acordat l'inici del procés electoral quatre mesos abans de l'acabament del mandat dels membres dels òrgans de govern, l'Institut Valencià de Finances podrà instar la Comissió de Control perquè inicie aquesta procés. [26]

2. El calendari haurà de detallar la totalitat dels actes que integren els processos electorals, i preveure els terminis per a la formulació de possibles impugnacions. Des de l'inici del procés electoral fins l'acabament no podrà transcórrer un termini superior a quatre mesos, llevat impossibilitat manifesta que, en tot cas, serà avaluada per la Conselleria d'Economia i Hisenda. [27]

3. Qualsevol modificació del calendari electoral haurà de sotmetre's a la conformitat de la Conselleria d'Economia i Hisenda [28], aquesta s'entendrà concedida si en el termini de tres dies des de la recepció no es formula cap objecció.

4. Només seran admissibles aquelles designacions de membres dels òrgans de govern que siguen comunicades a la comissió electoral amb les formalitats legals i en els terminis previstos en el calendari electoral.

 

Article 17. Sorteigs i eleccions

1. Els sorteigs i eleccions que es realitzen per a determinar els membres que han de compondre els òrgans de govern s'efectuaran davant notari i amb l'assistència del President de la comissió electoral o d'un altre membre d'aquesta en qui delegue. El notari n'alçarà acta del desenvolupament d'acord amb les prescripcions de la legislació notarial.

2. La realització dels sorteigs i eleccions relatius als representants dels impositors serà anunciada amb una antelació mínima de tres dies en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. [29]

 

Article 18. Òrgans competents per resoldre impugnacions [30]

1. Per a la resolució de les possibles impugnacions, relatives als successius actes corresponents als processos electorals, serà competent, en primera instància, la Comissió Electoral i, en segona i definitiva instància, una Comissió Delegada de l'Assemblea General.

Entre processos electorals, la Comissió de Control serà l'òrgan competent per a resoldre, en primera instància, les impugnacions relatives al nomenament i cessament dels membres dels òrgans de govern. La Comissió Delegada de l'Assemblea General serà competent en segona i definitiva instància.

A estos efectes, l'Assemblea General, en la qual s'incorporen els consellers generals elegits en el procés electoral, haurà de designar els membres que integraran la seua Comissió Delegada.

2. En les resolucions que dicte la Comissió Delegada de l'Assemblea General no podran participar els membres d'esta que siguen part recurrent, ni les persones que puguen resultar afectades per la dita resolució.

3. La Comissió Delegada de l'Assemblea General haurà de proposar a l'Institut Valencià de Finances l'anul·lació o suspensió, total o parcial, del procés electoral, si, com a conseqüència d'una impugnació de la qual entenga la Comissió Delegada, observa incompliments de la normativa aplicable o un altre tipus d'irregularitats que afecten greument el desenrotllament del procés electoral.

 

Article 19. Composició i forma d'elecció de la comissió delegada

1. La comissió delegada de l'assemblea general, a què fa referència l'article anterior, estarà integrada pel mateix nombre de membres que el consell d'administració i tindrà idèntica distribució entre els diferents grups.

2. El nomenament dels membres de la comissió delegada, i dels seus suplents, i l'elecció dels càrrecs d'aquesta comissió, s'efectuarà pel mateix procediment que l'establert per al consell d'administració, la designació no podrà recaure en els membres de la comissió de control.

 

Article 20. Terminis per a impugnar [31]

Els reglaments hauran d'especificar els terminis per a interposar i resoldre, en primera i segona instància, els recursos contra els actes electorals susceptibles d'impugnació. A estos efectes, el termini mínim per a la presentació d'impugnacions serà de dos dies comptats a partir de la realització de l'acte objecte d'impugnació.

 

Article 21. Persones legitimades per a impugnar

Estan legitimades per a impugnar els actes electorals els qui resulten directament afectats per aquests.

 

CAPÍTOL III. Assemblea general

 

Secció primera. Composició de l'assemblea general

 

Article 22. Nombre de consellers generals [32]

1. El nombre de consellers generals estarà en funció dels actius totals a 31 de desembre de l'exercici immediatament anterior. A este efecte, es fixa l'escala següent:

 

Actius totals

Nombre de

(milions d'euros)

Consellers

Fins a 5.000

50-100

Més de 5.000

120-200

 

2. En el supòsit que es produesca una variació dels actius totals que implique una modificació del nombre de consellers generals basant-se en l'escala establerta en l'apartat anterior, l'ajust corresponent es realitzarà en la renovació parcial que s'efectue després de la variació esmentada.

 

Article 23. Aplicació de percentatges [33]

Per a l'obtenció del nombre de membres de cada grup de representació en l'Assemblea General, s'aplicaran els percentatges establits en l'article 24 del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell, al nombre total de consellers generals, prenent com a resultat la part sencera i els dos primers decimals. A cada grup de representació se li assignarà, en principi, un nombre de membres igual a la part sencera obtinguda. L'assignació dels llocs restants, si és el cas, s'efectuarà adjudicant un lloc a cada un dels grups de representació, ordenats segons criteri descendent de la part decimal. En cas d'igualtat, els ajustos s'aconseguiran establint l'ordre següent de prioritat entre els grups representats en l'Assemblea General: impositors, Generalitat, corporacions municipals, personal, entitat fundadora, si és el cas, i altres entitats representatives d'interessos col·lectius.

 

Secció primera bis. Consellers generals representants
de la Generalitat Valenciana [34]

 

Article 23 bis. Procediments de designació i termini de comunicació [35]

1. Els consellers generals representants de la Generalitat, així com els seus suplents, seran nomenats per les Corts Valencianes. La designació es realitzarà, atenent criteris de territorialitat, entre persones de reconeguda competència, prestigi i experiència en l'àrea de l'economia i les finances, que tinguen la seua residència habitual en les circumscripcions corresponents. No obstant això, per a les caixes d'estalvis que no excedisquen l'àmbit d'actuació de la Comunitat Valenciana, es requerirà que els consellers designats tinguen la residència habitual en la seua zona d'activitat.

2. La distribució dels consellers generals representants de la Generalitat, entre les circumscripcions electorals determinades segons l'apartat 3 de l'article 14 del present decret, es durà a terme en proporció al nombre d'oficines existents en cada circumscripció, ponderat per la corresponent ratio de dipòsits per habitant.

3. La Comissió Electoral sol·licitarà a les Corts Valencianes la comunicació dels nomenaments que corresponguen, indicant el termini establit a l'efecte en el calendari electoral.

 

Secció segona. Consellers generals representants dels impositors

 

Article 24. Requisits [36]

1. A més dels requisits establits per a qualsevol membre d'un òrgan de govern, en l'article 18 del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell, els consellers generals representants d'impositors, així com els compromissaris, hauran de mantindre la condició d'impositors mentre exercisquen este càrrec i tindre una antiguitat superior a dos anys en el moment de l'elecció, així com haver mantingut, en el semestre natural anterior a l'inici del procés electoral, un nombre mínim de 50 anotacions en comptes, o bé haver mantingut en el mateix període un saldo mitjà en comptes no inferiors a 500 euros. [37]

2. Els reglaments hauran de recollir els supòsits d'obertura de diversos comptes en una sucursal o en diferents sucursals, a fi que cada impositor participe en els processos electorals per un sol compte.

 

Article 25. Circumscripcions electorals per a l'elecció de representants d'impositors

1. En cada circumscripció electoral, que es determine en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, haurà d'existir un nombre d'impositors igual o superior al quocient de dividir el total d'impositors de la Caixa d'Estalvis per la meitat dels consellers generals d'este grup de representació. [38]

2. Amb caràcter excepcional, podrà existir alguna circumscripció que no complesca el criteri establert en l'apartat anterior, sempre que sorgesca com a conseqüència d'algun procés de fusió. En aquest cas, en cada procés de renovació parcial es designaran quinze compromissaris per aquesta circumscripció. [39]

 

Article 26. Designació de compromissaris

1. En cada procés electoral s'elaborarà una relació dels impositors de la caixa d'estalvis que complisquen, almenys, els requisits establits en l'article 18, paràgrafs a) i b), del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell de la Generalitat, així com els requisits d'antiguitat, nombre d'anotacions o saldo mitjà en compte mencionats en l'apartat 1 de l'article 24 del present decret. [40]

2. La relació estarà a disposició dels impositors en les oficines de la caixa, i s'haurà de fer publicitat de la seua existència, almenys, en un dels diaris de major difusió del seu àmbit d'actuació, i haurà d'especificar el termini per a impugnar durant el qual els impositors podran formular reclamacions. Una vegada resoltes les reclamacions formulades, si s'escau, la comissió electoral elaborarà la llista definitiva.

3. La designació de Compromissaris s'efectuarà mitjançant sorteig públic, per circumscripcions electorals i davant de Notari. El nombre total de Compromissaris serà el resultant de multiplicar per quinze el nombre de consellers generals representants d'Impositors a elegir en cada renovació parcial.

Quan la Caixa d'Estalvis tinga obertes oficines fora del territori de la Comunitat Valenciana, el nombre de consellers generals representants d'Impositors a elegir es distribuirà, en proporció a la xifra de depòsits captats, entre el territori de la Comunitat Valenciana i la resta.

En el cas que la Caixa d'Estalvis s'haguera acollit al que disposa el segon paràgraf de l'apartat 2 de l'article 14 del present Decret, el nombre de consellers generals que corresponga a l'àmbit territorial de fora de la Comunitat Valenciana es repartirà entre les diferents circumscripcions electorals existents en el dit àmbit, considerant-se l'efecte agrupades totes les que pertanguen a una mateixa Comunitat Autònoma.

El nombre de consellers generals, o el seu equivalent de Compromissaris, que corresponga a la Comunitat Valenciana es distribuirà entre les circumscripcions electorals determinades en este àmbit territorial, en funció dels Impositors existents en cada circumscripció, una vegada deduït d'estes xifres el nombre d'Impositors i Compromissaris corresponents a les circumscripcions previstes en l'apartat 2 de l'article anterior. Pel mateix procediment seran designats igual nombre de suplents de Compromissaris. [41]

4. La comissió electoral notificarà a cadascun dels compromissaris la seua designació com tal, i s'entendrà que accepta si no renuncia de forma expressa. Aquesta comissió, una vegada realitzades les substitucions necessàries, elaborarà una llista de compromissaris, que, una vegada resoltes les reclamacions que es formulen, s'elevarà a definitiva.

5. La comissió electoral facilitarà a qualsevol compromissari que ho sol·licite una relació de les direccions corresponents als compromissaris que integren la llista definitiva.

 

Article 27. Candidatures

1. Les candidatures es presentaran a la comissió electoral per la persona que encapçala la llista, en el lloc i el termini establerts en el reglament.

2. Junt a cada candidatura haurà de figurar l'acceptació dels candidats i la seua declaració que no formen part de cap altra candidatura, i que coneixen i reuneixen tots els requisits legalment exigits per a accedir a la condició de Conseller general representant d'impositors.

3. Els Reglaments de les Caixes d'Estalvis preveuran la presentació de candidatures per circumscripcions electorals o en llista única. En este últim supòsit, perquè una candidatura siga acceptada per la Comissió Electoral haurà d'integrar, almenys, un Compromissari designat en cada una de les circumscripcions electorals. Aquesta representació tindrà caràcter preferent, havent d'ocupar els primers llocs de la llista, relacionats en orde decreixent segons el nombre d'Impositors existents en la circumscripció d'origen.

No obstant l'indicat en el paràgraf anterior, quan una Caixa d'Estalvis haja optat en el seu Reglament per la modalitat de llista única i tinga així mateix reconegudes circumscripcions electorals a les que fa referència l'incís final del primer paràgraf de l'apartat 2 de l'article 14 del present Decret, cada una d'estes circumscripcions podrà elegir els consellers que proporcionalment li corresponga, d'entre els Compromissaris d'estes.

Així mateix, en el cas que la Caixa d'Estalvis tinga oberta oficines fora del territori de la Comunitat Valenciana i haja optat per la modalitat de llista única, el Reglament haurà d'arbitrar el procediment que propicie l'elecció dels consellers generals que corresponguen al dit àmbit territorial, en funció de la xifra de depòsits. [42]

4. Si, a judici de la comissió electoral, una candidatura presenta alguna deficiència, el President d'aquella ho comunicarà al cap de llista perquè, en el termini de dos dies, l'esmenen. En el cas que no s'esmene en aquest termini quedarà anul·lada la candidatura.

5. La proclamació de candidatures per part de la comissió electoral podrà ser objecte d'interposició de recursos. Entre la data de resolució d'aquests en segona i definitiva instància, si s'escau, per part de la corresponent comissió delegada de l'assemblea general i la data de realització de l'elecció dels consellers generals en representació d'impositors, hauran de transcórrer, almenys, dos dies.

 

Article 28. Elecció representants dels impositors

L'elecció de consellers generals representants dels impositors s'efectuarà per mig d'un acte únic en el domicili social de la caixa d'estalvis, mitjançant votació personal i secreta dels compromissaris. No obstant això, la Comissió Electoral podrà sol·licitar a l'Institut Valencià de Finances la seua realització en llocs distints per raons justificades. [43]

 

Secció tercera. Consellers generals representants
de les corporacions municipals

 

Article 29. Circumscripcions electoral s pera la designació de representants de corporacions.

1. Els municipis, on les caixes d'estalvis tinguen oberta alguna oficina, es distribuiran per circumscripcions electorals, d'acord amb el que estableix l'apartat 2 de l'article 14 d'aquest decret.

2. En cada circumscripció electoral, que es determine en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, haurà d'existir un nombre d'oficines igual o superior al quocient de dividir el total d'oficines de la Caixa d'Estalvis pel nombre de consellers generals d'este grup de representació. [44]

3. Amb caràcter excepcional, podrà existir alguna circumscripció en l'àmbit territorial de la qual no concórreguen oficines suficients per a obtenir representació, sempre que es done el supòsit i les condicions previstes en l'apartat 2 de l'article 25 d'aquest decret. En aquest cas, se li assignarà un sol representant.

 

Article 30. Assignació de representants per circumscripció i municipi

Per a l'assignació de representants a les distintes circumscripcions i municipis s'observaran les regles següents:

1. Obtenció del nombre de consellers generals per circumscripció electoral.

1.1. Quan la Caixa d'Estalvis tinga obertes oficines fora del territori de la Comunitat Valenciana, el nombre de consellers generals es distribuirà, en proporció a la xifra de depòsits captats, entre el territori de la Comunitat Valenciana i la resta; en el supòsit previst en l'apartat 4 de l'article 34 del present Decret, del nombre de consellers generals es deduirà, prèviament, el nombre de consellers assignats a corporacions locals per les persones o entitats fundadores.

En el cas que la Caixa d'Estalvis s'haguera acollit al que disposa el segon paràgraf de l'apartat 2 de l'article 14 del present Decret, el nombre de consellers generals que corresponga a l'àmbit territorial de fora de la Comunitat Valenciana es repartirà entre les diferents circumscripcions electorals existents en el dit àmbit, considerant-se l'efecte agrupades totes les que pertanguen a una mateixa Comunitat Autònoma.

1.2. El nombre de consellers generals que corresponga a la Comunitat Valenciana es distribuirà entre les circumscripcions electorals determinades en este àmbit territorial, en funció del nombre d'oficines existents en cada circumscripció, una vegada deduït en estes xifres el nombre de consellers generals i d'oficines corresponents a les circumscripcions previstes en l'apartat 3 de l'article anterior, prenent-se com resultat la part sencera i els dos primers decimals, sent adjudicat en principi a cada circumscripció electoral un nombre de consellers generals igual a la part sencera. Per a completar l'assignació, s'ordenaran les circumscripcions electorals segons criteri descendent de la part decimal i, en cas d'igualtat, de major a menor nombre d'habitants de dret del conjunt de municipis que, tenint oficines obertes en el seu terme, formen part de la circumscripció electoral, adjudicant un Conseller General a cada una d'elles per l'orde indicat. A l'efecte, es prendran les dades de l'últim cens o padró oficial elaborat per l'organisme competent. [45]

1.3. La suma dels nombres de consellers per circumscripció obtinguts segons 1.1 i 1.2 serà el nombre total de consellers que corresponga a cada circumscripció electoral.

2. Obtenció del nombre de consellers generals per municipi.

2.1. Es dividirà el nombre de consellers generals que haja correspost a cada circumscripció electoral pel nombre d'oficines que hi ha. Aquest quocient es multiplicarà pel nombre d'oficines obertes en cada municipi d'aquesta circumscripció, i s'adjudicarà a cadascun d'ells un nombre de consellers generals igual a la part entera de la xifra obtinguda.

2.2. El nombre de consellers pertanyents a una circumscripció que no haja estat assignat als municipis que la componen, segons el sistema establert en 2.1., s'adjudicarà fins a completar el nombre total de consellers d'aquesta circumscripció, pels procediments que a continuació es descriuen:

2.2.1. En el supòsit que a tots els municipis, on hi ha oficina oberta, els ha correspost, almenys, un conseller general, aquests municipis s'ordenaran en funció dels dos dígits decimals obtinguts segons l'apartat 2.1., en ordre decreixent i, en cas d'igualtat de la part decimal, de major a menor nombre d'habitants de dret, assignant u conseller a cada municipi per l'ordre indicat.

2.2.2. En el supòsit que algun dels municipis de la circumscripció, amb oficina oberta en el seu terme, no hagués obtingut representació segons l'apartat 2.1., el nombre de consellers generals de la circumscripció pendent d'assignar s'adjudicarà, exclusivament entre aquests municipis, d'un en un per ordre de torn. Amb aquesta finalitat, els municipis de la circumscripció als quals no se'ls hagués assignat cap conseller general es detallaran per ordre decreixent d'oficines i, en cas d'igualtat del seu nombre, s'ordenaran de major a menor nombre d'habitants de dret. En aquest supòsit, el torn anirà corrent en les successives renovacions parcials.

 

Article 31. Procediment de designació de representants per corporacions

El nomenament dels representants que corresponga a cada corporació Municipal es realitzarà directament per aquesta d'acord amb les seues normes internes de funcionament.

 

Article 32. Termini comunicació designació

Amb el fi de poder resoldre les possibles impugnacions, les corporacions municipals hauran de comunicar a la comissió electoral la designació dels seus representants almenys quinze dies abans de la realització de l'assemblea general en què es produesca la seua incorporació, es podrà ampliar aquest termini en el calendari electoral a què fa referència l'article 16 d'aquest decret. [46]

 

Secció quarta. Consellers generals representants
de les persones o entitats fundadores

 

Article 33. Procediment de designació de representants de persones o entitats fundadores

1. Els consellers generals representants de les persones o entitats fundadores, i els seus suplents, seran nomenats directament per aquestes d'acord amb les seues normes internes de funcionament.

2. Es consideraran persones o entitats fundadores de les caixes d'estalvis les que estiguen identificades així en els estatuts.

 

Article 34. Cessió de representants a corporacions locals [47]

1. Dins dels dos mesos anteriors a l'inici del procés electoral, la Comissió de Control es dirigirà a les persones o entitats fundadores comunicant-los la facultat que els atorga l'apartat 3 de l'article 24 del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell de la Generalitat.

2. Les persones o entitats fundadores, que es proposen exercir la dita facultat, ho comunicaran a la Comissió de Control en el termini màxim de 15 dies comptat des de la recepció de la comunicació a què es referix l'apartat anterior, i hauran d'expressar les corporacions locals designades, que no podran ser fundadores d'altres caixes d'estalvis en el seu àmbit d'actuació.

3. La designació de les persones que hagen de representar les dites corporacions locals serà acordada per estes segons les seues respectives normes de funcionament intern. Esta designació haurà de ser comunicada a la Comissió Electoral almenys 15 dies abans de la realització de l'Assemblea General en la qual hagen d'incorporar-se, als efectes de resoldre les possibles impugnacions, el dit termini es podrà ampliar en el calendari electoral a què es referix l'article 16 del present decret.

4. En el cas que alguna persona o entitat fundadora de naturalesa privada decidisca exercir la facultat referida en l'apartat 1 del present article, el nombre de consellers que s'assigne a corporacions locals es deduirà del corresponent al grup de representació de corporacions municipals. En este cas, la dita deducció s'assignarà proporcionalment entre els grups de representació d'impositors i empleats, en relació amb els percentatges establits legalment per a cada u d'ells.

 

Article 35. Representació de l'entitat fundadora en cas de fusió

1. A l'efecte del que estableix l'apartat cinc de l'article 13 de la Llei 1/1990, de 22 de febrer, la dimensió econòmica es determinarà basant-se en el volum dels actius totals que figuren en els balanços que aproven les assemblees generals que hagen d'acordar la fusió.

2. La representació que s'assigne a cada entitat fundadora, dins del percentatge corresponent a aquest grup, haurà de ser acordada en els oportuns pactes de fusió i determinada en els estatuts de la caixa d'estalvis resultant de la fusió.

3. Cada entitat fundadora haurà de tindre, almenys, un representant en l'Assemblea General. [48]

 

Secció cinquena. Consellers generals representants del personal

 

Article 36. Procediment d'elecció i requisits

1. Els consellers generals representants del personal seran elegits pels representants legals dels empleats, entre el personal fix en plantilla, i hauran de tenir, com a mínim, una antiguitat de dos anys a la data de l'inici del procés electoral.

2. Per tal de resoldre les possibles impugnacions, l'elecció dels representants del personal haurà de ser comunicada a la comissió electoral amb una antelació de quinze dies, almenys, a la realització de l'assemblea general en què es produesca la seua incorporació, es podrà ampliar aquest termini en el calendari electoral a què fa referència l'article 16 d'aquest decret. [49]

 

Article 37. Accés dels empleats pel grup de corporacions

1. A l'efecte del que estableix l'apartat un de l'article 26 del text refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Govern Valencià, els empleats podran accedir, amb caràcter excepcional, a l'Assemblea General pel grup de corporacions municipals. Per a aquest nomenament serà requisit indispensable que l'empleat tinga la seua residència habitual en el terme municipal de la corporació que el designa. [50]

2. La proposta de nomenament excepcional haurà de dur adjunt un informe de la corporació que justifique aquesta excepcionalitat, currículum vitae de la persona interessada, i certificat que acredite els requisits esmentats en l'apartat anterior.

 

Secció quinta bis. Consellers generals representants d'altres entitats representatives d'interessos col·lectius. [51]

 

Article 37 bis. Procediment de designació [52]

1. Els consellers generals representants del grup d'altres entitats representatives d'interessos col·lectius, així com els seus suplents, seran nomenats per estes d'acord amb les seues normes internes de funcionament.

2. Els estatuts de cada caixa d'estalvis determinaran la relació d'entitats amb dret a designar consellers generals, o establiran un procediment que permeta determinar, per mitjà d'un sistema rotatori, estes entitats en cada procés electoral.

3. En tot cas, les caixes d'estalvis procuraran donar prioritat a aquelles entitats l'àmbit d'actuació territorial de les quals coincidisca amb el de les comunitats autònomes originàries de cada caixa.

 

Secció sisena. Funcionament de l'assemblea general

 

Article 38. Ordre del dia de les assemblees generals

1. La primera assemblea general ordinària anual haurà d'incloure, almenys, en l'ordre del dia l'aprovació, si s'escau, de la gestió del consell d'administració, de la memòria, el balanç anual, el compte de resultats, la proposta d'aplicació d'excedents, el pressupost de l'obra benèfica social i la liquidació del corresponent a l'exercici anterior.

2. Les línies generals del pla d'actuació per a cada exercici seran definides en l'assemblea general ordinària que es realitze en el segon semestre de l'any anterior.

3. En les assemblees generals només podran tractar-se els assumptes inclosos en l'ordre del dia, excepció feta de qualsevol altre assumpte que, estant present tots els consellers generals i, si és el cas, tots els quotapartícips amb dret a assistir-hi, presents o representats, es decidira tractar per unanimitat.

4. Quinze dies abans, com a mínim, de la realització de qualsevol Assemblea General, quedarà depositada en el domicili social, a disposició dels consellers generals, així com dels quotapartícips amb dret a assistir-hi, la documentació relativa als assumptes a tractar en la sessió. [53]

 

Article 39. Convocatòria d'assemblees generals ordinàries

1. Les assemblees generals hauran de ser convocades per acord del consell d'administració, mitjançant anunci publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb quinze dies d'antelació com a mínim a la realització. També haurà de publicar-se en, almenys, un dels diaris de major difusió de la zona d'actuació de la caixa d'estalvis i en el Butlletí Oficial del Registre Mercantil. La convocatòria expressarà la data, el lloc, l'hora i l'ordre del dia i la data, el lloc i l'hora de reunió en segona convocatòria.

2. Entre l'acord del consell i la realització de l'assemblea no podrà transcórrer més de dos mesos.

 

Article 40. Convocatòria d'assemblees generals extraordinàries

1. L'Assemblea General extraordinària serà convocada pel Consell d'Administració, per pròpia iniciativa o a petició de persones que tinguen un mínim d'un terç dels drets de vot en l'Assemblea General, o per acord de la Comissió de Control. En els dos últims casos, l'acord del Consell es prendrà dins del terme de set dies a partir de la presentació de la petició, la qual haurà d'expressar l'ordre del dia de la sessió. [54]

2. Entre l'acord del Consell d'Administració i la realització de l'Assemblea General Extraordinària no podrà transcórrer més d'un mes de termini, excepte en el cas que l'Assemblea siga convocada per pròpia iniciativa del Consell d'Administració, en què el dit termini serà de dos mesos. [55]

3. Les altres requisits de convocatòria seran els previstos en l'apartat 1 de l'article 39 d'aquest decret.

 

Article 41. Actes

Els acords adoptats en l'assemblea general es faran constar en acta, que podrà ser aprovada en acabar la reunió per la mateixa assemblea general o pel President i dos Interventors designats per aquesta, en un termini màxim de quinze dies. Aquesta acta tindrà força executiva a partir de la data de l'aprovació.

 

CAPÍTOL IV. Consell d'administració

 

Secció primera. Composició del consell d'administració

 

Article 42. Nombre de membres

1. El nombre de membres del Consell d'Administració estarà en funció dels actius totals a 31 de desembre de l'exercici immediatament anterior. A este efecte, es fixa l'escala següent: [56]

 

Actius totals

Nombre de

(milions d'euros)

Vocals

Fins a 5.000

10-15

Més de 5.000

13-20

 

2. En el supòsit que es produesca una variació dels Actius Totals que implique una modificació del nombre de vocals del consell d'Administració basant-se, en l'escala establerta en l'apartat anterior, es realitzarà l'ajust corresponent en la renovació parcial que s'efectue després de la variació esmentada.

3. Quan una caixa d'estalvis es trobe en el primer dels intervals indicats en l'apartat 1 anterior, el límit màxim de vocals, a què fa referència el segon paràgraf de l'article 31 del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell, serà de 19. [57]

 

Article 43. Criteris d'assignació de representants a cada grup [58]

Per a l'assignació de vocals als diferents grups de representació, serà d'aplicació el criteri establit per a l'Assemblea General en l'article 23 del present decret. No obstant això, en aquelles caixes d'estalvis que tinguen reconegudes entitats fundadores de naturalesa pública i privada com a conseqüència d'operacions de fusió, si l'elecció d'un representant d'una entitat fundadora de naturalesa pública origina un excés sobre la limitació establida en l'apartat 2 de l'article 24 del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell de la Generalitat, el grup de corporacions municipals vorà reduïda la seua participació en un representant, el qual s'assignarà al grup d'impositors.

 

Secció segona. Procediment i condicions per a l'elecció
de vocals del consell d'administració

 

Article 44. Condició d'accés [59]

A fi de permetre la renovació parcial a parts iguals, en cada procés electoral només podran ser candidats a vocals del Consell d'Administració els consellers generals que s'hagen incorporat com a conseqüència d'este a l'Assemblea General. S'exceptua d'esta limitació l'accés al Consell de terceres persones que no siguen consellers generals, així com dels representants de quotapartícips.

 

Article 45. Elecció de vocals del Consell

En l'assemblea general en la qual s'incorporen els nous consellers generals s'elegiran les persones que hagen de formar part del Consell d'Administració. [60]

 

Secció tercera. Funcionament del consell d'administració

 

Article 46. Periodicitat de les reunions

El consell d'administració es reunirà totes les vegades que calga per a la realització de les seues funcions. En qualsevol cas, es reunirà amb la periodicitat mínima que establesquen els estatuts.

 

Article 47. Convocatòria

1. La convocatòria i la presidència de les reunions del consell d'administració correspon al President i, si no n'hi ha o en absència seua, als Vice-presidents per l'ordre de substitució que establesquen els estatuts; si no n'hi ha o en absència seua, correspondrà al vocal de més edat.

2. El President, o qui n'exercesca les funcions, està obligat a convocar amb caràcter extraordinari el consell d'administració a petició d'un terç, almenys, dels seus membres. La petició de realització del Consell ha de contenir, per a ser atesa, l'ordre del dia de la convocatòria.

3. La convocatòria ha de ser cursada en condicions que permeten assegurar-ne la recepció per tots els vocals amb dos dies d'antelació, com a mínim, a la realització de la sessió. No obstant això, els estatuts podran preveure un termini inferior per a situacions excepcionals.

4. Només podran ser tractats en la sessió del consell d'administració els assumptes inclosos en l'ordre del dia de la convocatòria, a excepció d'aquells que, si estan presents tots els membres del Consell, es decidís tractar per unanimitat.

 

Article 48. Validesa de les reunions

Perquè es constituesca vàlidament el Consell, serà necessària l'assistència a la reunió de la majoria dels seus membres, llevat els supòsits en què els estatuts exigesquen una assistència major.

 

Article 49. Proposta de suspensió de l'eficàcia dels acords del consell d'administració

1. Els acords adoptats pel consell d'administració i les seues Comissions delegades, si n'hi ha, es faran constar en acta, la còpia de la qual, diligenciada com cal es traslladarà al President de la comissió de control en un termini màxim de deu dies des de la realització de la sessió corresponent.

2. Una vegada rebudes les còpies de les actes, la comissió de control tindrà un termini màxim d'un mes per a elevar les propostes a què es refereix el punt e) de l'apartat u de l'article 42 de la Llei 1/1990, de 22 de febrer. Simultàniament a l'elevació d'aquestes propostes es requerirà del consell d'administració la convocatòria d'assemblea general Extraordinària. La Conselleria d'Economia i Hisenda [61] resoldrà en el termini d'un mes sobre la suspensió de l'eficàcia dels acords del Consell.

 

Secció quarta. President executiu

 

Article 50. President executiu

1. El Consell d'Administració, amb el vot favorable de, si més no, la majoria absoluta dels seus membres, podrà atorgar funcions executives al seu president, per un període determinat que, en tot cas, no serà superior a la duració del seu mandat, sempre que es donen les condicions següents:

a) Que la gestió i administració de la caixa d'estalvis faça convenient esta atribució de funcions. Amb este fi, haurà de presentar-se davant de l'Institut Valencià de Finances la proposta corresponent, que haurà d'estar suficientment justificada, i adjuntar-hi la distribució de funcions entre el president i el director general. L'Institut, ponderant les circumstàncies concurrents, resoldrà expressament l'autorització o denegació de la proposta.

b) Que tinga la capacitat, preparació tècnica i experiència suficient per a la realització de les funcions assignades. [62]

2. Totes les percepcions econòmiques a rebre pel President executiu, tinguen caràcter periòdic o extraordinari, seran fixades pel consell d'administració i ratificades, si s'escau, per l'assemblea general de la caixa.

3. L'exercici del càrrec de president executiu requerix dedicació exclusiva i serà, per tant, incompatible amb qualsevol activitat retribuïda tant de caràcter públic com privat, excepte l'administració del propi patrimoni i aquelles activitats que exercisca en representació o promogut per la caixa. En este últim cas, els ingressos que obtinga, diferents de dietes d'assistència a consells d'administració o semblants, s'hauran de cedir a la caixa per compte de la qual realitza la dita activitat o representació. [63]

 

CAPÍTOL V. Comissió de Control

 

Secció primera. Composició de la comissió de control

 

Article 51. Nombre de membres de la Comissió i criteris d'assignació de representants a cada grup [64]

1. El nombre de membres de la Comissió de Control estarà en funció dels actius totals a 31 de desembre de l'exercici immediatament anterior. A este efecte, es fixa l'escala següent: [65]

 

Actius totals

Nombre de

(milions d'euros)

comissionats

Fins a 5.000

5-10

Més de 5.000

8-13

 

2. En el cas que es produïsca una variació dels actius totals que implique una modificació del nombre de membres de la Comissió de Control, segons l'escala establida en l'apartat anterior, es realitzarà l'ajust corresponent en la renovació parcial que s'efectue després de la mencionada variació.

3. Per a l'assignació de comissionats als diferents grups de representació, serà d'aplicació el criteri establit per a l'Assemblea General en l'article 23 del present decret. No obstant això, en aquelles caixes d'estalvis que tinguen reconegudes entitats fundadores de naturalesa pública i privada com a conseqüència d'operacions de fusió, si l'elecció d'un representant d'una entitat fundadora de naturalesa pública origina un excés sobre la limitació establida en l'apartat 2 de l'article 24 del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell de la Generalitat, el grup de corporacions municipals vorà reduïda la seua participació en un representant, el qual s'assignarà al grup d'impositors.

4. Quan una caixa d'estalvis es trobe en el primer dels intervals indicats en l'apartat 1 anterior, el límit màxim de comissionats, a què fa referència el segon paràgraf de l'apartat 2 de l'article 39 del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell, serà de 12. [66]

 

Secció segona. Procediment i condicions per a l'elecció de Comissionats

 

Article 52. Condició d'accés [67]

A fi de permetre la renovació parcial a parts iguals, en cada procés electoral només podran ser candidats a membres de la Comissió de Control els consellers generals que s'hagen incorporat com a conseqüència d'este a l'Assemblea General. S'exceptua d'esta limitació l'accés a la Comissió dels representants dels quotapartícips.

 

Article 53. Elecció dels membres de la comissió [68]

En l'Assemblea General en què s'incorporen els nous consellers generals es procedirà a l'elecció de les persones que hagen de formar part de la Comissió de Control.

 

Secció tercera. Funcionament de la comissió de control

 

Article 54. Convocatòria, quòrum d'assistència i actes

Les matèries relatives a la convocatòria de la comissió de control, validesa de les seues reunions i actes es regiran pel que estableixen els articles 47.a 49 d'aquest decret per al consell d'administració.

 

Secció quarta. Informes de la comissió de control

 

Article 55. Contingut mínim de l'informe sobre gestió econòmica

1. La comissió de control, d'acord amb el que preveu l'apartat u.a) de l'article 42 de la Llei 1/1990, de 22 de febrer, enviarà semestralment a la Conselleria d'Economia i Hisenda [69] un informe on es faran constar les actuacions realitzades per aquesta des de la data de tramesa de l'informe anterior.

En l'informe s'indicarà el nombre de sessions realitzades, els assumptes tractats en cadascuna d'elles, la iniciativa de la convocatòria i els informes sol·licitats. Es farà constar-hi el compliment pel consell d'administració de les línies generals d'actuació aprovades per l'assemblea, o les desviacions que s'hi hagen produït, i també qualsevol assumpte respecte a la gestió econòmica i financera que, per la seua transcendència, haja tractat la comissió.

2. A l'efecte del que estableix l'apartat anterior, la comissió de control haurà de ser informada trimestralment pel consell d'administració en relació amb el compliment de les línies generals d'actuació aprovades per l'assemblea, sense perjudici de la seua facultat de sol·licitar del consell d'administració i del director general els antecedents i informació que crega necessaris.

 

CAPÍTOL VI. Director general

 

Article 56. Ratificació per l'assemblea

L'assemblea general es reunirà en el termini d'un mes a partir de l'acord del consell d'administració per a ratificar, si s'escau, el nomenament o revocació del director general.

 

Article 57. Requisits [70]

1. El càrrec de director general haurà de recaure en persona que acredite posseir la capacitat, preparació tècnica i experiència suficient per a exercir les funcions pròpies del seu càrrec, a més d'haver observat una trajectòria personal de reconeguda honorabilitat comercial i professional.

2. L'exercici del càrrec de director general requerix dedicació exclusiva i serà, per tant, incompatible amb qualsevol activitat retribuïda tant de caràcter públic com a privat, excepte l'administració del propi patrimoni i aquelles activitats que exercisca en representació o promogut per la caixa. En este últim cas, els ingressos que obtinga, diferents de dietes d'assistència a consells d'administració o semblants, s'hauran de cedir a la caixa per compte de la qual realitza la dita activitat o representació.

 

Article 58. Jubilació [71]

Els estatuts fixaran l'edat màxima de jubilació del director general .

 

Article 59. Substitució

Els estatuts hauran de recollir la substitució del director general en els supòsits d'absència, malaltia i cessament.

 

CAPÍTOL VII. Alts càrrecs

 

Article 60. Enviament d'informació al Registre d'Alts Càrrecs [72]

La conselleria competent en matèria d'economia determinarà la informació, així com el procediment, els terminis i la resta de formalitats, que les caixes d'estalvis han de comunicar quant als seus alts càrrecs, a efectes de la seua inscripció i constància en el registre.

 

Article 61. Operacions de risc [73]

Les operacions de risc dinerari o de firma, així com les transmissions de qualsevol bé o valor entre les caixes d'estalvis i els seus alts càrrecs o persones físiques o jurídiques vinculades, hauran de comptar amb l'autorització administrativa prèvia de l'Institut Valencià de Finances. La documentació a presentar junt amb la sol·licitud d'autorització, així com el procediment i la forma de concessió d'esta, es determinarà per la conselleria competent en matèria d'economia.

 

DISPOSICIONS ADDICIONALS

 

Primera

En tots els còmputs de dies a que es refereix aquest decret, aquests s'entendran hàbils, si no s'especifica el contrari.

 

Segona

Les quanties previstes en els articles 22, 24, 42 i 51 del present decret podran ser revisades, per mitjà d'orde, per la conselleria competent en matèria d'economia. [74]

 

Tercera

Totes les referències que en aquest decret es realitzen al reglament de les caixes d'estalvis s'han d'entendre fetes al reglament del procediment regulador del sistema de designacions i eleccions dels membres dels òrgans de govern.

 

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

 

Primera

El que estableix el paràgraf segon de l'apartat 1 de l'article 7 i els requisits exigits als empleats en l'apartat 1 de l'article 37, d'aquest decret, no s'aplicarà fins a la primera renovació parcial dels òrgans de govern que s'efectue després de l'entrada en vigor.

 

Segona

En la primera renovació parcial que s'efectue després de l'entrada en vigor de la Llei 1/1990, de 22 de febrer, hauran de quedar ajustats els percentatges dels diferents grups que integren l'assemblea general i el consell d'administració, establerts en l'article 24 de la Llei esmentada. Així mateix, s'ajustarà la composició de la comissió de control al que determina l'apartat dos de l'article 39 de la Llei esmentada.

Al mateix temps, i per tal de garantir el compliment del mandat legal contingut en l'apartat dos de l'article 20 de la Llei anteriorment esmentada, es procurarà que els membres dels òrgans de govern, representants de cadascun dels grups, queden determinats de tal forma que permeta la successiva renovació parcial per meitats cada dos anys en tots els grups de representació.

Amb aquesta finalitat, es procedirà de la manera següent:

1. Consell d'administració i assemblea general.

1.1. Grups d'impositors i corporacions.

S'ajustarà, en primer lloc, la representació d'aquests grups al si del consell d'administració, cessant per sorteig, si los necessari, un nombre de vocals, d'entre els que resten dos anys de mandat, tals que els que romanguen representen la meitat del -percentatge que correspon legalment a cadascun d'aquests grups.

Posteriorment, s'ajustarà la representació dels grups d'impositors i corporacions en l'assemblea general, hauran de cessar per sorteig, si fos necessari, un nombre de consellers generals, d'entre els que resten dos anys de mandat i exclosos els membres del consell d'administració que pertanyen a l'assemblea i que romanguen en el Consell com a resultat de l'ajust practicat en el paràgraf anterior, tals que els que romanguen representen la meitat del percentatge que correspon legalment a cadascun d'aquests grups.

L'elecció i la designació dels representants que es nomenen fins a completar el total de membres del consell d'administració i de l'assemblea general haurà de tenir present que, en la seua composició definitiva, hi haja la meitat dels membres als quals els reste un mandat de dos anys.

1.2. Grups d'Empleats i entitat fundadora, si s'escau.

S'efectuarà el nomenament d'un nombre de consellers generals i vocals del Consell tal que, junt amb el corresponent al dels que romanguen amb dos anys de mandat, siga equivalent al percentatge de representació que correspon a cadascun d'aquests grups.

Al mateix temps, i per tal de permetre la renovació parcial per meitats, es determinarà, si això fos necessari, mitjançant sorteig o per qualsevol altre mitjà, quins representants dels que accedeixen per aquests grups veuran acurtat el seu mandat a tan sols dos anys, de tal manera que en la composició definitiva hi haja la meitat de membres als quals els reste un mandat de dos anys. [75]

2. Comissió de control.

S'elegiran en l'assemblea general, dins de cada grup de representació, les persones que han d'integrar la comissió de control, que estarà composta, d'acord amb el que determinen els estatuts, per un o dos membres representants de cadascun dels grups. Al respecte, s'haurà de tenir en compte que en su composició definitiva hi haja, be per a la totalidad de la comissió en el primer cas be per a cada grup de representació en el segon la meitat de membres als quals reste un mandat de dos anys.

 

Tercera

Mentre les caixes d'estalvis no estiguen en el Registre Mercantil, la referència feta en l'article 39 d'aquest decret al Butlletí Oficial del Registre Mercantil s'entendrà realitzada al Butlletí Oficial de l'Estat.

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

 

A l'entrada en vigor d'aquest decret, quedarà derogat el Decret 96/1988, de 4 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana, de renovació parcial dels òrgans de govern de les caixes d'estalvis fundades per corporacions locals de la Comunitat Valenciana.

 

DISPOSICIÓ FINAL

 

Es faculta la Conselleria d'Economia i Hisenda [76] perquè dicte les normes complementàries que siguen necessàries per a l'aplicació d'aquest decret.

 

 

ANNEX COMÚ. Demarcacions territorials [77]

 

Núm. 1

 

Castellfort

Palanques

Cinctorres

Portell de Morella

Forcall

Todolella

Herbés

Vallibona

Mata de Morella, la

Villores

Morella

Zorita del Maestrazgo

Olocau del Rey

 

 

 

Núm. 2

 

Albocácer

Tírig

Ares del Maestre

Torre Embesora

Benasal

Villafranca del Cid

Catí

Vilar de Canes

Culla

 

 

 

Núm. 3

 

Alcalà de Xivert

Puebla de Benifasar

Benicarló

Rossell

Càlig

Salsadella,

Canet lo Roig

San Jorge

Castell de Cabres

San Rafael del Río

Cervera del Maestre

Sant Mateu

Chert

Santa Magdalena de Pulpis

Jana, la

Traiguera

Peñíscola

Vinaròs

 

 

Núm. 4

 

Alcora, l'

Figueroles

Adzeneta

Lucena del Cid

Benafigos

Useres, les/Useras

Chodos

Vistabella del Maestrazgo

Costur

 

 

 

Núm. 5

 

Almassora/Almazora

Puebla Tornesa

Benicàssim/Benicasim

Sarratella

Benlloch

Sierra Engarcerán

Borriol

Torreblanca

Cabanes

Torre Endoménech

Castelló de la Plana/

Vall d'Alba

Castellón de la Plana

Vilanova d'Alcolea

Coves de Vinromà, les

Vilafamés

Oropesa

 

 

 

Núm. 6

 

Aín

Llosa, la

Alcudia de Veo

Moncofa

Alfondeguilla

Nules

Almenara

Onda

Alquerías del Niño Perdido

Ribesalbes

Artana

Sueras

Betxí

Tales

Burriana

Vall dUixó, la

Chilches

Vila-real/Villarreal

Eslida

Villavieja

 

 

Núm. 7

 

Algimia de Almonacid

Jérica

Almedíjar

Matet

Altura

Navajas

Azuébar

Pavia

Barracas

Pina de Montalgrao

Bejís

Sacañet

Benafer

Segorbe

Castellnovo

Soneja

Caudiel

Sot de Ferrer

Chóvar

Teresa

Gaibiel

Torás

Gátova

Toro, el

Geldo

Vall de Almonacid

Higueras

Viver

 

 

Núm. 8

 

Arañuel

Montán

Argelita

Montanejos

Ayódar

Puebla de Arenoso

Castillo de Villamalefa

Toga

Cirat

Torralba del Pinar

Cortes de Arenoso

Torrechivas

Espadilla

Vallat

Fanzara

Villahermosa del Río

Fuente la Reina

Villamalur

Fuentes de Ayódar

Villanueva de Viver

Ludiente

Zucaina

 

 

Núm. 9

 

Ademuz

Puebla de San Miguel

Casas Altas

Torrebaja

Casas Bajas

Vallanca

Castielfabib

 

 

 

Núm. 10

 

Alcublas

Gestalgar

Alpuente

Higueruelas

Andilla

Losa del Obispo

Aras de Alpuente

Pedralba

Benagéber

Sot de Chera

Bugarra

Titaguas

Calles

Tuéjar

Chelva

Villar del Arzobispo

Chulilla

Yesa, la

Domeño

 

 

 

Núm. 11

 

Benaguasil

Marines

Benisanó

Náquera

Bétera

Olocau

Casinos

Pobla de Vallbona, la

Eliana, l'

Riba-roja de Túria

Llíria

Serra

Loriguilla

Vilamarxant

 

 

Núm. 12

 

Albalat dels Tarongers

Faura

Alfara de Algimia

Gilet

Algar de Palancia

Petrés

Algimia de Alfara

Quart de les Valls

Benavites

Quartell

Benifairó de les Valls

Sagunt/Sagunto

Canet d'En Berenguer

Segart

Estivella

Torres-Torres

 

 

Núm. 13

 

Albalat dels Sorells

Massamagrell

Alboraya

Meliana

Albuixech

Moncada

Alfara del Patriarca

Museros

Almássera

Pobla de Farnals, la

Bonrepòs i Mirambell

Puig

Burjassot

Puçol

Emperador

Rafelbunyol/Rafelbuñol

Foios

Rocafort

Godella

Tavernes Blanques

Massalfassar

Vinalesa

 

 

Núm. 14

 

Alaquàs

Picanya

Aldaya

Quart de Poblet

Manises

Torrent

Mislata

Xirivella

Paterna

 

 

 

Núm. 15

 

Valencia

 

 

 

Núm. 16

 

Albal

Lugar Nuevo de la Corona

Alcàsser

Massanassa

Alfafar

Paiporta

Benetússer

Picassent

Beniparrell

Sedaví

Catarroja

Silla

 

 

Núm. 17

 

Camporrobles

 

Caudete de las Fuentes

Sinarcas

Chera

Utiel

Fuenterrobles

Venta del Moro

Requena

Villargordo del Cabriel

 

 

Núm. 18

 

Alborache

Godelleta

Buñol

Macastre

Cheste

Siete Aguas

Chiva

Yátova

Dos Aguas

 

 

 

Núm. 19

 

Ayora

Jarafuel

Cofrentes

Teresa de Cofrentes

Cortes de Pallás

Zarra

Jalance

 

 

 

Núm. 20

 

Alberique

Gavarda

Alcàntera de Xúquer

Guadassuar

Alcúdia, l'

Llombai

Alfarp

Manuel

Algemesí

Masalavés

Alginet

Monserrat

Alzira

Montroy

Antella

Pobla Llarga, la

Beneixida

Rafelguaraf

Benifaió

Real de Montroy

Benimodo

San Juan de Énova

Benimuslem

Sellent

Carcaixent

Senyera

Càrcer

Sumacàrcer

Carlet

Tous

Catadau

Turís

Cotes

Villanueva de Castellón

Ènova, l'

 

 

 

Núm. 21

 

Albalat de la Ribera

Llaurí

Almussafes

Polinyà de Xúquer

Corbera

Riola

Cullera

Sollana

Favara

Sueca

Fortaleny

 

 

 

Núm. 22

 

Anna

Enguera

Bicorp

Millares

Bolbaite

Navarrés

Chella

Quesa

 

 

Núm. 23

 

Alcúdia de Crespins, l'

Llocnou d'En Fenollet

Barxeta

Moixent/Mogente

Canals

Montesa

Cerdà

Novetlè/Novelé

Estubeny

Rotglá y Corberá

Genovés

Torrella

Granja de la Costera, la

Vallada

Font de la Figuera, la

Vallés

Llanera de Ranes

Xàtiva

Llosa de Ranes

 

 

 

Núm. 24

 

Atzeneta d'Albaida

Fontanares

Agullent

Guadasequies

Aielo de Malferit

Llutxent

Albaida

Montaverner

Alfarrasí

Montichelvo

Aielo de Rugat

Olleria, l'

Bèlgida

Ontinyent

Bellús

Otos

Beniatjar

Palomar

Benicolet

Pinet

Benigánim

Pobla del Duc, la

Benisoda

Quatretonda

Benisuera

Ráfol de Salem

Bocairent

Rugat

Bufali

Salem

Carrícola

Sempere

Castelló de Rugat

Terrateig

 

 

Núm. 25

 

Ador

Guardamar

Alfauir

Llocnou de Sant Jeroni

Almiserat

Miramar

Almoines

Oliva

Alqueria de la

Palma de Gandia

Comtessa, l'/

Palmera

Alquería de la Condesa

Piles

Barx

Potríes

Bellreguard

Rafelcofer

Beniarjó

Real de Gandia

Benifairó de Valldigna

Rótova

Beniflá

Simat de Valldigna

Benirredrà

Tavernes de la Valldigna

Castellonet

Villalonga

Daimús

Xeraco

Font d'En Carrós, la

Xeresa

Gandia

 

 

 

Núm. 26

 

Agres

Benimassot

Alcocer de Planes

Cocentaina

Alcoleja

Facheca

Alfafara

Famorca

Almudaina

Gaianes

Alqueria de Aznar

Gorga

Balones

Millena

Benasau

Muro d'Alcoi

Beniarrés

Orxa, l' / Lorcha

Benilloba

Planes

Benillup

Quatretondeta

Benimarfull

Tollos

 

 

Núm. 27

 

Alcoi /Alcoy

Ibi

Bañeres de Mariola

Onil

Benifallim

Penàguila

Castalla

Tibi

 

 

Núm. 28

 

Benejama

Salinas

Biar

Sax

Campo de Mira

Villena

Cañada

 

 

 

Núm. 29

 

Algueña

Monóvar

Aspe

Novelda

Elda

Petrer

Hondón de las Nieves

Pinoso

Hondón de los Frailes

Romana, la

Monforte del Cid

 

 

 

Núm. 30

 

Adsubia

Parcent

Alcalalí

Pedreguer

Beniarbeig

Pego

Benidoleig

Ràfol d'Almúnia, el

Benigembla

Sagra

Benimeli

Sanet y Negrals

Benissa

Senija

Benitatxell

Setla-Mirarrosa y Miraflor

Calp / Calpe

Teulada

Castell de Castells

Tormos

Dénia

Vall d'Alcalà, la

Gata de Gorgos

Vall de Ebo

Jalón

Vall de Gallinera

Llíber

Vall de Laguar, la

Murla

Verger, el

Ondara

Xàbia / Jávea

Orba

 

 

 

Núm. 31

 

Alfaz del Pi, l'

Finestrat

Altea

Guadalest

Beniardá

Nucia, la

Benidorm

Orxeta

Benifato

Polop

Benimantell

Relleu

Bolulla

Sella

Callosa d'En Sarrià

Tárbena

Confrides

Vila Joiosa, la / Villajoyosa

 

 

Núm. 32

 

Agost

Jijona

Aigües

Mutxamel

Alacant/Alicante

San Juan deAlicante

Busot

San Vicente del Raspeig

Campello, el

Torremanzanas

 

 

Núm. 33

 

Crevillente

Elx / Elche

Santa Pola

 

 

 

Núm. 34

 

Albatera

Formentera del Segura

Algorfa

Granja de Rocamora

Almoradí

Guardamar del Segura

Benejúzar

Jacarilla

Benferri

Orihuela

Benijófar

Pilar de la Horadada

Bigastro

Rafal

Callosa de Segura

Redován

Catral

Rojales

Cox

San Fulgencio

Daya Nueva

San Miguel de Salinas

Daya Vieja

Torrevieja

Dolores

 

 

 



[1]  D'acord amb la disposició addicional segona del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Decret 81/1990, de 28 de maig, les referències realitzades a la Conselleria d'Economia i Hisenda s'entendran fetes a l'Institut Valencià de Finances (DOGV núm. 2196 de 31.01.1994) Ref. Base de dades 0181/1994.

[2]  Redacció que en fa el Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell, pel qual es modifica el Decret 81/1990, de 28 de maig, del Consell, sobre òrgans de govern de caixes d'estalvis. (DOGV núm. 6528 de 25.05.2011) Ref. Base de dades 006089/2011.

[4]  Introduït per l'article 1, apartat 2, del Decret 86/2004, de 28 de maig, del Consell de la Generalitat, de modificació parcial de la regulació de les Caixes d'Estalvis en matèria d'òrgans de govern i del Defensor del Client (DOGV núm. 4765 de 01.06.2004) Ref. Base de dades 2425/2004.

[5]  Apartats 1, 2 i 3, redactats pel Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[6]  Apartat 5, introduït pel el Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[7]  Redacció que en fa del títol l'article 1, apartat 3, del Decret 86/2004, de 28 de maig, del Consell.

[9]  Apartats 4, 5 i 6 introduïts pel Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[11]  D'acord amb la disposició addicional segona del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià, les referències realitzades a la Conselleria d'Economia i Hisenda s'entendran fetes a l'Institut Valencià de Finances.

[13]  Apartats 1 i 2 redactats pel Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[14]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 2, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell de la Generalitat, de modificació parcial del Decret 81/1990, de 28 de maig, sobre òrgans de govern de caixes d'estalvis (DOGV núm. 4514 de 04.06.2003) Ref. Base de dades 2713/2003.

[15]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 3, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[16]  Apartats 2 i 3 redactats pel Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[17]  Apartats 3 i 4 redactats pel Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[18]  Redacció que en fa l'article 1 del Decret 212/1997, de 23 de juliol, del Govern Valencià, de desplegament de la Llei sobre Caixes d'Estalvis. (DOGV núm. 3044 de 28.07.1997) Ref. Base de dades 1988/1997.

[19]  D'acord amb la disposició addicional segona del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià, les referències realitzades a la Conselleria d'Economia i Hisenda s'entendran fetes a l'Institut Valencià de Finances.

[20]  Redacció que en fa l'article 1 del Decret 212/1997, de 23 de juliol, del Govern Valencià.

[21]  Redacció que en fa l'article 1, apartat 4, del Decret 86/2004, de 28 de maig, del Consell.

[22]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 4, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[23]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 4, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[24]  Introduït per l'article únic, apartat 4, del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià.

[25]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 5, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[26]  Redacció que en fa l'article 1 del Decret 212/1997, de 23 de juliol, del Govern Valencià.

[27]  D'acord amb la disposició addicional segona del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià, les referències realitzades a la Conselleria d'Economia i Hisenda s'entendran fetes a l'Institut Valencià de Finances.

[28]  D'acord amb la disposició addicional segona del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià, les referències realitzades a la Conselleria d'Economia i Hisenda s'entendran fetes a l'Institut Valencià de Finances.

[29]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 5, del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià.

[30]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 6, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[32]  Denominació de l'article i apartat 1 redactats pel Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[35]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 9, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[36]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 10, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[38]  Redacció que en fa l'article 1, apartat 5, del Decret 86/2004, de 28 de maig, del Consell.

[39]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 6, del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià.

[40]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 11, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[41]  Redacció que en fa l'article 1, apartat 6, del Decret 86/2004, de 28 de maig, del Consell.

[42]  Redacció que en fa l'article 1, apartat 7, del Decret 86/2004, de 28 de maig, del Consell.

[43]  Introduït l'incís final per l'article únic, apartat 8, del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià.

[44]  Redacció que en fa l'article 1, apartat 8, del Decret 86/2004, de 28 de maig, del Consell.

[45]  Redacció que en fa l'article 1, apartat 9, del Decret 86/2004, de 28 de maig, del Consell.

[46]  Introduït l'incís final per l'article 1 del Decret 212/1997, de 23 de juliol, del Govern Valencià.

[47]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 13, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[48]  Apartat 3 introduït pel el Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[49]  Introduït l'incís final per l'article 1 del Decret 212/1997, de 23 de juliol, del Govern Valencià.

[50]  Redacció que en fa l'article 1 del Decret 212/1997, de 23 de juliol, del Govern Valencià.

[51]  Secció quinta bis, introduïda pel Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[53]  Apartats 3 i 4 redactats pel Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[55]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 14, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[57]  Apartat 3 introduït pel Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[58]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 16, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[60]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 10, del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià.

[61]  D'acord amb la disposició addicional segona del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià, les referències realitzades a la Conselleria d'Economia i Hisenda s'entendran fetes a l'Institut Valencià de Finances.

[63]  Apartat 3 introduït pel Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[64]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 17, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[66]  Apartat 4 introduït pel Decret 54/2011, de 20 de maig, del Consell.

[69]  D'acord amb la disposició addicional segona del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià, les referències realitzades a la Conselleria d'Economia i Hisenda s'entendran fetes a l'Institut Valencià de Finances.

[74]  Redacció que en fa l'article únic, apartat 18, del Decret 63/2003, de 3 de juny, del Consell.

[75]  Redacció segons la correcció d'errades del Decret 81/1990, publicada en el DOGV núm. 1340 de 05.07.1990. Ref. Base de dades 1860/1990.

[76]  D'acord amb la disposició addicional segona del Decret 14/1994, de 25 de gener, del Govern Valencià, les referències realitzades a la Conselleria d'Economia i Hisenda s'entendran fetes a l'Institut Valencià de Finances.

[77]  Annex redactat de conformitat amb la correcció d'errades del Decret 81/1990.