Ficha docv

Ficha docv









DECRET 16/2024, de 30 de gener, del Consell, de modificació del Decret 131/2023, de 10 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat. [2024/817]

(DOGV núm. 9780 de 02.02.2024) Ref. Base de dades 001007/2024




PREÀMBUL



El Decret 4/2024, de 15 de gener, del president de la Generalitat, ha modificat les secretaries autonòmiques adscrites a la Presidència de la Generalitat que va establir el Decret 12/2023, de 20 de juliol, del president de la Generalitat, juntament amb la modificació operada pel Decret 13/2023, de 18 de setembre, així mateix del president de la Generalitat.



Això ha suposat la necessitat de modificar l'estructura orgànica del departament del Consell mencionat, circumstància que s'ha produït per mitjà del Decret 8/2024, de 16 de gener, del Consell, de modificació del Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, pel qual establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, respecte del qual alguns dels aspectes van ser, al seu torn, modificats pel Decret 126/2023, de 4 d'agost, del Consell, en l'annex del qual es va publicar el text íntegre del Decret 112/2023, de 25 de juliol, amb estes disposicions ja modificades, i sobre les quals es van produir posteriorment algunes modificacions més, introduïdes pels decrets 154/2023, de 19 de setembre, 163/2023, de 29 de setembre, i 5/2024, de 9 de gener, tots estos del Consell.

En virtut d'això, i fent ús de les atribucions conferides en l'article 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta del president de la Generalitat, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 30 de gener de 2024,





DECRETE



Article únic. Modificació del Decret 131/2023, de 10 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat

1. En el Decret 131/2023, de 10 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat:

a) es modifica l'article 5;

b) es modifiquen la lletra c de l'article 9 i l'article 12 (que, d'acord amb la lletra d d'este apartat passen a ser els articles 8 i 11);

c) se suprimixen els articles 7 i 13;

d) es renumeren els articles del 8 al 12, que passen a ser els articles del 7 a l'11, i es renumeren els articles 14 i 15, que passen a ser els articles 12 i 13;

e) s'introduïx un nou capítol V, amb un nou article 14; i

f) els capítols V, VI i VII -relatius, respectivament, a l'òrgan directiu dependent de l'Advocacia General de la Generalitat, a la Subsecretaria, i a les Comissions Interdepartamentals i entitats del sector públic instrumental adscrites a la Presidència– passen a ser els capítols VI, VII i VIII, i els seus articles passen de tindre els números del 14 al 17 a tindre els números del 15 al 18.

2. El nou capítol V i els articles la redacció dels quals, d'acord amb l'apartat anterior, es modifica queden de la manera que es consigna en l'annex del present decret.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

El present decret entrarà en vigor el dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 30 de gener de 2024



El president de la Generalitat,

CARLOS MAZÓN GUIXOT



ANNEX

Nova redacció dels articles 5, 9.c (que passa a ser l'article 8) i 12 (que passa a ser l'article 11) i del nou capítol V del Decret 131/2023, de 10 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat.



1. L'article 5 queda redactat de la manera següent:

«Article 5. Direcció General d'Organització, Coordinació i Relacions Institucionals

La Direcció General d'Organització, Coordinació i Relacions Institucionals exercix les funcions de:

a) Direcció del protocol que requerisquen els actes de caràcter representatiu de la persona titular de la Presidència de la Generalitat, que inclou la proposta, el disseny, l'organització i el control del desenvolupament d'estos actes.

b) Coordinació amb la Direcció General de l'Oficina de Premsa de la Presidència en relació amb els actes de caràcter representatiu de la persona titular de la Presidència de la Generalitat.

c) Coordinació de les conselleries que participen en els actes en els quals intervinga la persona titular de la Presidència de la Generalitat.

d) Impuls del contacte institucional i coordinació de les actuacions que d'això es deriven.

e) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.»



2. La lletra c de l'article 9, que passa a ser l'article 8, queda amb la redacció següent:

«Article 8. Direcció General de la Secretaria del Gabinet del President

[...]

c) Programació i desplegament dels actes del president en coordinació amb la Direcció General d'Organització, Coordinació i Relacions Institucionals.»



3. L'article 12, que passa a ser l'article 11, queda amb la redacció següent:

«Article 11. Direcció General de Coordinació de l'Acció del Govern



La Direcció General de Coordinació de l'Acció del Govern exercix les funcions de:

a) Establiment de les directrius generals de l'acció del Consell.



b) Preparació i seguiment del Pla Normatiu de la Generalitat i coordinació de l'avaluació d'este.

c) Coordinació de l'execució dels acords del Consell, sense perjuí de les competències que puguen correspondre en esta matèria a altres departaments del Consell.

d) Coordinació de les unitats administratives que incidixen en l'acció política, legislativa i administrativa del Consell.

e) Coordinació de la secretaria i el càrrec de portaveu del Consell, sense perjuí de les competències que corresponen a les persones titulars d'estes.

f) Direcció i coordinació de les relacions del Consell amb l'Administració General de l'Estat.

g) Coordinació de l'acció davant de la Unió Europea i de l'acció exterior i davant de les comunitats autònomes.

h) Direcció de la Delegació de la Comunitat Valenciana a Madrid, en la qual prestarà el suport necessari a les persones membres del Consell i al personal de l'administració de la Generalitat que hagen de realitzar allí les seues funcions.

i) Coordinació dels viatges d'àmbit nacional de personal i alts càrrecs de la Generalitat.

j) Assessorament en les relacions ordinàries amb l'Administració general de l'Estat.

k) Desenvolupament i intervenció, si és el cas, en les iniciatives de col·laboració amb l'Estat.

l) Intermediació entre l'Estat i els diferents departaments del Consell en els procediments de defensa de les competències de la Generalitat, a través de la participació en els organismes en què corresponga.



m) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.»

4. El nou capítol V queda redactat com seguix:

«Capítol V

Òrgan directiu dependent de la Secretaria Autonòmica de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes

Article 14. Direcció General de Representació davant de la Unió Europea i les Comunitats Autònomes

La Direcció General de Representació davant de la Unió Europea i les Comunitats Autònomes exercix les funcions de:

a) Suport a la persona titular de la Presidència de la Generalitat en l'execució de l'acció exterior, especialment en les relacions amb la Unió Europea, i amb altres organitzacions d'àmbit europeu, i també en la gestió de les relacions amb les comunitats autònomes.

b) Direcció, coordinació i suport de les relacions dels diferents departaments del Consell amb els organismes de la Unió Europea i les organitzacions interregionals i internacionals, i amb les comunitats autònomes.

c) Representació, defensa i promoció dels interessos multisectorials de la Comunitat Valenciana davant les institucions i òrgans de la Unió Europea. Amb esta finalitat, prestarà el suport necessari als membres del Consell i al personal de l'administració de la Generalitat per a desenvolupar les seues funcions.

d) Representació de les relacions del Consell amb altres comunitats autònomes.

e) Gestió de l'acció exterior i davant de les comunitats autònomes.

f) Assessorament a les conselleries en l'elaboració de projectes normatius en relació amb el marc jurídic europeu, així com, si és el cas, notificació de projectes de normes en virtut de normativa europea.



g) Impuls de les actuacions necessàries per a fomentar el coneixement i informar la societat valenciana sobre el funcionament de la Unió Europea i les seues polítiques principals.

h) Participació en la Conferència per a Assumptes Relacionats amb la Unió Europea i els seus òrgans dependents.

i) Intermediació entre les institucions de la Unió Europea i els diferents departaments del Consell en els procediments, per eventual vulneració de la normativa europea.

j) Coordinació de les actuacions en l'exterior, i dels viatges d'àmbit internacional de personal i alts càrrecs de la Generalitat.

k) Establiment de les vies per a facilitar a la representació social i institucional valenciana la relació amb les institucions i òrgans de la Unió Europea, així com amb entitats de l'exterior, organitzacions interregionals i organitzacions internacionals i amb les comunitats autònomes.

l) Qualssevol altres que li atribuïsca la legislació vigent o se li assignen reglamentàriament.»

Mapa web