Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 d'abril de 2024, del director general de Centres Docents, per la qual s'establix el calendari i es dicten instruccions respecte al procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que impartixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, i en els centres d'Educació Especial, per al curs 2024-2025. [2024/3667]

(DOGV núm. 9837 de 26.04.2024) Ref. Base de dades 003573/2024








L'admissió i la matriculació de l'alumnat constituïx la base de la prestació del servici públic educatiu, que ha de garantir el dret a l'educació i assegurar un procediment d'accés al sistema educatiu amb la màxima transparència, eficàcia i eficiència possible, de manera que s'assegure la igualtat en l'accés i l'exercici real de llibertat d'elecció de centre per part de les famílies, a més d'evitar la segregació de l'alumnat per motius socioeconòmics o d'una altra naturalesa i atendre una adequada i equilibrada distribució entre els centres escolars de l'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu.



A la Comunitat Valenciana, el Decret 48/2024, de 23 d'abril, del Consell, regula el procés d'admissió en els centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat i en els centres d'Educació Especial a la Comunitat Valenciana.

Així mateix, l'Orde 8/2024, de 24 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat i en els centres d'Educació Especial a la Comunitat Valenciana.

D'acord amb la normativa esmentada, la present resolució té com a finalitat establir el calendari i dictar les instruccions del procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que impartixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat i en els centres d'Educació Especial per al pròxim curs escolar 2024-2025.

D'altra banda, l'admissió educativa regulada en l'orde esmentada es configura com un procediment telemàtic. No obstant això, segons la disposició transitòria primera de l'Orde 8/2024, la implantació del procediment telemàtic es realitzarà de manera progressiva en funció de les disponibilitats de la conselleria competent en matèria d'educació i, fins a la implantació completa d'este procediment telemàtic, la persona titular de la direcció general competent en matèria de centres docents dictarà les resolucions que pertoquen per a substituir les parts no consolidades del procediment telemàtic.

Per tot això, en virtut del que s'establix en l'article 9 del Decret 136/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, i d'acord amb les competències atribuïdes en l'article 4 i les disposicions addicionals sexta i octava del Decret 48/2024 i, l'article 19, la disposició transitòria única i la disposició final primera de l'Orde 8/2024, resolc:





Primer. Normativa aplicable

La normativa d'aplicació per al procediment d'admissió de l'alumnat, durant el curs 2024-2025, a més del que es disposa en esta resolució i tenint en compte la legislació bàsica estatal, és la següent:



Decret 48/2024, de 23 d'abril, del Consell, pel qual es regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat i en centres d'Educació Especial a la Comunitat Valenciana.

Orde 8/2024, de 24 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, i en els centres d'Educació Especial a la Comunitat Valenciana.

Les persones interessades podran consultar tota esta normativa en el portal de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l'admissió de l'alumnat.



Segon. Determinació i publicitat de les àrees d'influència

1. Segons el que s'establix en l'article 6 del Decret 48/2024, les àrees d'influència s'establiran seguint el principi de districte únic de localitat de manera que abastaran tot el terme d'un municipi. D'acord amb l'article 4 de l'Orde 8/2024, oït el consell escolar municipal, les direccions territorials amb competències en matèria d'educació determinaran, d'ofici o a proposta d'este, aquelles localitats en les quals per les seues característiques peculiars s'establisca més d'una àrea d'influència. Per a la determinació de més d'una àrea d'influència es tindrà en compte el que s'establix en l'article 6 del Decret 48/2024 i l'article 7.2 de l'Orde 8/2024.

2. Les àrees d'influència determinades per cada direcció territorial d'Educació, Universitats i Ocupació a l'efecte d'admissió de l'alumnat, es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació esmentada, prèviament a l'inici del termini de presentació de sol·licituds d'admissió.



Tercer. Constitució de les comissions d'escolarització

Les comissions d'escolarització, tant les de caràcter municipal, com les de districte o sectorials, que hagen de constituir-se ho faran prèviament a l'inici del termini de presentació de sol·licituds d'admissió, d'acord amb el calendari que s'establix en els annexos d'esta resolució.





Quart. Circumstància específica

1. La circumstància específica valorada pel centre, segons el que es preveu en l'article 36 del Decret 48/2024, així com la documentació necessària per a la seua acreditació, es farà pública a través de la pàgina web i el tauler d'anuncis del centre, prèviament al termini establit per a la confirmació de plaça escolar. Així mateix, també es podrà consultar en l'apartat específic del portal de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l'admissió de l'alumnat.

2. S'haurà d'acreditar documentalment segons determine el consell escolar dels centres públics o la titularitat dels centres privats concertats, de manera que es justifique fefaentment la circumstància.



3. La circumstància específica serà validada en el cas que el centre tinga coneixement fefaent que els sol·licitants complixen el criteri. En aquells casos en què no es tinga la certesa, es donarà per vàlid el que manifesten els participants, a l'espera de la seua justificació documental en el moment de fer efectiva la matrícula, i, en cas que no s'acredite la circumstància per part de la persona sol·licitant, únicament es procedirà a descomptar el punt corresponent, aplicant-hi els efectes que es deriven en el que competisca als drets associats a la nova puntuació, així com aquells que puguen afectar tercers.





Quint. Confirmació de plaça escolar

1. L'alumnat procedent d'un centre adscrit, per a fer efectiu el dret de continuïtat en el centre al qual figura adscrit, haurà de formalitzar la confirmació de plaça escolar a través dels seus representants legals en el centre en el qual es trobe actualment matriculat, en el termini establit en els annexos d'esta resolució.

2. Els centres que estan adscrits a un altre centre facilitaran a l'alumnat corresponent l'imprés de confirmació de plaça, segons el model que figura en l'annex VI d'esta resolució perquè puga manifestar la seua voluntat o no de continuar els seus estudis en el centre d'adscripció. A més, una vegada acabat el termini de confirmació de plaça escolar, la direcció dels centres públics i la titularitat dels centres privats concertats publicarà en el tauler d'anuncis del centre les llistes provisionals d'alumnat adscrit i no adscrit (segons el model que figura en l'annex VII), així com les llistes definitives (segons el model que figura en l'annex VIII), una vegada resoltes les reclamacions que als llistats provisionals puguen formular els interessats, i tot això en els terminis establits en els annexos I, II i III d'esta resolució.

Sext. Calendari del procés d'admissió i models per al procediment no telemàtic

La participació en el procés d'admissió per al curs 2024-2025 s'efectuarà en les dates i els terminis que s'establixen en els annexos d'esta resolució (annexos I, II, III, IV i V). Així mateix, per a la confirmació de plaça i en els casos indicats en l'apartat 7.9 d'esta resolució s'utilitzaran com a model els impresos que s'establixen en els annexos d'esta resolució (annexos VI, VII, VIII, IX, X, XII i XIII)

Annex I: Calendari d'admissió per als ensenyaments d'Educació Infantil i Educació Primària.

Annex II: Calendari d'admissió per als ensenyaments d'Educació Secundària Obligatòria.

Annex III: Calendari d'admissió per als ensenyaments de Batxillerat.

Annex IV: Quadre resum del calendari d'admissió de l'alumnat als ensenyaments d'Educació Infantil, Primària, Secundària Obligatòria i Batxillerat.

Annex V: Calendari d'actuacions que realitzarà la Inspecció Educativa relacionades amb l'admissió.

Annex VI: Confirmació de plaça escolar en el centre d'adscripció.



Annex VII: Relació provisional d'alumnat que ha confirmat plaça escolar.

Annex VIII: Relació provisional d'alumnat que no ha confirmat plaça escolar.

Annex IX: Relació definitiva d'alumnat que ha confirmat plaça escolar.

Annex X: Relació definitiva d'alumnat que no ha confirmat plaça escolar.

Annex XI: Criteris per a la valoració de les sol·licituds.

Annex XII: Sol·licitud d'admissió en centres d'Educació Especial (CEE).

Annex XIII: Sol·licitud d'admissió en unitats específiques en centres ordinaris (UECO).



Sèptim. Alumnat participant en el procés d'admissió

1. Els nascuts en 2024 podran participar en el procés d'admissió del primer nivell del primer cicle d'Educació Infantil en centres de titularitat de la Generalitat.

2. Els nascuts en 2023 podran participar en el procés d'admissió del segon nivell del primer cicle d'Educació Infantil en centres de titularitat de la Generalitat.

3. Els nascuts l'any 2022 podran participar en el procés d'admissió en el tercer nivell del primer cicle d'Educació Infantil en centres de titularitat de la Generalitat.

4. Els nascuts l'any 2021 podran participar en el procés d'admissió en el primer nivell del segon cicle d'Educació Infantil.

5. Els nascuts l'any 2018 podran participar en el procés d'admissió en el primer nivell d'Educació Primària.

6. No requerirà procés d'admissió l'accés al nivell d'Educació Infantil de tres anys per part de l'alumnat de tercer nivell de primer cicle d'Educació Infantil de les escoles infantils de segon cicle i els col·legis d'Educació Infantil i Primària de titularitat de la Generalitat que disposen d'unitats de tercer nivell de primer cicle.

7. No es requerirà procés d'admissió en els supòsits particulars i excepcionals previstos en l'article 3.1 de l'Orde 8/2024.

8. En els centres que impartixen Educació Secundària, l'accés a una modalitat de Batxillerat requerirà la participació en el procés d'admissió, amb independència que l'alumnat estiga cursant altres ensenyaments, fins i tot no obligatoris, en el mateix centre.

9. D'altra banda, i segons el que s'indica en la disposició transitòria primera de l'Orde 8/2024, s'exceptua de participació en el procediment telemàtic aquell alumnat sobre el qual l'òrgan competent dicte una resolució expressa.

En el cas de l'alumnat que haja d'escolaritzar-se en un centre d'Educació Especial (d'ara endavant, CEE), o alumnat a escolaritzar en una unitat específica en centre ordinari (d'ara endavant, UECO), en el present procés d'admissió es preveu la participació en un procediment no telemàtic, mitjançant l'ompliment i el tràmit en paper dels annexos XII i XIII, respectivament, i la seua gestió serà duta a terme a través dels mecanismes que determine la comissió sectorial de la direcció territorial corresponent i segons el que s'indica en el resolc tretzé d'estes instruccions. En tot cas, els procediments estaran sotmesos al que regule la normativa vigent referent a matèria d'inclusió educativa.





Octau. Participació en el procés d'admissió

1. La participació en el procés d'admissió es realitzarà, exclusivament, de manera telemàtica, mitjançant el procediment descrit en l'apartat octau d'esta resolució, amb les excepcions previstes en l'article anterior, referides als CEE i les UECO.

Els centres educatius de titularitat de la Generalitat i els centres concertats de titularitat privada amb ensenyaments concertats hauran de facilitar l'accés a la plataforma telemàtica de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, habilitada per a l'admissió de l'alumnat, a les persones interessades a presentar una sol·licitud que no disposen de mitjans electrònics o de coneixements suficients per a poder interactuar amb l'administració electrònica, posant a la seua disposició els instruments informàtics i l'assessorament necessaris.

2. Els centres educatius en els quals es podrà sol·licitar plaça mitjançant el procediment telemàtic regulat en esta resolució són:

– Centres que impartisquen primer cicle d'Educació Infantil, de titularitat de la Generalitat Valenciana.

– Centres que impartisquen segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, de titularitat pública i de titularitat privada per als ensenyaments que tinguen concertats.

3. Els centres educatius i unitats en què es podrà sol·licitar plaça mitjançant el procediment esmentat en el resolc 7.9 d'esta resolució són:



– Centres d'Educació Especial (CEE)

– Unitats específiques en centres ordinaris (UECO)



Nové. Vacants per al procés telemàtic

1. La publicació de les vacants inicials, provisionals o definitives disponibles en cada centre es podrà consultar, en les dates establides en els annexos a esta resolució, en el portal de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l'admissió de l'alumnat.



2. Les vacants que s'oferisquen quedaran condicionades a les possibles baixes i altes en els centres i als resultats de l'avaluació, per la qual cosa es publicaran en tres períodes diferents del procediment: inicials, provisionals o definitives.

3. Els centres de titularitat de la Generalitat d'Educació Infantil de segon cicle i d'Educació Infantil i Primària que impartisquen el tercer nivell del primer cicle d'Educació Infantil oferiran com a vacants totes les places d'este nivell, excepte les reservades per necessitats educatives especials i per necessitats de compensació de desigualtats, d'acord amb l'article 20 del Decret 48/2024 i l'article 43 de l'Orde 8/2024.



En el tercer nivell del primer cicle d'Educació Infantil, es restarà de l'oferta de les vacants reservades per a l'alumnat amb necessitats educatives especials aquelles places que queden ocupades a conseqüència de l'aplicació de la mesura de flexibilització en l'inici de l'escolarització, prevista en l'article 32 de l'Orde 20/2019, de 30 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'organització de la resposta educativa per a la inclusió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics del sistema educatiu valencià.

4. Els centres de titularitat de la Generalitat que impartisquen el primer nivell del segon cicle d'Educació Infantil, oferiran com a vacants totes les places d'este nivell, excepte les reservades per al seu alumnat que haja promocionat des del tercer nivell del primer cicle i les reservades per necessitats educatives especials i per necessitats de compensació de desigualtats d'acord amb l'article 20 del Decret 48/2024 i l'article 43 de l'Orde 8/2024, així com aquelles places que queden ocupades a conseqüència de l'aplicació de la mesura de flexibilització en l'inici de l'escolarització, prevista en l'article 32 de l'Orde 20/2019, esmentada en el punt anterior.

5. Segons el que es preveu en l'article 56.3 de l'Orde 8/2024, les places vacants que queden sense adjudicar, una vegada finalitzat el termini de matrícula, s'oferiran a l'alumnat que figure en la llista d'alumnat admés en un altre centre o sense plaça escolar assignada, segons l'orde de puntuació obtinguda. Així mateix, s'oferiran a este alumnat les vacants produïdes per renúncia, abandó o una altra circumstància.

Estos llistats seran generats des del sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA3, i no podran contindre dades protegides de l'alumnat participant en el procés d'admissió. Estaran a la disposició de les persones interessades en els taulers d'anuncis dels centres i, si és el cas, a través de les direccions dels centres.

6. Una vegada finalitzat el termini de matrícula, cada centre publicarà en el seu tauler d'anuncis i en la seua pàgina web el llistat de vacants.

7. Una vegada finalitzat el procés ordinari d'admissió, les vacants disponibles seran oferides a l'alumnat indicat en l'article 55.1 de l'Orde 8/2024 per a dur a terme la fase extraordinària. Atesa la disposició transitòria primera de l'Orde 8/2024 i per a l'actual procés d'admissió, cada comissió municipal d'escolarització articularà els mecanismes necessaris perquè a este alumnat se li assigne un lloc escolar i puga formalitzar la matrícula corresponent.

8. Una vegada iniciat el curs escolar 2024-2025, les vacants disponibles seran comunicades pels centres a la comissió municipal d'escolarització. Les persones demandants de lloc escolar fora del període comprés en les fases ordinària i extraordinària hauran de presentar la sol·licitud davant de l'esmentada comissió, que procedirà a la corresponent assignació de lloc escolar segons els mecanismes de gestió que tinga establits. En el cas que hi haja raons urgents o especials, l'esmentada comissió traslladarà la situació a la Inspecció Educativa perquè informe la direcció territorial i esta dicte, si és el cas, una resolució expressa i motivada, segons el que es disposa en l'article 44 del Decret 48/2024.





Dècim. Tramitació electrònica del procediment d'admissió

1. D'acord amb el que s'establix en el Decret /2024 i en l'Orde 8/2024, el procediment d'admissió als ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat en el curs 2024-2025 ha de tramitar-se de manera electrònica.



Les persones interessades podran consultar la normativa i accedir a les diferents fases del procediment d'admissió a través del portal de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l'admissió de l'alumnat. Des d'esta ubicació electrònica també és possible accedir a la «Secretaria Digital».

2. El format vàlid i oficial de tots els documents serà únicament el que estiga disponible en el portal esmentat en l'apartat anterior i el que es genere en l'aplicació informàtica corresponent.

3. Les persones interessades hauran d'accedir al portal de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l'admissió de l'alumnat per a omplir el formulari electrònic de sol·licitud d'admissió, segons l'ensenyament que corresponga.

4. Haurà de presentar la sol·licitud el pare, mare o tutor o tutora o representant legal de l'alumne o alumna per a qui se sol·licita plaça escolar, llevat que este o esta siga major d'edat o menor emancipat.

La persona interessada formularà una sol·licitud per a cada alumne o alumna que contindrà una declaració responsable de cada una de les circumstàncies requerides per a l'admissió. En el moment de formular la sol·licitud, no es requerirà l'aportació de la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades; esta documentació s'aportarà en el moment en què es formalitze la matrícula.

Les persones participants en el procés d'admissió hauran de reunir les circumstàncies al·legades com a criteris per a la valoració de les sol·licituds en el moment de presentació de la sol·licitud de plaça, tal com es fa constar en la declaració responsable.

5. Per a poder realitzar la sol·licitud, serà necessari obtindre la «clau d'admissió» des del portal de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l'admissió de l'alumnat, amb la verificació prèvia de la identitat de la persona que fa la sol·licitud. La clau d'admissió estarà composta per un identificador personal i una contrasenya que haurà de ser conservada per a presentar reclamació, si fora necessari, i consultar els resultats de l'adjudicació.

La persona interessada obtindrà una única «clau d'admissió» per a totes les sol·licituds que presente.

6. La «clau d'admissió» es podrà obtindre mitjançant algun dels següents sistemes de verificació d'identitat:

a) Si la persona sol·licitant disposa de DNI, s'obtindrà mitjançant la combinació següent:

– Número de DNI

– Número de suport (identificat com a IDESP en els models antics)



– Data de naixement

b) Si la persona sol·licitant disposa de NIE, targeta d'estranger o permís de residència, s'obtindrà mitjançant la combinació següent:

– NIE

– Número de suport (identificat com a IXESP en els models antics de NIE)

– Data de naixement

c) Si la persona sol·licitant disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, s'obtindrà mitjançant la combinació següent:



– NIE

– Número del certificat precedit per la lletra C

– Data de naixement

d) Qualsevol altre mitjà electrònic de verificació d'identitat entre els següents:

– Certificat digital emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat (ACCV)

– Sistema d'identitat electrònica per a les administracions Cl@ve

– eDNI, amb el seu respectiu lector

7. Les persones sol·licitants de nacionalitat estrangera que únicament disposen de passaport o un altre document diferent del NIE, targeta d'estranger, permís de residència o certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea com a document d'identificació, hauran d'acudir al centre en què sol·licite plaça com a primera opció, que serà habilitat com a punt d'atenció als usuaris.

8. Tots els centres sostinguts amb fons públics seran centres d'atenció als usuaris. En estos punts, a través de la corresponent aplicació informàtica, es generarà una «clau d'admissió» que garantirà, al col·lectiu esmentat en el punt anterior i a aquelles persones sol·licitants que no disposen de mitjans electrònics o coneixements suficients per a poder treballar amb l'administració electrònica, la participació en el procediment en les mateixes condicions que la resta de les persones sol·licitants.

9. La Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació podrà sol·licitar la col·laboració d'altres instàncies administratives per a garantir l'autenticitat de les dades que les persones interessades i els centres aporten en el procés d'admissió de l'alumnat.



Onzé. Formulari de sol·licitud

1. Una vegada obtinguda la «clau d'admissió» s'accedirà al formulari electrònic de sol·licitud d'admissió, a través del portal de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l'admissió de l'alumnat. Este formulari inclourà els apartats següents:

a) Identificació de la persona que presenta la sol·licitud.

b) Identificació de l'alumne o alumna per a qui se sol·licita plaça. Si està o ha estat matriculat en un centre de la Comunitat Valenciana, també haurà de fer constar el NIA (número d'identificació de l'alumnat).

c) Si és el cas, la persona interessada haurà de fer constar l'existència de germans o germanes o una altra persona que tinga esta consideració, d'acord amb el que s'establix en l'article 26 del Decret /2024, matriculats en el centre, o en el centre d'adscripció, per al qual sol·licite plaça. Esta informació serà verificada a través del sistema electrònic, sempre que s'indique el NIA d'estos germans o germanes.



d) Si és el cas, la persona interessada haurà de fer constar el seu desig d'agrupar les sol·licituds per a l'alumnat nascut de part múltiple que vaja a cursar ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria. El sistema electrònic permetrà agrupar estes sol·licituds de manera que siguen tractades com una sol·licitud única.

e) Perquè siga aplicable el que es disposa en l'apartat catorzé d'esta resolució, la persona interessada haurà de marcar la casella habilitada a este efecte únicament si la sol·licitud es deu a un canvi de localitat de residència de la unitat familiar, o per ser la primera vegada que tots els germans o germanes sol·liciten plaça en un centre de la Comunitat Valenciana.

f) Identificació dels membres de la unitat familiar.

g) En els casos en què es produïsca l'existència de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues i, si és el cas, la possible limitació de la pàtria potestat d'un d'ells, s'haurà de marcar la casella o les caselles habilitades a este efecte.

Quan es marque la casella d'existència de no convivència, en el moment de formalització de la matrícula, s'haurà d'aportar la firma i consignar les dades, en el cas que no els haja consignats en el formulari, del pare, mare o tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça.

h) Autorització a l'Administració educativa per a l'obtenció de les dades corresponents a la renda familiar a través de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), així com autorització per a la consulta en el cas de ser persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió.

A este efecte serà necessari aportar, per a cada un dels membres de la unitat familiar sobre els quals es realitze la consulta, sent obligatori per a majors de 16 anys, i segons corresponga:

Si la persona sobre la qual es realitza la consulta disposa de DNI:

– Número de DNI

– Número de suport (identificat com a IDESP en els models antics)



– Data de naixement

Si la persona sobre la qual es realitza la consulta disposa de NIE, targeta d'estranger o permís de residència:

– NIE

– Número de suport (identificat com a IXESP en els models antics de NIE)

– Data de naixement

Si la persona sobre la qual es realitza la consulta disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea:

– NIE

– Número del certificat precedit per la lletra C

– Data de naixement

i) Nivell educatiu sol·licitat, i modalitat i torn de Batxillerat, si és el cas.

j) Circumstàncies al·legades per la persona sol·licitant per al procés d'admissió.

k) Declaració responsable que les circumstàncies al·legades s'ajusten a la realitat en el moment de formular la sol·licitud.

l) En el cas d'alumnat procedent de centres no sostinguts amb fons públics o de fora de la Comunitat Valenciana, es farà constar el compromís d'aportar la baixa del centre anterior en el moment de la matrícula.



m) Centres sol·licitats, fins a un màxim de vint, ordenats segons criteri de preferència.

n) Correu electrònic, en el qual rebrà la informació necessària per a accedir a la consulta del resultat del procediment d'admissió.

Segons el que establix l'article 6.1, lletra e), del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades, DOUE L119/1, de 4 de maig), el tractament de les dades declarades és necessari per a l'exercici dels poders públics conferits a l'Administració educativa de la Generalitat Valenciana, en el títol II de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

2. La declaració responsable, a la qual es fa referència en l'apartat anterior, substituïx l'aportació de la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades, que s'han de reunir en el moment de formular la sol·licitud, sense perjuí de la seua posterior acreditació i comprovació en el moment de formalitzar la matrícula.

D'acord amb el que es preveu en l'article 39 de l'Orde 8/2024, després de la publicació dels resultats provisionals i definitius, la direcció dels centres públics, la titularitat dels centres privats concertats, les comissions d'escolarització i la Inspecció d'Educació estan facultats per a recaptar de les persones sol·licitants la documentació que estimen precisa per a la justificació de les situacions o circumstàncies al·legades, així com per a sol·licitar als òrgans administratius competents les actuacions precises per a la seua verificació.

Segons l'article esmentat, la falsedat en les dades declarades, o no prou acreditats, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud, de manera que l'alumne o alumna s'escolaritzarà en algun dels centres en els quals queden llocs vacants, una vegada finalitzat el procés d'admissió, excepte en el que respecta a l'acreditació de la circumstància específica, que s'aplicarà el que s'establix en l'apartat 3 de l'article quart d'esta resolució.

Les circumstàncies al·legades que no puguen ser verificades, per no haver sigut autoritzada la seua consulta, no haver sigut incloses en la declaració responsable o no haver aportat la documentació acreditativa no seran tingudes en compte per l'Administració educativa.

3. Només es podrà presentar electrònicament una sol·licitud per alumne o alumna i ensenyament que estarà associada a la «clau d'admissió» generada per a la persona que realitza la sol·licitud. En el cas que esta sol·licitud s'òmpliga més d'una vegada, es tindrà en compte l'última registrada electrònicament.

4. Es podrà fer assignació d'ofici en un centre de la localitat o zona d'escolarització que tinga vacants en el cas de no haver obtingut plaça, bé per no haver completat la totalitat d'opcions en la sol·licitud, o bé per no existir vacant en cap dels centres sol·licitats.





Dotzé. Aplicació informàtica

1. El sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA ha de ser utilitzat per tots els centres públics i privats concertats que, en aplicació de la normativa vigent, estiguen obligats a dur a terme el procés reglat per a admetre l'alumnat en els seus centres.

2. Les actuacions que han de dur a terme els centres educatius referides al procediment d'admissió de l'alumnat s'efectuaran mitjançant el sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA.

3. Una vegada acabat el període de presentació de sol·licituds d'admissió, totes les direccions de centres públics i la titularitat dels centres privats concertats validaran les sol·licituds rebudes mitjançant ITACA. En eixe moment, les persones sol·licitants rebran, en el correu electrònic indicat en la sol·licitud, la confirmació de la participació en el procés d'admissió, així com la informació necessària per a consultar el resultat d'admissió i les possibles reclamacions.



4. Tots els centres docents hauran d'accedir a ITACA perquè puguen ser baremades les sol·licituds en les quals figuren com a centre sol·licitat amb independència de l'orde d'elecció. Hauran de verificar i, si és el cas, baremar els criteris següents:

– Pare, mare o tutor o tutora legal que treballe en el centre o en el centre d'adscripció.

– Proximitat del domicili on residisca l'alumne o l'alumna o del lloc de treball d'algun dels pares, mares o tutor o tutora legal respecte del centre sol·licitat.

– Circumstància específica.

– En els casos en què no haja sigut possible incorporar el resultat acadèmic mitjançant l'aplicació informàtica, i en les sol·licituds per a segon de Batxillerat, el centre sol·licitat en primera opció introduirà la nota de l'Educació Secundària Obligatòria o del cicle formatiu de Formació Professional de grau mitjà, una vegada rebut el certificat corresponent, segons el que disposa l'article 37 de l'Orde 8/2024.



Estes actuacions han de dur-se a terme amb la màxima diligència possible, dins dels terminis establits a este efecte, atés que es tracta d'un procés concurrent que afecta l'alumnat participant i la resta de centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.



Tretzé. Tramitació presencial del procediment d'admissió

1. D'acord amb el que preveu l'apartat 7.9 d'esta resolució, s'exceptua de participar en el procediment telemàtic l'alumnat que serà escolaritzat mitjançant resolució en un CEE i l'alumnat que serà escolaritzat en una UECO.

2. L'alumnat ja escolaritzat que compte amb el preceptiu informe en què es realitze proposta d'escolarització en un CEE o una UECO, realitzat segons la normativa vigent en matèria d'inclusió educativa, haurà d'emplenar, a través dels seus representants legals, l'annex XII o XII, respectivament. Esta sol·licitud s'entregarà per registre en el centre en què estiga escolaritzat, durant el període establit en l'annex VI d'esta resolució.

3. La direcció del centre en què s'ha presentat la sol·licitud, una vegada finalitzat el període de lliurament de sol·licituds, les comunicarà a la comissió sectorial competent, a través de la Inspecció de zona, on seran gestionades per a la corresponent assignació de places. En relació a este procediment, en el cas que no existisquen places suficients per a atendre totes les sol·licituds d'admissió, s'aplicaran les preferències i criteris establits en l'article 46 de l'Orde 8/2024.



4. L'alumnat que s'incorpora per primera vegada al sistema educatiu que compte amb l'informe preceptiu, realitzat segons la normativa vigent en matèria d'inclusió educativa, en què es realitze proposta d'escolarització en un CEE o una UECO, omplirà l'annex corresponent i l'entregarà en el centre de primera opció, que el derivarà a la comissió sectorial.



Catorzé. Germans o germanes o altres xiquets, xiquetes o adolescents integrants de la família d'acolliment o guardadora amb finalitat d'adopció que, en Educació Infantil i Primària, sol·liciten plaça per primera vegada en centres de la Comunitat Valenciana o canvien de localitat de residència

D'acord amb el que preveu l'article 33 del Decret 48/2024, en els supòsits d'admissió inicial, considerant esta la primera vegada que se sol·licita plaça en centres públics i/o privats concertats de la Comunitat Valenciana o els canvis de centre docent realitzats per canvi de localitat de residència, en el cas que hi haja dos sol·licituds d'admissió o més de germans o germanes o altres xiquets, xiquetes o adolescents integrants de la família d'acolliment o guardadora amb finalitat d'adopció en un mateix centre docent sostingut amb fons públics, en les etapes d'Educació Infantil o Primària, quan un d'estos obtinga plaça escolar, es concedirà puntuació per aplicació de l'article 24 i, si és el cas, l'article 33 del decret a la resta de germans o germanes sol·licitants.



Així mateix, tindran la consideració de germà o germana els o les alumnes que, sense compartir progenitors, residixen en el mateix domicili i hi haja un vincle matrimonial, parella de fet, o un vincle assimilat a efectes legals, entre els progenitors dels dos.



Quinzé. Determinació de la renda de la unitat familiar i condició de persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió

1. La informació de caràcter tributari, necessària per a obtindre les condicions econòmiques de la unitat familiar, serà subministrada directament a l'Administració educativa per l'AEAT a través dels servicis d'intercanvi electrònic de dades establides per esta, d'acord amb el que determina l'article 84.10 de la Llei orgànica 2/2006, d'educació, i els articles 26 i 27 30 del Decret 48/2024. La valoració de la sol·licitud es durà a terme en funció de la informació subministrada directament per l'AEAT durant el període que dure el procés fins a l'elaboració de les llistes d'admesos.

2. S'entendrà per renda familiar anual la suma de les rendes de l'exercici 2022 dels membres que integren la unitat familiar, calculada segons la normativa reguladora de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

3. Les rendes anuals de la unitat familiar es valoraran d'acord amb l'indicador públic de renda a efectes múltiples (IPREM), corresponent a 14 pagues, conforme amb el que disposa l'article 26 del Decret 48/2024 i l'article 32 de l'Orde 8/2024. Per al procés d'admissió del curs 2024-2025, l'IPREM queda fixat en 8.106,28 euros anuals, segons el que disposa la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2022, la renda anual del qual es valora en el procés actual.

4. D'acord amb el que establix la Llei 19/2017, de 20 de desembre, de la Generalitat, de renda valenciana d'inclusió, i l'article 27 del Decret 48/2024, la informació sobre la condició de persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió serà subministrada directament a l'Administració educativa des del departament competent en la matèria. La puntuació que s'ha d'assignar es reflectix en l'article esmentat 27 del Decret 48/2024.

5. Quan la persona interessada presente una reclamació contra el resultat provisional fundada en la disconformitat amb la puntuació assignada per estos criteris, el centre haurà de verificar les dades corresponents a tots els membres de la unitat familiar i, si escau, es reiterarà la consulta davant de l'AEAT i la conselleria competent en matèria de renda valenciana d'inclusió, si és el cas.

6. En el cas de reclamació o recurs contra el resultat definitiu, l'Administració educativa procedirà a la comprovació de les dades fiscals.





Setzé. Famílies monoparentals i nombroses

D'acord amb el que preveu l'apartat 2 de l'article 31 del Decret 48/2024, la puntuació per la condició de família monoparental serà acumulable a la que s'obtinga per la condició de família nombrosa.





Desseté. Resultat acadèmic

1. Quan l'alumnat participant es trasllade entre centres de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics, el centre en el qual està matriculat enviarà, a través de l'aplicació informàtica ITACA, la informació relativa a la promoció o el compliment del requisit acadèmic al centre al qual desitge incorporar-se, dins del termini establit en els annexos d'esta resolució.

2. L'alumnat participant inclòs en els col·lectius que s'indiquen a continuació haurà d'aportar al centre de primera opció, i dins del termini establit en els annexos d'esta resolució, l'acreditació expedida pel centre d'origen en la qual constarà, segons siga el cas, la superació dels ensenyaments que permeten l'accés a l'ensenyament sol·licitat i, si és el cas, la nota mitjana obtinguda:

– Alumnat no matriculat durant el curs 2023-2024 en centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.

– Alumnat que sol·licita plaça per a segon de Batxillerat.

– Alumnat que sol·licita plaça per a primer de Batxillerat i que durant el curs 2023-2024 no ha finalitzat un cicle de Formació Professional de grau mitjà o no ha estat matriculat en quart d'ESO.

3. En cas que l'alumnat no puga accedir al curs sol·licitat per no haver promocionat, s'entendrà que la sol·licitud es fa per al mateix centre, però per al curs anterior al que inicialment va sol·licitar, per la qual cosa haurà d'acreditar el compliment del requisit acadèmic exigit per a l'accés a este curs.

4. No s'aplicarà el que preveu l'apartat anterior en els casos en què el canvi de curs també supose un canvi d'etapa educativa.

5. En el cas de l'alumnat que sol·licite plaça per a Batxillerat, tant per a primer curs com per a segon, la nota de referència serà la utilitzada per a l'accés inicial a primer curs.

6. D'acord amb el que establix l'apartat 2 de l'article 49 de l'Orde 8/2024, l'alumnat sol·licitant que desitge incorporar-se a estudis de Batxillerat, havent cursat estudis d'Educació Secundària Obligatòria en sistemes educatius estrangers o en centres docents estrangers situats en territori espanyol, haurà de sol·licitar en la Subdelegació del Govern l'homologació o la convalidació dels estudis realitzats per a acreditar el compliment del requisit acadèmic i la nota mitjana o la qualificació obtinguda en estudis de Secundària Obligatòria i presentar en el centre sol·licitat en primera opció:

– Credencial d'homologació expedida pel Ministeri d'Educació i Formació Professional. Es considerarà la nota mitjana que conste en esta credencial.

– Volant per a la inscripció condicional en centres docents o en exàmens oficials, amb el segell de registre en què haja presentat la sol·licitud d'homologació. En este cas, es consideraran 5 punts com a nota mitjana provisional. Si la credencial d'homologació li ha sigut expedida amb anterioritat a la publicació de la llista definitiva d'alumnat admés, podrà presentar esta credencial. En tot cas, l'admissió tindrà caràcter condicional, fins que la resolució expressa de l'expedient d'homologació o convalidació dictamine que es complix el requisit acadèmic.





Dihuité. Criteris per a la valoració de les sol·licituds

Es publica, com a annex XI d'esta resolució, la puntuació corresponent establida per a cada un dels criteris que s'han de valorar en la sol·licitud de plaça escolar.



Dihuité. Desempats

D'acord amb el que establix l'article 38 del Decret 48/2024 i el 40 de l'Orde 8/2024, el sorteig previst per a obtindre les lletres per les quals ordenar els cognoms de l'alumnat i resoldre les situacions d'empat que es produïsquen després d'aplicar els criteris de desempat es realitzarà en acte públic, segons les instruccions que es determinen en la corresponent resolució del director general de Centres Docents.





Vinté. Publicació de resultats. Reclamacions al resultat provisional i al definitiu.

1. La publicació dels resultats provisionals i definitius del procés d'admissió es realitzarà en els terminis establits a este efecte, que s'indiquen en els annexos que s'inclouen al final d'esta resolució.

2. La publicació dels resultats provisionals i definitius s'ajustarà als models generats per l'aplicació informàtica i es durà a terme en els terminis que figuren en els annexos d'esta resolució. Estes llistes estaran a la disposició de les persones interessades en els taulers d'anuncis dels centres i, si és el cas, a través de les direccions dels centres.



3. Les persones participants en el procés rebran la comunicació del resultat a través de l'adreça de correu electrònic que hagen indicat en la sol·licitud. També podran conéixer el resultat a través de la «Secretaria digital», a la qual s'accedirà des del portal de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l'admissió de l'alumnat.



4. La formulació de reclamacions al resultat provisional d'admissió de l'alumnat es farà per mitjans electrònics, en els terminis establits, accedint a l'aplicació informàtica mitjançant la «clau d'admissió» assignada.

5. Una vegada analitzades les reclamacions presentades al resultat provisional i efectuada la revisió de la baremació, les persones participants en el procés podran consultar el resultat definitiu a través de la «Secretaria digital», des del portal de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l'admissió de l'alumnat,

en la data establida per a cada nivell d'ensenyament.

6. Tal com disposa l'article 40 del Decret 48/2024, contra les llistes definitives d'alumnat admés, i d'alumnat admés en un altre centre o sense lloc escolar assignat, les persones interessades podran interposar recurs d'alçada, a través del Tràmit Z de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, davant la direcció territorial competent en matèria d'educació, que haurà de resoldre en el termini d'un mes. Esta resolució posarà fi a la via administrativa.



Vint-i-uné. Formalització de la matrícula8

1. Una vegada rebuda la comunicació del resultat definitiu del procediment d'admissió, l'alumnat haurà de formalitzar la matrícula en les dates establides a este efecte. En qualsevol cas, atendrà les instruccions que figuraran en l'apartat «Formalització de la matrícula» del portal de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l'admissió de l'alumnat.

D'acord amb l'article 41 del Decret 48/2024, l'omissió del tràmit de matrícula implicarà la renúncia a la plaça escolar adjudicada.

2. En el cas de l'alumnat que es trasllade entre centres de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics, no serà necessari aportar la informació referent a l'acreditació del requisit d'edat ni l'acadèmic, que es traslladarà, d'ofici, mitjançant l'aplicació informàtica.



3. En el cas de l'alumnat que s'incorpore per primera vegada a centres de la Comunitat Valenciana o procedisca de centres no sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, per a formalitzar la matrícula, a més de la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades, haurà d'aportar els documents següents:

– Llibre de família o certificació de la inscripció de naixement expedida pel Registre Civil. Esta documentació acreditarà el compliment del requisit d'edat establit per la Llei orgànica 2/2006, d'Educació.



– Certificat de baixa del centre anterior. La documentació aportada haurà d'acreditar que l'alumne o alumna complix els requisits acadèmics exigits per l'ordenament jurídic vigent per al nivell educatiu i curs al qual pretén accedir.

4. No es requerix presentar l'informe sanitari en els inicis i els canvis d'etapa escolar en els processos de matriculació o canvi de centre, d'acord amb la modificació de l'article 59, sobre salut escolar, de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, efectuada per la Llei 7/2021, de 29 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2022.

No obstant això, també d'acord amb la modificació esmentada, les persones progenitores o les persones tutores tindran la responsabilitat d'informar el centre educatiu en els casos en què la persona menor puga requerir una intervenció urgent en l'horari escolar, presente malalties que comporten modificacions en la dieta escolar o problemes de salut que requerisquen una adaptació curricular. En este cas, hauran d'entregar una còpia de l'informe emés pel personal sanitari del seu centre d'atenció primària i/o especialitzada de referència en què es recullen estos aspectes.

5. Les dades relatives a l'alumnat matriculat hauran d'estar introduïdes completament, per part dels centres educatius, abans del 30 de setembre de 2024, d'acord amb l'article 58 de l'Orde 8/2024. Per a fer-ho, hauran d'utilitzar el sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA.

6. La matrícula de l'alumnat que no requerix un procés d'admissió per canvi de curs, cicle, etapa o nivell educatiu, dins del mateix centre i fins a la finalització de l'educació bàsica, serà organitzada de manera pròpia per cada un dels centres docents, d'acord amb el principi d'autonomia en la gestió, sempre que no es conculque el dret a l'escolarització de l'alumnat en etapes obligatòries, dins dels terminis establits.



7. El centre al qual s'incorpore alumnat nou com a resultat del procediment d'admissió sol·licitarà a l'alumnat o als seus representants legals que aporte la documentació acreditativa de les situacions al·legades, mitjançant una declaració responsable, que han sigut objecte de baremació i no han sigut verificades d'ofici, ni aportades telemàticament a través de l'apartat «Formalització de la matrícula» del portal de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l'admissió de l'alumnat o aportades al centre directament en el moment de la matrícula.

D'acord amb l'article 46 del Decret 48/2024 la falsedat, falta o insuficiència de la informació declarada en els termes establits en l'esmentat article, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud, escolaritzant-se l'alumne o alumna en la forma prevista en l'article 55 o 60 de l'Orde 8/2024.

8. En el moment de formalitzar la matrícula, en cas que s'haja marcat la casella d'existència de no convivència dels progenitors, sense que hi haja limitació de la pàtria potestat, s'haurà d'aportar la firma i consignar les dades del pare, mare, tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça, en el cas que no les haja fetes constar prèviament en la sol·licitud.

En tot cas, s'actuarà conforme amb el que disposa l'apartat quint, admissió i matriculació, i sext, baixa i canvi de centre, de la Resolució de 14 de febrer de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es dicten instruccions per a aplicar-les en els centres docents sostinguts amb fons públics d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana davant de diversos supòsits de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues.



9. En cas que en el moment de la matrícula no es puga aportar tota la documentació requerida, l'alumnat que curse ensenyaments obligatoris podrà efectuar la matrícula. No obstant això, haurà d'aportar la documentació requerida quan dispose d'esta, per a l'escolarització correcta.



10. L'alumnat d'ensenyaments postobligatoris que en el moment de la matrícula no puga aportar tota la documentació requerida podrà efectuar la matrícula condicionada a l'entrega posterior de la documentació esmentada. En el cas d'alumnat procedent de sistemes estrangers, es podrà formalitzar la matrícula condicionada amb un volant per a la inscripció condicional en centres docents. A més, haurà de fer efectiu, en el moment de la matrícula, el pagament de les taxes per servicis administratius derivats de l'activitat acadèmica de nivell no universitari.



11. L'alumnat procedent de sistemes educatius estrangers haurà d'aportar la documentació necessària per a acreditar les seues dades personals i el compliment dels requisits d'edat i acadèmics suficients per a efectuar la matrícula en un centre de la Comunitat Valenciana. En el cas d'ensenyaments obligatoris, s'aplicarà el que preveu el punt 9.

12. L'alumnat estranger amb menys o més de 18 anys, per a formalitzar la matrícula, podrà acreditar la seua identitat mitjançant qualsevol dels documents següents: targeta d'identitat d'estranger o NIE, visat d'estudis, passaport o document expedit pel seu país d'origen que n'acredite la identitat.



Contra esta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Formació Professional, en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la data de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Tot això de conformitat amb el que establixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 25 d'abril de 2024.– El director general de Centres Docents: Jorge Cabo Martínez.

Mapa web