Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 d'abril de 2024, la Universitat Miguel Hernández d'Elx, per la qual es convoca un procediment específic per a la creació d'una borsa de treball de l'escala tècnica mitjana de laboratoris, subgrup A2, perfil podologia, referència 24/67212. [2024/3506]

(DOGV núm. 9837 de 26.04.2024) Ref. Base de dades 003557/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat Miguel Hernández d'Elx
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau



Amb la finalitat d'atendre les necessitats urgents i inajornables posades de manifest de personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis d'aquesta universitat, encarregada d'atendre el servei públic de l'educació superior que té encomanat, d'acord amb les competències que li atribueixen l'article 3.2 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, en relació amb l'article 91 d'aquesta, i el capítol I, «Selecció del personal», del títol V de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana; el capítol II del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, així com els Estatuts de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, aprovats pel Decret 208/2004, de 8 d'octubre (DOGV 13 d'octubre) del Consell de la Generalitat Valenciana, modificats pel Decret 105/2012, de 29 de juny, del Consell;



Amb la finalitat de garantir l'adequada prestació del servei públic, i dotar aquesta universitat de les persones necessàries que permeten abordar els canvis que s'estan produint en la gestió administrativa de la universitat, en aquest moment en què s'està exigint una major transparència, i s'estan duent a terme nous tràmits i actuacions, és del tot urgent i imprescindible comptar amb les eines necessàries i els llocs necessaris que ens permeten atendre i abordar el canvi quantitatiu i qualitatiu que suposen tots aquests canvis en els quals està immersa la universitat;



En virtut de l'Acord d'adaptació dels barems dels procediments per a la selecció de personal temporal PAS de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, aprovat pel Consell de Govern amb data de 23 de febrer de 2022;

Aquest rectorat acorda convocar un procediment específic per a la creació d'una borsa de treball de l'escala tècnica mitjana de laboratoris, perfil podologia de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, segons les següents:



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives per a crear una borsa de treball de l'escala tècnica mitjana de laboratoris, amb el perfil i el temari que descriu l'annex I.

1.2. A la present convocatòria li són aplicables la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; els Estatuts de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, aprovats pel Decret 208/2004, de 8 d'octubre (DOGV 13 d'octubre), del Consell de la Generalitat Valenciana, modificats pel Decret 105/2012, de 29 de juny, del Consell; el que disposa la present convocatòria i altra normativa d'aplicació general.



Així mateix, li és aplicable la Normativa que regula els sistemes i règim d'incorporació de personal temporal i la creació de borses de treball del personal d'administració i serveis de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, que en el punt 2.1.b estableix que: «Per a la cobertura dels llocs del grup A, subgrup A1 i subgrup A2, solament es constituiran borses de treball per a aquelles escales específiques respecte de les quals no en siga possible la cobertura per procediments de provisió de llocs».



De conformitat amb l'article 61.2.f de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, es fa constar que la distribució percentual de personal en l'escala tècnica mitjana de laboratoris és de 59,09 % d'homes i 40,91 % de dones.



Segona. Requisits de les persones aspirants

1. Tindre nacionalitat espanyola, o alguna altra que, conforme al que disposa l'article 63 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, permeta l'accés a l'ocupació pública.



2. Tindre complits setze anys i no excedir, si és el cas, l'edat màxima de jubilació forçosa, o d'aquella altra que es puga establir per llei.



3. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que calguen per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.



4. No haver sigut separat del servei com a personal funcionari de carrera o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari; ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques, i resta de consideracions establides en l'apartat d de l'article 62 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.

5. Estar en possessió de la titulació acadèmica que figura en l'annex I, o tindre complides les condicions per a obtindre-les en la data en què acabe el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació o equivalència, dins del termini de presentació d'instàncies. En cas que es requerisca un títol específic, les persones interessades l'han de declarar en el formulari d'inscripció, en l'apartat «Altre títol acadèmic exigit en la convocatòria».

Les condicions per a ser admés a les proves s'han de reunir en el moment en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i mantindre durant tot el procés selectiu.

El mes d'agost és inhàbil a l'efecte del còmput de terminis en aquest procediment administratiu de gestió pròpia, en el qual la resolució correspon a la Universitat, en virtut de l'article 3 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari.



Tercera. Sol·licituds

En virtut de la resolució rectoral publicada en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx amb data de 4 d'octubre de 2021, per la qual s'incorporen els procediments de selecció de PAS al catàleg de procediments i serveis electrònics de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, i per consegüent la tramitació per mitjans electrònics exclusiva i obligatòria per a les persones interessades en aquests tràmits, s'ha de presentar la sol·licitud de participació adreçada al rector de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, a través de la Seu Electrònica en el portal https://sede.umh.es/ca/procedimientos/, triant l'opció «SELECCIÓ PAS-Borsa de Treball».

Els drets de participació són els corresponents a la categoria de la plaça convocada, en aquest cas, 25,00 €.

El pagament s'ha d'efectuar mitjançant una targeta bancària de manera telemàtica a través de la plataforma que està inclosa en la Seu de manera simultània a la presentació de la instància de participació.

Conforme al que estableix l'article 18.1-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, estan exempts del pagament de la taxa:

a) Els aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Per a gaudir d'aquesta exempció cal adjuntar la certificació de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite una discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial o de famílies monoparentals de categoria especial. Per a gaudir-ne l'exempció cal adjuntar a la sol·licitud la fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveu l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

e) Així mateix, estan exemptes del pagament de la taxa que estableix la base tercera, les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes anterior a la data de la publicació de la convocatòria. Per a gaudir-ne l'exempció és requisit que no hagen rebutjat, en el termini referit, cap oferta d'ocupació adequada ni s'hagen negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professional i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. La certificació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits que preveu la llei, s'ha de sol·licitar en la corresponent oficina del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Quant a l'acreditació de les rendes, s'acredita amb una declaració escrita de la persona sol·licitant en la qual s'afirme que no es perceben rendes superiors al salari mínim interprofessional. Ambdós documents s'han d'adjuntar inexcusablement a la sol·licitud de participació en aquestes proves selectives, de conformitat amb el que disposa l'article 17 de la Llei 50/1998, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'ordre social.



Així mateix, conforme al que estableix l'article 18.1-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, gaudeixen d'una bonificació del 50 % de la taxa, els membres de famílies nombroses de categoria general o de famílies monoparentals de categoria general.

Els qui, no tenint dret a exempció, no abonen la taxa per drets d'examen durant el termini de presentació de sol·licituds seran exclosos del procediment.

L'impagament de la taxa per drets d'examen no és corregible durant el termini d'esmena de deu dies naturals.

Els qui en la sol·licitud de participació al·leguen estar exempts del pagament de la taxa per drets d'examen, però no complisquen els requisits per a gaudir-ne l'exempció, quedaren exclosos del procés selectiu. Aquesta causa d'exclusió no serà corregible mitjançant l'abonament de la taxa durant el termini posterior de deu dies naturals. I això s'entendrà sense perjudici de la responsabilitat en la qual puga incórrer la persona interessada per falsedat en la seua sol·licitud.

Els mers errors de fet de la sol·licitud que es puguen corregir com a tals, es poden esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

La informació bàsica sobre la protecció de dades és la següent:

Responsable: Universitat Miguel Hernández d'Elx.

Finalitat: gestió de la selecció de personal aspirant a un lloc de treball en la Universitat Miguel Hernández d'Elx, així com la gestió de la provisió de llocs de treball. Publicació de llistats d'admesos i exclosos, realització de proves selectives, llistat d'aprovats i valoració de mèrits, d'acord amb la normativa aplicable.

Legitimació: exercici de poders públics conferits al responsable del tractament (art. 6.1.e RGPD) i obligacions legals (art. 6.1.c RGPD).



Cessions/transferències internacionals: publicitat en els processos de selecció en els butlletins oficials oportuns i aquells que siguen obligatoris per ministeri de la llei. No es preveuen transferències internacionals de dades.

Drets: accedir, rectificar i suprimir les dades personals, així com altres drets, com s'explica en la informació addicional.

Més informació: https://serviciopas.umh.es/files/2021/07/segunda-capa-procesos-selectivos_v4_bilig%C3%BCe.pdf

S'informa que, a fi de garantir la transparència, es publicaran en la pàgina web o en qualsevol altre espai establit a aquest efecte les dades de caràcter personal necessàries per als actes de tràmit, així com les publicacions de les qualificacions obtingudes en les diferents proves que es deriven del procés selectiu.

Les dades personals, domicili, adreça de correu electrònic, telèfon, així com qualsevol altra declarada pel/per la concursant en la seua sol·licitud en aquest procés selectiu, seran considerades com les úniques vàlides a l'efecte de les notificacions que, si és el cas, s'hagen de practicar, i n'és responsabilitat seua la veracitat, així com la corresponent comunicació a l'òrgan convocant de qualsevol canvi en les dades inicialment consignades.

En cas d'haver de realitzar alguna notificació individual, es realitzarà per mitjans electrònics mitjançant compareixença en la Seu Electrònica de la UMH. L'avís de la posada a la disposició de la notificació s'enviarà a l'adreça de correu electrònic i/o telèfon mòbil indicats pel/per la concursant.



Quarta. Termini de Presentació

El termini de presentació d'instàncies és de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les actuacions successives d'aquesta convocatòria es faran públiques en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, de manera oficial i a efectes informatius i de difusió en el web del Servei de PTGAS i PI (https://serviciopas.umh.es/convocatorias/seleccion-personal/), en l'enllaç d'aquesta convocatòria.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies de participació, es publicarà la llista provisional de persones admeses i excloses en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, i es concedirà un termini de deu dies naturals per a l'esmena d'errors.



Les persones que hagen d'esmenar errors o causes d'exclusió ho han de fer a través de la Seu Electrònica, en el propi expedient electrònic que es troba en «Els meus tràmits/Els meus expedients», punxant en «Detall» de l'expedient, opció «Esmenar/altres tràmits».

Conclòs el termini indicat anteriorment, es publicarà en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx la llista de persones admeses i excloses definitiva i es convocarà els/les aspirants a la realització de les proves.



Cinquena. Documentació que cal presentar

De manera adjunta a les sol·licituds d'admissió a les proves, les persones interessades han de presentar una còpia del DNI en vigor o document/s que n'acredite la nacionalitat i, si és el cas, el document justificatiu d'exempció o bonificació de taxes.

Una vegada finalitzada la fase d'oposició, el tribunal publicarà el termini per a presentar la documentació acreditativa de mèrits, juntament amb la llista de persones aspirants que han superat la fase d'oposició.

La documentació relativa als mèrits s'ha de presentar per mitjà de l'aplicació Espai Opositor. A l'aplicació es pot accedir de les maneres següents:

• Per mitjà de la url:

https://universite.umh.es/espacio-opositor

• O bé per mitjà del botó «Tramitar» de qualsevol dels procediments de selecció PAS publicats en la Seu Electrònica.

El tribunal no valora aquells mèrits que no estiguen degudament acreditats i tampoc els presentats fora de termini i, només poden ser considerats aquells mèrits obtinguts fins al moment en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds d'admissió a les proves selectives d'aquesta convocatòria.

En cas de noves obertures de termini de presentació de sol·licituds, els mèrits es valoraran prenent com a referència la data en què finalitze la presentació de sol·licituds de la primera publicació.

Si els/les interessats/ades fan ús del dret que els assisteix de no presentar documentació que ja estiga en poder de l'administració convocant, han de fer referència expressa a quin expedient i a quina documentació en concret es refereixen, així com en quina unitat o circumstàncies es pot localitzar.



Sisena. Procediment de selecció

El procediment consta de dues fases i la puntuació màxima que s'hi pot obtindre és de 50 punts.

1. Fase d'oposició

La puntuació màxima en aquesta fase és de 30 punts. Aquesta fase és obligatòria i eliminatòria. La fase d'oposició consisteix en dues proves proposades pel tribunal.

Primera prova: de caràcter obligatori i eliminatori; consisteix en una prova escrita, tipus test, proposada pel tribunal, composta per 60 preguntes. La puntuació màxima en aquesta prova és de 15 punts i per a superar-la, cal obtindre, almenys, 7,5 punts.

Els errors es penalitzaran segons la fórmula següent:





On:

N= nota resultant

A= nombre d'encerts

E= nombre d'errors

d= nombre d'opcions per a cada pregunta

n= nombre de preguntes

P= puntuació total



La prova tipus test versa sobre el temari de la convocatòria i inclou tres preguntes addicionals de reserva per a substituir aquelles que puguen ser objecte d'anul·lació.

La prova té una duració de 120 minuts.

Segona prova: de caràcter obligatori i eliminatori; consisteix a contestar una prova escrita de 10 preguntes de resposta curta, relacionades amb la part específica del temari.

El tribunal, en l'acte de constitució establirà i publicarà els criteris de valoració, objectius i quantificables.

La puntuació màxima d'aquesta prova és 15 punts i per a superar-la, cal obtindre, almenys, 7,5 punts.

La segona prova inclourà tres preguntes addicionals de reserva per a substituir aquelles que puguen ser objecte d'anul·lació.

La prova tindrà una duració de 120 minuts.

2. Fase de concurs

La puntuació màxima en aquesta fase és de 20 punts. Només poden participar en aquesta fase aquells aspirants que hagen superat la fase d'oposició.

Barem

A) Antiguitat (màxim 10,5 punts)

–  Es valora 0,052 punts per cada mes complet de serveis prestats en qualsevol universitat, o administració pública, en relació contractual laboral o funcionarial d'igual grup i amb funcions similars a la plaça objecte de la convocatòria, fins a un màxim de 10,5 punts.

–  Es valora 0,026 punts per cada mes complet de serveis prestats, amb funcions similars a la plaça objecte de la convocatòria en el sector privat, fins a un màxim de 10,5 punts.

Únicament, es considera acreditada aquesta experiència professional si s'aporta contracte o nomenament amb funcions i certificació oficial de períodes de cotització al règim general de la Seguretat Social o en algun dels règims especials dins del grup de cotització equivalent al del grup de titulació del lloc convocat.

B) Formació (màxim 7,5 punts)

B.1. Cursos de formació i perfeccionament (fins a un màxim de 3 punts)

Es valoren els cursos de formació i perfeccionament relacionats amb les funcions de la plaça que es convoca a 0,01 punts per hora, amb un mínim de 3 hores i fins a un màxim de 200 hores, que hagen sigut cursats per l'interessat, i que hagen sigut convocats o homologats per la Universitat o per qualsevol centre o organisme públic, dins dels seus plans de formació. Als cursos específics que superen les 200 hores se'ls assigna la puntuació màxima de 2 punts.

Els cursos de prevenció de riscos laborals són considerats com a cursos específics.

Es valoren els cursos de formació i perfeccionament generals relacionats amb l'acompliment de la funció pública a 0,005 punts per hora, amb un mínim de 3 hores i fins a un màxim de 200 hores, que hagen sigut cursats per l'interessat, i que hagen sigut convocats o homologats per la Universitat o per qualsevol centre o organisme públic, dins dels seus plans de formació. Als cursos generals que superen les 200 hores se'ls assigna la puntuació màxima d'1 punt.

En cap cas es puntuen en el present subapartat els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

Així mateix, el tribunal pot valorar dins d'aquest apartat cursos de formació impartits per entitats privades de reconegut prestigi, el contingut del qual siga específic de la plaça que es convoca.

B.2. Valencià

El coneixement del valencià es valora, amb la acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o per la Universitat Miguel Hernández d'Elx, o per altres universitats valencianes, així com per les escoles oficials d'idiomes, a 0,27 punts cada nivell, fins a un màxim de 1,62 punts. Només es valora el de major nivell acreditat.



Nivell A1: 0,27 punts

Nivell A2: 0,54 punts

Nivell B1: 0,81 punts

Nivell B2: 1,08 punts

Nivell C1: 1,35 punts.

Nivell C2: 1,62 punts

Les equivalències d'estudis establides d'acord amb la legislació actual, respecte als nivells de certificació de competència lingüística en valencià, són les publicades en l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats.



B.3. Idiomes comunitaris

El coneixement de l'idioma comunitari es valora, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat a 0,27 punts per cada nivell, amb un màxim d'1,62 punts, d'acord amb l'escala següent. Només es valora el de major nivell acreditat.

Nivell A1: 0,27 punts

Nivell A2: 0,54 punts

Nivell B1: 0,81 punts

Nivell B2: 1,08 punts

Nivell C1: 1,35 punts.

Nivell C2: 1,62 punts

Les equivalències d'estudis establides d'acord amb la legislació actual, respecte als nivells de certificació de competència lingüística, són les que publica l'Ordre 93/2013, d'11 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es modifica l'annex únic denominat «Certificats i diplomes», que acredita la competència en llengües estrangeres del Decret 61/2013, de 17 de maig, i el Decret 242/2019, de 25 d'octubre, d'establiment dels ensenyaments i el currículum d'idiomes de règim especial en la Comunitat Valenciana.



Els cursos d'idiomes comunitaris convocats o homologats per la Universitat Miguel Hernández es valoren amb la mateixa puntuació que els anteriors.

Per a valorar aquests idiomes en cap cas es consideren els cursos superats d'idiomes inclosos en els plans d'estudis reglats, així com aquells que es consideren cursos de formació.

B.4. Altres titulacions (1,26 punts com a màxim)

Es valora qualsevol altra titulació acadèmica oficial de nivell igual o superior a l'exigit per a accedir al grup objecte de la convocatòria, excepte la que hi va servir de base, amb un màxim de 1,26 punts, si es tracta de titulació relacionada amb les funcions del lloc i amb un màxim de 0,60 punts, si es tracta d'una titulació general, no relacionada amb les funcions del lloc. A aquest efecte, es puntua únicament una sola titulació, la del nivell més alt de titulació acreditada, entenent-hi incloses aquelles altres titulacions necessàries per a obtindre-la.



S'estableix la següent escala de puntuació:

Titulació general:

– 0,15 punts per un títol de diplomat o enginyer tècnic o equivalent.



–  0,30 punts per un títol de graduat, llicenciat, enginyer o equivalent.

– 0,45 punts per un títol de màster oficial o equivalent.

– 0,60 punts per un títol de doctor o equivalent.

Titulació relacionada amb les funcions del lloc:

– 0,76 punts per un títol de diplomat o enginyer tècnic o equivalent.

–  0,92 punts per un títol de graduat, llicenciat, enginyer o equivalent.

– 1,08 punts per un títol de màster oficial o equivalent.

– 1,26 punts per un títol de doctor o equivalent.

En cap cas es valora una titulació sense el certificat oficial acreditatiu corresponent.

En aquest apartat només es puntuen titulacions diferents a les requerides per a presentar-se al lloc. En cap cas es valora una titulació sense el seu corresponent certificat oficial acreditatiu. Per a això, el candidat ha d'aportar i acreditar no sols el títol que vulga fer valdre en aquest apartat, sinó que també ha d'aportar la titulació requerida per a presentar-se al lloc. Això és, ha de presentar i acreditar ambdues titulacions.

C) Altres mèrits (màxim 2 punts)

a) Es valoren els cursos de formació i perfeccionament impartits, relacionats amb les funcions de la plaça que es convoca, a raó de 0,02 punts per hora impartida, fins a un màxim de 0,5 punts per curs, que hagen sigut impartits per l'interessat, i que hagen sigut convocats o homologats per la Universitat o per qualsevol centre o organisme públic, dins dels seus plans de formació, fins a 1 punt com a màxim.



b) Es valora la participació activa en congressos, publicacions relacionades amb les funcions del lloc i altres actuacions realitzades per l'interessat en activitats relacionades amb les funcions de la plaça, fins a un màxim d'1 punt.



Setena. Tribunal de selecció

Els membres del tribunal de selecció són nomenats pel rector, atés el que disposa l'article 67 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana i concordants del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



El seu funcionament s'adapta al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El tribunal de selecció ha d'especificar els criteris de valoració i qualificació dels exercicis, i els ha de fer públics abans que tinguen lloc perquè els aspirants en prenguen coneixement. El tribunal de selecció de les proves ha d'adoptar les mesures oportunes per a garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense que es conega la identitat del personal aspirant. Seran excloses aquelles persones en els fulls d'examen de les quals figuren noms, trets, marques o signes que permeten conéixer-ne la identitat. El tribunal vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i igualtat d'oportunitats.





Vuitena. Constitució de borsa de treball

Finalitzat el procediment de selecció, es constituirà la borsa de treball amb els/les aspirants que s'han presentat a aquest procés i han superat la fase d'oposició, d'acord amb les condicions que preveu l'Acord del Consell de Govern de 26 de gener de 2022, pel qual s'aprova la Normativa que regula els sistemes i el règim d'incorporació del personal temporal i la creació de borses de treball del personal d'administració i serveis de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.



El personal que es trobe inclòs en aquesta borsa serà cridat sempre que no hi haja personal disponible en les borses d'ocupació temporal derivades de l'oferta d'ocupació pública.



Novena. Consulta de la pàgina web

La present convocatòria i els actes que se'n deriven que requerisquen publicació poden ser consultats, a efectes informatius, en la pàgina web de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, l'adreça de la qual és https://serviciopas.umh.es/convocatorias/seleccion-personal/ en la convocatòria corresponent.



Desena. Norma final

Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu d'Elx en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que estableixen l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament s'hi pot interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, davant del rector, de conformitat amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



Davant de les actuacions del tribunal relatives a l'acta de resultat de la fase d'oposició o l'acta de baremació de mèrits, es pot presentar un escrit de reclamacions i esmenes en el termini de deu dies davant del mateix tribunal. Per a fer-ho, les persones han d'accedir a través de la Seu Electrònica, al propi expedient electrònic, que es troba en «ELs meus tràmits/Els meus expedients», punxant en «Detall» de l'expedient, opció «Esmenar/altres tràmits».

Contra la resta de les actuacions del tribunal, s'hi pot interposar el recurs d'alçada previst l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de les publicacions o notificacions. El recurs s'hi pot interposar davant de l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant del rector com a òrgan competent per a resoldre'l.

Tots els actes de notificació dels procediments que s'inicien com a conseqüència d'admetre els anteriors recursos, s'han de fer, amb text íntegre, en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, i amb ressenya indicativa en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Elx, 22 d'abril de 2024. El rector: Juan José Ruiz Martínez.







ANNEX I

Creació de borsa de treball



Cos/escala: tècnica mitjana de laboratoris

Grup: A

Subgrup: A2

Nivell: 22

Nivell de titulació: A2: estar en possessió del títol de diplomat, enginyer tècnic, arquitecte tècnic, grau o equivalent, o estar en condicions d'obtindre'l abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds.



Requisit específic de titulació: diplomat o graduat en Podologia. S'ha de declarar en el formulari d'inscripció, en l'apartat «Altre títol acadèmic exigit en la convocatòria».

Funcions: les funcions generals establides per als grups A/C, Subgrups A2/C1 (tècnics mitjans), en l'Acord adoptat pel Consell de Govern reunit amb data de 13 de desembre de 2017, pel qual s'aprova la descripció detallada de les funcions corresponents de cada lloc tipus de la relació de llocs de treball del personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis de la Universitat Miguel Hernández d'Elx en Servei de Suport Tècnic a la Docència i la Investigació (SATDI)



Perfil: Podologia



Temari



Bloc I: Temari legislació general



1. Constitució Espanyola: títol preliminar i títol I (Dels drets i deures fonamentals).

2. Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: títol primer (la Comunitat Valenciana) i capítol primer del títol tercer (La Generalitat Valenciana).

3. Administració electrònica: marc normatiu i aplicació; la seua aplicació en l'àmbit dels òrgans col·legiats; registre, tramitació i notificació electròniques; identitat, signatura electrònica i certificats digitals; seguretat i protecció de dades.

4. Objectius i àmbit d'aplicació de les lleis 39/15 i 40/15; interessats, principis generals, òrgans administratius, competència i òrgans col·legiats; els actes administratius i el procediment administratiu comú (iniciació, tràmit i finalització dels procediments); així com la revisió d'actes en via administrativa: la revisió d'ofici i els recursos administratius.

5. Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana: personal al servei de les administracions públiques; estructura i ordenació de l'ocupació pública; naixement i extinció de la relació de servei; drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic; provisió de llocs i mobilitat; promoció professional; situacions administratives del personal funcionari de carrera.



6. Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari.

7. Estatuts de la Universitat Miguel Hernández.

8. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: títol preliminar, títol I, El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació i títol II, Polítiques públiques per a la igualtat.







Bloc II: Temari legislació universitària i/o específica



1. Ètica i legislació en podologia:

– Normatives i regulacions en l'exercici de la podologia.

– Responsabilitats ètiques i legals del podòleg.

2. Anatomia i fisiologia del peu:

– Estructura anatòmica del peu.

–  Funcions i característiques dels diferents ossos, músculs, lligaments i tendons del peu.

– Anatomia neurològica i vascular del peu.

3. Exploració física neuromusculoesquelètica de l'extremitat inferior.

– Valoració del rang articular de moviment en les articulacions del peu.

– Maniobres/proves clíniques del peu.

– Valoració del rang articular, i maniobres/proves clíniques del turmell.

– Estudi estàtic de la petjada plantar

– Estudi estàtic de la pressió plantar

4. Biomecànica i marxa:

– Biomecànica del peu i turmell.

– Biomecànica de la marxa humana. Fases. Paràmetres clínics de normalitat.

5. Patologia dermatològica del peu:

– Helomes i hiperqueratosi

–  Infeccions bacterianes (cel·lulitis, eritrasma, queratòlisi puntacta, etc).

– Infeccions micòtiques. Dermatomicosi i onicomicosi

– Infeccions víriques (berrugues plantars)

–  Alteracions de la sudoració (bromhidrosi, hiperhidrosi, anhidrosi)



–  Onicopaties i la seua relació amb patologies sistèmiques

– Onicocriptosi

6. Atenció al peu de risc.

– Exploració del peu diabètic. Neuropatia, arteriopatia i infecció.

– Cura de ferides. Apòsits i descàrregues.

7. Ortopodologia i materials

– Motles. Tècniques d'emmotlament.

– Ortesi de silicona. Tipus. Funcions.

– Tipus d'ortesis plantars.

– Calçat segons patologia, edat i activitat.

8. Podologia infantil

– Evolució fisiològica del membre inferior. Desenvolupament de la marxa del xiquet.

– Alteracions axials i angulars del membre inferior i el seu tractament.

– Patologia infantil. Peu pla i osteonecrosi.

9. Patologia del peu en l'adult

– Patologia del primer radi i el seu tractament

– Peu pla (eix medialitzat) diagnòstic i tractament.

– Peu cave (eix lateralitzat) diagnòstic i tractament.

– Metatarsàlgies com a motiu de consulta. Diagnòstic i tractament.

–  Talàlgies com a motiu de consulta. Diagnòstic i tractament.

10. Podologia esportiva i tractaments físics

– Podologia i esport: running, futbol, bàsquet.

– Teràpia manual. Embenatges funcionals.

– Electroteràpia.

11. Cirurgia podològica

– Prequirúrgic

– Cirurgia unguial. Matricectomies.

– Cirurgia digital.

– Cures postquirúrgics



Nota: la normativa legal que empara el contingut d'aquests temes és la que es trobe en vigor en el moment de la publicació de la present convocatòria.

Mapa web