Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 5 d'abril de 2024, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca el concurs general número 55/2024 per a la provisió de llocs de treball de naturalesa funcionarial, d'administració especial, de prefectures, de les escales A1-04-04, A1-04-05, A2-02-03 i A2-02-04 (industrials i mines), de l'Administració de la Generalitat. [2024/3177]

(DOGV núm. 9832 de 19.04.2024) Ref. Base de dades 003318/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: concursos de trasllats, personal de la Generalitat, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau





Actualment, hi ha en l'Administració del Consell llocs de treball de naturalesa funcionarial, sector administració especial, de prefectures, de les escales A1-04-04, A1-04-05, A2-02-03 i A2-02-04 (industrials i mines), la forma de provisió dels quals és el concurs general i que, inclosos en les relacions de llocs de treball vigents, aprovades per la Resolució de 19 d'abril de 2023, de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública (DOGV 9580, 21.04.2023), es troben vacants.



L'oferta d'ocupació pública per al personal de l'Administració de la Generalitat de 2022, actualment en execució, inclou la convocatòria de llocs de treball corresponents al cos enumerat en l'encapçalament de la present resolució.

L'article 21.1 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana (DOGV 7964, 24.01.2017), disposa que, amb caràcter general, l'adjudicació de destinacions al personal de nou ingrés s'efectuarà entre els llocs que hagen quedat vacants després de concurs previ del personal funcionari de carrera.

Així, és procedent convocar este concurs, d'acord amb el que disposen els articles 110 i següents de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LFPV), i 38 i següents del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

La valoració dels mèrits s'ha de fer d'acord amb el que preveu l'Orde 12/2017, de 26 de juny, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual s'aproven els barems d'aplicació als concursos de mèrits per a la provisió de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat.



L'article 10.3r 1 de l'Orde 12/2017 establix que s'inclourà una clàusula de desempat favorable a les dones quan siga el sexe infrarepresentat. A este efecte s'entén que hi ha una infrarepresentació quan la diferència entre els valors següents (A i B) és superior a 10 punts percentuals per al sexe femení:

A. Proporció (%) per sexe respecte del total de les persones en actiu en el cos, escala o agrupació professional funcionarial afectat per la convocatòria.

B. Proporció (%) per sexe respecte de les persones titulars de llocs de treball de les característiques dels convocats.

Diferència que en la present convocatòria no és superior a 10 punts percentuals per al sexe femení i, en conseqüència, no es dona infrarepresentació en la data de la publicació i, per tant, no resulta aplicable la clàusula de desempat favorable a les dones.

D'altra banda, la mesura 3.4 del III Pla d'igualtat preveu que la composició dels tribunals i òrgans de selecció o provisió de personal respondrà al principi de presència equilibrada de dones i hòmens, sempre que això no implique vulnerar els principis de professionalitat i especialització dels seus membres. El mateix principi es troba en l'article 48.2 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, que establix que les persones membres de les comissions de valoració seran nomenades segons criteris de paritat, un principi que s'ha seguit en la conformació de la comissió de valoració del present concurs.



Per això, i fent ús de les atribucions que conferix a la Direcció General de Funció Publica l'article 38 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i l'article 16 del Decret 133/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, resolc:





Primer

Convocar la provisió dels llocs de treball de naturalesa funcionarial, sector administració especial, de prefectures, de les escales A1-04-04, A1-04-05, A2-02-03 i A2-02-04 (industrials i mines), relacionats en l'annex I d'esta resolució, que es desplegarà d'acord amb les bases següents:



Primera. Participants

Per a participar en esta convocatòria serà necessari estar en possessió dels requisits exigits en la classificació del lloc de treball al qual es concorre, i els altres que es preveuen en la normativa vigent, i mantindre'ls durant tot el procediment, fins al dia de la presa de possessió.



A) Pot participar en este concurs el personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat que es trobe en un dels supòsits següents:

• Personal integrat en els cossos A1-12, A1-13, A2-09 i A2-10 (industrials i mines) de l'Administració de la Generalitat, d'acord amb la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

• Personal integrat en les escales A1-04-04, A1-04-05, A2-02-03 i A2-02-04 (industrials i mines), d'acord amb la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana.

• Personal que acredite la superació del curs específic de l'EVAP corresponent a les escales A1-04-04, A1-04-05, A2-02-03 i A2-02-04 (industrials i mines).

• Personal que acredite la superació dels coneixements de les escales A1-04-04, A1-04-05, A2-02-03 i A2-02-04 (industrials i mines), en les corresponents proves d'accés a la funció pública.

La participació en este concurs de mèrits podrà tindre caràcter voluntari o forçós:

1) Hi podrà participar amb caràcter voluntari:

a) El personal funcionari de carrera en actiu de l'Administració de la Generalitat que es trobe en un dels supòsits de l'apartat A.

El personal amb destinació definitiva haurà d'haver estat un mínim de dos anys en el lloc de treball obtingut amb caràcter definitiu, excepte en els supòsits assenyalats en l'apartat 7 de l'article 114 de l'LFPV.



b) El personal funcionari de carrera d'algun dels supòsits de l'apartat A que reingresse al servici actiu a través d'este concurs.



Si el personal funcionari de carrera que pretén reingressar no ha estat integrat amb anterioritat al cos relacionat en l'apartat primer, també podrà participar en este concurs, sempre que les característiques de l'últim lloc de treball que es va obtindre amb destinació definitiva siguen equiparables a les dels cossos convocats, d'acord amb el que disposa la disposició tercera de l'LFPV.

El personal funcionari de carrera en excedència voluntària per interés particular haurà d'haver estat un mínim de dos anys en esta situació, d'acord amb el que disposa l'apartat 1 de l'article 147 de l'LFPV.



c) El personal declarat en suspensió ferma de funcions per un període superior a 6 mesos, en virtut de sentència penal o sanció disciplinària, sempre que haja complit el període de suspensió.

d) D'acord amb el que es disposa en l'article 85.3 del Decret 3/2017, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, per a aquells llocs que estiguen oberts a altres administracions públiques, i en els quals constarà AP en l'apartat Ab de les seues dades de classificació, el personal participant que no tinga la condició de funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat haurà d'aportar, juntament amb la sol·licitud de participació, un certificat de la seua administració d'origen en el qual es faça constar:

1) la condició de personal funcionari de carrera i sector d'administració, general o especial.

2) el cos, escala o agrupació de personal funcionari de carrera a la qual pertany, així com les funcions i requisits d'accés a esta.



Si l'administració d'origen no està estructurada en cossos, escales o qualsevol altra agrupació de funcionaris, s'hauran d'especificar les funcions i les característiques del lloc de treball que exercix en l'administració d'origen.

3) La titulació que li va servir per a accedir al cos, escala o agrupació al qual pertany.

La no aportació d'este certificat suposarà l'exclusió de la persona participant en la convocatòria.

2) Hi participarà amb caràcter forçós el personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat, sector d'administració especial, del cos mencionat en l'apartat primer:

a) En situació d'excedència forçosa. L'obligació de participar en el concurs per a este personal està limitada a llocs de la seua localitat.



b) En expectativa de destinació. Este personal haurà de sol·licitar, almenys, els llocs convocats en la seua localitat.

c) En adscripció provisional en algun dels llocs convocats per a la provisió en esta resolució. Este personal ha de sol·licitar, almenys, el lloc que ocupa provisionalment.

Si no participa en este concurs de mèrits, el personal inclòs en el supòsit a serà declarat en la situació d'excedència voluntària per interés particular, d'acord amb el que preveuen els articles 161.2 i 147.3 de l'LFPV. I el personal inclòs en el supòsit b serà declarat en situació d'excedència forçosa, d'acord amb el que es disposa en l'article 160.b de l'LFPV.



B) No poden prendre part en este concurs:

1. El personal suspés en ferm, mentres dure la suspensió.

2. El personal que per sanció de demèrit estiga impossibilitat per a participar en procediments de provisió dels llocs convocats, mentres dure la sanció.

3. El personal excedent voluntari per interés particular, durant el termini legal obligatori de permanència en esta situació.

4. Els sancionats amb trasllat forçós amb canvi de localitat, per a sol·licitar destinació en la localitat en què se'ls va imposar la sanció fins que transcórrega el període d'esta.



Segona. Presentació de sol·licituds

La sol·licitud, en la qual s'ha de fer l'autobaremació de tots els mèrits i indicar els llocs de treball convocats als quals es concorre per orde de preferència, es presentarà en el Registre electrònic de la Generalitat, per mitjà de la pàgina web de la Generalitat (www.gva.es, Guia PROP, ocupació pública, apartat de descripció; cal indicar número de convocatòria i any [55/2024] entrant en l'apartat de concursos), o bé a través de la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública

https://hisenda.gva.es/va/web/recursos-humanos/concurso-de-traslados

El termini de presentació de la sol·licitud i de la resta de la documentació serà de quinze dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Tercera. Acreditació de mèrits

Només serà procedent la valoració dels mèrits al·legats per les persones participants quan estes complisquen els requisits exigits per a l'exercici del lloc, segons conste en la corresponent llista de llocs de treball aprovada i degudament publicada.

Es valoraran els mèrits obtinguts o que estiguen en condicions d'obtindre's en la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies per a participar en el concurs corresponent. Les sol·licituds hauran d'indicar, en tot cas, els mèrits que s'al·leguen, i s'haurà d'indicar si es troben o no inscrits en el Registre de personal de la Generalitat.

S'entendran al·legats i acreditats els mèrits generals que consten anotats en el Registre de personal de la Generalitat abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i que s'hagen de valorar d'acord amb la convocatòria sense necessitat d'aportar la documentació acreditativa corresponent.



Respecte dels mèrits al·legats que no consten anotats i que estiguen en condicions d'obtindre's abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, s'haurà de presentar una còpia de la documentació acreditativa corresponent o, si no se'n té, una declaració responsable, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Este tràmit de presentació de documentació haurà de realitzar-se de manera telemàtica, segons el que es disposa en l'article 14.2.e de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a través de l'enllaç següent:

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18922&version=amp

En qualsevol moment del procés la comissió de valoració podrà requerir al personal participant l'aclariment sobre la documentació acreditativa dels mèrits al·legats a fi de comprovar que es tenen o aclarir dubtes sobre com interpretar-la. La no aportació d'esta documentació en el termini que s'indique, en cas de ser necessari, o la constatació, a la vista de la documentació aportada, que hi ha falsedats en els mèrits al·legats suposarà l'exclusió dels mèrits afectats en la valoració del concurs, sense perjuí de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquen.

Amb la finalitat de facilitar la gestió del procediment, esta documentació s'haurà de presentar en el mateix orde en què s'indiquen els apartats del barem establit en la base quinta.



Quart. Llocs de treball per a sol·licitar

El personal que participe voluntàriament, comprés en l'apartat A.1 de la base primera, podrà sol·licitar, per orde de preferència, tots els llocs de treball indicats en l'annex I, sempre que es complisquen els requisits exigits.

El personal en excedència forçosa, comprés en l'apartat A.2.a de la base primera, haurà de sol·licitar, com a mínim, els llocs convocats de la seua localitat per als quals complisca els requisits exigits, d'acord amb el que disposen els articles 161.2 de l'LFPV i el 45.3 del Decret 3/2017.



El personal en expectativa de destinació, comprés en l'apartat A.2.b de la base primera, ha de sol·licitar, com a mínim, els llocs situats a la localitat on estava destinat per als quals complisca els requisits exigits, d'acord amb el que disposa l'article 163.2.b de l'LFPV.



El personal en adscripció provisional, comprés en l'apartat A.2.c de la base primera, haurà de sol·licitar, almenys, el lloc de treball que ocupa provisionalment, d'acord amb el que disposen els articles 120.5 de l'LFPV i el 45.4 del Decret 3/2017.

El personal declarat en suspensió ferma, comprés en l'apartat A.1.c de la base primera, podrà sol·licitar tots els llocs de treball indicats en l'annex I per als quals complisca els requisits exigits, a l'efecte del que disposa l'article 166.1 de l'LFPV.

Per raons de convivència familiar, si dos persones participants estan interessades en els llocs oferits en este concurs per a un determinat municipi, poden condicionar les seues peticions al fet que les dos obtinguen destinació en este municipi; en cas contrari, s'entendrà anul·lada la petició formulada per les dos. Els que s'acullen a esta petició condicional hauran de concretar-ho en la sol·licitud i acreditar-ho degudament en l'expedient.



Quinta. Barem de mèrits

La valoració dels mèrits s'ha de fer d'acord amb el que preveu l'Orde 12/2017, de 26 de juny, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual s'aproven els barems d'aplicació als concursos de mèrits per a la provisió de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, específicament l'article 7, que regula el barem de tipus 1, que és l'aplicable a esta convocatòria.

Només serà procedent la valoració dels mèrits al·legats per les persones participants quan estes complisquen els requisits exigits per a l'exercici del lloc, segons conste en la corresponent llista de llocs de treball aprovada i degudament publicada.

La puntuació màxima no pot superar els 70 punts.

1) Antiguitat i pertinença al cos:

La puntuació màxima possible que es pot obtindre en este apartat serà de 24 punts, i no es podran computar més de 12 punts en antiguitat ni més de 12 punts en pertinença al cos.

1.1) Antiguitat: es valorarà a raó de 0,04 punts per cada mes complet de servici actiu com a personal funcionari de carrera en les diferents administracions públiques. A este efecte també es computaran els servicis reconeguts a l'empara del que disposa la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de servicis previs en l'Administració pública. La puntuació màxima possible que es pot obtindre en este apartat és de 12 punts.

1.2) Temps de pertinença al cos: es valorarà a raó de 0,04 punts per cada mes complet de servici en actiu en el cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial en què estiga classificat el lloc objecte de la convocatòria. La puntuació màxima possible que es pot obtindre en este apartat és de 12 punts.

A este efecte també es computaran en este apartat:

a) Els servicis prestats com a personal funcionari de carrera de la Generalitat amb anterioritat a la integració en els cossos, les escales o les agrupacions professionals funcionarials previstos en l'LOGFPV, en el mateix grup de classificació que, d'acord amb les equivalències previstes en la disposició addicional sexta de la llei esmentada, es corresponga amb el grup o subgrup del cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial en què estiga classificat el lloc de treball objecte de la convocatòria.

b) Els servicis prestats com a personal laboral fix amb anterioritat a l'adaptació de la relació jurídica a la naturalesa del lloc, sempre que es referisquen al mateix grup de classificació que, d'acord amb les equivalències que preveu la disposició addicional sexta de l'LOGFPV, es corresponga amb el grup o subgrup del cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial en què estiga classificat el lloc de treball objecte de la convocatòria.

c) Els servicis prestats en llocs de treball del cos, escala o agrupació professional funcionarial adscrits a un grup o subgrup inferior, quan estos llocs hagen sigut objecte d'un pla d'ordenació de personal que preveja la reclassificació del col·lectiu professional (article 5, 1.2.c de l'orde de barems).

2) Carrera professional:

La puntuació màxima possible que es pot obtindre en este apartat serà de 10 punts, obtinguts pels conceptes següents:

2.1) Grau de desenvolupament professional reconegut. Es valorarà el grau de desenvolupament professional reconegut corresponent al grup o subgrup professional en què estiga classificat el cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial a què estiguen adscrits els llocs objecte de la convocatòria. La valoració del grau de desenvolupament professional s'efectuarà puntuant exclusivament el GDP més alt reconegut, sempre que no constituïsca un requisit del lloc, segons el que disposa esta convocatòria, d'acord amb la puntuació següent:



GDP reconegut punts

I 2

II 4

III 6

IV 8



2.2) Grau de nivell competencial reconegut igual o superior al del lloc sol·licitat: es valorarà amb 2 punts. D'acord amb el que preveu la disposició addicional tercera del Decret 3/2017, el grau personal consolidat és equivalent al grau de nivell competencial reconegut.

3) Formació:

La puntuació màxima possible que es pot obtindre en este apartat serà de 24 punts, obtinguts pels conceptes següents:

3.1) Titulacions acadèmiques oficials.

La puntuació màxima possible que es pot obtindre en el present apartat serà de 4 punts.

Per estar en possessió d'una titulació acadèmica de nivell superior, o de més d'una titulació acadèmica del mateix nivell que l'exigit per a l'accés al cos, la puntuació més alta de les següents:

– Doctorat, màster universitari oficial, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent: 4 punts.

– Grau universitari, diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica o equivalent: 3,5 punts.

La possessió de titulacions acadèmiques no es presumirà en cap cas, per la qual cosa l'al·legació de titulacions de nivell superior no comportarà que es tinguen en compte les de nivell inferior, ni tan sols la que va servir per a accedir al grup de titulació respectiu.

En conseqüència, amb la finalitat de facilitar la gestió adequada del procediment i a fi de fer una valoració correcta d'este apartat, i sense perjuí del que disposen les bases tercera i sèptima d'esta convocatòria, les persones interessades hauran de poder acreditar la totalitat de les titulacions que s'hagen de tindre en compte.

3.2) Cursos de formació i perfeccionament. Es valoraran les següents accions formatives rebudes o impartides fins a un màxim de 8 punts:

3.2.1) Cursos rebuts que hagen sigut convocats, gestionats o homologats per l'IVAP, per centres de formació de personal empleat públic o per les organitzacions sindicals o altres promotors, dins del marc dels acords de formació per a l'ocupació de les administracions públiques vigents en el moment de la seua realització, d'acord amb les escales següents:

I. Cursos que s'hagen fet en els deu anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria:

a) De 100 o més hores: 2,00 punts.

b) De 75 o més hores: 1,50 punts.

c) De 50 o més hores: 1,00 punt.

d) De 25 o més hores: 0,50 punts.

e) De 15 o més hores: 0,20 punts.

II. Cursos en matèria d'igualtat o de prevenció de riscos laborals que s'hagen fet en els deu anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria:

a) De 100 o més hores: 2,50 punts.

b) De 75 o més hores: 2,00 punts.

c) De 50 o més hores: 1,25 punts.

d) De 25 o més hores: 0,60 punts.

e) De 15 o més hores: 0,25 punts

III. Cursos que s'hagen fet més de deu anys abans de la data de publicació de la convocatòria:

a) De 100 o més hores: 1,00 punt.

b) De 75 o més hores: 0,75 punts.

c) De 50 o més hores: 0,50 punts.

d) De 25 o més hores: 0,25 punts.

e) De 15 o més hores: 0,10 punts.

IV. Cursos en matèria d'igualtat o de prevenció de riscos laborals que s'hagen fet més de deu anys abans de la data de publicació de la convocatòria:

a) De 100 o més hores: 1,25 punts.

b) De 75 o més hores: 1,00 punt.

c) De 50 o més hores: 0,60 punts.

d) De 25 o més hores: 0,30 punts.

e) De 15 o més hores: 0,15 punts.

Es valoraran els cursos certificats o en condicions de ser-ho en la data de finalització del termini per a la presentació de la sol·licitud.

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià ni els d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, els cursos de doctorat o dels diferents instituts de les universitats, quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ordenació de recursos humans o d'adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



3.2.2) Docència impartida en cursos que hagen sigut convocats o homologats per l'IVAP, per centres de formació de personal treballador públic o per les organitzacions sindicals o altres promotors, dins del marc dels acords de formació per a l'ocupació de les administracions públiques vigents en el moment de realització dels cursos. Es valorarà la suma de les hores de cada curs diferent impartit, i no seran susceptibles de valoració les impartides en edicions successives d'un mateix curs.



La impartició es valorarà d'acord amb l'escala següent:

– 100 hores o més: 3 punts.

– 50 o més hores: 2 punts.

– 10 o més hores: 1 punt.

3.2.3) Altres títols de postgrau expedits per les universitats, sempre que no hagen servit per a l'accés al cos o l'escala a què estan adscrits els llocs objecte d'esta convocatòria, ni que hagen sigut valorats en l'apartat 3.1 d'esta convocatòria.

La valoració de cada màster universitari oficial serà de 3 punts.

La resta dels títols universitaris de postgrau es valoraran d'acord amb l'escala següent:

a) De 300 o més hores: 2,00 punts.

b) De 200 o més hores: 1,50 punts.

c) De 100 o més hores: 1,00 punt.

3.3) Coneixements de valencià: s'han d'acreditar mitjançant la presentació del certificat corresponent expedit, homologat o revalidat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, i es puntuarà exclusivament el nivell més alt obtingut, sempre que no constituïsca un requisit del lloc d'acord amb el que es preveu en esta convocatòria. En este cas, els certificats obtinguts es valoraran igualment, però es restarà la puntuació corresponent al nivell establit com a requisit.



La puntuació màxima possible que es pot obtindre en este apartat serà de 8 punts.

La valoració es farà d'acord amb l'escala següent:

a) Grau elemental (o B1): 2 punts.

b) B2: 3 punts

c) Grau mitjà (o C1): 5 punts

d) Grau superior (o C2): 7 punts

Per cada certificat de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge en els mitjans de comunicació i correcció de textos), s'afegirà 1 punt.

3.4) Coneixements d'idiomes comunitaris: Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots els que indica l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per orde de la conselleria competent en matèria d'educació.



Este apartat es valorarà fins a un màxim de 4 punts.

Per cada idioma es valorarà la puntuació més alta que s'obtinga segons el quadre següent:



4) Acompliment com a personal funcionari de carrera en llocs dels cossos des dels quals s'accedix a esta convocatòria, d'igual nivell competencial o superior al dels llocs convocats. L'acompliment es valorarà a raó de 0,1 punts per mes complet treballat, excepte quan s'haja exercit en comissió de servicis, i en este últim cas es valorarà a raó de 0,05 punts per mes treballat. La puntuació màxima possible que es pot obtindre en este apartat serà de 12 punts.





Sext. Puntuació màxima

La puntuació màxima possible que es pot obtindre per tots els apartats establits en la base quinta serà de 70 punts, d'acord amb el que preveu l'article 7 de l'orde per la qual s'aproven els barems d'aplicació als concursos de mèrits per a la provisió de llocs de treball en l'Administració de la Generalitat.

La puntuació mínima necessària per a obtindre l'adjudicació de les vacants serà de 14 punts.



Sèptima. Desenvolupament del concurs i adjudicació dels llocs de treball

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i la resta de documentació, la Direcció General de Funció Pública, després de comprovar el compliment dels requisits de participació, proporcionarà a la comissió de valoració les sol·licituds presentades amb indicació de les persones sol·licitants que no complisquen els requisits de participació.



Una vegada rebuda la documentació, la comissió de valoració, la composició de la qual s'indica en l'apartat segon de la present resolució, procedirà a avaluar els mèrits del personal concursant i formularà la proposta d'adjudicació provisional, que inclourà:

a) Una relació comprensiva de la totalitat del personal concursant, ordenada de més a menys puntuació total, amb indicació de la puntuació obtinguda per cada participant en cada un dels apartats del barem, així com, si és el cas, els mèrits al·legats que hagen de ser acreditats documentalment per no estar inscrits en el Registre de personal de la Generalitat ni haver-se aportat la documentació acreditativa corresponent juntament amb la sol·licitud. Així mateix, en la relació s'haurà d'incloure el lloc adjudicat a cada participant, tenint en compte l'orde de preferència que hagen fet constar en la sol·licitud.

b) En esta relació es detallaran les persones que hagen de ser excloses del concurs, amb indicació de la causa que motive l'exclusió.

Estes relacions s'exposaran al públic en la pàgina web de la Generalitat (www.gva.es, Guia PROP, ocupació pública, apartat de descripció; cal indicar el número de la convocatòria i l'any [55/2024], entrant en la convocatòria, certificat telemàtic), o en la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública.

https://hisenda.gva.es/va/web/recursos-humanos/concurso-de-traslados

Respecte a la publicitat i difusió d'informació de les persones participants en la convocatòria, s'hi haurà d'aplicar el que disposa l'article 78.6 del Decret 3/2017, en virtut del qual s'ha de garantir en tot moment la intimitat de les víctimes de violència de gènere o violència terrorista, especialment les seues dades personals.

Les persones concursants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, per a formular les reclamacions que consideren oportunes i, si és el cas, justificar el que estimen pertinent davant de la comissió de valoració.

Si en el desenvolupament del concurs se susciten dubtes respecte a la compatibilitat funcional d'alguna persona participant que tinga reconegut un grau de discapacitat, se sol·licitarà dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, que haurà d'especificar les causes per les quals no se li ha d'adjudicar el lloc o les mesures necessàries per a adaptar-lo. En este cas, la persona podrà participar condicionadament en el concurs, i quedarà en suspens el transcurs del termini màxim per a dictar la resolució que aprova la relació definitiva fins a la recepció del dictamen.

Posteriorment, la comissió elevarà la proposta d'adjudicació definitiva a la Direcció General de Funció pública per a la resolució i publicació en el DOGV; esta publicació servirà de notificació a les persones interessades.

L'adjudicació dels llocs de treball s'haurà de fer segons l'orde de puntuació obtingut per aplicació del barem assenyalat en la base quinta.

Octava. Resolució d'empats

Els empats que es produïsquen s'hauran de dirimir amb l'adjudicació de la plaça atesos els criteris següents amb caràcter successiu:

1r. S'haurà d'adjudicar el lloc a la persona concursant que acredite un grau de discapacitat superior al 33 % abans que la que no l'acredite. Si l'empat es produïx entre persones amb diversitat funcional, la plaça s'haurà d'adjudicar a la persona amb un percentatge de discapacitat més elevat.

2n. S'haurà d'adjudicar el lloc a la persona que haja obtingut més puntuació en algun dels mèrits que s'assenyalen a continuació, segons l'orde de preferència següent:

a) Formació.

b) Pertinença al cos en què estiga classificat el lloc.

c) Antiguitat.

d) Grau de desenvolupament professional.

e) Ocupació de llocs de treball del mateix nivell competencial o superior.

3r. Finalment, si persistix l'empat, la plaça s'adjudicarà per orde alfabètic entre els cognoms de les persones empatades. S'iniciarà l'orde per la lletra H, resultant en el sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (Resolució de 15 de març de 2024, de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, publicada en el DOGV 9816 de 26.03.2024) a l'efecte de la resolució d'empats en els processos selectius.



Novena. Termini de resolució del concurs

En el termini màxim de sis mesos comptats des de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria, la Direcció General de Funció Pública dictarà la resolució que aprove la relació definitiva d'adjudicació de llocs i la publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





Dècima. Desistiment i renúncia

1) Desistiment: el personal que participe voluntàriament en este concurs de mèrits podrà desistir per escrit de la totalitat de la sol·licitud de participació abans de finalitzar el termini de presentació d'instàncies. Transcorregut el termini indicat no pertocarà el desistiment, per la qual cosa el personal participant quedarà vinculat a la seua sol·licitud i al resultat del procediment.

2) Renúncia: no tindrà cap efecte la renúncia al lloc de treball adjudicat en este concurs llevat que, abans de finalitzar el termini de presa de possessió, s'obtinga un altre lloc per resolució d'una convocatòria concurrent, tant de concurs com de lliure designació. En este cas, dins d'este termini s'haurà d'optar per un dels llocs de treball adjudicats, mitjançant un escrit dirigit a la Direcció General de Funció Pública, i amb això s'entendrà que es renuncia a la resta de llocs adjudicats en les convocatòries concurrents.

A este efecte, s'entén que dos convocatòries són concurrents quan en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies d'una no s'haja publicat la resolució d'adjudicació de l'altra.



Així mateix, es podrà desistir de la participació en este concurs o renunciar al lloc adjudicat quan hagen transcorregut més de nou mesos entre la convocatòria i la resolució del concurs.



Onzena. Cessament i presa de possessió

En la resolució del concurs s'haurà d'indicar la data en què s'haurà d'efectuar el cessament en els llocs de treball que eventualment estiguen exercint les persones adjudicatàries, així com la data de presa de possessió de les destinacions adjudicades, llevat de casos de força major degudament justificats.

Si la persona adjudicatària d'un lloc de treball d'esta convocatòria procedix d'una situació d'excedència voluntària per interés particular i no està integrada en cap cos ni escala, se la integrarà d'ofici mitjançant una resolució simultània a la presa de possessió en el cos que corresponga.

Si el personal adscrit provisionalment a algun dels llocs convocats per a la provisió en esta resolució no resulta adjudicatari de cap lloc i el que ocupa provisionalment s'adjudica en este concurs, se l'adscriurà provisionalment a un altre lloc.





Segon

La comissió de valoració del present concurs s'ha conformat segons criteris de paritat i té la composició següent:



Titulars

Presidència:

M. Francisca Calafat Romero

Vocalies:

Esteban Santamaría Coria

M. Ángeles Segura Farré

Gema Cuñat Cuñat

Vocal secretària:

Vicente Zaragoza Teuler



Suplents

Presidència:

Roberto Javier Anchel Añó

Vocalies:

Josefa Catalá Goyanes

José Vicente Sanchis Luis

Gerardo Nebot García

Vocal secretària:

Soledad Sánchez Zamora



Les persones que formen part de comissions de valoració han de realitzar un curs específic en matèria d'igualtat d'oportunitats i aplicació de perspectiva de gènere. Esta formació està inclosa en l'oferta formativa de l'Institut Valencià d'Administració Pública, forma part del Pla d'igualtat d'oportunitats i es pot fer a través de la seua plataforma de formació en línia durant tot l'any en l'enllaç següent: https://ivap.gva.es/va/inici

La comissió de valoració podrà sol·licitar de la Direcció General de Funció Pública la designació de persones expertes per a l'assessorament, que actuaran amb veu, però sense vot. Així mateix, el suport tècnic es facilitarà per part de la Direcció General de Funció Pública.

Les persones que formen part de la comissió de valoració, a l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, s'hauran de regir pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell de la Generalitat Valenciana, i les modificacions posteriors.

El funcionament de la comissió de valoració s'ha d'ajustar al que es preveu en el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i al que s'establix en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per als òrgans col·legiats.

Contra esta resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que s'establix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que les persones interessades puguen exercitar, si és el cas, qualsevol altre que estimen procedent.



València, 5 d'abril de 2024.– El director general de Funció Pública: Javier Lorente Gual.





Mapa web