Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 3 d'abril de 2024, del director general d'Esport, per la qual es convoquen subvencions destinades a l'organització d'esdeveniments esportius especials a la Comunitat Valenciana per a l'any 2024. [2024/3155]

(DOGV núm. 9830 de 17.04.2024) Ref. Base de dades 003249/2024




En compliment del que es disposa en l'Ordre 55/2016, de 21 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a l'organització d'esdeveniments esportius especials a la Comunitat Valenciana (DOGV 7881, 26.09.2016), es procedix a la convocatòria d'estes subvencions per a l'any 2024.

Les ajudes convocades per la present resolució no necessiten notificació a la Comunitat Europea perquè no reunixen els requisits de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, segons disposa el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, ja que no suposen cap avantatge econòmic, atès que les entitats a les quals es dirigixen les subvencions no exercixen activitats econòmiques que oferisquen al mercat béns o serveis, per la qual cosa no hi ha possibilitat de falsejament de la competència. Les entitats beneficiàries han de presentar una liquidació específica de l'activitat subvencionada que permeta comprovar que esta ajuda no comporta cap benefici econòmic.



Per això, i en virtut de l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i de la disposició final segona de l'Ordre 55/2016, de 21 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es deleguen determinades atribucions al director general d'Esport, resolc:



Primer. Objectiu

Convocar les subvencions destinades a donar suport a l'organització i la realització d'esdeveniments esportius especials de caràcter internacional o nacional que es realitzen a la Comunitat Valenciana per a 2024.



Segon. Entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries seran les federacions i els clubs esportius, els ajuntaments, les entitats locals menors i els organismes autònoms municipals, els requisits exigibles dels quals seran que desenvolupen l'activitat pròpia dins de l'àmbit competencial de la Generalitat i que puguen obtindre la condició de beneficiàries per no concórrer cap de les circumstàncies que ho impedixen, les quals es detallen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Tercer. Finalitat de les subvencions

1. Les subvencions tindran com a finalitat donar suport a l'organització i la realització d'esdeveniments esportius especials de caràcter internacional o nacional que es realitzen a la Comunitat Valenciana de novembre de 2023 a octubre de 2024.

Excepcionalment, s'inclouen els esdeveniments realitzats el novembre i el desembre de 2023, ja que la justificació no hauria sigut possible presentar-la íntegrament en l'exercici anterior perquè l'esdeveniment es va realitzar a final d'any.

2. La consideració d'esdeveniment esportiu especial està regulada en l'article 4 de les bases que regulen la present convocatòria.



Quart. Crèdit pressupostari

El pressupost màxim destinat a finançar esta convocatòria ascendix a 730.750 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària G01180203.457.A00, capítol IV, línia de subvenció S0263, dels pressupostos de la Generalitat per a 2024.

Esta quantitat no suposa un increment de la despesa aprovada per la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024.



Cinqué. Sol·licituds i documentació

1. La sol·licitud de subvenció haurà d'ajustar-se al model que figura en l'annex I d'esta convocatòria, en què s'expressarà la quantitat que se sol·licita.

2. La sol·licitud l'omplirà per mitjans electrònics la persona que exercisca la presidència de l'entitat sol·licitant o un representant autoritzat i, en este cas, s'haurà d'acreditar.

3. Les entitats interessades poden presentar un màxim de dues sol·licituds, excepte les federacions esportives, que en poden presentar tres.



4. Les sol·licituds de subvenció s'acompanyaran amb la documentació següent:

a) Un informe de l'esdeveniment, segons l'annex II, que ha d'incloure, com a mínim, el nom de l'esdeveniment, el tipus de competició, les entitats participants i el nombre de participants, els comitès (d'honor i organitzador), el calendari, les instal·lacions i el material publicitari (en el qual s'incloga el logotip de la Generalitat o el compromís exprés que s'inclourà).

b) El pressupost d'ingressos i despeses, segons l'annex III-1, en el qual figurarà la relació de totes les ajudes i les subvencions sol·licitades i/o concedides per qualsevol administració o ens públic o privat, i les despeses previstes per conceptes. En el cas d'haver-se realitzat l'esdeveniment abans de la finalització del termini de presentació de la sol·licitud, en lloc del pressupost es presentarà la liquidació de les despeses efectivament realitzades, amb indicació dels ingressos percebuts i/o concedits, segons l'annex III-2.

c) Un informe de la federació autonòmica corresponent, segons l'annex IV d'esta convocatòria, en el qual s'expresse:

– El reconeixement previ de la realització i la conformitat amb esta, amb indicació, si és el cas, de si està confirmada o pendent la concessió de l'organització de l'esdeveniment a l'entitat sol·licitant.

– El grau de participació, col·laboració o organització de la federació en la realització de l'esdeveniment.

– El caràcter internacional o nacional de l'esdeveniment. El reconeixement oficial com a campionat d'Espanya i, en el cas de campionat d'Europa o mundial, el vistiplau de la Federació Espanyola.

– El nivell tècnic i el rang dels participants i categories.

d) Dades de la domiciliació bancària, que està disponible en un tràmit automatitzat en la seu electrònica de la Generalitat, en l'adreça https://sede.gva.es/va/inicie/procediments?aneu_proc=22648, en compliment de la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aprova la implementació del sistema informàtic PROPER i es regulen les actuacions administratives automatitzades de la Intervenció de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en l'Ordre 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, que regula les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. S'haurà d'aportar el justificant de la presentació. No obstant això, no serà necessari si s'ha aportat en una altra convocatòria, però s'haurà d'indicar el número de compte bancari en el formulari de sol·licitud.



e) Documentació acreditativa del fet que es troben al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, mitjançant una certificació referida al moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds, de conformitat amb l'article 22 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de l'entitat interessada, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat a obtindre directament l'acreditació del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

En cas d'oposar-se al fet que l'òrgan gestor obtinga directament esta informació, haurà de manifestar-ho expressament en la sol·licitud, i quedarà obligada a aportar els documents corresponents.

No obstant això, respecte a l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries estatals i autonòmiques, d'acord amb el que disposa l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 95.1 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, és necessària l'autorització expressa de l'entitat interessada perquè l'òrgan gestor del procediment puga obtindre directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries esmentades.

En este cas, si no es dona en la sol·licitud l'autorització expressa corresponent perquè l'òrgan gestor obtinga directament esta informació, l'entitat interessada estarà obligada a aportar els documents acreditatius.



De conformitat amb el que s'establix en l'article 24 de l'RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es poden substituir les certificacions per una declaració responsable, apartat D de la sol·licitud de subvenció, en els casos següents:

– Entitats beneficiàries les subvencions de les quals no superen en esta convocatòria l'import de 3.000 euros.

– Entitats locals i organismes autònoms municipals.

f) Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Esta declaració està inclosa en l'apartat D de la sol·licitud de subvenció.

g) Declaració responsable de la persona titular de l'entitat sol·licitant de tindre les autoritzacions pertinents per a l'organització de l'esdeveniment i disposar de les assegurances de responsabilitat civil i d'assistència sanitària d'acord amb el que s'establix en l'article 29 de la Llei 2/2011, de 22 de març, de la Generalitat, de l'esport i l'activitat física de la Comunitat Valenciana. Esta declaració està inclosa en l'apartat D de la sol·licitud de subvenció.

5. A més de la documentació assenyalada en este apartat, el Servei d'Esport d'Elit i Formació Esportiva, com a òrgan instructor, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient podrà demanar qualsevol altra informació que considere necessària per al millor coneixement i comprensió de l'aplicació de la subvenció.



Sisé. Presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud es presentarà per mitjans electrònics, de conformitat amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la condició de persona jurídica dels beneficiaris possibles. Per a fer-ho, s'haurà d'accedir a l'apartat de serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat per mitjà del web https://sede.gva.es i buscar en l'àrea d'ajudes, beques i subvencions el procediment corresponent a esta convocatòria, o accedir directament mitjançant l'adreça d'internet http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=929. Se seleccionarà l'opció de tramitar amb certificat, s'introduiran les dades del formulari genèric de sol·licitud i s'adjuntaran els documents indicats en el punt sisé d'esta convocatòria.

2. Per a poder accedir a este sistema telemàtic, la persona que sol·licite la subvenció pot utilitzar qualsevol dels certificats admesos per la seu electrònica de la Generalitat, entre els quals s'inclou, entre altres, el certificat electrònic emès per l'Agència Valenciana de Certificació.



Així mateix, pot realitzar la tramitació electrònica un representant autoritzat amb alta prèvia en el Registre electrònic de representació de la Generalitat, o qualsevol altra modalitat de representació que s'estime oportuna d'acord amb l'article 34 i els següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i d'acord amb l'article 5 i els següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



3. Si els documents que s'han d'aportar amb la sol·licitud telemàtica no són documents electrònics, l'òrgan instructor podrà sol·licitar els originals per a verificar la seua autenticitat.



Seté. Termini de presentació

1. El termini per a la presentació de sol·licituds és de quinze dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment d'este termini determinarà automàticament l'exclusió.

2. Quan la sol·licitud no complisca els requisits o falte algun document complementari dels exigits, es requerirà a les entitats interessades perquè l'esmenen en el termini de deu dies, amb indicació que, si no ho fan així, se'ls tindrà per desistides de la petició, amb una resolució prèvia dictada a este efecte.



Huité. Barem aplicable

1. La valoració de les sol·licituds la realitzarà la comissió tècnica d'avaluació segons els criteris següents:

a) Naturalesa i nivell de l'esdeveniment, valorat fins al 60 %, segons la qualificació oficial:

– La qualificació oficial, de caràcter extraordinari per a l'any de la convocatòria, per la federació internacional o espanyola com a campionats oficials del món, d'Europa o d'Espanya, valorat fins a un 20 %.



– Participació de seleccions nacionals o territorials, equips representatius de clubs o de caràcter individual, valorat fins a un 10 %.



– Fase de la competició a la qual es referix l'esdeveniment, fase final, fase de classificació o prova puntuable, valorat fins a un 10 %.

– Categoria esportiva i edat. Els esdeveniments que fomenten la participació en categoria femenina i els dirigits a categoria sènior o immediata inferior, segons el que s'establix per a cada modalitat esportiva, valorat fins a 5 %.

– Classificació de la modalitat esportiva, en funció de l'afiliació internacional o del reconeixement pel Comité Olímpic Internacional, valorat fins a un 5 %.

– Caràcter de l'esdeveniment: anual o extraordinari, valorat fins a un 5 %.

– Esdeveniments que incloguen proves i categories per a esportistes amb alguna mena de discapacitat o que afavorisquen la integració social, valorat fins a un 5 %.

b) Nombre d'esportistes participants de l'última edició finalitzada o dels inscrits en esta, en el cas de ser la primera edició de l'esdeveniment, que es valorarà fins al 20 %.

c) Volum del pressupost global i viabilitat econòmica: equilibri i ordenació del pressupost d'ingressos i despeses, aportació de patrocinadors i altres entitats, que es valorarà fins al 20 %.

2. Finalitzada la valoració, s'establirà un ordre de prelació entre els projectes presentats mitjançant la seua comparació i s'adjudicaran només als que hagen sigut més valorats fins a l'esgotament del crèdit pressupostari consignat a este efecte. En cas de produir-se empat entre les entitats sol·licitants que complisquen els requisits, es valorarà, per al desempat, la puntuació més elevada aconseguida en l'apartat a.





Nové. Termini per a resoldre

El termini màxim per a resoldre esta convocatòria és de sis mesos, comptats des de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb l'article 11 de les bases que regulen esta convocatòria. No obstant això, les sol·licituds sobre les quals no recaiga cap resolució expressa en este termini s'entendran desestimades o denegades, sense perjudici de l'obligació legal de resoldre establida en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La Direcció General d'Esport notificarà a les persones interessades la resolució de concessió o denegació de les sol·licituds presentades dins del mateix termini de sis mesos, segons s'indica en el punt catorzé d'esta convocatòria.



Desé. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Sense perjudici del que disposa l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, són també obligacions de l'entitat beneficiària les que establix l'article 13 de les bases que regulen esta convocatòria.

2. El sistema de premis que s'establisca respectarà el principi d'igualtat entre dones i homes. Els premis en metàl·lic que es concedisquen seran de la mateixa quantia per a la categoria femenina i la masculina.



Onzé. Transparència, subministrament d'informació i dades obertes



1. Les entitats públiques han de complir les obligacions de transparència que, en virtut de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, els corresponen com a entitat pública.



2. Les entitats privades beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural alguna ajuda o subvenció de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022, en una quantia superior a 50.000 euros.



c) Les ajudes o les subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros.

En particular, s'han de publicar, en els termes que preveuen els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013, la informació institucional i l'organitzativa de l'article 6, i l'econòmica i la pressupostària de l'article 8 d'esta llei. Esta publicació es realitzarà per mitjà de la pàgina web de l'entitat, o bé mitjançant la plataforma TEP – Transparència per a entitats privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/va/tep.

Esta informació s'ha de publicar a partir de l'any següent a aquell en què s'hagen superat els llindars establits i s'ha de mantindre publicada durant almenys quatre anys naturals.

3. Sense perjudici de les obligacions previstes en els apartats anteriors, totes les entitats beneficiàries de subvencions hauran de donar la publicitat adequada del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol classe que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

4. Totes les entitats beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, amb un requeriment previ, tota la informació que siga necessària perquè esta complisca les obligacions que preveu la Llei de transparència, en el termini de quinze dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que este s'haja atés, l'òrgan que haja fet el requeriment podrà acordar, amb un advertiment i una audiència previs a l'interessat, la imposició de multes coercitives en els termes que preveu l'article 5 de la Llei 1/2022.

5. Els conjunts de dades nous que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'Administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.



Dotzé. Justificació i pagament de la subvenció

1. La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport abonarà la subvenció, amb presentació prèvia per mitjans electrònics de la documentació justificativa corresponent:

a) Per a les entitats que tinguen concedides subvencions de la Direcció General d'Esport en 2023, l'import de les quals conjuntament siga inferior a 60.000 euros, la justificació revestirà la forma de compte justificatiu simplificat que, d'acord amb el que es disposa en l'article 75 del Reglament de la Llei general de subvencions, contindrà la informació següent:

a.1) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, a la qual s'adjuntarà el material de difusió de l'esdeveniment, cartells, tríptics, etc.

a.2) Una relació classificada de totes les despeses de l'activitat assumides per l'entitat beneficiària, amb indicació de la persona o entitat creditora i el document, l'import i la data d'emissió. S'indicaran quines d'estes despeses es financen amb la subvenció concedida i la data de pagament. A més, en cadascuna d'estes s'inclourà una explicació de la despesa que permeta identificar la finalitat i l'adequació a l'objecte de la subvenció.

a.3) Una liquidació total dels ingressos i les despeses de l'esdeveniment que incloga els ingressos segons la seua procedència i les despeses per conceptes.

En els casos en què l'entitat beneficiària de la subvenció no siga l'única organitzadora de l'esdeveniment, la liquidació serà de tot l'esdeveniment i s'hauran d'indicar els ingressos segons la procedència i l'entitat que els rep, i les despeses per conceptes i l'entitat que les assumix.

No s'hi podran incloure les despeses abonades a altres entitats que figuren com a organitzadores en la liquidació total de l'esdeveniment (factures entre organitzadors).

a.4) L'elecció entre els tres pressupostos, que en aplicació de l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, modificat per la disposició final cinquena de la Llei 14/2011, de la ciència, la tecnologia i la innovació, haurà d'haver sol·licitat l'entitat beneficiària per a les despeses de prestació de serveis per empreses de consultories o assistència tècnica que superen les quanties establides en la Llei de contractes del sector públic per al contracte menor, es farà segons criteris d'eficiència i economia, i es justificarà expressament en una memòria quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

a.5) Si és el cas, una carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats, així com dels interessos derivats d'estos.

a.6) Les entitats locals també aportaran el certificat de la Sindicatura de Comptes que acredite que estan al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels comptes anuals en este organisme, de conformitat amb l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, en la redacció establida per la Llei 7/2014.

L'òrgan instructor comprovarà, mitjançant tècniques de mostreig aleatori simple o per raó de la quantia i/o la destinació dels fons aplicats a les despeses subvencionades, els justificants

que considere oportuns i que permeten obtindre l'evidència raonable sobre l'aplicació adequada de la subvenció; amb esta finalitat, podrà requerir a l'entitat beneficiària perquè remeta els originals dels justificants de les despeses seleccionades.

b) Per a les entitats que tinguen concedides subvencions de la Direcció General d'Esport per a 2023, l'import de les quals conjuntament siga igual o superior a 60.000 euros, les entitats beneficiàries presentaran la documentació justificativa següent:

b.1) Memòria d'actuació justificativa indicada en l'apartat a.1 d'este punt dotzé.

b.2) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats executades, que haurà de contindre:

Una relació classificada de totes les despeses de l'activitat assumides per l'entitat beneficiària, amb indicació de la persona o l'entitat creditora i el document, l'import i la data d'emissió. S'indicaran quines d'estes despeses es financen amb la subvenció concedida i la data de pagament.

– Les factures expedides i els rebuts en format electrònic de les despeses imputades a la subvenció. En cas de no disposar de factures en format electrònic, l'entitat beneficiària o qui exercisca la presidència podrà signar-les electrònicament en un únic document en format PDF i en el mateix ordre en què apareguen en la relació classificada de despeses, o bé presentar les factures originals de manera presencial, i en este cas seran retornades, una vegada comprovades i segellades per la Direcció General d'Esport.

Liquidació dels ingressos i les despeses indicada en l'apartat a.3 d'este punt dotzé.

b.3) L'elecció entre els tres pressupostos, que en aplicació de l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, modificat per la disposició final cinquena de la Llei 14/2011, de la ciència, la tecnologia i la innovació, ha d'haver sol·licitat l'entitat beneficiària per a les despeses de prestació de serveis per empreses de consultories o assistència tècnica que superen les quanties establides en la Llei de contractes del sector públic per al contracte menor, es farà segons criteris d'eficiència i economia i es justificarà expressament en una memòria quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

b.4) Si és el cas, una carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats, així com dels interessos derivats d'estos.

b.5) Les entitats locals també aportaran el certificat de la Sindicatura de Comptes indicat en la lletra a.6 d'este punt dotzé.

2. Excepcionalment, només els esdeveniments realitzats el novembre i el desembre de 2023 podran justificar els pagaments corresponents a les despeses ocasionades per l'organització i la realització de l'esdeveniment esportiu subvencionat lliurades en eixe any.

3. Els justificants integrants de cada compte justificatiu hauran de complir els requisits establits en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

4. La quantia de la subvenció pot minorar-se si supera el 30 % de la liquidació d'ingressos i despeses, amb assumpció per l'entitat beneficiària de la subvenció, o el 50 % o el 75 %, segons siga procedent, en el cas de federacions esportives, d'acord amb l'article 14.3 de les bases reguladores.

5. El termini de presentació de les justificacions acabarà el 15 de setembre de 2024 per als esdeveniments realitzats de novembre de 2023 a juny de 2024, ambdós inclosos, i el termini per a la resta dels esdeveniments subvencionats finalitzarà el 31 d'octubre de 2024.



Tretzé. Pla de control

Les subvenciones concedides estaran sotmeses a les actuacions que s'incloguen en el Pla de control de 2024 que aprovarà la Direcció General d'Esport en el primer semestre de 2024, d'acord amb l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Catorzé. Notificació o publicació dels tràmits del procediment



1. Cadascun dels tràmits d'este procediment es notificarà per mitjans electrònics en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) i en la pàgina web de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es/va/web/deporte/ajudes-a-esdeveniments-esportius-especials), excepte la notificació de la resolució de concessió, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les subvencions concedides es publicaran en la Base de dades nacional de subvencions, de conformitat amb l'article dotze de l'Ordre 55/2016, d'aprovació de les bases que regulen esta convocatòria.





Quinzé. Conflicte d'interessos

Les entitats beneficiàries adoptaran totes les mesures necessàries per a previndre qualsevol situació en la qual la imparcialitat i l'objectivitat en l'execució de l'acció puguen resultar compromeses per raons d'interès econòmic, afinitats polítiques, vincles familiars o afectius, o qualsevol altre interès compartit (conflicte d'interessos).

Hauran de comunicar oficialment a l'òrgan gestor, sense demora, qualsevol situació constitutiva d'un conflicte d'interessos o susceptible de conduir a un conflicte d'interessos i adoptar immediatament totes les mesures necessàries per a corregir la situació. L'incompliment d'esta obligació pot suposar una infracció de l'ordenament jurídic vigent.





Setze. Protecció de dades personals

La gestió de les subvencions objecte de la present convocatòria requerix el tractament de dades de les persones que ocupen la presidència o, si és el cas, els representants de les federacions sol·licitants de la subvenció, dels membres de la comissió avaluadora i de terceres persones, en els termes següents.

Per tant, s'apliquen les mesures i les garanties regulades en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals.



En compliment del que disposa l'article 13 de l'RGPD, la informació en matèria de protecció de dades és la següent:

a) Responsable del tractament: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport.

b) Categoria i origen de les dades que s'han de tractar: dades personals identificatives (nom i cognoms, telèfon, document d'identitat, adreça electrònica), detalls d'ocupació, dades economicofinanceres, dades de transaccions (detall dels béns i serveis subministrats que figuren en factures o documents similars emesos pels proveïdors) i de qualsevol altra naturalesa que es recullen per mitjà de formularis o de consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara en avant, PAI) o a altres administracions públiques, o bé mitjançant documentació que lliuren les persones sol·licitants.

Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'estes dades a la Conselleria les persones sol·licitants han d'informar estes persones del tractament de les seues dades per part de la Conselleria, en els termes que preveu este article.



c) Finalitats del tractament i base jurídica: amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en l'exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals (art. 6.1.e i 6.1.c de l'RGPD), les dades personals es tractaran per a tramitar la sol·licitud, la concessió, la justificació i el pagament de la subvenció.

d) Destinataris de les dades: com que els beneficiaris són persones jurídiques, no està prevista la cessió de dades personals.

e) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

f) Totes les dades sol·licitades per mitjà del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'estes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències que preveu l'ordenament jurídic.

g) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i se suprimiran d'acord amb el que preveu la normativa d'arxius i documentació.



h) Exercici de drets: la persona interessada pot exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació del tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, mitjançant les vies següents:

– Mitjançant el tràmit electrònic accessible en l'enllaç següent o en l'URL https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970&version=amp

i) Reclamació davant de l'autoritat de control: la persona interessada pot presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, per mitjà de la seu electrònica accessible en l'adreça https://www.aepd.es, si considera que no s'han atés els seus drets o s'ha vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament, pot contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat per mitjà de dpd@gva.es o dirigir-se al passeig de l'Albereda, 16, 46010 València.

Per a més informació, pot consultar-se el registre d'activitat de tractament denominat «Ajudes, beques i subvencions», accessible en https://cultura.gva.es/va/registre-de-tractament-de-dades.



De conformitat amb el que establixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició, o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs potestatiu de reposició s'haurà d'interposar davant del vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu s'haurà d'interposar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 3 d'abril de 2024.– El director general d'Esport (p. d. Ordre 55/2016, de 21 de setembre; DOGV 7881, 26.09.2016): Luis Cervera Torres.

Mapa web