Ficha docv

Ficha docv









ORDE 1/2024, de 22 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es modifica l'Orde 5/2023, de 8 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'establixen les bases reguladores aplicables al conjunt d'intervencions incloses en la sol·licitud única en el Pla estratègic de la política agrícola comuna (PEPAC). [2024/1585]

(DOGV núm. 9796 de 26.02.2024) Ref. Base de dades 001752/2024






PREÀMBUL



L'Orde 5/2023, de 8 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'establixen les bases reguladores aplicables al conjunt d'intervencions incloses en la sol·licitud única en el Pla estratègic de la política agrícola comuna (PEPAC) d'Espanya 2023-2027 en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i en els termes establits en la normativa que regix la concessió d'ajudes i subvencions finançades amb càrrec a fons de la Unió Europea, va ser publicada en el DOGV núm. 9552, de 13 de març de 2023.

En l'últim comité de seguiment regional de la Comunitat Valenciana del PEPAC 2023-2027 del 16 de març de 2023 es van aprovar els criteris de selecció per a dos de les intervencions del Pla estratègic de la PAC CV 2023-2027, la Intervenció 6501.4 «Compromisos agroambientals en superfícies agràries: apicultura per a la biodiversitat», i la Intervenció 6501.5 «Compromisos agroambientals en superfícies agràries: protecció avifauna». D'altra banda, els criteris dels compromisos de gestió agroambiental en agricultura ecològica han sigut informats al comité de seguiment esmentat mitjançant un procediment escrit. Per tant, resulta necessari modificar els criteris de selecció de la resta d'intervencions que s'arreplegaven en l'Orde 5/2023, de 8 de març. És a dir, els criteris dels compromisos agroambientals en superfícies agràries, manteniment o millora d'hàbitats i d'activitats agràries tradicionals (cultiu d'arròs) que preserven la biodiversitat, i els dels compromisos de conservació de recursos genètics: conservació ovella guirra.



Cal indicar, d'altra banda, que a la Comunitat Valenciana la distribució de superfície en parcel·les agrícoles es dona majoritàriament en xicotetes parcel·les que agrupen poca superfície, la qual cosa fa necessari establir un límit que garantisca un control adequat de la disponibilitat de parcel·les i que abaste una superfície prou considerable per a la protecció efectiva dels fons comunitaris.

L'estructura parcel·lària declarada en les ajudes directes per superfícies en 2022 es va caracteritzar per concentrar en 373.000 parcel·les cadastrals de màxim 1 hectàrea o menys una superfície declarada de 137.000 ha, davant de 82.000 parcel·les de superfície superior a 1 hectàrea on es van declarar 353.000 hectàrees.

L'article 40 del Reial decret 1047/2022, de 27 de desembre, pel qual es regula el sistema de gestió i control de les intervencions del Pla estratègic i altres ajudes de la política agrícola comuna, establix que, quan es dispose d'un sistema que permeta als propietaris de les parcel·les sol·licitar la no disponibilitat de les seues parcel·les per a integrar-se en l'explotació agrícola d'un tercer, les comunitats autònomes podran establir una superfície mínima no superior a 2 hectàrees a partir de la qual una parcel·la declarada per a la concessió d'ajudes directes per superfície serà susceptible de ser controlada quant a la seua disponibilitat i formar part de la mostra de control establida en l'apartat tercer de l'article 14 de l'orde que ara es modifica.

Com que s'ha facilitat un procediment pel qual la persona propietària d'una parcel·la pot notificar a l'administració competent la no disponibilitat d'esta per part de tercers, s'establix a la Comunitat Valenciana una superfície mínima d'1 hectàrea.

D'una altra banda, cal assenyalar que el règim sancionador en matèria d'ajudes de la PAC es definix i desplega en el títol II de la Llei 30/2022, de 23 de desembre, per la qual es regulen el sistema de gestió de la política agrícola comuna i altres matèries connexes, i indica en l'article 19.6 que quan la competència recaiga en les comunitats autònomes, esta competència serà exercida per l'autoritat que determine la comunitat autònoma corresponent.

En conseqüència, i d'acord amb l'article 25.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que establix que l'exercici de la potestat sancionadora correspon als òrgans administratius que la tinguen expressament atribuïda, per disposició de rang legal o reglamentari, resulta oportú en la modificació designar els òrgans competents del règim sancionador en matèria d'ajudes de la política agrícola comuna establit en la Llei 30/2022, de 23 de desembre.



D'igual manera, després de diversos mesos des de l'entrada en vigor i de la corresponent convocatòria, es considera oportú en esta mateixa modificació de l'Orde 5/2023, de 8 de març, esmenar expressions en l'articulat que podien comportar a error i afegir una sèrie de referències a la normativa estatal que faciliten la compressió del text als sol·licitants de les ajudes.

La disposició addicional tercera de l'esmentada Orde 5/2023, de 8 de març, regula, quant a la no subjecció de la mesura a la política de competència de la Unió Europea, que: «En aplicació de l'article 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les ajudes regulades en la present orde, i a les convocatòries que es facen en aplicació d'estes, són compatibles amb la política comunitària de competència, d'acord amb l'article 145.2 del Reglament (UE) núm. 2021/2115, segons el qual els articles 107, 108 i 109 del TFUE no seran aplicables a l'ajuda facilitada pels estats membres en virtut i de conformitat amb este reglament ni al finançament nacional addicional previst en l'article 146, dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del TFUE.» Esta modificació no afecta esta disposició, per la qual cosa tal argumentació continua vigent.



Pel que fa a l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ha d'indicar-se que es tracten d'ajudes no subjectes a l'article 107.1 del TJUE finançades amb càrrec al Fons Europeu Agrícola de Garantia Agrària (FEAGA), així com intervencions cofinançades pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i estan incloses en el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica i els seus organismes públics per al període 2021-2023.



En la tramitació del projecte d'orde s'ha seguit el procediment establit i s'han emés els informes preceptius.

D'acord amb el que disposa l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, esta orde s'adequa als principis de bona regulació, en concret, respon als principis de necessitat i eficàcia, i es justifica en la necessitat d'aplicar correctament la normativa comunitària i estatal de la nova política agrària comuna, i per ser, a més, un instrument adequat per a garantir la consecució dels fins perseguits. Així mateix, s'ajusta al principi de proporcionalitat, perquè conté la regulació imprescindible per a atendre la necessitat exposada. Al seu torn, es garantix el principi de seguretat jurídica, ja que és coherent amb el marc normatiu general en matèria de subvencions. I quant al principi de transparència, han sigut consultats els sectors afectats i s'ha substanciat el tràmit d'audiència i informació pública.



Conforme amb el Consell Jurídic Consultiu i fent ús de les atribucions conferides per l'article 37 i 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, el Decret 146/2023, de 5 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, l'article 160.2.b i 165 de la Llei 1/2015, 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions,







ORDENE



Article únic. Orde 5/2023, de 8 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'establixen les bases reguladores aplicables al conjunt d'intervencions incloses en la sol·licitud única en el Pla estratègic de la política agrícola comuna (PEPAC).

Es modifica l'Orde 5/2023, de 8 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'establixen les bases reguladores aplicables al conjunt d'intervencions incloses en la sol·licitud única en el Pla estratègic de la política agrícola comuna (PEPAC), que queda redactada en els termes de l'annex.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Obligacions econòmiques

La present orde no genera obligacions econòmiques per a la Generalitat, ja que no té incidència pressupostària.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació general

Queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que es disposa en esta orde.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Esta orde entrarà en vigor l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 22 de febrer de 2024



El conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca

JOSÉ LUIS AGUIRRE LARRAURI.







ANNEX

Modificació de l'Orde 5/2023, de 8 de març



Apartat primer. Addició d'un paràgraf segon a l'article 3

S'afig un paràgraf segon a l'article 3, que queda redactat en els termes següents:

«A l'efecte d'establir una altra circumstància per a tindre en compte com a data més antiga en la definició d'incorporació en l'activitat agrària, de conformitat amb el que descriu l'apartat e del punt 25 de l'article 3 del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, sobre l'aplicació, a partir de 2023, de les intervencions en forma de pagaments directes i l'establiment de requisits comuns en el marc del Pla estratègic de la política agrícola comuna, i la regulació de la sol·licitud única del sistema integrat de gestió i control, es tindran en consideració la subscripció d'assegurances agràries, o estar acollit a una de les figures de qualitat agroalimentària diferenciada de la Comunitat Valenciana.»





Apartat segon. Modificació de l'apartat 1 de l'article 4

Es modifica l'apartat 1 de l'article 4, que queda redactat en els termes següents:

«1. Tindran la consideració de beneficiàries de les ajudes les persones físiques o jurídiques, les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, es troben en la situació que motiva la concessió de l'ajuda de conformitat amb el títol II del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.»



Apartat tercer. Nova redacció de l'apartat 2 de l'article 12

Es modifica l'apartat 2 de l'article 12, que queda redactat en els termes següents:

«2. En relació amb els cursos de formació exigits en l'article 22.1 f del Reial decret 1045/2022, de 27 de desembre, i en l'article 17.10 de la present orde, s'inclouran els que hagen sigut impartits pel servici competent en transferència de tecnologia de la conselleria amb competències en agricultura i els títols universitaris o de formació professional en l'àmbit agrari, així com la formació impartida per entitats o organismes públics, col·legis professionals, entitats d'assessorament autoritzades o l'organisme de control i certificació de la producció ecològica a la Comunitat Valenciana, o, si és el cas, cursos homologats per altres comunitats autònomes, sempre que s'acredite tal homologació. Igualment, a este efecte, també es consideraran vàlids els cursos que s'hagen impartit o s'impartisquen en el marc de les convocatòries d'ajudes per a la formació i adquisició de competències per a activitats agroalimentàries en el marc del Programa de desenvolupament rural (PDR), o en el marc de les intervencions del PEPAC sobre transferència de coneixements i activitats de formació i informació.



No obstant això, la formació en producció agrària ecològica quedarà convalidada per a les persones titulars d'explotació que figuren inscrites en el Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana, ininterrompudament, des de l'1 de gener de 2018.»



Apartat quart. Nova redacció de l'article 14

Es modifica l'article 14, que queda redactat en els termes següents:



«Article 14. Parcel·les a la disposició de la persona agricultora

1. D'acord amb l'article 11 del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, sobre l'aplicació, a partir de 2023, de les intervencions en forma de pagaments directes i l'establiment de requisits comuns en el marc del Pla estratègic de la política agrícola comuna, i la regulació de la sol·licitud única del sistema integrat de gestió i control, les parcel·les objecte d'ajuda en el marc de les intervencions estaran a la disposició de la persona agricultora a la data de fi del termini de modificació de la sol·licitud única de cada anualitat.

2. Les parcel·les agrícoles d'hectàrees subvencionables hauran d'estar a la disposició de la persona agricultora que hi exercix l'activitat agrària, bé en règim de propietat, usdefruit, arrendament, parceria o assignació per part d'una entitat gestora d'un bé comunal o qualsevol altre sistema admissible en dret.

3. Se seleccionarà una mostra de l'1 % dels beneficiaris, sobre els quals es realitzarà un control reforçat de la documentació acreditativa del dret d'ús de les parcel·les declarades. Sobre esta mostra es comprovaran almenys el 10 % de les parcel·les de l'explotació i, addicionalment a este 10 %, de tots els recintes nous declarats per primera vegada (recintes no inclosos en cap declaració de superfícies de cap sol·licitud única de les últimes cinc campanyes). En cas de detectar-se incidències significatives, el control reforçat s'estendrà a la totalitat de les parcel·les.

De la mostra de l'1 %, se seleccionarà aleatòriament un 5 % dels expedients, dels quals es comprovarà la totalitat de la titularitat dels recintes que formen part de l'explotació.

S'establix per a la Comunitat Valenciana una dimensió mínima d'una hectàrea per a les parcel·les declarades, per davall de la qual no caldrà establir estos controls.

4. Les persones propietàries podran comunicar a l'òrgan de gestió la no disponibilitat de la seua parcel·la per a integrar-se en l'explotació d'un tercer a través del model normalitzat que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat.

Una vegada comprovada la titularitat de la parcel·la, esta no podrà ser declarada per qualsevol altra persona, bé siga esta física o jurídica, llevat que s'acredite juntament amb la corresponent sol·licitud d'ajudes la documentació acreditativa de la disponibilitat d'esta per a explotar-la.



5. En el cas que per a totes o algunes de les parcel·les a les quals fan referència els apartats anteriors l'autoritat competent de la comunitat autònoma ja dispose de la informació que acredite amb suficient fiabilitat que estes estan a la disposició de la persona agricultora, no serà necessari que esta aporte cap documentació.»



Apartat quint. Nova redacció de l'article 17

Es modifica l'article 17, que queda redactat en els termes següents:



«Article 17. Règims a favor del clima i el medi ambient

1. Les persones agricultores actives que es comprometen a observar alguna de les pràctiques beneficioses per al clima i el medi ambient que especifica l'article 24 del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, sobre l'aplicació, a partir de 2023, de les intervencions en forma de pagaments directes i l'establiment de requisits comuns en el marc del Pla estratègic de la política agrícola comuna, i la regulació de la sol·licitud única del sistema integrat de gestió i control, en les seues hectàrees subvencionables, percebran una ajuda segons el que establix l'esmentat reial decret corresponent als règims voluntaris a favor del clima i el medi ambient (d'ara en avant, ecorègims).

2. D'acord amb el que disposen l'article 30.2 a, l'article 36.1 a 2n i l'article 42.1 f del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, de 2022, sobre l'aplicació, a partir de 2023, de les intervencions en forma de pagaments directes i l'establiment de requisits comuns en el marc del Pla estratègic de la política agrícola comuna per a la campanya 2023, serà aplicable el que preveu la disposició transitòria segona.

3. A l'efecte de complir l'ecorègim P5 destinat al cultiu de l'arròs, quan s'opte per efectuar una gestió sostenible de la làmina d'aigua, haurà de dur-se a terme almenys una de les pràctiques següents:



a) Anivellament anual del terreny, exclusivament en el cas que la persona titular de l'explotació no haja contret compromisos de gestió per al manteniment o millora d'hàbitats i d'activitats agràries tradicionals (cultiu d'arròs) que preserven la biodiversitat.

b) Sembra en sec amb inundació del terreny entre els 30 i 45 dies posteriors a la sembra.

c) Seques intermitents en el moment de fer tractaments fitosanitaris.



d) Cavallons amb amplària superior a 80 centímetres.

La làmina d'aigua haurà de quedar-se en el terreny un mínim de tres mesos cada any. El calendari d'inundació obligatòria quedarà establit cada campanya mitjançant una resolució de la direcció general competent en matèria de PAC.

En els que s'acullen a l'ecorègim en el cas de cultiu d'arròs, no farà cap adobament de nitrogen després de la diferenciació de la panícula.



4. A l'efecte de complir l'ecorègim P6, destinat al manteniment de cobertes vegetals espontànies o sembrades en les superfícies ocupades per cultius llenyosos, serà necessari el manteniment viu de la coberta entre el 15 de novembre de l'any previ a la sol·licitud i el 15 de març de l'any de la sol·licitud. No obstant això, en casos de condicions agroclimàtiques adverses, així com en situacions de força major acreditades, podrà variar l'esmentat període de temps, mitjançant resolució de la direcció general competent en matèria de la PAC.

5. En les pràctiques de rotació de cultius amb espècies millorants, el guaret podrà superar el 20 % de la superfície de la terra de cultiu declarada per al compliment de la pràctica de l'ecorègim corresponent mitjançant una resolució de la persona titular de la direcció general amb competències en la PAC que justifique tal situació.

6. Es permetran tasques superficials poc profundes de manteniment de les cobertes, de manera excepcional, definides mitjançant la corresponent resolució de la persona titular de la direcció general amb competències en la PAC, i en virtut de les característiques agronòmiques de la zona.

7. En relació amb el requisit de triturar les restes de poda i depositar-les en el terreny per a donar compliment a la pràctica de cobertes inertes de restes de poda, la data d'establiment de la coberta inerta podrà ser posterior al 15 d'abril de la campanya en qüestió, de manera justificada, mitjançant una resolució de la persona titular de la direcció general amb competències en la PAC, sempre que les condicions locals i de cultiu de la campanya així ho justifiquen.

8. Les condicions d'aplicació de les pràctiques de cada ecorègim que puguen ser objecte de regulació autonòmica s'especificaran anualment en la resolució corresponent de la persona titular de la direcció general amb competències en PAC, d'acord amb el que preveu l'annex II, relatiu a les comunicacions, del Reial decret 1047/2022, de 27 de desembre, pel qual es regula el sistema de gestió i control de les intervencions.

9. A fi de poder verificar el compliment dels compromisos adquirits per les persones agricultores actives, serà obligatori omplir en el quadern d'explotació les pràctiques efectuades per al compliment de l'ecorègim compromés. Així mateix, serà obligatori complementar esta informació amb fotos georeferenciades per a justificar el compliment de l'ecorègim corresponent.

10. En els casos en què les terres de cultiu estiguen incloses en les zones vulnerables a la contaminació per nitrats, s'establix un requisit addicional al que recullen els articles 35.3 i 45.8 del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, per als titulars d'estes explotacions. Este requisit consistirà en l'obligatorietat de fer un curs de formació sobre fertilització sostenible d'almenys 5 hores. El compliment d'este ha de justificar-se abans que finalitze el període de sol·licituds de la primera campanya a partir de l'entrada en vigor de la present modificació.»





Apartat sext. Nova redacció de l'apartat 2 de l'article 21

Es modifica l'apartat 2 de l'article 21, que queda redactat en els termes següents:

«2. Les persones titulars o, si és el cas, el o la cap d'explotació hauran de disposar de formació sobre els compromisos que adquirixen de manera prèvia a l'inici del període de compromisos. A este efecte, la formació ha de quedar acreditada en data anterior a la fi del termini de modificació de la sol·licitud única d'ajuda.»



Apartat sèptim. Nova redacció de la lletra a de l'apartat 1 de l'article 22

Es modifica la lletra a de l'apartat 1 de l'article 22, que queda redactat en els termes següents:

«a) Compromisos excloents: mantindre els assentaments en producció.

La persona titular de l'explotació que adquirisca el compromís haurà de mantindre durant 5 anys un nombre de bucs igual al nombre acollit a l'ajuda en el primer any de compromisos. Este llindar es podrà reduir en un 15 % cada anualitat sense que això supose aplicar penalitzacions.

Tot això serà aplicable sense perjuí de les causes de força major o les circumstàncies excepcionals que puguen produir-se.»



Apartat octau. Nova redacció de l'article 25

Es modifica l'article 25, que queda redactat en els termes següents:



«Article 25. Incompatibilitats

Esta intervenció, i per a la mateixa superfície, és incompatible amb qualsevol intervenció sectorial per la qual se subvencionen els mateixos conceptes o s'adquirisquen els mateixos compromisos.»



Apartat nové. Nova redacció de l'apartat 3 de l'article 26

Es modifica l'apartat 3 de l'article 26, que queda redactat en els termes següents:

«3. Les persones titulars o, si és el cas, el o la cap d'explotació hauran de disposar de formació sobre els compromisos que adquirixen de manera prèvia a l'inici del període de compromisos. A este efecte, la formació ha de quedar acreditada en data anterior a la fi del termini de modificació de la sol·licitud única d'ajuda.»



Apartat dècim. Nova redacció de l'apartat 1 de l'article 27

Es modifica l'apartat 1 de l'article 27, que queda redactat en els termes següents:

«1. El compromís de gestió que assumiran els beneficiaris requerix que la superfície de l'explotació dedicada al cultiu de cereal i lleguminoses en règim extensiu de secà romanga en guaret, sense cap tractament agrícola, almenys dos dels cinc anys que dura el compromís, no necessàriament consecutius, amb la permanència dels restolls fins al final de setembre, la no poda o l'alteració de les bardisses i els límits durant el compromís i el manteniment d'una superfície superior al 4 % de l'explotació com a terra no productiva.»



Apartat onzé. Nova redacció de l'article 29

Es modifica l'article 29, que queda redactat en els termes següents:





«Article 29. Tipus i import de l'ajuda

L'import d'esta ajuda compensarà pels costos i pèrdues d'ingressos resultants dels compromisos contrets, i es preveu un import màxim de 150 €/ha de cultius de cereal i lleguminoses de l'explotació o guaret.»





Apartat dotzé. Nova redacció de l'apartat 2 de l'article 31

Es modifica l'apartat 2 de l'article 31, que queda redactat en els termes següents:

«2. Les persones titulars o, si és el cas, el o la cap d'explotació hauran de disposar de formació sobre els compromisos que adquirixen de manera prèvia a l'inici del període de compromisos. A este efecte, la formació ha de quedar acreditada en data anterior a la fi del termini de modificació de la sol·licitud única d'ajuda.»



Apartat tretzé. Nova redacció de l'article 33

Es modifica l'article 33, que queda redactat en els termes següents:



«Article 33. Criteris de selecció

No és procedent establir criteris de selecció de beneficiaris, ja que totes les persones sol·licitants que complisquen els requisits i les condicions que s'indiquen en l'article anterior podran accedir a les ajudes regulades en esta secció, atenent en tot cas l'existència de crèdit adequat i suficient en la línia pressupostària destinada a atendre estes ajudes.



En el cas que la suma dels imports sol·licitats pels qui reunisquen els requisits per a accedir a les ajudes siga superior al crèdit pressupostari consignat en la corresponent convocatòria, es procedirà, de manera excepcional i segons establix l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al prorrateig dels imports que ha de percebre el beneficiari aplicant un coeficient reductor als imports màxims estimats en l'article 34 de la present orde.»



Apartat catorzé. Nova redacció del paràgraf primer de l'apartat 4 de l'article 36

Es modifica el paràgraf primer de l'apartat 4 de l'article 36, que queda redactat en els termes següents:

«4. Acreditar, les persones titulars o, si és el cas, el o la cap d'explotació, una formació en producció agrària ecològica amb una duració mínima de 25 hores abans de finalitzar el termini de modificació de la sol·licitud d'ajuda inicial.»



Apartat quinzé. Addició d'un nou apartat de l'article 38

S'afig un nou apartat a l'article 38, que queda redactat en els termes següents:

«4. En el cas que la suma dels imports sol·licitats pels qui reunisquen els requisits per a accedir a les ajudes siga superior al crèdit pressupostari consignat en la corresponent convocatòria es procedirà, de manera excepcional i segons establix l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al prorrateig dels imports que ha de percebre el beneficiari aplicant un coeficient reductor als imports mitjans estimats de cada grup de cultiu arreplegats en l'article 39 de la present orde.»



Apartat setzé. Nova redacció de l'apartat 6 de l'article 41

Es modifica l'apartat 6 de l'article 41, que queda redactat en els termes següents:

«6. Disposar, les persones titulars o, si és el cas, el o la cap d'explotació, de formació sobre el maneig de la raça guirra i coneixement del programa de conservació, control i millora de la raça. A este efecte, la formació ha de quedar acreditada en data anterior a la fi del termini de modificació de la sol·licitud única d'ajuda.»



Apartat desseté. Nova redacció de l'article 43

Es modifica l'article 43, que queda redactat en els termes següents:



«Article 43. Criteris de selecció

No és procedent establir criteris de selecció de beneficiaris, ja que totes les persones sol·licitants que complisquen els requisits i les condicions que s'indiquen en l'article anterior podran accedir a les ajudes regulades en esta secció, atenent en tot cas l'existència de crèdit adequat i suficient en la línia pressupostària destinada a atendre estes ajudes.

En el cas que la suma dels imports sol·licitats pels qui reunisquen els requisits per a accedir a les ajudes siga superior al crèdit pressupostari consignat en la corresponent convocatòria, es procedirà, de manera excepcional i segons establix l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al prorrateig dels imports que ha de percebre el beneficiari aplicant un coeficient reductor a l'import màxim estimat en l'article 44 de la present orde.»





Apartat dihuité. Addició d'un nou títol IV, «Òrgans competents en matèria sancionadora», i un nou article 65, «Òrgans competents del procediment sancionador»

S'afig un nou títol IV en el qual s'inserix un nou article 65, que queda redactat en els termes següents:





«TÍTOL IV

Òrgans competents en matèria sancionadora



Article 65. Òrgans competents del procediment sancionador

1. El procediment sancionador per les infraccions regulades en el títol II de la Llei 30/2022, de 23 de desembre, per la qual es regulen el sistema de gestió de la política agrícola comuna i altres matèries connexes, serà el que regula l'article 19, i serà l'òrgan competent per a incoar els expedients i fer els nomenaments dels qui hagen d'instruir-los la persona titular de la direcció territorial corresponent a la província en què es tramite l'expedient.

2. L'acord d'iniciació es comunicarà a l'instructor o instructora del procediment, amb trasllat de totes les actuacions que hi haja referent a això, i es notificarà a les persones interessades.

3. La competència per a resoldre els expedients sancionadors correspon:

a) A la persona titular de la conselleria competent en matèria d'agricultura, ramaderia i pesca per la comissió d'infraccions greus i molt greus.

b) A la persona titular de la direcció general amb competències en la política agrària comuna, per la comissió d'infraccions lleus.

4. Contra la resolució, que posarà fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament un recurs de reposició, en el termini d'un mes, davant de l'òrgan competent, o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, respectivament, sense perjuí de qualsevol altre recurs que es puga interposar.»

Mapa web