Ficha docv

Ficha docv









ACORD de 19 de juny de 2023, d'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels programes de tractament de drogodependències i altres addiccions en comunitats terapèutiques. [2023/8239]

(DOGV núm. 9654 de 03.08.2023) Ref. Base de dades 008371/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria Sanitat
    Grup temàtic: Contractació administrativa
    Descriptors:
      Temàtics: acció concertada



Reunits

D'una part, Miguel Mínguez Pérez, conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, en representació de la Generalitat, nomenat pel Decret 13/2022, de 14 de maig, del president de la Generalitat, conforme al que es disposa en els articles 17.f i 28.G) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i de conformitat amb el que s'estableix en el Decret 185/2020, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en relació a l'article 8.7 de l'Ordre 3/2017, d'1 de març, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, pel qual es regula l'acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari.



D'una altra, Consagración Jareño Martínez, amb DNI número 70516799H, que actua en nom i representació de la Fundació Noray Projecte Home Alacant de la Comunitat Valenciana, amb CIF G53363131, segons l'escriptura atorgada davant del notari del Col·legi de València Tomás María Dacal Vidal, de data 31 de juliol de 2016, amb el número de protocol 1556, que la declara vigent i amb domicili social a la partida d'Aigua Amarga, s/n, d'Alacant, codi postal 03008.

Totes dues parts es reconeixen capacitat i competència respectivament per a formalitzar el present acord d'acció concertada.



Antecedents

Primer. L'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels programes de tractament de drogodependències i altres addiccions en comunitats terapèutiques va ser justificada per informe del director de Salut Pública i Addiccions, emés en data 11 de novembre de 2022.

Segon. Després de la tramitació administrativa corresponent, en data 15 de desembre de 2022, es va dictar resolució pel conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual convocava acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels programes de tractament de drogodependències i altres addiccions en comunitats terapèutiques.

En data 31 de març de 2023 es va dictar resolució pel director general de Salut Pública i Addiccions, per la qual s'amplia el termini màxim per a resoldre el procediment de concessió de l'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels programes de tractament de drogodependències i altres addiccions en comunitats terapèutiques, publicada en el DOGV núm. 9570 de 6 d'abril de 2023.



Tercer. El valor estimat total de l'acció concertada ascendeix a 13.230.898,60 € (IVA exempt). El pressupost s'ajustarà proporcionalment al nombre de dies en vigència de cada exercici, mantenint en tot cas la duració total prevista.

El pressupost total establit per al període de vigència inicial de l'acció concertada per a la prestació del servei d'atenció residencial per al tractament de drogodependències i altres addiccions en comunitats terapèutiques ascendeix a:

– Lot 1: 2.898.623,40 euros (IVA exempt), 31 places.

– Lot 2: 2.583.068,80 euros (IVA exempt), 26 places.

– Lot 3: 2.583.068,80 euros (IVA exempt), 26 places.

– Lot 4: 2.583.068,80 euros (IVA exempt), 26 places.

– Lot 5: 2.583.068,80 euros (IVA exempt), 26 places.

El cost de plaça/dia és el següent:



LOT PLACES COST PLAÇA/DIA

1 Castelló 31 64,04

2 Alacant 26 68,05

3 Alacant 26 68,05

4 València 26 68,05

5 València 26 68,05





Quart. La contracció i comptabilització de la despesa van ser efectuades el 13 de gener de 2023 amb càrrec a les aplicacions pressupostàries que figuren en l'apartat sisé de l'annex I de la convocatòria de l'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels programes de tractament de drogodependències i altres addiccions en comunitats terapèutiques, publicada en el DOGV número 9505, de 4 de gener de 2023.

Cinqué. El termini de presentació de sol·licituds va finalitzar el 26 de gener de 2023, havent-se presentat tres entitats de dret privat sense ànim de lucre als cinc lots:

– La Fundació Amigó al lot 1 de Castelló.

– La Fundació Noray Projecte Home Alacant de la Comunitat Valenciana al lot 2 i 3 d'Alacant.

– La Fundació Arquebisbe Miguel Roca al lot 4 i 5 de València.

Sisé. En data 8 de març de 2023 es va constituir la comissió tècnica de valoració, que va acordar dictar unes instruccions sobre el funcionament de la comissió tècnica, la revisió de les sol·licituds presentades i sol·licitar l'esmena de determinats requisits. Així mateix, es va acordar sol·licitar l'ampliació del termini per a resoldre.

En data 22 de març de 2023 es va reunir la comissió tècnica de valoració novament i es va procedir a revisar les sol·licituds esmenades i a l'avaluació de les sol·licituds presentades per la Fundació Amigó al lot 1 de Castelló, la Fundació Noray Projecte Home Alacant de la Comunitat Valenciana al lot 2 i 3 d'Alacant i la Fundació Arquebisbe Miguel Roca al lot 4 i 5 de València.

En data 31 de març de 2023 es procedeix a emetre informe per la comissió tècnica sobre el compliment dels requisits i la idoneïtat de les entitats sense ànim de lucre sol·licitants de l'acció concertada, estudiant el contingut de tota la documentació aportada per cadascuna de les entitats i confirmant-se que totes compleixen amb els requisits i són idònies per a prestar el servei en el recurs al qual han concorregut.



Seté. En data 3 de maig de 2023 es dicta proposta d'acord d'acció concertada per la Sotssecretaria de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, que va ser notificat a les interessades, amb la concessió d'un termini de deu dies per a formular al·legacions.

Huité. En data 16 de maig de 2023 se'ls requereix perquè presenten, en el termini de 10 dies, la documentació prèvia a la signatura de l'acord, tràmit que es dona per acomplit.



Clàusules de l'acord d'acció concertada



Primera. Àmbit o cobertura territorial del centre o prestació concertada

El present acord d'acció concertada té per objecte la prestació sanitària del Programa de tractament de drogodependències i altres addiccions, que es duu a terme de manera residencial en les comunitats terapèutiques.

L'acció concertada es realitzarà amb mitjans aliens a la xarxa pròpia del sistema públic sanitari de la Comunitat Valenciana, amb la completa prestació del servei per a poder atendre adequadament persones drogodependents o amb altres addiccions, assegurant la realització de programes i serveis terapèutics i la continuïtat en l'atenció de les persones usuàries que són derivades des de les unitats de conductes addictives i unitats d'alcohologia (UCA, UA).

L'àmbit d'aplicació és la província d'Alacant i la població objecte de la prestació són els residents en la Comunitat Valenciana, el perfil dels quals és el de persones amb problemes de drogodependències o amb altres trastorns addictius, que requereixen intervenció en un programa residencial, allunyat del seu medi social i familiar per un temps determinat a partir del compliment d'objectius terapèutics.



Segona. Sistema i requisits per a l'accés

La derivació de les persones es farà efectiva, sempre en coordinació amb la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, a través del Sistema d'Informació per a la Gestió en Drogodependències, SIGED, per la Unitat de Conductes Addictives de referència de cada persona.



L'entitat, a través del seu metge i per a realitzar el seguiment adequat dels pacients, tindrà accés al Sistema d'Informació Ambulatòria (SIA) i al mòdul de prescripció electrònica (MPRE-GAIA), amb la sol·licitud prèvia i posterior autorització de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Els centres concertats emetran informe de l'inici i del final del tractament de cada persona atesa, així com de qualsevol incidència rellevant, utilitzant el programa SIGED.

L'ingrés o accés en el centre requerirà:

– Consentiment de la persona usuària o de qui ostente la pàtria potestat, informat per escrit sobre el programa terapèutic o d'intervenció al qual se sotmetrà.

– Informació i consentiment sobre el Reglament de règim interior.



El registre de residents es portarà a través del sistema informàtic SIGED, on emplenaran sistemàticament cadascuna de les dades que el programa els requerisca: ingressos, altes i motius d'aquestes.

S'obrirà un expedient individual a cada persona, en el qual constaran les següents dades:

– Dades d'identificació.

– Dades dels familiars, tutor o representant legal.

– Centre que realitza la derivació, si és el cas, el nom del terapeuta responsable i número de telèfon per al cas de ser necessària la seua localització.

– Data i motius de l'ingrés.

– Còpia dels consentiments informats: programa terapèutic i Reglament de règim interior.

– Història de la persona usuària:

Situació en el moment de l'ingrés.

Descripció de l'evolució fins a l'alta.

Informe de les intervencions realitzades.

Informe d'alta i tipologia, segons siga procedent.



Tercera. Garantia dels drets reconeguts a les persones destinatàries del servei i sistema d'informació sobre drets i deures que els assisteixen



La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública durà a terme de manera periòdica l'avaluació de l'execució del present acord d'acció concertada a través de la comissió de seguiment, realitzant totes les inspeccions que estime pertinents per a comprovar la gestió realitzada i el grau d'execució de les intervencions terapèutiques programades, havent de ser consultada prèviament, i havent de donar la seua conformitat formal en qualsevol proposta de modificació de l'organització del servei, processos i/o programes terapèutics dels centres.

Els centres i serveis objecte d'aquesta acció concertada estaran sotmesos a les actuacions de control i inspecció que es duguen a terme des de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per a assegurar el seu correcte compliment.



Quarta. Contingut dels serveis i delimitació de les prestacions que constitueixen l'objecte de l'acció concertada

Les comunitats terapèutiques són centres l'objectiu últim dels quals és la deshabituació i rehabilitació de pacients amb problemes específics de drogodependències i addiccions. Addicionalment, tenen com a objectius auxiliars fomentar en els residents l'aprenentatge d'habilitats, actituds i valors per a la seua incorporació social.

La direcció dels recursos estarà en tot moment coordinada amb el Servei de Prevenció i Atenció de les Addiccions de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions.

L'equip terapèutic estarà coordinat amb la Unitat de Conductes Addictives o Unitat d'Alcohologia derivadora i informarà regularment a aquesta de l'evolució terapèutica, així com sobre qualsevol alteració física o mental que presenten les persones usuàries perquè reben el tractament pertinent.

El Programa de tractament de drogodependències i altres addiccions en comunitats terapèutiques atendrà les següents demandes d'atenció:





Atenció integral del procés addictiu.

Com a objectiu últim es pretén aconseguir el compliment íntegre del procés terapèutic de les persones usuàries de la comunitat terapèutica. Per a aconseguir aquest objectiu:

– Es desenvoluparà el tractament farmacològic, sempre que siga necessari.

– S'afavorirà l'adherència al tractament.

– S'efectuarà un seguiment sistemàtic sobre l'estat de salut de les persones usuàries.

– Es durà a terme una intervenció interdisciplinària, tendent a millorar la situació biopsicosocial de la persona usuària.

– S'identificaran els aspectes de major vulnerabilitat, incentivant el creixement personal en tot moment.

– Es dotarà les persones usuàries d'habilitats personals, per a afavorir la seua autonomia.

– S'hauran de previndre les possibles recaigudes.

– S'afavorirà la integració social de les persones ateses.



Programa motivacional i grupal.

Es potenciarà la motivació per al canvi. Es realitzaran teràpies de grup específiques del tractament i prevenció de recaigudes.



Promoció de la salut i autocures.

Es persegueix capacitar les persones residents dotant-los de coneixements i recursos per a la millora de la salut individual i col·lectiva, i per al desenvolupament d'autocures bàsiques tant en l'individu com en la col·lectivitat; es realitzaran actuacions amb l'objectiu de:

– Facilitar la deshabituació i rehabilitació de les persones amb problemes d'addicció, oferint-los els instruments necessaris, en un entorn controlat.

– Afavorir el procés de maduració personal i social, desenvolupant les habilitats necessàries per a fer front a situacions de risc i la seua posterior incorporació social.

– Previndre o reduir la incidència o severitat als problemes associats a l'addicció.

– Desenvolupament d'actuacions de promoció d'hàbits de vida saludables dirigides a mantindre i millorar la salut de les persones usuàries.

– Desenvolupament d'activitats d'educació per a la salut.



Atenció a la família.

Es contemplarà la intervenció amb les famílies en contextos individuals i grupals per a fomentar la millora del seu estat de salut global i les implicarà en el procés de tractament del subjecte addicte.



Tallers, oci i temps lliure.

Es tracta de donar resposta a les necessitats educatives, ocupacions i de capacitació laboral per a totes les persones usuàries de la comunitat. Així mateix, hauran de desenvolupar-se tallers específics en funció de l'itinerari formatiu personal, les exigències terapèutiques i les possibilitats d'ocupació.

Es duran a terme activitats d'oci i temps lliure per a totes les persones usuàries de la comunitat terapèutica.

El servei es prestarà les 24 hores diàries els 365 dies de l'any, i s'adequarà a les necessitats de les persones residents. L'estada màxima en el recurs és de 6 mesos i es pot ampliar aquest període en 3 mesos, amb una sol·licitud prèvia degudament fonamentada del centre a la Unitat de Conductes Addictives o Unitat d'Alcohologia (UCA, UA) derivadora, que motivarà l'extensió del tractament mitjançant informe preceptiu.

L'equip terapèutic de la comunitat terapèutica haurà d'emplenar els següents informes preceptius en l'aplicació informàtica SIGED sobre l'evolució de les persones usuàries:

– Formulari d'adaptació als dos dies de l'ingrés, en el qual es descriurà qualsevol incidència en l'adaptació de la persona usuària al centre.

– Informe de mitja estada en el qual es plasmaran les àrees d'intervenció, l'evolució del o de la pacient i es farà una previsió de duració del programa sempre dins del termini establit de 6 o 3 mesos. Contindrà informació sobre la sol·licitud o no de la pròrroga del tractament.



– Informe d'alta (informe final del programa) en el qual s'informarà de les àrees en les quals s'ha intervingut, dels motius d'aquesta.



– Qualsevol altre informe a petició de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

A més, haurà de garantir:

– Una adequada alimentació que es prestarà per mitjans propis o aliens, vetlant pel correcte compliment de les condicions higienicosanitàries i de seguretat exigibles conformement a la normativa vigent.

– Que la persona usuària dispose informació sobre:

– Cost plaça/dia de l'estada.

– Serveis inclosos en el cost/dia.

– Règim especial de menjars, si és el cas.

– Condicions i causes de finalització del tractament o de la intervenció.

– A més garantirà a les persones residents:

– Un tracte digne durant l'estada.

– L'accés a les prestacions pròpies del programa sense contraprestació econòmica.

– Tindre assignat/ada un/a terapeuta-tutor/a.

– Disposar d'informació sobre l'evolució en el programa.

– Rebre una intervenció terapèutica que s'adeqüe a les seues necessitats.

– Realitzarà una auditoria anual amb l'objectiu de controlar els accessos a pacients atesos/es en el corresponent centre.

– Comptarà amb un pla d'emergència i evacuació d'acord amb la normativa en vigor.

– Presentarà anualment una memòria en la qual es detallen les activitats i gestió del centre, els materials utilitzats en els tallers, les activitats realitzades i es recollirà l'enquesta de satisfacció de les persones usuàries i els seus familiars.



Cinquena. Personal i mitjans materials aplicats a la prestació del servei

Els recursos humans i recursos materials a la disposició de la prestació del servei d'aquesta acció concertada i els recursos materials han de ser els que figuren en l'annex II, condicions tecnicoadministratives per a l'acord d'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels programes de tractament de drogodependència i altres addiccions, en comunitats terapèutiques d'àmbit residencial.



Per a poder realitzar la prestació de serveis concertats es requerirà del següent personal:



Nombre Jornada

Psicòleg/oga 2 100

Metge/essa 1 50

Infermer/a 1 50

Treballador/a social 1 100

Educador/a social/

Terapeuta ocupacional/Treballador/a social 1 100

Monitor/a 5 100

Integrador/a social 1 100

Director/a 1 100

Tècnic/a en administració 1 100







Respecte a les instal·lacions en què es desenvoluparan les activitats del programa de tractament de drogodependències i altres addiccions en comunitats terapèutiques, aquestes deuran:

a) Disposar de 26 llits en els lots 2 i 3.

b) Disposar d'espai físic i equipament adequats al nombre de persones usuàries que atenguen simultàniament.

c) Tindre habilitades zones per a atenció especialitzada tant individual com grupal.

d) Comptar, si és el cas, amb una sala habilitada per a l'atenció mèdica i administració de fàrmacs.

e) Complir les condicions higienicosanitàries, de seguretat i prevenció de riscos laborals que determine la legislació aplicable.

f) Garantir la neteja i conservació de les instal·lacions.

En relació amb l'equipament, el centre haurà de disposar de tot el mobiliari, els electrodomèstics i serveis necessaris per al seu correcte funcionament.

En relació amb l'equipament informàtic, l'entitat concertada posarà en les seues instal·lacions els requisits necessaris per al correcte funcionament del sistema d'informació segons els criteris informàtics de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

El manteniment i reparació de qualsevol avaria serà a càrrec de l'entitat.

Vestuari, higiene personal i productes de bany.

La persona usuària aportarà la roba i el calçat i els reposarà a càrrec seu.

Es garantiran els estris bàsics d'higiene i neteja personal i diària de totes les persones residents, com són els sabons, xampú, etc.

Roba de llit i taula.

El servei inclou la utilització de la roba de llit, taula i lavabo amb què estiga dotada la comunitat terapèutica, a càrrec de l'entitat. L'entitat no podrà sol·licitar depòsit econòmic per aquests conceptes.



Sisena. Determinació de la possibilitat i límits a la contractació o cessió dels serveis concertats

En el present acord d'acció concertada no s'estableix la col·laboració amb tercers sobre serveis objecte d'aquesta acció concertada.



Setena. Pressupost, tarifes i sistema de pagament en contraprestació pels serveis concertats

El pressupost total establit per al període de vigència inicial de l'acció concertada per a la prestació del servei d'atenció residencial per al tractament de drogodependències i altres addiccions en comunitats terapèutiques puja a 2.583.068,80 euros (IVA exempt); el lot 2, 26 places i 2.583.068,80 euros (IVA exempt), el lot 3, 26 places. El cost plaça/dia puja a 68,05 €.

La distribució per aplicació pressupostària és la següent:



Huitena. Procediment, si escau, de facturació i documentació que ha d'aportar-se per a l'abonament dels serveis concertats

La manera i forma de facturar serà la que establisca la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a cada moment.

El pagament de les prestacions s'efectuarà amb posterioritat a la seua realització, amb una periodicitat mensual, amb presentació prèvia de factura o document equivalent. El procediment de presentació de la facturació i les seues característiques s'adaptaran a cada moment a les indicacions que realitze l'Administració.

L'entitat emetrà una factura del mes a la qual fa referència l'activitat pels serveis prestats en aquest mes. Quant al termini d'expedició d'aquesta, es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en article 11 de l'RD 1619/2012, de 30 de noviembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

Des del sistema d'informació SIGED, i per la Direcció General de Salut Pública i Addiccions s'avaluarà l'activitat realitzada per l'entitat concertada i validarà i tramitarà la factura per a procedir al seu abonament.



Novena. Sistemes d'informació i avaluació de l'acord

L'acció concertada estarà sotmesa a les actuacions de control i inspecció que es duguen a terme des de l'Administració per a assegurar el correcte compliment dels acords d'acció concertada subscrits.

La Direcció General de Salut Pública i Addiccions verificarà l'avaluació de l'acord.



Desena. Duració de l'acord d'acció concertada i causes de resolució d'aquest

L'acord d'acció concertada que se subscriga tindrà una duració inicial de 4 anys des de la data de formalització. Podrà prorrogar-se de manera successiva, anual i de mutu acord, fins a una duració màxima de 10 anys, incloses les pròrrogues.

Són causes de resolució dels acords d'acció concertada les següents:



a) L'acord mutu de les parts manifestat amb una antelació de tres mesos per a garantir la continuïtat del servei.

b) L'incompliment greu de les obligacions derivades de l'acord d'acció concertada per part de l'Administració o de qui siga titular del servei, amb un requeriment previ per a exigir el compliment de les obligacions derivades d'aquest.

c) El venciment del termini de duració de l'acord d'acció concertada, llevat que s'acorde la seua pròrroga o renovació.

d) L'extinció de la persona jurídica a la qual corresponga la titularitat.

e) La revocació de l'acreditació, homologació o autorització administrativa de l'entitat concertada o dels serveis de l'acció concertada.



f) El cessament voluntari, degudament autoritzat, de l'entitat concertada en la prestació del servei.

g) La inviabilitat econòmica de la persona titular de l'acord d'acció concertada, constatada pels informes d'auditoria que se sol·liciten.



h) La negació per a atendre pacients derivats per l'Administració o la prestació de serveis concertats no autoritzats per aquesta.

i) La sol·licitud d'abonament a persones receptores dels serveis o prestacions complementàries quan no hagen sigut autoritzades per l'Administració.

j) La infracció de les limitacions a la contractació o cessió de serveis concertats.

Una vegada declarada l'extinció de l'acord d'acció concertada per part de l'Administració concertant s'adoptaran les mesures necessàries per a garantir la continuïtat de la prestació del servei de què es tracte.





Onzena. Règim de penalitats per incompliment

L'incompliment de les obligacions comportarà la imposició a l'entitat concertada de les penalitats establides en el present apartat, sense perjudici de l'obligació de rescabalament dels danys i perjudicis que s'hagueren ocasionat.

El règim de penalitats s'aplicarà per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública independentment que els fets que donen lloc a l'incompliment puguen ser causa de resolució de l'acord d'acció concertada i amb independencia, així mateix, dels mecanismes de deduccions previstos.

Per als supòsits d'incompliment d'obligacions per part de l'entitat s'estableix un sistema taxat de penalitzacions recollit en l'annex II, que contempla la tipificació de les causes d'incompliment, la seua graduació en lleus, greus i molt greus, les penalitzacions corresponents i el procediment de tramitació.

El procediment per a la imposició de penalitats serà l'establit en l'annex II així com en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'expedient quedarà resolt en el termini màxim de tres mesos des de la seua incoació.

Les resolucions adoptades en aplicació d'aquest règim d'incompliments i imposició de penalitats seran immediatament executives, sense perjudici del que s'estableix en l'article 117 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'execució de les resolucions es durà a terme mitjançant la minoració de la liquidació del mes següent al que s'haguera dictat la resolució en la quantia que en aquesta es determine, en funció de la gravetat de l'incompliment, segons el que es preveu en aquest document de condicions tècniques i administratives.



Dotzena. Revisió de les condicions econòmiques

Durant la vigència de l'acord, per augment o disminució de la demanda a causa de raons assistencials, es podrà requerir de les entitats concertades una reordenació o un reajustament a l'alça o a la baixa dels recursos disponibles en cadascuna de les províncies, d'acord amb les condicions previstes en el present acord sense que això supose una modificació de l'acord.



Tretzena. Determinació de la composició i funcions de la comissió de seguiment de l'acord d'acció concertada

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública avaluarà l'execució de l'acord d'acció concertada per a prestació del Programa de tractament de drogodependències i altres addiccions, en comunitats terapèutiques, a través de la comissió de seguiment de l'acord.



1. Composició de la comissió de seguiment.

La comissió estarà composta per:

– Presidència: la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius; suplent: la persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.

– Secretari/ària: tècnic/a amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.

– Vocals: la persona responsable del servei amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius i un/a tècnic/a del servei amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.

A les reunions d'aquesta comissió podran assistir dos representants de l'entitat concertada que, en tot cas, hauran de ser prèviament convocats i la seua participació serà amb veu però sense vot.

2. Funcions de la comissió de seguiment.

Seran funcions de la comissió de seguiment les següents:

– Revisar que el Programa de tractament de drogodependències i altres addiccions, en comunitats rerapèutiques, s'ajuste als acords establits en l'acció concertada.

– Realitzar el seguiment sobre el compliment de les clàusules de l'acord d'acció concertada.

– Analitzar suggeriments, queixes o agraïments i proposar millores en els sistemes de gestió i control de l'activitat.

– Establir els controls de qualitat addicionals que es consideren necessaris amb la finalitat de garantir l'adequada prestació sanitària i qualitat assistencial.

– Proposar la imposició de penalitats.

– Totes les funcions addicionals que determine la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

La comissió es reunirà, com a mínim, una vegada a l'any i es regirà per al seu funcionament pel que es disposa en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.





Catorzena. Altres condicions que es deriven de la legislació vigent



1. Confidencialitat de la informació.

Les entitats hauran de respectar el caràcter confidencial d'aquella informació a la qual tinga accés durant l'execució de l'acord que per la seua naturalesa haja de ser tractada com a tal. Aquest deure es mantindrà durant un termini de cinc anys i indefinidament en el cas que es tracte d'informació clínica o médica dels pacients. D'altra banda, les entitats podran assenyalar en la seua oferta aquells aspectes que considere confidencials.

Tots els resultats derivats de l'aplicació d'aquest acord seran de caràcter estrictament confidencial entre les entitats concertades i la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual cosa les persones relacionades amb aquests hauran de garantir aquest principi de confidencialitat. En tot cas, s'atindrà al que es disposa en la legislació vigent sobre protecció de dades.

2. Obligació de subscripció d'assegurances de responsabilitat civil.

Les entitats hauran d'acreditar amb antelació a la formalització de l'acord haver constituït una assegurança de responsabilitat civil que garantisca la cobertura dels danys ocasionats tant a tercers com a les mateixes institucions sanitàries o el seu personal per la seua gestió.

L'àmbit temporal de la pòlissa haurà de comprendre tots els fets produïts durant la vigència de l'acord, encara que la reclamació es realitze amb posterioritat. El període de descobriment tindrà una duració mínima d'un any a comptar des de la finalització de l'acord, incloses les pròrrogues.



Quinzena. Conformitat al document de condicions tecnicoadministratives

La Fundació Noray Projecte Home Alacant de la Comunitat Valenciana deurà prestar la seua conformitat a la convocatòria de l'acció concertada per a la prestació del servei de caràcter sanitari dels programes de tractament de drogodependència i altres addiccions en comunitats terapèutiques i al document de condicions tècniques i administratives que regeixen per a aquest acord, signant un exemplar d'aquest que s'uneix al present document, havent d'incorporar els recursos humans, materials i tècnics proposats en la documentació de la seua sol·licitud.





Setzena. Entrada en vigor

El present acord entra en vigor l'1 de juliol de 2023, sense perjudici de la seua posterior publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Dissetena. Qüestions litigioses

Aquelles qüestions litigioses que puguen derivar-se del present acord d'acció concertada celebrat seran resoltes per l'òrgan que va autoritzar l'acord d'acció concertada, sense perjudici que, una vegada esgotada la via administrativa, puguen sotmetre's a la jurisdicció contenciosa administrativa.



Per a la deguda constància de tot el que s'ha convingut, se signa aquest document a València, el 19 de juny de 2023.



El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública

Miguel Mínguez Pérez



El representant legal de la Fundació Noray Projecte Home Alacant de la Comunitat Valenciana

Consagración Jareño Martínez.

Mapa web