Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 de juliol de 2023, de la directora general d'Inclusió Educativa, per la qual es dicten instruccions per a l'organització de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària. [2023/7778]

(DOGV núm. 9638 de 13.07.2023) Ref. Base de dades 007615/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació, Autoritzacions administratives
    Matèries: Educació
    Descriptors:
      Temàtics: centre d'ensenyament, planificació educativa, organització de l'ensenyament



Índex



Preàmbul

Títol I. Disposicions generals

Primer. Objecte

Segon. Àmbit d'aplicació

Títol II. Atenció educativa domiciliària

Capítol I. Procediment per a l'atenció educativa domiciliària

Tercer. Aspectes generals sobre el procediment d'atenció educativa domiciliària

Quart. Procediment general per al desenvolupament de l'atenció educativa domiciliària

Cinqué. Procediment per a l'atenció educativa domiciliària de l'alumnat que cursa Batxillerat

Sisé. Causes de la denegació de l'atenció educativa domiciliària

Seté. Justificació de les faltes d'assistència de l'alumnat

Huité. Avaluació de l'alumnat

Nové. Coordinació del professorat

Capítol II. Professorat per a l'atenció educativa domiciliària

Desé. Especialitats docents per a l'atenció educativa domiciliària

Onzé. Horari del professorat que realitza l'atenció educativa domiciliària

Títol III. Atenció educativa hospitalària

Capítol I. Procediment per a l'atenció educativa hospitalària

Dotzé. Procediment per al desenvolupament de l'atenció educativa hospitalària

Capítol II. Professorat de les Unitats Pedagògiques Hospitalàries (UPH)

Tretzé. Especialitats docents per a l'atenció educativa hospitalària



Catorzé. Horari del professorat que realitza l'atenció educativa hospitalària

Quinzé. Coordinació

Capítol III. Condicions de les Unitats Pedagògiques Hospitalàries (UPH)

Setzé. Habilitació de les UPH

Desseté. Funcionament

Dihuité. Espais i recursos materials

Denové. Participació i col·laboració

Capítol IV. Agrupacions Pedagògiques Hospitalàries (APH)

Vinté. Agrupacions pedagògiques hospitalàries (APH)

Vint-i-uné. Persona coordinadora de l'Agrupació Pedagògica Hospitalària (APH)

Títol IV. Qualitat de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària

Vint-i-dosé. Comissió coordinadora de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària

Vint-i-tresé. Formació del professorat

Disposicions finals



PREÀMBUL



La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, estableix en l'article 71, que correspon a les Administracions educatives assegurar els recursos necessaris perquè els alumnes i les alumnes que requerisquen una atenció educativa diferent a l'ordinària puguen aconseguir el màxim desenvolupament possible de les seues capacitats personals i, en tot cas, els objectius establits amb caràcter general per a tot l'alumnat. El Decret 104/2018, de 27 de juliol, del Consell, pel qual es desenvolupen els principis d'equitat i d'inclusió en el sistema educatiu valencià, estableix que hi ha alumnat que, per presentar necessitats específiques de suport educatiu o per trobar-se en una situació personal, social o cultural desfavorida, requereix, temporalment o permanentment, una resposta educativa personalitzada i individualitzada ajustada a les seues necessitats, que garantisca la continuïtat del seu procés educatiu. Aquesta resposta ha de contemplar tant les necessitats educatives relacionades amb aspectes curriculars, com aquelles de tipus afectiu personal.

La secció tercera del capítol VI de l'Ordre 20/2019, de 30 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'organització de la resposta educativa per a la inclusió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics del sistema educatiu valencià, defineix les directrius per a l'atenció domiciliària i hospitalària, les quals han estat modificades parcialment per l'Ordre 10/2023, de 22 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen i concreten determinats aspectes de l'organització i funcionament de l'orientació educativa i professional en el sistema educatiu valencià.

L'atenció educativa domiciliària s'entén com el conjunt de mesures, procediments i suports previstos per a donar continuïtat al procés educatiu de l'alumnat, quan l'informe mèdic certifica que l'alumnat ha de romandre convalescent en el seu domicili per un període superior a dos mesos. L'atenció educativa hospitalària es presta amb la mateixa finalitat a l'alumnat que ha de romandre ingressat en hospitals que disposen d'unitats pedagògiques hospitalàries.

Durant els últims anys, les actuacions desenvolupades i els avanços realitzats per la Direcció General d'Inclusió Educativa respecte l'atenció educativa domiciliària i hospitalària, han possibilitat incrementar la quantitat d'alumnat atés, garantint així el dret a una educació inclusiva i de qualitat, en condicions d'igualtat. Igualment, s'han millorat els procediments, fent-los més àgils i simplificant la tramitació, mitjançant la seua incorporació en el mòdul d'inclusió d'ITACA 3 de gestió acadèmica.

Com a resultat de les modificacions normatives i procedimentals, es fa necessari revisar els aspectes d'organització i funcionament de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària.

Per tot això exposat i de conformitat amb el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, que estableix les competències dels òrgans superiors i els centres directius, resolc:





TÍTOL I

Disposicions generals



Primer. Objecte

Aquesta resolució té com a objecte concretar l'organització de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària per a donar resposta a l'alumnat que, per prescripció facultativa, es trobe hospitalitzat o en una situació de convalescència de llarga durada en el seu domicili.



Segon. Àmbit d'aplicació

1. L'àmbit d'aplicació de l'atenció educativa domiciliària és l'alumnat que, per prescripció mèdica, es troba convalescent al seu domicili per un període superior a dos mesos i està escolaritzat en centres educatius ordinaris, cursant ensenyaments de segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, o en centres d'Educació Especial, fins als 21 anys, sostinguts amb fons públics del sistema educatiu valencià.

2. L'àmbit d'aplicació de l'atenció hospitalària és l'alumnat que es troba ingressat o rep atenció ambulatòria en hospitals sostinguts amb fons públics que disposen d'unitats pedagògiques hospitalàries (UPH) i està escolaritzat en centres educatius ordinaris, cursant ensenyaments de segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, o en centres d'Educació Especial, fins als 21 anys.



TÍTOL II

Atenció educativa domiciliària



CAPÍTOL I

Procediment per a l'atenció educativa domiciliària



Tercer. Aspectes generals sobre el procediment d'atenció educativa domiciliària

1. L'alumnat destinatari de l'atenció educativa domiciliària és el que s'especifica en l'apartat 1 del resolc segon d'aquesta resolució.

2. L'alumnat amb malalties cròniques que comporten períodes de convalescència intermitent també podrà acollir-se a l'atenció educativa domiciliària, quan l'informe mèdic preveja que aquesta convalescència intermitent pot prolongar-se durant almenys 4 mesos.

3. Així mateix, podran rebre atenció educativa domiciliària les alumnes que, per complicacions en el procés de gestació, hagen de romandre en el seu domicili o que, després del part, l'estat de salut faça necessària la convalescència domiciliària, en tots dos casos per prescripció facultativa.

4. L'alumnat d'Educació Infantil podrà ser proposat per a rebre l'atenció educativa domiciliària en cas que tinga necessitats educatives especials o malalties que comprometen greument les seues condicions de salut, capacitats i necessitats, i, per tant, el seu desenvolupament integral.

5. Quan l'atenció educativa domiciliària es produïsca com a continuïtat de l'atenció educativa hospitalària en una Unitat Pedagògica Hospitalària (UPH), en el moment de l'alta hospitalària, el professorat d'aquesta unitat informarà la família o representants legals de la possibilitat de sol·licitar aquesta atenció i facilitarà l'assessorament per a iniciar la tramitació de la sol·licitud.

6. L'autorització de l'atenció educativa domiciliària tindrà vigència dins del mateix curs escolar en què se sol·licite. Sense perjudici d'això, si l'alumnat continua requerint aquesta prestació, el curs següent es podrà realitzar una nova sol·licitud, en les condicions que es determinen en aquesta resolució.

7. Quan, d'acord amb l'informe mèdic, la convalescència es preveja inferior als dos mesos no s'iniciarà el tràmit per a l'atenció educativa domiciliària i correspondrà al centre educatiu planificar i prestar l'atenció educativa durant aquest període. Per a això, la tutora o el tutor, sota la supervisió de la direcció d'estudis, organitzarà aquesta atenció, d'acord amb el procediment següent:

a) Es reunirà amb les mares, els pares o representants legals de l'alumna o l'alumne per a analitzar la situació i valorar les millors condicions per facilitar l'atenció.

b) Conjuntament amb l'equip educatiu concretarà:

– El calendari de reunions i la forma d'establir una comunicació fluida amb la família o representants legals, perquè puguen participar de manera activa en el procés d'atenció educativa.

– Les formes d'interacció que consideren més adients amb l'alumna o alumne, contemplant totes les possibilitats oferides per les TIC.



– Les condicions per a la realització de les activitats i les proves d'avaluació.

– La previsió de les accions que hauran de realitzar per a facilitar la reincorporació a l'activitat lectiva presencial.



Quart. Procediment general per al desenvolupament de l'atenció educativa domiciliària

El procediment per a la sol·licitud d'adscripció de personal docent per a l'atenció educativa domiciliària de l'alumnat que cursa segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria en centres educatius ordinaris o està escolaritzat en centres d'Educació Especial, és el següent:

1. Les mares, els pares o representants legals comunicaran la situació a la tutora o al tutor i presentaran en la secretaria del centre la documentació següent:

a) Sol·licitud d'atenció educativa domiciliària (annex I), que inclou:

– L'autorització per a l'entrada en el domicili familiar del professorat que ha de realitzar la docència directa amb l'alumna o alumne.

– El compromís que una persona major d'edat que tinga la capacitat civil romanga en el domicili familiar durant la prestació.

– El consentiment per a l'intercanvi d'informació entre el centre educatiu i el professorat encarregat de l'atenció educativa domiciliària



b) Informe mèdic en què conste el diagnòstic, la durada estimada, en mesos, del període de convalescència domiciliària i, si presenta malalties infectocontagioses, les mesures de tipus preventiu i pautes d'actuació a tindre en compte. Per a facilitar la realització d'aquest informe, es podrà utilitzar el model de l'annex II, tenint en compte que s'acceptaran altres models sempre i quan continguen la informació bàsica referida en aquest punt.

Als efectes d'acreditació de la informació mèdica, seran vàlids els informes emesos per professionals del Sistema Valencià de Salut, d'altres administracions públiques que tracten habitualment l'alumnat o d'entitats concertades o conveniades amb la Seguretat Social o règims especials, en els casos que l'alumnat tinga cobertura sanitària diferent a la de la seguretat social. Si s'aporten informes mèdics d'entitats concertades o que tenen conveni amb règims especials, han d'aportar una còpia de les dues cares de la targeta d'afiliació al règim especial on l'alumnat conste com a beneficiari.



Si l'alumna o l'alumne té diagnosticat un trastorn de salut mental, l'informe mèdic ha d'estar signat per un especialista en salut mental i, a més, caldrà adjuntar l'informe de coordinació entre serveis i el pla terapèutic elaborat entre la unitat de salut mental, l'orientació educativa del centre educatiu i, si escau, altres professionals de serveis socials (annexos VIII i IX de la Resolució conjunta d'11 de desembre de 2017 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública). L'informe sociopsicopedagògic ha d'estar actualitzat amb la identificació de les necessitats educatives especials de l'alumnat.



2. Simultàniament i mentrestant es tramita i es resol la sol·licitud, la direcció d'estudis organitzarà les condicions per a la planificació i prestació de l'atenció educativa. La tutora o el tutor coordinarà l'equip educatiu per a planificar les mesures inicials perquè l'alumna o l'alumne puga continuar el procés d'ensenyament-aprenentatge i mantindre el vincle amb el professorat i el seu grup de referència.

3. La direcció o titularitat del centre crearà la sol·licitud a través del mòdul de gestió administrativa d'ITACA 3, sempre que, d'acord amb l'informe mèdic, el període de convalescència domiciliària siga superior a dos mesos. Farà constar la data de sol·licitud de la família o representants i adjuntarà l'informe mèdic.



4. Rebuda la sol·licitud, el servei competent en matèria d'atenció educativa domiciliària valorarà la proposta i emetrà la resolució a través del mòdul de gestió administrativa d'ITACA 3.

Per a valorar la conveniència de l'atenció educativa domiciliària per a l'alumnat amb problemes greus de salut mental, aquest servei podrà comptar amb l'assessorament del professorat d'orientació educativa de la unitat especialitzada d'orientació que dona suport a les intervencions terapèutiques, tal com s'indica en l'article 32.4.b de l'Ordre 10/2023, de 22 de maig.

En cas necessari, durant el procés de valoració, es podrà requerir a la direcció del centre la presentació de documentació addicional o la realització de les esmenes que es consideren oportunes, en el termini de 10 dies des de la notificació. En cas de no fer-ho, es considerarà que el centre educatiu desisteix de la petició.

Si la resolució és favorable i l'alumnat està escolaritzat en un centre de titularitat de la Generalitat, la direcció general competent en matèria de personal docent assignarà professorat addicional al centre educatiu perquè realitze l'atenció educativa domiciliària. Si està escolaritzat en un centre privat concertat o en un centre públic de titularitat diferent de la Generalitat, la resolució s'emetrà conjuntament amb la direcció general competent en matèria de centres docents perquè s'autoritze el pagament delegat d'aquest professorat.

5. La direcció o titularitat del centre educatiu entregarà la resolució a la família o representants legals i consignarà la data d'aquesta notificació en el mòdul de gestió administrativa d'ITACA 3.

6. Si la resolució és favorable i, per tant, comporta la provisió de professorat per a l'atenció educativa domiciliària, la tutora o el tutor amb l'equip educatiu planificarà la resposta educativa, que inclourà, almenys, el professorat i altres agents implicats, la programació d'activitats d'aprenentatge i avaluació, la coordinació entre el centre, el professorat de l'atenció domiciliària i les famílies, els mitjans i les actuacions per a facilitar el contacte de l'alumnat amb el professorat i amb el grup de referència i, si escau, les orientacions per al desenvolupament de les mesures de resposta per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. Per a facilitar aquesta tasca, pot utilitzar-se el model de l'annex III.

Quan es tracte d'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, l'equip o departament d'orientació educativa o el personal que presta aquest servei en els centres privats concertats col·laborarà en la planificació de la resposta educativa. Si l'alumnat es troba en situació de vulnerabilitat socioeducativa i hi ha una intervenció o seguiment per part dels serveis socials o del personal de treball social de la unitats especialitzades d'orientació (UEO), aquests també hi participaran, dins de l'àmbit de les seues competències.



Per a l'alumnat amb diagnòstic de trastorn mental, caldrà tindre en compte les orientacions dels dispositius de salut mental que l'atenen.



7. Una vegada incorporat el professorat per a l'atenció domiciliària, la direcció o titularitat del centre educatiu comunicarà la data d'incorporació a la Direcció Territorial d'Educació corresponent i la tutora o el tutor li traslladarà la informació rellevant de l'alumna o l'alumne i la planificació de la resposta educativa.

8. En el moment en què l'alumnat deixe de requerir l'atenció educativa domiciliària, per incorporació al centre o perquè les mares, els pares o representants legals hi renuncien, la direcció o titularitat del centre ho registrarà en el mòdul d'inclusió educativa d'ITACA gestió acadèmica, introduint la data de finalització i el motiu, i ho comunicarà de forma immediata a la Direcció Territorial d'Educació corresponent (annex V). La no comunicació d'aquesta circumstància serà constitutiva de falta administrativa.

9. Si l'alumna o l'alumne continua requerint aquesta atenció a la finalització del curs escolar, la direcció o titularitat del centre haurà de registrar la finalització amb data de 30 de juny i, si escau, realitzar una nova sol·licitud a l'inici del curs següent.

10. En finalitzar la prestació, el professorat de l'atenció educativa domiciliària lliurarà un informe final (annex IV) a la direcció o titularitat del centre, en el qual deixarà constància dels aspectes treballats. Així mateix, col·laborarà en el procés de transició i de reincorporació de l'alumnat al centre.

11. En qualsevol cas, una vegada notificada la finalització de l'atenció educativa domiciliària, la direcció o titularitat del centre també haurà de registrar en el mòdul de gestió administrativa d'ITACA el seguiment del procés, els resultats obtinguts, l'acreditació documental de les coordinacions entre el professorat implicat, el registre d'assistència al domicili del professorat d'atenció domiciliària amb la signatura dels representants legals de l'alumne o alumna (annex VI) i l'informe final (annex IV). A més s'indicarà si està previst sol·licitar l'atenció educativa domiciliària el curs següent.



12. Quan finalitze el període de convalescència i, per prescripció facultativa, l'alumnat s'haja d'incorporar al centre educatiu de forma progressiva, es podrà compatibilitzar l'atenció educativa domiciliària amb l'assistència parcial al centre educatiu, sempre que el còmput total d'hores entre l'assistència al centre i la docència en el domicili no supere les hores lectives setmanals de l'alumnat. Aquesta situació podrà prolongar-se un màxim de 30 dies naturals des de l'informe d'alta.



13. En el cas que es prolongue el període de convalescència indicat inicialment en l'informe mèdic, el servei competent en matèria d'atenció educativa domiciliària sol·licitarà l'actualització de l'informe mèdic.



14. La inspecció d'educació del centre supervisarà la prestació de l'atenció educativa domiciliària i qualsevol variació que es produïsca en la situació de l'alumnat atés.



Cinqué. Procediment per a l'atenció educativa domiciliària de l'alumnat que cursa Batxillerat

1. Per a l'alumnat escolaritzat en Batxillerat se seguirà el mateix procediment que el referit en el resolc quart d'aquesta resolució, amb les particularitats que s'especifiquen en aquest resolc.

2. Quan la convalescència estiga compresa entre els dos i els sis mesos, es tindrà en compte la titularitat del centre en què l'alumnat està escolaritzat:

a) Per a l'alumnat escolaritzat en centres educatius de titularitat de la Generalitat, les direccions generals competents en centres docents, personal docent i atenció educativa domiciliària resoldran l'assignació d'una professora o un professor per a l'atenció educativa domiciliària, adscrit al centre educatiu de l'alumnat, i l'autorització de l'accés de l'alumnat a les aules virtuals de la seu provincial del Centre Específic d'Educació a Distància (CEED-CV) en totes les matèries del curs en què està matriculat.

b) Per a l'alumnat escolaritzat en centres educatius privats concertats, les direccions generals competents en centres docents i atenció educativa domiciliària resoldran l'autorització del pagament delegat del professorat que realitza l'atenció educativa domiciliària i l'accés de l'alumnat a les aules virtuals de la seu provincial del Centre Específic d'Educació a Distància (CEED-CV) de totes les matèries en què està matriculat.

3. Quan la convalescència siga superior als sis mesos, amb caràcter general per a tot l'alumnat escolaritzat en centres educatius sostinguts amb fons públics que es trobe en aquesta situació, les direccions generals competents en centres docents, personal docent i atenció educativa domiciliària resoldran l'autorització del trasllat de matrícula a la seu provincial del Centre Específic d'Educació a Distància (CEED-CV) i l'assignació d'una professora o un professor per a l'atenció educativa domiciliària, adscrit a aquesta seu. En el cas que existisquen circumstàncies personals o de salut degudament justificades que no facen aconsellable el trasllat de matrícula, l'alumnat seguirà matriculat en el seu centre educatiu i se li donarà accés a les aules virtuals de la seu provincial del CEED-CV.

4. Una vegada emesa la resolució conjunta de les direccions generals corresponents, si el període de convalescència és inferior a sis mesos, la direcció o la titularitat del centre educatiu gestionarà l'accés de l'alumna o alumne a la modalitat a distància. En el cas que el període siga superior a sis mesos, assessorarà i, si escau, col·laborarà amb l'alumnat i les mares, els pares o representants legals en el trasllat de matrícula a la seu provincial del CEED-CV, segons es determine en la resolució esmentada.

5. El CEED-CV serà el responsable de la docència i l'avaluació de l'alumnat, tot i que aquest mantindrà la reserva de plaça en el seu centre de referència, a fi de garantir que hi puga reincorporar-se en el moment en què la millora en el seu estat de salut ho possibilite.

6. L'alumnat que ha rebut aquest suport i el curs següent es canvie al règim ordinari podrà matricular-se en les matèries que no haja superat en el règim a distància, respectant les condicions que s'estableixen en l'article 41 de l'Ordre 38/2017, de 4 d'octubre, per la qual es regula l'avaluació en Batxillerat, d'acord amb el contingut del Decret 108/2022, de 5 d'agost, del Consell, pel qual s'estableixen l'ordenació i el currículum de Batxillerat.



Sisé. Causes de la denegació de l'atenció educativa domiciliària

L'atenció educativa domiciliària serà denegada en les situacions següents:

1. L'alumnat no compleix els requisits establits en l'Ordre 20/2019, de 30 d'abril, modificada per l'Ordre 10/2023, de 22 de maig, i en aquesta resolució.

2. Les sol·licituds no compleixen en contingut i/o forma el que estableix el procediment d'atenció educativa domiciliària regulats en aquesta resolució.

3. Les condicions de salut, les capacitats i les necessitats de l'alumnat no estan greument compromeses, d'acord amb els diagnòstics clínics.

4. Els casos de consum o abús de substàncies i altres conductes addictives, donat que existeix una mesura específica regulada per la Resolució conjunta de 18 de novembre de 2022, de la Direcció General d'Inclusió Educativa i de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, per la qual s'estableix el protocol d'actuació per a la detecció de conductes d'abús o tràfic de drogues i altres addiccions.

5. L'alumnat diagnosticat de trastorns de l'espectre autista (TEA) que no pateix una malaltia física o comorbiditat que aconselle l'atenció domiciliària, ja que existeix una regulació específica respecte a les possibles modalitats d'escolarització i a l'organització de la resposta a les seues necessitats educatives.

6. L'alumnat amb trastorns greus de salut mental que, d'acord amb els informes mèdics i l'evolució, no s'aconselle la desvinculació del context escolar i social.

7. L'alumnat que, en el moment de la sol·licitud, es trobe en un període de crisi aguda que implique una disminució significativa de la seua capacitat cognitiva i dificulte la seua participació en el procés d'aprenentatge.

8. L'alumnat que està ingressat o rebent atenció en hospitals de dia o dispositius semblants en horari lectiu durant més de la meitat de la jornada escolar.



Seté. Justificació de les faltes d'assistència de l'alumnat

1. Una vegada autoritzada l'atenció educativa domiciliària, la direcció d'estudis donarà per justificades les faltes d'assistència registrades fins al moment.

2. La família ha de garantir la participació de l'alumnat en l'horari acordat per a l'atenció educativa domiciliària.

3. El professorat de l'atenció educativa domiciliària registrarà l'assistència de l'alumnat a les sessions planificades i, en cas d'absència, recollirà la documentació justificativa. Quinzenalment lliurarà aquesta documentació a la direcció d'estudis del centre, que haurà d'actuar davant situacions d'absentisme, d'acord amb la normativa vigent.





Huité. Avaluació de l'alumnat

1. Totes les àrees o matèries corresponents al nivell educatiu que està cursant l'alumnat hauran de ser avaluades i qualificades. Per a això, es disposaran les tècniques i instruments d'avaluació que millor s'ajusten a la seua situació personal i de salut. L'equip docent haurà d'adaptar o establir la forma de recuperació de les àrees o matèries que, per les seues característiques, no es puguen desenvolupar en la situació d'atenció educativa domiciliària.

2. El personal docent que desenvolupa l'atenció educativa domiciliària facilitarà a l'alumnat els continguts acadèmics i els instruments d'avaluació dissenyats pel professorat del centre educatiu. En les coordinacions, el professorat d'atenció educativa domiciliària informarà del procés d'ensenyament-aprenentatge a la persona tutora i al professorat de les diferents matèries perquè puguen avaluar i introduir les qualificacions en el mòdul docent ITACA 1.

3. En l'etapa de Batxillerat, si s'ha realitzat el trasllat de matrícula al CEED-CV, el professorat d'aquest serà el responsable de l'avaluació i d'introduir les qualificacions en ITACA 1. Si no s'ha realitzat el trasllat de matrícula, el professorat del CEED-CV serà el responsable de l'avaluació i el professorat tutor del centre en què està matriculat serà responsable de la introducció de les qualificacions en el mòdul docent ITACA 1.

4. Les decisions sobre promoció i titulació es prendran atenent el que s'estableix amb caràcter general per a la resta de l'alumnat i per a cadascuna de les etapes educatives, segons les mesures implementades en el pla d'actuació personalitzat (PAP) de l'alumna o alumne i d'acord amb la normativa vigent.



Nové. Coordinació del professorat

1. El professorat d'atenció educativa domiciliària alçarà acta de les reunions de coordinació mantingudes amb el professorat del centre educatiu, que ha de signar conjuntament amb el tutor o tutora de l'alumna o l'alumne i, si escau, amb el professorat de les matèries. Quinzenalment, lliurarà l'acta a la direcció d'estudis del centre docent de referència de l'alumnat.

2. Aquest professorat lliurarà quinzenalment, a la direcció d'estudis del centre de referència de l'alumnat, el document de control d'assistència i les actes de coordinació.

3. El professorat tutor realitzarà el seguiment del procés d'ensenyament-aprenentatge de l'alumnat objecte d'atenció educativa domiciliària i afavorirà la continuïtat de les relacions amb el seu grup de companyes i companys.



CAPÍTOL II

Professorat per a l'atenció educativa domiciliària



Desé. Especialitats docents per a l'atenció educativa domiciliària



1. L'article 58.1 de l'Ordre 20/2019, de 30 d'abril, modificat per l'Ordre 10/2023, de 22 de maig, estableix el professorat que pot ser proposat, segons el cas, per a realitzar l'atenció educativa domiciliària.



2. Tenint en compte això i segons la etapa, el tipus de centre i les necessitats de l'alumnat, es proposarà el professorat següent:

a) En Educació Infantil, amb caràcter general, es designaran mestres de l'especialitat d'Educació Infantil i, per a l'alumnat amb necessitats educatives especials, de l'especialitat de Pedagogia Terapèutica.



b) En Educació Primària, amb caràcter general, es designaran mestres de l'especialitat d'Educació Primària i, per a l'alumnat amb necessitats educatives especials, de l'especialitat de Pedagogia Terapèutica.



c) En Educació Secundària Obligatòria, amb caràcter general, es designarà professorat d'Educació Secundària de les especialitats que permeten impartir els àmbits sociolingüístic i científic, segons l'article 2 i l'article 3 de l'Ordre 67/2013, de 25 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació i l'habilitació de llocs de treball d'àmbit per a ser proveïts per funcionaris docents en centres públics de la Comunitat Valenciana que impartisquen l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria. Per a l'alumnat amb necessitats educatives especials, segons el perfil, es podran proposar mestres de l'especialitat de Pedagogia Terapèutica.



d) En Batxillerat, segons el perfil i necessitats de l'alumnat, es podrà designar professorat d'Educació Secundària d'àmbit sociolingüístic o de l'àmbit científic segons la modalitat de Batxillerat que cursa l'alumna o l'alumne o professorat de l'especialitat d'orientació educativa, d'acord amb les necessitats de l'estudiant i segons determine l'òrgan directiu competent en atenció domiciliària.



e) En els centres d'Educació Especial es designaran mestres de la especialitat de Pedagogia Terapèutica.

3. En els centres privats concertats, per a la contractació de personal docent del cos de mestres es tindrà en compte el Reial decret 476/2013, de 21 de juny, pel qual es regulen les condicions de qualificació i formació que han de posseir els mestres dels centres privats d'Educació Infantil i d'Educació Primària; i per a la contractació de professorat del cos de secundària el Reial decret 860/2010, de 2 de juliol, pel qual es regulen les condicions de formació inicial del professorat dels centres privats per a exercir la docència en els ensenyaments d'Educació Secundària Obligatòria o de Batxillerat.





Onzé. Horari del professorat que realitza l'atenció educativa domiciliària

1. L'atenció educativa domiciliària es realitzarà coincidint amb el calendari lectiu corresponent al curs escolar, en horari lectiu diürn.



2. La direcció d'estudis ha d'organitzar l'horari amb criteris pedagògics vetlant per l'interés del menor. Per tal de garantir la compatibilitat de l'atenció educativa amb els tractaments mèdics i el seguiment sanitari, la família ha d'informar de les cites programades amb previsió per a reorganitzar l'horari dins de les possibilitats.



3. Els mòduls horaris de docència directa en el domicili seran els següents:

a) Per al segon cicle d'Educació Infantil i Educació Primària: 7 hores lectives a la setmana i mitja hora setmanal per a realitzar les reunions de coordinació amb el centre on estiga escolaritzat l'alumnat. Aquesta coordinació pot ser agrupada de manera que permeta una coordinació quinzenal d'una hora de durada.

b) Per a l'Educació Secundària Obligatòria: 5 hores lectives a la setmana en cadascun dels àmbits sociolingüístic i científic, que equival a una hora diària de classe en cada àmbit i una hora setmanal per cada àmbit per a realitzar les reunions de coordinació amb el centre on estiga escolaritzat l'alumnat. En aquesta etapa, l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu podrà ser atés per una mestra o un mestre de Pedagogia Terapèutica, sempre que l'equip especialitzat d'orientació del centre ho considere més adient; circumstància que s'ha de fer constar en la sol·licitud que la direcció o titularitat del centre remeta a la Direcció Territorial d'Educació.

c) Per al Batxillerat: el professorat designat dedicarà 6 hores lectives a la setmana d'acompanyament personalitzat al domicili i una hora setmanal per a la coordinació amb la tutora o el tutor i amb el professorat del centre o centres de referència de l'alumnat atés.

4. El control d'assistència del professorat d'atenció domiciliària es farà mitjançant un registre diari, d'acord amb l'annex VI, que signarà, en cadascuna de les sessions, la mare, el pare o el representant legal de l'alumnat o la persona que designen per a romandre en el domicili. Aquest registre inclourà també les modificacions que es puguen produir durant els períodes d'atenció.

5. En el cas que es produïsca una alternança entre períodes d'hospitalització i atenció educativa domiciliària d'una durada màxima de 30 dies naturals, el professorat assignat per a la docència en el domicili no modificarà la seua condició laboral i actuarà com a professorat de suport en el centre de referència de l'alumnat atés, sota la supervisió de la direcció d'estudis, durant el temps que dure l'hospitalització.





TÍTOL III

Atenció educativa hospitalària



CAPÍTOL I

Procediment per a l'atenció educativa hospitalària



Dotzé. Procediment per al desenvolupament de l'atenció educativa hospitalària

L'atenció educativa hospitalària és la mesura per a donar continuïtat al procés educatiu de l'alumnat que ha de romandre hospitalitzat i es desenvolupa en les UPH ubicades en un hospital, seguint el procediment següent:

1. Quan una alumna o un alumne cursa nivells i ensenyaments contemplats en aquesta resolució i es troba en situació d'hospitalització, el professorat de la UPH es posarà en contacte amb la família o representants legals per oferir-los la prestació i, d'acord amb la seua situació mèdica i la previsió de la durada de l'ingrés, organitzarà l'atenció educativa, que podrà realitzar-se en les dependències de la UPH o a l'habitació de la malalta o el malalt.

2. Si la previsió del període d'hospitalització és superior a quinze dies, o és intermitent durant un període llarg, el personal docent de la UPH sol·licitarà a les mares, els pares o representants legals el consentiment informat per a l'intercanvi d'informació amb el centre educatiu en el qual està escolaritzat l'alumnat. Per a aquest fi es podrà fer ús de l'annex VII d'aquesta resolució o del document de consentiment informat de la Resolució de 23 de desembre de 2021, de la directora general d'Inclusió Educativa, per la qual es dicten instruccions per a la detecció i la identificació de les necessitats específiques de suport educatiu i les necessitats de compensació de desigualtats.



3. El professorat responsable de la UPH contactarà amb el centre educatiu en què està escolaritzat l'alumnat, mitjançant l'annex VIII.

4. Una vegada rebuda la comunicació de l'atenció educativa hospitalària, la direcció o titularitat del centre remetrà a la UPH, l'informe educatiu realitzat conjuntament amb la tutora o el tutor de l'alumna o alumne, d'acord amb l'annex III, en el termini màxim de set dies naturals. Aquest informe servirà de base per a organitzar l'atenció educativa coordinada amb el centre de referència de l'alumnat. Per a agilitzar-ne la tramitació, podrà remetre's per correu electrònic corporatiu.

5. Quan l'alumnat deixe de ser atés per la UPH, el personal docent que s'ha encarregat de l'atenció emplenarà un informe final de l'atenció educativa hospitalària, d'acord amb l'annex IV, que serà remés al centre educatiu en què es troba escolaritzat l'alumnat. Aquest informe té la finalitat d'informar sobre l'atenció prestada i facilitar la transició al centre educatiu o la continuïtat de l'atenció educativa en el domicili, segons el cas.

6. El professorat responsable de la docència registrarà diàriament les dades de l'alumnat atés, amb indicació de la data d'inici i finalització de l'atenció realitzada, i l'etapa educativa, salvaguardant l'anonimat mitjançant la codificació de les dades identificatives amb les inicials del nom i dels cognoms. La UPH arxivarà aquestes dades, junt amb una còpia dels informes realitzats durant el període de l'atenció educativa hospitalària de cada alumna o alumne.











CAPÍTOL II

Professorat de les Unitats Pedagògiques Hospitalàries (UPH)



Tretzé. Especialitats docents per a l'atenció educativa hospitalària



1. Els docents de les UPH seran professorat de les especialitats d'Educació Infantil, Educació Primària o Pedagogia Terapèutica i professorat d'Educació Secundària d'alguna especialitat per a impartir els àmbits sociolingüístic o científic. La provisió de llocs es realitzarà per comissió de serveis, d'acord amb els procediments establits per la direcció general competent en matèria de personal.



2. En la designació del professorat de totes les especialitats que es destinarà a una UPH es valorarà la possessió del certificat de capacitació en llengua estrangera: anglés, la formació específica en l'ús de la plataforma Aules per a la formació en línia, o plataformes similars usades amb aquesta mateixa finalitat, i els cursos de formació realitzats sobre atenció educativa domiciliària i hospitalària organitzats pels CEFIRE.



3. El nombre de llocs docents assignats a cada UPH es determinarà des de la direcció general competent en matèria d'atenció educativa hospitalària, en coordinació amb la direcció general competent en matèria de personal docent, a proposta de les respectives Direccions Territorials d'Educació. Per a realitzar aquesta designació es valorarà el nombre d'alumnat atés a l'hospital, l'etapa educativa que cursa, l'existència d'unitat pediàtrica en el centre hospitalari i la disponibilitat d'un espai físic adequat per a desenvolupar la tasca docent.



4. Les UPH que disposen de tres o més docents comptaran amb una persona coordinadora, designada per la Direcció Territorial d'Educació corresponent, seguint els mateixos criteris especificats en el resolc vint-i-uné d'aquesta resolució per a la designació de la persona coordinadora de l'Agrupació Pedagògica Hospitalària (APH). En el cas de les UPH que disposen de menys de tres docents, les funcions de coordinació les assumirà la persona coordinadora de l'APH a què estan adscrites.



5. En cas de l'existència de llocs docents vacants en alguna UPH, la Direcció Territorial d'Educació corresponent farà la proposta de personal a la direcció general competent en matèria d'atenció educativa hospitalària perquè valore la seua idoneïtat i li done trasllat a la direcció general competent en matèria de personal docent.

6. Els llocs docents de les UPH es catalogaran com a itinerants i tindran la consideració de llocs d'especial dificultat, i amb l'objectiu d'oferir una millor qualitat de l'atenció, la conselleria competent en matèria d'educació facilitarà la continuïtat i especialització del professorat que els ocupe.



Catorzé. Horari del professorat que realitza l'atenció educativa hospitalària

1. L'horari del professorat es concretarà a principi de curs, tot i que, en cas necessari, podrà ser revisat i modificat durant el curs, prèvia consulta a la Inspecció d'Educació de referència en l'àmbit de l'UPH i amb l'autorització expressa de la Direcció Territorial d'Educació corresponent. Haurà d'estar distribuït de dilluns a divendres de manera que s'aprofite millor l'aprenentatge de l'alumnat i tenint en compte els horaris i rutines del centre hospitalari (realització de proves diagnòstiques, cures, visites mèdiques, horaris de menjars, etc.), així com qualsevol altra circumstància que afecte l'alumnat hospitalitzat.



2. L'atenció educativa hospitalària es realitzarà coincidint amb el calendari lectiu corresponent al curs escolar. L'horari general es desenvoluparà en la franja de 8.30 a 17.00 h, de dilluns a divendres. S'ha de respectar un marge mínim d'hora i mitja per al dinar i el descans de l'alumnat hospitalitzat. Aquest interval separa les sessions de matí i vesprada. Així mateix, la sessió de vesprada no podrà tindre una duració inferior a una hora i trenta minuts ni acabar abans de les 16.00 h.



Sense perjudici d'això, d'acord amb les característiques de la unitat i les necessitats de l'alumnat, la persona coordinadora de la APH o el professorat responsable d'aquesta pot sol·licitar a la Direcció Territorial corresponent l'aprovació d'un horari especial.

3. La jornada laboral i les hores dedicades a l'activitat lectiva del professorat de les UPH estarà subjecta al que s'estableix en la normativa vigent, en funció del cos al qual pertanga el personal docent.

4. Durant els períodes lectius establits en el calendari escolar vigent, el professorat ha de dedicar a les activitats de la UPH i a l'horari complementari d'obligada permanència un total de 30 hores setmanals.



5. L'horari complementari d'obligada permanència es destinarà a la coordinació amb els centres de referència de l'alumnat i amb el personal del centre hospitalari.

6. Les hores assignades a les funcions de coordinació podran estar compreses entre les tres i cinc hores setmanals, d'acord amb el criteri de la Inspecció d'Educació de referència en l'àmbit de les UPH, que es basarà en les necessitats existents.

7. El professorat de les UPH podrà disposar d'una vesprada formativa setmanal, amb la finalitat de desenvolupar el Pla d'Activitats Formatives (PAF), que serà supervisat i impulsat per la Direcció Territorial d'Educació corresponent.

8. La distribució i adequació de l'horari i el compliment de l'horari per part del professorat, en la mesura que no haja estat modificat per normativa de rang igual o superior, estan regulats en el bloc II (Horari del personal docent) de l'annex I de l'Ordre de 29 juny de 1992, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'aproven les instruccions que regulen l'organització i el funcionament dels centres docents que imparteixen ensenyaments del segon cicle d'Educació Infantil, Preescolar, Primària, General Bàsica, Educació Especial, Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional, mantinguts amb fons públics i que depenen de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència de la Generalitat Valenciana (DOGV 1826, 15.07.1992).



9. Els desplaçaments que generen les coordinacions quedaren subjectes a l'Ordre 44/2012 que regula les itineràncies del professorat.



Quinzé. Coordinació

1. El professorat de les UPH es coordinarà amb el centre educatiu amb l'objectiu de garantir la continuïtat educativa, reforçar el benestar emocional i mantindre el sentit de pertinença al grup de companyes i companys, des de la consideració que les accions educatives estaran adreçades, no només a treballar continguts acadèmics, sinó també a donar suport emocional i social en les relacions personals amb el seu context proper, així com a planificar la transició futura.

2. La coordinació amb els centres educatius es realitzarà en les situacions següents:

a) Alumnat que es preveja una hospitalització superior als quinze dies.

b) Alumnat hospitalitzat que tinga autoritzada prèviament una atenció educativa domiciliària.

3. El personal de la direcció general competent en matèria d'atenció educativa hospitalària, a través del servei responsable, es coordinarà periòdicament amb les persones coordinadores de les Agrupacions Pedagògiques Hospitalàries (APH), les gerències dels hospitals on es troben les diferents aules hospitalàries i la Inspecció d'Educació, amb l'objecte de:

a) Valorar la idoneïtat de les diferents actuacions educatives en relació als aspectes que puguen incidir en el desenvolupament de la labor pròpia de l'hospital.

b) Establir la coordinació amb el personal sanitari, així com la presència d'aquest en els espais en què es realitza la docència directa, quan la situació clínica dels pacients puga fer-la necessària.

c) Revisar l'adequació i accessibilitat dels espais i la integració de la tecnologia de la informació i la comunicació de la UPH en el sistema general de cada hospital.



CAPÍTOL III

Condicions de les Unitats Pedagògiques Hospitalàries (UPH)



Setzé. Habilitació de les UPH

Correspon a la conselleria competent en matèria d'educació autoritzar la creació, habilitació o no funcionament de les UPH, d'acord amb les necessitats detectades i amb els informes favorables de la Direcció Territorial d'Educació i de la comissió de coordinació referida en el resolc vint-i-dosé d'aquesta resolució.

Desseté. Funcionament

1. La conselleria competent en matèria d'educació establirà, amb càrrec als programes de despesa corresponent, la dotació de professorat i recursos materials.

2. L'equipament tecnològic haurà de ser dotat per la direcció general competent en matèria de tecnologies de la informació i la comunicació, a proposta de la direcció general competent en l'atenció educativa hospitalària, que establirà els mecanismes de coordinació necessaris amb la gerència de l'hospital al qual pertany la UPH perquè el seu funcionament i manteniment siga compatible i estiga integrat en el conjunt de l'equipament tècnic i tecnològic de l'hospital.



3. Les UPH comptaran amb una assignació econòmica específica per a despeses de funcionament, que s'ajustarà a la normativa general vigent en matèria de gestió econòmica de centres.

4. Cada UPH disposarà d'un codi de centre propi amb validesa per a la gestió administrativa i econòmica exclusivament.



Dihuité. Espais i recursos materials

1. Les UPH hauran de comptar amb un despatx que servisca de sala per al professorat i que disposarà del mobiliari adequat facilitat per la conselleria competent en matèria d'educació, i connexió a internet, que ha de facilitar el mateix hospital o, en qualsevol cas, la conselleria competent en matèria de sanitat.

2. Cada UPH tindrà un espai per a realitzar la docència directa amb l'alumnat hospitalitzat, que ha de reunir les condicions següents:



a) Ser accessible per a l'alumnat i estar pròxim a les zones i serveis en les quals aquest romanga ingressat.

b) Estar dotada amb el mobiliari i l'equipament equivalent a les unitats escolars ordinàries, d'acord a la modulació establida per la conselleria competent en matèria d'educació, tot considerant les adequacions que puga necessitar l'alumnat al qual s'atén.

c) Comptar amb els mitjans necessaris per a l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.

3. La direcció general competent en matèria d'atenció educativa hospitalària acordarà amb la corresponent direcció general competent en matèria de tecnologies de la informació i la comunicació el manteniment dels recursos TIC necessaris per a l'adequat acompliment de les funcions docents de les UPH.

4. Els recursos materials de les UPH hauran d'estar degudament inventariats i seran per a ús exclusiu de l'alumnat i del personal docent d'aquestes unitats.

5. Es podran dur a terme, amb l'autorització de la gerència de l'hospital i de les direccions generals competents en matèria de salut i atenció educativa hospitalària, les gestions pertinents per a millorar les condicions físiques i pedagògiques de les UPH, a través de convenis de col·laboració amb universitats, concursos, projectes socials o entitats privades sense ànim de lucre.



Denové. Participació i col·laboració

1. Les UPH podran establir col·laboracions amb associacions i entitats públiques i privades sense ànim de lucre per a complementar les actuacions que es desenvolupen a través de la docència directa amb l'alumnat hospitalitzat. Aquestes actuacions han d'estar autoritzades per la gerència de l'hospital i es recolliran en el Pla anual d'actuació de la UPH i en la Programació general anual de l'APH a la qual pertanyen.

2. La conselleria competent en matèria d'educació i la conselleria competent en matèria de sanitat promouran, coordinadament i amb els mitjans al seu abast, la participació d'altres institucions públiques i entitats privades sense ànim de lucre en el desenvolupament d'actuacions dirigides a afavorir la inserció social i afectiva de l'alumnat que pateix una malaltia, així com d'actuacions que proporcionen suport a les seues famílies.



CAPÍTOL IV

Agrupacions Pedagògiques Hospitalàries (APH)



Vinté. Agrupacions pedagògiques hospitalàries (APH)

1. Les Unitats Pedagògiques Hospitalàries (UPH) estaran adscrites a la Direcció Territorial d'Educació corresponent i, amb la finalitat de desenvolupar actuacions coordinades amb l'alumnat hospitalitzat, s'organitzaran en Agrupacions Pedagògiques Hospitalàries (APH), d'acord amb els criteris establits per la direcció general competent en atenció educativa hospitalària

2. La composició d'una APH estarà formada per tota la plantilla del personal docent de les UPH adscrites.

3. Les APH comptaran amb una persona coordinadora designada segons estableix el resolc vint-i-uné d'aquesta resolució, entre les persones coordinadores de les UPH que la integren.

4. Les APH, amb les seues respectives unitats, són les que s'indiquen en l'annex IX d'aquesta resolució, sense perjuí que la conselleria competent en matèria d'educació puga habilitar noves APH o modificar les existents.

5. Les APH elaboraran una Programació general anual i una memòria final que s'integraran en els diferents plans anuals d'actuació i memòries de totes i cadascuna de les seues UPH.

6. En la Programació general anual es recolliran les directrius per a les actuacions de docència directa de les UPH amb l'alumnat que pateix diferents tipus de malaltia, els criteris i els procediments previstos per a la seua implantació, desenvolupament, seguiment i avaluació, així com les actuacions complementàries que s'organitzen anualment.



7. El claustre del professorat de l'APH aprovarà la Programació general anual i, amb la finalitat de realitzar-ne el seguiment i avaluació, es reunirà preceptivament una vegada al trimestre. El claustre també podrà reunir-se quan siga convocat per la persona coordinadora o quan ho sol·licite almenys un terç del professorat que l'integra.

8. La comissió coordinadora referida en el resolc vint-i-dosé d'aquesta resolució supervisarà el desenvolupament de la Programació general anual i la memòria final de les APH i elaborarà propostes per a millorar i optimitzar l'efectivitat de la resposta educativa que proporcionen.



Vint-i-uné. Persona coordinadora de l'Agrupació Pedagògica Hospitalària (APH)

1. Cada Agrupació Pedagògica Hospitalària disposarà d'una persona coordinadora, que serà designada per la direcció general competent en matèria de personal docent, a proposta de la direcció general competent en atenció educativa hospitalària, entre el personal docent funcionari de carrera que la conforma, a través del sistema ordinari de provisió de llocs de lliure designació, d'acord amb l'article 110 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana.



El període de nomenament serà d'un curs. La direcció general competent en matèria de personal docent, a proposta de la direcció general competent en atenció educativa hospitalària, podrà prorrogar el període de nomenament de la coordinació fins a esgotar el temps de la comissió de servei del lloc específic de la persona designada, sempre que no es modifiquen o se suprimisquen els llocs ocupats i la persona coordinadora designada no tinga un informe desfavorable en l'exercici de les seues funcions.

La convocatòria publicarà la relació de llocs específics de coordinació vacants segons les necessitats.

2. La persona coordinadora de l'APH tindrà les tasques següents:



a) Coordinar l'elaboració i avaluació dels Plans anuals d'actuació de totes les UPH adscrites, com a part de la Programació general anual de l'agrupació corresponent i la memòria final d'aquesta.



b) Convocar i presidir el claustre i vetlar pel compliment de les decisions que s'hi adopten.

c) Gestionar els recursos econòmics, l'autorització de les despeses i l'ordenació dels pagaments de les UPH de la seua competència, així com registrar i actualitzar l'inventari dels recursos materials.

d) Comunicar al personal docent aquelles informacions que siguen d'interés per al compliment de les seues funcions.

e) Exercir la direcció de personal i vetlar pel compliment de la normativa vigent.

f) Supervisar el compliment dels horaris i de les funcions del personal docent de les UPH adscrites que s'estableixen en la normativa vigent i traslladar aquesta informació a la Inspecció d'Educació de referència en l'àmbit.

g) Posar en marxa els mecanismes per a cobrir les vacants que es produïsquen per absències i baixes del professorat, segons els criteris establits per l'Administració educativa.

h) Impulsar la coordinació dels professionals de l'APH amb el personal docent dels centres que escolaritzen l'alumnat atés i vetlar per aquesta coordinació.

i) Promoure la col·laboració amb altres professionals, entitats o associacions sense ànim de lucre per a fomentar tant activitats lúdiques i d'oci com activitats de caràcter formatiu.

j) Coordinar-se amb els centres hospitalaris en els quals se situen les UPH.

k) Coordinar la formació de l'APH.

l) Qualsevol altra que li siga encomanada per l'Administració educativa.

3. Les persones coordinadores de les APH lliuraran les dades de l'atenció realitzada per les UPH de l'agrupació a la Direcció Territorial d'Educació corresponent i al servei responsable de la direcció general competent en matèria d'atenció educativa hospitalària, amb la periodicitat que determine aquesta direcció general.

4. La persona titular de la Direcció General d'Inclusió Educativa acreditarà aquesta funció de coordinació, als efectes administratius oportuns.



TÍTOL IV

Qualitat de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària



Vint-i-dosé. Comissió coordinadora de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària

1. Per al seguiment i supervisió del funcionament de les modalitats d'organització de la resposta educativa a l'alumnat que pateix una malaltia, es constituirà una comissió coordinadora de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària, de la qual formaran part les persones següents:

a) La persona titular de la direcció general competent en atenció educativa domiciliària i hospitalària, o la persona en què delegue.

b) La persona titular del servei responsable de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària, o la persona en què delegue.

c) La Inspecció d'Educació de referència en l'àmbit de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària de cada Direcció Territorial, designada per la Inspecció General d'Educació.

d) La persona titular de la secció responsable de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària.

e) Les persones coordinadores de les Agrupacions Pedagògiques Hospitalàries.

f) Una tècnica o un tècnic del servei responsable de la direcció general competent en matèria d'atenció educativa domiciliària i hospitalària.



2. A proposta de la persona titular de la direcció general competent en matèria d'atenció educativa domiciliària i hospitalària, es podran incorporar a la comissió persones expertes en matèries relacionades amb els àmbits d'actuació, que tindran veu però no vot. En aquest sentit, i a l'efecte de planificar la formació, podrà incorporar una assessora o un assessor del CEFIRE específic d'Educació Inclusiva, designat per la subdirecció competent en formació del professorat.

3. La comissió coordinadora de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària té les funcions següents:

a) Acordar els procediments i les pautes generals d'intervenció en les UPH i en l'atenció educativa domiciliària, d'acord amb la normativa vigent i les bones pràctiques en aquest àmbit.

b) Determinar les necessitats relatives als recursos humans de les UPH i per a l'atenció educativa domiciliària.

c) Determinar les necessitats relatives als espais i recursos materials de les UPH i per a la creació de noves unitats.

d) Proposar a l'òrgan encarregat de formació del professorat les accions formatives específiques per al personal docent que realitza la docència directa amb l'alumnat.

e) Coordinar i supervisar la Programació general anual i la memòria final de les APH.

f) Elaborar informes i propostes respecte al funcionament i organització de les APH i l'atenció educativa domiciliària, amb la finalitat de millorar i optimitzar l'efectivitat de la resposta educativa que proporcionen.

g) Qualsevol altra funció que se li assigne, dins de l'àmbit de les seues competències, des de l'Administració educativa.

4. Aquesta comissió es reunirà de forma ordinària dues vegades durant el curs escolar per a desenvolupar les seues funcions i, de forma extraordinària i motivada, a proposta de la persona titular de la direcció general competent en matèria d'atenció educativa domiciliària i hospitalària.



Vint-i-tresé. Formació del professorat

1. L'òrgan encarregat de la formació del professorat convocarà una formació específica per al professorat que està realitzant la docència directa en les UPH o en l'atenció educativa domiciliària, en la qual també podrà participar el professorat en general.

2. Les APH, dins del marc de la Programació general anual, podran organitzar anualment el Programa d'activitats formatives (PAF) del professorat, seguint la resolució anual de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional.

3. Les línies generals de formació de les Unitats Pedagògiques Hospitalàries són les següents:

a) Formació específica per al lloc de treball:

– Pedagogia hospitalària

– Dol i resiliència

– Educació per a la salut

– Educació emocional

– Salut mental infantil i juvenil

– Alteracions greus de la conducta

– Conductes autolesives i ideacions suïcides

– Trastorns de la conducta alimentària

– Igualtat en la diversitat, coeducació, identitat de gènere i educació sexual

– Mediació i resolució de conflictes

b) Actualització metodològica i didàctica específica de l'especialitat per la qual s'opta

c) Tecnologies de la Informació i la Comunicació aplicades a l'educació:

– Seguretat TIC, tractament de dades i propietat intel·lectual a l'aula



– Plataforma Aules i altres plataformes educatives i administratives de la conselleria competent en matèria d'educació

– Eines per a la gravació i l'edició multimèdia

– Creació de materials didàctics: eXelearning

– Portal Educatiu: allotjament de l'espai web de centre i blog docent



– Ciberconvivència i ús responsable d'internet i de les xarxes socials

– Tecnologies per afavorir l'accessibilitat en l'educació

4. Sense perjuí del que indica el punt anterior, el CEFIRE, a proposta de la direcció general competent en atenció domiciliària i hospitalària, pot planificar i oferir línies de formació addicionals que responguen a les necessitats detectades per a desenvolupar amb una major qualitat l'atenció educativa hospitalària i domiciliària.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Difusió i supervisió de la norma

1. La difusió de la present resolució es realitzarà a través del Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Així mateix, la direcció general competent en atenció domiciliària i hospitalària i la Inspecció d'Educació contribuiran a la difusió del seu contingut a la comunitat educativa.

3. La Inspecció d'Educació, en l'àmbit de les seues competències, supervisarà el compliment del que disposa aquesta resolució.



Segona. Eficàcia

Aquesta resolució tindrà efectes des del moment de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 6 de juliol de 2023.– La directora general d'Inclusió Educativa: Raquel Andrés Gimeno.

Mapa web