Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 23 de gener de 2023, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoca a concurs una plaça de personal docent i investigador en règim de contractació laboral per al curs 2022/2023. [2023/695]

(DOGV núm. 9524 de 01.02.2023) Ref. Base de dades 001118/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat d'Alacant
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



En compliment del Decret 174/2002, de 15 d'octubre (publicat en el DOGV de 22), del Govern Valencià, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de les universitats públiques valencianes i sobre retribucions addicionals del professorat universitari, aquest rectorat ha resolt convocar el concurs de la plaça de personal docent i investigador en règim de contractació laboral que s'indica en l'annex I d'aquesta resolució, d'acord amb les següents bases:





1. Normes generals

Aquest concurs es regirà pel capítol I del títol IX de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (BOE 24), modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril (BOE 13), pel Decret 174/2002, de 15 d'octubre (publicat en el DOGV de 22), del Govern valencià, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de les universitats públiques valencianes i sobre retribucions addicionals del professorat universitari, per la normativa de la Universitat d'Alacant per la qual es regulen els processos de selecció per a la contractació d'Ajudants, professorat ajudant doctor i professorat associat, aprovada per Consell de Govern del 17 de maig de 2018 (BOUA de 17 de maig), modificada per acord del Consell de Govern del 28 de maig de 2020 (BOUA de 28 de maig) i per instrucció de la Secretaria General i del Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat per la qual s'estableix l'obligatorietat d'utilitzar mitjans electrònics per a la presentació de sol·licituds, les comunicacions i les notificacions en els processos de selecció per a la contractació de professorat ajudant doctor, ajudant i professorat associat i d'altra normativa de caràcter general que hi siga aplicable.



D'acord amb el que preveu l'Acord de Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, de 27 de gener de 2022 pel qual s'aprova el IV Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes de la Universitat d'Alacant, es fa constar que no hi ha infrarepresentació de cap dels gèneres en la categoria convocada de l'àrea de Dret Financer i Tributari.





2. Requisits

2.1. El compliment dels requisits per a concursar, indicats en els apartats 2.2, 2.3, 2.4 següents, es refereix sempre a la data d'expiració del termini fixat per a sol·licitar la participació en el concurs i s'ha de mantenir fins a la data de formalització del contracte.

2.2. Requisits generals comuns

a) Tenir complits els setze anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

b) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les funcions o tasques corresponents.



c) No haver sigut separat/da, per mitjà d'expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o l'escala de funcionariat o per a exercir funcions semblants a les del personal laboral en què haguera sigut separat/da o inhabilitat/da. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se en situació d'inhabilitació o equivalent ni haver sigut sotmès/a a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.



d) Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran de tenir un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les funcions.

2.3. Requisits de caràcter general per a la figura d'Ajudant

Dels requisits indicats a continuació, quan es tracte de tenir un títol acadèmic i la persona aspirant haja realitzat els estudis corresponents fora de l'Estat espanyol, aquests hauran d'estar homologats, i en el cas de candidats/es amb títols de la Unió Europea, hauran de presentar bé l'homologació, bé la credencial de reconeixement a l'efecte professional. Quan el títol requerit siga el de doctorat, haurà de disposar de l'homologació o equivalència al nivell acadèmic de doctor/a, d'acord amb el que preveu el RD 967/2014, de 21 de novembre.



– Haver sigut admès/a, o estar en condicions de ser-ho, en els estudis de doctorat (art. 9 del Decret 174/2002).

2.4. Requisits específics

Per a aquelles places que així ho requerisquen, i sempre que es faça constar en la descripció continguda en l'annex I, es podrà sol·licitar el compliment dels requisits específics següents:

2.4.1 Requisit lingüístic, que consisteix en el coneixement del valencià i/o d'una determinada llengua estrangera. Els aspirants n'hauran d'acreditar el nivell establit per a cada plaça.



3. Presentació telemàtica de sol·licituds

Qui vulga prendre part en els concursos ha de presentar, en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per cada plaça sol·licitada la sol·licitud corresponent, que cal emplenar a través de seu electrònica (https://seuelectronica.ua.es/va), tràmits, sol·licitud de places de personal docent i investigador, o en l'adreça següent:

https://cvnet.cpd.ua.es/eadmua/tramites/iniciartramite?pCodigoTramite=TRAM_CONTPDILABSOL

En aquesta mateixa aplicació haurà d'adjuntar-se la documentació que s'indica en la base 3.3. Haurà d'adjuntar-se escanejada en format JPG, PDF, DOC i DOCX. Es recomana una resolució de 200 ppp i escanejada en blanc i negre. La grandària màxima de tota la documentació que s'ha d'adjuntar no pot superar els 100 Mb.

Els mitjans electrònics que s'empraran en la tramitació de les sol·licituds seran els determinats en la seu electrònica. En la Guia per a la presentació de la sol·licitud que hi ha disponible en la pàgina web del Servei de Selecció de Personal, Selecció PDI, es pot consultar tota la informació relativa al procés de presentació de sol·licituds.



3.1. Taxa per drets de participació

D'acord amb l'art. 7 de la Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2021 (DOGV 31.12.2020), que modifica l'art. 14.4-5 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes (DOGV 30.12.2017) i el Decret llei 19/2022, de 30 de desembre, del Consell, per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat, l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat, l'import de la taxa és de 31,50 euros.

Pot ser abonada directament des de l'aplicació quan es tramita la sol·licitud o, posteriorment, accedint-hi des de l'expedient d'Administració electrònica.

L'exempció del pagament de la taxa afecta:

a) Les persones aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Hauran de presentar-ne certificació de la Conselleria corresponent o dels òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite una discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial i els membres de famílies monoparentals de categoria especial (Llei de taxes de la Generalitat 30.12.17). Els membres de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals de categoria general tindran d'una bonificació del 50 %. En els dos casos, cal presentar una còpia del títol oficial de família nombrosa o del títol oficial de família monoparental.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que ho acrediten a través de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



d) Les persones que consten com a demandants d'ocupació amb una antiguitat de 3 mesos, com a mínim, amb anterioritat a la data de la convocatòria. Per al gaudi de l'exempció, cal que no hagen rebutjat, en el termini de què es tracte, cap oferta d'ocupació adequada i que no s'hagen negat a participar, excepte per causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. L'acreditació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, se sol·licitarà en l'oficina del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE, en castellà) corresponent. Quant a l'acreditació de les rendes, es realitzarà per mitjà d'una declaració escrita de la persona sol·licitant. Els dos documents s'han d'adjuntar a la sol·licitud.

Els documents acreditatius d'alguna de les situacions d'exempció de taxes recollides en els apartats a-d han d'adjuntar-se en l'apartat Justificant exempció de taxes de l'aplicació informàtica.

Si el pagament realitzat no es correspon amb l'import de la taxa, per a esmenar-lo s'haurà de realitzar el pagament de la taxa completa i, posteriorment, sol·licitar la devolució de la quantitat abonada inicialment.

3.2. Traducció de documents

Els documents acreditatius indicats en la base següent (3.3) que es presenten en un idioma diferent d'algun dels oficials a la Comunitat Valenciana hauran d'anar acompanyats de traducció feta per un intèrpret jurat.

3.3. Documentació que cal adjuntar en la sol·licitud. Ha d'annexar-se en l'apartat Documents adjunts de l'aplicació informàtica

a) Còpia del DNI o, en el cas de persones estrangeres, del document que n'acredite la identitat i la data de naixement.

b) Currículum, que només serà vàlid si s'ajusta al model de l'annex II. Aquest document ha d'annexar-se en l'apartat curriculum vitae de l'aplicació informàtica.

c) Còpia dels documents acreditatius dels mèrits al·legats en el currículum. Hauran d'incloure's en els apartats 1.1-5.2 de l'aplicació informàtica. Podran agrupar-se tots els documents corresponents a un epígraf i adjuntar-se en un únic document.

Només s'hi valoraran els mèrits complits en la data en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds i no s'admetrà documentació acreditativa dels mèrits una vegada finalitzat el termini de presentació d'esmenes o reclamacions indicat en la base 6.1. Els mèrits al·legats en el currículum que no hagen sigut justificats documentalment no seran tinguts en compte.

d) Còpia de les certificacions acadèmiques en què consten les qualificacions obtingudes en les titulacions oficials que tinga i en els estudis conduents a l'obtenció del títol de doctorat (si no s'hi presenta, no podrà ser valorada en l'apartat corresponent del barem). Quan les qualificacions no s'ajusten a cap de les escales recollides en els decrets 1497/1987 i 1125/2003, s'hi ha d'aportar la justificació que certifique l'escala utilitzada en la valoració de l'expedient. Ha d'incorporar-les en els apartats 1.1 i 1.3 de l'aplicació informàtica.



e) Per a l'acreditació del requisit recollit en la base 2.2 d, haurà d'aportar una còpia del document que acredite un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les funcions. La no presentació no serà causa d'exclusió, però la Comissió de Selecció podrà realitzar una prova de nivell que garantisca una capacitat adequada de comunicació oral i escrita en almenys una de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.



f) Qui sol·licite una plaça en la qual s'establisca com a requisit específic un perfil lingüístic, en relació amb la base 2.4.1, haurà d'aportar una còpia del document que acredite el nivell de coneixement de la llengua corresponent.

Per a les places en les quals s'establisca com a requisit lingüístic el coneixement de valencià, s'aportarà còpia del certificat de Capacitació Docent en Valencià de la Conselleria amb competències en matèria d'educació; certificat de nivell C1, nivell Mitjà o equivalent homologat dels cursos de valencià de la Universitat d'Alacant, o un document equivalent expedit per qualsevol altra de les universitats de l'àmbit lingüístic català, certificat de grau Mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o document equivalent expedit per la Generalitat de Catalunya o pel Govern de les Illes Balears.



Per a les places en les quals s'establisca com a requisit lingüístic el coneixement d'una determinada llengua estrangera, haurà d'aportar una còpia del document que acredite el nivell del Marc Comú Europeu de Referència (MCER) establit per a cada plaça, segons la taula d'equivalències de certificats de llengües estrangeres de la Universitat d'Alacant que es pot consultar en la pàgina web del Servei de Selecció de Personal en l'adreça següent: https://s.ua.es/B~Nw

En el cas de cursos realitzats pel Centre Superior d'Idiomes de la Universitat d'Alacant, se n'haurà d'acreditar l'equivalència amb el nivell del MCER. Per a fer-ho, s'ha d'adjuntar una còpia del títol i del revers en què conste aquesta circumstància, o el certificat electrònic disponible en UACloud /e-Administració /Tràmits laborals/ Certificat de formació en què s'especifica l'equivalència.



Les persones que hagen cursat estudis la llengua vehicular principal de la docència dels quals siga la requerida per a l'accés a la plaça poden certificar el nivell d'idioma requerit segons estableix la taula d'equivalències abans indicada.

Es podrà sol·licitar a la persona interessada la traducció del títol en els casos en què, a causa de l'idioma, siga necessari, com també un informe de l'organisme competent que n'acredite la llengua vehicular, sempre que en la documentació presentada no conste aquesta circumstància.

g) Còpia del títol que li permet accedir als estudis de doctorat o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció i haver abonat els drets per a l'expedició del títol, o còpia del document que hi acredite l'admissió. S'incorporarà en l'apartat Títol acadèmic de l'aplicació informàtica.



h) En cas d'haver prestat serveis en alguna universitat pública, còpia del full de serveis prestats. S'incorporarà en l'apartat Serveis prestats en universitat pública de l'aplicació informàtica.



3.4. La Universitat podrà requerir en qualsevol moment els originals dels documents ja presentats, acreditatius del compliment dels requisits, o dels mèrits al·legats en el currículum.



4. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal que consten en la sol·licitud seran tractats per la Universitat d'Alacant, en el seu caràcter de responsable i incorporats a l'activitat de tractament «112-convocatòries de concurs per a la provisió de places de professorat laboral temporal».

D'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, us comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de la gestió i resolució de la convocatòria. La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió feta en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant.



En el marc dels tractaments esmentats, les vostres dades no podran ser cedides, excepte obligació legal i seran conservades durant el temps estrictament necessari per a complir amb la finalitat citada.

Us informem que la persona interessada pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant una sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la Seu Electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades, els drets de la persona interessada i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant es poden consultar en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html



5. Informació i notificacions del procediment

5.1. D'acord amb l'article 45.1 b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en les bases següents, com també la informació d'altres actes que se'n deriven que requerisquen publicació, incloent-hi els recursos en via administrativa, substituiran la notificació personal a les persones interessades i tindran els mateixos efectes.



Les publicacions es realitzaran en la seu electrònica en «Altres documents generals» de l'expedient de l'aspirant associat a aquesta convocatòria i podran ser consultades, a títol informatiu, en la pàgina web de la Universitat d'Alacant, en el Servei de Selecció de Personal, a través de l'adreça https://s.ua.es/9elF i en la pàgina web del centre corresponent.

5.2. Si s'ha de realitzar alguna notificació individual, es farà a través del sistema de notificació electrònica de la UA.



6. Relació de persones admeses i excloses

6.1. Una vegada acabat el termini de presentació d'instàncies, es publicarà la relació provisional de persones admeses i excloses segons la base 5.1. A partir de l'endemà de la publicació, les persones interessades tindran un termini de 5 dies hàbils per a la presentació d'esmenes o reclamacions, que tramitaran accedint a l'expedient electrònic. No s'admetrà documentació acreditativa dels mèrits una vegada finalitzat aquest termini.

6.2. Una vegada resoltes, es publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses, en el mateix lloc.

6.3. No es farà cap devolució dels drets de participació en processos selectius en els supòsits d'exclusió per causa imputable a la persona interessada.



7. Comissions de selecció

7.1. Els concursos seran jutjats per les comissions de selecció corresponents, que estaran integrades per cinc membres de ple dret i els respectius suplents. A les sessions podrà assistir un membre de cadascuna de les seccions sindicals amb representació en la mesa negociadora, que hi tindrà veu però no vot, i haurà de complir els mateixos requisits que els membres de la comissió.

Les comissions tindran una composició equilibrada entre dones i homes, tret que no siga possible per causes raonades, i es regiran per les regles establides en la Normativa de la Universitat d'Alacant per la qual es regulen els processos de selecció per a la contractació d'Ajudants, professorat Ajudant doctor i professorat Associat, aprovada pel Consell de Govern del 17 de maig de 2018 (BOUA de 17 de maig).



7.2. El nomenament dels membres de cada comissió de selecció es farà públic en la seu electrònica, amb anterioritat a l'inici de les actuacions. 

7.3. La comissió vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes, com també la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat, i adoptarà en el procediment les mesures d'adaptació adequades a les seues necessitats.



8. Sistema de selecció

El sistema general de selecció es regirà d'acord amb el barem recollit en l'annex III d'aquesta convocatòria i la puntuació mínima que cal obtenir per a l'adjudicació de la plaça serà de 35 punts.



La comissió, després de constituir-se i abans d'examinar els expedients de les persones aspirants, haurà d'acordar:

a) El sistema de selecció, que constarà, en tot cas, de l'aplicació del barem i, opcionalment, de la celebració d'una entrevista o supòsit pràctic. Aquesta entrevista, o supòsit pràctic, haurà d'ajustar-se als criteris següents:

– Es tractarà d'un acte complementari per a valorar l'adequació de les persones aspirants a la plaça convocada, i tindrà en tot cas un valor màxim de 20 punts.

– Podrà fer-se tant presencialment com en forma no presencial. En aquest últim cas, s'ha de fer ús d'eines que permeten una videoconferència grupal en la qual totes les persones assistents puguen interactuar amb la finalitat que puga produir-se la interacció oportuna entre les persones aspirants i les persones integrants de la comissió de selecció que puguen assistir-hi de forma no presencial.

– Una vegada establida l'entrevista o el supòsit pràctic, tindrà caràcter obligatori, per la qual cosa qui no es persone en el dia, l'hora i el lloc (bé físic o virtual, depenent si el desenvolupament és presencial o no presencial, respectivament) fixats en la corresponent resolució de la convocatòria, que es publicarà amb una antelació mínima de 5 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació, es considerarà que ha perdut el seu dret en el concurs.

– Tindrà lloc després de l'aplicació del barem, i s'hi convocarà només a les persones aspirants que hagen obtingut una puntuació igual o superior a la puntuació mínima establida en aquesta base.

– L'ordre de realització de les entrevistes serà alfabètic i començarà per la lletra «Q», d'acord amb la resolució de 19 d'octubre de 2022, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.



b) Els criteris de valoració específics del barem en aquells apartats que en tinguen i, si escau, els de l'entrevista o el supòsit pràctic.



Aquests acords es publicaran en la seu electrònica.



9. Resolució del concurs

9.1. En el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la relació definitiva de persones admeses i excloses, la comissió publicarà en la seu electrònica:

a) Si el sistema de selecció consisteix únicament en l'aplicació del barem, la relació de persones aspirants admeses, amb les qualificacions obtingudes en tots els apartats del barem, la puntuació final i la proposta de provisió a favor de, com a màxim, tantes persones candidates com places s'hagen de cobrir. Aquesta proposta estarà constituïda per qui tinga major puntuació.

b) Si es realitza entrevista o supòsit pràctic, després de l'aplicació del barem la comissió publicarà la relació de persones aspirants admeses amb les qualificacions obtingudes en tots els apartats del barem i la convocatòria a la realització de l'entrevista o el supòsit pràctic, segons estableix la base anterior.



Una vegada realitzada l'entrevista o fet el supòsit pràctic, la comissió publicarà la puntuació final (que recollirà tant la puntuació total del barem com la de l'entrevista o el supòsit pràctic) i la proposta de provisió a favor de, com a màxim, tantes persones candidates com places s'hagen de cobrir. Aquesta proposta estarà constituïda per qui tinga major puntuació.

Si en la base 1a es fa constar la infrarepresentació d'algun dels gèneres i hi ha un empat en la puntuació total del procés, per a dirimir-lo s'aplicaran les Instruccions per a resoldre empats en processos selectius, aprovades en Consell de Govern del 26 d'octubre de 2016 (BOUA de 28 d'octubre).



Contra la proposta, cal presentar una reclamació en la seu electrònica dirigida a la comissió en el termini de 5 dies hàbils des de l'endemà de la publicació.

9.2. Una vegada resoltes les reclamacions, en un termini màxim de deu dies comptadors des de l'endemà de la data final de presentació, o transcorregut el termini sense que se n'hagen produït, la comissió publicarà, en la seu electrònica, l'acta de resolució i elevarà la proposta de resolució definitiva a la rectora. El procés podrà concloure amb la proposta de la comissió de no proveir la plaça convocada si cap aspirant aconsegueix la puntuació mínima en l'aplicació del barem, o en el cas d'haver-se convocat entrevista o supòsit pràctic, si no hi concorre cap concursant.

Contra la resolució es podrà interposar en la seu electrònica un recurs d'alçada davant la rectora en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9.3. Si les comissions no hi mostren disconformitat, i una vegada realitzada la proposta de provisió definitiva, es constituirà una relació de reserva d'ocupació amb les persones aspirants que hagen obtingut o superat la puntuació mínima establida, ordenada per puntuació de major a menor, que podrà utilitzar-se per a cobrir necessitats de docència en places de les mateixes característiques durant el mateix curs acadèmic en què es convoque la plaça i el següent. En qualsevol cas, si la persona proposada no formalitza el contracte, s'avisarà per ordre de puntuació a l'aspirant o les persones aspirants que hagen superat la puntuació mínima exigida.

9.4. La rectora resoldrà l'adjudicació definitiva, que es farà pública en la seu electrònica.

Contra aquesta resolució es podrà interposar un recurs davant de la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos comptadors des de la data de publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

9.5. El termini recollit en la base 9.1 podrà ampliar-se, d'acord amb l'article 32.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, fins a 15 dies hàbils més, a petició del president o la presidenta de la comissió de selecció corresponent dirigida al vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, sempre que es formule d'acord amb l'apartat 3r de la disposició. Aquesta ampliació es farà pública en la seu electrònica.



Una vegada transcorregut el termini sense que s'haja realitzat la publicació de la valoració inicial, la rectora nomenarà una nova comissió per a la resolució de la convocatòria de la plaça corresponent.



10. Firma del contracte

10.1. Els contractes laborals del personal docent i investigador es formalitzaran per escrit d'acord amb el model que a aquest efecte ha aprovat el Consell de Govern d'aquesta Universitat.

10.2. Les activitats docents i investigadores que s'especifiquen en la convocatòria en cap cas representaran, per a qui obtinga la plaça, un dret de vinculació exclusiva, ni limitarà la competència de la Universitat d'Alacant per a assignar-li obligacions docents relacionades amb el seu camp de coneixement quan quede justificat per raons acadèmiques.



10.3. L'exercici de les places convocades quedarà sotmès a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, i a les normes de desplegament en matèria d'incompatibilitats.

10.4. Les retribucions s'establiran d'acord amb el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, del Govern valencià, i es consideraran aquelles variacions que aproven els òrgans competents d'aquesta Universitat segons recull l'annex IV.

10.5. Els efectes d'inici del contracte seran des de la data de formalització, que es realitzarà segons estableix el punt següent. La finalització dels contractes estarà especificada en l'esmentat annex I de la convocatòria. En el cas de les places en què s'indique duració «condicionada», s'entendrà que són places la finalització de contracte del qual es produirà bé a la finalització del curs acadèmic, bé en la data en què acabe la causa que va donar lloc a la creació de la plaça convocada i que es detalla, si aquesta es produeix en una data anterior.



10.6. En el termini de 15 dies hàbils des de la publicació de l'adjudicació definitiva, la candidata o el candidat proposat, haurà de formalitzar el contracte i/o alta en el règim de la Seguretat Social corresponent. Des de la Unitat de Gestió de Personal Docent i Investigador li requerirà la documentació necessària per a la seua formalització, que presentarà mitjançant instància genèrica a través del Registre Electrònic de la Universitat d'Alacant (disponible en la seu electrònica de la Universitat d'Alacant), o a través d'Uacloud-eadministración-tràmits-instància genèrica. També es podrà requerir la presentació dels documents originals acreditatius del compliment dels requisits relacionats en la base 2 (per al requisit establit en la base 2.2 b) i s'haurà d'aportar certificat mèdic que acredite posseir aquestes capacitats i aptituds. A aquest efecte, els reconeixements es podran realitzar a través dels serveis mèdics existents en el Servei de Prevenció de la Universitat d'Alacant.



10.7. Si no es formalitza el contracte en el termini establit en aquesta base per causa imputable a la persona interessada, aquesta perdrà el seu dret, llevat que el termini haja sigut ampliat, a petició motivada de la persona candidata formulada amb anterioritat a l'expiració pel Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat i oïda la direcció del departament a què està adscrita la plaça.





11. Norma final

Contra la convocatòria, les bases i tots els actes administratius que en deriven, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu d'Alacant que en siga competent, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, 6.4 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; i potestativament s'hi pot interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, davant la rectora, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015.







Alacant, 23 de gener de 2023.– La rectora, p. d. (R 22.12.200), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: Luis Alfonso Martínez Giner.





ANNEX I



Comissió de selecció núm.: 27

Plaça: DC05016

Categoria: Ajudant (LOU)

Àrea de coneixement: Dret Financer i Tributari

Departament: Disciplines Econòmiques i Financeres

Activitat: Docència en assignatures de l'àrea (part general i part especial). Investigació en fiscalitat internacional i de la Unió Europea.



Dedicació: Temps complet de 6 crèdits

Duració: 2 anys

Centre: Facultat de Dret

Requisit lingüístic: Coneixement de valencià a nivell C1 i d'anglès a nivell B2



























ANNEX III

Barems per a la contractació de personal docent i investigador en règim laboral temporal



(Aprovat per Consell de Govern de 27 de maig de 2010. BOUA de 2 de juliol. Modificat per Consell de Govern de 29 d'octubre de 2015. BOUA de 3 de novembre)



a) Criteris de valoració dels mèrits al·legats a partir dels cinc apartats bàsics:

1. Formació acadèmica (100 punts)

1.1. Expedient acadèmic global de la titulació (màxim 32 punts)



S'aplicarà la nota mitjana oficial de l'expedient acadèmic, avaluada sobre 10, de la titulació finalitzada amb major vinculació al perfil de la plaça (1). La nota mitjana que se n'obtinga es multiplicarà pel factor 3,2.

1.2. Expedient acadèmic específic de la titulació (màxim 64 punts)



S'aplicarà la nota mitjana, avaluada sobre 10, de les assignatures específiques de l'expedient acadèmic de la titulació finalitzada amb major vinculació al perfil de la plaça (1). La nota mitja que se n'obtinga es multiplicarà pel factor 6,4.

1.3. Estudis que permeten obtenir el doctorat (2). (màxim 28 punts)



Quan els estudis que permeten obtenir el doctorat s'hagen finalitzat, s'aplicarà la nota mitjana oficial de l'expedient acadèmic de doctorat, avaluada sobre 10 (1). La nota mitjana que se n'obtinga es multiplicarà pel factor 2,8. Quan els estudis que permeten obtenir el doctorat no s'hagen finalitzat però se n'haja completat com a mínim el 50 %, es calcularà la nota mitjana de les assignatures cursades fins al moment i es multiplicarà pel factor 1,6.



1.4. Doctorat (màxim 42 punts)

Es considerarà aquest criteri: títol de doctor, 30 punts; premi extraordinari de doctorat, 6 punts; doctorat europeu, 6 punts.

1.5. Cursos universitaris oficials de postgrau (màxim 12 punts)



Es valorarà un màxim de 0,2 punts per cada crèdit en cursos oficials de postgrau.

1.6. Altres titulacions universitàries afins diferents de la considerada en l'apartat 1.1 (màxim 12 punts)

1.7. Altres mèrits relacionats amb la formació acadèmica no inclosos en els apartats anteriors (màxim 8 punts)



(1) Quan l'expedient acadèmic està avaluat segons l'escala establida en el Reial decret 1497/1987, aprovat: 1, notable: 2, excel·lent: 3 i matrícula d'honor: 4, per a traslladar el seu valor a una qualificació entre 5 i 10 (escala establida en el Reial decret 1125/2003) s'aplicarà l'expressió 4 + (1/6)x + x2 – (1/6)x3, en què x és la qualificació en l'escala entre 1 i 4. Una qualificació de convalidat que no especifique la qualificació d'origen serà equiparable a l'aprovat. Quan els plans d'estudis estiguen estructurats en crèdits es ponderarà la nota de cada assignatura pel quocient entre el nombre de crèdits de l'assignatura i el total de crèdits considerats (nota mitjana = ( (nota assignatura i) * (nombre de crèdits assignatura i)) / (total crèdits considerats)). Si els plans d'estudis no estan estructurats en crèdits, la nota mitjana es calcularà com la mitjana aritmètica de les qualificacions de totes les assignatures considerades (Nota mitjana = ( (nota assignatura i)) / (nombre de assignatures considerades)). Quan les qualificacions no s'ajusten a cap de les escales previstes en els decrets 1497/1987 i 1125/2003, el candidat haurà d'aportar justificació que certifique l'escala utilitzada en la valoració del seu expedient; en cas contrari i sempre que hi haja algun dubte referent a aquest aspecte, es considerarà que les seues qualificacions són equiparables a l'aprovat.

(2) Per a poder valorar aquest apartat s'haurà d'acreditar, si escau, que els estudis que permeten obtenir el doctorat corresponen a un programa oficial de postgrau (segons estableix el Reial decret 56/2005) o a un període formatiu d'un programa de doctorat (segons estableix el Reial decret 1393/2007) o els distints supòsits d'accés en funció de les titulacions oficials universitàries ja cursades (segons s'estableix en el Reial decret 99/2011).

2. Experiència docent (100 punts)

2.1. Docència en titulacions oficials universitàries (màxim 64 punts)



S'aplicarà un màxim de 16 punts per curs acadèmic a temps complet. La docència per curs acadèmic a temps parcial es valorarà de manera proporcional segons la dedicació.

Per cada crèdit en el qual s'haja col·laborat durant la vinculació a una institució d'ensenyament superior com a contractat en formació dins d'un programa acollit a l'Estatut del personal docent i investigador en formació (EPIF) o figures equivalents en etapes anteriors a l'aprovació d'aquest Estatut (becari FPI, FPDI o FPU) s'aplicarà un màxim de 0,4 punts.

2.2. Cursos i seminaris impartits en l'àmbit universitari (màxim 36 punts)

Es computarà un màxim de 9 punts per cada 220 hores impartides.



2.3. Docència no universitària (màxim 12 punts)

S'aplicarà un màxim de 3 punts per curs acadèmic en ensenyament en centres oficials.

2.4. Altres cursos i seminaris impartits (màxim 8 punts)

S'aplicarà un màxim de 2 punts per cada 220 hores impartides.

2.5. Activitats relacionades amb la innovació i millora de la qualitat docent (màxim 16 punts).

Quan l'activitat tinga la seua equiparació en hores s'aplicarà un màxim de 8 punts per cada 220 hores.

2.6. Altres mèrits relacionats amb l'experiència docent no inclosos en els apartats anteriors (màxim 4 punts)



3. Experiència investigadora (100 punts)

3.1. Publicacions científiques (llibres, capítols de llibres i publicacions en revistes periòdiques) i patents internacionals en explotació (màxim 38 punts)

3.2. Contribucions a congressos i conferències científiques (màxim 17 punts)

3.3. Participació en projectes d'investigació obtinguts en convocatòries públiques o contractes d'investigació amb empreses o amb l'administració (màxim 13 punts)

3.4. Beques d'investigació i estades en altres universitats i centres d'investigació després d'haver conclòs els estudis (màxim 12 punts)

Les beques d'investigació obtingudes en convocatòries públiques es valoraran amb un factor 2 davant de les obtingudes per adjudicació directa.

Cada mes de gaudi de beca d'investigació o d'estada es valorarà amb un màxim de 0,6 punts.

3.5. Direcció de tesis doctorals, tesis de llicenciatura i altres treballs de investigació (màxim 8 punts)

La direcció d'una tesi doctoral es valorarà amb un factor 3 davant de la resta de treballs.

3.6. Patents nacionals en explotació, dissenys i altres resultats de la investigació (màxim 8 punts)

3.7. Altres mèrits rellevants d'investigació no inclosos en els apartats anteriors (màxim 4 punts)



4. Experiència professional (100 punts)

4.1. Anys d'exercici professional (màxim 65 punts)

Activitats professionals que tinguen relació amb la plaça. Es computarà un màxim de 13 punts per any d'activitat professional a temps complet i fraccions proporcionals si és a temps parcial.

4.2. Categoria i grau de responsabilitat en el lloc de treball (màxim 35 punts)



5. Altres mèrits rellevants (100 punts)

5.1. Coneixement del valencià (màxim 50 punts)

Els nivells de valencià es valoraran segons la certificació expedida per la Universitat d'Alacant o per les universitats de l'àmbit lingüístic català, per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o per certificats equivalents segons la Taula d'Equivalències dels Certificats de Valencià aprovada pel Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, amb l'escala següent: Nivell B1 o Elemental (12,5 punts); Nivell B2 (25 punts); Nivell C1 o Mitjà (37,5 punts), i Nivell C2 o Superior (50 punts).

5.2. Altres aspectes no considerats en els apartats anteriors (màxim 50 punts)

Es valoraran aspectes com ara premis i distincions, gestió acadèmica, coneixement d'altres idiomes, acreditació per a altres figures de professor universitari contractat, etc.



Per a la baremació d'aquests apartats, les comissions tindran en compte amb caràcter general els principis següents:

– Cadascun dels mèrits serà valorat en un únic concepte.

– En el cas que algun dels concursants sobrepasse la puntuació màxima establida en qualsevol dels apartats o subapartats considerats s'establirà un criteri de proporcionalitat entre les puntuacions de tots els concursants. És a dir, al concursant que sobrepasse la puntuació màxima en un apartat se li concedirà la puntuació màxima en aquest apartat, mentre que la puntuació de la resta de concursants es farà de manera proporcional. Per fer-ho, tant la puntuació aconseguida en cadascun d'aquests apartats com la puntuació total aconseguida en el concurs s'ha de considerar exclusivament com una mesura relativa establida pel que fa a la resta dels candidats del mateix concurs. Pel mateix motiu, en cap cas aquesta puntuació pot ser extrapolable o comparable amb l'obtinguda en un altre o en altres concursos als quals es puga presentar cada candidat. En el cas que la convocatòria establisca una puntuació mínima per a l'adjudicació de la plaça, aquesta i només aquesta puntuació mínima s'obtindrà de manera individualitzada sense tenir en compte el criteri de proporcionalitat detallat en aquest punt; és a dir, les puntuacions se saturaran, si cal, a la puntuació màxima en cada apartat sense tenir en compte les puntuacions de la resta de concursants.

– Les comissions han de puntuar cada mèrit al·legat sobre la base del seu grau d'afinitat amb la plaça o l'àrea de coneixement a la qual aquesta s'adscriu. A aquests efectes, i una vegada valorat un mèrit, aquest es multiplicarà per un coeficient corrector segons la seua afinitat amb la plaça o l'àrea de coneixement a la qual aquesta s'adscriu, d'acord amb els criteris següents:



– Grau d'afinitat complet (totalment emmarcat en el context de la plaça o de l'àrea de coneixement): 1

– Grau d'afinitat alt (molt afí a la plaça o a l'àrea de coneixement): 0,8

– Grau d'afinitat mitjà (afí a la plaça o a l'àrea de coneixement): 0,4

– Grau d'afinitat baix (poc afí a la plaça o a l'àrea de coneixement): 0,2

– Grau d'afinitat nul (no hi ha cap afinitat amb la plaça o àrea de coneixement): 0



Els mèrits corresponents a l'apartat 5.1 no es veuran afectats per aquests coeficients correctors; és a dir, la valoració d'aquest apartat es farà exclusivament d'acord amb el que s'hi estableix.



b) Adequació específica segons la naturalesa de cada contracte



La puntuació obtinguda en els cinc apartats anteriors configurarà la puntuació preliminar de cada candidat, que serà ponderada per a cadascuna de les figures contractuals d'acord amb els criteris següents per a obtenir la valoració final dels mèrits:



 

  Professor Ajudant Doctor

Valoració % Ajudant

Valoració % Professor Associat

Valoració %

Formació acadèmica 15 % 50 % 15 %

Activitat docent 20 % 15 % 15 %

Activitat investigadora 55 % 25 % 10 %

Activitat professional 5 % 5 % 55 %

Altres mèrits 5 % 5 % 5 %





c) Aplicació, si escau, dels mèrits preferents segons la normativa vigent:

1. Es considerarà mèrit preferent estar acreditat per a participar en els concursos d'accés als cossos docents universitaris (Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, per la qual es modifica la Llei 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats). Al candidat que adduïsca aquest mèrit preferent se li incrementarà en un 20 % la valoració final obtinguda per la baremació total dels mèrits.

2. Es considerarà mèrit preferent per al cas dels professors ajudants doctors l'estada del candidat en universitats o centres d'investigació de prestigi reconegut, espanyols o estrangers, diferents de la universitat que porte a terme la contractació (art. 50.d de la Llei Orgànica d'universitats). Al concursant que al·legue aquest mèrit se li incrementarà en un 20 % la valoració final obtinguda per la baremació total dels mèrits si acredita una estada d'un any o més; en un 10 % si és de sis mesos, i en cas d'una estada inferior a aquest període de temps, el percentatge d'increment es prorratejarà d'acord amb el període gaudit.



3. En el cas de presentar més d'un mèrit preferent solament s'aplicarà el factor més alt dels que corresponga.

Mapa web