Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de gener de 2023, de la presidenta de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agraria, de creació del segell electrònic de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària. [2023/607]

(DOGV núm. 9521 de 27.01.2023) Ref. Base de dades 000953/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives



L'article 49.1.3a de la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, estableix com a competència exclusiva de la Generalitat les normes de procediment administratiu derivades de les especialitats de l'organització de la Generalitat.



La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (d'ara endavant, Llei 40/2015) consagren tant el dret de les persones a relacionar-se amb les administracions públiques per mitjans electrònics com la utilització d'aqueixos mitjans per les mateixes administracions.

Dins de les disposicions que trobem respecte dels mitjans dels quals pot valdre's aquesta administració, la Llei 40/2015 permet en l'article 40 l'ús de segells electrònics basats en certificats electrònics que tinguen els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica, per a la identificació i l'autenticació de l'exercici de la competència en l'actuació administrativa automatitzada.

L'article 41.1 de l'esmentada norma defineix actuació administrativa automatitzada com a «qualsevol acte o actuació realitzada íntegrament a través de mitjans electrònics per una administració pública en el marc d'un procediment administratiu i en la qual no haja intervingut de manera directa un empleat públic», i en l'article 41.2 determina que en cas d'actuació administrativa automatitzada haurà d'establir-se prèviament l'òrgan o òrgans competents, segons els casos, per a la definició de les especificacions, programació, manteniment, supervisió i control de qualitat i, en el seu cas, auditoria del sistema d'informació i del seu codi font. Així mateix, s'indicarà l'òrgan que ha de ser considerat responsable a l'efecte d'impugnació.



D'altra banda, l'article 42 de la mateixa llei estableix, en l'exercici de la competència d'actuació administrativa automatitzada, la possibilitat d'usar com a sistema de signatura electrònica el segell electrònic d'administració pública, òrgan, organisme públic o entitat de dret públic, basat en certificat electrònic reconegut o qualificat que tinga els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica.

Aquesta normativa estatal s'ha vist desenvolupada en el Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, que en el seu article 15 estableix que les administracions públiques podran utilitzar, per a la seua identificació electrònica i per a garantir l'origen i integritat dels documents electrònics, entre altres, el segell electrònic basat en un certificat electrònic qualificat i que tinga els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica.

Conté així mateix l'article 20 la previsió de la utilització d'aquests segells electrònics dins de la tramitació administrativa automatitzada dels procediments que cada administració determine.

En l'àmbit autonòmic, el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, modificat per la Llei 9/2019, de 23 de desembre, de la Generalitat, conté en el seu títol VI normes sobre l'administració electrònica, i disposa en el seu article 79.2 que «La creació de segells electrònics es realitzarà mitjançant resolució dels òrgans superiors de la Conselleria o titulars dels organismes públics competents, que es publicarà en la seu electrònica».

Una vegada creat el segell digital que permeta la tramitació automatitzada, i en virtut de l'article 78 de la mateixa norma, s'haurà d'emetre resolució de l'òrgan administratiu que gestione els sistemes o aplicacions informàtiques que hagen de ser utilitzats per a la gestió d'actuacions administratives automatitzades, amb un informe previ emés per l'òrgan directiu amb competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions de la Generalitat dictat segons l'article 94 del present decret i el contingut del qual serà vinculant.



L'acreditació per aquest mitjà es podrà aplicar a qualsevol actuació administrativa de tràmit, així com als actes resolutoris dels procediments, en aquells supòsits expressament establits per resolució d'aquesta Agència, en el procediment o actuació concreta en què es pretenga l'aplicació.

La Llei 14/2005, de 23 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió financera i administrativa, i d'organització de la Generalitat, crea, en l'article 77, l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, com a entitat autònoma, i li atribueix, com a fi propi, l'execució de les polítiques de foment del sector agrari i, especialment, la gestió àgil, eficaç i eficient de les línies d'ajuda establides en el marc d'aquestes polítiques.

L'esmentada norma dota l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària de personalitat jurídica diferenciada, patrimoni i tresoreria propis, així com d'autonomia de gestió i plena capacitat jurídica i d'obrar, i queda adscrita a la conselleria competent en matèria d'agricultura, pesca i alimentació.

Considerant les competències que atorga als òrgans superiors d'aquesta conselleria l'article 7.5 del Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

Considerant, així mateix, les competències previstes en el Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, i en virtut de les competències que m'atorga l'article 8.1.a d'aquest.



Per tot el que s'ha exposat, resolc:



Primer. Objecte de la resolució

Aquesta resolució té per objecte la creació del segell electrònic de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, com a sistema de signatura electrònica per a la identificació i l'autenticació de l'exercici de la competència, en les actuacions administratives automatitzades generades en l'àmbit funcional d'aquest organisme autònom.



Segon. Creació del segell electrònic de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària

Es crea el segell electrònic de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, basat en un certificat reconegut o qualificat, com a sistema de signatura electrònica per a garantir l'autenticitat i la integritat dels documents en les actuacions administratives automatitzades realitzades en l'exercici de les competències d'aquest organisme autònom.





Tercer. Actuacions administratives automatitzades

El segell electrònic qualificat de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària podrà ser utilitzat per a la identificació i l'autenticació de l'exercici de la competència en les diverses actuacions administratives automatitzades que es duen a terme en aquest organisme autònom.



Mitjançant resolució de l'òrgan directiu competent en la matèria, es determinaran els procediments als quals podrà aplicar-se la utilització del segell electrònic que es crea.



Quart. Òrgans competents

La titularitat i custòdia del segell electrònic que es crea per la present resolució correspon a l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

La responsabilitat del seu ús recau en els òrgans administratius que tramiten el procediment corresponent.

La definició de les especificacions, programació, manteniment, supervisió i control de qualitat i, en el seu cas, auditoria del sistema d'informació i del seu codi font corresponen a la Direcció General de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, dependent de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.



Cinqué. Verificació del certificat

La verificació del certificat podrà realitzar-se a través de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica-ACCV, així com pel servei VALIDe de la plataforma de validació de certificats de l'Administració general de l'Estat, en l'adreça electrònica següent:

https://valide.redsara.es/valide/validarcertificado/ejecutar.html



Sisé. Publicitat

Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana.



Seté. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



La present resolució posa fi a la via administrativa i en contra es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o ser objecte de recurs en via contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que estableixen els articles 10,14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



València, 17 de gener de 2023.– La presidenta de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Isaura Navarro Casillas.

Mapa web