Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de maig de 2023, del Rectorat de la Universitat de València, per la qual es convoquen concursos per a la provisió de places de professorat associat amb plaça assistencial als centres sanitaris concertats amb la Universitat per al curs 2023-2024. Convocatòria temporals número 1. [2023/5744]

(DOGV núm. 9604 de 26.05.2023) Ref. Base de dades 005550/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat de Valencia
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: concursos de trasllats, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau



La Universitat de València convoca concurs públic per a la provisió de les places de professorat associat amb plaça assistencial als centres sanitaris concertats amb la Universitat de València per al curs 2023-2024 que es detallen en els annexos I i II, d'acord amb les següents





Bases



Primera. Normes generals

El concurs es regeix pel que disposen la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari (BOE 23.03.2023) -en endavant LOSU-, l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (BOE 31.10.2015), el Reial decret 1558/1986, de 28 de juny, pel qual s'estableixen les bases generals del règim de concerts entre les universitats i les institucions sanitàries (BOE 31.07.1986), el Conveni de Col·laboració entre la Generalitat, a través de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, el Consorci Hospital General Universitari de València i la Universitat de València, per a la realització de pràctiques docents de titulacions de ciències de la salut (DOGV 20.12.2021), els Estatuts de la Universitat de València (DOGV 03.08.2004); el Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València, juntament amb els criteris generals d'avaluació, aprovats per l'Acord del Consell de Govern de data 27 de maig de 2003 i posteriors modificacions; així com per les bases d'aquesta convocatòria.



Segona. Requisits generals i específics

2.1. Requisits generals.

a) Haver fet setze anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

b) Les persones estrangeres no comunitàries i les que no puguen ser incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, han de disposar del permís de residència i de treball abans de la formalització dels contractes corresponents.

c) No patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca el compliment de les funcions corresponents a les places convocades.

d) No haver estat separada o separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici d'ocupacions o càrrecs públics o per a l'accés al cos o escala funcionarial. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola han d'acreditar igualment no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni estar sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, dins el seu estat, l'accés a la funció pública.

e) Estar en possessió de la titulació superior que habilite per a impartir la docència. Les titulacions universitàries estrangeres hauran de estar degudament homologades o, si escau, disposar de la resolució d'equivalència corresponent.

f) Haver abonat les taxes establertes en aquesta convocatòria o acreditar-ne l'exempció o bonificació del pagament.

2.2. Requisits específics.

2.2.1. Ocupar una plaça assistencial a l'hospital o centre de salut i al servei o unitat indicats en la descripció de les places. En cas de places ubicades en hospitals, les persones aspirants han d'ocupar plaça en sales d'hospitalització, quiròfans o urgències, en funció del perfil de la plaça.



2.2.2. Per a presentar-se a les places amb requisit específic de coneixement de valencià, cal aportar el certificat de coneixement del valencià a nivell C1.

Per a presentar-se a les places amb requisit específic de coneixement d'una determinada llengua estrangera, cal acreditar el coneixement d'aquesta amb l'aportació del certificat de coneixement del nivell C1, d'acord amb l'article 16.1 del Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València.

2.2.3. Cal estar en possessió de la titulació superior específica que s'indica com a requisit en la descripció de les places que s'efectua en l'annex I. En cas d'exigir-se un grau concret, s'admetran també les titulacions de grau i llicenciatura, si escau, que per la seua denominació i contingut es puguen considerar equiparables a aquest, així com la diplomatura de la qual procedeix el grau requerit. Les titulacions universitàries estrangeres han d'estar degudament homologades o, si escau, disposar de la resolució d'equivalència corresponent.



2.2.4. La concurrència dels requisits generals i específics ha d'anar referida a la data d'acabament del termini de presentació d'instàncies.





Tercera. Presentació de sol·licituds

3.1. Termini de presentació: 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV.

Tots els terminis assenyalats en aquesta convocatòria s'entenen que són hàbils, excloent del còmput els dissabtes, diumenges i els declarats festius.

3.2. Les sol·licituds s'han de presentar, exclusivament, a través del formulari electrònic de la instància general que es troba en l'entorn de tramitació electrònica de la Universitat de València en l'adreça electrònica https://www.uv.es/eregistre.

En aquest entorn es faran tots els tràmits de presentació d'instàncies i aportació de documents.

3.3. Cal fer servir, obligatòriament, el model d'instància currículum específic per a la categoria de la plaça que s'inclou en l'annex III d'aquesta convocatòria i que es pot trobar en la pàgina web del Servei de Recursos Humans PDI (http://www.uv.es/pdi), o directament a través de l'enllaç https://go.uv.es/OqEN7hX.

La «Guia per a presentar-se a les convocatòries per a la provisió de places de personal docent contractat de caràcter temporal», que conté les instruccions per a l'emplenament del formulari d'instància general i la manera com adjuntar la documentació que ha de presentar la persona sol·licitant, es pot trobar en la pàgina web del Servei de Recursos Humans PDI (http://www.uv.es/pdi), o directament a través de l'enllaç: https://go.uv.es/4mVxTes. La instància ha de ser emplenada seguint les instruccions recollides en aquesta guia.



3.4. Juntament amb la instància currículum, cal presentar la documentació següent:

– Fotocòpia del DNI o passaport.

– Fotocòpia del títol acadèmic o resguard d'haver abonat els drets d'expedició. En el cas de títols estrangers, cal adjuntar-hi la credencial corresponent d'homologació amb els títols de caràcter oficial de l'estat espanyol o amb els reconeguts per les autoritats espanyoles segons la normativa vigent en aquesta matèria.

– Fotocòpia de la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits al·legats.

Haurà d'aportar-se el certificat acreditatiu que la persona candidata es troba en actiu i que la plaça assistencial que ocupa correspon al servei, unitat, sala d'hospitalització, quiròfan o urgències de l'hospital, centre de salut o organisme indicat en la descripció de la plaça.



– Justificació d'haver efectuat l'ingrés de les taxes (30 euros) en el compte «Drets d'examen-Universitat de València» número ES21-0049-6721-65-2010001382 del «Banco Santander».

Estan exemptes del pagament de la taxa les persones que acrediten una discapacitat de grau igual o superior al 33 %, els membres de famílies nombroses de categoria especial, els membres de famílies monoparentals de categoria especial i les víctimes d'actes de violència sobre la dona.

Les persones aspirants esmentades en el paràgraf anterior ho han de fer constar expressament en l'apartat corresponent de la sol·licitud i han de presentar les certificacions corresponents que acrediten la seua condició de discapacitat, de ser membre de família nombrosa o de família monoparental (mitjançant un certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent), i les víctimes d'actes de violència sobre la dona, mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveu l'article 9, punts 1 i 2, de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat Valenciana, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Gaudeixen d'una bonificació del 50 % de la taxa les persones que formen part de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals de categoria general.

La falta d'abonament de la quantitat indicada com a taxes en el període de presentació de sol·licituds es considera incompliment inesmenable que provoca la inadmissió al concurs. L'exclusió per no complir algun dels requisits de la convocatòria no comporta el dret a la devolució de les taxes.

3.5. Les persones que opten a més d'una plaça han de presentar una instància currículum independent per a cada una, acompanyada de la documentació complementària.

En el cas de convocatòria conjunta de places, s'han d'especificar en una instància currículum totes les places a què es refereix la convocatòria, acompanyada d'una única documentació complementària i un pagament únic de taxes. Es considera que la convocatòria de places és conjunta quan, en l'annex 1, el dígit referent al «núm. de places» és superior a 1.

3.6. En cas que es convoquen conjuntament més de cinc places, s'haurà de reservar la quota legal per a la cobertura amb persones amb discapacitat, sempre que aquestes persones superen els processos selectius i acrediten la discapacitat, i la compatibilitat amb el desenvolupament de les tasques. Si aquesta quota no és coberta, augmentarà la resta de les places ofertes amb caràcter general.

Les persones amb discapacitats han de presentar, juntament amb la sol·licitud, el certificat del grau de discapacitat expedit per l'òrgan competent.

3.7. En cas d'incidència tècnica a què es refereix l'article 32.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que impossibilite el funcionament ordinari del sistema o aplicació que corresponga, i fins que aquella se solucione, la Universitat de València podrà determinar una ampliació dels terminis no vençuts. Tant la incidència tècnica esdevinguda com l'ampliació concreta del termini no vençut s'hauran de publicar en el tauler d'anuncis.



3.8. Els sistemes d'identificació i de signatura admesos per les persones interessades d'acord amb el contingut dels articles 9 i 10 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, són els que es recullen en la seu electrònica de la Universitat de València.

3.9. Si alguna persona presenta la sol·licitud presencialment, l'òrgan convocant li requerirà que ho esmene a través de la presentació del formulari electrònic de la instància general que es troba en l'entorn de tramitació electrònica de la Universitat de València, en els termes de l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de manera que la sol·licitud només serà admesa si es presenta mitjançant instància electrònica en el canal que assenyala la convocatòria i dins dels terminis d'aquesta.





Quarta. Comissions de selecció

4.1. Les comissions de selecció, d'acord amb el que disposa l'article 17 del Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València, estan formades per cinc membres, amb veu i vot, i els seus suplents, funcionaris i funcionàries dels cossos docents universitaris o professorat contractat amb caràcter indefinit, i tenen la composició següent:

a) Tres membres i els seus suplents són designats per la rectora entre una proposta de sis noms formulada per la junta de centre; aquests membres actuen en tots els concursos que haja de resoldre la comissió durant un curs acadèmic.

b) Per a cada concurs, els altres dos membres i els seus suplents, els designa el consell de departament a què està adscrita l'àrea de coneixement a què correspon la plaça entre el professorat d'aquesta, o, si no, de les àrees afins establertes en l'annex IV del Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València.



En cap cas no poden formar part d'una comissió més de dos membres dels mateix departament o de la mateixa àrea de coneixement. Per tal de fer efectiva aquesta darrera norma, quan es tracte de seleccionar personal dels departaments d'algun dels tres membres designats a proposta de la junta de centre, actuaran els seus suplents.

4.2. Els membres de les comissions han de pertànyer al professorat funcionari o contractat d'igual o superior categoria a la plaça que s'ha de cobrir. La presidència serà coberta sempre pel professor o la professora de major categoria i antiguitat en el cos docent o figura contractual. Com a secretari o secretària hi actuarà el o la vocal de menor categoria i antiguitat entre les persones de la Universitat de València designades a proposta de la junta de centre. A les sessions de les comissions de selecció pot assistir, en qualitat d'observadora, una persona proposada per les seccions sindicals amb presència en la Mesa Negociadora.



4.3. En el cas d'unitats docents adscrites a un altre centre o de seccions departamentals que integren tot el professorat d'una àrea de coneixement, la selecció del professorat d'aquesta àrea correspondrà a la comissió de selecció del centre on radique la unitat o secció departamental.

4.4. La composició nominal de cada comissió es farà pública en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València https://webges.uv.es/uvTaeWeb/ i, amb caràcter informatiu, en la pàgina web del centre al qual pertany la comissió de selecció i en la pàgina web del Servei de Recursos Humans-PDI: http://www.uv.es/pdi o directament a través de l'enllaç https://go.uv.es/pds4YjV.



La informació es mantindrà exposada mentre es resol el concurs i durant el termini de presentació de recursos.



Cinquena. Barems

El barem aprovat pel Consell de Govern de 26 d'abril de 2017 (ACGUV 79/2017), que han d'aplicar les comissions de selecció és el que hi ha publicat en la pàgina web del Servei de Recursos Humans PDI (http://www.uv.es/pdi), o directament en l'enllaç https://go.uv.es/80XaXfn, i es mantindrà exposat en la pàgina web dels centres a què estiga adscrita la comissió de selecció fins que es resolga el concurs i finalitze el termini per a la presentació de recursos.



A l'efecte de baremar els coneixements de valencià, s'aplicaran les equivalències establertes en l'Acord del Consell de Govern 66/2018, de 24 d'abril, de 2018, que es poden consultar en la pàgina web del Servei de Llengües i Política Lingüística (SPL) de la Universitat de València (https://www.uv.es/llengues) o directament en l'enllaç https://go.uv.es/K8GNrii.

A l'efecte de baremar una determinada llengua estrangera, s'aplicaran les equivalències d'acreditació de llengües L2 establertes en l'Acord de Consell de Govern 156/2018, de 10 de juliol, de 2018, que es poden consultar en la pàgina web del Servei de Llengües i Política Lingüística (SPL) de la Universitat de València (https://www.uv.es/llengues) o directament en l'enllaç https://go.uv.es/K8GNrii.





Sisena. Procediment de selecció

6.1. Llistes provisional i definitiva de persones admeses i excloses.

6.1.1. En el termini màxim de 10 dies des de l'acabament del termini de presentació d'instàncies, la comissió haurà de publicar en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València (https://webges.uv.es/uvTaeWeb/) la relació provisional de persones admeses i excloses i concedir un termini de 10 dies per a la presentació de reclamacions.

Tots els actes administratius derivats de la convocatòria, inclòs el requeriment d'esmena de documentació a les persones concursants, es realitzaran mitjançant la publicació en el tauler oficial de la Universitat de València, publicació que tindrà efectes de notificació, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les comunicacions que es realitzen per altres mitjans a les persones interessades tindran un caràcter addicional i no es consideraran notificacions.



El termini per a presentar reclamacions servirà alhora per a la correcció dels defectes que hagen motivat l'exclusió o per a completar la documentació en els casos que es considere insuficient l'acreditació d'algun requisit. El mateix termini servirà per a aportar la justificació dels mèrits al·legats en la instància currículum que no hagen estat acreditats dins del termini de presentació de sol·licituds. La falta d'acreditació en aquest tràmit comportarà la no valoració del mèrit. Aquest termini no permet en cap cas adduir i documentar mèrits que no hagen estat esmentats en les instàncies currículum.

6.1.2. La comissió resoldrà les reclamacions que es presenten, adreçades al president o la presidenta, en el termini de 10 dies des de l'acabament del termini per a la presentació de reclamacions, i farà pública la llista definitiva. Contra l'acord que aprove la llista definitiva de persones admeses i excloses, que es publicarà en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València (https://webges.uv.es/uvTaeWeb/) es podrà interposar un recurs d'alçada davant la rectora en el termini d'un mes.

6.1.3. Les comissions podran començar el treball de valoració sense haver d'esperar que s'esgote el termini per a presentar reclamacions contra la llista provisional d'admesos, la qual cosa permet que es publique simultàniament l'acord d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses i la proposta de contractació.

6.2. Valoració dels mèrits

6.2.1. La valoració dels mèrits al·legats i acreditats per les persones concursants consisteix exclusivament en l'aplicació dels barems.



6.2.2. Només es valoraran, d'acord amb el barem, els mèrits al·legats i acreditats de les persones concursants. La concurrència d'aquests mèrits haurà d'estar referida a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies. Si, segons la comissió, algun mèrit al·legat està insuficientment documentat, es donaran 10 dies a la persona concursant en qüestió perquè presente la documentació justificativa que falte. Si transcorregut aquest termini la documentació presentada és insuficient, no es puntuarà el mèrit. Aquest termini no permet en cap cas adduir i documentar mèrits que no hagen estat esmentats en les instàncies currículum.

6.2.3. Per a facilitar l'apreciació de l'adequació dels mèrits de les persones concursants a les necessitats de la Universitat, les comissions de selecció poden acordar la celebració d'una entrevista. L'entrevista serà un element de judici per a l'aplicació del barem per la comissió de selecció, però en cap cas no serà un apartat puntuable.



6.2.4. La falsedat en l'acreditació documental de les dades o mèrits al·legats en la instància currículum determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret i l'exclusió del procediment de selecció des del moment en què es tinga constància d'aquests fets, tot això sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquen.

6.3. Resolució del concurs.

6.3.1. La proposta de provisió de la plaça es farà pública en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València (https://webges.uv.es/uvTaeWeb/) en el termini màxim de dos mesos comptats des de l'endemà de l'acabament del termini de presentació d'instàncies. Aquesta publicació substituirà la notificació individual a les persones interessades i tindrà els mateixos efectes, d'acord amb el que disposa l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La proposta de contractació i les puntuacions obtingudes per les persones concursants en cada apartat general, subapartat i ítem del barem seran exposades en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València (https://webges.uv.es/uvTaeWeb/) durant el termini establert per a la interposició dels recursos.

En cas de regularització de les puntuacions perquè alguna de les persones concursants haja superat la puntuació màxima prevista en algun subapartat del barem, en els termes previstos per l'article 20.6 del Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València, s'haurà d'expressar la puntuació obtinguda per cada una d'elles en el subapartat en qüestió abans i després de la regularització.



6.3.2. Contra la proposta de la comissió es pot interposar un recurs d'alçada davant la rectora, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la proposta en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València (https://webges.uv.es/uvTaeWeb/).



Setena. Signatura del contracte

7.1. La persona aspirant seleccionada per a la provisió de places de professorat associat que ocupe un lloc de treball en el sector públic o privat, abans de la signatura del contracte haurà de verificar en el departament a què pertany la plaça convocada a concurs, la jornada i l'horari de treball que li correspon, d'acord amb el POD del departament. La contractació serà condicionada a l'autorització de compatibilitat i a l'estricte compliment de l'horari en ambdós llocs.

7.2. La persona seleccionada haurà de signar el contracte en el termini de cinc dies, comptadors des del següent a la recepció de la notificació, que a aquests efectes practicarà el Servei de Recursos Humans-PDI.

La formalització del contracte de les persones seleccionades quedarà condicionada a la presentació per part d'aquestes i comprovació pel Servei de Recursos Humans-PDI de la total identitat entre els documents originals i les fotocòpies aportades en el procés selectiu relatives al compliment dels requisits.

7.3. Quan, per causa no imputable a l'administració, no es produïsca la signatura del contracte per la persona candidata millor valorada per la comissió de selecció en els terminis establerts en l'apartat anterior, o la persona candidata proposada renuncie a la plaça o trie un altre contracte incompatible, es contractarà el candidat o la candidata següent per ordre de puntuació, sempre que arribe a la puntuació mínima que, si és el cas, siga exigida pel barem. En els processos de contractació temporal, si la persona que ha signat el contracte hi renuncia al mateix dins del curs acadèmic corresponent a la seua signatura, es contractarà la següent persona per ordre de puntuació, sempre que arribe a la mínima puntuació a què fa referència l'article 20.7 del Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València. Si es torna a donar la mateixa situació, la plaça es declararà vacant i es podrà convocar un nou concurs per a proveir-la.



7.4. No obstant el que s'ha establert als paràgrafs anteriors, amb caràcter extraordinari, el Rectorat, a petició de la persona interessada, podrà suspendre el termini de signatura del contracte quan per motius de força major o cas fortuït, siga impossible o extraordinàriament dificultós a la persona candidata la incorporació a la Universitat en els terminis establerts o quan puga donar-se una situació de precarietat laboral amb la signatura del contracte, per estar impugnada en via administrativa la proposta de provisió de la plaça i la persona aspirant haja de renunciar a un altre contracte vigent o una beca incompatible. En qualsevol cas es resoldrà, amb la ponderació prèvia motivada dels interessos públics i el contingut de les al·legacions de la persona interessada, amb l'informe previ del departament. No podrà acordar-se'n la suspensió quan les necessitats docents facen necessària la incorporació immediata de la persona adjudicatària de la plaça, per estar previst l'inici de la docència.





Vuitena. Informació respecte de les dades recollides

La Universitat de València (Estudi General) és l'entitat responsable de les dades facilitades per les persones concursants en aquest procés. Es tractarà la informació facilitada exclusivament per les persones concursants amb els fins objecte de la convocatòria, i si es donara el cas, la posterior gestió del personal de conformitat amb el que disposa la LOSU. Totes o part de les dades facilitades seran publicades en el tauler oficial de la Universitat de València.

Les dades de les persones concursants es conservaran indefinidament per al compliment de les finalitats assenyalades, d'acord amb el que disposa la Llei 3/2005, de 15 de juny, d'arxius de la Generalitat Valenciana.

Les persones concursants tenen dret a sol·licitar al responsable del tractament l'accés a les seues dades personals, la limitació i l'oposició a l'hora de tractar-les, i la portabilitat d'aquestes, mitjançant un escrit acompanyat d'una còpia d'un document d'identitat i, si és el cas, de la documentació acreditativa de la sol·licitud, dirigit a la Delegació de Protecció de Dades a la Universitat de València.

La Universitat de València té habilitada una adreça (lopd@uv.es) per a qualsevol informació, suggeriment, petició d'exercici de drets i resolució amistosa de controvèrsies en matèria de protecció de dades de caràcter personal, sense perjudici del dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control competent.

Les nostres polítiques de privacitat es poden consultar en http://links.uv.es/qBf2qd6



Novena. Recursos

Contra aquesta convocatòria, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs de reposició davant la rectora, en el termini d'un mes, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos. Ambdós terminis es computaran des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 22 de maig de 2023.– La rectora, p. d. (R 20.05.2022; DOGV 30.05.2022), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: Ernest Cano Cano.

Mapa web