Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de maig de 2023, de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoquen per a l'exercici 2023 les ajudes a la millora de la competitivitat i la sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana. [2023/5666]

(DOGV núm. 9604 de 26.05.2023) Ref. Base de dades 005563/2023




En data 9 de maig de 2023, es va publicar en el DOGV núm. 9591, l'Ordre 10/2023, de 4 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, que estableix les bases reguladores de les ajudes a la millora de la competitivitat i la sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana.

En l'articulat de l'ordre esmentada es disposa que anualment es convocarà l'ajuda a través de la direcció general competent en ramaderia i s'especificaran per a cada any en la convocatòria els imports globals màxims pels quals es podran concedir aquestes ajudes i les línies i els capítols dels pressupostos generals de la Generalitat a les quals es carregarà cada grup d'ajudes, les inversions subvencionables detallades classificades per la seua finalitat, el criteri de preferència d'espècie i orientació zootècnica, si és el cas, les zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques i els terminis de sol·licitud i justificació de les inversions.

Aquestes ajudes s'ajusten al que disposa el capítol III, secció 1, article 14 del Reglament (UE) 2022/2472, de la Comissió, de 14 de desembre de 2022 (DO L 327, de 21.12.2022), pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (d'ara en avant, Reglament (UE) 2022/2472, de la Comissió, de 14.12.2022) i d'acord amb el procediment que estableix l'article 11.1 del Reglament (UE) 2022/2472, de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, es notificarà a la Comissió Europea.

Vist que la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, d'acord amb el que estableix el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, és competent en matèria d'ajudes a la producció animal.

El crèdit pressupostari disponible dins del capítol VII del programa 714.80, Agricultura i ramaderia, capítol 7, línia S3090, «Ajudes inversions en infraestructures».

Per tant, i a fi de dur a terme el tràmit de convocatòria de les ajudes per a l'exercici 2023 i establir el procés de sol·licitud i tramitació de les ajudes esmentades, es publica aquesta resolució, resolc:





Primer. Objecte de la convocatòria

Es convoquen per a l'exercici pressupostari 2023 les ajudes a la millora de la competitivitat i la sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana, regulades mitjançant l'Ordre 10/2023, de 4 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.



Segon. Línia pressupostària i import

L'import global màxim fixat per a la resolució d'expedients de la convocatòria de l'exercici 2023, de les ajudes a la millora de la competitivitat i sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana, serà el següent:



Aplicació pressupostària 12.02.01.0000

Programa 714.80, Agricultura i ramaderia

Capítol 7

Línia S3090

Import global màxim: 4.993.612,15 €



Tercer. Annexos

Les ajudes només podran concedir-se a les inversions realitzades amb posterioritat a la presentació de sol·licituds. S'estableixen per a aquesta convocatòria els annexos següents:

a) Annex I: llista d'inversions subvencionables per a aquesta convocatòria classificades per la seua finalitat

b) Annex II: taula d'equivalència d'unitats de bestiar gros per espècie zootècnica

c) Annex III: llista de municipis amb limitacions naturals o altres limitacions específiques

d) Annex IV: criteris per a la baremació dels cursos puntuables



Quart. Terminis

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de quinze dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. El termini de justificació de les inversions per a la convocatòria de l'exercici 2023 finalitza el dia 20 d'octubre de 2023.

3. No obstant això, es preveu una pròrroga d'un mes dels terminis de realització i justificació, quan el projecte o l'activitat subvencionada no puga realitzar-se o justificar-se en el termini previst, per causes degudament justificades degudes a la manca de l'acreditació per l'Administració competent dels supòsits establits en la normativa urbanística i mediambiental, per a la presentació de l'instrument d'intervenció administrativa ambiental i/o llicència d'obres.



Cinqué. Presentació sol·licituds

1. Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, mitjançant el corresponent model normalitzat disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l'adreça d'internet

https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18528.

2. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants que, sense estar obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent adreça electrònica:

https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18528.

Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados).

Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de representants de l'ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). La representació s'atorgarà d'acord amb l'article 5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant qualsevol mitjà vàlid en dret que deixe constància fidedigna de la seua existència. A aquest efecte, s'entendrà acreditada la representació feta mitjançant un apoderament apud acta, efectuat per compareixença personal o compareixença electrònica en la seu electrònica corresponent, o per mitjà de l'acreditació de la seua inscripció en el registre electrònic de representants de la Generalitat. Les anotacions de les persones representants en el Registre d'explotacions ramaderes seran igualment vàlides per a acreditar la representació.

En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds s'han de signar amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si és el cas, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, els qui siguen competents per a això signaran electrònicament els documents que s'adjunten la signatura dels quals siga obligatòria.

Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la sol·licitud presencialment, se li requerirà que l'esmene a través de la presentació electrònica, en els termes que preveu l'article 68.4 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual s'haja fet l'esmena.



3. Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud es faran telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'internet

https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18528.

4. A la sol·licitud s'adjuntarà la documentació següent:

a) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, en cas de no autoritzar la consulta per l'òrgan gestor del procediment.

b) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, quan aquesta representació la duga a terme una persona jurídica, en cas de no autoritzar la consulta per l'òrgan gestor del procediment.



c) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o la consulta per l'òrgan gestor del procediment o d'oposar-s'hi.

d) Memòria justificativa, que en el cas d'inversions en infraestructures que requerisquen llicència municipal d'obres majors haurà d'estar subscrita per un professional competent, i el pla d'inversions corresponent.

e) Dades bancàries. Quan les persones interessades necessiten donar d'alta o modificar un compte bancari per a percebre les ajudes convocades, aquesta actuació es podrà dur a terme de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648), si bé estan obligats a fer-ho els subjectes que preveu l'article 6 de l'Ordre 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o els tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.

f) Documentació que acredite, si és el cas, excepte comprovació de l'Administració, el compliment de cadascun dels criteris de preferència assenyalats en la convocatòria que siguen aplicables a la persona sol·licitant:

1r) Explotacions que realitzen inversions en compliment dels programes de control de malalties i que han hagut de realitzar sacrificis sanitaris dels animals l'any de la convocatòria o en l'immediatament anterior a la convocatòria: 5 punts.

2n) Explotacions prioritàries concedides en data de l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria respectiva i acreditades mitjançant el certificat oportú: 5 punts.

3r) Explotacions el titular o el responsable de les quals, i en cas de persones jurídiques, el seu representant legal, haja realitzat cursos de formació sobre temes de ramaderia i impartits per l'Administració, la universitat, els col·legis professionals, els centres de formació professional, les organitzacions professionals agràries o les entitats reconegudes per l'Administració: 5 punts.

4t) Inversions realitzades per joves ramaders, tal com es defineixen en l'article 4 apartat 6 del Reglament (UE) 2021/2015 amb les condicions establides per cada estat membre en el seu pla estratègic de la PAC. S'inclouen en aquest apartat les persones jurídiques amb una participació superior al 50 % de joves ramaders degudament acreditada: 5 punts.



5é) Explotacions situades en zones amb limitacions naturals o específiques d'acord amb els criteris establits pel Reglament (UE) núm. 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, d'acord amb la llista de municipis disponible en la pàgina web https://www.mapa.gob.es/es/desarrollo-rural/temas/programas-ue/periodo23_27.aspx o l'actualització que, si és el cas, siga procedent i que es detallarà en l'annex III en aquesta convocatòria: 5 punts. Comprovat d'ofici per l'Administració.

6é) Explotacions que no han rebut la resolució de pagament de les ajudes que regula aquesta ordre en la convocatòria anterior, verificat d'ofici per l'Administració: 5 punts. A l'efecte del primer any de la convocatòria, es consideren totes les explotacions.

7é) Explotacions productives i les seues orientacions zootècniques de l'espècie porcina estipulades en la convocatòria anual en aquest any pressupostari com baremable: 10 punts. Comprovat d'ofici per l'Administració.

8é) Explotacions ramaderes acreditades com a ecològiques pel Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAEV) mitjançant el certificat oportú: 10 punts.

9é) Explotacions ramaderes amb import d'inversió subvencionable per davall dels 20.000 euros: 5 punts. Comprovat d'ofici per l'Administració.

L'acreditació de la documentació indicada s'ha d'efectuar sense perjudici del que estableix l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



5. Quan l'administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en el seu poder o que haja elaborat qualsevol altra administració, el règim aplicable serà el següent:

a) L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada ha d'aportar els documents acreditatius corresponents.

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal, així com les dades estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada s'hi vol oposar, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. Les persones sol·licitants hauran de subscriure les següents declaracions responsables, segons corresponga:

a) Complir els requisits per a obtindre la condició de beneficiari que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i comprometre's a complir les obligacions de l'article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

b) Compleix la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat, o si és el cas, n'està exempt (Decret 279/2004, del Consell).



c) No pertany a la categoria d'empreses en crisi, d'acord amb el que disposen les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i reestructuració d'empreses en crisi (2004/C244/02).

d) Tindre la condició de pime agrària.

e) Compleix els requisits per a les inversions sol·licitades, si és el cas, de les llicències i les autoritzacions en els supòsits establits en la normativa urbanística i, si és el cas, de l'oportú instrument d'intervenció administrativa ambiental, o està en disposició d'obtindre'ls abans del termini per a la realització o la justificació de l'ajuda.

f) Les inversions sol·licitades no s'han iniciat abans de la data de presentació de la sol·licitud.



Sisé. Procediment de concessió i notificació

1. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a les direccions territorials que realitzaran d'ofici totes les actuacions que consideren necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals haja de formular-se la proposta de resolució, i es remetrà a l'òrgan col·legiat un informe d'avaluació de les sol·licituds.

2. A la vista dels informes d'avaluació emesos per les direccions territorials, l'òrgan col·legiat emetrà la proposta de resolució de concessió de les ajudes, que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre la concessió de les ajudes. Aquest òrgan col·legiat estarà integrat per tres membres nomenats per la direcció general competent en matèria de ramaderia: un cap de servei que actuarà en qualitat de president i dos caps de secció que actuaran en qualitat de vicepresident i secretari. En cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal, el president serà substituït pel vicepresident. Tots els membres, així com els suplents en cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal seran designats per la direcció general competent en matèria de ramaderia.



3. A la vista de la documentació aportada i la proposta de l'òrgan col·legiat, la persona titular de la direcció general competent en matèria de ramaderia resoldrà la concessió d'aquestes ajudes d'acord amb l'import que preveu l'apartat segon. La resolució inclourà la concessió o la denegació expressa de la subvenció, de la qual estaran exclosos tots els impostos.

4. El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de concessió no podrà excedir sis mesos comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si no s'ha dictat ni publicat cap resolució expressa en aquest termini de sis mesos, els interessats podran considerar desestimada la sol·licitud, segons l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

5. La resolució inclourà la concessió o la denegació expressa de la subvenció i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de conformitat amb el que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i contindrà la llista baremada d'expedients segons els criteris de priorització establits en la convocatòria, la llista dels beneficiaris amb els imports de les ajudes públiques assignades, de la qual estaran exclosos tots els impostos, es motivarà degudament el sentit d'aquestes i s'incorporaran, si és el cas, les condicions i les obligacions derivades d'aquesta.



Seté. Justificació

1. Les inversions o les despeses aprovades es justificaran davant de l'Administració fins a la data de justificació que estableix l'apartat quart, mitjançant la comunicació final d'inversió, tal com estableix l'article 9 de l'Ordre 10/2023, de 4 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la millora de la competitivitat i la sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana.

2. L'apartat 6 de l'article 9 de l'Ordre 10/2023, de 4 de maig, estableix que els serveis veterinaris oficials de la conselleria competent en ramaderia duran a terme una visita d'inspecció en totes les explotacions sol·licitants per a comprovar l'execució de les inversions realitzades d'acord amb la resolució de concessió d'ajuda dels costos subvencionables que corresponguen. Es considerarà justificada la inversió a l'efecte del control establit en el punt anterior quan la inversió sol·licitada, siga un bé moble o immoble, complisca els requisits establits en la normativa aplicable i estiga present en l'explotació en el moment de la inspecció.





Huité. Baremació per espècie productiva

D'acord amb l'article 6.2.g de l'Ordre 10/2023, de 4 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes a la millora de la competitivitat i la sostenibilitat de les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana, en el qual s'estableixen els criteris d'atorgament i ponderació d'aquests, s'atorgaran deu punts a les explotacions de l'espècie porcina.



Nové. Protecció de dades de caràcter personal

1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal, i han de complir-se les mesures i les garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. De conformitat amb el que preveuen els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte del tractament de dades de caràcter personal, cal informar sobre:

a) Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

b) Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.



c) Finalitat del tractament: gestionar ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

d) Exercici de drets: les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, la rectificació i la supressió de les seues dades de caràcter personal, així com a sol·licitar la limitació o l'oposició al tractament d'aquestes i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que preveu l'adreça d'internet següent:

https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970.

e) Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada considera vulnerat el seu dret a la protecció de dades, pot reclamar davant de la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es preveu en l'adreça d'internet https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22094, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

f) Es pot obtindre informació més detallada en l'enllaç següent: https://agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments.

3. Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar dels aspectes següents:



– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració perquè les tracte en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb les finalitats del procediment.

– La possibilitat que l'Administració faça consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar-ne, entre altres aspectes, la veracitat. Si aquesta consulta requereix una autorització per llei de les persones les dades de les quals cal consultar, la persona sol·licitant o el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a petició de l'Administració en qualsevol moment.

– La possibilitat i la manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que l'assisteixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.



Desé. Transparència, subministrament d'informació i dades obertes

En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, els subjectes beneficiaris de la subvenció han de complir les següents obligacions de transparència:

1. Les entitats privades han de complir les obligacions de publicitat activa que recull el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques per una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 per una quantia superior a 50.000 euros.

c) Les ajudes o les subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros.

En particular, hauran de publicar en els termes que preveuen els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es farà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en

https://gvaoberta.gva.es/va/tep.

Aquesta informació s'ha de publicar a partir de l'any següent a aquell en què s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant, almenys, quatre anys naturals.

2. Sense perjudici de les obligacions que preveu l'apartat anterior, totes les entitats beneficiàries de subvenció han de fer la publicitat adequada del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol mena que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana, en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i qualsevol altre mitjà de publicitat que es faça de l'activitat subvencionada.

3. Les entitats o les persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, amb un requeriment previ, tota la informació que siga necessària perquè aquesta complisca les obligacions previstes en la llei de transparència que aquesta requerisca, en el termini de quinze dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que aquest s'haja atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, amb un advertiment i una audiència previs a l'interessat, la imposició de multes coercitives en els termes que preveu l'article 5 de la Llei 1/2022.

4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'Administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.



Onzé. Eficàcia

Aquesta resolució tindrà efecte a partir de l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Aquesta resolució posa fi a la via administrativa, i s'hi podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, o bé un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació. Tot això de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 46.1 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (Llei 29/1998, de 13 de juliol, publicada en el BOE núm. 167, de 14.07.1998).





València, 22 de maig de 2023.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, p. d. (Ordre 10/2023, de 4 de maig; DOGV 9591, 09.05.2023), el director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca: Antonio Quintana Martínez.







Annex I

Llista d'inversions subvencionables classificades per la seua finalitat



Grup A. Millora de la bioseguretat i condicions higienicosanitàries



– Construcció (o adquisició) de túnels o arcs de desinfecció.

– Construcció d'una tanca que envolte les instal·lacions i que permeta el control d'accessos, amb tots els seus accessoris.

– Construcció de guals sanitaris (gual inundable) a l'entrada de l'explotació on s'aplicarà una solució desinfectant.

– Arrebossat i/o enlluït i revestiment de superfícies en la cara interna i /o externa de les naus i els sòls.

– Construcció de banys antiparasitaris en ramaderia extensiva.

– Adquisició de màquines nodrisses.

– Construcció de local o moll d'embarcament, per a evitar l'entrada de camions, amb la corresponent infraestructura de corredors o equivalents.

– Adquisició d'equips de neteja i desinfecció a pressió.

– Instal·lació de teles de gàbia i/o mosquiteres, si és el cas.

– Instal·lació de pediluvis.

– Adequació i adquisició d'equips i sistemes higiènics d'emmagatzematge de cadàvers, incloent-hi caixes congeladores.

– Mesures de bioseguretat en punts d'aigua o alimentació en extensiu per a evitar contagi amb la fauna silvestre.

– Instal·lació de sòl engraellat.

– Instal·lació de vestuaris.

– Llatzeret.



Grup B. Millora del benestar dels animals i seguretat de l'explotació



– Instal·lació del sistema de distribució d'aigua dins de l'explotació i equip complementari (depòsits, bombes de pressió, sistemes de potabilització, abeuradors, etc.).

– Instal·lació d'equips i sistemes de refrigeració, calefacció, ventilació, humidificació i aïllaments tèrmics per a millorar les condicions tèrmiques dels animals i, en conseqüència, el seu benestar.

– Instal·lació de sistemes d'il·luminació que garantisquen la presència de llum en dues terceres parts del dia, en cas de no disposar d'aquesta (per exemple, en porcs, garantir llum de 9.00 a 17.00 h i almenys 40 luxs d'intensitat, segons la Directiva 91/630).

– Adquisició d'equips i sistemes d'alarmes per a detectar fallades en els sistemes de control ambiental, automatització i intrusió.

– Protecció d'equips i circuits elèctrics per a evitar descàrregues sobre els animals.

– Instal·lació de bescanviadors de calor.

– Removedor de jaç.

– Rafal o volada externa.



Grup C. Promoció de l'extensificació, de la bioeconomia circular sostenible, de l'aprofitament de recursos naturals, i la reorientació de la producció, així com el foment de la ramaderia ecològica

– Adquisició de màquina ajaçadora.

– Instal·lació de pastor elèctric, tanques mòbils o fixes.

– Sitges d'emmagatzematge de subproductes i matèries primeres.

– Construcció d'abeuradors.

– Adquisició de màquina rotoembaladora.

– Construcció o adquisició de mànegues de maneig i poltres d'immobilització i cures de bestiar extensiu.



Grup D. Reducció de costos, millora de la qualitat del producte final, eficiència energètica, estalvi d'aigua i energia i implantació d'energies sostenibles

– Adquisició d'equips de munyiment automatitzats i tancs de refrigeració homologats i accessoris complementaris.

– Adquisició de sitges de pinso i equips de distribució d'aliments, incloent-hi els sistemes d'alimentació líquida.

– Adquisició de carros mescladors.

– Adquisició de bàscules de pesatge (no s'inclouen en aquest apartat les bàscules de/per als vehicles).

– Lectors de sistemes electrònics d'identificació animal.

– Equips informàtics per a gestió de la identificació animal.

– Adquisició de programes informàtics específics per a la gestió d'explotacions ramaderes.

– Dotació d'energia elèctrica per a l'explotació a través de grups generadors, plaques solars o fotovoltaiques i distribució interior (les inversions corresponents a aquest apartat només seran subvencionables si l'energia produïda és per al consum propi de l'explotació).



– Instal·lació d'abeuradors de cassoleta en comptes dels de tetina o instal·lació de menjadores (tipus tremuja holandesa o similar) que porten incorporat l'abeurador i que eviten les pèrdues d'aigua.

– Implantació d'instal·lacions que permeten l'estalvi d'aigua i adquisició i muntatge de cabalímetres.

– Construcció d'aljubs per a la recollida d'aigües pluvials per a aprofitar-les en l'explotació.

– Aïllaments tèrmics i estanquitat de naus.

– Automatismes de regulació de control de temperatura, ventilació i humitat.

– Substitució de motors, bombes, sistemes lumínics i de climatització que suposen un estalvi energètic superior al 15 %.



Grup E. Reducció de l'impacte ambiental i de l'emissió de gasos amb efecte d'hivernacle i mitigació i adaptació al canvi climàtic

– Adquisició i muntatge, o construcció, de femers, basses o bosses, en tots dos casos impermeables, estanques i dissenyades correctament per a l'emmagatzematge i el tractament de fems i purins, i impermeabilització de les existents.

– Adquisició d'equips o maquinària per a la separació de fases, sòlida i líquida, de purins i fems: tamisos, filtres, filtres premsa, centrífugues, compactadores, etc.

– Adquisició d'equips per a la recollida i/o transport de purins i fem: extractors de fem, bombes d'extracció, botes, cisternes.



– Adquisició d'equips de filtració de líquids procedents de la separació de fases.

– Adquisició d'equips o aparells per al tractament aerobi de purins i fems, mitjançant sistemes mecànics: turbines (fixes o flotants), agitadors de paletes, etc.

– Adquisició d'equips o aparells per al tractament aerobi de purins i fems, mitjançant sistemes pneumàtics de ventilació: bufadors més difusors, compressors, filtres Venturi, etc.

– Disseny, dimensionament i construcció de sistemes hidràulics per al tractament aerobi de purins i fems, amb tots els materials i els equips necessaris: bassa, canonades, motors i bombes, etc.

– Construcció i/o adquisició d'equips de transferència iònica, electrofloculació o sistemes similars, per al tractament de purins i fems.



– Cobertura dels depòsits de purins i fems, mitjançant sistemes reconeguts en el document BREF 2003 Prevenció i control integrats de la contaminació (IPPC). Documentació de referència de millors tècniques disponibles en la cria d'aus de corral i porcs.

– Botes d'hidròlisi enzimàtica.

– Sistemes d'injecció de purins en sòl.

– Instal·lacions i adquisició d'equips per al tractament anaerobi de purins i fems.

– Implantació de sistemes de geolocalització per GPS o similar en les botes d'aplicació de purins i dosificadors de purins.







ANNEX II

Equivalència d'unitats de bestiar gros segons espècies



Espècie/família Edat UBG

Boví Boví < 6 mesos 0,4

Bovins entre sis mesos i menys de dos anys 0,6

Mascles de dos anys o més 1

Vedelles de dos anys o més 0,8

Vaques lleteres 1

Vaques no lleteres 0,8

Oví-caprí Reproductors 0,10

Engreix 0,05

Equí > 12 mesos 0,80

Més de 6 mesos i fins als 12 mesos 0,5

Fins als 6 mesos 0,2

Avícola Gallines ponedores 0,005

Polletes de recria 0,001

Gallines reproductores pesades 0,005

Gallines reproductores lleugeres 0,004

Pollastre d'engreix (broiler) 0,003

Titot reproductor 0,01

Titot d'engreix 0,005

Ànec reproductor 0,006

Ànec d'engreix 0,003

Pintada 0,007

Oca reproductora 0,006

Oca d'engreix 0,003

Estruç 0,33

Perdiu reproductora 0,002

Perdiu d'engreix 0,0009

Guatla reproductora i ponedora 0,0009

Guatla d'engreix 0,0004

Faisà reproductor 0,006

Faisà d'engreix 0,003

Colom 0,002

Cunícola Reproductors 0,01

Engreix 0,004

Porcí Porques en cicle tancat (*) 0,96

Porca amb porquets fins a deslletament (de 0 a 6 kg) 0,25

Porca amb porquets fins a 20 kg 0,30

Porca de reposició 0,14

Porquets de 6 a 20 kg 0,02

Porc de 20 a 50 kg 0,10

Porc de 50 a 120 kg 0,14

Porc d'engreix de 20 a 120 kg 0,12

Porc d'engreix de 6 a 120 kg (**) 0,09

Porc d'engreix de més de 120 kg 0,15

Porc d'engreix de 20 a més de 120 kg 0,14

Verros 0,30

Apicultura Bucs 0,15





* Inclou la mare i la seua descendència fins a la finalització de l'engreix.

** Engreix de deslletament a acabat (wean to finish).







Annex III

Llista de municipis de la Comunitat Valenciana pertanyents a zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques



Província 03 – Alacant



03002 Agost

03003 Agres

03005 Albatera

03006 Alcalalí

03007 Alcosser

03008 Alcoleja

03010 Alfafara

03013 Algueña

03016 Almudaina

03017 Alqueria d'Asnar, l'

03019 Aspe

03020 Balones

03021 Banyeres de Mariola

03022 Benasau

03025 Beneixama

03027 Beniardà

03028 Beniarrés

03029 Benigembla

03032 Benifallim

03033 Benifato

03035 Benilloba

03036 Benillup

03037 Benimantell

03038 Benimarfull

03039 Benimassot

03043 Biar

03045 Bolulla

03048 Callosa d'en Sarrià

03049 Callosa de Segura

03051 Camp de Mirra, el

03052 Cañada

03053 Castalla

03054 Castell de Castells

03075 Castell de Guadalest, el

03055 Catral

03056 Cocentaina

03057 Confrides

03059 Crevillent

03060 Quatretondeta

03065 Elx

03066 Elda

03067 Fageca

03068 Famorca

03072 Gaianes

03073 Gorga

03077 Fondó de les Neus, el

03078 Hondón de los Frailes

03084 Orxa, l'

03086 Millena

03088 Monforte del Cid

03089 Monòver

03092 Muro de Alcoy

03093 Novelda

03096 Onil

03102 Pego

03103 Penàguila

03104 Petrer

03105 Pinós, el

03106 Planes

03107 Polop

03112 Relleu

03114 Romana, la

03116 Salinas

03122 Sant Vicent del Raspeig

03123 Sax

03124 Sella

03127 Tàrbena

03129 Tibi

03130 Tollos

03132 Torre de les Maçanes, la

03134 Vall d'Alcalà, la

03135 Vall d'Ebo, la

03136 Vall de Gallinera, la

03137 Vall de Laguar, la

03140 Villena





Província: 12 – Castelló



12001 Atzeneta del Maestrat

12002 Aín

12003 Albocàsser

12004 Alcalà de Xivert

12006 Alcudia de Veo

12007 Alfondeguilla

12008 Algimia de Almonacid

12010 Almedíjar

12012 Altura

12013 Arañuel

12014 Ares del Maestrat

12015 Argelita

12017 Ayódar

12018 Azuébar

12020 Barracas

12022 Bejís

12024 Benafer

12025 Benafigos

12026 Benassal

12027 Benicarló

12029 Benlloc

12032 Borriana

12034 Càlig

12036 Canet lo Roig

12037 Castell de Cabres

12038 Castellfort

12039 Castellnovo

12041 Castillo de Villamalefa

12042 Catí

12043 Caudiel

12044 Cervera del Maestre

12045 Cinctorres

12046 Cirat

12048 Cortes de Arenoso

12049 Costur

12050 Coves de Vinromà, les

12051 Culla

12052 Xert

12053 Xilxes

12055 Xodos

12056 Chóvar

12057 Eslida

12058 Espadilla

12059 Fanzara

12060 Figueroles

12061 Forcall

12063 Fuente la Reina

12064 Fuentes de Ayódar

12065 Gaibiel

12067 Geldo

12068 Herbers

12069 Higueras

12070 Jana, la

12071 Jérica

12072 Llucena

12073 Ludiente

12075 Mata de Morella, la

12076 Matet

12077 Moncofa

12078 Montán

12079 Montanejos

12080 Morella

12081 Navajas

12082 Nules

12083 Olocau del Rey

12087 Palanques

12088 Pavías

12089 Peníscola

12090 Pina de Montalgrao

12091 Portell de Morella

12092 Puebla de Arenoso

12093 Pobla de Benifassà, la

12094 Pobla Tornesa, la

12096 Rossell

12097 Sacañet

12098 Salzadella, la

12099 Sant Jordi

12902 Sant Joan de Moró

12100 Sant Mateu

12101 San Rafael del Río

12102 Santa Magdalena de Pulpis

12103 Serratella

12104 Segorbe

12105 Sierra Engarcerán

12106 Soneja

12107 Sot de Ferrer

12108 Suera

12110 Teresa

12111 Tírig

12112 Todolella

12113 Toga

12114 Torás

12115 Toro, El

12116 Torralba del Pinar

12118 Torrechiva

12119 Torre d'en Besora, la

12120 Torre d'en Doménec, la

12121 Traiguera

12122 Useres, les

12123 Vallat

12124 Vall d'Alba

12125 Vall de Almonacid

12127 Vallibona

12128 Vilafamés

12129 Vilafranca

12130 Villahermosa del Río

12131 Villamalur

12132 Vilanova d'Alcolea

12133 Villanueva de Viver

12134 Vilar de Canes

12137 Villores

12139 Vistabella del Maestrat

12140 Viver

12141 Zorita del Maestrazgo

12142 Zucaina





Província: 46-València



46001 Ademuz

46018 Alcublas

46036 Alpuente

46038 Andilla

46039 Anna

46041 Aras de los Olmos

46044 Ayora

46050 Benagéber

46071 Bicorp

46073 Bolbaite

46079 Calles

46080 Camporrobles

46087 Casas Altas

46088 Casas Bajas

46092 Castielfabib

46095 Caudete de las Fuentes

46097 Cofrentes

46099 Cortes de Pallás

46105 Cullera

46106 Chelva

46107 Chella

46108 Chera

46112 Chulilla

46114 Domeño

46115 Dos Aguas

46118 Enguera

46121 Estubeny

46129 Fuenterrobles

46902 Gátova

46141 Higueruelas

46142 Jalance

46143 Xeraco

46144 Jarafuel

46146 Xeresa

46148 Loriguilla

46149 Losa del Obispo

46167 Millares

46179 Navarrés

46181 Oliva

46201 Puebla de San Miguel

46206 Quesa

46213 Requena

46229 Siete Aguas

46232 Sinarcas

46234 Sot de Chera

46238 Tavernes de la Valldigna

46239 Teresa de Cofrentes

46241 Titaguas

46242 Torrebaja

46247 Tuéjar

46249 Utiel

46252 Vallanca

46254 Venta del Moro

46258 Villar del Arzobispo

46259 Villargordo del Cabriel

46261 Yátova

46262 Yesa, La

46263 Zarra





ANNEX IV

Baremació de cursos puntuables



Cursos de formació homologats realitzats pel titular o el responsable de l'explotació, i, en el cas de persones jurídiques el seu representant legal, sobre qüestions de ramaderia i impartits per l'Administració, la universitat, col·legis professionals, centres de formació professional, organitzacions professionals agràries o entitats reconegudes per l'Administració, amb els següents criteris de baremació:

– 1 punt per cada 20 hores de formació o per cada crèdit justificat.



– En cursos amb una duració inferior a 20 hores, es comptabilitzarà la part proporcional, multiplicant la duració del curs per 0,05 punts per hora.

– Fins a un màxim de 3 punts per a aquest apartat de formació.

No es tindran en compte els cursos preceptius exigits per la normativa reguladora.

Mapa web