Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 4/2023, de 22 de maig, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital per la qual s'aproven les bases reguladores del procediment per a la concessió de subvencions a col·legis professionals, associacions empresarials i associacions professionals de la Comunitat Valenciana, destinades a la realització d'accions de formació en matèria d'innovació disruptiva i intel·ligència artificial. [2023/5660]

(DOGV núm. 9604 de 26.05.2023) Ref. Base de dades 005585/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital
    Grup temàtic: Ajudes
    Matèries: Ocupació i formació professional







Preàmbul

Articulat

Article 1. Objecte i condicions

Article 2. Requisits que hauran de complir les entitats beneficiàries per a l'obtenció de la subvenció i manera d'acreditar-los

Article 3. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 4. Requisits dels projectes subvencionables

Article 5. Despeses subvencionables

Article 6. Finançament

Article 7. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció

Article 8. Llista de reserva

Article 9. Procediment de concessió

Article 10. Òrgans competents

Article 11. Preavaluació de sol·licituds

Article 12. Comissió d'avaluació

Article 13. Proposta de resolució provisional

Article 14. Resolució definitiva i termini

Article 15. Inadmissió de la sol·licitud i desistiment

Article 16. Renúncia

Article 17. Pagament de la subvenció

Article 18. Compatibilitat de la subvenció

Article 19. Reintegrament i minoració de les ajudes

Article 20. Termini i forma de justificació de les ajudes

Article 21. Subcontractació

Article 22. Pla de control de les subvencions

Article 23. Publicitat de les subvencions

Article 24. Transparència, subministrament d'informació i dades obertes

Article 25. Protecció de dades de caràcter personal

Article 26. Règim sancionador

Article 27. Règim jurídic

Disposicions addicionals

Primera. Habilitació

Segona. Incidència pressupostària

Disposició final

Entrada en vigor





PREÀMBUL



La Comunitat Valenciana compta amb un nodrit conjunt de col·legis professionals, associacions empresarials i associacions professionals que actuen en la defensa dels interessos corporatius dels seus membres, així com de catalitzadors d'informació i de formació sectorial especialitzada.

Per part seua, la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital té entre els seus objectius impulsar l'avanç de l'economia i la societat digital, per a produir un canvi de model econòmic i social en el qual la tecnologia i la innovació siguen motors de prosperitat inclusiva per a la Comunitat Valenciana.

Per a aconseguir aquesta finalitat es pretén actuar en tres àmbits diferenciats: ampliació i millora de les infraestructures de telecomunicacions; la transformació digital de la ciutadania i la identificació de referents en tecnologies disruptives, concepte indicatiu d'un procés o manera de fer les coses que genera «trencament o interrupció brusca», segons l'accepció de la RAE. En l'àmbit d'aquestes bases s'inclourien, entre altres, desenvolupaments sobre intel·ligència artificial, blockchain, big data, internet de les coses (IoT) o 5G, entre altres. I aquesta enumeració no pot ni deu ser taxativa perquè les derivades que es poden originar a partir d'aquestes tecnologies són dinàmiques i creixents.

La societat i les empreses han d'estar preparades per a aprofitar les oportunitats que la tecnologia i les noves infraestructures ofereixen. Aconseguir l'evolució dels processos productius que permeten guanyar en competitivitat és un dels reptes; introduir aquesta tecnologia en el quefer quotidià millorarà la qualitat de vida de les persones.

S'ha constatat que els col·legis professionals i les associacions empresarials i professionals disposen de plans de transformació digital, recursos i mitjans per a la formació especialitzada per la qual cosa una línia d'ajudes específiques per a l'aprenentatge de les tecnologies a dalt esmentades suposaria un empenyiment a aquestes activitats amb un gran impacte en els seus col·lectius, que actuen com a motor de canvi en les mateixes organitzacions en les quals presten els seus serveis. El coneixement de les àrees d'interés del sector en el qual operen, el volum d'associats i l'experiència en el desenvolupament de projectes formatius de perfil innovador especialitzat els confereixen un caràcter òptim per al desenvolupament d'aquestes accions.

Des de la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital es proposa intervindre en la transformació digital d'una manera ajustada a les necessitats de cada col·lectiu. És per això que es vol col·laborar amb organitzacions i estructures que ja estan treballant en la modernització dels seus respectius àmbits i que actuen com a palanca per a la transformació digital dels seus associats.

La finalitat d'aquesta ordre és establir el marc regulador d'aquestes ajudes que permeten millorar i reforçar les capacitacions professionals per a incrementar el coneixement tecnològic, permeabilitzant a més l'ús d'aquestes tecnologies al conjunt de la societat. Aquestes ajudes tenen com a objectiu estratègic contribuir a una conscienciació col·lectiva i millora del coneixement basada en la percepció de l'ús de tecnologies disruptives com un element estratègic clau per a escometre amb garanties la transició cap al nou model d'economia digital, afavorint la participació dels col·legis professionals, associacions empresarials i associacions professionals en la divulgació de la utilitat d'implementar noves eines tecnològiques.

El Decret 243/2019, de 25 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, en el seu article 12 recull que la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital exerceix les competències establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de promoció del sector tecnològic valencià, l'impuls de la digitalització de l'economia i de la societat valenciana i el foment de la digitalització de les administracions públiques valencianes.



Conforme al que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental de subvencions, (d'ara en avant Llei 1/2015) la present ordre, que conté les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a finançament de formació en matèria d'innovació disruptiva i d'intel·ligència artificial de col·legis professionals, associacions empresarials i associacions professionals, s'ha remés a l'Advocacia General de la Generalitat i a la Intervenció delegada en aquesta conselleria, per a emissió d'informe preceptiu.



En virtut del que s'estableix en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, (d'ara en avant Llei 39/2015) en el disseny d'aquesta iniciativa subvencional s'ha actuat observant els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència. Addicionalment, s'han tingut en compte per a la realització d'aquestes bases criteris d'avaluació com política pública tant en la seua fase de disseny com en l'execució i anàlisi dels seus resultats.

Per tot això, vist l'informe de necessitat del director general per a l'Avanç de la Societat Digital, de data 12 de gener de 2023, i de conformitat amb aquest, emés informe per l'Advocacia de la Generalitat i per la Intervenció General, fent ús de les atribucions que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià, dispose el següent



Articulat





Article 1. Objecte i condicions

1. L'objecte d'aquesta ordre és establir les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a contribuir al finançament de les despeses ocasionades a conseqüència de l'organització d'activitats formatives en matèria d'innovació disruptiva i intel·ligència artificial dirigides a col·legis professionals, associacions empresarials i associacions professionals de la Comunitat Valenciana i destinades a la qualificació dels seus integrants.

2. Aquesta subvenció té caràcter anual.

3. La participació en la convocatòria suposa la declaració de les entitats sol·licitants de disposar de capacitat administrativa, financera i operativa suficient per a complir les condicions d'aquestes.

4. A l'efecte d'aquesta subvenció, es considera:

– Acció: cadascuna de les formacions individuals.

– Actuació o projecte: el conjunt de les accions que l'integren.



Article 2. Requisits que hauran de complir les entitats beneficiàries per a l'obtenció de la subvenció i manera d'acreditar-los

1. Podran tindre la condició de beneficiàries, a l'empara d'aquesta ordre, les entitats enumerades en l'article 1 anterior, que complisquen els requisits establits en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant Llei 38/2003) així com en el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, legalment constituïdes i inscrites com a tals en el registre corresponent, «que tinguen competència per a la realització o organització d'activitats de formació d'interés per als seus membres en matèria d'innovació disruptiva i intel·ligència artificial en l'àmbit de la Comunitat Valenciana».



2. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en què concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003.

3. En el cas d'entitats d'àmbit nacional, es podran sol·licitar les ajudes per a ser promogudes per col·lectius interessats que es localitzen en la Comunitat Valenciana.

4. Aquelles associacions professionals o empresarials o col·legis professionals amb diverses delegacions que opten a l'ajuda hauran de cursar la sol·licitud per una única delegació representativa de la resta.

5. En el cas de presentació conjunta per part de diversos col·legis o associacions empresarials o professionals, en la sol·licitud hauran de fer constar els compromisos d'execució assumits per cadascuna de les entitats sol·licitants, així com l'import de la subvenció que s'aplicarà per cadascuna d'elles, que tindran igualment la consideració de beneficiàries. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poder suficient per a complir les obligacions que, com a entitat beneficiària, corresponen a l'agrupació. En aquest cas, les entitats sol·licitants queden obligades solidàriament en el compliment de les obligacions que deriven de la concessió d'aquesta subvenció i el compliment del que s'estableix en l'article 13 i següents de la Llei 38/2003.

6. L'entitat sol·licitant o representant de l'agrupació haurà de presentar una declaració responsable en la qual es faça constar que disposa dels recursos administratius, financers i operatius necessaris per a dur a terme el pla formatiu sol·licitat.

7. En el cas de presentació conjunta, totes les entitats participants deuran adjuntar a la sol·licitud el justificant d'haver tramitat cadascuna d'elles l'alta de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que puguen relacionar-se econòmicament amb l'Administració de la Generalitat.

8. Les condicions per a ser entitat beneficiària hauran de ser prèvies a la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el període d'execució de l'activitat subvencionada.



Article 3. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les beneficiàries de la subvenció tenen l'obligació general de realitzar l'activitat subvencionada en la forma, condicions i termini establits en la present ordre.

2. Per a obtindre la condició de beneficiàries d'aquesta subvenció, les entitats sol·licitants hauran de complir amb el que s'estableix en l'article 14 de la Llei 38/2003, relativa a les obligacions dels beneficiaris, i en particular:

a) Proporcionar en tot moment la informació que els siga sol·licitada respecte de la subvenció concedida i sotmetre's a les actuacions de comprovació i control de l'òrgan instructor, de la Intervenció General de la Generalitat Valenciana, de la Sindicatura de Comptes i d'altres òrgans competents d'acord amb la normativa aplicable.

b) Comunicar a l'òrgan instructor les ajudes els ingressos o recursos obtinguts d'altres entitats públiques o privades que financen l'activitat subvencionada. Aquesta comunicació s'haurà de fer tan prompte com es coneguen, i en qualsevol cas s'haurà d'incorporar a la justificació.



c) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

d) Les associacions o col·legis professionals participants en aquesta convocatòria hauran de complir amb les obligacions de transparència de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant Llei 1/2022), que els siguen aplicables.

e) Mantindre un sistema de comptabilitat diferenciat per a totes les transaccions relacionades amb les actuacions objecte de la subvenció, comptant, almenys, amb una codificació comptable adequada que permeta identificar clarament aquestes transaccions, percentatge d'imputació a la subvenció i la seua traçabilitat.

f) Donar publicitat a l'origen del finançament de l'activitat objecte de subvenció, utilitzant el grafisme sobre aquest departament contingut en el

g) Manual d'identitat corporativa de la Generalitat Valenciana, en els elements informatius i de difusió de l'activitat objecte de la subvenció en un lloc destacat (correus electrònics de difusió, plataformes de formació o impartició, pàgina web del projecte, etc.). En la memòria justificativa s'inclourà material gràfic, vídeo i enllaços a xarxes socials que acrediten aquesta difusió de la imatge.

h) Complir amb les obligacions establides en la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes, i en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, garantint-se la igualtat entre dones i homes en el tracte i en l'accés als recursos objecte de la present subvenció.



Article 4. Requisits dels projectes subvencionables

1. Les associacions o col·legis professionals concurrents, de manera prèvia a la presentació de la sol·licitud d'ajuda, hauran de disposar d'un pla de formació en tecnologies disruptives aprovat per la seua junta directiva o òrgan col·legiat equivalent. S'admetran altres plans formatius generals que incloguen entre les seues accions el compliment dels objectius específics en matèria d'intel·ligència artificial i tecnologies disruptives.

2. Únicament podrà presentar-se un projecte, comprensiu de diverses accions formatives, per col·legi professional, associació empresarial o associació professional o agrupació de les anteriors. En cas que una entitat beneficiària o agrupació registre diverses sol·licituds, s'entendrà que l'última és l'efectivament presentada.

3. Per a poder ser subvencionades, les activitats proposades han de complir els requisits següents:

a) Hauran de donar resposta a alguna de les iniciatives plantejades en el pla formatiu aprovat per cada col·legi professional, associació empresarial o associació professional relatives al foment de la innovació i la introducció de les diferents aplicacions d'intel·ligència artificial i de tecnologies disruptives afins com són el big data, l'ús de 5G, internet de les coses (IoT) o blockchain i similars.

b) El format de l'acció formativa és a lliure elecció de l'entitat organitzadora i s'admetran metodologies que justifiquen el millor aprofitament dels recursos i l'efectivitat de l'aprenentatge. El caràcter de les accions plantejades podrà ser d'algun d'aquests tipus:

Generalista: accions de formació general sobre tecnologies disruptives o aplicacions de propòsit general.

Especialitzada: formació sobre tecnologies o serveis concrets d'aplicació a l'especialitat professional de què es tracte. Podrà consistir en tallers pràctics, demostradors o proves d'ús.

c) Les accions formatives hauran de dirigir-se a les persones membres emparades per l'àmbit estatutari de cada col·legi, associació o agrupació d'aquests que sol·licite la subvenció.

d) Les accions formatives tindran una duració mínima de 4 hores i màxima de 50 hores.

e) El pressupost del projecte a presentar per associació empresarial o professional, col·legi professional o agrupació d'entitats haurà de ser igual o superior a 3.000 €.

f) Les accions hauran de comptar amb almenys 15 assistents a cadascuna d'elles. La participació es registrarà per mitjans digitals. En tot cas s'atendran possibles condicionants sanitaris de les instal·lacions de les quals dispose l'entitat proponent.

g) Perquè una acció siga subvencionable s'exigirà que almenys el 70 % de l'alumnat acredite una assistència mínima del 80 % de la duració de la formació.

h) Les accions subvencionables hauran d'estar realitzades i efectivament pagades en el termini indicat en la convocatòria.

i) En cap cas les accions formatives podran suposar una acció comercial de marques o serveis d'empreses.

j) Seran desestimats aquells projectes que no arriben al límit mínim de puntuació.



Article 5. Despeses subvencionables

Es considera despesa subvencionable la que de manera inequívoca i indubtable contribuïsca a l'execució de l'activitat subvencionada, que resulte estrictament necessària, es realitze i pague en el termini establit en la convocatòria i complisca les condicions que es determinen en aquesta ordre. Les despeses subvencionables podran ser directes o indirectes.

Per al càlcul dels imports subvencionables es considerarà exclusivament la base imposable en les factures. En el cas de nòmines, es valorarà l'import total reportat més l'aportació empresarial a la Seguretat Social.

Es consideren despeses subvencionables les següents:

1. Costos directes: directament vinculats amb l'execució de les actuacions objecte de la convocatòria i a preus de mercat:

Docència.

Manutenció, allotjament i desplaçament de professorat amb el límit i les condicions que estableix la normativa que regula les indemnitzacions per raó del servei en l'àmbit de la Generalitat Valenciana, segons el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Govern Valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.

Materials didàctics directament relacionats amb l'activitat subvencionada.

Lloguer d'espais o plataformes necessàries per a realitzar l'activitat subvencionada en la proporció que corresponga a les activitats formatives directament imputables.

2. Despeses de divulgació amb campanyes de difusió específiques, imputables com a màxim fins al 5 % dels costos directes.

3. Costos indirectes o generals: són aquelles despeses comunes als diferents serveis o activitats que realitza la beneficiària, despeses que no poden vincular-se directament al desenvolupament de l'activitat subvencionada però que són necessàries per a la seua realització. Es podrà imputar com a màxim el 15 % dels costos directes.

Per a la seua justificació, l'entitat haurà d'aportar el mètode de càlcul aplicat per a determinar els costos indirectes per a la seua imputació i les factures que els suporten.

Les despeses indirectes podran comprendre:

Administració general de l'entitat.

Neteja, manteniment.

Subministraments (aigua, llum, telèfon, accés a internet).

Es consideren despeses no subvencionables aquelles no compreses en les categories anteriors.

4. La intensitat de la subvenció arribarà fins al 90 % del cost del projecte.

5. L'import màxim a percebre per projecte presentat serà de 30.000 €.



Article 6. Finançament

1. L'ajuda màxima que es podrà sol·licitar per projecte no podrà superar les dotacions assignades ni les intensitats màximes d'ajuda establides en la convocatòria.

2. Aquestes subvencions són compatibles amb altres ajudes destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens privats. En cap cas l'import de les subvencions concedides podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat desenvolupada per l'entitat beneficiària, tot això de conformitat amb el que s'estableix en l'articulat de la Llei 38/2003, i el Reglament que la desplega, aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.





Article 7. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció

1. La valoració de les propostes es realitzarà sobre la base dels següents criteris, amb els quals es podrà aconseguir una puntuació màxima de 100 punts:

a) Qualitat tècnica. Fins a un màxim de 20 punts:

Criteris a considerar: imbricació amb el pla de formació general de l'entitat, fonamentació en l'argumentació de la proposta d'accions formatives, abast del servei de suport a l'alumnat.

b) Aplicabilitat dels continguts a l'àmbit professional corresponent. Es valorarà fins a un màxim de 15 punts:

Criteris a considerar: caràcter pràctic de la formació impartida, metodologia d'avaluació de l'adquisició de coneixements que permeta inferir la seua transferència a l'activitat professional, utilització d'aplicacions reals basades en les tecnologies objecte del curs, posada a la disposició dels assistents de les eines tècniques apreses en l'acció formativa per a la seua aplicació en l'àmbit laboral.

c) L'experiència professional i la formació de l'equip docent com a expert en les matèries a impartir. Es valorarà com a màxim amb 10 punts.

Criteris a considerar: formació i experiència professional en l'àmbit de la matèria a impartir.

d) Es valorarà l'adequació dels continguts que faciliten formació per a obtindre certificacions professionals d'empreses acreditades en les matèries anteriors: un màxim de 15 punts.

Criteris a considerar: cursos que preparen per a la presentació a exàmens de les empreses acreditades.

e) Qualitat de la proposta de comunicació de les activitats formatives (canals interns i RRSS; mitjans generals: premsa, ràdio, TV). Per la pertinència, amplitud i abast al públic objectiu al qual es dirigeixen les activitats. Fins a un màxim de 10 punts dividits en:

• Criteris a considerar: mitjans a través dels quals es realitzarà la difusió i les campanyes de comunicació; identificació de l'abast previst.



f) Amb la finalitat de fomentar la cooperació i complementarietat entre diverses entitats, es valorarà fins a 20 punts la presentació conjunta per dues o més col·legis i/o associacions beneficiàries d'aquestes subvencions:

• Criteris a considerar: àmbit de coneixement i àrees professionals afins.

g) Participació d'universitats en les accions formatives (a través dels seus instituts d'investigació o departaments) i/o instituts tecnològics de la Comunitat Valenciana: 10 punts.

• Criteris a considerar: temps d'impartició d'aquestes entitats en les accions formatives i nombre d'entitats participants.

2. En cas d'empat entre dos o més entitats, es considerarà preferent aquella proposta que obtinga una major puntuació en els apartats a i b. Si l'empat persisteix es considerarà preferent aquella que haja presentat en el registre la proposta en primer lloc.



Article 8. Llista de reserva

La relació dels sol·licitants que no hagen resultat beneficiaris de la subvenció per tindre una puntuació inferior als seleccionats fins a esgotar la quantia total disponible en cada convocatòria, i sempre que es preveja en aquesta, es denominarà llista de reserva, i estarà ordenada de major a menor segons la puntuació atribuïda a cada sol·licitud. En el cas que algun dels seleccionats no adquirisca la condició de beneficiari o es produïsca una altra circumstància que allibere crèdit destinat a la subvenció, l'òrgan competent per a resoldre podrà atorgar la subvenció als candidats inclosos en la llista de reserva que, si és el cas, puga preveure's en la corresponent convocatòria, respectant l'ordre de prelació, sense necessitat d'una nova convocatòria, sempre que el crèdit alliberat siga suficient per al finançament del seu projecte de formació.



Article 9. Procediment de concessió

1. El procediment de concessió de les ajudes serà el de concurrència competitiva, previst en l'article 164 de la Llei 1/2015, conforme als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics establits en l'article 8.3, 22.1 i 23 de la Llei 38/2003 i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

2. Les disposicions de la convocatòria detallaran almenys el contingut mínim previst en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



3. El procediment s'iniciarà d'ofici mitjançant la publicació de la corresponent convocatòria, aprovada mitjançant resolució de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'innovació, universitats, ciència i societat digital, d'acord amb les consignacions previstes en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici econòmic corresponent. Aquesta convocatòria es publicarà en la Base de dades nacional de subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003, així com un extracte d'aquesta en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



4. Respecte de la convocatòria, els interessats podran interposar contra aquesta un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, conforme a la legislació de procediment administratiu comú, o bé directament un recurs contenciós administratiu, en els termes establits en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Article 10. Òrgans competents

1. L'òrgan competent per a convocar les ajudes referides en aquesta ordre serà la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

2. L'òrgan competent per a instruir el procediment serà la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital.

3. L'òrgan competent per a resoldre serà la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

4. La Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital serà l'òrgan gestor i encarregat del seguiment de les ajudes.

5. La Sotssecretaria de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital serà l'encarregada de la gestió econòmica i pressupostària de les despeses i ingressos del programa, del seguiment de la seua execució i de l'aplicació del règim sancionador.



Article 11. Preavaluació de sol·licituds

Es constituirà un equip de treball de caràcter tècnic, que s'encarregarà de verificar la documentació presentada i la seua baremació i que elaborarà una relació ordenada de sol·licitants de major a menor puntuació, d'acord amb els criteris establits en les bases reguladores i la convocatòria. Estarà integrat per almenys tres membres designats per la persona titular del Servei de Projectes Estratègics i Intel·ligència Artificial.



Article 12. Comissió d'avaluació

1. Les sol·licituds es revisaran per una comissió d'avaluació que estarà integrada pels membres següents, o per les persones en les que deleguen:

• Presidència: persona titular de la Subdirecció General per a l'Avanç de la Societat Digital i de la Intel·ligència Artificial.

• Vocals:

Persona titular de la Direcció Territorial de València de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

Persona titular de la Direcció Territorial de Castelló de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

Cap de servei amb competències en projectes estratègics i intel·ligència artificial.

Cap de servei amb competències en bretxa digital.



Cap de servei amb competències en desenvolupament de l'agenda digital.

• Secretari/ària: un/a funcionari/ària de la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital, nomenat/ada per qui exercisca la presidència, amb veu però sense vot.

2. La comissió d'avaluació ostenta les funcions d'aplicar les bases, analitzar i examinar les sol·licituds i resoldre les possibles incidències.



3. La comissió podrà demanar en qualsevol moment la documentació que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les presents bases i la correcta valoració de la subvenció que, si és el cas, poguera atorgar-se.

4. La presidència de la comissió d'avaluació podrà convocar, a més, altres persones en funció de les característiques de les matèries a analitzar. Aquestes assistiran a les reunions amb veu però sense vot.

5. La comissió d'avaluació serà l'encarregada d'aclarir els dubtes que se susciten sobre la interpretació de les presents bases.

6. Els qui integren la comissió es troben sotmesos a les causes d'abstenció i recusació que estableixen els articles 23 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (d'ara en avant Llei 40/2015).

7. En tot cas es procurarà que en la composició de la comissió es respecte el principi de paritat d'homes i dones, d'acord amb el que s'estableix en l'article 10 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes.



Article 13. Proposta de resolució provisional

1. La comissió d'avaluació emetrà un llistat provisional que haurà de contindre la relació de sol·licituds admeses, especificant les estimades i desestimades, les inadmeses i les seues causes, els desistiments, si n'hi ha, la quantia de la subvenció sol·licitada per les entitats beneficiàries, la puntuació obtinguda desglossada i la quantia de la subvenció proposada; s'hi indicarà que la subvenció finançarà fins al 90 % de les despeses subvencionables del projecte, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 5. Despeses subvencionables

2. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió d'avaluació, emetrà una proposta de resolució provisional motivada i la notificarà mitjançant publicació en la pàgina web de la Conselleria. Es concedirà un termini de deu dies hàbils a les entitats interessades per a la formulació d'al·legacions. La falta de presentació d'al·legacions en el termini establit s'entendrà com a acceptació d'aquesta valoració.



Article 14. Resolució definitiva i termini

1. Revisades les al·legacions i desistiments, la comissió d'avaluació elaborarà un llistat definitiu.

2. A la vista d'aquesta informació, l'òrgan instructor elevarà proposta de resolució definitiva per a la seua aprovació i publicació.

3. L'òrgan competent per a la resolució d'aquestes subvencions serà la persona titular de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, qui resoldrà en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l'últim dia habilitat per a la presentació de sol·licituds establit en les convocatòries.

4. Contra l'esmentada resolució de concessió de subvencions, que esgota la via administrativa, la persona interessada podrà interposar de manera potestativa un recurs de reposició previ al recurs contenciós administratiu, davant l'òrgan que va dictar l'acte, segons el que disposen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015.

5. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, als efectes previstos en l'article 25.1.a de la Llei 39/2015.

6. Les subvenciones atorgades a l'empara d'aquesta ordre i de les seues convocatòries seran publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7. La resolució no contemplarà en cap cas la realització de bestretes ni pagaments a compte a les entitats beneficiàries.



Article 15. Inadmissió de la sol·licitud i desistiment

1. L'incompliment dels requisits no esmenables o del termini de presentació de sol·licituds que estableixen aquestes bases reguladores i la convocatòria corresponent comporta la inadmissió de la sol·licitud.

2. La falta de presentació de qualsevol dels documents previstos o la falta d'esmena dels requisits esmenables, dins del termini de 10 dies hàbils i amb el requeriment previ, en els termes previstos en aquestes bases i en la convocatòria comporta el desistiment.

3. Sense perjudici de la renúncia prevista en l'article 16 d'aquestes bases, qualsevol entitat sol·licitant pot desistir per escrit de la seua sol·licitud de subvenció, abans de l'acte de resolució definitiva, havent de ser acceptada per l'òrgan instructor.



Article 16. Renúncia

Les entitats beneficiàries poden renunciar de manera expressa, totalment o parcialment, a les subvencions atorgades, d'acord amb el que estableix l'article 94 de la Llei 39/2015.



Article 17. Pagament de la subvenció

El pagament s'efectuarà amb la justificació prèvia, per les entitats beneficiàries, de la realització de l'activitat objecte de subvenció i d'haver realitzat l'abonament mitjançant transferència bancària de les despeses en què hagueren incorregut de conformitat amb el que es disposa en aquesta ordre.



Article 18. Compatibilitat de la subvenció

Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a una finalitat similar, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals; l'entitat beneficiària deurà comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció dels esmentats recursos amb indicació de l'import i la seua procedència, i no podrà mai l'import de totes elles superar, aïlladament o en concurrència, el cost de les accions subvencionades.



Article 19. Reintegrament i minoració de les ajudes

1. Serà procedent el reintegrament de les ajudes concedides o la seua minoració, amb reembossament de les quantitats percebudes i l'exigència dels interessos de demora, des del moment del pagament de la subvenció, per incompliment de les obligacions i requisits que s'estableixen en la present ordre, així com en els supòsits de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003.

2. El procediment de reintegrament de les quantitats indegudament percebudes s'ajustarà a les previsions contingudes en l'article 172 de la Llei 1/2015.

3. La resolució d'aquest procediment posarà fi a la via administrativa i tindrà naturalesa de liquidació definitiva, a l'efecte del còmput del cobrament del deute en període voluntari de recaptació. Contra la resolució es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes, conforme a la legislació del procediment administratiu comú o, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.



Article 20. Termini i forma de justificació de les ajudes

1. La justificació de la subvenció es realitzarà de manera telemàtica a través del portal electrònic de la GVA i de conformitat amb el que s'estableix en cada convocatòria. La documentació anirà dirigida a la direcció general amb competències en matèria d'avanç de la societat digital i es presentarà en el termini de dos mesos des de la realització del projecte. En el cas de projectes finalitzats a partir de l'1 de setembre, el termini màxim serà, en tot cas, fins al 31 d'octubre del corresponent exercici, havent d'estar tots els projectes realitzats i efectivament pagats en aqueixa data.

2. S'hauran de presentar els documents originals acreditatius de la despesa corresponent a les despeses de personal mitjançant els justificants del pagament de nòmines i de les quotes relatives a les cotitzacions socials dels treballadors en matèria de Seguretat Social.

Si hi haguera professionals col·laborant en aquests projectes en virtut de contractes de prestació de serveis, hauran d'aportar-se les corresponents factures originals emeses per aquests professionals, així com la documentació acreditativa que aquestes despeses compleixen els requisits exigits per la legislació tributària vigent.

3. Les factures presentades per a la justificació del projecte hauran de complir el que es disposa pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. Les factures presentades, amb la seua estructura normalitzada a efectes fiscals, han de desglossar els conceptes inclosos i identificar l'activitat que les origina. En cas d'incompliment d'aquesta identificació o legalitat del seu format, les factures es consideraran despesa no subvencionable.

4. Els pagaments s'acreditaran mitjançant originals de les pertinents factures i només s'admetran si estan realitzats a través d'una entitat financera i la seua justificació es realitzarà amb la presentació del moviment bancari que acredite l'eixida efectiva de fons o rebut del pagament de la factura signat i segellat per l'empresa subministradora.

5. A l'efecte de justificació es considerarà que la despesa subvencionada s'ha realitzat sempre que haja sigut totalment pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

6. La justificació de la subvenció haurà de contindre una memòria d'activitats justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció i una memòria econòmica els requisits i forma de presentació de la qual es detallaran en la corresponent convocatòria.

7. La no presentació de la corresponent justificació, o la seua insuficiència, podrà donar lloc a la no consideració de la despesa com a subvencionable i a una minoració o revocació de l'ajuda concedida. S'ha d'advertir, a més, que els beneficiaris hauran de conservar tots els justificants originals de despesa i pagament durant el període establit per la normativa fiscal, laboral i administrativa.



Article 21. Subcontractació

1. D'acord amb l'article 29 de la Llei 38/2003, s'entén que una entitat beneficiària subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de l'ajuda.



2. L'entitat beneficiària podrà subcontractar amb tercers sols els costos directes i campanyes de difusió específica. Els preus hauran de ser concordes amb mercat. Els costos indirectes no seran en cap cas subcontratables i hauran de ser assumits per l'entitat sol·licitant.



3. Quan l'activitat concertada amb tercers excedisca del 20 per cent de l'import de la subvenció i aquest import siga superior a 60.000 euros, la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels següents requisits:

a) Que el contracte se celebre per escrit.

b) Que la celebració d'aquest s'autoritze prèviament per la conselleria concedent de la subvenció mitjançant un escrit que haurà de contindre com a mínim: identificació de l'executant, descripció dels serveis a realitzar i preu.

4. No podran ser objecte de contractació ni subcontractació persones físiques o jurídiques pertanyents o vinculades professionalment als consells directius de les entitats sol·licitants.



Article 22. Pla de control de les subvencions

El pla de control es referirà a l'anualitat corresponent i per a la implementació d'aquest es contemplaran actuacions del següent tipus:



1. Assistència a les activitats presencials o virtuals per a la verificació in situ.

2. Demanar informació sobre els assistents, així com material de l'activitat (continguts i difusió).

3. Implementar eines digitals per al seguiment.

L'abast d'aquest pla de control s'estendrà a un mínim d'un 25 % dels projectes beneficiaris, publicant-se en la web de la Conselleria.





Article 23. Publicitat de les subvencions

Les subvencions concedides es faran públiques pels mitjans electrònics i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, el programa, el crèdit pressupostari al qual s'imputen, el/la beneficiari/ària, la quantia concedida i la finalitat o finalitats de la subvenció.



Article 24. Transparència, subministrament d'informació i dades obertes

En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (d'ara en avant Llei 19/2013), la Llei 1/2022, i l'article 18 de la Llei 38/2003, els subjectes beneficiaris de la subvenció hauran de complir les següents obligacions de transparència:

1. Les entitats privades hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, quan:



a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros.

En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP–Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/tep.

Aquesta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.

2. Sense perjudici de les obligacions previstes en l'apartat anterior, totes les entitats o persones beneficiàries de subvencions hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

3. Les entitats o persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, amb un requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la llei de transparència que aquesta requerisca, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que aquest haja sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, amb advertiment i audiència previs a la part interessada, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022.

4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'Administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.



Article 25. Protecció de dades de caràcter personal

Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions es comprometen al compliment de la normativa reguladora de protecció de dades de caràcter personal, d'acord amb el que determina el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques respecte al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, així com el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i el Reglament de desenvolupament de la LOPD, aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre.



En concret, s'haurà de tindre en compte:

a) La gestió de les subvencions regulades en les presents bases suposa el tractament de dades de caràcter personal de representants i, si és el cas, de tercers, havent de contemplar les mesures i garanties previstes en la normativa referent a la matèria.

b) En el disseny dels formularis i en la sol·licitud de documentació, hauran de tindre's en compte els principis de protecció de dades. En concret, les dades personals seran adequades, pertinents i limitades al necessari en relació amb els fins per als quals són tractades. En aquest sentit:

• Els formularis i la documentació sol·licitada seran proporcionals a les necessitats de gestió i concessió de subvencions.

• Les dades seran exactes i, si fora necessari, actualitzades. Les entitats sol·licitants es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten i, en tot cas, es tindrà en compte que l'entitat convocant no serà responsable de la inexactitud de les dades quan hagen sigut aportades per les entitats o els seus representants o obtingudes de registres públics.

• Les dades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es van sol·licitar i per a determinar possibles responsabilitats que es pogueren derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades, de conformitat amb la normativa d'arxius i documentació.

c) Amb caràcter general, la finalitat per al tractament de dades personals en relació amb aquestes bases serà la gestió de la concessió de subvencions, tenint com a condició de licitud general l'interés públic.



d) La convocatòria de les subvencions haurà de proporcionar, de manera clara, la informació sobre protecció de dades d'acord amb l'obligació derivada dels articles 13 i 14 del Reglament general de protecció de dades.

En el cas que es recullen dades, tant en la sol·licitud com en el procediment de justificació, de persones que no són la persona sol·licitant o representant, haurà de proporcionar-se un document que permeta el compliment del que s'estableix en aquest apartat, havent d'incloure en la declaració responsable l'obligació del sol·licitant d'informar aquelles persones de les quals s'aporten dades per a l'obtenció de la subvenció.



e) La informació completa sobre el tractament de dades personals que comporta la concessió d'ajudes que es regulen en aquestes bases es troba disponible en el Registre d'activitats de tractament, publicat en la pàgina web de la conselleria responsable.

f) En tota la gestió de les ajudes es garantirà una seguretat adequada de les dades personals, inclosa la protecció contra el tractament no autoritzat o il·lícit i contra la seua pèrdua, destrucció o dany accidental, mitjançant l'aplicació de mesures tècniques o organitzatives apropiades i aconseguir així la integritat i confidencialitat de les dades.



Article 26. Règim sancionador

En cas d'incompliment de les obligacions que preveuen les bases reguladores, s'aplica el règim sancionador previst en la Llei 38/2003 i en la Llei 1/2015, si aquest incompliment és constitutiu d'infracció d'acord amb la legislació esmentada, amb independència del reintegrament total o parcial de la subvenció.



Article 27. Règim jurídic

En tot el que no preveuen aquestes bases reguladores, seran aplicables els preceptes continguts en la Llei 39/2015, Llei 40/2015, Llei 1/2015, així com els preceptes bàsics previstos en la Llei 38/2003 i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



La concessió d'aquestes subvencions, en règim de concurrència competitiva, està supeditada a les disponibilitats pressupostàries i a la possibilitat de reducció parcial o total de la subvenció, abans que es dicte la resolució definitiva, a conseqüència de les restriccions que deriven del compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

Les ajudes relatives a aquesta subvenció es consideren compatibles amb el mercat interior i no constitueixen «ajudes d'Estat», no necessiten la seua notificació a la Comissió, ja que es tracta d'ajudes en les quals no concorren tots els criteris establits en l'article 107.1 del TFUE, ja que no compleixen amb el requisit de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre els estats membres.



Les subvencions no generen cap dret de continuïtat en l'assignació de finançament a les entitats destinatàries per a exercicis successius.











DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Habilitació

Es faculta la persona que ostente la Direcció General per a l'Avanç de la Societat Digital per a dictar les resolucions o instruccions necessàries per a l'adequada interpretació i aplicació de les bases contingudes en la present ordre.



Segona. Incidència pressupostària

L'aprovació de la present ordre de bases reguladores d'ajudes no comporta repercussions d'índole pressupostària per als pressupostos de la Generalitat, sense perjudici de la incidència pressupostària que comporte la resolució d'aprovació de les oportunes convocatòries.





DISPOSICIÓ FINAL



Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Alacant, 22 de maig de 2023



La consellera d'Innovació, Universitats,

Ciència i Societat Digital,

JOSEFINA BUENO ALONSO

Mapa web