Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de maig de 2023, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen per a l'exercici 2023 les ajudes destinades a inversions en matèria de bioseguretat per a la millora o construcció de centres de neteja i desinfecció de vehicles de transport per carretera de bestiar, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. [2023/5635]

(DOGV núm. 9604 de 26.05.2023) Ref. Base de dades 005561/2023








El Reial decret 949/2021, de 2 de novembre, va aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a inversions en matèria de bioseguretat per a la millora o construcció de centres de neteja i desinfecció de vehicles de transport per carretera de bestiar, així com per a inversions en bioseguretat en vivers, escomeses per determinats productors de materials vegetals de reproducció, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i dins de la resposta europea per a contribuir al procés de reconstrucció de les economies europees i la crisi econòmica causada per la covid-19, especialment, el greu perjudici econòmic que ha tingut el sector ramader, que permetrà la realització de reformes estructurals, per a la qual cosa s'apostarà per les inversions de bioseguretat del sector, es milloraran els centres de neteja i desinfecció de vehicles de transport per carretera de bestiar existents, o es construiran nous centres, de manera que es constituirà la transformació ambiental i digital, un dels eixos transversals del pla de recuperació per a Europa Next Generation UE.



Aquestes ajudes s'emmarquen en el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, que estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència, en virtut del qual aquests fons es destinaran a donar suport a les reformes i les inversions necessàries per a una recuperació duradora, millorar la resiliència econòmica i social i donar suport a la transició verda i digital en els estats membres.

La inversió en bioseguretat es pot considerar una millora necessària que contribueix a enfortir tot el sector ramader en el seu conjunt, ja que augmenta la confiança de socis comercials, permet més producció i una millora de la qualitat sanitària de les produccions, disminueix el risc d'entrada de malalties en les explotacions i en redueix la capacitat de difusió.

Aquestes mesures s'emmarquen dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència, en la inversió 3 del component 3 del pla (és a dir, l'acrònim C3.I3): «Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (II): reforçar els sistemes de capacitació i bioseguretat en vivers i centres de neteja i desinfecció».



Així mateix, les subvencions que preveu el capítol II del Reial decret 949/2021, de 2 de novembre, s'ajusten al que estableix el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352/1, de 24.12.2013).

El Reial decret 949/2021, de 2 de novembre, va establir la distribució territorial del pressupost a les comunitats autònomes que per a l'exercici 2021 és sobre la base del nombre de centres de neteja i desinfecció situats en el seu territori, i s'estableixen addicionalment fons perquè es puga construir, almenys, un nou centre de neteja i desinfecció. Sobre la base d'aquesta informació, la Confederació Sectorial d'Agricultura i Desenvolupament Rural, en la sessió celebrada el dia 21 d'octubre de 2021, ha acordat la següent distribució de fons per al 2021 que, per al cas de la Comunitat Valenciana i del projecte en C3 I3, «Inversions en centres de desinfecció de vehicles», ascendeix a un import global de 434.260 €, inclosos en els pressupostos generals de la Generalitat Valenciana per a l'exercici pressupostari 2022. L'any 2023 la distribució territorial s'ha modulat en funció de les sol·licituds presentades en la sessió celebrada el dia 18 d'octubre de 2022 per la Confederació Sectorial d'Agricultura i Desenvolupament Rural, i s'han assignat a la Comunitat Valenciana i el projecte C3 I3, «Inversions en centres de desinfecció de vehicles», un import global de 491.067,47 €, inclosos en els pressupostos generals de la Generalitat Valenciana per a l'exercici pressupostari 2023.

Aquesta resolució s'acull al Pla de mesures antifrau amb el contingut de requeriments mínims de l'article 6.5 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Vist que la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, d'acord amb el que estableix el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, és competent en matèria d'ajudes en sanitat animal.

Per tant, en compliment de l'article 160 i 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, d'acord amb la normativa europea aplicable, i del Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la covid-19, i a fi que s'inicie el procediment de sol·licitud i tramitació de les ajudes esmentades per a l'exercici 2023, resolc



Primer. Objecte de la convocatòria.

1. Es convoquen per a l'exercici pressupostari 2023 les subvencions destinades a finançar les inversions en matèria de bioseguretat per a la millora de centres de neteja i desinfecció de vehicles de transport per carretera de bestiar o per a la construcció de nous centres amb aquesta finalitat, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.



2. L'import global màxim fixat per a la resolució d'expedients de la convocatòria de l'exercici 2023 de les ajudes regulades en el Reial decret 949/2021, de 2 novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a inversions en matèria de bioseguretat per a la millora o construcció de centres de neteja i desinfecció de vehicles de transport de bestiar, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, serà el següent:



Aplicació pressupostària 12.99.99.0313.

Programa 714.99, MRR Agricultura i Desenvolupament Rural.

Capítol 7.

Línia S8824000.

Import global màxim: 491.067,47 € per al programa de subvencions a inversions en matèria de bioseguretat per a la millora de centres de neteja i desinfecció o per a la construcció de nous amb la mateixa finalitat.

3. A més de l'import global anterior, s'hi incorpora per a aquest exercici pressupostari la quantitat de 179.417,36 € corresponent al crèdit de la línia pressupostària del 2022 no concedida, amb la qual cosa queda per a l'aplicació pressupostària 12.99.99.0313, Programa 714.99, MRR Agricultura i Desenvolupament Rural, capítol 7, línia S8824000, un import global màxim de 670.484,83 €.

4. Aquesta convocatòria d'ajudes és susceptible d'ampliació de crèdit si la transferència de les successives reassignacions del pressupost a les comunitats autònomes per a l'any 2023 es fa prèviament a la resolució de concessió de les ajudes.



Segon. Beneficiaris.

1. Podran ser beneficiaris d'aquesta subvenció les persones físiques o jurídiques o ens sense personalitat jurídica que escometen inversions en matèria de bioseguretat per a la millora de centres de neteja i desinfecció de vehicles de transport per carretera de bestiar i de gossos de dules, canilles o gossades, o per a la construcció de nous centres amb aquesta finalitat:

a) Que siguen titulars o propietaris dels centres de neteja i desinfecció per a bestiar, incloses les espècies cinegètiques autoritzades i registrades per l'òrgan competent de la conselleria amb competències en matèria de ramaderia de la Comunitat Valenciana i que es comprometen a millorar-lo, o

b) que es comprometen a construir un nou centre de neteja i desinfecció.

Tercer. Requisits i obligacions

1. Els beneficiaris han de complir els requisits que estableixen els articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i no trobar-se subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

Les empreses en crisi no poden beneficiar-se de les ajudes, excepte les que no estaven en crisi el 31 de desembre de 2019, però que van passar a estar-ho durant el període comprés entre l'1 de gener de 2020 i el 30 de juny de 2021.

2. Així mateix, els beneficiaris hauran de complir, almenys, les obligacions següents:

a) Remetre a l'òrgan concedent la informació que li permeta mesurar la contribució de l'activitat subvencionada al corresponent indicador, en funció del que preveu el capítol VI del Reial decret 949/2021, de 2 de novembre, així com la que li siga sol·licite la Comunitat Valenciana, a l'efecte del sistema de gestió i seguiment del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

a) Declarar l'obtenció d'altres ajudes per al finançament de la mateixa activitat subvencionada.

b) Les específiques obligacions d'informació en relació amb el finançament de la Unió Europea de l'activitat subvencionada.

c) Custodiar totes les factures i la resta de documents que acrediten les despeses i els pagaments objecte de la subvenció en què hagen incorregut i tindre'ls a la disposició de l'òrgan concedent i dels òrgans de comprovació i control, que els podran requerir per a comprovar-los. Tal com estableix l'article 22.2.f del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, la documentació s'ha de custodiar segons el termini que estableix l'article 132 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió.



d) Col·laborar en els controls necessaris per al correcte seguiment i control d'aquestes subvencions, de conformitat amb el que estableix el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament i del Consell, de 12 de febrer de 2021.

e) D'acord amb l'article 27 del Reial decret 949/2021 i en compliment del que disposa el Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i la normativa que el desplega, en particular, la Comunicació de la Comissió Guia Tècnica sobre l'aplicació del principi de «no causar un perjudici significatiu», en virtut del Reglament relatiu al Mecanisme de recuperació i resiliència, 2021/C 58/01 (DOUE 18.02.2021), així com amb el que requereix la Decisió d'execució del Consell Europeu de 13 de juliol de 2021, relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de recuperació i resiliència d'Espanya, els beneficiaris de les subvencions garantiran el ple compliment, en tots els projectes d'inversió que s'han de dur a terme en compliment del reial decret esmentat prèviament, del principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (principi DNSH per les seues sigles en anglés, «Do no significant harm»), durant totes les fases del disseny i l'execució del projecte de què es tracte i, de manera individual, per a cada activitat dins d'aquest.



f) Els beneficiaris han de mostrar garanties del fet que les seues actuacions no incideixen negativament sobre l'objectiu mediambiental de la protecció i recuperació de la biodiversitat i els ecosistemes, en la forma que preveu l'article 16 del Reial decret 949/2021.

g) Els beneficiaris no han d'haver iniciat les actuacions subvencionables abans de la data prevista en la present convocatòria.

h) Les entitats beneficiàries han de contribuir als objectius de sobirania digital i autonomia estratègica de la Unió Europea, així com garantir la seguretat de la cadena de subministrament tenint en compte el context internacional i la disponibilitat de qualsevol component o subsistema tecnològic sensible que puga formar part de la solució, mitjançant l'adquisició d'equips, components, integracions de sistemes i programari associat a proveïdors situats a la Unió Europea.

i) Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions següents en matèria d'ocupació, sense perjudici de les limitacions eventuals sobre aquest tema, relacionades amb el règim de normativa d'ajudes d'estat que siga aplicable:

1r. Tindre el domicili fiscal i el centre operatiu principal a Espanya i mantindre'ls, almenys, durant el període de prestació de les activitats objecte de subvenció.

2n. Prestar les activitats objecte de la subvenció des de centres de treball situats a Espanya.

3r. Contribuir a la creació i el manteniment a Espanya de tota l'ocupació necessària per a la prestació de l'activitat objecte de la subvenció, que es farà amb personal contractat i afiliat a la Seguretat Social en el territori nacional. El compliment d'aquest requisit s'ha de justificar documentalment.



Quart. Inversions subvencionables.

Seran subvencionables les següents inversions, sempre que es realitzen amb data posterior a la presentació de la sol·licitud de subvenció:



1. Modernització o millora dels equips i les instal·lacions existents per a aconseguir més eficiència en els sistemes de neteja i desinfecció de vehicles de transport de bestiar:

a) Millora de la infraestructura del tancament exterior.

b) Millora de la superfície de formigó o asfalt del sòl del recinte, amb especial incidència de la superfície on es fan les tasques de neteja i desinfecció, així com la superfície de l'accés i l'eixida del vehicle.



c) Millora de les infraestructures de l'àrea on es faran les operacions de neteja i desinfecció dels vehicles, separant clarament les operacions «brutes» i «netes», i procurant un flux de materials i serveis en línia recta.

d) Millora de l'utillatge necessari per a fer un correcte escombratge i raspament del llit i el fem quan es faça una primera neteja en sec dels vehicles.

e) Millora de l'àrea d'emmagatzematge dels residus orgànics sòlids i del sistema de gestió dels residus sòlids que es generen durant la neteja dels vehicles.

f) Millora de la instal·lació d'aigua corrent i electricitat. Es preveurà com a millora d'instal·lació elèctrica tota instal·lació situada dins o fora del recinte que millore la potència dels equips de neteja i desinfecció. És per això que les canalitzacions per al canvi de línia bifàsica a trifàsiques portades des de l'exterior al centre seran considerades com a millora.



g) Renovació o millora dels equips de desinfecció o neteja.

h) Millora de plataforma amb desnivell suficient que permeta la recollida dels líquids procedents de la neteja i desinfecció dels vehicles.



i) Millora de la fossa de recollida d'efluents generats en les operacions de neteja i desinfecció que impossibilite la seua difusió i en garantisca l'adequada eliminació.

j) Renovació del sistema de precintament i segellament de portes o elements d'accés del bestiar a l'estructura de càrrega del vehicle una vegada concloses les operacions de neteja i desinfecció.

k) Construcció o millora de magatzems per a llit net.

l) Millora de les infraestructures reservades per al material, ferramentes, maquinària, vestuari del personal i emmagatzematge de productes químics.

m) Instal·lació de noves línies de desinfecció o neteja.

n) Adaptació del centre a la disposició transitòria primera del Reial decret 638/2019, de 8 de novembre.

ny) Adquisició de contenidors mòbils per a retirada de fems, aigües residuals, abocaments, etc.

2. Instal·lació, en centres ja existents, de noves tecnologies per a la neteja i desinfecció de vehicles per al transport de bestiar:

a) Sistemes per a l'automatització de les operacions de neteja i desinfecció, com per exemple la robotització.

b) Instal·lació de nous sistemes per a la neteja i desinfecció, com la instal·lació d'equips per a tractament tèrmic que garantisquen la inactivació dels agents patògens.

c) Instal·lació de sistemes per a la verificació de la neteja i desinfecció.

d) Sistemes de lectura automàtica de matrícules, o altres sistemes per a facilitar la recollida de dades de vehicles que són sotmesos a processos de neteja i desinfecció.

e) Desenvolupaments informàtics per a digitalitzar la informació relativa als registres d'activitats realitzades.

f) Qualsevol altra millora de les capacitats dels centres de neteja i desinfecció que demostre que reduirà els temps de neteja i desinfecció, estalviarà costos, augmentarà la capacitat del centre mantenint l'eficàcia de les operacions de neteja i desinfecció.

g) Instal·lació d'un sistema automàtic de precintament i segellament de portes o elements d'accés del bestiar a l'estructura de càrrega del vehicle una vegada concloses les operacions de neteja i desinfecció.

3. Construcció de nous centres de neteja i desinfecció de vehicles de transport de bestiar que complisquen els requisits mínims del Reial decret 638/2019, de 8 de novembre.

4. En cas que el titular o propietari del centre de neteja i desinfecció beneficiari de la subvenció tinga en propietat més d'un centre de neteja i desinfecció, i vulga fer alguna de les inversions subvencionables descrites en l'apartat 4.1 i 4.2 d'aquesta resolució, haurà de presentar tantes sol·licituds com inversions per a realitzar en cada centre de neteja i desinfecció.

5. No es consideren costos elegibles les llicències, les taxes, els impostos o els tributs.



Cinqué. Règim de concessió.

1. Aquestes ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva, tal com estableix el Reial decret 949/2021, de 2 de novembre, i d'acord amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, de conformitat amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com amb els principis d'eficàcia i eficiència, que estableixen els articles 8 i 17, i d'acord amb el que disposa el Reglament d'aquesta llei, aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

2. Aquestes subvencions seran objecte de publicitat en la Base de dades nacional de subvencions, de conformitat amb el que estableix el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades nacional de subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021.





Sisé. Intensitat i quantia de les ajudes.

1. En el cas de centres de neteja i desinfecció ja existents, la quantia de la subvenció es concedirà en funció de la inversió realitzada, i la inversió màxima subvencionable serà de 100.000 euros per cada centre de neteja i desinfecció. La intensitat màxima de la subvenció per inversió serà del 70 % de la inversió fins a esgotar el pressupost disponible. La quantia màxima de l'ajuda per inversió serà de 70.000 euros per beneficiari.

2. En el cas de nova construcció de centres de neteja i desinfecció, la quantia màxima de la inversió subvencionable serà com a màxim de 200.000 euros per cada centre de neteja i desinfecció. La intensitat màxima de la subvenció per inversió serà del 70 % de la inversió fins a esgotar el pressupost disponible. La quantia màxima de l'ajuda per inversió serà de 140.000 euros per beneficiari.

3. En el cas que els imports que es concedisquen superen el pressupost disponible, es podran aplicar el mecanisme de flexibilitat que estableix l'article 10.2 del Reial decret 949/2021, de 2 de novembre.

4. En tot cas, l'import total de les ajudes de minimis concedides a un beneficiari no excedirà 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals, d'acord amb el que assenyala l'article 3.2 de l'esmentat Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre.



Seté. Terminis.

1. El termini de presentació de les sol·licituds per a l'exercici 2023 serà de 30 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. El termini de justificació de les inversions per a l'exercici 2023 finalitza el dia 2 de novembre de 2023.



Huité. Presentació de la sol·licitud.

1. La sol·licitud s'ha de presentar de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, en la següent adreça d'internet https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G22228>.

2. Les sol·licituds s'han de signar amb el certificat digital de la persona jurídica que presenta la sol·licitud o, si és el cas, amb el certificat digital del seu representant. En cas d'actuar com a representant, haurà d'adquirir la condició de representació segons la normativa que ho regula, amb l'acceptació de qualsevol mitjà vàlid en dret que deixe constància fidedigna de la seua existència. Així mateix, la resta de documents que s'hi adjunten, quan siga procedent, han d'estar signats electrònicament per les persones que siguen competents per a fer-ho.

Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/va/sede_certificados).

3. Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes). L'accés a aquest registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).

4. La sol·licitud s'ha d'acompanyar de la documentació mínima indicada en l'apartat nové de la present convocatòria.

5. Qualsevol esmena o aportació addicional complementària, una vegada realitzada la sol·licitud, s'ha de fer telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat, per a la qual cosa s'ha de fer referència al codi d'expedient assignat o registre d'entrada del tràmit en concret al qual vulga aportar la documentació, a través de la següent adreça d'internet https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G22228>



6. Les al·legacions es poden presentar des de la mateixa adreça d'internet que la sol·licitud.

7. Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, es requerirà a la persona interessada que l'esmene a través de la seua presentació electrònica, en els termes que preveu l'article 68.4 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud la data en què s'haja fet l'esmena.





Nové. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud d'ajuda.



1. Les sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació següent:

1r. La identificació de la persona física o entitat titular del centre de neteja i desinfecció, el seu NIF, el número de registre assignat al centre de neteja i desinfecció autoritzada, en el cas de centres de neteja i desinfecció ja existents o la identificació de la persona física o jurídica, el seu NIF, en el cas de sol·licituds de nova construcció. El NIF només s'ha d'aportar quan no se n'haja autoritzat la consulta.

2n. Memòria descriptiva de les actuacions que es realitzaran i documentació que acredite el pressupost de l'execució de la inversió.

3r. Una declaració del sol·licitant relativa a totes les altres ajudes de minimis rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis. A més de la informació sol·licitada en la convocatòria oficial de la comunitat autònoma corresponent.

4t. Una declaració del fet que no s'han iniciat les actuacions subvencionables.

5é. Una declaració responsable del fet que l'empresa no està en crisi en el moment de la sol·licitud ni ho estava a 31 de desembre de 2019, segons la definició que preveu l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, ni s'ha beneficiat d'una ajuda il·legal anterior declarada incompatible per una decisió de la Comissió (siga respecte a una ajuda individual o a un règim d'ajudes) que no haja reembossat o ingressat.

6é. Una declaració responsable del compliment de les obligacions exigibles en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, inclòs el principi de «no causar un perjudici significatiu al medi ambient» en el sentit que estableix l'apartat 6 de l'article 2 del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i del fet que les actuacions subvencionables no incidiran negativament sobre l'objectiu mediambiental de la protecció i recuperació de la biodiversitat i els ecosistemes. En particular, aquesta declaració suposa el coneixement sobre el compliment de les següents obligacions, d'acord amb el que estableix el Reglament (UE) núm. 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021:



– Subjecció als controls dels òrgans de control europeus (Comissió, Tribunal de Comptes Europeu, OLAF i Fiscalia Europea).

– Normes sobre conservació de la documentació.

– Normes sobre informació i comunicació.

– Normes de lluita contra el frau i corrupció.

7é. Una declaració responsable d'altres ajudes sol·licitades o percebudes per al finançament de la mateixa activitat subvencionada.

8é. Les declaracions acreditatives del compliment de les obligacions que preveu l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre.

9é. Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003.

10é. Dades bancàries. Quan les persones interessades necessiten donar d'alta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes convocades, aquesta actuació es podrà dur a terme de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648), si bé estan obligats a fer-ho els subjectes que preveu l'article 6 de l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. S'ha d'aportar el model de domiciliació bancària quan la persona sol·licitant no estiga obligada a realitzar l'alta o modificació del compte bancari a través de la corresponent tramitació telemàtica, i no opte per aquesta opció.

11é. En cas d'actuar mitjançant representant per a la presentació telemàtica, s'ha d'aportar el document justificatiu que ho acredite, quan siga procedent. Si s'han donat d'alta en el registre de l'ACCV, per exemple, no cal que aporten res.

2. L'acreditació de la documentació indicada s'ha d'efectuar sense perjudici del que estableix l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Quan l'administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en el seu poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra administració, el règim aplicable serà el següent:

a) L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada ha d'aportar els documents acreditatius corresponents.

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar la identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal, les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social, les dades que consten en el Registre de representants de l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV), les dades que consten en el Registre d'explotacions ramaderes (REGA), així com les dades que consten en el Registre de titularitats reals. No obstant això, si la persona interessada s'hi vol oposar, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que estableix la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. L'òrgan gestor ha de subministrar la informació que se sol·licite per a fer complir el sistema de gestió adequat i el seguiment del PRTR, que informe del que calga per a alimentar aquest sistema i les aplicacions informàtiques que la normativa nacional o europea preveja per a la gestió, el seguiment i control del finançament i els objectius previstos en aquest reial decret i la normativa nacional i europea respectiva.



5. Si la sol·licitud no s'acompanya de tota la documentació exigida, o la presentada no reuneix els requisits establits, l'òrgan competent requerirà a l'interessat que ho esmene en el termini màxim i improrrogable de deu dies, amb la indicació que si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució. En cas que siga necessari, es podrà sol·licitar en qualsevol moment al llarg de la tramitació la presentació de tota la documentació addicional que es considere necessària per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.



Desé. Criteris objectius de concessió de la subvenció.

Els criteris objectius de concessió d'aquestes subvencions són els següents:

1. En el cas de centres de neteja i desinfecció ja existents, els següents sol·licitants tindran caràcter de prioritaris amb el següent ordre de prioritat:

a) Per tipus:

1r. Centre de neteja i desinfecció de serveis a tercers: 3 punts.



2n. Centre annex a un establiment: 2 punts.

3r. Centre d'ús restringit: 1 punt.

b) Per localització:

centres de neteja i desinfecció situats en zones de muntanya o zones diferents de les de muntanya amb limitacions naturals significatives, tal com les estableix l'article 32 i l'annex III del Reglament (UE) 1305/2013: 2 punts.

c) Criteri addicional:

centres de neteja i desinfecció de vehicles en explotacions ramaderes o promoguts per agrupacions de defensa sanitària (ADS) situades a la Comunitat Valenciana: 2 punts.

2. En el cas de la construcció de nous centres de neteja i desinfecció, s'aplicaran els criteris següents:

a) Instal·lació de centres de neteja i desinfecció de servei a tercers i centres de neteja i desinfecció d'ús restringit que s'instal·len en les províncies on no hi haja cap centre de neteja i desinfecció de servei a tercers. 3 punts.

b) La instal·lació de centres de neteja i desinfecció d'ús restringit que s'instal·len en les comarques ramaderes on no hi haja cap centre de neteja i desinfecció d'ús restringit ni en la mateixa comarca ni en comarques limítrofes. 1 punt.

c) Criteri addicional:

instal·lació de centres de neteja i desinfecció de vehicles en explotacions ramaderes o promoguts per agrupacions de defensa sanitària (ADS) situades a la Comunitat Valenciana: 3 punts.



Onzé. Instrucció

1. La instrucció prèvia del procediment correspondrà a les direccions territorials de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

2. Després de la presentació de les sol·licituds, el personal tècnic de la direcció territorial corresponent revisarà que les sol·licituds es troben signades digitalment, que inclouen totes les dades necessàries i que van acompanyades de la documentació que preveu aquesta convocatòria. Des de la direcció territorial corresponent, es realitzaran d'ofici totes les actuacions que s'estimen necessàries per a la determinació, el coneixement, la comprovació i la valoració de les dades en virtut de les quals haja de formular l'informe d'avaluació la persona que ocupe la Direcció Territorial de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

3. Finalitzada la fase de revisió, la persona que ocupe la Direcció Territorial de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica emetrà l'informe d'avaluació, amb la indicació de la llista d'expedients proposats per a l'aprovació de l'ajuda, la llista d'expedients proposats per a la denegació de l'ajuda i la llista d'expedients que es consideren desistits. En el cas dels expedients proposats per a aprovació haurà d'indicar-se l'import d'ajuda proposat i, en el cas dels expedients proposats per a denegació o d'expedients desistits, el motiu d'aquesta denegació o desistiment, i se'n donarà trasllat a la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.





Dotzé. Resolució i publicació

1. L'òrgan competent per a resoldre és la persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica o l'òrgan en què aquesta delegue.

1. En la present convocatòria es delega en la persona titular de la direcció general amb atribucions en matèria de ramaderia la competència per a dictar la resolució de concessió, denegació, pagament, revisió de les ajudes, així com per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució de la convocatòria.

2. A la vista de la documentació aportada i dels informes d'avaluació emesos per les direccions territorials, la comissió de valoració serà l'encarregada d'elaborar la proposta de resolució de concessió de les ajudes que s'elevarà a l'òrgan competent per a resoldre. Aquest òrgan col·legiat estarà integrat per 3 persones nomenades per la persona titular de la direcció general competent en matèria de ramaderia: la persona que exercisca la prefectura del servei, que actuarà en qualitat de president/presidenta i dos caps de secció que actuaran en qualitat de vicepresident/vicepresidenta i secretari o secretària. En cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal, el president/presidenta serà substituït pel vicepresident/vicepresidenta. Totes les persones integrants de la comissió de valoració, així com els seus suplents en cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal, seran designats per la persona titular de la direcció general competent en matèria de ramaderia. En tot cas, es procurarà que en la composició d'aquesta comissió es respecte el principi de paritat d'homes i dones, i la capacitació i competència adequades.

4. El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de concessió no podrà excedir sis mesos comptats a partir de la publicació de l'extracte de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si no s'ha dictat i publicat cap resolució expressa en aquest termini de sis mesos, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud, segons l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

5. La resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Haurà de contindre la llista baremada d'expedients segons els criteris de priorització que estableix la convocatòria, la llista dels beneficiaris amb els imports de les ajudes públiques assignades de la qual estaran exclosos tots els impostos, i es motivarà degudament el sentit d'aquestes i s'hi incorporaran, si és el cas, les condicions i obligacions derivades d'aquesta.

6. En les resolucions de concessió de les subvencions s'ha de fer constar expressament que els fons amb què se sufraguen procedeixen dels pressupostos generals de l'Estat, dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència de la Unió Europea i dels Fons Next Generation, en aplicació de l'article 34 del Reglament núm. 2021/241, i en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en la Base de dades nacional de subvencions accessible en l'enllaç https://www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/GE/ca/index.



7. La resolució de concessió o, si és el cas, la denegació posarà fi a la via administrativa. Contra aquesta es podrà interposar, en el termini d'un mes, un recurs potestatiu de reposició davant de l'òrgan que haja dictat la resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que preveuen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime oportú.

8. D'acord amb l'Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d'interés en els procediments que executen el Pla de recuperació transformació i resiliència, l'òrgan competent per a la concessió i els membres dels òrgans col·legiats de valoració de sol·licituds, en les fases de valoració de sol·licituds i resolució de concessió, hauran de signar electrònicament les declaracions d'absència de conflicte d'interés (DACI).



Tretzé. Comprovació, justificació i pagament de les subvencions concedides.

1. Amb caràcter previ al pagament, l'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada ha d'aportar els documents acreditatius corresponents.



L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada s'hi vol oposar, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

Així mateix, aquesta autoritat competent comprovarà que l'empresa no està en crisi en el moment del pagament ni ho estava a 31 de desembre de 2019, segons la definició que preveu l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

2. La justificació de la realització de les inversions per al pagament de la subvenció s'ha de dirigir a la direcció general competent en matèria de ramaderia, a través de la seu electrònica de la Generalitat, a través de l'enllaç https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22228>, en el termini establit en l'apartat seté de la present resolució, mitjançant la presentació per part del beneficiari del compte justificatiu de l'execució completa del projecte d'inversió i del pagament de la totalitat de les despeses ocasionades per a les subvencions concedides, d'acord amb el contingut que preveu l'article 72 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Les despeses efectuades s'han d'acreditar mitjançant factures a tercers i els seus justificants bancaris.

3. Una vegada el beneficiari presente la documentació justificativa de la realització de la inversió objecte de l'ajuda, la direcció general competent en matèria de ramaderia farà els controls necessaris per a verificar la realització de les actuacions subvencionades.

4. La falta de justificació, la insuficiència d'aquesta o la presentació de la justificació fora del termini que estableix aquest apartat i, en general, qualsevol incompliment de les obligacions del beneficiari que preveuen aquestes bases o les que estableix amb caràcter general l'art. 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, determinarà el desistiment sense efecte i la revocació total o parcial de la resolució de concessió, i l'obligació de reintegrament de les quantitats indegudament percebudes, d'acord amb el que estableix el títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sense perjudici de les responsabilitats o sancions que siguen procedents, derivades de la infracció o les infraccions en què poguera haver-se incorregut a conseqüència d'aquest incompliment.

5. No obstant això, se suspendrà la concessió i/o el pagament de les ajudes a les empreses que s'hagen beneficiat d'una ajuda il·legal anterior declarada incompatible per una decisió de la Comissió (siga pel que fa a una ajuda individual o a un règim d'ajudes) fins que l'empresa en qüestió haja reembossat o ingressat en un compte bloquejat l'import total de l'ajuda il·legal i incompatible i els interessos de recuperació corresponents.



Catorzé. Control, incompliment i reintegrament.

1. Aquestes ajudes seran objecte de les actuacions de comprovació, control i fiscalització.

2. Tota circumstància que altere les condicions que s'han tingut en compte per a la concessió de la subvenció i, especialment, les relatives al que estableix l'article 18 del Reial decret 949/2021, de 2 de novembre, sobre compatibilitat d'altres ajudes d'idèntica finalitat concedides al mateix beneficiari, incloses les de minimis, podrà donar lloc a la modificació de les resolucions de concessió. En el cas que l'interessat no realitze el 100 % de l'activitat objecte de l'ajuda, només percebrà la part proporcional corresponent a l'activitat realitzada, sempre que, almenys, haja realitzat el 50 % de la inversió sol·licitada i concedida.



3. Així mateix, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per a la mateixa finalitat i objecte per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, si suposa sobrepassar l'import total de l'ajuda corresponent a cada una de les subvencions que preveu el Reial decret 949/2021, de 2 de novembre, donarà lloc a una reducció proporcional en l'import de les subvencions regulades en aquest reial decret.

4. L'incompliment d'aquestes obligacions o la comprovació de la falsedat de les dades aportades a l'expedient donarà lloc al reintegrament de les ajudes concedides i a la devolució de les quanties atorgades, que originaran els interessos de demora corresponents, des del moment del pagament de la subvenció.

5. Es deleguen les facultats descrites anteriorment, punts 2, 3 i 4, i posteriors 6 i 7, és a dir, les possibles minoracions o reintegraments o reduccions o modificacions de les subvencions concedides, en la persona titular de la direcció general competent en matèria de ramaderia.



6. L'incompliment dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció, amb independència d'altres responsabilitats en què haja pogut incórrer la persona beneficiària, donarà lloc a la pèrdua del dret a la subvenció concedida, amb l'obligació de reembossar les quantitats ja percebudes, incrementades amb els interessos de demora legalment establits. Així mateix, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció, en els altres supòsits que preveu l'article 37.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, inclòs l'incompliment total o parcial de l'activitat subvencionada o dels objectius previstos.



7. En cas d'incompliment de les obligacions que preveu l'article 20.3 del Reial decret 949/2021, de 2 de novembre («no causar mal significatiu al medi ambient», de l'etiquetatge climàtic i les que recullen els apartats 3, 6 i 8 del component 3), serà procedent el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, per la persona o l'entitat beneficiària en funció de l'abast de l'incompliment.



Quinzé. Protecció de dades de caràcter personal.

1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que disposa el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. De conformitat amb el que preveuen els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte del tractament de dades de caràcter personal, cal informar sobre:

Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.

Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

Exercici de dret: les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, la rectificació i la supressió de les seues dades de caràcter personal, així com a sol·licitar la limitació o l'oposició al tractament d'aquestes, i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que preveu la següent adreça d'internet: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970>.

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada considera vulnerat el seu dret a la protecció de dades, pot reclamar davant de la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que preveu l'adreça d'internet https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22094>, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Podeu obtindre informació més detallada en l'enllaç següent: http://www.agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments.

3. Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, té l'obligació d'informar-les dels aspectes següents:



a) La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

b) La possibilitat que l'Administració faça consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar-ne, entre altres aspectes, la veracitat. Si aquesta consulta necessita una autorització per llei per part de les persones les dades de les quals s'han de consultar, la persona sol·licitant o el seu representant legal han d'haver recaptat aquesta autorització, que ha d'estar disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

c) La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que l'assisteixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.



Setzé. Transparència, subministrament d'informació, dades obertes i publicitat.

En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, les persones beneficiàries de la subvenció han de complir les següents obligacions de transparència:

1. Les entitats privades han de complir les obligacions de publicitat activa que recull el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros.

En particular, s'ha de publicar en els termes que preveuen els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013, la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es farà per mitjà de la pàgina web de l'entitat, o bé mitjançant la plataforma TEP-Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep.

Aquesta informació s'ha de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant, almenys, quatre anys naturals.

2. Sense perjudici de les obligacions que preveuen els apartats anteriors, totes les entitats beneficiàries de subvenció han de fer la publicitat adequada del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol mena que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana, en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i qualsevol altre mitjà de publicitat que es faça de l'activitat subvencionada.

3. Les entitats o les persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, amb un requeriment previ, tota la informació que siga necessària perquè aquesta complisca les obligacions que preveu la Llei 1/2022, de 13 d'abril, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que aquest s'haja atés, l'òrgan que ha fet el requeriment podrà acordar, amb advertiment i audiència previs a la persona interessada, la imposició de multes coercitives en els termes que preveu l'article 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril.



4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'Administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.

5. Els beneficiaris han de fer constar en les actuacions, incloent-hi qualsevol documentació o publicació de qualsevol índole i suport, actuació de comunicació o visibilitat, premis i publicitat, que són finançades per la Unió Europea-Next Generation EU, segons el pla presentat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació.



Desseté. Manuals de procediment.

La gestió administrativa de les ajudes regulades en la present convocatòria la duran a terme els diferents òrgans administratius implicats, d'acord amb el que estableix la direcció general competent en matèria de ramaderia en els manuals de procediment corresponents.





Dihuité. Supletorietat.

Pel que fa al que no preveu expressament la present resolució, caldrà ajustar-se al que disposa el Reial decret 949/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a inversions en matèria de bioseguretat per a la millora o construcció de centres de neteja i desinfecció de vehicles de transport per carretera de bestiar, així com per a inversions en bioseguretat en vivers, escomeses per determinats productors de materials vegetals de reproducció, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, en particular en el capítol II.



Denové. Eficàcia.

Aquesta resolució produirà efectes l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que dicta l'acte, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana o, directament, un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 22 de maig de 2023.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Isaura Navarro Casillas.

Mapa web