Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de maig de 2023, del secretari autonòmic de Cultura i Esport, per la qual es regula i concedeix una subvenció directa a la Universitat d'Alacant per a l'exercici 2023 destinada a finançar parcialment les despeses derivades dels treballs d'incorporació d'obres del patrimoni bibliogràfic valencià, procedents de diferents repositoris digitals, a la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes. [2023/5457]

(DOGV núm. 9604 de 26.05.2023) Ref. Base de dades 005568/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Ajudes
    Matèries: Universitats





La Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023, preveu, amb càrrec al programa 452.10, Llibre, arxius i biblioteques, centre gestor 01, secció 09, servei 03 i capítol IV, la línia de subvenció S8592000, amb la denominació «Subvenció a la Universitat d'Alacant», amb una dotació de 20.000€, de regulació nominativa i concessió directa, i que té com a descripció i finalitat el finançament de despeses derivades de les activitats d'incorporació d'obres de patrimoni bibliogràfic valencià mitjançant la digitalització, edició i difusió amb col·laboració de la Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu. L'entitat beneficiària és la Universitat d'Alacant.



Que, d'acord amb l'annex de l'esmentada línia nominativa, la Universitat d'Alacant té assignada una subvenció per un import de 20.000 € per a l'exercici de 2023.

Aquesta línia de subvenció es troba inclosa en el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per al període 2020-2023, objectiu estratègic 38, de la Resolució de 19 de gener de 2023, de la consellera Educació, Cultura i Esport, per la qual es modifica el Pla estratègic de subvencions d'aquesta conselleria per al període 2020-2023, aprovat per la Resolució de 23 de març de 2020, que inclou en l'esmentat capítol de la Direcció General de Cultural i Patrimoni aquesta línia de subvenció.

L'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en l'apartat 2.a, la possibilitat de concedir de manera directa les subvencions previstes nominativament en els pressupostos generals de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, en els termes recollits en els convenis i en la normativa reguladora d'aquestes subvencions.

D'altra banda, l'article 168 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que podran concedir-se de manera directa, mitjançant una resolució, les subvencions previstes nominativament en la Llei de pressupostos de la Generalitat, entenent-se com a tals aquelles amb un objecte, dotació pressupostària i destinatari que figuren inequívocament en els seus annexos.

En aquest sentit, la lletra d de l'apartat 4 de l'article 160 de l'esmentada Llei 1/2015, disposa que les persones titulars de les conselleries seran les competents per a la concessió de les subvencions nominatives, preveient l'apartat 5 del mateix article que l'exercici d'aquesta competència podrà ser delegat.

D'aquesta manera, mitjançant la Resolució de 13 d'abril de 2022, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, sobre delegació de competències en determinats òrgans, delega en la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport les resolucions de concessió de subvencions de manera directa que corresponguen al seu àmbit competencial, a què es refereixen els articles 22.2 i 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 168 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, del sector públic instrumental i de subvencions.

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport és el departament del Consell al qual, en virtut del que es disposa en l'article 7 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, li corresponen les competències en matèria de cultura i promoció cultural, en el desenvolupament de les quals impulsa, entre altres iniciatives, diverses línies de foment i col·laboració amb entitats i administracions públiques amb les quals coadjuva en la consecució d'una programació cultural diversa i àmplia en tot el territori.

La Universitat d'Alacant preveu en els seus estatuts el principi de relació amb l'entorn, que exigeix l'obertura a les manifestacions culturals de la societat i la col·laboració amb institucions que faciliten la seua labor educativa, així com l'intercanvi i la difusió de coneixement científic i cultural, i té entre els seus projectes el desenvolupament de la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes Saavedra, amb l'objectiu que es convertisca en un instrument adequat per a potenciar l'expansió de la cultura espanyola i hispanoamericana en el món, a través de la utilització i aplicació dels mitjans tecnològics més moderns a les obres més rellevants de la literatura, les ciències i la cultura hispanes.

D'altra banda, la Universitat d'Alacant, des de fa anys, actua com a gestora de continguts per a la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes, que en l'actualitat té més de 26 milions de persones usuàries anuals. Entre aquests continguts s'inclouen les obres més significatives del patrimoni bibliogràfic valencià. La Universitat d'Alacant, a través del projecte de la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes, facilita la difusió, bé a través de correu electrònic bé a través de l'enviament del butlletí de novetats d'aquesta Biblioteca Virtual, del patrimoni bibliogràfic de la Comunitat Valenciana i dels seus autors i autores.

Per les raons exposades, la Llei de pressupostos de la Generalitat 9/2022, de 30 de desembre, preveu la concessió directa d'una subvenció a la Universitat d'Alacant per l'import de 20.000 euros.

S'ha aplicat el que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques. Les subvencions que es concedeixen en aquesta resolució no requereixen la notificació abans esmentada, per no tindre els requisits de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea; en concret, per no suposar cap avantatge econòmic, ja que l'entitat a la qual va dirigida la subvenció no exerceix una activitat econòmica que puga oferir béns o serveis en el mercat i, per tant, no hi ha possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres.



Per tot el que s'ha exposat, havent-se seguit els tràmits que es recullen en l'article 168.1.a de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, d'acord amb el que s'estableix en la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a 2023, i en virtut de les competències atribuïdes a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport en el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, i de la delegació continguda en el resolc primer, apartat 2, de la Resolució de 13 d'abril de 2022, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, sobre delegació de competències en determinats òrgans, resolc:





Primer. Objecte

La present resolució té per objecte regular la concessió directa d'una subvenció destinada a la Universitat d'Alacant en la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023.





Segon. Raons d'interés públic que concorren en la seua concessió

La possibilitat de concedir una subvenció, de caràcter nominatiu, a la Universitat d'Alacant, està prevista en l'article 22.2.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 168.1.A de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i així està contemplada de manera expressa en el pressupost de la Generalitat per a 2023, en la secció 09, servei 03, centre gestor 01, i programa 452.10, la línia de subvenció S8592000, amb la denominació «Subvenció a la Universitat d'Alacant», i amb una dotació de 20.000 € euros, que té com a descripció i finalitat el finançament de despeses derivades de les activitats d'incorporació d'obres de patrimoni bibliogràfic valencià mitjançant la digitalització, edició i difusió amb col·laboració de la Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu, per a continuar amb els treballs d'incorporació d'obres del patrimoni bibliogràfic valencià, procedents de diferents repositoris digitals, a la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes. La subvenció regulada en aquesta resolució té caràcter singular, derivat del caràcter d'interés públic de la universitat pública i considerant la finalitat de la Generalitat d'interés general de fomentar la difusió i l'accessibilitat de les obres d'autors i autores valencians, per al foment del llibre i la lectura i la promoció de la cultura valenciana en l'àmbit nacional i internacional, que beneficiarà tota la ciutadania segons les determinacions expressament contemplades per la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023.



S'ha optat per atorgar l'ajuda mitjançant una resolució i no per conveni, d'acord amb l'article 168.1.A de la Llei 1/2015, de 8 de febrer, de la Generalitat, atés que no hi ha cap classe de contraprestació, excepte la mera aportació econòmica per part de la Generalitat. La subvenció regulada en aquesta resolució té caràcter singular i considerant la finalitat de la Generalitat de promocionar la cultura valenciana, segons les determinacions expressament contemplades per la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023.





Tercer. Entitat beneficiària

L'entitat beneficiària de la subvenció és la Universitat d'Alacant, amb NIF Q0332001G.



Quart. Activitat subvencionada

L'import de l'ajuda serà de 20.000 € i anirà destinat a finançar parcialment les despeses derivades dels treballs d'incorporació d'obres del patrimoni bibliogràfic valencià, procedents de diferents repositoris digitals, a la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes realitzades per la Universitat d'Alacant. En concret, per a:

– La selecció i priorització de les obres més significatives del patrimoni bibliogràfic valencià, o relacionat amb la Comunitat Valenciana, que puguen ser objecte de difusió a través de la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes Saavedra.

– L'edició a la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes Saavedra d'aquelles obres, del patrimoni bibliogràfic valencià, ja digitalitzades que puguen aportar altres entitats.

– La col·laboració i difusió d'activitats públiques de la Generalitat que tinguen relació amb la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes Saavedra, així com informar de la col·laboració de la Generalitat en tots aquells suports, esdeveniments i mitjans que siguen possibles.

La Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu difondrà, a través dels seus mitjans informàtics i sistema d'informació en la xarxa, l'adreça de la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes Saavedra, a fi de facilitar la màxima difusió dels recursos de lliure accés entre investigadors i investigadores, estudiants i població en general. La Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes Saavedra inclourà, així mateix, l'adreça en internet de la Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu entre les entitats col·laboradores.



Cinqué. Despeses subvencionables

1. Es consideren despeses subvencionables totes aquelles despeses corrents i de personal, propi o que puga contractar aquest efecte, que duga a terme la Universitat d'Alacant necessàries per a la realització de les activitats d'incorporació i difusió d'obres del patrimoni bibliogràfic valencià, a la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes, que es realitzen entre l'1 de gener de 2023 i la data de finalització del termini per a presentar la justificació.

Es considerarà despesa realitzada la que haja sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació establit en la present resolució.

Entre aquestes despeses es poden incloure:

a) Despeses directes: seran subvencionables les despeses que resulten necessàries per a la realització de l'activitat subvencionada, sempre que estiguen relacionades amb l'activitat i resulten indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta.

b) Despeses indirectes: seran subvencionables aquelles despeses de funcionament corresponents a l'activitat general de l'entitat beneficiària, que hagen sigut necessàries per a la consecució de l'objecte de la subvenció (llum, telèfon, internet, i anàlegs), sempre que tals costos corresponguen al període en què efectivament es realitza l'activitat. Únicament es podrà imputar a aquest concepte de despesa un màxim d'un 15 % de la subvenció concedida.

c) Despeses de personal intern: seran subvencionables els costos (salari i Seguretat Social) del personal intern de l'entitat beneficiària necessaris per a la realització de l'activitat subvencionada.

S'inclouran en la partida de despeses de personal les derivades de la contractació de personal, totalment o parcialment, per a la seua intervenció en l'activitat subvencionable, sempre que existisca una relació laboral, fixa o temporal, entre l'entitat beneficiària i la persona treballadora.

En el document de justificació de l'activitat subvencionable l'entitat sol·licitant indicarà el percentatge de la jornada laboral que el personal dedique al projecte.

No s'inclouran les despeses originades per les persones integrants de la junta directiva o consell de direcció de l'entitat beneficiària.

2. D'acord amb el que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables haurà d'estar d'acord amb el valor de mercat. Si és el cas, l'òrgan gestor podrà fer la comprovació del valor del mercat amb els mitjans assenyalats en l'article 170 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. No seran subvencionables:

a) Despeses per a l'adquisició de béns inventariables (equipament informàtic, mobiliari, equips d'impressió, o anàlegs)

b) Despeses de garantia bancària

c) Interessos deutors dels comptes bancaris

d) Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals

e) Despeses derivades de procediments judicials i administratius

f) Despeses accessòries als desplaçaments (aparcaments, peatges d'autopistes...)

4. Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals i les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques són subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta.

5. Els tributs són despesa subvencionable quan el beneficiari de la subvenció els abona efectivament. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.



6. Les activitats que se subvencionen podran executar-se a partir de l'1 de gener de 2023 i fins a la data de finalització del termini per a presentar la justificació.



Sisé. Quantia

L'import de la subvenció s'estableix en un màxim de 20.000€ €. Aquest import s'abonarà amb càrrec a la línia de subvenció S8592000, de la secció, servei, centre gestor i programa 09.03.01.452.10 de l'estat de despeses del pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2023.



Seté. Procediment

1. L'entitat beneficiària haurà de manifestar, en el termini de quinze dies hàbils a partir de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la seua conformitat amb la concessió de la subvenció i amb les presents bases reguladores, d'acord amb el model que s'inclou com a annex de la present resolució.



2. El model de conformitat, degudament emplenat i signat, haurà de presentar-se telemàticament a través del procediment «Z – Sol·licitud general d'iniciació i tramitació TELEMÀTICA de procediments de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport» en l'enllaç següent:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18494

3. Conforme al que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si el document de conformitat s'haguera emplenat de manera incompleta o no s'hagueren aportat els requisits i documents que s'assenyalen en aquesta base, la persona interessada serà requerida perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmene la falta o hi adjunte els documents preceptius, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, es considerarà que ha desistit, prèvia resolució d'arxivament de l'expedient, que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 de l'esmentada llei, de manera que quedarà sense efecte la concessió de la subvenció i perdrà, per tant, el dret a la percepció.



Huité. Òrgan gestor

Correspon la tramitació i la gestió de la subvenció a la Direcció General de Cultura i Patrimoni.

Nové. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. La Universitat d'Alacant estarà subjecta a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a les que fa referència l'article 14 de la Llei general de subvencions.

2. La Universitat d'Alacant estarà obligada a realitzar les activitats subvencionades en els termes d'aquesta resolució i a justificar la realització en els terminis establits.

3. En particular, estarà obligada a:

a) Realitzar les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció previstes en el punt quart d'aquesta resolució en les dates compreses entre l'1 de gener i el 31 d'octubre del 2023.

b) Justificar el compliment dels requisits i les condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió de la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan que concedeix la subvenció, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents que li siguen requerides en l'exercici de les actuacions anteriors.



d) Comunicar a la Direcció General de Cultura i Patrimoni l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats per a la mateixa finalitat i que puguen donar lloc a la modificació de l'ajuda en produir-se una variació de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció. En cap cas la suma de totes aquestes podrà superar el cost de l'activitat subvencionada. Per a això, el beneficiari emetrà un certificat de les subvencions, ajudes o aportacions de qualsevol tipus obtingudes d'altres persones públiques o privades per a finançar l'activitat. La comunicació haurà d'efectuar-se quan es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

f) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable, així com tots els estats comptables i registres específics que siguen exigibles, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i control.

g) Acreditar amb anterioritat a la concessió de la subvenció, mitjançant una declaració responsable, no estar sotmés a les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, i també no ser deutor de la Generalitat per reintegrament de subvencions, conforme al que es preveu en l'article 25 del Reglament de subvencions.

h) Adoptar les mesures de difusió contingudes en l'apartat 4 de l'article 18 de la Llei 38/2003, que estableix que els beneficiaris hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les activitats objecte de subvenció. Aquestes mesures podran consistir en la inclusió de la imatge institucional de l'entitat concedent, així com llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics, o audiovisuals, o bé en esments realitzats en mitjans de comunicació. En aquest sentit, tot el material gràfic i audiovisual publicitari que es realitze (cartells, fullets, pancartes, DVD, CD, i la resta de documentació i material utilitzat) indicaran que l'activitat subvencionada es realitza en col·laboració amb la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i les inclusions o esments que es realitzen en les pàgines web oficials per a donar repercussió a les activitats, incorporaran, si correspon, el logotip que la Generalitat facilite. Respecte a les campanyes de publicitat que es duguen a terme, s'haurà de respectar el que s'estableix en la Llei 12/2018, de 24 de maig, de la Generalitat, de publicitat institucional per a l'interés ciutadà i la concepció col·lectiva de les infraestructures públiques.



i) Com a entitat beneficiària d'una subvenció, en compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de la lletra b de l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, en el cas de percebre durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 50.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que suposen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

La difusió de la informació que estableix aquesta clàusula s'ha de realitzar a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència entitats privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep.

j) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003 i en l'article 172 de la Llei 1/2015.

k) Els contractes que formalitze el beneficiari de la resolució amb el mateix proveïdor per a la realització d'actuacions subvencionades, que tinguen un import igual o superior a 15.000 € (IVA exclòs), requeriran per a la seua acceptació que s'hagen sol·licitat almenys tres ofertes de tres proveïdors diferents, amb caràcter previ a l'adquisició del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que, per les característiques especials que tinga, no hi haja en el mercat més que una empresa prestadora o subministradora, o la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la signatura de la present resolució. Tot això, d'acord amb el que es preveu en l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 118.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.



l) Assumir totes les responsabilitats que es deriven de l'activitat subvencionada, com a titular i promotor d'aquesta, incloent-hi el total finançament dels seus costos, així com els possibles excessos respecte del pressupost plantejat.

m) En general, les obligacions previstes com a bàsiques en la Llei 38/2003 i en el seu reglament de desplegament.

4. L'incompliment de les anteriors obligacions produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada, i tindrà com a conseqüència la minoració de la subvenció o, si escau, el reintegrament de les quantitats percebudes conforme al que es disposa en el punt dotze d'aquesta resolució.

Tot això, sense perjudici, si escau, de l'exigència de responsabilitats que puguen correspondre d'acord amb la legislació vigent.



Desé. Règim i termini de justificació de la subvenció

1. L'entitat beneficiària haurà de presentar, davant de l'òrgan gestor, l'adequada justificació de la subvenció, de la realització de l'activitat, del compliment de les condicions imposades, i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció.

El termini màxim per a la presentació de la justificació finalitzarà el 3 de novembre de 2023.

2. En concret, l'entitat beneficiària haurà de presentar un compte justificatiu de la despesa realitzada, que es compondrà dels documents següents:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà:

1r. Una relació classificada i numerada de les despeses de l'activitat, amb identificació de la persona o entitat creditora i del document, concepte de la despesa, el seu import, la data d'emissió i la data de pagament, relació de la despesa amb l'activitat subvencionada, percentatge d'imputació de cada factura a la subvenció concedida, i import imputat.



2n. Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i la documentació acreditativa del pagament, ordenats correlativament, d'acord amb la relació anterior.

Per a controlar l'eventual acumulació de subvencions, l'entitat beneficiària haurà de presentar una declaració responsable que faça constar que tots i cadascun dels documents o factures presentats s'apliquen únicament a la justificació de la subvenció concedida.

Quant a les factures, hauran de complir els requisits regulats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, i hauran de ser emeses dins de l'exercici 2023, i correspondre el període de realització de les despeses subvencionables amb la preparació i l'execució de l'activitat subvencionada.

Les factures hauran de reflectir amb el suficient detall les prestacions realitzades.

No podran aportar-se com a justificant de despeses els albarans, les notes de lliurament ni les factures proforma. L'acreditació de les despeses també podrà efectuar-se mitjançant factures electròniques, sempre que complisquen els requisits exigits per a la seua acceptació en l'àmbit tributari.

3r. Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència, o, si és el cas, la declaració responsable de no haver rebut altres subvencions o ajudes o ingressos per a l'actuació objecte d'aquesta subvenció.

4t. Els tres pressupostos que, si escau, i en aplicació de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, haja d'haver sol·licitat l'entitat beneficiària.

c) Declaració responsable signada per la persona representant legal de l'entitat sobre el compliment de les obligacions establides en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, amb expressa indicació de trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.



3. En el cas que l'entitat beneficiària no deduïsca cap percentatge de les quotes d'IVA suportades, haurà de presentar una declaració jurada per la persona representant legal, mitjançant la qual es notificarà no tindre dret a practicar deduccions per les quotes d'IVA que puguen suportar. Alhora, presentarà un certificat de l'òrgan competent de la hisenda pública en què s'acredite que no liquida IVA, o bé un certificat de situació censal i obligacions.

Quant als documents acreditatius dels pagaments a les persones creditores, com a justificants de pagament s'admetran resguards de transferència (si engloba diverses factures, s'haurà d'aportar una relació detallada d'aquestes), així com xecs i pagarés, en els següents termes:

1r. Si la forma de pagament és una transferència bancària, aquesta es justificarà mitjançant el resguard de l'ordre de càrrec i haurà de figurar en el concepte de la transferència el número de factura o, en defecte d'això, el concepte abonat.

2n. Si la forma de pagament és el xec o pagaré, el document justificatiu consistirà en un rebut, signat i estampillat per la persona o entitat proveïdora, on haurà d'especificar-se la factura o documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la seua data, el número i la data del xec o, si és el cas, la del venciment del pagaré, havent d'aparéixer, sota la signatura, el nom i el número del NIF de la persona que signa.

La forma de pagament contemplada en els dos punts anteriors s'acompanyarà d'una còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada.

4. Així mateix, l'entitat beneficiària haurà d'acreditar, per mitjà d'un certificat expedit per l'òrgan competent, davant de l'òrgan gestor de la subvenció regulada en aquesta resolució, els punts següents:

a) Que els fons han sigut destinats a realitzar l'activitat per a la qual van ser concedits.

b) Que la documentació original acreditativa de la despesa realitzada i efectivament pagada es troba en les seues dependències, a la disposició de l'òrgan gestor de la subvenció, de la Intervenció General de la Generalitat i de la Sindicatura de Comptes.

5. Tota la documentació justificativa haurà de ser remesa dins del termini a través del procediment «Z – Sol·licitud general d'iniciació i tramitació telemàtica de procediments de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport», previst en l'enllaç següent:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18494



Onze. Forma de pagament de la subvenció

1. La tramitació del pagament de la subvenció s'iniciarà després de l'aportació, per part de la Universitat d'Alacant, de la justificació de les despeses corresponents, i de la comprovació del que s'ha aportat per part de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, de la realització de l'activitat o el compliment de la finalitat que determinen la concessió de la subvenció.

2. El pagament s'efectuarà, una vegada rebuda la justificació i acreditat que l'entitat es troba al corrent de pagament de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, mitjançant una transferència bancària al compte el titular del qual siga la Universitat d'Alacant i que estiga donat d'alta en el sistema d'informació pressupostària de la Generalitat.

En el cas que el compte bancari de l'entitat no estiguera donat d'alta en la Generalitat, o haja de modificar les seues dades, l'entitat haurà de donar d'alta les seues dades a través del sistema PROPER en compliment de l'Ordre 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, i la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aprova la implementació del sistema informàtic PROPER i es regulen les actuacions administratives automatitzades de la Intervenció de la Generalitat Valenciana.



3. El pagament s'efectuarà d'una sola vegada per la totalitat de la subvenció, amb la seua justificació prèvia i comprovació.

4. L'import del pagament serà, en tot cas, igual a la quantitat correctament justificada, sense que puga ser superior a l'import establit expressament per a aquesta en el pressupost de la Generalitat per a 2023. D'aquest import del pagament donarà publicitat la Generalitat en la Base de dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el que estableix l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Dotze. Compatibilitat de les ajudes

L'ajuda concedida serà compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, i concedits per a la mateixa finalitat prevista en la present resolució. Aquesta compatibilitat estarà condicionada al fet que l'import de les ajudes, aïlladament o en concurrència amb unes altres, no supere el cost de l'activitat subvencionada; tot això, de conformitat amb l'article 65.3.c del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i l'article 168.1.A, apartat c, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Tretze. Minoració, anul·lació i reintegrament de les subvencions

1. Es reduirà proporcionalment la subvenció en cas que la justificació de les despeses realitzades no arribe a la quantia atorgada, així com quan, havent-se subvencionat una part del cost total de l'activitat, no es justifique l'import total de la despesa que suposa el desenvolupament de l'activitat esmentada.

2. La presentació extemporània de la justificació donarà lloc a la incoació d'un procediment per a deixar sense efecte l'acte de concessió de la subvenció. En tot cas, es garantirà el dret d'audiència de l'entitat interessada.

3. En els casos previstos en l'article 37 de la Llei general de subvencions, l'entitat beneficiària haurà de reintegrar la totalitat o una part de la quantitat percebuda més els corresponents interessos de demora. En aquests casos es procedirà a la incoació de l'oportú expedient que, prèvia audiència de l'entitat interessada, serà resolt per la persona titular de l'òrgan gestor de la subvenció.

4. El falsejament o l'ocultació de dades i documents, ja que afecten substancialment la concessió i lliurament de fons públics, donarà lloc a l'exigència de responsabilitats tant en l'ordre administratiu com en el jurisdiccional competent.

5. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport es reserva el dret a realitzar totes aquelles inspeccions tècniques i administratives que es consideren necessàries a fi de conformar la correcta execució de l'actuació subvencionada.



Catorze. Mètode general de control

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport exercirà el control administratiu a través de la revisió de la documentació justificativa presentada a fi de confirmar la correcta execució de l'actuació subvencionada.

Realitzarà el control material a través de la memòria de nivell d'execució a la qual es fa referència en l'apartat segon del punt desé d'aquesta resolució, i, a més, amb les inspeccions que es consideren necessàries en la plataforma o pàgina web a la qual s'incorporen aquestes obres, https://www.cervantesvirtual.com/. Així mateix, si resulta necessari, es podran utilitzar altres procediments de comprovació, com vídeos i fotografies geoetiquetades o datades.

Tot això, d'acord amb el que s'estableix en els articles 165.1.j i 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Quinze. Protecció de dades personals

1. La gestió d'aquesta subvenció comporta el tractament de dades de caràcter personal, per la qual cosa s'apliquen les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (d'ara en avant, RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



2. En compliment del que es disposa en l'article 13 de l'RGPD, la informació en matèria de protecció de dades és la següent:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, av. de Campanar, 32, 46015 València. Adreça electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es.

b) Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat, passeig de l'Albereda, 16, 46010 València. Adreça electrònica: dpd@gva.es.

c) Finalitat del tractament: gestionar la concessió de la subvenció.



d) Les bases de legitimació general aplicables al tractament de dades són les previstes en els apartats c i e de l'article 6.1 de l'RGPD (l'interés públic i l'obligació legal), en relació amb les normes específiques que regulen aquest procediment.

e) Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, especialment en la fase de justificació de la subvenció, tindrà l'obligació d'informar-les en els termes que estableix aquesta clàusula.



f) Persones destinatàries de les dades: no està prevista la comunicació de dades de caràcter personal.

g) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

h) El responsable podrà efectuar, en l'exercici de les seues competències, les verificacions necessàries per a comprovar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada que estan en poder de les administracions públiques.

i) De conformitat amb l'article 13.2 de l'RGPD, totes les dades personals sol·licitades a través dels formularis i la documentació vinculada són necessàries per a poder tramitar la subvenció en les diferents fases del procediment. La falta de comunicació d'aquestes dades a la conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.



j) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.

k) La persona interessada té dret a sol·licitar al responsable del tractament l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com la limitació o oposició tant al tractament d'aquestes dades com a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que s'indica en la pàgina següent: http://www.gva.es/va/proc19970

l) A més de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals, pot reclamar davant de la Delegació de Protecció de Dades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb l'indicat en la pàgina següent: http://www.gva.es/proc22094. A més, hi ha la possibilitat de reclamar davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Per a més informació, es pot consultar el registre d'activitat de tractament denominat Ajudes, beques i subvencions, accessible en

www.ceice.gva.es/registre-de-tractament-de-dades.



Setze. Règim jurídic aplicable

Aquestes subvencions es regiran, a més de pel que es disposa en aquesta resolució, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reglament de l'esmentada llei, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, excepte en el que afecte els principis de publicitat i concurrència, així com pel que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i per les altres normes de dret administratiu que siguen aplicables.



Dèsset. Efectes

La present resolució produirà efectes a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. De conformitat amb el que s'estableix en els articles 114, 123 i 124 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa pot ser objecte, potestativament, d'un recurs de reposició o bé pot plantejar-se directament un recurs contenciós administratiu en els terminis corresponents i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs potestatiu de reposició ha d'interposar-se davant de la consellera d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

b) El recurs contenciós administratiu ha de ser interposat davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que es disposa en els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que les persones interessades puguen exercir qualsevol altra via que estimen oportuna.



València, 16 de maig de 2023.– El secretari autonòmic de Cultura i Esport (p. d. R 13.04.2022, DOGV 29.04.2022): Joaquim Enric López Camps.







ANNEX I

Model de conformitat de la subvenció de concessió directa



(La sol·licitud haurà d'anar acompanyada pels documents que s'exigeixen en l'apartat 7 de la resolució)



IDENTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ.

– Anualitat:

– Òrgan gestor:

– Títol:



ENTITAT BENEFICIÀRIA.

– Nom o raó social (*):

– Tipus d'entitat:

– Sigles:

– NIF:

– Adreça:

– Localitat:

– Província:

– Telèfon:

– Adreça electrònica:

– Pàgina web:



(*) El nom ha de ser coincident amb el que figura en aquesta resolució



Dades de la persona representant:

– Nom:

– Cognoms:

– DNI/NIF:

– Càrrec:



Dades domiciliàries a l'efecte de notificació:

– Adreça:

– Localitat:

– Província:

– Codi postal:

Dades de la persona de contacte en cas de ser diferent de la persona sol·licitant:

– Nom i cognoms:

– Telèfon:

– Adreça electrònica:



DECLARACIÓ RESPONSABLE

Conforme al que es disposa en l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, done la meua autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI), i, si és procedent, de residència.



Sí No



En cas de no subscriure la corresponent autorització, la persona interessada estarà obligada a presentar els documents corresponents juntament amb aquesta conformitat.

Declare que, a la vista de les bases que regeixen aquesta resolució, les accepte íntegrament i accepte la subvenció per al projecte a què es refereix la present resolució.

Declare que l'entitat a la qual represente no es troba sotmesa a les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, que determina la prohibició d'obtindre la condició de beneficiària de subvencions, i cal ressaltar especialment la de no ser deutora per reintegrament de subvencions.

Declare que totes les dades que figuren en aquest document són certes, i em compromet, en nom de l'entitat, a destinar l'import de la subvenció que es regula i concedeix en aquesta resolució a l'objecte previst.



Declare, sota la meua responsabilitat, que els documents que aporte són còpia fidel de l'original, els quals seran aportats a requeriment de l'Administració.

Declare ser coneixedor de l'obligació d'informar possibles terceres persones del fet que les seues dades seran comunicades a aquesta conselleria per a la gestió i justificació de la subvenció, en els termes que figuren en la clàusula 15 de la present resolució.



INFORMACIÓ I CONSENTIMENT

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport és responsable del tractament de les dades personals que es recullen en aquest document i, si és el cas, dels adjunts de què aquest s'acompanye, i les tractarà per a gestionar l'acceptació de la subvenció concedida.

Les persones interessades poden exercir els seus drets d'accés, rectificació, oposició, supressió i limitació del tractament i a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, segons s'indica en la pàgina següent:

http://www.gva.es/va/proc19970

Per a més informació, consulte el registre d'activitat de tractament denominat «Ajudes, beques i subvencions» en la següent pàgina web:

www.ceice.gva.es/registre-de-tractament-de-dades



Data i signatura de la persona representant de l'entitat.

Mapa web