Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 15 de maig de 2023, de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, per la qual es convoca un procediment específic per a la selecció de personal temporal per a cobrir de forma interina una plaça de l'escala mitjana d'administració, subgrup A2. Referència 2023/33910. [2023/5346]

(DOGV núm. 9603 de 25.05.2023) Ref. Base de dades 005509/2023




Amb la finalitat d'atendre les necessitats urgents i inajornables posades de manifest, de personal tècnic de gestió, d'administració i serveis d'aquesta universitat, encarregada d'atendre el servei públic de l'educació superior que té encomanat, d'acord amb les competències que li atribueixen l'article 3.2 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, amb relació a l'article 91 d'aquesta, i el capítol I, «Selecció del personal», del títol V de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana; el capítol II del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, així com els Estatuts de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, aprovats pel Decret 208/2004, de 8 d'octubre (DOGV 13 d'octubre) del Consell de la Generalitat Valenciana, modificats pel Decret 105/2012, de 29 de juny, del Consell;



Amb la finalitat de garantir l'adequada prestació del servei públic, i dotar aquesta universitat de les persones necessàries que permeten abordar els canvis que s'estan produint en la gestió administrativa de la Universitat, en aquest moment, en què s'està exigint una major transparència, i s'estan duent a terme nous tràmits i actuacions, és del tot urgent i imprescindible comptar amb les eines i els llocs necessaris que ens permeten atendre i abordar el canvi quantitatiu i qualitatiu que suposen tots aquests canvis en els quals està immersa la universitat;



En virtut de l'Acord d'adaptació dels barems dels procediments per a la selecció de personal temporal PAS de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, aprovat pel Consell de Govern amb data de 23 de febrer de 2022;

Aquest rectorat acorda convocar un procediment específic per a la selecció de personal temporal per a cobrir de forma interina una plaça de l'escala mitjana d'administració, subgrup A2, de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, segons les següents:



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives per a cobrir mitjançant nomenament d'interinitat una plaça de l'escala mitjana d'administració, denominació tècnic/a de gestió, amb el perfil i temari que descriu l'annex I.



1.2. A la present convocatòria li són aplicables la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; els Estatuts de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, aprovats per Decret 208/2004, de 8 d'octubre (DOGV 13 d'octubre), del Consell de la Generalitat Valenciana, modificats pel Decret 105/2012, de 29 de juny, del Consell; el que disposa la present convocatòria i altra normativa d'aplicació general.



Així mateix, li és aplicable la Normativa que regula els sistemes i el règim d'incorporació de personal temporal i la creació de borses de treball del personal d'administració i serveis de la Universitat Miguel Hernández d'Elx que en el punt 2.1.b estableix que: «Per a la cobertura dels llocs del grup A, subgrup A1 i subgrup A2, solament es constituiran borses de treball per a aquelles escales específiques respecte de les quals no siga possible la seua cobertura per procediments de provisió de llocs».

De conformitat amb l'article 61.2.f de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, es fa constar que la distribució percentual de personal en l'escala mitjana d'administració és de: 34,62 % homes i 65,38 % dones.



Segona. Requisits dels aspirants

1. Tindre nacionalitat espanyola, o alguna altra que, conforme al que disposa l'article 63 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, permeta l'accés a l'ocupació pública.



2. Tindre complits 16 anys i no excedir, si escau, l'edat màxima de jubilació forçosa, o d'aquella altra poguera establir-se per llei.

3. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que calguen per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.



4. No haver sigut separat del servei com a personal funcionari de carrera o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari; ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques, i resta de consideracions establides en l'apartat d de l'article 62 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.

5. Estar en possessió de la titulació acadèmica que figura en l'annex I, o tindre complides les condicions per a obtindre'l en la data en què acabe el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger ha d'estar-se en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació o equivalència.

Les condicions per a ser admés a les proves s'han de reunir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre durant tot el procés selectiu.

El mes d'agost és inhàbil a l'efecte del còmput de terminis en aquest procediment administratiu de gestió pròpia, en el qual la resolució correspon a la Universitat, en virtut de l'article 3 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari.



Tercera. Sol·licituds

En virtut de la Resolució rectoral publicada en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx amb data de 4 d'octubre de 2021, per la qual s'incorporen els procediments de selecció de PTGAS al catàleg de procediments i serveis electrònics de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, i per consegüent la tramitació per mitjans electrònics exclusiva i obligatòria per a les persones interessades en aquests tràmits, s'ha de presentar la sol·licitud de participació adreçada al rector de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, a través de la Seu Electrònica en el portal https://sede.umh.es/ca/procedimientos/, triant l'opció «SELECCIÓ PAS-Personal temporal».



Els drets de participació seran els corresponents a la categoria de la plaça convocada, en aquest cas 25,00 €.

El pagament ha d'efectuar-se mitjançant targeta bancària de manera telemàtica a través de la plataforma que està inclosa en la seu de manera simultània a la presentació de la instància de participació.

Conforme al que estableix l'article 18.1-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, estan exempts del pagament de la taxa establida en la base tercera:

a) Els aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Per a gaudir d'aquesta exempció s'ha d'adjuntar certificació de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitat igual o superior al 33 %.



b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial o de famílies monoparentals de categoria especial. Per al gaudi de l'exempció s'ha d'adjuntar a la sol·licitud la fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

e) Així mateix, estan exempts del pagament de la taxa establida en la base tercera, les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes anterior a la data de la publicació de la convocatòria. Per al gaudi de l'exempció és requisit que no hagen rebutjat, en el termini referit, cap oferta d'ocupació adequada ni s'hagen negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professional i que, així mateix, manquen de rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. La certificació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, se sol·licitarà en la corresponent oficina del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Quant a l'acreditació de les rendes, s'ha d'acreditar amb una declaració escrita de la persona sol·licitant en la qual s'afirme que no es perceben rendes superiors al salari mínim interprofessional. Ambdós documents han d'adjuntar-se inexcusablement a la sol·licitud de participació en aquestes proves selectives, de conformitat amb el que disposa l'article 17 de la Llei 50/1998, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'ordre social.



Així mateix, conforme al que estableix l'article 18.1.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, gaudeixen d'una bonificació del 50 % de la taxa els membres de famílies nombroses de categoria general o de famílies monoparentals de categoria general.

Els qui, no tenint dret a exempció, no abonen la taxa per drets d'examen durant el termini de presentació de sol·licituds seran exclosos del procediment.

L'impagament de la taxa per drets d'examen no és corregible durant el termini d'esmena de 10 dies naturals.

Els qui en la sol·licitud de participació al·leguen estar exempts del pagament de la taxa per drets d'examen, però no complisquen els requisits per al gaudi de l'exempció, quedaren exclosos del procés selectiu. Aquesta causa d'exclusió no serà corregible mitjançant l'abonament de la taxa durant el termini posterior de 10 dies naturals. I això s'entendrà sense perjudici de la responsabilitat en la qual puga incórrer l'interessat per falsedat en la seua sol·licitud.

Els mers errors de fet de la sol·licitud que puguen corregir-se com a tals, poden esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.

La informació bàsica sobre la protecció de dades és la següent:

Responsable: Universitat Miguel Hernández d'Elx

Finalitat: Gestió de la selecció de personal aspirant a un lloc de treball en la Universitat Miguel Hernández d'Elx, així com la gesrión de la provisió de llocs de treball. Publicació de llistats d'admesos i exclosos, realització de proves selectives, llistat d'aprovats i valoració de mèrits, d'acord amb la normativa aplicable.

Legitimació: Exercici de poders públics conferits al responsable del tractament (art. 6.1.e) i obligacions legals (art. 6.1.c) RGPD.

Cessions/transferències internacionals: Publicitat en els processos de selecció en els butlletins oficials oportuns i aquells que siguen obligatoris per ministeri de la Llei. No es preveuen transferències internacionals de dades.

Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades personals, així com altres drets, com s'explica en la informació addicional.

Més informació: https://serviciopas.umh.es/files/2021/07/segunda-capa-procesos-selectivos_v4_bilig%C3 %BCe.pdf.

Quarta. Termini de presentació

El termini de presentació d'instàncies és de 20 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les successives actuacions d'aquesta convocatòria es faran públiques en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández, de manera oficial i a efectes informatius i de difusió en la web del Servei de PAS, (https://serviciopas.umh.es/ca/convocatorias/seleccion-personal/), en l'enllaç d'aquesta convocatòria, a excepció de l'última resolució que finalitzarà aquest procediment i que contindrà el nomenament d'interinitat de la persona seleccionada o, en cas contrari, la declaració de deserta, i que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

En el cas d'haver de realitzar alguna notificació individual, es realitzarà per mitjans electrònics mitjançant compareixença en la Seu Electrònica de la UMH. L'avís de la posada a la disposició de la notificació s'enviarà al correu electrònic i/o telèfon mòbil indicats per l'interessat.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies de participació, es publicarà la llista provisional d'admesos i exclosos, en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, i es concedirà un termini de 10 dies naturals per a l'esmena d'errors.

Les persones que hagen d'esmenar errors o causes d'exclusió ho realitzaran a través de la Seu Electrònica, en el seu propi expedient electrònic que es troba en «Els meus tràmits/Els meus expedients», punxant en «Detall» de l'expedient, opció «Esmenar/altres tràmits».

Conclòs el termini anteriorment indicat es publicarà, en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, la llista d'admesos i exclosos definitiva i es convocarà als aspirants a la realització de les proves.

Cinquena. Documentació que cal presentar

Acompanyant les sol·licituds d'admissió a les proves, les persones interessades han de presentar la còpia del DNI en vigor o document/s que n'acredite la nacionalitat i, si escau, document justificatiu d'exempció o bonificació de taxes.

Una vegada finalitzada la fase d'oposició, el tribunal publicarà el termini per a presentar la documentació acreditativa de mèrits, juntament amb la llista d'aspirants que han superat la fase d'oposició.

La documentació relativa als mèrits s'ha de presentar per mitjà de l'aplicació Espai Opositor. A l'aplicació es pot accedir de les maneres següents:

– Per mitjà de la url:

https://universite.umh.es/espacio-opositor

– O bé per mitjà del botó «Tramitar» de qualsevol dels procediments de selecció PAS publicats en la seu electrònica.

El tribunal no valorarà aquells mèrits que no es troben degudament acreditats i tampoc els presentats fora de termini i només podran ser considerats aquells mèrits obtinguts fins al moment en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds d'admissió a les proves selectives d'aquesta convocatòria.

En cas de noves obertures de termini de presentació de sol·licituds, els mèrits seran valorats prenent com a referència la data fi de presentació de sol·licituds de la primera publicació

Si els interessats fan ús del dret que els assisteix de no presentar documentació que ja estiga en poder de l'administració convocant, han de fer referència expressa de quin expedient i a quina documentació en concret es refereix, així com en quina unitat o circumstàncies es pot localitzar.



Sisena. Procediment de selecció

El procediment constarà de dues fases i la puntuació màxima que s'hi pot obtindre serà de 50 punts.

1. Fase d'oposició: La puntuació màxima en aquesta fase és de 30 punts.

Aquesta fase és obligatòria i eliminatòria.

La fase d'oposició consistirà en dues proves proposades pel tribunal.

Primera prova: de caràcter obligatori i eliminatori; consistirà en una prova escrita, tipus test, proposada pel tribunal, composta per 60 preguntes. La puntuació màxima en aquesta prova serà de 15 punts i per a superar-la, caldrà obtindre, com a mínim, 7,5 punts.

Els errors es penalitzaran segons la fórmula següent:



On:

N= nota resultant

A= nombre d'encerts

E= nombre d'errors

d= nombre d'opcions per a cada pregunta

n= nombre de preguntes

P= puntuació total

La prova tipus test versarà sobre el temari de la convocatòria i inclourà tres preguntes addicionals de reserva per a substituir aquelles que pogueren ser objecte d'anul·lació.

La prova tindrà una duració de 120 minuts.

Segona prova: de caràcter obligatori i eliminatori; consistirà a contestar una prova escrita de deu preguntes de resposta curta, relacionades amb la part específica del temari.

El tribunal, en l'acte de constitució, establirà i publicarà els criteris de valoració, objectius i quantificables.

La puntuació màxima d'aquesta prova serà 15 punts i per a superar-la, caldrà obtindre, com a mínim, 7,5 punts.

La segona prova inclourà tres preguntes addicionals de reserva per a substituir aquelles que pogueren ser objecte d'anul·lació.

La prova tindrà una duració de 120 minuts.

2. Fase de concurs:

La puntuació màxima en aquesta fase és de 20 punts. Només podran participar en aquesta fase aquells aspirants que hagen superat la fase d'oposició.

Barem

A) Antiguitat (màxim 10,5 punts)

· Es valorarà 0,052 punts per cada mes complet de serveis prestats en qualsevol universitat, o administració pública, en relació contractual laboral o funcionarial, d'igual grup i amb funcions similars a la plaça objecte de la convocatòria, fins a un màxim de 10,5 punts.



· Es valorarà 0,026 punts per cada mes complet de serveis prestats, amb funcions similars a la plaça objecte de la convocatòria en el sector privat, fins a un màxim de 10,5 punts.

Únicament, es considerarà acreditada aquesta experiència professional si s'aporta contracte o nomenament amb funcions i certificació oficial de períodes de cotitzacio al règim general de la Seguretat Social o en algun dels règims especials dins del grup de cotització equivalent al del grup de titulació del lloc convocat.

B) Formació (màxim 7,5 punts)

B.1. Cursos de formació i perfeccionament: fins a un màxim de 3 punts

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, relacionats amb les funcions de la plaça que es convoca, a 0,01 punt per hora, amb un mínim de 3 hores i fins a un màxim de 200 hores, que hagen sigut cursats per l'interessat, i que hagen sigut convocats o homologats per la Universitat o per qualsevol centre o organisme públic, dins dels seus plans de formació. Als cursos específics que superen les 200 hores se'ls assignarà la puntuació màxima de 2 punts.

Els cursos de prevenció de riscos laborals seran considerats com a cursos específics.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, generals relacionats amb l'acompliment de la funció pública, a 0,005 punts per hora, amb un mínim de 3 hores i fins a un màxim de 200 hores, que hagen sigut cursats per l'interessat, i que hagen sigut convocats o homologats per la Universitat o per qualsevol centre o organisme públic, dins dels seus plans de formació. Als cursos generals que superen les 200 hores se'ls assignarà la puntuació màxima d'1 punt.

En cap cas es puntuaran en el present subapartat els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



Així mateix, el tribunal podrà valorar dins d'aquest apartat cursos de formació impartits per entitats privades de reconegut prestigi, el contingut del qual siga específic de la plaça que es convoca.

B.2. Valencià:

El coneixement del valencià es valorarà, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o per la Universitat Miguel Hernández d'Elx, o per altres universitats valencianes, a 0,27 punts cada nivell, fins a un màxim de 1,62 punts. Només es valorarà la de major nivell acreditat:

Nivell A1: 0,27 punts

Nivell A2: 0,54 punts

Nivell B1: 0,81 punts

Nivell B2: 1,08 punts

Nivell C1: 1,35 punts

Nivell C2: 1,62 punts

B.3. Idiomes comunitaris

El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat a 0,27 punts per cada nivell, amb un màxim de 1,62 punts, d'acord amb l'escala següent. Només es valorarà la de major nivell acreditat:

Nivell A1: 0,27 punts

Nivell A2: 0,54 punts

Nivell B1: 0,81 punts

Nivell B2: 1,08 punts

Nivell C1: 1,35 punts

Nivell C2: 1,62 punts

Les equivalències d'estudis establides d'acord amb la legislació actual, respecte als nivells de certificació de competència lingüística, són les que publica l'Ordre 93/2013, d'11 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es modifica l'annex únic denominat «Certificats i diplomes» que acrediten la competència en llengües estrangeres del Decret 61/2013, de 17 de maig.



Els cursos d'idiomes comunitaris convocats o homologats per la Universitat Miguel Hernández es valoraran amb la mateixa puntuació que els anteriors.

Per a la valoració d'aquests idiomes en cap cas es consideraran els cursos superats d'idiomes inclosos en els plans d'estudis reglats, així com aquells que es consideren cursos de formació.

B.4. Altres titulacions: 1,26 punts com a màxim

Es valorarà qualsevol altra titulació acadèmica oficial de nivell igual o superior a l'exigit per a accedir al grup objecte de la convocatòria, excepte la que hi va servir de base, amb un màxim de 1,26 punts, si es tracta de titulació relacionada amb les funcions del lloc i amb un màxim de 0,60 punts, si es tracta d'una titulació general, no relacionada amb les funcions del lloc. A aquest efecte, es puntuarà únicament una sola titulació, la del nivell més alt de titulació acreditada, entenent-hi incloses aquelles altres titulacions necessàries per a obtindre-la.



S'estableix l'escala de puntuació següent:

Titulació general:

– 0,15 punts per un títol de diplomat o enginyer tècnic o equivalent.

– 0,30 punts per un títol de graduat, llicenciat, enginyer o equivalent.

– 0,45 punts per un títol de màster oficial o equivalent.



– 0,60 punts per un títol de doctor o equivalent.

Titulació relacionada amb les funcions del lloc:

– 0,76 punts per un títol de diplomat o enginyer tècnic o equivalent.



– 0,92 punts per un títol de graduat, llicenciat, enginyer o equivalent.

– 1,08 punts per un títol de màster oficial o equivalent.

– 1,26 punts per un títol de doctor o equivalent.

En aquest apartat només es puntuaran titulacions diferents a les requerides per a presentar-se al lloc. En cap cas es valorarà una titulació sense el seu corresponent certificat oficial acreditatiu. Per a això, el candidat ha d'aportar i acreditar no solament el títol que vulga fer valdre en aquest apartat, sinó que també ha d'aportar la titulació requerida per a presentar-se al lloc. Això és, ha de presentar i acreditar ambdues titulacions.

C) Altres mèrits (màxim 2 punts)

a) Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament impartits, relacionats amb les funcions de la plaça que es convoca, a raó de 0,02 punts per hora impartida, fins a un màxim de 0,5 punts per curs, que hagen sigut impartits per l'interessat, i que hagen sigut convocats o homologats per la Universitat o per qualsevol centre o organisme públic, dins dels seus plans de formació, fins a 1 punt com a màxim.



b) Es valorarà la participació activa en congressos, publicacions relacionades amb les funcions del lloc i altres actuacions realitzades per l'interessat en activitats relacionades amb les funcions de la plaça, fins a un màxim d'1 punt.



Setena. Tribunal de selecció

Els membres del tribunal de selecció són nomenats pel rector, atés el que disposa l'article 67 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, i concordants del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.



El seu funcionament s'adapta al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El tribunal de selecció ha d'especificar els criteris de valoració i qualificació dels exercicis, i els ha de fer públics amb antelació a la seua celebració perquè els aspirants en prenguen coneixement. El tribunal de selecció de les proves adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense que es conega la identitat del personal aspirant. Seran excloses aquelles persones en els fulls de les quals d'examen figuren noms, trets, marques o signes que permeten conèixer-ne la identitat. El tribunal vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i d'igualtat d'oportunitats.





Huitena. Consulta de la pàgina web

La present convocatòria i els actes que se'n deriven que requerisquen publicació poden ser consultats, a efectes informatius, en la pàgina web de la Universitat Miguel Hernández d'Elx l'adreça de la qual és: https://serviciopas.umh.es/ca/convocatorias/seleccion-personal/ en la convocatòria corresponent.



Novena. Norma final

Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu d'Elx en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament es pot interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, davant del rector, de conformitat amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



Davant de les actuacions del tribunal relatives a l'acta de resultat de la fase oposició o acta de baremació de mèrits, es pot presentar un escrit de reclamacions i esmenes en el termini de deu dies davant del mateix tribunal.

Contra la resta de les actuacions del tribunal, es pot interposar un recurs d'alçada que preveu l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de les seues publicacions o notificacions. El recurs es pot interposar davant de l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant del rector com a òrgan competent per a resoldre'l.

Tots els actes de notificació dels procediments que s'inicien com a conseqüència d'admetre els anteriors recursos, es faran, amb text íntegre, en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, i amb ressenya indicativa en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant.





Elx, 15 de maig de 2023.– El rector: Juan José Ruiz Martínez.





ANNEX I



Cos/escala: mitjana d'administració

Grup: A

Subgrup: A2

Nivell: 24

Ocupació del lloc: nomenament d'interinitat

Titulació: estar en possessió del títol de llicenciat, enginyer, arquitecte, graduat o equivalent, o estar en condició d'obtenir-los abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds.

Requisit específic de participació: Grau/Llicenciatura en Psicologia. En cas que es requerisca un títol específic, les persones interessades han de declarar-lo en el formulari d'inscripció, en l'apartat «Altre títol acadèmic exigit en la convocatòria».



Funcions:

Les funcions generals establides per als grups A, subgrups A1/A2 (tècnics), en l'Acord adoptat pel Consell de Govern reunit amb data de 13 de desembre de 2017, pel qual s'aprova la descripció detallada de les funcions corresponents de cada lloc tipus de la relació de llocs de treball del personal tècnic de gestió i d'administració i serveis de la Universitat Miguel Hernández d'Elx en l'Oficina de Cultura, Igualtat i Diversitat.





Temari:

Bloc I: Temari legislació general

1. Constitució espanyola: títol preliminar i títol I (Dels drets i deures fonamentals).

2. Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: títol primer (La Comunitat Valenciana) i capítol primer del títol tercer (La Generalitat Valenciana).

3. Administració electrònica: marc normatiu i aplicació; la seua aplicació en l'àmbit dels òrgans col·legiats; registre, tramitació i notificació electròniques; identitat, signatura electrònica i certificats digitals; seguretat i protecció de dades.

4. Objectius i àmbit d'aplicació de les lleis 39/15 i 40/15; interessats, principis generals, òrgans administratius, competència i òrgans col·legiats; els actes administratius i el procediment administratiu comú (iniciació, tràmit i finalització dels procediments); així com la revisió d'actes en via administrativa: la revisió d'ofici i els recursos administratius.

5. Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana: personal al servei de les administracions públiques; estructura i ordenació de l'ocupació pública; naixement i extinció de la relació de servei; drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic; provisió de llocs i mobilitat; promoció professional; situacions administratives del personal funcionari de carrera.



6. Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari.

7. Estatuts de la Universitat Miguel Hernández.

8. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: títol preliminar, títol I «El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació» i títol II «Polítiques públiques per a la igualtat».





Bloc II: Temari legislació universitària i/o específica

1. Disposicions específiques en matèria d'atenció i suport psicològic de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari. Xarxa Espanyola d'Universitat Promotores de la Salut. Pla Valencià de Salut Mental.

2. Pla d'equitat, diversitat i inclusió de la UMH.

3. Organització i recursos de la UMH per a l'atenció psicològica i el benestar emocional de la comunitat universitària.

4. Principis fonamentals de la bioètica: dilemes ètics. Codi deontològic. El secret professional: concepte i regulació jurídica. El consentiment informat. Protecció de dades de caràcter personal.

5. L'entrevista, la història i l'informe clínics. Exploració psicològica i psicopatològica.

6. Habilitats terapèutiques: característiques personals, motivacions associades, habilitats de comunicació, actituds bàsiques i altres pautes per a potenciar la relació terapèutica.

7. Factors protectors del benestar emocional. Determinants i riscos de salut mental i benestar emocional.

8. Promoció del benestar emocional. Promoció de la salut mental i prevenció de trastorns mentals.

9. Factors de risc i protecció associats a la salut mental en la comunitat universitària. Planificació i gestió en salut mental i trastorns relacionats. L'estigma i la discriminació en salut mental.

10. Disseny, realització i avaluació de programes i serveis d'atenció psicològica i benestar emocional.

11. Assetjament i violència en el context universitari: conceptes, factors de causa i identificació, i procediments de prevenció i actuació.



12. Trastorns d'ansietat en el context universitari: concepte, factors de causa, símptomes i procediments de prevenció i actuació.

13. Depressió i ideació suïcida en el context universitari: concepte, factors de causa i identificació, símptomes i procediments de prevenció i actuació.

14. Processos d'adaptació en el context universitari: concepte, factors de causa, símptomes i procediments de prevenció i actuació.

15. Trastorns de dèficit d'atenció: avaluació i diagnòstic, i procediments d'actuació.

16. Trastorns de l'alimentació i consum de substàncies en població universitari. Pautes de prevenció, detecció i actuació.

17. Ús i abús del telèfon mòbil i altres tecnologies en el context universitari.

Nota: La normative legal que empara el contingut d`aquets temes és la que es trobe en vigor en el moment de la publicació de la presente convocatòria.

Mapa web