Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 de maig de 2023, de la Direcció General de Personal Docent, per la qual es convoca el procediment d'adjudicació de llocs de treball en comissió de serveis, durant el curs 2023-2024, per a personal funcionari de carrera del cos de mestres en centres públics docents no universitaris dependents de la Generalitat Valenciana. [2023/4861]

(DOGV núm. 9589 de 05.05.2023) Ref. Base de dades 004650/2023




La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix en la disposició addicional sisena la facultat de les comunitats autònomes per a ordenar la seua funció pública docent, en el marc de les seues respectives competències, respectant, en tot cas, les normes bàsiques que conté aquesta, així com les bases del règim estatutari del personal funcionari públic docent constituïdes per les disposicions contingudes en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, modificada pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.



En l'article 64 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, figuren els casos en què es podran acordar comissions de servei, així com el règim econòmic del personal funcionari en comissió de serveis, i es configura la comissió de serveis com una forma extraordinària de provisió de llocs de treball.



En l'àmbit de la Comunitat Valenciana, tant l'article 117 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana, com el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, estableixen que la comissió de serveis és una forma temporal de provisió de llocs de treball que és procedent quan aquests queden deserts en les corresponents convocatòries, es troben pendents de la seua provisió definitiva o estan subjectes a reserva per imperatiu legal.



Aquesta convocatòria de comissions de serveis pretén millorar la qualitat de l'ensenyament i, al mateix temps, facilitar la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, de manera que es dona resposta a situacions especials del professorat que difícilment tindrien solució a través del procediment general de provisió de llocs i es facilita, per tant, la conciliació de la vida personal, familiar i laboral.

Finalment, és objectiu també donar solució a una sèrie de situacions excepcionals, com són les comissions de serveis quan s'exercisquen càrrecs electes no retribuïts.

En virtut del que s'ha exposat, i fent ús de les atribucions conferides per l'article 8 del Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8959, 24 de novembre del 2020), aquesta Direcció General de Personal Docent ha resolt regular aquesta convocatòria d'acord amb les bases següents:



Primera. Objecte

L'objecte d'aquesta resolució és establir el procediment per a la concessió de comissions de serveis al personal funcionari de carrera amb destinació definitiva del cos de mestres en llocs dependents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport per al curs escolar 2023-2024.







Segona. Participants

1. Pot participar de manera voluntària en aquest procediment d'adjudicació de llocs en règim de comissió de serveis el personal funcionari de carrera del cos de mestres en el qual concórreguen les causes establides en la base tercera, que es trobe en algun dels supòsits següents:



a) Personal funcionari de carrera dependent de la Generalitat Valenciana que es trobe en situació de servei actiu, en serveis especials o d'excedència per atenció de familiars, i que ocupe o tinga reservat un lloc de treball amb caràcter definitiu, o el tinga adjudicat amb efectes d'1 de setembre de 2023. El funcionari o la funcionària en situació d'excedència o en serveis especials haurà d'acreditar que posa fi a aquesta situació amb data d'efecte anterior o igual a l'1 de setembre de 2023, fent la sol·licitud de reingrés davant de la direcció territorial corresponent.

b) Personal funcionari en pràctiques dependent de la Generalitat Valenciana que en data 1 de setembre de 2023 siga personal funcionari de carrera i tinga destinació definitiva.

c) Personal funcionari de carrera dependent d'altres administracions educatives, en situació de servei actiu o en situació d'excedència per atenció de familiars, que ocupe o tinga reservat un lloc de treball amb caràcter definitiu o el tinga adjudicat amb data d'efectes d'1 de setembre de 2023.

El personal funcionari de carrera que depenga d'altres administracions educatives haurà d'anunciar que participa en el procediment, segons s'estableix en la base sisena d'aquesta resolució.

2. El personal funcionari que participe en aquest procediment per interés particular, causa 8 de les establides en la base tercera d'aquesta convocatòria, no podrà sol·licitar comissió de serveis en el municipi on té el lloc definitiu.

3. Les persones participants en aquesta convocatòria podran sol·licitar les places corresponents a les especialitats en les quals estiguen habilitades per als centres que figuren en l'annex VI d'aquesta resolució.



La correspondència d'aquestes habilitacions amb els llocs que es convoquen es regula en el Reial decret 1594/2011, de 4 de novembre (BOE 270, 09.11.2011), pel qual s'estableixen les especialitats docents del cos de mestres que exercisquen les seues funcions en les etapes d'Educació Infantil i d'Educació Primària regulades en la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

4. El personal participant, per a poder sol·licitar places en el cicle I dels centres de formació de persones adultes, haurà d'estar habilitat en l'especialitat de Primària per a poder impartir els camps de coneixement o àmbits d'experiència en què s'organitzen els ensenyaments corresponents.

Així mateix, i de conformitat amb el que es disposa en la disposició transitòria primera del Reial decret 1594/2011, de 4 de novembre, indicat anteriorment, el personal del cos de mestres que amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, estiga ocupant una plaça definitiva en un centre de formació de persones adultes en el nivell equivalent a 1r i 2n d'Educació Secundària Obligatòria podrà demanar comissió de serveis a llocs d'aquest mateix nivell.



5. Així mateix, podrà sol·licitar places de 1r i 2n d'Educació Secundària Obligatòria de matèries curriculars el personal funcionari del cos de mestres que ja es trobe impartint alguna de les matèries curriculars en aquests mateixos nivells amb caràcter definitiu, en virtut de la disposició transitòria quarta de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE).

6. Les persones participants podran sol·licitar places de les especialitats de Pedagogia Terapèutica i d'Audició i Llenguatge en instituts d'Educació Secundària, sempre que tinguen l'habilitació corresponent.



7. Les persones participants hauran d'estar en possessió del certificat de nivell C1 de coneixements de valencià de la JQCV o equivalent, d'acord amb el que s'estableix en l'Ordre 3/2020, de 6 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Tot això, sense perjudici que, segons el que es disposa en la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i de conformitat amb el que s'estableix en la disposició transitòria primera de l'Ordre 35/2018, de 22 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, els funcionaris o funcionàries dependents de la Generalitat Valenciana que no reunisquen aquest requisit lingüístic puguen sol·licitar la comissió de serveis en llocs de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.

La competència lingüística haurà d'estar registrada en els registres de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV), o, si no és possible, haurà d'acreditar-se adjuntant una sol·licitud que s'haja presentat a l'efecte que es registre la titulació corresponent.



Tercera. Motius de la sol·licitud i la seua acreditació

Per a obtindre la destinació en comissió de serveis es valorarà la concurrència en les persones sol·licitants de les següents circumstàncies medicosocials, pel següent ordre de prioritat i tenint en compte el barem que figura en l'annex V d'aquesta resolució:

1. Per raons de violència sobre la dona, que s'haurà d'acreditar amb una sentència condemnatòria per un delicte de violència de gènere, amb l'ordre de protecció o qualsevol altra resolució judicial que acorde una mesura cautelar a favor de la víctima, o bé amb l'informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que l'empleada pública és víctima de violència sobre la dona. També podran acreditar-se les situacions de violència de gènere per mitjà d'un informe dels serveis socials, dels serveis especialitzats o dels serveis d'acolliment destinats a víctimes de violència de gènere de l'administració pública competent.



2. Per informe d'aptitud medicolaboral per al lloc de treball, expedit pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals del personal propi de la Generalitat Valenciana, en el qual es prescriga el canvi a un altre lloc docent perquè hi haja risc laboral causat per les condicions del lloc de treball docent, que estableix la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals, i en determinats supòsits d'adaptació del lloc.



Les persones participants que sol·liciten la comissió de serveis per aquesta causa i disposen d'un informe del Servei de Prevenció de Riscos Laborals del personal propi de la Generalitat Valenciana en què s'indique la seua vigència, o d'un informe que s'haja emés en el curs actual i continue vigent per al pròxim, adjuntaran aquest informe en la sol·licitud telemàtica.

En el cas de no disposar d'un informe en les condicions indicades, i si és procedent, hauran de sol·licitar-ne l'emissió. Per a sol·licitar l'informe corresponent, les persones interessades han d'emplenar la sol·licitud https://www.gva.es/downloads/publicados/IN/01946_BI.pdf, que remetran a la unitat mèdica de la direcció territorial corresponent on es troben destinades en el curs 2022-2023. Les persones interessades han d'adjuntar en la sol·licitud telemàtica una còpia registrada de la sol·licitud de l'informe d'aptitud medicolaboral.

3. Per malaltia greu del funcionari o funcionària sol·licitant que no exigisca la declaració d'incapacitat permanent quan, d'acord amb el criteri de la Unitat Mèdica de la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport corresponent, la comissió de serveis puga suposar millora o reducció de la probabilitat de llicència per malaltia. La malaltia greu haurà de ser una de les previstes en el Reial decret 1148/2011, de 29 de gener, per a l'aplicació i desenvolupament, en el Sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per atenció de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu (BOE 182, 30.07.2011). Així mateix, es tindrà en compte qualsevol altra malaltia la gravetat de la qual siga similar a les previstes en aquest reial decret, i es prestarà un interés especial a les malalties rares.

Dins d'aquest apartat, es tindran en compte els tractaments de fertilitat per a la concessió de comissió de serveis.

Perquè la unitat mèdica corresponent valore aquestes causes, la persona sol·licitant haurà d'emplenar el document que figura en aquesta resolució com a annex II, al qual haurà d'adjuntar, degudament emplenat, un informe mèdic segons el model que figura com a annex III.



4. Per raons de l'exercici d'un càrrec electe en les corporacions locals. El personal docent funcionari de carrera que exercisca un càrrec electe de les corporacions locals i no tinga dedicació exclusiva podrà sol·licitar una comissió de serveis a centres del municipi on siga càrrec electe o a algun dels municipis pròxims. Haurà de presentar un certificat expedit per la secretaria de la corporació local corresponent en què es faça constar aquesta circumstància entre el 19 i el 30 de juny de 2023. Excepcionalment, si no és possible acreditar aquesta condició en el termini previst, es podrà aportar el certificat en el termini de set dies naturals a partir de l'obtenció de l'acta corresponent.



5. Per malaltia greu del cònjuge o familiars en primer grau, en cas de malaltia greu o discapacitat que requerisca l'ajuda de terceres persones del cònjuge o familiars convivents en primer grau de consanguinitat o afinitat, i quan no hi haja possibilitat d'una correcta atenció o tractament en la localitat on estiga destinada. A aquest efecte, la malaltia haurà de ser una de les que estan previstes en el Reial decret 1148/2011, de 29 de gener, per a l'aplicació i desenvolupament, en el Sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per atenció de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu (BOE 182, 30.07.2011). Així mateix, es tindrà en compte qualsevol altra malaltia la gravetat de la qual siga similar a les previstes en aquest reial decret, i es prestarà un interés especial a les malalties rares. Les persones sol·licitants que al·leguen aquesta causa hauran d'adjuntar la següent documentació justificativa:

a) Informes mèdics actualitzats expedits amb posterioritat a l'1 de gener de 2023 que acrediten la malaltia al·legada.

b) Fotocòpia del llibre de família o documentació oportuna que acredite el grau de parentiu.

c) Certificat de grau de discapacitat de la persona malalta, si el té.



Així mateix, en els supòsits de malaltia de familiars diferents del cònjuge o fills i filles, s'haurà d'aportar la documentació següent:

1) Una declaració responsable relativa a la necessitat d'atenció del familiar d'acord amb el que s'indica en l'annex IV.

2) Informe dels serveis socials municipals o dels serveis mèdics on s'especifique que la persona sol·licitant de la comissió de serveis es fa càrrec de l'atenció del familiar.

També podran participar per aquest apartat els qui ostenten la condició de persona cuidadora en l'entorn familiar d'una persona en situació de dependència, designada pels òrgans de les comunitats autònomes competents per al reconeixement de la situació de dependència i del dret per a les prestacions del sistema com per a l'establiment del Programa Individual d'Atenció (PIA), d'acord amb els articles 27, 28 i 29 de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les Persones en Situació de Dependència. En aquest cas haurà d'aportar-se Resolució d'aprovació del PIA.



6. Per ser família educadora de la Comunitat Valenciana i tindre en acolliment algun o alguna menor tutelats de la Generalitat, nascuts amb posterioritat a l'1 de gener de 2007. Aquesta circumstància s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat emés pel servei territorial de la Generalitat Valenciana competent en matèria de protecció de menors.

7. Per conciliació de la vida laboral i familiar per a la cura de fills o filles nascuts amb posterioritat a l'1 de gener de 2007. Les persones sol·licitants que al·leguen aquesta causa hauran d'aportar fotocòpia del llibre de família juntament amb la sol·licitud, el certificat d'empadronament i, si és el cas, sentència que acredite la situació de custòdia compartida.

A l'efecte de barem es tindrà en compte que siga família nombrosa, família monoparental, segons el Decret 19/2018, de 9 de març, així com les situacions de custòdia compartida, el nombre de fills i filles i les seues edats.

8. Per interés particular. El personal funcionari docent amb destinació definitiva a la Comunitat Valenciana en data 1 de setembre de 2023 que desitge accedir en comissió de serveis a un altre centre docent de diferent municipi, i que no es trobe en cap dels motius anteriors, podrà sol·licitar una comissió de serveis dins d'aquest procediment. Per a l'adjudicació de les comissions de serveis que se sol·liciten per aquest motiu, s'ordenaran les persones participants per aquesta causa atenent l'antiguitat com a funcionari o funcionària docent de carrera, segons la puntuació obtinguda en el procediment selectiu.



Tal com s'estableix en la base segona, punt 2, el personal funcionari que participe en aquest procediment per interés particular no podrà sol·licitar comissió de serveis en el municipi on té el seu lloc definitiu.





Quarta. Grups de participació

Les persones interessades a participar en aquest procediment hauran d'optar per participar des d'algun dels següents grups:

1. Grup I. Persones que van participar en la convocatòria de comissions de servei anterior i sol·liciten la renovació de la comissió obtinguda en el curs 2022-2023.

Les persones a les quals s'haguera adjudicat un lloc de treball en comissió de serveis mitjançant el procediment convocat per la Resolució de 26 d'abril de 2022, de la Direcció General de Personal Docent (DOGV 9328 / 29.04.2022), i que mantinguen les condicions de participació de la base segona, podran sol·licitar la renovació d'aquesta comissió de serveis en la mateixa destinació, és a dir, en el mateix centre i en la mateixa especialitat per al curs 2023-2024.

La renovació podrà ser autoritzada si:

a) El personal manifesta la seua conformitat a mantindre la comissió de serveis en el mateix centre i especialitat, en el termini de sol·licitud establit en la base cinquena, a través de l'URL https://ovidoc.edu.gva.es.



b) La destinació obtinguda en comissió de serveis no s'ha cobert pels diferents procediments de provisió definitiva, ni ha sigut objecte de supressió o modificació; és a dir, que estiga vacant, perquè no té titular, o bé perquè, fins i tot tenint-ne, no serà ocupada pel funcionari o funcionària durant el curs 2023-2024, i siga un lloc complet de la mateixa especialitat i adscrit al mateix centre.

En el cas que, si hi ha diverses vacants en el mateix centre l'any anterior, a conseqüència de l'ocupació o supressió d'alguna d'aquestes, concórreguen per aquest procediment de provisió més persones que places oferides, s'acudirà al criteri de major puntuació obtinguda en l'última baremació de comissions de servei efectuada i, en el cas de la mateixa puntuació, s'aplicarà el criteri de major antiguitat en la comissió de serveis que es pretén renovar. Si continua l'empat, es prioritzarà la concessió de la comissió de serveis en funció de l'antiguitat com a funcionari o funcionària docent de carrera i, en cas d'igualtat, de la puntuació obtinguda en el procediment selectiu.



c) El personal es troba en data 1 de setembre de 2023 en situació de servei actiu o d'excedència per cura de familiars, acreditant que posa fi a aquesta situació amb data d'efecte anterior o igual a l'1 de setembre de 2023, i té reservat lloc de treball amb caràcter definitiu.



Aquelles persones que van obtindre el curs anterior una comissió de serveis per «interés particular» i que no manifesten la seua conformitat de continuïtat, no podran sol·licitar una nova comissió de serveis per interés particular, i únicament podran sol·licitar comissió de serveis pel procediment general previst en la base cinquena, si els motius al·legats per a participar en aquesta convocatòria es corresponen amb algun dels numerats de l'1 al 7 en la base tercera.

Totes les persones que hagen manifestat la seua conformitat per a continuar en el mateix centre i especialitat, en previsió que no puguen mantindre la destinació que ocupen en l'actualitat, però que vulguen sol·licitar una comissió de serveis per al curs 2023-2024, hauran de formular la petició de destinació d'acord amb la base huitena.

En aquells casos que no siga possible la renovació de la comissió de serveis, per a les persones que hagen formulat peticions d'altres destinacions, la seua sol·licitud passarà a tramitar-se com a pertanyent al grup II.

2. Grup II. Persones que van participar en la convocatòria de comissions de servei anterior, que sol·liciten el manteniment de la puntuació obtinguda, però volen optar a una altra destinació.

Les persones que hagen participat en el procediment convocat per la Resolució de 26 d'abril de 2022, de la Direcció General de Personal Docent (DOGV 9328 / 29.04.2022) i que mantinguen tant els requisits de participació establits en la base segona, com les causes que van donar lloc a la puntuació obtinguda, podran sol·licitar que se'ls conserve aquesta puntuació, i per tant no hauran d'aportar cap document justificatiu sobre la causa que motiva la sol·licitud. Totes les persones participants per aquest grup han de manifestar que mantenen les causes al·legades i han de formular la petició de destinacions de conformitat amb la base huitena.

3. Grup III. Persones que presenten tota la documentació justificativa de la causa o causes dels motius pels quals sol·liciten la comissió de serveis perquè siga baremada, o que participen per interés particular.



Les persones que no van participar en el procediment convocat per la Resolució de 26 d'abril de 2022, i aquelles que vulguen ser baremades novament, hauran de presentar la documentació acreditativa de la causa o causes al·legades en la sol·licitud.

Les persones que sol·liciten la comissió de serveis per la causa 8 (interés particular) no hauran de presentar cap documentació justificativa d'aquesta causa.

Totes les persones participants per aquest grup hauran de formular la petició de destinacions de conformitat amb la base huitena.

L'administració podrà requerir a les persones participants la documentació original acreditativa de les causes al·legades, així com el manteniment d'aquestes.



Cinquena. Procediment general de participació. Termini de presentació de sol·licituds

1. Totes les persones que vulguen sol·licitar comissió de serveis hauran de presentar la sol·licitud general de participació en aquesta convocatòria (annex I), que es realitzarà través de l'OVIDOC https://ovidoc.edu.gva.es.

La sol·licitud de participació es presentarà juntament amb la documentació que justifique la causa o causes de petició de comissió de serveis establides en la base tercera.

La identificació del personal docent dependent de la Generalitat Valenciana serà la prevista en l'article 7 del Decret 51/2011, de 13 de maig, que regula el sistema d'informació ITACA com l'instrument per a la gestió i la comunicació de les dades i dels documents necessaris per a l'adequat funcionament del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana als centres docents que imparteixen ensenyaments reglats no universitaris.

La sol·licitud de participació en aquest procediment de provisió, així com l'aportació de documentació, es realitzaran exclusivament de manera telemàtica. Segons està previst en l'article 14.2, apartat e, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, no serà vàlida la presentació de la sol·licitud ni dels documents per mitjans no electrònics.

L'ús dels mitjans telemàtics per a participar en el procediment comporta el consentiment de la persona sol·licitant per al tractament de les seues dades de caràcter personal que siguen necessàries per a la tramitació del procés, d'acord amb la normativa vigent.

2. Les persones participants que sol·liciten la renovació de la comissió de serveis (grup I) obtinguda per la Resolució de 26 d'abril de 2022, de la Direcció General de Personal Docent (DOGV 9328 / 29.04.2022), o les persones participants que vulguen mantindre la puntuació obtinguda en el procediment anterior (grup II), només hauran d'emplenar i presentar la sol·licitud, i no serà necessari presentar documentació adjunta, llevat que siga requerida amb posterioritat per l'Administració.



Les persones que participen pel grup III hauran de presentar la documentació justificativa que acredite la causa o causes per les quals sol·liciten la comissió de serveis d'entre les establides en la base tercera.



Aquelles persones que només tinguen com a causa de sol·licitud l'interés particular no hauran de presentar cap documentació que justifique aquesta causa.

Les persones participants es declararan responsables de la veracitat de la informació presentada en el procés de sol·licitud.

3. L'Administració podrà requerir la persona sol·licitant, a través del correu electrònic declarat, perquè en un termini de deu dies naturals esmene la falta o adjunte els documents preceptius. De la mateixa manera, l'Administració podrà requerir a qualsevol persona participant la documentació original acreditativa dels documents aportats en qualsevol moment. En cas que no s'aporte la documentació requerida, la persona sol·licitant serà exclosa del procediment.

4. Si la documentació aportada per a justificar els motius de sol·licitud de la base tercera numerats de l'1 al 7 no acredita adequadament aquests motius, la persona interessada passarà a participar en aquest procediment pel motiu descrit en l'apartat 8 de la base tercera (interés particular), sempre que siga personal funcionari de carrera al servei de la Generalitat Valenciana amb destinació definitiva a la Comunitat Valenciana en data 1 de setembre de 2023. Les persones funcionàries d'altres administracions, en el supòsit de no acreditar adequadament els motius de sol·licitud de la base tercera numerats de l'1 al 7, quedaran excloses del procediment, atés que, tal com s'estableix en la base tercera, la causa 8 (interés particular) només pot ser sol·licitada per personal funcionari dependent de la Generalitat Valenciana.



5. El personal funcionari de carrera al servei de la Generalitat Valenciana, així com el personal funcionari de carrera al servei d'altres administracions, haurà de presentar les sol·licituds de participació en aquest procediment des del dia 10 fins al 24 de maig de 2023, ambdós inclusivament.

6. Una vegada conclòs el termini de presentació de sol·licituds, no serà tinguda en compte cap sol·licitud ni cap modificació d'aquesta ni documentació referida a les causes al·legades.



Sisena. Procediment de sol·licitud de comissions de servei per causes socials per al funcionariat dependent d'altres administracions educatives

1. Podrà participar en el procediment de sol·licitud de comissions de servei per al curs 2023-2024 el personal funcionari de carrera dependent d'altres administracions educatives que complisca els requisits de la convocatòria. El personal funcionari de carrera que estiga en situació d'excedència haurà d'acreditar que posa fi a la seua situació d'excedència amb data d'efecte anterior o igual a l'1 de setembre de 2023, per a la qual cosa haurà d'aportar una còpia de la sol·licitud de reingrés presentada en la seua administració educativa. El personal funcionari de carrera que tinga reservat un lloc de treball amb caràcter definitiu o el tinga adjudicat en virtut del procediment de provisió de llocs convocat per la seua administració educativa amb data d'efectes d'1 de setembre de 2023, haurà d'acreditar aquesta situació abans de l'1 de juliol de 2023 per mitjà d'un certificat emés per l'òrgan competent de la seua administració, en el qual s'indique que aquest funcionari o funcionària té destinació definitiva i la data d'efectes d'aquesta.

2. Abans de tramitar la sol·licitud d'acord amb el que s'estableix en la base cinquena, s'haurà de presentar l'anunci de participació (annex VII) a través de la plataforma de tramitació de la Generalitat Valenciana des del dia 8 fins al 15 de maig de 2023, ambdós inclusivament, i serà necessari identificar-se per qualsevol dels sistemes d'identificació o signatura electrònica admesos en la mateixa seu electrònica. L'enllaç d'accés a aquesta plataforma estarà disponible en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (https://www.ceice.gva.es).

Juntament amb l'anunci s'haurà d'aportar la documentació següent:

A. Certificat expedit l'any 2023 per l'òrgan competent de l'administració de la qual depén el centre en què tinga la seua destinació, amb indicació expressa de les dades següents:

– Nom, cognoms i DNI.

– Cos a què pertany.

– L'especialitat o especialitats de les quals és titular i té reconegudes.

– Situació administrativa actual.

– Destinació definitiva o, si no en té, documentació acreditativa de la seua reincorporació o destinació definitiva l'1 de setembre de 2023.

B. Autorització per a consultar al Registre central de delinqüents sexuals o, si no és possible, certificat del Ministeri de Justícia que acredite la situació en aquest registre.

Després de realitzar l'anunci de participació, se li donarà accés a la plataforma OVIDOC (https://ovidoc.edu.gva.es), on podrà accedir amb el seu certificat digital.

3. El personal funcionari de carrera dependent d'altres administracions educatives únicament podrà participar en el procediment de comissions de servei per causes socials pels motius establits en els apartats de l'1 al 7 de la base tercera d'aquesta convocatòria.

4. La persona participant haurà d'indicar, necessàriament, la comunitat autònoma de la qual depén.

5. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establits o no va acompanyada de la documentació exigida en aquesta base, es requerirà la persona sol·licitant, a través del correu electrònic, perquè en un termini de deu dies naturals esmene la falta o adjunte els documents preceptius, i se li indicarà que, si no ho fa, serà exclosa.



6. La concessió de comissió de serveis estarà condicionada a la prèvia autorització de la seua administració d'origen, que serà recaptada d'ofici per la Direcció General de Personal Docent. No obstant això, la concessió es podrà veure limitada per la inexistència de vacants suficients per a adjudicar el personal funcionari d'aquesta comunitat autònoma en situació d'expectativa de destinació o en pràctiques.



Setena. Llocs oferits i determinació d'aquests

S'oferiran per a aquest procediment els llocs vacants, així com els que resulten d'aquest procediment, la cobertura del qual es considere necessària d'acord amb la planificació educativa existent en el moment de l'adjudicació.



Huitena. Sol·licitud telemàtica de destinacions

1. A partir de l'1 de juliol de 2023, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè el personal participant puga sol·licitar per via telemàtica les peticions concretes a centres o localitats a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es). També estarà disponible l'enllaç d'accés en OVIDOC.



2. A l'efecte d'obtenció d'un lloc, les persones participants consignaran els codis de centres o localitats i dels tipus de places que sol·liciten per ordre de preferència. Aquests codis figuren en l'annex VI d'aquesta resolució.

3. El nombre de peticions que cada participant podrà sol·licitar no pot ser superior a 300.

4. Les peticions es poden fer a un centre concret o localitat, i seran compatibles ambdues modalitats. En aquest últim cas, s'adjudicarà el primer centre de la localitat amb lloc susceptible de ser cobert en comissió de serveis durant el curs 2023-2024 en el mateix ordre en què apareixen en l'annex VI. Si es demana més d'una especialitat d'un mateix centre o localitat o si es demana un lloc amb caràcter itinerant, serà necessari repetir el centre o la localitat tantes vegades com llocs sol·licitats.

5. No obstant això, per tal de simplificar i facilitar a les persones participants la realització de les seues peticions, les persones interessades que vulguen sol·licitar tots els centres corresponents a una localitat, en lloc de fer la petició consignant els codis de tots i cadascun dels centres per ordre de preferència, podran anotar únicament els codis corresponents a la localitat i lloc-especialitat. En aquest cas, s'entendrà que sol·liciten tots els centres de la localitat de què es tracte en el mateix ordre de preferència amb el qual apareixen publicats en l'annex VI corresponent de la convocatòria i sempre referits als centres que apareixen en aquest annex.

Si respecte a tots els centres d'una localitat, se'n vol sol·licitar prioritàriament algun o alguns, aquests es podran consignar com a peticions individualitzades per ordre de preferència i, a continuació, consignar el codi corresponent a la localitat i lloc-especialitat; s'entendran incorporats a les seues peticions la resta de centres en el mateix ordre en què apareixen publicats en l'annex VI corresponent de la convocatòria i sempre referits als centres que apareixen en aquest annex.



6. No obstant això, els llocs de centres penitenciaris, centres de reeducació, els de centres docents de caràcter singular, per estar situats en zones social, cultural i/o econòmicament desfavorides, que en l'annex VI apareixen com a centres singulars, així com els llocs de centres d'Educació Especial i de centres de Formació de Persones Adultes, seran tots de petició voluntària i només s'adjudicaran si se sol·liciten expressament.

7. Si els llocs que se sol·liciten tenen caràcter itinerant, s'haurà de fer constar aquesta circumstància en la casella corresponent.

8. En cas que es presente dins del termini i en la forma establits més d'una sol·licitud telemàtica de peticions, només es tindrà en compte l'última presentada.

9. Amb la finalitat que les persones participants en aquestes convocatòries puguen fer les seues peticions, s'adjunta l'annex VI a aquesta resolució amb la relació de localitats i centres compresos en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



10. L'accés a l'aplicació telemàtica per a la petició de destinacions es farà mitjançant un sistema d'identificació basat en les dades presents en el registre de personal. En el cas de participants d'altres administracions educatives s'utilitzarà la informació presentada en l'anunci de participació.



Novena. Comissió avaluadora i comissió tècnica

Per a l'avaluació de les causes al·legades i la documentació aportada per les persones participants, la Direcció General de Personal Docent designarà una o diverses comissions de valoració segons el nombre de participants.

Aquestes comissions de valoració, que seran nomenades per la directora general de Personal Docent, estaran integrades per un president o una presidenta i per quatre vocals, funcionaris i funcionàries en actiu, i actuarà com a secretari o secretària el o la vocal de menor edat.



La composició d'aquestes comissions es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es) i els membres estaran subjectes a les causes d'abstenció i/o recusació establides en els articles 23 i 24, de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

D'altra banda, i amb la finalitat de resoldre els possibles dubtes i fixar criteris per a la valoració per part de les comissions de valoració, es constituirà una comissió tècnica, la qual estarà formada per les persones següents:

a) Un subdirector o subdirectora general de la Direcció General de Personal Docent, per designació de la directora general de Personal Docent, que actuarà com a president/a.

b) Un o una cap de servei de la Direcció General de Personal Docent, que designarà la directora general de Personal Docent.

c) Un inspector o inspectora d'educació designat per la Inspecció General d'Educació.

d) Un metge o una metgessa de les unitats mèdiques de personal docent no universitari designat per la Direcció General de Personal Docent.

e) Un tècnic o una tècnica relacionats amb la gestió de les comissions de serveis, designada per la Direcció General de Personal Docent, que actuarà com a secretari o secretària amb veu i vot.

A les reunions d'aquesta comissió tècnica, prèvia convocatòria, podrà assistir una persona representant de cadascun dels sindicats presents en la Mesa Sectorial d'Educació, amb veu, però sense vot.

Per cada membre de la comissió, se'n nomenarà un altre de suplent.





Desena. Inalterabilitat de la sol·licitud, irrenunciabilitat i revocació



1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de participació en el procés, així com el termini de sol·licitud de destinacions, aquestes no s'alteraran per cap concepte, ni, fins i tot, encara que es tracte de l'ordre de prelació dels centres sol·licitats.

2. Qualsevol dada omesa o consignada erròniament per la persona interessada no podrà ser invocada per aquesta a l'efecte de futures reclamacions, ni considerar per aquest motiu lesionats els seus interessos i drets.

3. S'entendrà que la persona interessada desisteix de participar en la convocatòria quan no formule una sol·licitud telemàtica de destinacions en el termini previst per a fer-ho.

4. Una vegada transcorregut el termini de sol·licitud telemàtica de destinacions previst en la base novena, no serà possible desistir de les sol·licituds efectuades.

5. Les destinacions adjudicades de la llista definitiva seran irrenunciables. S'exceptua del que s'ha expressat anteriorment la concurrència de força major acreditada davant de la Direcció General de Personal Docent, la decisió de l'Administració convocant per raons organitzatives o la constatació de l'incompliment d'algun dels requisits per part de la persona docent.

6. La falsedat o la inexactitud de les dades al·legades en la sol·licitud o en la documentació aportada suposarà l'anul·lació o la revocació de la comissió de serveis concedida, sense perjudici de les responsabilitats que, si és el cas, es puguen exigir.



Onzena. Data de compliment de les condicions exigides

Totes les condicions i requisits que s'exigeixen en aquesta convocatòria han d'estar complits o reconeguts en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en la base cinquena, excepte la competència lingüística necessària per a l'accés i l'exercici de la funció docent en el sistema educatiu valencià, establida en l'Ordre 3/2020, de 6 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, que s'haurà de posseir amb data anterior a l'1 de juliol de 2023.





Dotzena. Llista d'adjudicació de destinacions

1. La Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport publicarà la llista provisional d'adjudicació de destinacions en comissió de serveis en l'URL https://ovidoc.edu.gva.es i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es).

2. Les persones sol·licitants disposaran d'un termini de dos dies hàbils per a presentar reclamacions telemàtiques des de la plataforma OVIDOC, a través de l'URL https://ovidoc.edu.gva.es, sense que puguen presentar-se documents addicionals a aquells que van acompanyar la seua sol·licitud. En aquest mateix termini de dos dies hàbils, podran presentar la renúncia a continuar en el procediment.

3. Transcorregut aquest termini, i una vegada examinades les reclamacions i renúncies presentades, es publicarà la resolució definitiva d'adjudicació de destinacions en comissió de serveis en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es).

4. La concessió de la comissió de serveis sol·licitada, que és una facultat discrecional de l'Administració, estarà supeditada a l'existència d'una vacant determinada en el moment de la resolució de la present convocatòria o a la necessitat específica de conformitat amb la planificació educativa. També estarà supeditada al fet que la persona interessada estiga habilitada o posseïsca l'especialitat corresponent, a la valoració de les circumstàncies al·legades i degudament acreditades, i a l'existència d'altres persones sol·licitants amb més dret.





Tretzena. Anul·lació

Podrà ser anul·lada la comissió de serveis i, en conseqüència, el nomenament efectuat, quan no s'ajuste a les bases de la convocatòria.





Catorzena. Concurrència de punts

En cas d'empat de punts resultants del barem per a les causes de l'1 a la 7 establides en la base tercera, s'adoptarà el criteri de desempat a favor del funcionari o funcionària que figure en una posició anterior després d'ordenar la llista de participants en funció de l'antiguitat com a funcionari o funcionària docent de carrera, segons la puntuació obtinguda en el procediment selectiu.



Quinzena. Autorització per al tractament de dades de caràcter personal

El desenvolupament del procediment convocat mitjançant aquesta resolució comporta el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants o dels seus representants i dels membres de les comissions avaluadores i la comissió tècnica, en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. El tractament es realitza en els termes següents:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

b) Categoria i origen de les dades a tractar: dades personals identificatives, de contacte, acadèmiques i professionals i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides tant a través de formularis i de documentació de què s'acompanye com de consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara en avant, PAI) o a altres administracions públiques.

Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, les persones sol·licitants i els seus representants legals hauran d'informar aquestes persones del tractament de les seues dades per part de la Conselleria, en els termes previstos en aquest apartat.

c) Finalitats del tractament i base jurídica: amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, l'exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals (art. 6.1.e i 6.1.c de l'RGPD) i segons el que es preveu en aquesta convocatòria i la normativa d'aplicació, incloent-hi la que regule el tràmit electrònic, les dades personals es tractaran per a tramitar i resoldre el procediment d'adjudicació de llocs de treball en comissió de serveis en centres públics docents no universitaris dependents de la Generalitat Valenciana. En funció de les diferents fases del procediment, les dades personals seran objecte de publicació en el DOGV, en la pàgina web de la Conselleria (http://www.ceice.gva.es) i en els espais habilitats pels centres educatius públics.

No obstant això, es podrà procedir, d'ofici o a instàncies de la persona interessada, a anonimitzar les dades d'aquelles persones que es troben en una situació de protecció especial que es puga veure agreujada per la publicació de les seues dades personals, en particular, quan es tracte de víctimes de violència de gènere o altres formes de violència contra la dona.

d) Destinataris de les dades: no està prevista la cessió de dades a tercers.

e) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

f) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir les obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.



g) Drets: la persona interessada pot exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les vies següents:

Tràmit electrònic accessible en l'enllaç següent o en l'URL https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970>

Enviant la petició a qualsevol de les adreces següents:

Postal: avinguda de Campanar, 32. 46015 València

Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

De manera presencial a través del registre.

L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o del seu representant.

h) Dret a reclamar: la persona interessada pot presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, en la seu electrònica accessible en l'adreça https://www.aepd.es, si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament, podeu contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat a través de dpd@gva.es o dirigint-vos al passeig de l'Albereda, 16, 46010 València.





DISPOSICIÓ FINAL



La Direcció General de Personal Docent establirà el procediment per a la concessió de la comissió de serveis necessària a tot el personal funcionari que haja d'exercir el càrrec de director o directora en un centre en el qual no tenen destinació definitiva.

Aquesta resolució produirà efectes a partir del dia en què siga publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o bé plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant de la directora general de Personal Docent d'aquesta conselleria en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de ser publicat.

El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant del jutjat contenciós administratiu de València en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de ser publicat.



València, 4 de maig de 2023.– La directora general de Personal Docent: M. Ángeles Herranz Ábalos.

Mapa web