Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 d'abril de 2023, de la direcció de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de directors i directores dels centres de l'ISEACV. [2023/4655]

(DOGV núm. 9590 de 08.05.2023) Ref. Base de dades 004738/2023




La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (d'ara endavant, LOE), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, contempla en el capítol IV del títol V el marc per a la direcció dels centres públics. En particular, estableix els criteris bàsics de selecció de directors o directores mitjançant un procés en el qual participen la comunitat educativa i l'Administració. A aquest efecte, la Llei orgànica determina que la selecció haurà d'efectuar-se mitjançant concurs de mèrits entre el professorat funcionari de carrera que impartisca algun dels ensenyaments encomanats al centre i de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat.

L'article 134.1 de l'esmentada llei orgànica estableix els requisits per a la candidatura a director o directora, entre els quals es troba la presentació d'un projecte de direcció que incloga, entre altres, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació d'aquest.

D'altra banda, l'article 135 de la mateixa llei estableix que la selecció del director o directora serà decidida democràticament pels membres d'una comissió d'acord amb els criteris establits per les administracions educatives i valorant especialment les candidatures del professorat del centre. Així mateix, la comissió tindrà en compte la valoració objectiva dels mèrits acadèmics i professionals acreditats per les persones aspirants i la valoració del projecte de direcció presentat per la persona aspirant, el qual haurà d'orientar-se a aconseguir l'èxit acadèmic de tot l'alumnat i haurà d'incloure, entre altres, continguts en matèria d'igualtat entre dones i homes i la no discriminació i prevenció de la violència de gènere.

Així mateix, estableix en l'article 135, apartat 6, que, prèviament al seu nomenament, les persones que resulten seleccionades en el procediment hauran de superar un programa de formació sobre competències per a l'acompliment de la funció directiva. En el mateix apartat es determina que s'establiran les excepcions que corresponguen a les persones aspirants que hagen realitzat cursos de formació d'aquestes característiques abans de la presentació de les seues candidatures o acrediten experiència en l'exercici de la funció directiva amb avaluació positiva.



La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, preveu, en l'article 136, apartat 1, que el nomenament del director o directora tindrà una duració de quatre anys, i en l'article 137 es preveu un procediment singular per al nomenament extraordinari de director o directora.



D'altra banda, el Decret 82/2009, de 12 de juny, del Consell, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístics de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant, ISEACV), assenyala que té, com a missió primordial, actuar com a motor de l'ensenyament artístic a la Comunitat Valenciana, promoure l'adaptació dels agents educatius als actuals reptes de l'ensenyament, i propiciar una major consistència i fonament en l'art de la Comunitat Valenciana.

En aquest curs acadèmic 2022-2023 conclou l'exercici de la funció directiva de determinats directors i directores de centres d'ensenyaments artístics superiors. És procedent, per tant, convocar el procediment per a cobrir aquests llocs conforme al que estableix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, i els Estatuts de l'ISEACV, pel procediment selectiu de concurs de mèrits entre el professorat funcionari de carrera i de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat.



En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el que es preveu en l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i els articles 182 i següents de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.



L'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, determina sobre «el dret i l'obligació de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques», que en tot cas, el personal empleat de les administracions públiques, per als tràmits i actuacions que realitzen amb aquestes per raó de la seua condició d'empleat públic, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics en la forma que determine reglamentàriament cada administració.

L'Ordre 35/2018, de 22 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres docents públics que imparteixen els ensenyaments de règim especial i altres ensenyaments cataloga els llocs de treball corresponents als funcionaris i funcionàries docents del cos de professors i catedràtics de Música i Arts Escèniques, mestres de taller, professors i catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny i professors i catedràtics d'escola oficial d'idiomes en centres docents públics.



Fent ús de les competències que m'atribueix l'article 18 del Decret 82/2009, de 12 de juny, del Consell, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana, resolc convocar un concurs de mèrits per a la selecció de directors i directores dels centres adscrits a l'ISEACV conformement a les següents bases:



Primera. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. La present resolució té com a objecte convocar un concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de directors i directores dels centres públics d'ensenyaments artístics superiors dependents de l'ISEACV en els quals, a partir del 30 de juny de 2023, es produiran vacants en aquest càrrec, tant per acabament del període de mandat com per qualsevol de les causes de cessament previstes en la normativa vigent.



1.2. Les escoles i conservatoris superiors públics dependents de l'ISEACV amb vacant, als quals podran optar les persones aspirants, figuren en l'annex I de la present convocatòria.



Segona. Principis generals

La selecció per al nomenament de les directores i directors de centres superiors d'ensenyaments artístics pertanyents a l'ISEACV de titularitat de la Generalitat Valenciana s'efectuarà mitjançant un procediment selectiu entre el personal docent funcionari de carrera que impartisca, o haja impartit, algun dels ensenyaments autoritzats en aquests, com a funcionària o funcionari de carrera durant un període d'almenys cinc anys. La selecció es realitzarà de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat.

El concurs de mèrits constarà de dues fases:

1. En la primera fase es valorarà el projecte de direcció de la persona candidata, el qual recollirà la política i els objectius, així com les accions que permeten aconseguir aquests objectius. El projecte haurà d'integrar-se i materialitzar-se a través del sistema d'assegurament intern de la qualitat (SAIC) del centre. A més, s'orientarà per a aconseguir l'èxit acadèmic de l'alumnat i haurà d'incloure, entre altres accions: la inclusió educativa, l'atenció a l'equitat, la diversitat i la igualtat de gènere, la prevenció de la intolerància i la discriminació en la comunitat educativa.

2. En la segona fase es valoraran els mèrits al·legats per les persones que hagen presentat la seua candidatura a la direcció del centre. Així mateix, es valorarà de manera especial l'avaluació de la pràctica docent i l'experiència prèvia en un equip directiu de les persones aspirants. La selecció es realitzarà valorant especialment les candidatures del professorat del centre.



Tercera. Requisits de participació i projecte de direcció

3.1. Per a ser admeses al concurs de mèrits, les persones aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, a més dels requisits generals establits per al personal funcionari, els següents requisits específics:

a) Tenir una antiguitat d'almenys cinc anys com a personal funcionari de carrera en la funció pública docent.

b) Haver exercit funcions docents com a personal funcionari de carrera, durant un període d'almenys cinc anys, en algun dels ensenyaments dels que ofereix el centre al qual s'opta.

c) Haver superat el programa de formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva, de manera prèvia al seu nomenament. Les candidatures que disposen del certificat acreditatiu d'haver superat el curs de formació o d'actualització de competències directives per al desenvolupament de la funció directiva que estableix el Reial decret 894/2014 estaran exemptes de la superació del programa. Les candidatures que no disposen de la formació requerida hauran de participar en un programa de formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva que per a tal fi es convoquen. En tots dos casos la formació requerida haurà d'estar registrada en el compte de formació de la persona candidata amb anterioritat al 20 de juny de 2023.



d) Presentar un projecte de direcció diferenciat per a cadascun dels centres sol·licitats que incloga, entre altres, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació d'aquest, d'acord amb l'annex II d'aquesta convocatòria, així com els noms de les persones proposades per a exercir els òrgans unipersonals de govern del centre.

e) Tindre registrat el requisit lingüístic aquelles persones candidates que no tinguen destinació definitiva en el centre al qual opten. Aquestes persones hauran de tindre registrat en el compte de formació del professorat el requisit lingüístic corresponent a cada cos docent per a l'exercici de la docència segons la normativa vigent. Aquest registre haurà de realitzar-se abans del 20 de juny de 2023.

f) No tindre nomenament com a directora o director de centre més enllà de la data posterior a l'1 de juliol de 2023, excepte si aquest nomenament s'ha produït amb caràcter extraordinari en aplicació del que es disposa en la base onzena d'aquesta resolució.

3.2. Tots els requisits que, en cada cas, haja de complir la persona aspirant hauran de posseir-se fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació en la present convocatòria, a excepció del que s'estableix en l'apartat e del requisit 3.1.



Quarta. Presentació telemàtica, terminis i documentació a presentar

4.1. La presentació de les sol·licituds, juntament amb la resta de la documentació, es realitzarà de forma telemàtica a través de la següent adreça electrònica: iseacv@gva.es

4.2. El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.3. Les persones aspirants a participar en el present procediment hauran de presentar la següent documentació en format digital PDF:

a) Instància de sol·licitud ajustada al model que figura com a annex III d'aquesta resolució, emplenada i signada electrònicament, en la qual s'especificarà el centre al qual s'opta. El model d'instància es troba a disposició de les persones interessades en la pàgina web de l'ISEACV (http://www.iseacv.gva.es).

b) Documentació escanejada que acredite estar en possessió dels requisits establits en la base 3.1 d'aquesta convocatòria.

c) Documentació escanejada acreditativa dels mèrits acadèmics i professionals al·legats, tal com es determina en el barem de l'annex IV. En cadascun dels documents que presenten a aquests efectes, les persones aspirants hauran d'indicar l'apartat i subapartat del barem al qual es refereix. Un mateix mèrit no podrà ser valorat per més d'un apartat o subapartat. Aquells mèrits al·legats i no justificats documentalment o aquells documents que manquen de les dades indicades anteriorment no seran tinguts en compte. L'Administració podrà requerir les persones interessades, en qualsevol moment, perquè justifiquen aquells mèrits sobre els quals es plantegen dubtes o reclamacions.



d) Full d'autobaremació, degudament emplenat i signat electrònicament, conformement amb el model de l'annex V d'aquesta convocatòria. El model d'autobaremació es troba a disposició de les persones interessades en la pàgina web de l'ISEACV (http://www.iseacv.gva.es).



e) Un exemplar del projecte de direcció del centre al qual aspira, ajustat al que estableix l'annex II d'aquesta convocatòria.

4.4. Per a complir el que s'estableix en els articles 127.c i 129.f de la LOE, les persones aspirants hauran de presentar, en la secretaria de cadascun dels centres al qual opten, dos exemplars del projecte de direcció relatiu a aquest centre, acompanyats d'una còpia de la sol·licitud de participació en la convocatòria, en el termini de cinc dies lectius després de finalitzat el termini de presentació d'instàncies. Finalitzat aquest termini, i amb la finalitat de garantir que la comunitat educativa tinga accés a la consulta d'aquests projectes, la direcció del centre informarà en el termini de 24 hores de l'espai físic i/o virtual on estaran disponibles aquests documents.

Els centres facilitaran a les persones aspirants que ho sol·liciten la consulta dels documents de centre, especialment el projecte educatiu, les normes d'organització i funcionament, el sistema d'assegurament intern de la qualitat i aquells elements de la programació general anual que no continguen dades de caràcter personal. Per a això, habilitaran un espai i un horari que no interferisquen el desenvolupament normal de les activitats del centre. En tots els casos, la secretaria dels centres vetlarà perquè aquest procés de consulta complisca la normativa vigent sobre protecció de dades.

4.5. A fi de simplificar els tràmits administratius, la documentació, així com la baremació que li corresponga, serà registrada informàticament, amb la finalitat que en futures convocatòries es puga eximir les persones participants que ho sol·liciten de tornar a presentar-la, i en conseqüència, de baremar-la.



Cinquena. Admissió d'aspirants

5.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la direcció de l'ISEACV farà pública la relació provisional de persones admeses i excloses en el procés de selecció, amb indicació del centre per al qual les persones han sigut admeses, i indicant, si és el cas, les causes de l'exclusió.

Aquesta publicació s'efectuarà en la pàgina web de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana (http://www.iseacv.es).

Les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de set dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació, de les llistes provisionals de persones admeses i excloses, per a poder sol·licitar a través de l'adreça electrònica iseacv@gva.es que s'esmene el defecte que haja motivat la seua exclusió. No obstant això, la falta de presentació del projecte de direcció dins del termini de presentació d'instàncies no serà esmenable, a diferència dels requisits de participació previstos en la base tercera, apartat 3.1, i determinarà l'exclusió del procediment. D'altra banda, la incorrecta presentació del projecte de direcció, atenent el que s'indica en el paràgraf final de l'annex II, no comportarà la seua exclusió en les llistes definitives de les persones admeses. Així mateix, aquelles persones aspirants que hagen detectat errors en la consignació de les seues dades personals podran manifestar-ho en el mateix termini i forma.

5.2. Transcorregut aquest termini, les reclamacions presentades seran estimades o desestimades per una resolució de la direcció de l'ISEACV per la qual es declaren aprovades les llistes definitives de persones admeses i excloses, que serà publicada de manera anàloga a les llistes provisionals.

5.3. El fet de figurar en la relació d'admeses no pressuposa que es reconega a les persones interessades la possessió dels requisits exigits en la present convocatòria. En qualsevol moment del procés es podrà requerir a una persona aspirant la documentació que servisca per a comprovar que compleix amb els requisits del lloc al qual aspira. Quan de la seua revisió es desprenga que un candidat o candidata no posseeix algun dels requisits, prèvia audiència de la persona interessada perdrà tots els drets que pogueren derivar-se de la seua participació en aquest procediment selectiu.



Sisena. Comissions de selecció

6.1. Per a la provisió de cada lloc de director o directora inclòs en la present convocatòria, en el termini de deu dies naturals a partir de la publicació de la llista definitiva de persones admeses, es constituirà en cada centre una comissió de selecció integrada per les persones representants de l'Administració i del centre corresponent que s'indiquen en l'apartat 6.2 d'aquesta base. A aquest efecte, la direcció de l'ISEACV designarà les persones representants, titulars i suplents, de l'Administració en cada comissió de selecció i sol·licitarà, al seu torn, als centres la designació de les seues corresponents representants, titulars i suplents.

6.2. La comissió de selecció de cada centre estarà integrada pels següents membres:

a) Dos representants de l'Administració designats per la direcció de l'ISEACV, els quals exerciran de president o presidenta i de secretari o secretària de la comissió.

b) Un director o directora en actiu en centres d'ensenyaments artístics superiors que no participe en aquest procés, amb un o més períodes d'exercici actiu amb avaluació positiva del treball desenvolupat.

Les persones representants de la comissió designades mitjançant els apartats a i b del punt 6.2 seran comunes a totes les comissions que hagen de constituir-se.

c) A més, la comissió de selecció estarà integrada sis vocals més en representació del centre docent, distribuïts de la següent manera:



– Tres representants del claustre de professors i professores, elegits per aquest en sessió extraordinària i segons les atribucions que li assigna al claustre de professors i professores l'apartat e de l'article 129 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

– Tres representants, per elecció, entre el personal membre del consell de centre que no siguen del sector del professorat, dels quals almenys un o una haurà de ser representant de l'alumnat.

6.3. Seran funcions de les comissions de selecció:

– Comprovar els requisits a què refereix la base segona de la present convocatòria i sol·licitar, en cas de necessitat, la documentació que servisca per a verificar que el candidat o candidata compleix els requisits del lloc al qual aspira.

– Convocar els candidats o candidates per a la defensa dels projectes de direcció presentats.

– Avaluar i qualificar el projecte de direcció presentat per cada candidatura, conforme al model de l'annex II d'aquesta convocatòria i els criteris establits en l'apartat 7.2.2 d'aquesta resolució.

– Valorar els mèrits acadèmics i professionals acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem de l'annex IV d'aquesta resolució.

– Elaborar les llistes provisionals de les candidatures, amb les puntuacions obtingudes, i publicar-les en els llocs corresponents.

– Resoldre les reclamacions presentades a les puntuacions provisionals i elevar a la Junta de directors i directores de centre i a l'ISEACV la relació definitiva de persones participants seleccionades.

6.4. Cada titular de la direcció convocarà, en el termini màxim de set dies hàbils, comptats a partir de la publicació de la llista definitiva de persones admeses, una reunió extraordinària del claustre i del consell de centre per a comunicar les candidatures admeses i donar a conéixer els respectius projectes de direcció per a l'emissió dels corresponents informes, d'acord amb el que es preveu en la base 7.2.1. En aquesta convocatòria la direcció del centre haurà de fer públic l'espai físic i/o virtual on estarà disponible el projecte de direcció presentat per cada candidat o candidata, de manera que els membres d'aquests òrgans col·legiats puguen consultar-los. En la mateixa sessió es triaran els vocals corresponents dels dos òrgans i un suplent per cada vocal, que formaran part de la comissió de selecció.

Les persones representants del claustre seran elegides entre el professorat amb destinació en el centre que s'haja presentat voluntàriament i seran electors, participant en la votació, tots els membres del claustre de professors i professores. En la sessió del claustre corresponent es constituirà una mesa electoral de la qual formaran part la persona de major antiguitat i la de menor antiguitat en el centre. Aquesta última persona actuarà com a secretària. En cas d'empat, es dirimirà pel criteri de major o menor edat, respectivament.

Les persones representants del sector no docent del consell de centre s'elegiran d'entre les que es presenten voluntaris i voluntàries.

Si el director o directora del centre concorre al procés selectiu, s'abstindrà de presidir i participar en aquestes sessions, tant del claustre com del consell de centre, i s'aplicarà en aquests casos el règim de suplències legalment establit. Si no és possible, presidirà l'òrgan col·legiat el membre del sector docent de major edat. Així mateix, qualsevol professor o professora del centre que concórrega al procés de selecció s'abstindrà de participar en la sessió del claustre i, si és el cas, del consell de centre.

La falta d'elecció o designació de representants del claustre de professors o del consell de centre per a la comissió de selecció no impedirà la seua constitució.

6.5. Després de la publicació de les llistes definitives, la direcció de l'ISEACV designarà les persones representants de l'Administració i el director o la directora en actiu en centres d'ensenyaments artístics superiors, titulars i suplents, que formaran part de la comissió de selecció. Aquestes designacions es comunicaran a cada centre i es publicaran en la pàgina web de l'ISEACV.

La direcció de cadascun dels centres traslladarà (per correu electrònic) en un termini màxim de dos dies hàbils, al president o presidenta de la comissió, una còpia de les actes del claustre i del consell de centre, en les quals figurarà el conjunt de vocals, titulars i suplents que formaran part de la comissió de selecció, corresponents als dos òrgans.



6.6. Les comissions de selecció tindran la seua seu oficial en el mateix centre i la seua actuació finalitzarà amb la conclusió del procediment per al qual han sigut constituïdes. Els funcionaris i funcionàries docents que participen en aquest procés de selecció no podran formar part de les comissions de selecció. Tampoc podran formar part de les comissions de selecció les persones que figuren proposades com a membres de l'equip directiu.

6.7. La constitució i funcionament de les comissions de selecció, així com el règim d'abstenció i recusació aplicable als seus membres, es regiran pel que estableixen els articles 15 a 18 i 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. En el cas que es produïsquen empats en l'adopció d'acords, el president els dirimirà amb el seu vot de qualitat.

6.8. En tot cas, per a la vàlida constitució i funcionament de la comissió de selecció, serà imprescindible que estiguen presents la meitat més un dels seus membres, sempre que estiguen presents el president o presidenta i el secretari o secretària de la comissió. Les decisions es prendran per majoria.



Setena. Procediment de selecció

7.1. La selecció es realitzarà de conformitat amb els principis generals enunciats en l'apartat segon d'aquesta convocatòria i en dues fases diferenciades. La selecció es realitzarà per concurs de mèrits i conforme als principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, i es basarà en els mèrits acadèmics i professionals acreditats per les persones aspirants, la valoració del projecte de direcció, l'experiència i valoració positiva del treball previ desenvolupat com a càrrec directiu i de la labor docent realitzada com a professor o professora. Es valorarà de forma especial l'experiència prèvia en un equip directiu, la situació de servei actiu, la destinació, treball previ i labor docent desenvolupada en el centre la direcció del qual se sol·licita.

7.2. D'acord amb el que s'estableix en la base segona d'aquesta resolució, en la primera fase es valorarà el projecte de direcció de la persona candidata, el qual recollirà la política i els objectius, així com les accions que permeten aconseguir aquests objectius. El projecte haurà d'integrar-se i materialitzar-se a través del sistema d'assegurament intern de la qualitat (SAIC) del centre. A més, s'orientarà per a aconseguir l'èxit acadèmic de l'alumnat i haurà d'incloure, entre altres accions: la inclusió educativa, l'atenció a l'equitat, la diversitat i la igualtat de gènere, la prevenció de la intolerància i la discriminació en la comunitat educativa.

7.2.1 Valoració dels projectes de direcció per part del claustre i del consell de centre.

Una vegada publicada la relació definitiva de candidatures admeses a participar en el procés de selecció, en el termini de set dies hàbils es convocarà el claustre de professors, en el qual cada candidata o candidat farà una defensa del seu projecte de direcció i respondrà a les qüestions que se li plantegen sobre aquest tema. Tot seguit s'estendrà una acta, en la qual es faran constar les diverses intervencions realitzades i la votació sobre quin és el projecte que el claustre considera més adequat i convenient per al centre.

Dins d'aquest termini, i amb posterioritat a la realització del claustre establit en el paràgraf anterior, el consell de centre celebrarà una sessió extraordinària a la qual hauran d'assistir les candidates o candidats per a exposar i defensar el seu projecte, responent a les qüestions que se'ls plantegen; s'analitzaran els projectes de direcció i es tindrà en compte l'acta del claustre de professors. En conseqüència, es durà a terme una valoració de cadascun dels projectes presentats que s'expressarà amb els termes «favorable» o «desfavorable». El resultat d'aquesta valoració serà favorable quan la majoria dels vots emesos hagen sigut favorables. En cas que algun d'aquests siga desfavorable, haurà d'estar justificat, indicant les manques o aspectes negatius del candidat i del seu projecte.



Si el director o la directora del centre concorre al procés selectiu, s'abstindrà de presidir i participar en aquestes sessions, tant del claustre com del consell de centre, i únicament assistirà a l'efecte de la defensa del projecte presentat. S'aplicarà en tals casos el règim de suplències establit en la normativa vigent. Si això no és possible, presidirà l'òrgan col·legiat el membre representant del sector docent de major edat.

El vot del professorat del claustre de professors, així com el dels representants que integren el consell de centre, serà directe, secret i no delegable.

Durant els dos dies hàbils següents, comptats des de la finalització del termini establit per a la celebració de les reunions del claustre i consell de centre, el president o la presidenta de la comissió de selecció sol·licitarà, a través de correu electrònic, les actes de les sessions dels òrgans col·legiats, en les quals hauran de constar les dades dels vocals titulars i suplents que formaran part de la comissió de selecció que es constituirà en cada centre, així com les intervencions realitzades i el resultat de les votacions.



El president o la presidenta de la comissió enviarà a l'ISEACV totes les actes del procés.

7.2.2. Valoració del projecte de direcció per la comissió de selecció.



La comissió de selecció valorarà, en primer lloc, el projecte de direcció de les persones aspirants que es troben destinades en el centre educatiu al qual opten en el curs acadèmic 2022-2023. En absència d'aquestes candidatures o en el cas que cap d'aquestes persones supere la primera fase del procediment, la comissió de selecció valorarà els projectes de les persones candidates amb destinació en un altre centre.



La comissió de selecció valorarà els projectes de direcció presentats i defensats per les persones candidates aplicant els criteris d'avaluació que a continuació es detallen:

– Concreció de la política, els objectius i les accions per a les diferents àrees competencials del centre, que s'indiquen en l'annex II. Valoració: fins a 6 punts.

– Adequació de la política i objectius proposats a les particularitats del centre, l'entorn educatiu, els ensenyaments impartits i les característiques de l'alumnat del centre. Valoració: fins a 6 punts.

– Inserció en la política del projecte d'aspectes com: defensa de la llibertat acadèmica, comportament ètic, lluita contra el frau acadèmic, inclusió educativa, atenció a l'equitat, diversitat i igualtat de gènere i la prevenció de la intolerància i de la discriminació en la comunitat educativa. Valoració: fins a 3 punts.

– Estructura i profunditat de l'anàlisi crítica de les dinàmiques actuals en els processos del centre, que s'indiquen en l'annex II. Valoració: fins a 6 punts.

– Propostes de millora plantejades en relació amb els processos del centre, que s'indiquen en l'annex II. Valoració: fins a 6 punts.

– Adequació de les propostes i iniciatives en la participació de la comunitat educativa que permeten millorar el clima de convivència en el centre. Valoració: fins a 2 punts.

– Altres aspectes que la persona candidata considere rellevant. Valoració: fins a 2 punts.

– Viabilitat del mecanisme proposat per a la revisió anual del projecte. Valoració: fins a 3 punts.

– Definició i concreció de la composició de l'equip directiu proposat: distribució de funcions i tasques, gestió econòmica i de recursos humans, mecanismes de coordinació de l'equip directiu, formes de participació dels òrgans de coordinació docent i relació amb els òrgans de participació. Valoració: fins a 6 punts.

En cas que el projecte de direcció indicat en aquest apartat no s'haja presentat o es demostre el seu plagi, de manera total o parcial, se li atorgarà una valoració de 0 punts.

Cada comissió de selecció citarà, per ordre alfabètic, les persones candidates a la direcció del centre per a l'exposició i defensa del projecte de direcció. La citació, que serà única per a tots els candidats i candidates, es publicarà en el tauler d'anuncis del centre i en la seua pàgina web, amb una antelació mínima de 48 hores i indicarà el lloc, data i hora en què els candidats hauran de presentar-se.

Les persones candidates hauran d'identificar-se davant de la comissió de selecció mitjançant la presentació de document acreditatiu de la seua identitat: document nacional d'identitat o passaport i, si és el cas, targeta d'identitat d'estranger.

Les persones candidates que no comparegueren en aquest acte quedaran excloses del procediment, excepte casos de força major degudament justificats i estimats per la comissió de selecció. En cas d'estimar-se la causa al·legada, la presidència fixarà nova data i hora per a la segona i última crida de la candidata o candidat afectats, i ho publicarà en el tauler d'anuncis de la seu d'actuació de la comissió i en la pàgina web del centre.

El candidat o candidata disposarà d'un màxim de 30 minuts per a l'exposició i explicació de les característiques més rellevants del projecte. A continuació, i per un temps màxim de 25 minuts, el candidat o candidata defensarà el projecte responent a les qüestions i fent els aclariments que li sol·liciten els membres de la comissió.



El projecte de direcció es valorarà de 0 a 40 punts. La puntuació del projecte s'obtindrà calculant la mitjana aritmètica de la puntuació atorgada per cadascun dels membres de la comissió. No obstant això, quan en la qualificació total d'aquest projecte existisca una diferència de 15 punts enters o més entre les puntuacions atorgades pels membres de la comissió, seran excloses la qualificació màxima i la mínima, i es continuarà excloent puntuacions fins que no es done aquesta diferència. Finalment es calcularà la puntuació mitjana entre les qualificacions restants.

En el cas que un candidat o candidata tinga un informe desfavorable del consell de centre, la comissió de selecció li podrà atorgar una puntuació inferior a 20 punts per aquest motiu, sempre que siga decidit pels 2/3 dels membres presents.

La puntuació mínima que han d'obtindre els candidats i candidates, en aquesta primera fase, és de 20 punts. Les persones aspirants que no aconseguisquen aquesta puntuació mínima quedaran excloses del procés de selecció.

Per tant, si una vegada qualificats els projectes de direcció, només un d'aquests és valorat com a mínim amb 20 punts, serà procedent proposar la persona aspirant com a persona candidata seleccionada. Si més d'un projecte de direcció obté una qualificació de 20 o més punts, serà procedent baremar els mèrits dels corresponents candidats i candidates.

7.2.3. Règim d'abstencions

Segons el que s'estableix en l'article 19.3.c de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, no podran abstindre's en les votacions previstes en aquesta convocatòria les persones que, per la seua qualitat d'autoritats o personal al servei de les administracions públiques, tinguen la condició de membres nats d'òrgans col·legiats, en virtut del càrrec que exerceixen.

Sense perjudici d'això, el personal docent que concórrega al procés com a aspirant a la selecció com a directora o director s'abstindrà de participar en les votacions previstes en el claustre i, si és el cas, en el consell de centre, per tindre interés personal en l'assumpte de què es tracta.

També seran aplicables els motius d'abstenció que estableix l'article 23 de la Llei 40/2015, tenint en compte que en cap cas es considerarà que els docents proposats com a membres de l'equip directiu de la persona aspirant incorren en el motiu d'abstenció explicitat en l'apartat a de l'article 23 de l'esmentada Llei 40/2015.



7.3. Segona fase del procediment selectiu.

En la segona fase del procediment de selecció es valoraran, si s'escau, els mèrits al·legats per les persones que hagen presentat la seua candidatura a la direcció del centre.

Per a la valoració dels mèrits, la comissió de selecció aplicarà el barem que consta en l'annex IV d'aquesta convocatòria. Únicament es valoraran els mèrits de les persones aspirants que hagen sigut admeses al procediment selectiu, i sempre que s'haja presentat la documentació acreditativa d'aquests, conforme al que s'estableix en l'esmentat annex. La puntuació màxima global en la valoració dels mèrits no podrà excedir en qualsevol cas els 40 punts.

7.4. Una vegada realitzada la valoració dels mèrits de les persones aspirants, la comissió de selecció procedirà a obtindre la puntuació, que serà la suma de la valoració obtinguda en el projecte direcció i en l'avaluació dels mèrits.

7.5. En cas de produir-se empats, aquests es resoldran atenent successivament els següents criteris:

a) Major puntuació obtinguda en la valoració del projecte de direcció.

b) Major nombre de vots favorables en el consell de centre.

c) Major nombre de vots favorables en el claustre.

d) Major puntuació obtinguda en cadascun dels apartats del barem de mèrits, per l'ordre en què apareixen en l'annex IV de la convocatòria.



e) Major puntuació en els subapartats del barem de mèrits, per l'ordre en què aquests apareixen en l'annex IV de la convocatòria.

7.6. Les comissions publicaran, en les seues respectives seus d'actuació, les puntuacions provisionals aconseguides per les persones aspirants en cadascun dels apartats del procés.

En el termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'esmentada publicació, les persones aspirants podran presentar, en les secretaries dels centres corresponents, les reclamacions que estimen pertinents a la puntuació assignada, mitjançant un escrit dirigit a la comissió de selecció.

7.7. Una vegada estudiades les reclamacions presentades a les puntuacions provisionals i les possibles renúncies, les comissions de selecció resoldran sobre aquelles i elevaran a la junta de directors i directores de centre i a direcció de l'ISEACV la relació definitiva de candidatures seleccionades, una per centre, i prèvia comprovació que les candidatures compleixen amb els requisits fixats en la convocatòria. En el cas que un candidat o candidata haja obtingut la major puntuació per a diversos centres, se li proposarà per al que haguera consignat en primer lloc en la sol·licitud de participació.

7.8. Valoració dels projectes per part de la junta de directors i directores.

La Junta de directors i directores de centre, comissió integrada en aquest cas per tots aquells directors i directores que no hagen presentat sol·licitud de participació en aquesta convocatòria, emetrà la proposta de nomenament, un per centre, a la vista de la relació definitiva de persones aspirants seleccionades remesa per la comissió de selecció. La proposta de nomenament serà elevada a la direcció de l'ISEACV. La seu social de la junta de directors i directores de centre és la seu de l'ISEACV.

7.9. Una vegada rebudes les propostes de nomenament per part de la junta de directors i directores de centre i de la comissió de selecció, la direcció de l'ISEACV publicarà en la pàgina web de l'ISEACV (http://www.iseacv.gva.es) la relació definitiva de candidatures seleccionades.

7.10. Contra la resolució d'aprovació de les llistes definitives per la direcció de l'ISEACV, la persona interessada podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), o bé, directament, recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seua publicació en el DOGV. Tot això d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i sense perjudici que les persones interessades puguen interposar qualsevol altre recurs que considere oportú.

7.11. Amb la publicació en la pàgina web de l'ISEACV (http://www.iseacv.gva.es) de les llistes de persones seleccionades, provisionals o definitives segons el cas, s'entendrà efectuat el tràmit de notificació a les persones interessades.



Huitena. Desistiment i renúncia

8.1. Només es podrà desistir de la petició de participar en el concurs abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

8.2. Així mateix, es podrà desistir de participar en el concurs o renunciar al lloc adjudicat quan transcórreguen més de dotze mesos entre la convocatòria i la resolució del concurs.



Novena. Nomenament de les persones aspirants seleccionades

9.1. Comprovat que totes les persones aspirants declarades aptes en el concurs reuneixen els requisits generals i específics de participació establits en la convocatòria, la direcció de l'ISEACV les nomenarà fent-ho públic en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El nomenament i la presa de possessió es realitzaran amb efectes de l'1 de juliol de 2023. La duració del mandat és de quatre anys, no renovable consecutivament, de conformitat amb el que es preveu en l'article 136.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, i en l'article 38 del Decret 82/2009, de 12 de juny.

9.2. La direcció de l'ISEACV comunicarà a les respectives direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport la relació de persones que, conclòs el procés de selecció, hagen resultat seleccionades a l'efecte de l'actualització administrativa corresponent als nomenaments realitzats.



9.3. En cas que el nomenament com a director o directora d'un centre corresponga a una persona funcionaria amb destinació definitiva en un altre centre, es formalitzarà una comissió de serveis per al centre en el qual exercirà la direcció. Si no tinguera destinació definitiva, es formalitzarà la destinació provisional en el centre corresponent.



Desena. Nomenament i cessament dels altres components de l'equip directiu

10.1. En aplicació del que es preveu en l'article 131.4 de la LOE, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, la direcció del centre, prèvia comunicació al claustre de professors i professores i al consell de centre, formularà la proposta de nomenament a l'ISEACV, dels càrrecs de cap d'estudis, secretari o secretària, i altres integrants de l'equip directiu, preferentment d'entre el professorat amb destinació en el centre, procurant la representació ponderada o, en defecte d'això, equilibrada d'homes i dones. Aquesta proposta ha de coincidir amb la que conste en el projecte de direcció presentat a l'inici del procediment, excepte circumstàncies excepcionals que valorarà i, si s'escau, estimarà l'ISEACV. Aquesta proposta serà traslladada per l'ISEACV a la direcció territorial d'Educació, Cultura i Esport corresponent, als efectes de l'actualització administrativa corresponent als nomenaments realitzats.

10.2. Si durant el període de mandat del director o directora queda vacant el càrrec d'algun dels integrants de l'equip directiu, el director o directora efectuarà la corresponent proposta a l'ISEACV, d'entre el professorat amb destinació en el centre, a l'efecte del seu nomenament amb caràcter extraordinari. Aquesta proposta serà traslladada per l'ISEACV a la direcció territorial d'Educació, Cultura i Esport corresponent als efectes oportuns.

10.3. Tots els membres de l'equip directiu seran nomenats pel mateix període de temps que el director o directora i cessaran en les seues funcions al final del seu mandat, quan deixen de prestar serveis en el centre, quan es produïsca el cessament del director o directora o si és objecte d'alguna de les circumstàncies indicades en les lletres b, c i d de la base dotzena.

10.4. En cas que el director o directora no efectue les propostes corresponents o les persones proposades no complisquen els requisits establits, la direcció de l'ISEACV nomenarà les persones més idònies, previ informe de la direcció i de la Inspecció d'Educació. Aquests nomenaments seran comunicats per la direcció de l'ISEACV a les respectives direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport als efectes de l'actualització administrativa corresponent.





Onzena. Nomenament amb caràcter extraordinari

11.1. En absència de candidatures, quan la comissió de selecció corresponent no haja seleccionat cap aspirant, o en el cas de centres de nova creació, la direcció de l'ISEACV nomenarà director o directora, per un període d'un any, un professor o professora funcionaris de carrera que impartisca docència en algun dels ensenyaments que ofereix el centre. La direcció de l'ISEACV ho comunicarà a les respectives direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport als efectes de l'actualització administrativa corresponent als nomenaments



11.2. Preferentment, el nomenament de director o directora amb caràcter extraordinari es realitzarà d'entre el professorat funcionari del propi centre.



Dotzena. Cessament del director o de la directora

De conformitat amb el que estableix l'article 138 de la LOE, modificada per la Llei 3/2020, de 29 de desembre, el cessament del director o directora es produirà en els següents supòsits:

a) Finalització del període per al qual va ser nomenat.

b) Renúncia motivada acceptada per la direcció de l'ISEACV.

c) Incapacitat física o psíquica sobrevinguda.

d) Revocació motivada, per la direcció de l'ISEACV, a iniciativa pròpia o a proposta motivada del consell de centre, per incompliment greu de les funcions inherents al càrrec de director o directora. En tot cas, la resolució de revocació s'emetrà després de la instrucció d'un expedient contradictori, prèvia audiència a la persona interessada i escoltat el consell de centre.



Tretzena. Celebració de reunions, votacions i entrevistes

Les reunions del claustre, del consell de centre, o les reunions de les comissions de selecció, així com les entrevistes necessàries per al desenvolupament del procés de seleccions de les direccions dels centres previstes en aquesta resolució o qualsevol altra reunió o entrevista necessària, podran realitzar-se telemàticament.

Els centres establiran els procediments per a la realització de les votacions necessàries de manera que es garantisquen les mesures sanitàries establides per la normativa vigent i la seua realització conforme al que s'estableix en aquesta resolució i el que es preveu en el pla de contingència del centre.



Catorzena. Desenvolupament i interpretació

Correspon a la Direcció de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana el desenvolupament, interpretació i execució del procediment de selecció convocat per aquesta resolució, amb plena subjecció a les seues bases i a la normativa vigent.



Quinzena. Autorització per al tractament de dades de caràcter personal

El desenvolupament del procediment convocat mitjançant la present resolució comporta el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants o dels seus representants i dels membres del claustre de professors, del consell de centre i de les comissions de selecció, en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, tractament que es realitza en els següents termes:



a) Responsable del tractament: Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana (ISEACV), amb domicili al carrer Pintor Genaro Lahuerta, 25, 1, 46010 València.

b) Categoria i origen de les dades a tractar: dades personals identificatives, de contacte, acadèmiques i professionals i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides tant a través de formularis i de documentació que s'adjunte com de consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara en avant PAI) o a altres administracions públiques.

Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a l'ISEACV, les persones sol·licitants i representants legals hauran d'informar aquestes persones del tractament de les seues dades per part de l'ISEACV, en els termes previstos en aquest apartat.

c) Finalitats del tractament i base jurídica: Sobre la base jurídica del compliment d'una missió realitzada en interés públic, l'exercici de poders públics i del compliment de les obligacions legals (articles 6.1.e i 6.1.c de l'RGPD) i segons el que es preveu en aquesta convocatòria i la normativa aplicable, incloent-hi les que regulen el tràmit electrònic, les dades personals es tractaran per a tramitar i resoldre el procediment selectiu convocat per a seleccionar i nomenar les directores i els directors de centres d'ensenyaments artístics superiors públics de titularitat de la Generalitat. En funció de les diferents fases del procediment, les dades personals seran objecte de publicació en el DOGV, en la pàgina web de l'ISEACV (http://www.iseacv.gva.es) i en els espais habilitats pels centres d'ensenyaments artístics superiors públics.



No obstant això, es podrà procedir, d'ofici o a instàncies de la persona interessada, a fer anònimes les dades d'aquelles persones que es troben en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada per la publicació de les seues dades personals, en particular, quan es tracte de víctimes de violència de gènere o altres formes de violència contra la dona.

d) Destinataris de les dades: no està prevista la cessió de dades a tercers.

e) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a l'ISEACV comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

f) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir les obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.



g) Drets: la persona interessada pot exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

– Tràmit electrònic accessible en el següent enllaç o en l'URL https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970

– Enviant la petició per via postal al carrer Pintor Genaro Lahuerta, 25 – 1, 46010 València

– De manera presencial, aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o de qui la representa.

h) Dret a reclamar: la persona interessada pot presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, a través de la seu electrònica accessible en l'adreça https://www.aepd.es, si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament pot contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat a través de dpd@gva.es o dirigir-se a passeig l'Albereda, 16, 46010 València. Més informació sobre el tractament de dades personals: consultant els registres de tractament de dades en http://innova.gva.es/va/registrede-tractament-de-dades i en http://www.ceice.gva.es/va/registre-de-tractament-de-dades.

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa, i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions, o directament un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de la publicació, conforme al que s'estableix en els articles 8 i 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 25 d'abril de 2023.– La directora de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana: Inmaculada Sánchez Velasco.









ANNEX I

Centres de l'Institut Superior d'Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana inclosos en la convocatòria



Codi centre Nom del centre Localitat

12006263 Escola Superior de Ceràmica de l'Alcora L'Alcora

03011033 Escola d'Art i Superior de Disseny d'Alcoi Alcoi







ANNEX II

Projecte de direcció



El projecte inclourà, almenys, els següents aspectes:

1. La política i els objectius que estaran vigents durant l'exercici de la funció directiva. L'estructura d'aquesta proposta haurà de contemplar les àrees competencials del centre, bé de manera conjunta bé individual: els ensenyaments de grau i postgrau, la investigació, la qualitat i l'avaluació, la gestió de recursos, així com la dimensió externa que inclourà, almenys, la internacionalització, la mobilitat i l'extensió cultural. D'altra banda, els diferents objectius proposats hauran de recollir aquelles accions concretes que permeten la seua consecució, indicant els recursos necessaris, els responsables de tals accions i les dates d'execució previstes.



2. L'anàlisi crítica de les dinàmiques actuals, així com propostes de millora que la persona candidata es compromet a implementar respecte als següents processos:

– Garantia de qualitat dels programes formatius.

– Orientació dels ensenyaments a l'estudiantat.

– Personal acadèmic/investigador i de suport a la docència.

– Recursos i serveis.

– Investigació i transferència del coneixement.

– Vinculació amb l'entorn social, econòmic i territorial.

– Dimensió externa i projecció social.

– Publicació d'informació sobre el desenvolupament d'activitats i programes.

– Manteniment i actualització del SAIC.



3. Les propostes i iniciatives relatives a la participació de la comunitat educativa que permeten millorar el clima de convivència en el centre, així com altres aspectes que la persona candidata considere rellevants.



4. El procés d'avaluació anual i el període en què es revisaran els assoliments aconseguits en les accions dels objectius proposats, així com el grau d'implantació de les propostes previstes en els punts 2 i 3 del projecte. Les dades inherents a aquesta avaluació formaran part de l'informe de resultats (punt 6 de la memòria final de curs acadèmic).



5. La composició de l'equip directiu i un breu curriculum vitae de cada integrant. Almenys, en la proposta és imprescindible la inclusió de la direcció d'estudis i la secretaria del centre. De manera preferent, l'equip el conformarà personal del professorat amb destinació en el centre. Excepte casos excepcionals, no pot proposar-se professorat que no prestarà servei en l'esmentat centre en el curs en el qual s'inicie el període de direcció al qual s'opta.

El document, en format PDF, tindrà una extensió màxima de 50 pàgines DIN A-4. A aquest efecte, i si és el cas, no comptaran la portada i la contraportada, l'índex i els possibles annexos al cos principal del document, que no podran ser objecte de valoració. Així mateix, l'incompliment d'aquests requisits no serà corregible per l'interessat o la interessada una vegada vençut el termini de presentació d'instàncies i determinarà l'obtenció de zero punts, encara que no comportarà l'exclusió del procés.

Mapa web