Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 27 de març de 2023, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'efectua la convocatòria de les ajudes en matèria de projectes de desplegament del Pla de salut de la Comunitat Valenciana en els seus municipis. [2023/3478]

(DOGV núm. 9567 de 03.04.2023) Ref. Base de dades 003463/2023




La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix en l'article 23 que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 1/2019, de 28 de febrer, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de subvencions destinades a finançar projectes relacionats amb la salut pública (d'ara en avant, Ordre 1/2019), publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 8503, d'11 de març de 2019, estableix en l'article 3, apartat 1, que el procediment de concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, i en l'apartat 2, que el procediment s'iniciarà d'ofici mitjançant la publicació de la corresponent convocatòria aprovada per la Resolució de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat.



La Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023, inclou en el programa 413.10 les línies pressupostàries que financen les ajudes previstes en l'Ordre 1/2019.

Aquesta convocatòria no s'ha de notificar o comunicar a la Comissió Europea, i no se li ha d'aplicar l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, en no reunir tots els requisits continguts en aquest, ja que les subvencions previstes en la convocatòria no suposen un avantatge econòmic, no falsegen ni poden falsejar la competència ni els intercanvis comercials entre els estats membres.



Per tot l'anterior i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 8 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions; el Decret 185/2020, de 16 de novembre, del Consell, d'aprovació del reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i l'Ordre 1/2019, resolc:



Primer. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar les ajudes en matèria de projectes de desplegament del Pla de Salut de la Comunitat Valenciana en les seues entitats locals per a 2023, que es regularan pel que s'estableix en l'Ordre 1/2019, publicada en el DOGV núm. 8503 de l'11.03.2019.

2. I especialment, projectes formatius orientats a l'adquisició de competències de les persones integrants dels espais de participació, projectes dirigits a la implementació i progressió en les diferents etapes de XarxaSalut, així com projectes d'avaluació de l'impacte en salut de les polítiques municipals.



Segon. Ajudes i finançament

De conformitat amb el que s'estableix en la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023:

1. Les subvencions previstes en aquesta convocatòria es finançaran amb càrrec al programa pressupostari de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública 413.10, del capítol IV, codi línia comptable S0401000.

2. El total de les subvencions atorgades per a aquests projectes no podran superar la quantia màxima de 210.000 euros.

3. La procedència i quantia dels fons propis: 210.000 euros. La modalitat de concessió serà la de concurrència competitiva.



Tercer. Entitats sol·licitants

1. Segons l'article 25 de l'Ordre 1/2019, podran sol·licitar les subvencions les entitats locals de la Comunitat Valenciana que proposen el desenvolupament de projectes relacionats amb el desplegament del Pla de salut de la Comunitat Valenciana.

2. Les entitats locals, a més dels requisits generals establits en els articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'Ordre 1/2019, hauran d'estar adherides a XarxaSalut, i acreditaran així el seu compromís de desenvolupar les accions de promoció de la salut local emmarcades en el vigent Pla de salut de la Comunitat Valenciana.

3. Aquelles entitats locals els fins, sistema d'admissió, trajectòria o actuació de les quals siguen contraris al principi d'igualtat entre dones i homes no podran ser beneficiàries de la subvenció.



Quart. Sol·licituds i documentació. Forma i termini

1. Les sol·licituds es tramitaran de conformitat amb el que s'estableix en les bases reguladores, i la seua resolució i concessió s'efectuarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb el que s'estableix en l'article 3.1 de l'esmentada Ordre 1/2019.

2. La sol·licitud de la subvenció degudament signada per la persona representant legal de l'entitat, juntament amb la resta de documentació requerida, es dirigirà a la direcció general amb competències en matèria de salut pública.

3. Les sol·licituds degudament emplenades hauran de presentar-se, exclusivament per via telemàtica i segons el model normalitzat disponible en el corresponent tràmit telemàtic, a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'enllaç següent: https://www.san.gva.es/es/web/secretaria-general-administrativa/convocatorias2023.

4. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores de l'Ordre 1/2019.

5. A la sol·licitud s'acompanyarà la documentació següent:

a) Exemplar de dades de domiciliació bancària en el cas que aquestes no hagen sigut emplenades en la sol·licitud.

b) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. Per a això, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. En cas que no atorgue aquesta autorització, haurà d'aportar la documentació acreditativa que estan al corrent de les esmentades obligacions.

c) Declaració responsable que no concorren en l'entitat sol·licitant les circumstàncies recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, per a ser beneficiària de les subvencions que en aquesta convocatòria es regulen, i que està al corrent en el pagament de reintegrament per subvencions, llevat que aquesta declaració es realitze emplenant l'apartat corresponent en l'esmentada sol·licitud.

d) Declaració responsable en la qual manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, les quals queden a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que es consideren oportuns, i que es compromet a mantindre el compliment de les anteriors obligacions durant el període de reconeixement de l'obligació en els termes de l'article 69.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. D'acord amb el que es disposa en l'article 69.4 de la llei indicada, la inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial de qualsevol dada o informació que s'incorpore a aquesta declaració responsable, així com la no-presentació de la documentació que, si escau, siga requerida per a acreditar el compliment del que s'ha declarat, determinarà la impossibilitat de continuar amb la convocatòria.

e) Memòria del projecte en model normalitzat. El llenguatge utilitzat en la redacció del projecte haurà de ser inclusiu i no sexista.

6. L'assistència tècnica per a solucionar els problemes d'aquesta índole que puguen derivar-se de la tramitació telemàtica de la sol·licitud s'efectuarà a través de l'adreça electrònica generalitat_en_red@gva.es.

7. El termini per a la presentació de les sol·licituds i la resta de documentació serà de vint dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La presentació fora del termini establit serà causa d'inadmissió.

8. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en la pàgina web de Sanitat, https://www.san.gva.es/es/web/secretaria-general-administrativa/convocatorias2023 una relació provisional d'entitats admeses i excloses que han presentat la seua sol·licitud dins del termini establit i en la forma escaient.



Cinqué. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb l'Ordre 1/2019 resulte exigible, la comissió d'avaluació requerirà l'entitat sol·licitant mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seua petició. Aquesta publicació tindrà els efectes de la notificació en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva.

L'esmena o aportació telemàtica de documentació podrà realitzar-se en l'enllaç https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=20388&version=amp.

2. Transcorregut el termini per a esmenar, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública https://www.san.gva.es/es/web/secretaria-general-administrativa/convocatorias2023 la Resolució definitiva d'entitats admeses i excloses.



Sisé. Ordenació i instrucció

L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspon a la persona titular la direcció general en matèria de salut pública i addiccions.



Seté. Comissió d'avaluació i criteris de valoració

1. La comissió d'avaluació serà nomenada per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de salut pública i addiccions, en el termini màxim de deu dies a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria.

2. Com a òrgan col·legiat, s'ajustarà en el seu funcionament al règim establit per a aquests en la Llei 40/2015, de 14 d'octubre, de règim jurídic de sector públic.

3. La seua composició està regulada en l'article 8 de l'Ordre 1/2019.



4. La comissió d'avaluació, que actuarà com a òrgan col·legiat, tindrà, entre altres, les funcions següents:

a) Rebudes les sol·licituds, verificarà que reuneixen els requisits exigits i que s'acompanyen de la documentació requerida. Si no és així, es procedirà d'acord amb el que s'estableix per a l'esmena de sol·licituds en l'article 5 d'aquesta convocatòria.

b) Analitzarà i avaluarà les sol·licituds presentades, tenint en compte exclusivament la documentació aportada. Així mateix, atribuirà a cadascuna de les sol·licituds una puntuació conforme als criteris de valoració establits en l'Ordre 1/2019.

c) Avaluades les sol·licituds i d'acord amb la disponibilitat pressupostària, estendrà acta, emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada i el remetrà a l'òrgan instructor.

d) Executarà el pla de control establit en l'article 16 d'aquesta Ordre 1/2019 i emetrà un informe d'execució d'aquest pla, que remetrà a l'òrgan instructor.

e) Comprovació, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, que l'entitat beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

5. Les sol·licituds presentades seran valorades, d'acord amb els criteris objectius que es fixen en l'article 26 de les bases reguladores de l'Ordre 1/2019, en funció del tipus d'entitat beneficiària i de l'ajuda sol·licitada, per la comissió d'avaluació.



Huité. Resolució

1. L'òrgan instructor, vistos l'acta i l'informe que ha elaborat la comissió d'avaluació, formularà la proposta de resolució provisional de concessió degudament motivada. Aquesta proposta es publicarà, a l'efecte de notificació, en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública https://www.san.gva.es/es/web/secretaria-general-administrativa/convocatorias2023, i concedirà un termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació, per a presentar-hi les al·legacions. Finalitzat aquest termini, la comissió d'avaluació examinarà les al·legacions presentades i emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada.

2. L'òrgan instructor, vist aquest informe, formularà la resolució definitiva de concessió.

3. La resolució de concessió definitiva tindrà els efectes i el contingut previstos en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana; en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i en la Base de Dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003. Aquesta publicació tindrà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos, a comptar des de la data de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat la resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció.

6. L'òrgan competent per a dictar les resolucions serà la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de salut pública i addiccions, que actuarà per delegació de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat i salut pública, de conformitat amb l'article 160.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, sector públic instrumental i subvencions.



Nové. Justificació de les ajudes. Termini i documentació

1. La justificació de les subvencions es realitzarà com a màxim fins al 15 de novembre del 2023, mitjançant la presentació davant la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, i sempre de manera telemàtica, de la documentació necessària per a acreditar la despesa realitzada d'acord amb el que s'estableix en l'article 15.2 de l'Ordre 1/2019.

2. Les factures podran ser substituïdes per un certificat de la persona titular de la Intervenció local en què consten les quantitats aplicades a la finalitat de la subvenció, amb detall exprés dels diferents conceptes subvencionats, de les unitats i dels imports parcials.

3. Els documents justificatius s'acompanyaran de la descripció de les activitats del projecte vinculades a aquest.

4. El pagament de l'ajuda es realitzarà en la forma prevista en l'article 14 de l'Ordre 1/2019, i podrà donar lloc a la minoració, resolució o reintegrament previstos en l'article 17 de l'esmentada ordre.

5. Seran subvencionables les despeses que es consideren dins del marc de l'article 12 de l'Ordre 1/2019.

6. En tot cas, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, el beneficiari haurà de trobar-se al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, i haurà de justificar la realització de l'activitat objecte d'aquesta convocatòria.

7. Així mateix, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat, que va modificar l'article 199 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, les entitats hauran d'acreditar estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.



Desé. Verificació de dades

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l'article 4.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne l'exactitud.



La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si escau, del seu representant legal i consultar les següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals s'aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



Onzé. Publicitat activa

S'hauran de complir les obligacions de publicitat derivades del que es disposa en els articles 4 i 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana; en el capítol 2 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta informació podrà publicar-se en el portal web de l'entitat o bé a través de la plataforma TEP – Transparència entitats privades, de GVA oberta (https://gvaoberta.gva.es/tep).



Dotzé. Protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD); la Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades i garantia dels drets digitals (BOE 294, 06.12.2018), i altres disposicions aplicables, les dades de caràcter personal proporcionades seran tractades per la Generalitat per a procedir a la tramitació de la sol·licitud a l'empara de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Les entitats podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, supressió, portabilitat i limitació del tractament davant la conselleria que gestione la seua ajuda, així com reclamar, si escau, davant l'autoritat de control en matèria de protecció de dades, especialment quan no haja obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets.



Tretzé. Pla de control

S'efectuarà d'acord amb el que s'estableix en l'article 16 de l'Ordre 1/2019.



Catorzé. Efectes i recursos

1. Aquesta resolució produirà efectes l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se, en el termini d'un mes, un recurs potestatiu de reposició davant aquest mateix òrgan, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que es considere oportú.



València, 27 de març de 2023.– El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública: Miguel Mínguez Pérez.

Mapa web