Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 15 de març de 2023, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, mitjançant la qual s'estableix la convocatòria per a concessió i sol·licitud de pagament anual de les ajudes incloses en la sol·licitud única dins del marc del Pla estratègic de la política agrícola comuna (PEPAC) per a l'any 2023 i de les ajudes als agricultors en zones amb limitacions naturals incloses en la mesura 13 del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana (PDRCV) 2014-2022. [2023/3001]

(DOGV núm. 9558 de 21.03.2023) Ref. Base de dades 002938/2023








La política agrícola comuna (PAC) ha experimentat una important reforma amb la finalitat d'estar més centrada en els resultats i orientada al mercat, i que contribuïsca a aconseguir una major modernització i sostenibilitat del sector agrari, inclosa l'econòmica, social, mediambiental i climàtica de les zones agrícoles, silvícoles i rurals, en un marc de reducció de la càrrega administrativa. Per a això, el Parlament Europeu i el Consell van adoptar un paquet legislatiu articulat sobre la base del Reglament (UE) 2021/2115, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021; el Reglament (UE) 2021/2116, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la política agrícola comuna, i pel qual es deroga el Reglament (UE) 1306/2013, i el Reglament 2021/2117, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, que modifica els reglaments (UE) 1308/2013, pel qual es crea l'organització comuna de mercats dels productes agraris; i (UE) 1151/2012, sobre els règims de qualitat dels productes agrícoles i alimentosos, (UE) 251/2014, sobre la definició, descripció, presentació, etiquetatge i protecció de les indicacions geogràfiques dels productes vitivinícoles aromatitzats, i (UE) 228/2013, pel qual s'estableixen mesures específiques en el sector agrícola a favor de les regions ultraperifèriques de la Unió.



El Reglament (UE) número 2021/2115, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, pel qual s'estableixen normes en relació amb l'ajuda als plans estratègics que han d'elaborar els estats membres en el marc de la política agrícola comuna (plans estratègics de la PAC), finançada amb càrrec al Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i pel qual es deroguen els reglaments (UE) número 1305/2013 i (UE) número 1307/2013, estableix la necessitat que cada país elabore un pla estratègic de la PAC, on plasmar les intervencions (o mesures) triades d'un menú comú. Així, el Pla estratègic nacional de la PAC d'Espanya 2023-2027, aprovat el 31 d'agost de 2022, estableix un model uniforme d'aplicació de la política agrícola comuna en tot el territori nacional amb base en la competència de l'Estat per a establir la planificació general de l'activitat econòmica, en aquest cas del sector agrari.



La implementació d'aquest ha tingut reflex en un nou marc legislatiu a escala nacional com són la Llei 30/2022, de 23 de desembre, per la qual es regulen el sistema de gestió de la política agrícola comuna i altres matèries connexes; el Reial decret 1046/2022, de 27 de desembre, pel qual es regula la governança del Pla estratègic de la política agrícola comuna a Espanya i dels fons europeus agrícoles FEAGA i FEADER; el Reial decret 1047/2022, de 27 de desembre, pel qual es regula el sistema de gestió i control de les intervencions del pla estratègic i altres ajudes de la política agrícola comuna; el Reial decret 1054/2022, de 27 de desembre, pel qual s'estableix i regula el sistema d'informació d'explotacions agrícoles i ramaderes i de la producció agrària, així com el Registre Autonòmic d'Explotacions Agrícoles i el quadern digital d'explotació agrícola; el Reial decret 1045/2022, de 27 de desembre, sobre drets d'ajuda bàsica a la renda per a la sostenibilitat de la política agrícola comuna; el Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, sobre l'aplicació, a partir de 2023, de les intervencions en forma de pagaments directes i l'establiment de requisits comuns en el marc del Pla estratègic de la política agrícola comuna, i la regulació de la sol·licitud única del sistema integrat de gestió i control, i el Reial decret 1049/2022, de 27 de desembre, pel qual s'estableixen les normes per a l'aplicació de la condicionalitat reforçada i de la condicionalitat social que han de complir les persones beneficiàries de les ajudes en el marc de la política agrícola comuna que reben pagaments directes, determinats pagaments anuals de desenvolupament rural i del Programa d'opcions específiques per la llunyania i la insularitat (POSEI).



En un altre ordre de coses, el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 pot ser executat fins al 31 de desembre de l'any 2025. Atesa aquesta possibilitat i atés que hi ha disponibilitat de crèdit pressupostari, la present resolució inclou la sol·licitud de pagament als agricultors en zones de muntanya i zones amb limitacions naturals, continguts en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2022. Aquestes ajudes estan regulades pel Reglament (UE) núm. 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), apartats 1 i 2 de l'article 49; apartat 2 de l'article 60 i l'article 66, i l'Ordre 6/2015, 27 de febrer de 2015, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables als pagaments als agricultors en zones amb limitacions naturals, continguts en el PDR CV 2014-2020 i cofinançats pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

A la Comunitat Valenciana, es va aprovar l'Ordre de 5/2023, de 8 de març de 2023, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables al conjunt d'intervencions incloses en la sol·licitud única en el Pla estratègic de la política agrícola comuna (PEPAC).

En virtut de les facultats que em confereixen els articles 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 77.4.3, últim punt, de la Llei 14/2005, de 23 de desembre, de 2005, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió financera i administrativa i d'organització de la Generalitat, i d'acord amb el que s'estableix en l'article 13.1.h del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (DOGV 5344, 12.09.2006), en la redacció que en fan l'article 7.5 del Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell, i el Decret 124/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual es designa l'organisme pagador de les despeses corresponents a la política agrícola comuna a la Comunitat Valenciana i se n'estableix l'organització i el funcionament (DOGV 5344, 12.09.2006).

En aplicació de l'article 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles amb la política comunitària de competència, d'acord amb l'article 145.2 Reglament (UE) 2021/2115, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, pel qual s'estableixen normes en relació amb l'ajuda als plans estratègics que han d'elaborar els estats membres en el marc de la política agrícola comuna (plans estratègics de la PAC), finançada amb càrrec al Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i pel qual es deroguen els Reglaments (UE) núm. 1305/2013 i (UE) núm. 1307/2013, segons el qual els articles 107, 108 i 109 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE) no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres en virtut i de conformitat amb l'esmentat reglament, ni al finançament suplementari nacional previst en l'article 146, dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del TFUE.



Tenint en compte el que es disposa en l'article 159.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, que estableix que en les subvencions finançades amb càrrec a fons de la Unió Europea, els procediments de concessió i control regulats en aquesta tindran caràcter supletori respecte de les normes d'aplicació directa, per tant, la convocatòria d'aquestes ajudes ha d'efectuar-se en els termes de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en allò que no contradiga la normativa europea.

En virtut de tot l'anterior, la direcció de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària resol:



Apartat 1. Disposició que estableix les bases reguladores de les ajudes convocades

Es convoca per a l'any 2023 la concessió d'ajudes regulades en l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables al conjunt d'intervencions incloses en la sol·licitud única en el Pla estratègic de la política agrícola comuna (PEPAC), així com les ajudes regulades en l'Ordre 6/2015, 27 de febrer de 2015, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables als pagaments als agricultors en zones amb limitacions naturals, continguts en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, per a les zones de muntanya i zones amb limitacions naturals diferents de les de muntanya emmarcades en la mesura 13.



Apartat 2. Crèdits pressupostaris als quals s'imputa la subvenció



1. El pagament de les ajudes previstes en l'article 1, epígrafs a), b) i c) de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables al conjunt d'intervencions incloses en la sol·licitud única en el Pla estratègic de la política agrícola comuna (PEPAC), s'efectuarà amb càrrec al capítol 4 de la línia S9230000 (fons FEAGA) de l'aplicació pressupostària 12.91.71411 del pressupost de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària i corresponent a l'aplicació a la Comunitat Valenciana de la política agrícola comuna per un import global màxim de 47.000.000,00 euros per a l'any natural 2023.

Els límits pressupostaris per a cadascuna de les ajudes previstes en l'article 1, epígrafs a), b) i c) de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023, seran els que establisca el FEGA, com a organisme coordinador dels organismes pagadors, per a la campanya 2023.

2. El pagament de les ajudes previstes en l'article 1, epígraf d) de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables al conjunt d'intervencions incloses en sol·licitud única en el Pla estratègic de la política agrícola comuna (PEPAC), s'efectuarà amb càrrec al capítol 4 de la línia S9228000 (fons FEADER) l'aplicació pressupostària 12.91.71411 del pressupost de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària i corresponent a l'aplicació a la Comunitat Valenciana de la política agrícola comuna per un import global màxim de 92.581.028 € euros per al període 2023-2027.



Els límits pressupostaris per a les següents intervencions per al desenvolupament rural, per a la totalitat del període del Pla estratègic de la política agrícola comuna (PEPAC) 2023-2027, desagregats per anys naturals són:

– Compromisos agroambientals en superfícies agràries: apicultura per a la biodiversitat: 5.000 € per a 2023, 2.000.000 d'€ per a 2024, 2.000.000 d'€ per a 2025, 2.000.000 d'€ per a 2026, 2.000.000 d'€ per a 2027 i 1.995.000 € per a 2028.

– Compromisos agroambientals en superfícies agràries: protecció avifauna (aus estepàries): 5.000 € per a 2023, 316.205,6 € per a 2024, 316.205,6 € per a 2025, 316.205,6 € per a 2026, 316.205,6 € per a 2027 i 311.205,6 € per a 2028.

– Compromisos agroambientals en superfícies agràries: manteniment o millora d'hàbitats i d'activitats agràries tradicionals (cultiu d'arròs) que preserven la biodiversitat: 5.000 € per a 2023, 6.800.000 € per a 2024, 6.800.000 € per a 2025, 6.800.000 € per a 2026, 6.800.000 € per a 2027 i 6.795.000 € per a 2028.

– Compromisos de gestió agroambiental en agricultura ecològica: 5.000 € per a 2023, 9.320.000 € per a 2024, 9.320.000 € per a 2025, 9.320.000 € per a 2026, 9.320.000 € per a 2027 i 9.315.000 € per a 2028.

– Compromisos de conservació de recursos genètics: conservació ovella guirra: 5.000 € per a 2023, 80.000 € per a 2024, 80.000 € per a 2025, 80.000 € per a 2026, 80.000 € per a 2027 i 75.000 € per a 2028.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 40.2. de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, les despeses d'abast plurianual se subordinen als crèdits que, per a cada exercici, es consignen a aquest efecte en el pressupost de la Generalitat.

Els imports previstos en aquest apartat estan condicionats a l'aprovació de les modificacions necessàries en el finançament de les intervencions regionals del PEPAC per a la Comunitat Valenciana per la Comissió Europea.

3. El pagament de les ajudes a zones de muntanya i ajudes a zones amb limitacions naturals diferents de muntanya, previstes en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (PDR-CV 2014-2020) s'efectuarà amb càrrec al capítol 4 de la línia S0832000 (fons FEADER) del pressupost de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària i corresponent a l'aplicació a la Comunitat Valenciana de la política agrícola comuna pels imports següents:

– Ajuda a zones de muntanya: 3.500.000 euros el 2024.

– Ajuda a zones amb limitacions naturals diferents de les de muntanya: 3.500.000 euros el 2024.

4. Les ajudes a què fan referència els paràgrafs 2 i 3 són concedides en règim de concurrència competitiva en estar sotmeses als corresponents criteris de selecció aprovats pel Comité Regional del PEPAC i la Comissió Europea, tal com es disposa l'article 54 de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023. Sense perjudici d'això anterior, quan els expedients seleccionats superen la consignació pressupostària prevista, es procedirà al prorrateig necessari amb la finalitat de garantir que totes les sol·licituds que compleixen els criteris de selecció i els altres requisits d'admissibilitat reben el pagament.



Apartat 3. Relació de les ajudes concretes vinculades a la sol·licitud única convocades mitjançant aquesta resolució i remissió a la normativa que conté els requisits concrets a complir en cada règim



A. Els beneficiaris de les ajudes recollides en l'article 1 de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables al conjunt d'intervencions incloses en sol·licitud única en el Pla estratègic de la política agrícola comuna (PEPAC) podran sol·licitar, en els termes que s'estableixen en els apartats següents d'aquesta resolució:

1. La concessió i el pagament de l'ajuda bàsica a la renda, segons el que s'estableix en els articles 14 i següents del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, sobre l'aplicació, a partir del 2023, de les intervencions en forma de pagaments directes i l'establiment de requisits comuns en el marc del Pla estratègic de la política agrícola comuna, i la regulació de la sol·licitud única del sistema integrat de gestió i control.

2. La concessió i el pagament de l'ajuda redistributiva complementària a la renda per a la sostenibilitat, segons el que s'estableix en els articles 17 i següents del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.

3. La concessió i el pagament de l'ajuda complementària a la renda per a joves agricultors i joves agricultores, segons el que s'estableix en els articles 20 i següents del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.



4. La concessió i el pagament de les ajudes corresponents als règims voluntaris a favor del clima i el medi ambient, segons el que s'estableix en l'article 17 de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023:

– Ecorègims d'agricultura de carboni i agroecologia: pasturatge extensiu, sega i biodiversitat en les superfícies de pastures.

– Ecorègims d'agricultura de carboni i agroecologia: rotació de cultius i sembra directa en terres de cultiu.

– Ecorègims d'agricultura de carboni: cobertes vegetals i cobertes inertes en cultius llenyosos.

– Ecorègims d'agroecologia: espais de biodiversitat.

5. Pagaments directes associats a les persones agricultores, segons el que s'estableix en l'article 18 de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023 (articles 46 i 47 del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre):

– Ajuda associada a la producció sostenible de proteïnes d'origen vegetal. Pla proteic, segons el que s'estableix en els articles 48 i següents del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.

– Ajuda associada a la producció sostenible d'arròs, segons el que s'estableix en els articles 52 i següents del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.

– Ajuda associada a la producció sostenible de remolatxa sucrera, segons el que s'estableix en els articles 55 i següents del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.

– Ajuda associada a la producció sostenible de tomaca per a la transformació, segons el que s'estableix en els articles 58 i següents del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.

– Ajuda associada a productors de fruites seques en àrees amb el risc de desertificació segons el que s'estableix en els articles 64 i següents del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.

– Ajuda associada a la producció tradicional de pansa, segons el que s'estableix en els articles 67 i següents del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.

– Pagament específic al cultiu del cotó, segons el que s'estableix en els articles 73 i següents del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.

– Ajuda associada a l'olivar amb dificultats específiques i alt valor ambiental, segons el que s'estableix en els articles 78 i següents del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.

6. Pagaments directes associats als ramaders i ramaderes, segons el que s'estableix en l'article 19 de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023 (articles 81 i 82 Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre):

– Ajuda associada per als ramaders extensius de boví de carn, segons el que s'estableix en els articles 83 i següents del Reial decret 1048/2022.

– Ajuda associada per a l'engreix de jònecs en l'explotació de naixement, segons el que s'estableix en els articles 86 i següents del Reial decret 1048/2022.

– Ajuda associada a la producció sostenible de llet de vaca, segons el que s'estableix en els articles 92 i següents del Reial decret 1048/2022.

– Ajuda associada per als ramaders i ramaderes extensius i semiextensius d'oví i caprí de carn, segons el que s'estableix en els articles 95 i següents del Reial decret 1048/2022.

– Ajuda associada per a la producció sostenible de llet d'ovella i cabra, segons el que s'estableix en els articles 98 i següents del Reial decret 1048/2022.

– Ajuda associada per als ramaders i ramaderes extensius i semiextensius d'oví i caprí sense pastures a la seua disposició i que pasturen superfícies de rostollades, guarets i restes hortofructícoles, segons el que s'estableix en els articles 101 i següents del Reial decret 1048/2022.

B. Els beneficiaris podran sol·licitar, en els termes que s'estableixen en els apartats següents d'aquesta resolució, un pagament anual per les ajudes relatives a intervencions per al desenvolupament rural assimilades al SiGC, a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i en el PEPAC, que estan cofinançades pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), per l'Administració General de l'Estat i per la Generalitat Valenciana:

– Compromisos agroambientals en superfícies agràries: apicultura per a la biodiversitat, segons el que s'estableix en els articles 21 i següents de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023, per la qual s'estableixen les bases reguladores.

– Compromisos agroambientals en superfícies agràries: protecció avifauna (aus estepàries), segons el que s'estableix en els articles 26 i següents de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023.

– Compromisos agroambientals en superfícies agràries: manteniment o millora d'hàbitats i d'activitats agràries tradicionals (cultiu d'arròs) que preserven la biodiversitat, segons el que s'estableix en els articles 31 i següents de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023.

– Compromisos agroambientals en agricultura ecològica, segons el que s'estableix en els articles 36 i següents de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023.

– Compromisos de conservació de recursos genètics: conservació ovella guirra, segons el que s'estableix en els articles 41 i següents de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023.

C. Els beneficiaris podran sol·licitar, en els termes que s'estableixen en l'Ordre 6/2015, de 27 de febrer, de 2015, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables als pagaments als agricultors en zones amb limitacions naturals, continguts en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançats pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), per l'Administració General de l'Estat i per la Generalitat Valenciana, un pagament anual per les ajudes relatives a intervencions per al desenvolupament rural assimilades al SiGC a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i en el Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2022:

– Ajudes a zones de muntanya.

– Ajudes amb limitacions naturals diferents de les de muntanya.





Apartat 4. Termini i forma de presentació de la sol·licitud única

1. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 108 del Reial decret 1048/2022 i en aplicació del que es preveu en l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, l'emplenament de sol·licituds es realitzarà exclusivament a través de mitjans electrònics, per la qual cosa hauran de presentar les seues sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'internet https://sede.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=600 o bé a través de l'aplicació informàtica SGA-CAP en el portal del ciutadà, en les seus de les oficines comarcals d'agricultura, en les direccions territorials d'agricultura i en les oficines de les entitats col·laboradores acreditades per a aquesta fainalitat. S'utilitzaran les unitats registrals telemàtiques de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura i ramaderia per a la presentació, pels ciutadans, d'al·legacions, escrits i comunicacions que es realitzen per via telemàtica, relatius als procediments administratius vinculats a la sol·licitud única.



Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), ambdós emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/sede_certificados). En el cas, d'haver realitzat la sol·licitud única en exercicis anteriors, es podrà accedir amb els corresponents codis d'usuari i contrasenya.

Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).

Les sol·licituds presentades han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si escau, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, seran signats electrònicament pels qui siguen competents per a això aquells documents que s'hi adjunten, la signatura dels quals siga obligatòria.

En el cas que alguna de les persones sol·licitants presente la seua sol·licitud presencialment, se la requerirà perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en l'article 68.4 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.

Quan les persones interessades necessiten donar d'alta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes convocades, aquesta actuació es podrà realitzar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (seu.gva.es/proc22648).

2. El contingut de la sol·licitud s'ajustarà al contingut mínim previst en l'article 105 i següents i en l'annex VI del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.

3. El termini de presentació de la sol·licitud única per a l'any 2023, segons el que es disposa en l'article 108 del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, s'iniciarà el dia 1 de març i finalitzarà el dia 31 de maig, ambdós inclusivament. Es consideraran, així mateix, les possibles modificacions de termini que es puguen establir en la normativa estatal. No obstant això, el termini anterior podrà ser modificat mitjançant resolució del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària quan siga estrictament necessari per a garantir el compliment de la normativa europea i dins dels terminis màxims establits per aquesta.



Tal com disposa l'esmentat article 108 del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, modificat pel Reial decret 147/2023, de 28 de febrer, pel qual s'estableixen les normes per a l'aplicació de penalitzacions en les intervencions previstes en el Pla estratègic de la política agrícola comuna, i es modifiquen diversos reials decrets pels quals es regulen diferents aspectes relacionats amb l'aplicació a Espanya de la política agrícola comuna per al període 2023-2027, s'admetran sol·licituds d'ajuda fins a la data de finalització del termini de modificació de la sol·licitud única establit de conformitat amb l'apartat 1 de l'article 112, i en aquest cas i a excepció dels casos de força major i circumstàncies excepcionals, els imports es reduiran un 1 % per cada dia hàbil en què se sobrepasse la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud única. La reducció esmentada en aquest paràgraf també serà aplicable respecte a la presentació de contractes o declaracions i altres documents o justificants que siguen elements constitutius de la subvencionabilitat de l'ajuda de què es tracte, segons el que es preveu en la normativa comunitària. L'any en què s'assignen drets d'ajuda bàsica a la renda per a la sostenibilitat, inclòs quan siga procedent un increment del valor d'aqueixos drets, aqueixa reducció serà d'un 1 % per cada dia hàbil en què se sobrepasse aquesta data per a aqueix règim d'ajudes. Si la sol·licitud es presenta una vegada finalitzat el termini esmenta, es considerarà inadmissible.



4. Durant el període de presentació de la sol·licitud única també podrà presentar-se la sol·licitud d'assignació de drets d'ajuda bàsica a la renda per a la sostenibilitat procedents de la Reserva Nacional, de conformitat amb el que es disposa en l'article 31 i següents del Reial decret 1045/2022, de 27 de desembre, sobre assignació de drets de règim d'ajuda bàsica a la renda per a la sostenibilitat (d'ara en avant, Reial decret 1045/2022, de 27 de desembre). Les sol·licituds seran admeses fins a 25 dies naturals següents a la data de finalització del termini establit, i en aquest cas, a excepció dels casos de força major i circumstàncies excepcionals, els imports es reduiran un 3 % per cada dia hàbil en què se sobrepasse aquesta data, inclòs, quan corresponga, un increment del valor d'aqueixos drets. Si el retard fora superior a aqueixos 25 dies naturals, la sol·licitud es considerarà inadmissible.

5. El termini de comunicació de les cessions de drets d'ajuda bàsica a la renda per a la sostenibilitat, s'iniciarà, d'acord amb el que es disposa en el Reial decret 1045/2022, de 27 de desembre, el dia 1 de març de 2023 i finalitzarà en la data de fi del termini de modificació de la sol·licitud única 2023, de conformitat amb l'article 33 del Reial decret 1045/2022 de 19 de desembre.



Apartat 5. Documentació de caràcter general que preceptivament ha de presentar-se juntament amb la sol·licitud única

1. Model de sol·licitud, que contindrà necessàriament la informació mínima prevista en l'article 105 i següents i en l'annex VI del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre. A l'efecte d'identificació i localització, d'acord amb el que s'estableix en l'article 106 del Reial decret 1048/2022, tots els sol·licitants tenen l'obligatorietat de delimitar gràficament i en format digital les parcel·les agrícoles de la seua explotació.



En declarar recintes de pastures, l'agricultor haurà de comprovar que el coeficient de subvencionalitat de pastures assignat a les seues parcel·les agràries és conforme a la realitat del terreny. Hauran de justificar que disposen de la càrrega ramadera suficient o que realitzen una activitat del manteniment de pastura adequada. Així mateix, en el cas de superfícies d'utilitat pública, hauran de presentar documentació acreditativa de l'aprofitament ramader emés per l'entitat competent.

Quan es declare un coeficient d'admissibilitat de pastures (CSP) superior a la dada que figura en SIGPAC serà obligatori presentar sol·licitud de modificació a aquesta base de dades. Si el CSP declarat és inferior, sempre que aquesta disminució siga temporal, no caldrà la realització d'una al·legació a SIGPAC.

Quan es declare una superfície agrària que en SIGPAC figure amb incidència 117, 158, 177 o 186, s'acompanyarà de la corresponent al·legació amb fotos georeferenciades que siguen representatives de tota la superfície declarada, o informe tècnic emés per personal competent amb una validesa no superior a sis mesos.

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 107 del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, el beneficiari sol·licitarà que li siga concedida l'ajuda pel màxim nombre d'animals que complisquen els requisits per a poder percebre-la.

El beneficiari declararà que totes les unitats de producció que constitueixen l'explotació i en les quals mantindran animals objecte de sol·licituds d'ajuda o que hagen de ser tingudes en compte per a la percepció d'aquestes es corresponen amb les incloses en la base de dades informatitzada.

El beneficiari declararà que les dades de la seua explotació i dels seus animals es corresponen amb els continguts en la base de dades informatitzada.

2. A la sol·licitud s'adjuntarà, a més de la indicada en l'annex VI del Reial decret 1048/2022, la documentació següent:

a) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

b) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, si aquest és una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

c) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

d) Model de domiciliació bancària, en cas que la persona sol·licitant no estiga obligada a realitzar l'alta o modificació del compte bancari, quan la persona sol·licitant no opte per realitzar aquest tràmit de manera telemàtica.

e) Quan s'actue a través de representant legal, es presentarà el document acreditatiu de l'existència de la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret que deixe constància fidedigna de la seua existència.



f) Document d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, en què conste necessàriament el contingut previst en l'article 4 de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

g) En cas de persones jurídiques, estatuts i/o escriptura de constitució de l'entitat titular de l'explotació. A més, les persones jurídiques (excepte cooperatives) hauran de declarar el nom, el NIF i la relació de socis, indicant-hi el % de la seua participació en el capital social.

6. Les persones jurídiques i grups de persones físiques i jurídiques a què fa referència l'apartat 4 de l'article 5 del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, hauran de declarar i acreditar fefaentment el total d'ingressos agraris percebuts en el període impositiu més recent. L'autoritat competent podrà determinar l'obligatorietat de realitzar també la declaració corresponent als dos exercicis fiscals anteriors.



7. Les autoritzacions que els titulars d'una sol·licitud emeten al personal d'entitats col·laboradores de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica per a presentar aquestes sol·licituds en el seu nom seran vàlides exclusivament per a l'any de la sol·licitud en qüestió, excepte en el cas que el document d'autorització explicite un període diferent.

L'acreditació de la documentació indicada s'efectuarà sense perjudici del que s'estableix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Quan l'administració actuant consulte o obtinga dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en el seu poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra administració, el règim aplicable serà el següent:

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, i les dades de l'impost sobre activitats econòmiques i de l'impost sobre la renda de les persones físiques. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades següents: dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si escau, del seu representant legal, dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social, dades cadastrals, dades relatives a la vida laboral i dades del Registre d'Explotacions Agrícoles o Ramaderes. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre; en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Apartat 6. Documentació de caràcter específic que addicionalment ha de presentar-se juntament amb la sol·licitud única segons el tipus concret d'ajuda sol·licitada

Tota la documentació de caràcter específic es regularà d'acord amb l'annex VI del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.



Apartat 7. Data límit per a efectuar al·legacions al SIGPAC

Tal com preveu l'article 9 de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, mitjançant la present resolució es fixa com a data límit per a poder efectuar sol·licituds de modificació a les dades que consten en el SIGPAC, com a molt tard abans que finalitze el termini de presentació de la sol·licitud única.

De conformitat amb l'article 21 del Reial decret 1047/2022, de 27 de desembre, pel qual es regula el sistema de gestió i control de les intervencions del pla estratègic i altres ajudes de la política agrícola comuna, les autoritats competents de les comunitats autònomes podran decidir actualitzar la informació del SIGPAC d'ofici, en el marc de les obligacions recollides en l'annex VI, en els casos en què aquest agricultor adapte la seua sol·licitud única amb base en els controls preliminars, els controls administratius o els controls per monitoratge, i aquesta actualització d'ofici siga necessària per a mantindre la coherència entre el SIGPAC, la nova informació continguda en la sol·licitud única i el mateix resultat dels controls.



Apartat 8. Declaracions d'arròs

De conformitat amb l'article 53 del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, els beneficiaris de l'ajuda associada al cultiu de l'arròs hauran de presentar abans del 30 de novembre de l'any de la sol·licitud les declaracions següents:

a) Declaració d'existències en el seu poder en data 31 d'agost de l'any de la sol·licitud.

b) Declaració de collita, que especifique la producció obtinguda i la superfície utilitzada.

Ambdues declaracions es desglossaran per tipus i varietats d'arròs, d'acord amb el que s'estableix en l'article 12.b del Reglament d'execució (UE) 2017/1185, de la Comissió, de 20 d'abril de 2017, pel qual s'estableixen les normes de desenvolupament dels reglaments (UE) núm. 1307/2013 i (UE) núm. 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a la notificació d'informació de documents a la Comissió, i pel qual es modifiquen i deroguen diversos reglaments de la Comissió.



Apartat 9. Inscripció en el Registre de Producció Integrada

Aquells titulars que realitzen pràctiques de producció integrada sobre cultius en la seua explotació podran realitzar la sol·licitud d'inscripció en el Registre de Producció Integrada a través de la inscripció de l'explotació agrícola en Registre d'Explotacions Agrícoles de la Comunitat Valenciana (REACV).



Apartat 10. Inscripció i actualització de superfícies en les bases de dades del Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV)

Els titulars de sol·licitud única que realitzen pràctiques d'agricultura ecològica en les seues explotacions declararan aquesta circumstància en realitzar la sol·licitud. Aquestes dades seran transmeses al CAECV a l'efecte d'actualitzar aquelles que ja estigueren inscrites.

La inscripció en el registre del CAECV de nous operadors i/o noves superfícies es realitzarà directament a través dels mitjans establits amb aquesta finalitat pel mateix Comité. De conformitat amb l'article 36.3 de l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, la data de sol·licitud d'inscripció, tant dels titulars com de les superfícies agràries, al Registre d'Operadors del CAECV ha de ser anterior al període de presentació de sol·licitud d'ajuda i, en concret, anterior a l'1 de gener de 2023.



Apartat 11. Inscripció en el Registre d'Explotacions Agrícoles de la Comunitat Valenciana (REACV)

En virtut de l'article 8.4 del Decret 73/2022, de 27 de maig, del Consell, pel qual es crea el Registre d'Explotacions Agrícoles de la Comunitat Valenciana, pel qual s'estableix el procediment administratiu d'inscripció en el Registre (REACV), els titulars de sol·licitud única realitzaran la seua declaració a l'efecte d'inscripció o actualització de dades de la seua explotació en registre a través de la mateixa sol·licitud.



La resta de titulars d'explotacions agrícoles realitzaran la seua declaració, a l'efecte del registre, en el mateix període en què es presenten les sol·licituds úniques d'ajuda de la política agrícola comuna (PAC), excepte en cas d'explotacions agrícoles de nova constitució.

L'emplenament de sol·licituds es realitzarà de la manera que s'ha descrit en l'apartat 4.1.

La declaració a l'efecte d'inscripció o actualització en registre ha de recollir totes les superfícies agràries i tots els cultius de l'explotació i ha de ser única, sense haver de realitzar diferents declaracions per a cadascun dels diferents cultius.



Apartat 12. Termini de resolució i indicació dels òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment

1. Tenint en compte el que es preveu en l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables al conjunt d'intervencions incloses en sol·licitud única en el Pla estratègic de la política agrícola comuna, especificades en l'apartat 3 d'aquesta resolució, i més concretament de conformitat amb l'Acord de 13 de setembre de 2011, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEAGA entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i l'Acord de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació, la competència per a resoldre els expedients d'ajudes correspon a la directora general de política agrària comuna.



2. La resolució i el pagament de les ajudes recollides en l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023, es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en aquestes, i el termini màxim per a dictar la resolució d'ajudes serà el 30 de juny de 2024. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat la resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud.

3. La resolució de pagament de les ajudes, la resolució de les cessions de drets i de reserva nacional previstes en l'apartat quart i la resolució de les al·legacions a SIGPAC previstes en l'apartat seté es notificaran als interessats d'acord amb el que s'estableix en l'article 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Apartat 13. Presentació de factures

1. A l'efecte del compliment dels compromisos exigits en les intervencions de desenvolupament rural en el marc del PEPAC, denominada Compromisos agroambientals en superfícies agràries: manteniment o millora d'hàbitats i d'activitats agràries tradicionals (cultiu d'arròs) que preserven la biodiversitat, les factures de llavor certificades es presentaran abans del 30 de novembre de l'any de la sol·licitud.



Apartat 14. Controls

1. Totes les sol·licituds de les ajudes recollides en l'Ordre 5/2023, de 8 de març de 2023, seran sotmeses als controls administratius necessaris per a verificar el compliment dels requisits exigits per a la concessió d'aquestes ajudes.

2. La conselleria amb competències en matèria d'agricultura i ramaderia establirà un pla de controls sobre el terreny i manual de procediments, que inclourà com a mínim els percentatges de control, si escau, per a les intervencions de desenvolupament rural no monitorades.

3. Davant situacions on hi haja un elevat risc d'abandó, de conformitat amb el que s'ha estipulat en l'article 12.6 del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, no es consideraren superfícies subvencionables a l'efecte d'aquestes intervencions per no verificar-se una activitat agrària, tal com estableix l'article 9 de l'esmentat reial decret.



D'igual manera, i de conformitat amb l'article 3 del Reial decret 1047/2022, de 27 de desembre, es vetlarà perquè no es concedisca cap avantatge quan es demostre que s'han creat artificialment les condicions exigides per a la percepció de les ajudes, contràriament als objectius d'aquesta normativa, tal com es detalla en l'annex I de l'esmentat reial decret.

4. En virtut de l'article 110 del Reial decret 1048/22, de 27 de desembre, s'estableix un sistema d'alertes i controls preliminars que informen els beneficiaris sobre possibles incompliments i que els permeta canviar la seua sol·licitud a temps, a fi d'evitar reduccions i sancions administratives. Aquestes comunicacions s'efectuaran als agricultors de manera electrònica i les al·legacions a aquestes s'hauran de presentar en tot cas fins al dia 30 de juny de 2023, inclusivament



Els beneficiaris que ho desitgen podran aportar proves addicionals a través dels mitjans que s'habiliten a l'efecte, com a molt tard fins a la data de fi de termini d'adaptació de sol·licitud única establida de conformitat en l'article 112. Aquestes proves addicionals consistiran en fotografies georeferenciades, i hauran de complir-se les especificacions tècniques indicades en l'annex XXV del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre.



Apartat 15. Monitoratge

1. S'estableix el sistema de control per monitoratge en els expedients de sol·licitud única de la campanya 2023. Aquest control es durà a terme en el marc del projecte de controls per monitoratge liderat pel Fons Espanyol de Garantia Agrària (FEGA), segons notificació del Regne d'Espanya a la Comissió Europea i sobre les superfícies declarades en totes les línies d'ajudes incloses en aquesta convocatòria.



2. El control per monitoratge consisteix en la comparació de manera contínua, no en un temps determinat i en substitució dels controls clàssics sobre el terreny, de les respostes espectrals teòriques dels cultius declarats pel sol·licitant en cada superfície amb la resposta espectral que recull el satèl·lit d'aqueixa superfície durant el cicle complet del cultiu declarat.

3. En els casos en què per a la concessió d'alguna ajuda siga necessari constatar alguna característica no comprovable a través del sistema de monitoratge, aquesta es controlarà mitjançant el sistema de control clàssic de controls sobre el terreny.

4. A la Comunitat Valenciana, serà possible la modificació de les parcel·les agràries de la sol·licitud única 2023 en relació amb els règims d'ajuda monitorats i per a les explotacions afectades per aquest control, fins al dia 15 de setembre de 2023. La modificació es podrà realitzar, pel que fa a l'adaptació de la delimitació gràfica o a la utilització de les parcel·les agràries, d'acord amb el 112 del Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, i que siguen controlades per monitoratge, sempre que les autoritats competents els hagen comunicat els resultats provisionals per a cada parcel·la a què fa referència l'apartat 4 de l'article 7 del Reglament d'execució (UE) 2022/1173, de la Comissió, de 31 de maig de 2022, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 2021/2116, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control de la política agrícola comuna, i es complisquen els requisits corresponents segons els règims de pagaments directes de què es tracte.



Apartat 16. Compatibilitat dels règims d'ajuda

1. El beneficiari haurà de comunicar a l'òrgan concedent, bé en la seua sol·licitud d'ajuda o bé en qualsevol altre moment de la vigència de l'expedient, l'obtenció d'altres ajudes sol·licitades o concedides per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics.

En el cas que la sol·licitud o concessió d'altres ajudes s'efectue durant la tramitació de l'expedient, aquesta comunicació haurà d'efectuar-se només es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

2. Cadascuna de les intervencions en el marc del PEPAC serà incompatible amb altres mesures que perseguisquen els mateixos objectius i actuacions.

Les actuacions objecte de les ajudes d'agroambient i clima i d'agricultura ecològica seran incompatibles amb altres règims d'ajuda que tinguen la mateixa finalitat. Les ampliacions de superfície en compromisos vigents d'ajudes d'agroambient i clima i d'agricultura ecològica, no podran tindre com a objecte superfícies que es troben prèviament incloses en un pla de reconversió o reestructuració de cultius.

3. En una mateixa anualitat no podrà presentar-se, respecte a una parcel·la agrícola, més d'una sol·licitud de pagament acoblat. Per contra, el règim d'ajuda bàsica a la renda per a la sostenibilitat sí que resulta compatible amb els pagaments associats i els ecorègims.

4. En el cas de les intervencions de desenvolupament rural en el PDR-CV 2014-2020, les despeses cofinançades pel FEADER no seran cofinançades mitjançant la contribució dels fons estructurals, del fons de cohesió o de qualsevol altre instrument financer comunitari.



Apartat 17 Circumstàncies per a la modificació de la resolució

D'acord amb el que s'ha disposat en l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, qualsevol alteració de les condicions de concessió de la subvenció podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, en els termes establits en l'ordre de bases que regulen aquestes ajudes.



Apartat 18. Publicació d'informació sobre els beneficiaris

De conformitat amb l'article 99 del Reglament (UE) 2021/2116, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la política agrícola comuna i pel qual es deroga el Reglament (UE) núm. 1306/2013, s'informa els beneficiaris que les seues dades seran publicades de conformitat amb l'article 98 d'aquest reglament i podran ser tractades per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.



Apartat 19. Procediment de comunicació d'irregularitats i sospites de frau

Qualsevol persona que conega fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria podrà posar comunicar aquests fets al Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest servei en l'adreça web: http://www.igae.pap.minhafp.gob.es/sitios/igae/es-es/snca/paginas/inicio.aspx i en els termes establits en la comunicació 1/2017, de 6 d'abril, de l'esmentat servei, que pot consultar-se en la URL següent:



http://www.hisenda.gva.es/documents/90598251/165748060/comunicacionSNCA+1-2017+06.04.2017Canaldenuncias.pdf/0356c08d-0e02-4cf6-b820-19f28fcee69f.



Apartat 20. Informació relativa al tractament de dades de caràcter personal

1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal, que s'hauran de complir amb les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. De conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte al tractament de dades de caràcter personal cal comunicar el següent:

a) Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

b) Responsable del tractament: persona titular de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

c) Finalitat del tractament: gestionar ajudes en matèria agrària i agroalimentària de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, incloses les relatives a la política agrícola comuna, finançades pel Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

d) Exercici de drets: les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc19970.

e) Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades, pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc22094, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

f) Es pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: https://agroambient.gva.es/es/registre-de-tractaments.

3. De conformitat amb l'article 99 del Reglament (UE) núm. 2021/2116, les dades de les persones beneficiàries seran publicades de conformitat amb l'article 98 d'aquest reglament i podran ser tractades per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.

4. Quan la persona sol·licitant o el seu representant legal aporten dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels aspectes següents:



a) La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

b) La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar-ne, entre altres aspectes, la veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals s'han de consultar, la persona sol·licitant o el seu representant legal haurà d'haver obtingut aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

c) La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que l'assisteixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.



Apartat 21. Transparència, subministrament d'informació i dades obertes

En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i l'article 18 de la Llei general de subvencions, els subjectes beneficiaris de la subvenció hauran de complir les següents obligacions de transparència:

1. Les entitats privades hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros.

En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6, i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/tep.

Aquesta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.

2. Sense perjudici de les obligacions previstes en l'apartat anterior, totes les entitats o persones beneficiàries de subvencions hauran de fer l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

3. Les entitats o persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, després del requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, en el termini de quinze dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que aquest haguera sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, després de l'advertiment i l'audiència previs a l'interessat, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril.

4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'Administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.»



Apartat 22. Règim de recursos contra aquesta resolució de convocatòria

Las present resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta pot interposar-se, potestativament, un recurs de reposició davant el director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o impugnar-se directament davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la publicació, d'acord amb el que es preveu en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 15 de març de 2023.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Rogelio Llanes Ribas.

Mapa web