Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de març de 2023, del Rectorat de la Universitat de València, per la qual es convoquen proves selectives pel procediment d'oposició d'accés al grup A (subgrup A1), per promoció interna, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'informació, d'aquesta universitat. Referència PI2023_A1_12. [2023/2840]

(DOGV núm. 9564 de 29.03.2023) Ref. Base de dades 003236/2023




Aquest Rectorat, fent ús de les competències que li atribueix l'article 20, en relació amb el 2.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana i d'acord amb el que estableix l'article 190 dels Estatuts de la Universitat de València, acorda convocar proves selectives pel procediment d'oposició d'accés al grup A (subgrup A1), escala tècnica superior d'informació, per promoció interna, sector d'administració especial, d'aquesta universitat, de conformitat amb les següents





Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal per a cobrir 1 lloc vacant del grup A (subgrup A1), per promoció interna, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'informació, mitjançant el sistema d'oposició (corresponent a l'Oferta d'ocupació pública UVEG 2021).

1.2. D'acord amb el que estableix l'article 73 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, la realització d'aquestes proves selectives s'ha d'ajustar al que disposa la legislació vigent per a la funció pública de la Generalitat Valenciana i la normativa específica universitària recollida en la Llei orgànica d'universitats i en els Estatuts de la Universitat de València, així com en les normes que estableix aquesta convocatòria.

1.3. El procés selectiu constituït per l'oposició l'integraran les proves, les puntuacions i les matèries que figuren en l'annex I. El temari que ha de regir aquestes proves figura en l'annex II.

1.4. L'adjudicació del lloc a la persona aspirant que supere aquest procés selectiu s'efectuarà d'acord amb l'ordre de puntuació obtinguda per les persones aprovades en l'oposició, sempre que reunisquen els requisits determinats per al lloc en la relació de llocs de treball.



1.5. D'acord amb el que preveu l'article 75.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, aquesta convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Aquesta publicació és la que es prendrà com a referència a l'efecte del còmput de terminis per a la presentació de sol·licituds de participació. La resta de resolucions administratives derivades d'aquesta convocatòria es publicaran també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

1.6. De conformitat amb el que es disposa en l'apartat f de l'article 61.2 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, la distribució percentual dels dos sexes en l'escala tècnica superior d'informació es d'un 60 % de dones i d'un 40 % d'homes.



Segona. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per a ser admeses en aquestes proves selectives, les persones aspirants han de reunir els requisits següents:

2.1.1. Títol de doctor o doctora, grau universitari, llicenciatura, enginyeria superior, arquitectura superior, o titulació equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo abans que acabe el termini de presentació de la sol·licitud de participació.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, la persona aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.1.2. Les persones aspirants que es presenten a aquestes proves selectives han de ser funcionàries de carrera, amb destinació definitiva, integrades a la Universitat de València del grup A (subgrup A2), d'administració especial, escala tècnica mitjana d'informació en actiu o en situació d'excedència, i haver prestat serveis efectius en l'escala des de la qual s'accedeix durant almenys dos anys.

2.1.3. Posseir el certificat acreditatiu de coneixements de valencià del nivell C2 expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) de la Generalitat Valenciana o pel Servei de Llengües i Política Lingüística de la Universitat de València, o posseir els certificats, títols o diplomes, convalidats segons el que estableix l'ACGUV 66/2018, pel qual s'estableixen els certificats de coneixement de valencià que expedeix el Servei de Llengües i Política Lingüística de la Universitat de València i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats.

Es pot consultar l'Acord (ACGUV 66/2018) en aquest enllaç:

https://www.uv.es/sgeneral/Reglamentacio/Doc/Estudis/C80.pdf.

2.2. Els requisits per a l'admissió a aquestes proves, recollits en l'apartat 2.1, hauran de posseir-se en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació i mantenir-se durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió.



2.3. En el moment de presentar la sol·licitud de participació, només s'exigirà una declaració expressa i formal que es reuneixen els requisits establerts en els subapartats 2.1.1 al 2.1.3 d'aquesta convocatòria, els quals s'hauran d'acreditar posteriorment en cas d'aprovar l'oposició.





Tercera. Presentació de sol·licituds de participació

3.1. Les persones que desitgen prendre part en aquest procés selectiu hauran d'emplenar el formulari electrònic de participació que estarà operatiu, a partir de l'endemà a la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en la seu electrònica de la Universitat de València (ENTREU), en l'enllaç següent:



https://www.uv.es/seu-electronica/ca/electronica-uv.html.

En aquest entorn es realitzaran tots els tràmits de presentació de la sol·licitud de participació i l'aportació de documents.

Per a facilitar l'emplenament de les sol·licituds de participació la Universitat facilita a la persona sol·licitant, una guia amb instruccions per a emplenar el formulari electrònic i adjuntar degudament la documentació que es requereix. La guia està disponible en la url: 

https://www.uv.es/pas/nuevaWEB/manual_usuarioPAS_GENERADOR_cat.pdf

Les sol·licituds de participació han d'emplenar-se seguint les instruccions que s'indiquen, sent necessari identificar-se per qualsevol dels sistemes d'identificació o signatura electrònica admesos en la pròpia seu electrònica.

La presentació per aquesta via permetrà:

– La inscripció telemàtica al model oficial.

– Annexar documents a la sol·licitud de participació, quan siga necessari.

– El pagament electrònic de les taxes.

– El registre electrònic de la sol·licitud de participació.

La sol·licitud de participació es considera presentada i registrada en la Universitat en el moment en què siga completat tot el procés telemàtic. Les persones aspirants han de guardar el justificant generat de registre i pagament, en el seu cas, com a confirmació de la presentació telemàtica.

Aquelles sol·licituds de participació emplenades o registrades per altres mitjans diferents a la via telemàtica indicada en la base 3.1 d'aquesta convocatòria, es tindran per no presentades en termini.

La falta de pagament de les taxes per la via indicada en aquesta convocatòria, o la realització del mateix fora de termini, determina l'exclusió de la persona aspirant que perdrà el dret a participar en el procediment selectiu objecte d'aquesta convocatòria.

3.2. Per a qualsevol incidència o dubte de caràcter tècnic en emplenar la sol·licitud de participació, es pot contactar amb la Universitat de València:

– . Si és una incidència tècnica, relacionada amb la tramitació electrònica de la sol·licitud de participació, es pot sol·licitar ajuda tècnica al següent enllaç:

https://www.uv.es/seu-electronica/ca/incidencies-comunicacions/incidencies-comunicacions.html.

– Si és un dubte respecte de les bases de la convocatòria, ha de dirigir-se al Servei de Recursos Humans (PAS), Secció Convocatòries i Concursos mitjançant el correu electrònic: convocatories@uv.es.

3.3. El termini de presentació de sol·licituds de participació és de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

3.4. Cal adjuntar al formulari electrònic al qual es fa referència en la base 3.1 d'aquesta convocatòria els documents següents:

3.4.1. Una còpia completa del document nacional d'identitat (totes dues cares). Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, però sí el dret a participar en aquestes proves, han d'adjuntar còpia del document que acredite la seua nacionalitat.

3.4.2. En el supòsit d'acollir-se a l'exempció o bonificació de taxes, s'ha d'adjuntar la justificació per la qual s'acullen a l'exempció o bonificació (apartat 3.6 d'aquesta convocatòria).

3.4.3. Aquelles persones aspirants que sol·liciten mesures d'adaptació han d'adjuntar, a més del certificat de discapacitat, el dictamen tècnic facultatiu corresponent, conforme a la base 3.7 d'aquesta convocatòria.

3.5. L'ingrés de l'import dels drets d'examen (27 euros) s'ha de realitzar mitjançant targeta bancària dins del termini de presentació de sol·licituds de participació.

A aquest import ja se li ha aplicat la bonificació del deu per cent per presentació telemàtica de la sol·licitud de participació establerta en l'article 18.1-6 de la Llei 20/2017 de la Generalitat Valenciana, de taxes.



El fet de no abonar la quantitat indicada com a drets d'examen dins del termini de presentació de sol·licituds de participació, es considera incompliment inesmenable i determina l'exclusió en les proves de la persona aspirant.

3.6. D'acord amb el que disposa el text refós de la Llei de la Generalitat Valenciana, de taxes, s'apliquen les següents exempcions o bonificacions referents al pagament dels drets d'examen:

3.6.1 Estaran exemptes del pagament dels drets d'examen:

Les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 %. Aquestes persones han d'adjuntar al formulari electrònic els certificats corresponents que acrediten la condició de persones amb discapacitat (certificat de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o òrgan competent).

Els membres de famílies nombroses i de famílies monoparentals de categoria especial. Aquestes persones han d'adjuntar al formulari electrònic la documentació oficial en vigor que acredite aquesta condició.



Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició a través de qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Les persones aspirants que estiguen en situació d'exclusió social. Aquestes persones han d'adjuntar al formulari electrònic la documentació oficial en vigor que acredite aquesta condició, expedida per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.



3.6.2. Gaudiran d'una bonificació del 50 % en el pagament dels drets d'examen:

Els membres de famílies nombroses i famílies monoparentals de categoria general. Aquestes persones han d'adjuntar al formulari electrònic la documentació oficial en vigor que acredite l'esmentada condició.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de trobar-se exempt/a del pagament determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

3.7. Les persones aspirants amb discapacitat que desitgen sol·licitar mesures d'adaptació han d'indicar-ho expressament en l'apartat corresponent de la sol·licitud de participació. Així mateix, han d'assenyalar també la mesura o mesures d'adaptació que requereixen.

En l'annex III figura la llista de mesures d'adaptació possibles. Perquè els siga aplicada la mesura d'adaptació corresponent han d'adjuntar a la sol·licitud de participació, el certificat del grau de discapacitat i el dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent.

Si no s'hi adjunta el dictamen tècnic facultatiu no serà possible la concessió de l'adaptació sol·licitada.

3.8. Els errors materials que es puguen advertir en la sol·licitud de participació es poden corregir en qualsevol moment, d'ofici o a instàncies de la persona interessada.

A aquest efecte, els aspirants que hagueren iniciat el procediment acreditant la seua identitat amb un NIE i hagueren obtingut amb posterioritat el DNI, hauran d'aportar el nou document d'identitat al Servei de Recursos Humans (PAS) a través de la Seu Electrònica, juntament amb el certificat de concordança entre tots dos documents, emés per l'Oficina d'Estrangers per a la modificació de les dades corresponents.





Quarta. Admissió de les persones aspirants

4.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de participació, i després de la comprovació del compliment de tots els requisits de participació assenyalats en aquesta convocatòria, així com el pagament dels drets d'examen i/o la justificació de l'exempció de l'abonament d'aquests, la rectora dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i que contindrà la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.

4.2. A partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses, s'iniciarà un termini de deu dies hàbils perquè es puguen formular al·legacions o esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió, d'acord amb el que estableix l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La presentació d'al·legacions o l'esmena de defectes que hagen motivat l'exclusió, ha de realitzar-se a l'entorn de tramitació electrònica de la Universitat de València (ENTREU) en l'adreça electrònica assenyalada en la base 3.1 d'aquesta convocatòria.

En qualsevol cas, per a evitar equivocacions i possibilitar l'esmena de possibles errors dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants hauran de comprovar fefaentment, no sols que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més a més, el seu nom, cognoms i dades del DNI, NIE o passaport consten correctament en la relació de persones admeses.

Les persones aspirants que no esmenen els defectes detectats o no al·leguen les omissions dins del termini assenyalat seran definitivament excloses de la participació en aquestes proves.

4.3. Una vegada finalitzat el termini de reclamacions i d'al·legacions, i esmenats els defectes, es dictarà una nova resolució que contindrà la llista definitiva de persones admeses i excloses, la data, el lloc i l'hora de la realització del primer exercici. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

4.4. Son causes d'exclusió, a més de les que s'indiquen en altres apartats d'aquestes bases, no haver adjuntat la còpia completa del DNI, NIE o passaport o que aquest siga il·legible.

4.5. Devolució dels drets d'examen

De conformitat amb el que estableix l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, no escau la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits d'exclusió de les persones aspirants dels procediments selectius o per causes que són exclusivament imputables a elles.



Cinquena. Desenvolupament de les proves selectives

5.1. Els exercicis es realitzaran a les dependències de la Universitat de València. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució del Rectorat d'aquesta universitat, mitjançant la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses de les proves objecte d'aquesta convocatòria.

5.2. Amb l'anunci de la data de realització de cadascun dels exercicis que componen el sistema selectiu, l'òrgan tècnic de selecció publicarà, amb la suficient antelació, una nota informativa a la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça de la qual és: https://www.uv.es/pas, amb les característiques, manera de realització i valoració dels exercicis.

5.3. En cas de realitzar-se algun dels exercicis en diverses sessions, l'ordre d'actuació de les persones opositores s'establirà per sorteig.

5.4. En cada exercici, les persones aspirants han d'acreditar la seua identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, NIE, passaport o permís de conduir.

L'incompliment d'aquest requisit per alguna persona aspirant determinarà la seva exclusió de la realització de les proves.

Les còpies o fotocòpies d'aquests documents no són vàlides en cap cas. Ni tampoc, les fotos, PDFs o captures de pantalla desades en dispositius electrònics de qualsevol tipus. Així com, en el seu cas, de l'exemplar per a la persona interessada, de la sol·licitud d'admissió a les proves.

5.5. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única, i aquelles que no compareguen seran excloses. Si la persona aspirant arriba al lloc de realització de les proves quan s'hagen iniciat o no s'hi presenta, encara que siga per causa justificada, perdrà el seu dret.



Les persones que integren l'òrgan tècnic de selecció i el personal col·laborador no permetran l'accés a les sales on es realitzen els exercicis a aquelles persones aspirants que no complisquen els requisits anteriors, ni a aquelles que compareguen després que s'haja acabat la crida de les persones aspirants convocades.

No obstant això, quan es tracte de proves orals o d'altres proves de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà considerar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes proves no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta de persones aspirants.

5.6. Després de cada prova, l'òrgan tècnic de selecció haurà d'anunciar en un termini mínim de dos dies, la realització de la següent en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València (https://webges.uv.es/uvTaeWeb/) i amb caràcter merament informatiu, en la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça del qual és: https://www.uv.es/pas.

5.7. Si en qualsevol moment del procés selectiu l'òrgan tècnic de selecció és coneixedor que alguna de les persones aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de la persona interessada, se li requerirà que acredite aquests requisits. Si la persona aspirant no els acredita en el termini de deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'òrgan tècnic de selecció proposarà la seua exclusió de les proves selectives, amb indicació de les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant davant l'òrgan convocant, el qual, després de les verificacions oportunes, dictarà resolució motivada d'exclusió de la citada persona en les proves selectives.

5.8. La Universitat implementarà totes les mesures necessàries per a facilitar la realització de les proves selectives a aquelles aspirants embarassades o en situació de part imminent o recent. Si per causes de força major, degudament justificades, no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, tot i que aquestes no podran demorar-se si es menyscaba el dret de la resta de persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció. En tot cas, la realització de les proves tindrà lloc abans de la publicació de la llista amb les persones aspirants que han superat el procés selectiu. Així mateix, també és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir-hi per motius de seguretat.





Sisena. Informació i actuacions de l'òrgan tècnic de selecció

6.1. Tota la informació que s'haja de comunicar a les persones aspirants, la llista de persones aprovades de cadascun dels exercicis, i qualsevol altre anunci que l'òrgan tècnic de selecció estime pertinent es publicarà en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València: https://webges.uv.es/uvtaeweb/, en l'apartat de personal d'administració i serveis i, amb caràcter merament informatiu, en la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS).

6.2. Una vegada finalitzat el procés selectiu d'oposició, es procedirà a obtenir la llista de la persona aspirant aprovada que l'haja superat.



Amb el resultat de les qualificacions obtingudes, l'òrgan tècnic de selecció, d'acord al que estableix l'article 16 del Reglament de selecció del personal d'administració i serveis de la Universitat de València (ACGUV 11/2021), exposarà la relació definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació i elaborarà una llista amb el nom de totes les persones aspirants que han superat el procés selectiu, per ordre de puntuació. La llista s'interromprà quan el nombre de persones aprovades coincidisca amb el nombre de llocs convocats.



6.3. Si en l'elaboració de la citada llista es produeix un empat entre la puntuació de les persones aprovades, l'ordre s'ha d'establir atenent al que disposa l'article 16.5 del Reglament de selecció del personal d'administració i serveis de la Universitat de València (ACGUV 11/2021).





Setena. Coneixements de valencià

La persona que supere les proves selectives ha d'acreditar el coneixement de valencià de nivell C2, amb certificats, diplomes o títols expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o pel Servei de Llengües i Política Lingüística de la Universitat de València, o bé el certificat d'homologació emès per aquest Servei.





Vuitena. Relació de persones aprovades i presentació de documents



8.1. Una vegada finalitzat el procés selectiu es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), per resolució del Rectorat, la llista definitiva amb el nom de la persona aprovada amb la puntuació obtinguda.

8.2. En el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) del nom de la persona seleccionada, aquesta ha de presentar en el Servei de Recursos Humans (PAS) d'aquesta universitat la documentació següent:

8.2.1. Fotocòpia acarada amb l'original del títol acadèmic exigit en aquesta convocatòria.

8.2.2. Fotocòpia acarada amb l'original del certificat acreditatiu del coneixement de valencià nivell C2, segons el que es disposa en la base setena de la convocatòria.

8.2.3. Si la persona aprovada ha gaudit de l'exempció o bonificació de les taxes haurà de presentar fotocòpia acarada amb l'original de la documentació que justifique el motiu d'aquesta.

8.3. La persona aprovada, pel fet de tindre la condició de funcionari o funcionària de carrera d'aquesta universitat, queda exempta d'acreditar documentalment la resta de condicions generals exigibles per a l'ingrés a la funció pública, pel fet de tenir-los acreditats en nomenaments anteriors.

8.4. Si la persona aprovada no presenta la documentació dins del termini indicat (excepte en els casos de força major) o si hi ha falsedat en els documents presentats, això comportarà la invalidesa de les actuacions d'aquesta persona i la nul·litat subsegüent dels actes de l'òrgan tècnic de selecció respecte d'ella, sense perjudici de les responsabilitats en què haja pogut incórrer.

8.5. No obstant això, l'òrgan convocant pot sol·licitar que es torne a exigir una nova acreditació d'aquells requisits quan ho considere convenient pel temps transcorregut des de la seua obtenció, o perquè guarden relació directa amb les funcions o tasques del lloc a exercir.





Novena. Nomenament de funcionari o funcionària

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació especificada en la base vuitena d'aquesta convocatòria, i després d'haver-se verificat el compliment dels requisits exigits, la rectora dicta una resolució, que es publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), mitjançant la qual la persona aprovada que haja superat aquestes proves selectives és nomenada funcionari o funcionària de carrera.



Desena. Òrgan tècnic de selecció

10.1. D'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola, l'òrgan tècnic de selecció vetla pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre tots dos sexes.

La composició de l'òrgan tècnic de selecció d'aquestes proves s'ha d'ajustar al que es disposa en la secció cinquena del Reglament de selecció del personal d'administració i serveis de la Universitat de València, aprovat per Acord del Consell de Govern d'aquesta universitat de 2 de febrer de 2021 (ACGUV 11/2021).

La relació nominal de les persones que l'integren es farà pública en la mateixa resolució en què es publique la llista definitiva de persones admeses i excloses.

10.2. La composició de l'òrgan tècnic de selecció ha d'ajustar-se al principi d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i ha de tendir en la seua composició a la paritat entre homes i dones, en compliment del que estableix l'article 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, l'article 60.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.



10.3. La presidència del tribunal pot nomenar, quan ho consideren necessari, assessors i assessores pels seus coneixements tècnics, amb veu i sense vot.

10.4. Serà aplicable als membres de l'òrgan tècnic de selecció, i als assessors i assessores si hi haguera, el que es disposa en l'Acord del Consell de Govern de la Universitat de València (ACGUV 303/2021), que aprova el Full de ruta sobre les mesures d'integritat pública, la prevenció i la lluita contra el frau, la corrupció i els conflictes d'interès.



A aquest efecte, hauran d'emplenar la corresponent declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI) que serà adjuntada a l'acta de constitució del tribunal, i formaran part de l'expedient administratiu.



10.5. Les persones que componen l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal col·laborador, especialista i ajudant, han d'abstenir-se d'intervenir en les activitats del tribunal quan es troben en alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, o si han fet tasques de preparació de persones opositores a proves selectives per al mateix cos o escala en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.



10.6. Amb la convocatòria prèvia de la presidència, es constitueix l'òrgan tècnic de selecció, que exigeix la presència de la totalitat de les persones que el componen. Les persones titulars que no concórreguen a l'acte de constitució, cessaran i seran substituïdes pels seus o les seues suplents.

Durant el procés selectiu l'òrgan tècnic de selecció resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir sobre l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'ha de fer en els casos no previstos.

El procediment d'actuació de l'òrgan tècnic de selecció s'ajusta en tot moment al que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

10.7. L'òrgan tècnic de selecció ha d'adoptar les mesures necessàries perquè les persones aspirants amb discapacitat tinguen les mateixes condicions per a la realització dels exercicis que la resta de persones participants. En aquest sentit, s'han d'establir les adaptacions possibles de temps i mitjans per a les persones aspirants que el sol·liciten d'acord amb la base 3.7.

10.8. Per a les comunicacions i la resta d'incidències que puguen sorgir, l'òrgan tècnic de selecció té la seu al Rectorat de la Universitat de València (Av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València).

10.9. Les persones que formen part de l'òrgan tècnic de selecció que actue en aquestes proves han de tenir la categoria que per a aquests casos, determina la legislació vigent.

10.10. En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà aprovar ni declarar que ha superat les proves selectives un nombre de persones superior al dels llocs convocats. Qualsevol proposta que contravinga el que s'ha establert serà nul·la de ple dret.

10.11. La presidència de l'òrgan tècnic de selecció adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis siguen corregits sense coneixement de la identitat de les persones aspirants, en aquells exercicis en què siga procedent.



Onzena. Informació respecte de les dades recollides

11.1. La Universitat de València és l'entitat responsable de les dades facilitades per les persones aspirants en aquest procés. Es tracta la informació facilitada per les persones aspirants, exclusivament amb les finalitats objecte de la convocatòria així com, en el seu cas, la posterior gestió del personal, de conformitat amb el que es disposa en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats. Part de les dades facilitades són publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Així mateix, aquestes dades es publiquen en el Tauler Oficial de la Universitat de València i se cedeixen als membres del tribunal per a la resolució de reclamacions plantejades, si escau, per les persones aspirants.

11.2. Les dades de les persones aspirants es conserven indefinidament per al compliment de les finalitats assenyalades, conforme al que es disposa en la Llei 3/2005, de 15 de juny, d'arxius de la Generalitat Valenciana.

11.3. Les persones aspirants tenen dret a sol·licitar al responsable del tractament l'accés a les seues dades personals, i la seua rectificació o supressió, o la limitació del seu tractament, o a oposar-se al tractament, així com el dret a la portabilitat de les dades, mitjançant escrit acompanyat de la còpia d'un document d'identitat i, en el seu cas, documentació acreditativa de la sol·licitud, dirigit al delegat de Protecció de Dades a la Universitat de València.

11.4. La Universitat de València té habilitada una adreça (lopd@uv.es) qualsevol informació, suggeriment, petició d'exercici de drets i resolució amistosa de controvèrsies en matèria de protecció de dades de caràcter personal, sense perjudici del dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control competent.

Les polítiques de privacitat de la Universitat de València poden ser consultades en l'adreça:

https://www.uv.es/uvweb/universidad/es/politica-privacidad/politica-privacidad-1285919116700.html



Dotzena. Recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar, conforme a l'article 123 de la Llei 39/2015, recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació, davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, o bé directament interposar el recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seua publicació davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa de la Comunitat Valenciana.

Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció es pot interposar recurs d'alçada, previst en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els recursos contenciosos administratius que s'interposen contra aquesta resolució s'anunciaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) perquè les persones interessades en prenguen coneixement i als efectes oportuns.



València, 13 de març de 2023. – La rectora, p. d. (R de 20.05.2022), el gerent: Juan Vicente Climent Espí.





ANNEX I

Sistema selectiu



El procediment de selecció consta de dos exercicis eliminatoris i cadascun d'ells es valorarà amb 20 punts i és necessari obtenir com a mínim 10 punts per a aprovar cadascun dels exercicis. Les puntuacions s'atorguen amb tres decimals.

Primer exercici (durada 1h – 1,5 h, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció)

Consisteix en un test de 100 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta i versa sobre les matèries que determine la convocatòria a l'annex II. Els errors penalitzen d'acord amb la fórmula següent:





N = Nota resultant

A = Nombre d'encerts

E = Nombre d'errors

d = Nombre d'opcions per a cada pregunta



En cas que alguna pregunta s'anul·le a conseqüència de l'estimació d'alguna impugnació, l'exercici es continuarà valorant sobre vint punts, però s'ajustarà proporcionalment el valor de les preguntes vàlides.



Segon exercici (durada 3 hores)

Consisteix en la resolució de dos casos pràctics, d'entre tres proposats per l'òrgan tècnic de selecció, relacionats amb el contingut del temari que figura en l'annex II de la convocatòria.

A continuació, s'elaborarà la llista amb el nom de la persona aprovada en l'oposició, tal com s'estableix en la base 6.2 d'aquesta convocatòria.





ANNEX II

Temari



1. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals. Objecte, àmbit d'aplicació i definicions. Drets i obligacions. Els serveis de prevenció.

2. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes. Títols I, II, III, IV i capítols I, II i III del títol V.



3. L'espai europeu d'educació superior i l'ordenació dels ensenyaments universitaris (I). Els títols oficials. L'estructura dels estudis universitaris. La verificació i acreditació dels títols oficials. El catàleg de títols de la Universitat de València. 

4. L'espai europeu d'educació superior i l'ordenació dels ensenyaments universitaris (II). El crèdit europeu. La transferència i reconeixement de crèdits. L'expedició de títols oficials i el suplement europeu al títol.

5. Els drets i deures dels estudiants universitaris. L'Estatut de l'estudiant universitari. El dret a la informació i a l'orientació dels universitaris.

6. L'accés als estudis de grau. Principis generals. Requisits, modalitats i proves. Procediments d'accés. Finalitats, contingut, estructura i convocatòries de les proves.

7. L'admissió als estudis de grau. La preinscripció. Els districtes universitaris. Requisits. Reserva de places. Llistes d'espera.

8. Els estudis de postgrau. Els màsters i el doctorat. Requisits, accés i admissió. La normativa de la Universitat de València. La tesi doctoral.



9. La matrícula en els estudis de grau i de postgrau. Règim de dedicació, límits de matrícula, convocatòries i qualificacions. Transferència i reconeixement de crèdits.

10. Les beques i les ajudes a l'estudi per als estudiants de grau i de postgrau. Les beques d'iniciació a la investigació.

11. Perfils i trajectòries de l'estudiant universitari actual. Instruments d'avaluació i d'anàlisi.

12. Els estudiants universitaris amb discapacitat. La integració de persones amb discapacitat a la Universitat de València. Suport personal i tècnic, accessibilitat, beques i ajudes.

13. L'estudiant com a objecte d'estudi: la tradició anglosaxona i la dels països francòfons. Els projectes europeus i espanyols. L'exemple de Via universitària.

14. Els serveis especialitzats d'orientació educativa, psicopedagògica i professional en els centres de secundària valencians. Funcions.



15. La divulgació de l'activitat universitària en etapes educatives anteriors. Programes, recursos i instruments de comunicació.

16. La transició de la secundària a la universitat. Programes i recursos per a la informació dels futurs universitaris. Coordinació amb els centres de secundària.

17. Programes de mentoria. Objectius, recursos i gestió del programa de mentoria de la Universitat de València.

18. L'orientació en el desenvolupament de la vida universitària. Desajusts acadèmics d'elecció o rendiment. Assessorament personal en situacions problemàtiques associades al desenvolupament acadèmic.

19. Causes de la desubicació en la incorporació a la universitat. Estratègies d'acompanyament i suport a les trajectòries acadèmiques. Bones pràctiques a la Universitat de València.

20. Itineraris acadèmics no lineals. El concepte de reubicació i el d'abandonament dels estudis. La prolongació dels estudis.

21. L'orientació professional dels titulats universitaris. Iniciatives i serveis a la Universitat de València.

22. Els serveis d'informació en l'àmbit universitari. Models d'organització i característiques. Estructura de coordinació.

23. La participació estudiantil. Formació cívica i foment de la cultura democràtica.

24. Subvencions i recursos per a associacions, col·lectius i grups d'estudiants en la Universitat de València.

25. La formació, promoció i la dinamització de l'associacionisme i el voluntariat en la Universitat de València. 

26. Atenció al públic. Fonaments i concepte. Recursos de la Universitat de València per a la informació al públic des d'un servei d'informació.

27. Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el context universitari. Innovació docent i ús de les TIC en la docència.



28. Els mitjans digitals en la comunicació institucional. Característiques. Tipologies en la Universitat de València.

29. La comunicació en l'entorn digital. Llocs web i weblogs. Característiques.

30. La comunicació a través de les xarxes socials en l'administració pública. Gestió de l'ús i normes d'estil a la Universitat de València.



31. La difusió de la informació. La producció de materials i l'edició de textos. Els formats i els sistemes d'impressió. La integració dels elements textuals i els elements gràfics.

32. Marc legal i recomanacions per a informar amb perspectiva de gènere en les organitzacions. Especial referència a les universitats. Les guies per a un llenguatge igualitari i no sexista de la Universitat de València.



Nota: La normativa legal que empara el contingut d'aquests temes serà la que es trobe en vigor en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).







ANNEX III

Mesures d'adaptació



Les mesures d'adaptació que poden sol·licitar les persones aspirants amb discapacitat són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de l'exercici.

3. Augment de l'amplitud dels caràcters de l'examen, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret per causa de sordesa.

5. Sistema braille d'escriptura.

6. Altres. En cas que l'adaptació requerida no siga alguna de les anteriors, haurà d'indicar-se en l'espai corresponent de la sol·licitud de participació.

En la sol·licitud de participació s'ha de marcar la casella corresponent al número de la mesura o mesures d'adaptació que es requereixen.

Mapa web