Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 7 de març de 2023, del gerent de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües, per la qual es dona publicitat a la convocatòria 1/2021, de proves selectives per a la provisió definitiva d'un lloc de treball d'auditor o auditora interns, torn lliure general, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2019 per al personal laboral. [2023/2724]

(DOGV núm. 9560 de 23.03.2023) Ref. Base de dades 003024/2023








Per Resolució de 20 de febrer de 2020, del gerent de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, per la qual es dona publicitat a l'oferta d'ocupació pública de 2019 (DOGV 8757, 09.03.2020). L'article 3 de la mateixa resolució assenyala que l'execució de l'oferta d'ocupació pública haurà de desenvolupar-se en el termini improrrogable de tres anys des de la publicació de la present oferta en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

És aplicable a la present convocatòria la Resolució de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries, a les borses d'ocupació temporal, així com als processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, en el sector públic instrumental de la Generalitat, establint en el seu apartat II.7 com a procediment de selecció el de concurs oposició.



Ateses les consideracions exposades i de conformitat amb l'article 19 apartat 5 del Decret 170/1992, de 16 d'octubre, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, prèvia aprovació pel Consell d'Administració, en la seua sessió celebrada el 28 de gener de 2020, resolc:





Primer

Publicar la convocatòria de proves selectives d'accés pel sistema de concurs oposició torn lliure general i procediment ordinari d'un lloc de treball d'auditor/a intern/a.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'estableix: en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; en la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana; en el II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat en matèria de criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el sector públic instrumental de la Generalitat, en les altres normes de general i pertinent aplicació; i pel que es disposa en les següents:



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir un lloc de treball d'auditor/a intern/a, de naturalesa laboral, que figura en l'annex I a la present resolució d'acord amb l'oferta d'ocupació pública de 2019.





2. Requisits generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els següents requisits:

a) Nacionalitat. Tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de 21 anys o majors d'aquesta edat, que visquen a les seues expenses.

b) Ser major de 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



c) Estar en possessió o en condicions d'obtindre, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, de les titulacions que s'assenyalen en l'annex I.

Les persones aspirants amb titulacions acadèmiques o professionals obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent credencial que, si escau, acredite l'homologació.

d) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

e) Declaració jurada de no haver sigut objecte de separació del servei, o de revocació del nomenament com a personal empleat públic, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria.

Les persones aspirants la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola han de declarar, igualment, no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 15 dies naturals següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.





3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (OTS) establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables a l'OTS respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública; i en aquest cas, la persona admesa inicialment podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.

3.3. Els qui sol·liciten mesures d'adaptació hauran d'aportar, en el moment del registre electrònic de la sol·licitud, informe acreditatiu de la seua necessitat, així com de les mesures adaptació que precisen per a la realització de la prova selectiva (temps i/o mitjans), expedit pel centre d'avaluació de persones amb diversitat funcional de la direcció territorial de la província corresponent.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de trenta dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017 i s'emplenarà a través del formulari habilitat en el portal d'ús de EPSAR (totes les referències al portal es refereixen al següent enllaç: -https://portalempleo.epsar.gva.es/es/ope-)

La presentació electrònica requerirà, el compliment dels següents passos:

a) L'emplenament e inscripció en línia.

b) Fotocòpia compulsada del DNI o NIE que s'aportarà en l'apartat corresponent del formulari d'inscripció.

c) Aportació en el formulari d'inscripció d'original electrònic o còpia compulsada electrònicament dels documents acreditatius del compliment dels requisits (per a títols oficials serà necessari la presentació de certificat oficial signat electrònicament -amb termini màxim d'emissió menor de 6 mesos-, còpia electrònica o fotocòpia compulsada electrònicament del mateix per totes dues cares). En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

d) Aportació en els apartats corresponents dels documents acreditatius (originals electrònics o copia compulsada electrònicament) dels mèrits que posseïsquen en el moment de la inscripció (tant mèrits d'experiència com mèrits de formació).

e) El pagament dels drets d'examen, a través d'ingrés o transferència al compte que s'indica en l'apartat corresponent durant el procés d'inscripció i presentació del justificant d'ingrés o transferència realitzat en aquest apartat.

f) El registre electrònic de la sol·licitud (finalització efectiva del procés d'inscripció).

4.3. No seran admeses i, conseqüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat els drets d'examen no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en el present procediment selectiu i havent abonat els drets d'examen corresponents de manera telemàtica, no fora possible completar el procés de registre de la sol·licitud de manera electrònica i, conseqüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquelles hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma prevista en la base 6.3 d'aquesta convocatòria.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que, requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la seua sol·licitud hauran d'observar les següents prescripcions:

4.4.1. Indicar en la sol·licitud, el tipus de diversitat funcional que posseeixen assenyalant el que procedisca en cada cas, segons fora: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial.

4.4.2. Concretar, el tipus de mesures que necessiten, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, d'entre les que figuren en aquella i que són les següents:

a) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

b) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'acompanyar obligatòriament, certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: el diagnòstic i el temps d'ampliació que precisa, expressat en nombre de minuts.

c) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

d) Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

e) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

f) Unes altres, especificant-les en la casella corresponent.



5. Drets d'examen.

5.1. Els drets d'examen seran de 30,00 euros.

5.2. En cap cas, el pagament dels drets d'examen eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Exempcions. Estan exemptes del pagament dels drets d'examen:

5.3.1. Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. serà d'aplicació automàtica en realitzar la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat de «Exempcions diversitat» de la sol·licitud telemàtica.

5.3.2. Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Serà d'aplicació automàtica en realitzar la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

5.3.3 Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com, els qui acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. Serà d'aplicació automàtica en realitzar la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.4. Bonificacions:

Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra, per al que, hauran d'assenyalar l'apartat de «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica i s'aplicarà en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

5.5. Juntament amb la presentació de la sol·licitud haurà de presentar-se la documentació acreditativa de les exempcions o bonificacions aplicades.

5.6. Procedirà la devolució dels drets d'examen únicament en els supòsits i procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, podent únicament demandar la seua modificació mitjançant escrit motivat.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà resolució, que es publicarà en el portal, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.

6.3. Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 15 dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si procedira, es dictarà resolució per l'òrgan convocant elevant a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves que es publicarà en el portal.

6.6. En la resolució mitjançant la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 20 dies naturals d'antelació, la data i l'hora de començament de les proves.

6.7. Les proves es realitzaran a València.



7. Proves selectives

7.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament de la fase d'oposició.

L'oposició constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris, que es realitzaran el mateix dia.

7.2.1. Primer exercici

Consistirà a contestar per escrit a un qüestionari tipus test de 90 preguntes, sobre matèries comunes recollides en l'annex II (part general), amb quatre respostes alternatives de les que només una d'elles serà la correcta.

El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas serà inferior a un minut per pregunta.

7.2.2. Segon exercici.

Constarà de dues parts, que es realitzaran en una mateixa sessió, sense que per a la seua resolució les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

a) Primera part. Consistirà a contestar per escrit a 10 preguntes teoricopràctiques de resposta breu sobre el temari específic de l'annex II (part especial). Es realitzaran preguntes de tots els blocs en els quals s'ha dividit la part especial del temari. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS i, en cap cas, serà inferior a 1 hora.



b) Segona part. Consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic referit a les matèries contingudes en la totalitat del temari de l'annex II. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS i, en cap cas, serà inferior a 1 hora i 30 minuts.

7.3. Qualificació dels exercicis.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 60 punts, que es distribuirà de la següent manera:

7.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici serà de 0 a 20 punts, i serà necessari obtindre per a superar-lo un mínim de 10 punts.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes.



Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen.

La fórmula de correcció serà: Respostes correctes netes = núm. d'encerts – (núm. d'errors/3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

En cas de no superar aquest exercici no es procedirà a la correcció del segon exercici.

7.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 40 punts dels quals 20 punts correspondran a les preguntes teoricopràctiques i 20 punts al cas pràctic, sent necessari obtindre per a superar-lo un mínim de 10 punts en les preguntes teoricopràctiques i un mínim de 10 punts en la resolució del cas pràctic.

7.3.3. En cas de no superar la puntuació mínima de 10 punts en la primera part de l'exercici (preguntes teoricopràctiques) no es procedirà a la correcció de la segona part (supòsit pràctic)

7.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions parcials obtingudes en els exercicis citats.

7.5. Fase de concurs.

7.5.1. Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

7.5.2. Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

7.5.3. La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 40 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex III en compliment de l'apartat nové de la Resolució de 15 de maig de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat en matèria de criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el sector públic instrumental de la Generalitat.



7.6. Puntuació final del concurs oposició.

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases.

A continuació, es configuraran una llista, ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el número de persones incloses en ella coincidisca amb el nombre de llocs convocats per cadascun dels processos selectius. Aquesta constituirà la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat s'atendrà, en tercer lloc, en favor de la persona amb diversitat funcional acreditada i si l'empat es produeix entre aquestes persones es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat; en quart lloc, si l'empat fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe infrarepresentat dins de la plantilla de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües en la data de publicació de la present resolució.

Si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà finalment per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se el citat ordre per la lletra Q conforme el resultat del sorteig celebrat el dia 19 d'octubre de 2022 (DOGV 9454, 21.10.2022).



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Les proves selectives no es realitzaran fins que hagen transcorregut un mínim de 3 mesos a comptar des de la data de la publicació de la present convocatòria, i es realitzaran a València, en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el portal, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, havent de mediar un termini no inferior a 20 dies naturals des de la publicació i la data de realització de la prova.

8.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de les proves selectives en crida única. Perdran el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.



No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i, aquesta admissió, no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les persones aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa de embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de la fase que haja quedat ajornada, i no podrà demorar-se aquesta de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat per l'OTS i, en tot cas, la realització d'aquesta tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'OTS o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar aquesta persona aspirant el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'OTS, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents, així com, en el seu cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 8.1. 8.2. 8.3. 8.4. Els dos exercicis de la fase d'oposició, previstos en la base anterior, es realitzaran el mateix dia.

8.5. En totes les proves, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, sent anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar la seua autoria.

8.6. L'OTS podrà requerir l'acreditació dels requisits exigits en qualsevol moment del procés selectiu. Si els requisits en qüestió no foren acreditats en el termini de 15 dies naturals següents a la notificació del requeriment, l'OTS realitzarà proposta d'exclusió d'aquest, indicant les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, qui, prèvia les verificacions oportunes, dictarà resolució motivada excloent a la persona admesa del concurs oposició.





9. Llistes de persones aprovades i relació definitiva

9.1. En finalitzar els exercicis de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció publicarà en el portal, la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, tres últims números del document nacional d'identitat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis.



Les persones aspirants disposaran d'un termini de 5 dies naturals, a partir de l'endemà de la publicació de les llistes d'aprovats de la prova, per a la presentació d'al·legacions a través del portal.



Transcorregut el termini anterior, i vistes les al·legacions, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista definitiva de persones que han superat la fase d'oposició, en el portal.

9.2. Per a les persones incloses en les llistes que hagen superat la fase d'oposició, es comprovaran els mèrits aportats durant la inscripció i, en cas de comprovar-se alguna deficiència, es concederá un termini de 7 dies naturals, a partir de la comunicació de la deficiència detectada perquè presenten documentació que esmene aquests mèrits presentats i previstos en l'annex III,.

Només es valoraran els mèrits aportats durant el procés d'inscripció.



9.3. Una vegada baremats els mèrits dels aspirants que van aprovar la fase d'oposició, l'OTS publicarà en el portal les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, concedint-los un termini de set dies naturals, a partir de l'endemà de la publicació, perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant anunci, publicarà en el portal, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, servint aquesta publicació de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades per procés selectiu per la seua ordre de puntuació total.

9.5. En cap cas l'OTS podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un número superior al de llocs de treball convocats.



10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a l'òrgan convocant, per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des del següent al de la publicació, aporten a l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües, els següents documents:



a) Declaració jurada de no haver sigut separat o separada, o haver-se revocat el seu nomenament com a empleat públic, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles propis del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria.



b) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

c) Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que l'EPSAR organitze a aquest efecte.

Segons el preceptuat en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, mitjançant certificat expedit o homologat per Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Les persones aspirants la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola han de declarar, igualment, no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

10.2. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa o de la mateixa es deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.





11. Formalització del contracte com a personal laboral fix

11.1. A la vista de l'exposat en l'apartat anterior, l'òrgan convocant resoldrà l'adjudicació per a l'acompliment dels llocs de treball, a les persones que hagueren obtingut la major puntuació el concurs oposició. Aquesta resolució es publicarà en el DOGV.

11.2. Formalitzat el contracte laboral indefinit, una còpia del mateix s'entregarà a la persona treballadora en un termini màxim de 15 dies des que es va iniciar l'activitat.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. D'acord amb l'apartat II.11 de la Resolució de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries, a les borses d'ocupació temporal, així com als processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, en el sector públic instrumental de la Generalitat, l'òrgan tècnic de selecció de la present convocatòria, designat per resolució de la persona titular la sotssecretaria de la conselleria o departament d'adscripció de l'EPSAR, estarà integrat per:



– Presidència: una persona funcionària de carrera o personal laboral fix de la Generalitat, el seu sector públic instrumental o d'altres administracions públiques que ocupen places els requisits de formació de les quals i funcions assignades siguen equivalents o similars al de l'objecte de la present convocatòria.

– Dos vocals: que hauran de ser persones funcionàries de carrera o personal laboral fix de la Generalitat, el seu sector públic instrumental o d'altres administracions públiques que ocupen places els requisits de formació de les quals i funcions assignades siguen equivalents o similars al de l'objecte de la present convocatòria.

– Secretaria: una persona funcionària de carrera o personal laboral fix la titulació del qual siga igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria.

11. 12. 12.1. 1.1. 12.2. Aquesta resolució serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

12.3. El seu funcionament se subjectarà al que s'estableix en l'apartat dotzé del citat II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat i al que s'estableix en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

12.4. Les persones integrants de cada òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en ells circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, hauran d'abstindre's aquells membres que hagueren fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.5. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altres incidències l'OTS tindrà la seua seu en la de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües (Avinguda Corts Valencianes, 58 – 3a, 46015 de València)



12.6. L'OTS, a l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que es disposa en el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer i el Decret 175/2006, de 24 de novembre (DOGV 7229, 19.06.2014).



13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS es publicaran en el portal, així como en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, quan siga preceptiu.



14. Borsa

14.1. Finalitzat el procés selectiu, es constituirà una borsa d'ocupació temporal, per a cobrir les necessitats de contractació temporal per al personal de la categoria convocada, amb el següent ordre de prelació: en primer lloc, amb els candidats/tes que hagen superat el segon exercici de la fase d'oposició per ordre de puntuació, inclosa l'obtinguda en la fase de concurs; a continuació, amb els candidats/tes que hagen superat el primer exercici de la fase d'oposició per ordre de puntuació.



14.2. Aquesta borsa substituirà qualsevol borsa anterior de la mateixa categoria.

14.3. El règim de constitució i funcionament d'aquesta borsa s'ajustarà al que disposa la Resolució de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries, a les borses d'ocupació temporal, així com als processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, en el sector públic instrumental de la Generalitat.



15. Recursos

15.1. La present resolució posa fi a la via administrativa. Conforme als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els interessats poden interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant l'òrgan que ha dictat aquesta resolució, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació.

15.2. Alternativament, si no es recorre en reposició, i d'acord amb els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de la ciutat de València, en el termini de dos mesos a comptar del següent al de la publicació de la present resolució.



València, 7 de març de 2023.– El gerent de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües: Juan Ángel Conca Pardo.





ANNEX I



Núm. lloc: 67.

Denominació del lloc: auditor/a intern/a.

Grup professional: A1.

Retribucions complementàries: 26E047.

Adscripció orgànica: Consell d'Administració..

Requisits: Llicenciat o títol universitari oficial de grau més títol oficial de màster universitari. Tindre la condició d'auditor de comptes d'acord amb la Llei 22/2015, de 20 de juliol, d'auditoria de comptes i normativa de desenvolupament

Funcions: Les establides en l'art. 9 del Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim econòmic-financer del sector públic empresarial i fundacional

Tipus de contracte: laboral indefinit

Localitat: València















ANNEX II

Temari part general



Dret constitucional.

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: Títol Preliminar; Títol Primer, Dels Drets i Deures Fonamentals.

Tema 2. La Constitució Espanyola de 1978: Títol II, La Corona; Títol III, De les Corts Generals: Capítol I: De les cambres i Capítol II: De l'elaboració de les lleis; Títol X, De la reforma constitucional.



Tema 3. La Constitució Espanyola de 1978: Títol IV, Del Govern i l'Administració; Títol V, De les relacions entre el Govern i les Corts Generals

Tema 4. La Constitució Espanyola de 1978: Títol VI, el Poder judicial; Títol IX, Del Tribunal Constitucional.

Tema 5. La Constitució Espanyola de 1978: Títol VIII, De l'organització territorial de l'Estat.



Dret autonòmic.

Tema 1. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

Tema 2. La 1/1987, de 31 de març, Electoral Valenciana: Títol I, Dret de sufragi; Títol II, Sistema electoral; Títol III, Convocatòria d'eleccions

Tema 3. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: Títol I, El President de la Generalitat ; Títol II, Del Consell: Capítol I: composició; Capítol II: les atribucions; Capítol III: del funcionament; Capítol VI: La iniciativa legislativa, els Decrets Legislatius i la potestat reglamentària del Consell; Títol III, Relacions entre el Consell i Les Corts.



Tema 4. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: Títol II, Del Consell: Capítol IV: De la conselleria i dels Consellers, Capítol V: Estatut Personal dels Consellers; Títol IV, De l'Administració Pública de la Generalitat ; Títol V, De la responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració Pública de la Generalitat.

Tema 5. Institucions de la Generalitat i la seua llei reguladora: el Síndic de Greuges, la Sindicatura de Comptes, el Consell Jurídic Consultiu, el Consell Valencià de Cultura , l'Acadèmia Valenciana de la Llengua i el Comité Econòmic i Social.

Tema 6. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Instrumental i de Subvencions: Títol I: De l'àmbit d'aplicació i organització del sector públic de la Generalitat: Capítol I: Àmbit d'aplicació i organització del sector públic; Títol II, Dels pressupostos de la Generalitat: Capítol III: Contingut, elaboració i estructura; Títol IX, Sector públic instrumental de la Generalitat.





La Unió Europea.

Tema 1. Característiques de l'Ordenament Jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives.

Tema 2. Les institucions de la Unió Europea: El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes.



Dret administratiu.

Tema 1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol preliminar, Disposicions generals; Títol I, Dels interessats en el procediment; Títol II, De l'activitat de les administracions públiques.

Tema 2. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol III, Dels actes administratius; Títol IV, De les disposicions sobre el procediment administratiu comú, Títol VI, De la iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

Tema 3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol V, De la revisió dels actes en via administrativa.

Tema 4. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: Títol preliminar, Capítol I: Disposicions generals; Capítol II: Els òrgans de les administracions públiques. Títol III, Relacions interadministratives.

Tema 5. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: Títol preliminar, Capítol III: Principis de la potestat sancionadora. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora.

Tema 6. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: Títol preliminar, Capítol IV: De la responsabilitat patrimonial de l'Administració Pública. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Procediment de la responsabilitat patrimonial i responsabilitat de les autoritats i del personal al seu servei.

Tema 7. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic: Títol preliminar, Capítol I: Disposicions generals: objecte i àmbit d'aplicació; Capítol II: Contractes del sector públic, Secció 1a Delimitació de tipus contractuals; Llibre primer, Configuració general de la contractació del sector públic i elements estructurals dels contractes: Títol III, Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seua revisió; Llibre segon, Dels contractes de les Administracions Públiques: Títol I: Capítol I: Secció 1a, De la preparació dels contractes de les Administracions Públiques.

Tema 8. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei general de subvencions.



Funció pública.

Tema 1. El Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

Tema 2. La Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Tema 3. La Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.



Entitat de Sanejament d'Aigües.

Tema 1. Llei 2/1992, de 26 de març, del Govern Valencià, de sanejament de les aigües residuals de la Comunitat Valenciana.

Tema 2. Decret 170/1992, de 16 d'octubre, del Govern Valencià, pel qual aprova l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana.

Tema 3. Decret 9/1993, de 25 de gener, del Govern Valencià, pel qual aprova el Reglament sobre Finançament de l'Explotació de les Instal·lacions de Sanejament i Depuració

Tema 4. Decret 266/1994, de 30 de desembre, del Govern valencià, pel qual s'aprova el Reglament sobre el Règim Economicofinancer i Tributari del Cànon de sanejament.



Temes transversals.

Tema 1. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: Títol preliminar, Objecte de la Llei; Títol I, El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació; Títol II, Polítiques públiques per a la igualtat. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

Tema 2. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere: Títol preliminar; Títol I, mesures de sensibilització, prevenció i detecció; Títol II, Drets de les dones víctimes de violència de gènere.

Tema 3. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern: Títol preliminar; Títol I, Transparència de l'activitat pública. Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

Tema 4. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals. Principis i drets de les persones. Responsable i encarregat del tractament. Delegat de protecció de dades. Garantia dels drets digitals en matèria de protecció de dades

















Temari part especial



Contractació, patrimoni, societat de la informació, factura electrònica.

Tema 1. Contractació del sector públic (I). Òrgans competents en matèria de contractació. El contractista: capacitat, solvència i prohibicions per a contractar. Garanties. Negocis i contractes exclosos. L'expedient de contractació i la seua tramitació. L'adjudicació del contracte: procediments i criteris d'adjudicació. La plataforma de contractació i el perfil de contractant en la Comunitat Valenciana.

Tema 2. Contractació del sector públic (II). Efectes, execució, modificació i extinció dels contractes del sector públic. Especialitats per a contractes d'obres, de concessió d'obres, de concessió de serveis, de subministrament i de serveis. La racionalització tècnica de la contractació. La contractació privada de l'Administració.

Tema 3. Legislació sobre societat de la informació i signatura electrònica. Autoritats de certificació. Certificats de signatura electrònica. El DNI electrònic.

Tema 4. La factura electrònica i els registres comptables de factures en la Llei 25/2013. El Registre de Factures de la Generalitat.

Tema 5. Llei 14/2003, de 10 d'abril, de Patrimoni de la Generalitat Valenciana. Concepte i classificació dels béns i drets. L'inventari general de béns i drets. Béns de domini públic: caràcters, ús i aprofitament; afectació i desafectació. Béns de domini privat: caràcters, adquisició, disponibilitat i ús.



Subvencions, convenis, bases reguladores.

Tema 1. El títol X, «Subvencions», de la Llei 1/2015, de la Generalitat: àmbit d'aplicació de la norma, competències dels òrgans de la Generalitat, tipus de procediments de concessió.

Tema 2. Regulació dels convenis que subscriga la Generalitat Valenciana i el seu registre. (decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell).



Tema 3. Normativa de la Generalitat Valenciana sobre reintegrament de transferències corrents i de capital (decret 204/1990, de 26 de desembre, del Consell). Procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea de projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir, o modificar ajudes públiques (decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell).



Òrgans de control.

Tema 1. El control intern de la gestió economicofinancera en la Generalitat: competències. Objectius del control. Principis d'actuació i prerrogatives. Deures i facultats del personal controlador. La funció interventora: definició, àmbit d'aplicació, modalitats, omissió de la fiscalització.

Tema 2. El control extern de l'activitat financera: concepte, classes i competències. Els òrgans institucionals de control extern a nivell autonòmic, estatal i europeu. El Tribunal de Comptes: organització i funcions. La coordinació dels òrgans autonòmics de control extern amb el Tribunal de Comptes. Organitzacions internacionals d'entitats fiscalitzadores: INTOSAI, EUROSAI i EURORAI.

Tema 3. La Sindicatura de Comptes: organització i funcionament. Competències, funcions, composició i atribucions. Membres de la Sindicatura i personal al seu servei. Informes anuals. Informes especials. Relacions entre la Sindicatura de Comptes i Les Corts.



Pressupostos.

Tema 1. Els pressupostos de la Generalitat: principis i regles de programació i de gestió pressupostària, objectiu d'estabilitat, contingut, elaboració i estructura.

Tema 2. Els crèdits pressupostaris. Compromisos de despesa de caràcter pluriennal. Despeses de tramitació anticipada. Modificacions de crèdits.

Tema 3. Gestió pressupostària (I). Tractament comptable de les operacions derivades del pressupost de despeses. Pressupost de despeses corrent: operacions de gestió dels crèdits, operacions d'execució pressupostària i operacions de tancament del pressupost. Operacions de pressupostos tancats i exercicis posteriors. Bestretes de tresoreria.



Tema 4. Gestió pressupostària (II). Tractament comptable de les operacions derivades del pressupost d'ingressos. Pressupost d'ingressos corrent: operacions de gestió de les previsions, operacions d'execució pressupostària i operacions de regularització i tancament. Operacions de pressupostos tancats i exercicis posteriors.

Tema 5. Estat de liquidació del pressupost: liquidació del pressupost de despeses, liquidació del pressupost d'ingressos, resultat pressupostari. Memòria PGCP: contingut. Especial referència a la informació pressupostària: despeses amb finançament afectat i romanent de tresoreria.





Comptabilitat publica.

Tema 1. Comptabilitat del sector públic de la Generalitat. Normes generals, competències en matèria comptable, informació comptable i rendició de comptes.

Tema 2. El Pla General de Comptabilitat Pública aprovat segons Ordre EHA/1037/2010 i normes de desenvolupament (PGCP): característiques, estructura i contingut. El marc conceptual de la comptabilitat pública en el PGCP: imatge fidel dels comptes anuals, requisits de la informació a incloure en els comptes anuals.

Tema 3. Principis comptables en el PGCP, elements dels comptes anuals, criteris de registre o reconeixement comptable dels elements dels comptes anuals i criteris de valoració.

Tema 4. Operacions de fi d'exercici en el PGCP. Normes d'elaboració dels comptes anuals. Balanç. Compte de resultat econòmic patrimonial. Estat de canvis en el patrimoni net. Estat de fluxos d'efectiu.



Tema 5. Tractament comptable de l'immobilitzat material en el PGCP: valoració inicial, desemborsaments posteriors, valoració posterior, amortització, deterioració de valor i baixa. Casos particulars d'immobilitzat material: infraestructures i patrimoni històric. Immobilitzat intangible. Inversions immobiliàries.

Tema 6. Tractament comptable dels actius financers en el PGCP: concepte i classificació, reconeixement i valoració, crèdits i partides a cobrar, inversions mantingudes al venciment, actius financers a valor raonable amb canvis en resultats, inversions en el patrimoni d'entitats del grup, multigrup i associades, reclassificacions entre les diferents categories d'actius financers, dividends i interessos rebuts d'actius financers.

Tema 7. Tractament comptable dels passius financers en el PGCP: concepte, classificació i reconeixement, passius financers al cost amortitzat, passius financers a valor raonable amb canvis en resultats.





Auditoria pública.

Tema 1. Objectius globals de l'auditor públic i realització de la auditoria de conformitat amb les Normes Internacionals d'Auditoria adaptades per a la seua aplicació al sector públic espanyol. La NIA-ES-SP 1200.

Tema 2. Consideracions de les disposicions legals i reglamentàries en l'auditoria d'estats financers. La NIA-ES-SP 1250.

Tema 3. Instruccions per a l'exercici de l'auditoria pública (resolució de 30 de juliol de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, IGAE.

Tema 4. Aplicació del marc integrat de control intern (Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway, CUS) en el sector públic espanyol (Institut d'Auditors Interns d'Espanya).

Tema 5. Planificació i avaluació del control intern (Oficina Nacional d'Auditoria de la IGAE, ONA, nota tècnica 3/2016,).

Tema 6. Codi d'ètica per a l'auditoria pública (Resolució de 25 d'octubre de 2019, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual s'aprova l'adaptació de les Normes d'Auditoria del Sector Públic a les Normes Internacionals d'Auditoria).



Regulació de l'exercici de l'auditoria pública i el control financer.



Tema 1. Instruccions en relació amb l'exercici del control financer permanent i els informes dels controls financers específics acordats pel Consell (Resolució del 16 de gener de 2020, de la Intervenció General de la Generalitat Valenciana): disposicions generals (secció primera) i del pla anual de control financer permanent (secció segona).

Tema 2. Extrems addicionals a comprovar per la Intervenció General de la Generalitat Valenciana en l'exercici de la fiscalització de la despesa (Acord de 24 d'agost de 2012, del Consell).

Tema 3. Instruccions de la Intervenció General de la Generalitat Valenciana en relació amb l'exercici de les actuacions d'auditoria en col·laboració amb signatures d'auditoria (Pla anual d'auditoria vigent): memòria de planificació i models d'informes d'auditoria.

Tema 4. Norma d'actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal. (Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig o norma que, en el seu cas, la substituïsca).

Tema 5. El règim de control i la funció d'auditoria interna en el sector públic de la Generalitat Valenciana (Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim econòmic financer del sector públic empresarial i fundacional).

Normes de realització dels treballs. (I)

Tema 1. Principis fonamentals de la fiscalització de compliment. La ISSAI-ES 400. Marc, elements, principis, planificació i avaluació.

Tema 2. Principis fonamentals de la fiscalització operativa. La ISSAI-ÉS 300. Marc, elements, principis, planificació, execució i informes.



Tema 3. Tractament en l'auditoria de comptes dels incompliments de la legalitat (ONA d'IGAE, nota tècnica 3/20).

Tema 4. Criteris d'auditoria en la fiscalització de subvencions. Manual de Fiscalització de la Sindicatura de Comptes (MFSC) Secció 4900.



Tema 5. La documentació d'auditoria (NIA-ES-SP 1230).

Tema 6. L'enfocament d'auditoria basat en l'anàlisi dels riscos. La NIA-ES-SP 1315.

Tema 7. El control intern en un entorn informatitzat. GPF-OCEX 5340.



Tema 8. Importància relativa o materialitat en la planificació i execució de l'auditoria. La NIA-ES-SP 1320.

Tema 9. L'evidència d'auditoria. Nota tècnica 2/2016 de l'Oficina Nacional d'Auditoria, per a obtenció d'evidència suficient i adequada.

Tema 10. Procediments analítics. La NIA-ES-SP 1520.



Normes de realització dels treballs. (II)

Tema 1. Auditoria de contractació (1): normativa de contractació i grau d'aplicació, MFSC Secció 4801.

Tema 2. Auditoria de contractació (2): Comprovacions a realitzar, MFSC Secció 4802.

Tema 3. Auditoria de contractació (3): Anàlisi de la regulació dels contractes menors MFSC Secció 4810, i Fraccionament de contractes Secció 4813

Tema 4. Auditoria de contractació (4): Els encàrrecs a entitats que tenen la consideració de mitjans propis. MFSC Secció 4815.

Tema 5. Mostreig d'auditoria. La NIA-ES-SP 1530.

Tema 6. Auditoria de les despeses de personal segons el MFSC Secció 2861.

Tema 7. Les despeses de compres, despeses i proveïdors. Auditoria segons el MFSC Secció 2862.

Tema 8. Auditoria de fets posteriors. La NIA-ES-SP 1560.

Tema 9. Formació d'opinió i emissió de l'informe d'auditoria sobre els estats financers. La NIA-ES-SP 1700R

Tema 10. L'Opinió modificada en l'informe d'auditoria emès per un auditor públic. La NIA-ES-SP 1705R.

Tema 11. Comunicació de les qüestions clau de l'auditoria en l'informe d'auditoria emès per un auditor públic. La NIA-ES-SP 1701.

Tema 12. Comunicació de les deficiències en el control intern als responsables del govern de l'entitat. La NIA-ES-SP 1265.

Tema 13. Responsabilitat de l'auditor en l'auditoria d'estats financers respecte al frau. La NIA-ES-SP 1240.

Tema 14. Ciberseguretat, seguretat de la informació i auditoria. La GPF-OCEX 5311.







ANNEX III

Barem del concurs



En la fase de concurs a què es refereix en el resolc 7.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el següent barem:



a) Experiència professional: màxim 30 punts.

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones participants d'acord amb el següent barem:

6.a.1.1. Per treballs realitzats en Entitat Pública de Sanejament d'Aigües, en llocs classificats en el mateix grup professional amb funcions d'auditoria interna, a raó de 0,40 punts per cada mes complet de servei en actiu.

6.a.1.2. Per treballs realitzats en l'administració de la Generalitat Valenciana o en qualssevol altres administracions públiques, entitats, empreses i fundacions del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, en llocs classificats en el mateix grup/subgrup de titulació amb funcions auditoria interna, a raó de 0,20 punts per mes complet de serveis en actiu.

6.a.1.3. Per treballs realitzats en societats públiques mercantils i fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les funcions d'auditoria interna, a raó de 0,15 punts per mes complet de serveis en actiu.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservat al personal eventual, regulat en l'article 20 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana.

6.a.1.4. L'experiència professional s'acreditarà sempre mitjançant certificat de vida laboral i certificació oficial de l'òrgan competent de l'Administració Pública o de l'entitat del Sector Públic Instrumental de la Generalitat de què es tracte.

6.a.1.5. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

6.a.1.6. Per al supòsit de professionals i autònoms, licencia fiscal o IAE on s'acrediten el/s epígraf/s corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o la Mutualitat corresponent.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 30 punts.

b) Formació: màxim 10 punts.

1. Valencià: màxim 4 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 4 punts sempre que no constituïsca requisit d'accés al lloc, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat que ha de ser expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià o organisme homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, la Comissió Interuniversitària d'Estandardització de Coneixements de Valencià (CIEACOVA) o l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI), conformement a la següent escala:

– Nivell A1: 0,50 punts.

– Nivell A2 (oral): 0,75 punts.

– Nivell B1 (elemental): 1 punt.

– Nivell B2: 2 punts.

– Nivell C1 (mitjà): 3 punts.

– Nivell C2 (superior): 4 punts.

La valoració del coneixement de valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea que no constituïsquen requisits d'accés al lloc, acreditant-se documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les Universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la Conselleria competent en matèria d'educació.



El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 2 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels Reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.

3. Titulació acadèmica: màxim 4 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria excloent el necessari per a l'accés, fins a un màxim de 4 punts a raó de:

– Títol de màster oficial d'especialització de postgrau (d'almenys 90 crèdits) o segona llicenciatura o grau, 1,5 punts.

– Títol de màster oficial d'especialització de postgrau de menys de 90 crèdits, 1 punt.

– Grau de Doctor, 2 punts.

En el cas dels màsters oficials d'especialització de postgrau, s'aportarà certificació de la institució que ho haja expedit, en el qual s'indicaran els crèdits totals cursats en aquest. Si s'ha cursat a l'estranger, s'aportarà certificat d'homologació per l'autoritat educativa espanyola.



En cap cas es puntuaran els cursos pertanyents a la carrera universitària, cursos de doctorat, diplomes d'estudis avançats (doctorat), i els de diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

4. Formació complementària: màxim 4 punts

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, conformement a la següent escala:

De 100 o més hores: 0,25 punts.

De 75 o més hores: 0,20 punts.

De 50 o més hores: 0,15 punts.

De 25 o més hores: 0,10 punts.

De 15 o més hores, 0,05 punts.

Així mateix, es valoraran els títols propis de les universitats, relacionats amb les funcions de les places que es convoquen, de 60 crèdits o més: 1 punt.

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

Mapa web