Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 9 de març de 2023, del Rectorat de la Universitat Jaume I de Castelló, per la qual es convoca un concurs de selecció de professorat contractat doctor. [2023/2708]

(DOGV núm. 9558 de 21.03.2023) Ref. Base de dades 002918/2023




El 5 de desembre de 2022 es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la Resolució de 29 de novembre de 2022, del Rectorat de la Universitat Jaume I de Castelló, per la qual es feia pública l'ampliació de l'oferta d'ocupació pública del personal docent i investigador de la Universitat Jaume I per a l'any 2022, relativa a places dels cossos docents universitaris i de professorat contractat doctor.



De conformitat amb el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (d'ara en avant, LOU), el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de les universitats públiques valencianes i sobre retribucions addicionals del professorat universitari, els Estatuts de la Universitat Jaume I, aprovats pel Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell (d'ara en avant, EUJI); el Reglament per al desenvolupament dels concursos d'accés a cossos de funcionariat docent universitari i dels concursos de selecció de professorat contractat doctor de la Universitat Jaume I, aprovat pel Consell de Govern núm. 5, de 14 de maig de 2020 (d'ara en avant RCAUJI).

Aquest rectorat, fent ús de les competències previstes en l'article 105 dels Estatuts de la Universitat Jaume I, convoca un concurs de selecció per a la provisió de les places de professorat contractat doctor, que s'assenyala en l'annex I d'aquesta resolució, d'acord amb les següents



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

Aquest concurs es regeix pel que disposen la LOU, els EUJI i l'RCAUJI. En allò no previst es regirà per les disposicions estatals que regulen el règim general d'ingrés en les administracions públiques.



Segona. Requisits

2.1. Requisits generals

Les persones aspirants han de reunir els requisits generals següents:



a) Tindre complits els setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

b) Estar en possessió o en condicions d'obtindre el títol acadèmic exigit. Si s'han realitzat els estudis fora de l'Estat espanyol, la titulació acadèmica ha d'estar homologada pel Ministeri d'Educació i Formació Professional. Les persones amb títols de la Unió Europea han de presentar l'homologació del títol o la credencial de reconeixement dirigit a l'exercici de la professió de professor o professora d'universitat.



c) No patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca l'exercici de les funcions corresponents a les places convocades.

d) No haver estat separat o separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat o inhabilitada per a l'acompliment de les funcions públiques per sentència judicial ferma. En el cas de les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, el compliment d'aquest requisit comporta no trobar-se sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca en el seu Estat l'accés a la funció pública.

e) Les persones sol·licitants procedents de països de fora de la Unió Europea i les que no puguen ser incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, han de disposar del permís de residència i de treball abans de la formalització dels contractes corresponents.

f) Les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola han de posseir un coneixement de l'espanyol adequat per al desenvolupament de les seues funcions.

2.2. Requisits específics

a) Estar en possessió del títol de doctor o doctora i tindre l'avaluació positiva de la seua activitat universitària per a la figura de professor contractat doctor o professora contractada doctora per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) o per l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP).

b) En la plaça 20555, de l'àrea d'Enginyeria Elèctrica, estar en possessió del certificat de coneixements de català de nivell C2 i de coneixements d'anglès de nivell C1.

c) En la plaça 20556, de l'àrea d'Expressió Gràfica Arquitectònica, estar en possessió del títol en Enginyeria de Materials o Arquitectura Tècnica i certificat de coneixements de català de nivell C1.

d) En la plaça 20557, de l'àrea de Dibuix, estar en possessió del certificat de coneixements de català de nivell C2.

e) En la plaça 20558, de l'àrea d'Expressió Gràfica Arquitectònica, estar en possessió del grau en Enginyeria de l'Edificació i certificat de coneixements d'anglès de nivell B2.

f) En la plaça 20559, de l'àrea d'Anàlisi Matemàtica, estar en possessió del certificat de coneixements de català de nivell C2 i de coneixements d'anglès de nivell C1.

g) En la plaça 20561, de l'àrea d'Enginyeria Elèctrica, estar en possessió del títol en Enginyeria Industrial o màster universitari en Enginyeria Industrial, certificat de coneixements de català de nivell C1 i de coneixements d'anglès de nivell C1.

h) En la plaça 20562, de l'àrea Didàctica de la Matemàtica, estar en possessió de la llicenciatura o grau en Matemàtiques i certificat de coneixements de català de nivell C2 i de coneixements d'anglès de nivell C1.

i) En la plaça 20564, de l'àrea de Matemàtica Aplicada, estar en possessió del certificat de coneixements de català de nivell C1 i de coneixements d'anglès de nivell C1.

j) En la plaça 20566, de l'àrea de Traducció i Interpretació, estar en possessió de la llicenciatura o grau en Traducció i Interpretació i certificat de coneixements d'anglès de nivell C2.

k) En la plaça 20569, de l'àrea de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació, estar en possessió del certificat de coneixements de català de nivell C2 i de coneixements d'anglès de nivell C1.

l) En la plaça 20570, de l'àrea de Psicologia Evolutiva i de l'Educació, estar en possessió del certificat de coneixements de català de nivell C1.

m) En la plaça 20572, de l'àrea de Didàctica de l'Expressió Corporal, estar en possessió de la llicenciatura o grau en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport i certificat de coneixements de català de nivell C1 i de coneixements d'anglès de nivell B2.

2.3. Els requisits establits en aquesta base han de complir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantindre's fins al moment de la signatura del contracte.

2.4. Les persones que obtinguen una plaça han d'acreditar abans de la contractació les condicions generals exigides per la legislació vigent per a l'accés del personal al servei de les administracions públiques.



2.5. La convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en el Tauler d'Anuncis Oficial de la Universitat Jaume I (TAO-UJI).



Tercera. Presentació de sol·licituds

3.1. El termini per a presentar la sol·licitud de participació en aquest concurs és de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV.

Les sol·licituds han de presentar-se per via electrònica. El tractament de la informació per mitjans electrònics tindrà en compte el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i altres disposicions que siguen aplicables. Per a presentar la sol·licitud per via electrònica cal disposar d'un certificat digital de signatura electrònica, DNI electrònic o sistema d'identificació Cl@ve.

Quan s'utilitze l'opció «Registrar compte amb nom d'usuari» s'ha d'adjuntar una còpia del DNI. La sol·licitud s'ha de formalitzar en línia en el Registre Electrònic de la Universitat Jaume I mitjançant l'enllaç corresponent del TAO-UJI.

Juntament amb la sol·licitud, que s'adjunta en l'annex II, s'ha de lliurar la següent documentació en format PDF:

– Sol·licitud de plaça / Currículum.

– Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent. Les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola han de presentar una fotocòpia del document acreditatiu de la nacionalitat, targeta d'identitat o una fotocòpia del passaport.

– Certificacions en què s'acredita el compliment dels requisits específics que assenyala la base tercera per a participar en el concurs d'accés.

3.2. Drets d'examen i forma de pagament

L'import de la taxa per drets d'examen és de 30 euros.

3.2.1. Bonificacions

Els membres d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudeixen d'una bonificació del cinquanta per cent de la quota íntegra, és a dir, l'import és de 15 euros.

3.2.2. Exempcions

Gaudeixen d'exempció del pagament de la taxa:

a) Les persones que formen part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

b) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

d) Les persones que es troben en situació d'exclusió social si aquesta s'acredita per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

3.2.3. Forma de pagament

El pagament de la taxa s'ha de realitzar mitjançant targeta de crèdit o dèbit a través de l'enllaç previst en la corresponent convocatòria publicada en el TAO-UJI. Si es té dret a una bonificació, s'ha d'elegir l'opció corresponent.

3.2.4. Juntament amb la sol·licitud s'ha d'acompanyar el certificat acreditatiu de la bonificació o exempció del pagament de la taxa.

L'abonament dels drets d'examen o, si escau, la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial d'aquest, ha de fer-se dins del termini de presentació de sol·licituds; altrament s'exclourà la persona sol·licitant. En cap cas el pagament de la taxa dels drets d'examen o la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial d'aquest suposa la substitució del tràmit de presentació, dins del termini i en la forma escaient, de la sol·licitud de participació en el procés selectiu.

3.3. És procedent la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.

3.4. Traducció de documents. Els documents acreditatius dels requisits presentats en un idioma diferent dels oficials de la Universitat Jaume I s'han de presentar acompanyats de la traducció jurada a qualsevol dels idiomes oficials de la Universitat Jaume I.



Quarta. Admissió

4.1. Finalitzat el període de presentació de sol·licituds, si totes les sol·licituds presentades s'ajusten a la convocatòria, el Rectorat de la Universitat Jaume I dictarà en el termini màxim de vint dies hàbils una resolució per la qual s'elevarà a definitiva la llista de persones aspirants admeses. En cas contrari, i en el mateix termini, el Rectorat dictarà una resolució per la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, amb indicació, respecte a aquestes últimes, de la causa d'exclusió. En la mateixa resolució s'indicarà a les persones interessades que, si no esmenen la causa que va motivar l'exclusió en el termini improrrogable de deu dies hàbils, perdran el dret de participar en el concurs. Finalitzat aquest termini, s'elevarà a definitiva la llista provisional amb les modificacions que procedisquen.

4.2. Aquestes resolucions es publicaran en el TAO-UJI dins de la convocatòria de què es tracte.

4.3. Contra aquesta resolució es pot interposar recurs en els terminis que preveuen els articles 123 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.4. En tot cas, per a evitar errors i per a possibilitar-ne la correcció dins del termini i la forma correctes, les persones aspirants han de comprovar fefaentment no sols que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que, a més, les seues dades personals consten correctament en la pertinent relació de persones admeses. Serà causa d'exclusió, a més de les assenyalades en altres apartats d'aquestes bases, l'omissió de la signatura en la sol·licitud.



Cinquena. Protecció de dades personals

5.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa que el responsable del tractament de les dades tractades en aquesta convocatòria és la Universitat Jaume I.

5.2. La base legal per al tractament de les dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball de la present convocatòria.

5.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

5.4. La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de l'esmentada Llei 3/2018. Aquests drets s'han d'exercir, per escrit, davant la Secretaria General de la Universitat: https://ujiapps.uji.es/reg/rest/publicacion/solicitud_generica.

5.5. En cas de reclamació, l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

5.6. Les dades es conservaran en virtut de la legislació aplicable a aquest tractament.



Sisena. Comissions de contractació

6.1. La composició de les comissions s'efectuaran segons l'article 106 del Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell, d'aprovació dels Estatuts de la Universitat Jaume I de Castelló, i estaran formades per professorat doctor amb vinculació permanent a la universitat pública.



6.2. La comissió que resoldrà els concursos la nomena el Rectorat i s'ha de procurar que tinga una composició equilibrada entre dones i homes.

Formen part de la comissió:

a) El president o presidenta, designat pel Rectorat entre el professorat catedràtic o titular de l'àrea de coneixement.

b) Un o una vocal designat pel departament entre el professorat de l'àrea de coneixement o afí.

c) Un o una vocal nomenat pel Rectorat i designat pel Consell de Govern, entre un mínim de cinc proposats pel departament, dels quals almenys tres han de ser de l'àrea de coneixement de la plaça.



D'acord amb les normes generals en matèria de funció pública, les persones que formen part d'aquesta comissió han de disposar de competència tècnica suficient per a valorar els mèrits i capacitat de les candidatures.

Per a cada comissió han de nomenar-se tants membres suplents com titulars.

En les comissions en les quals es troben membres de diferents cossos docents actuarà com a secretari o secretària la persona que pertanya al cos docent de menor categoria i, dins del mateix cos, la de menor antiguitat. En aquelles comissions en les quals tots els membres siguen del mateix cos, actuarà com a secretari o secretària el membre de menor antiguitat dins del cos.

6.3. El nomenament com a membre d'una comissió és irrenunciable excepte quan hi haja una causa justificada que li impedisca actuar com a membre d'aquesta. En aquest cas, l'apreciació de la causa al·legada correspondrà al Rectorat, qui emetrà una resolució en el termini de cinc dies hàbils comptadors des de la recepció de la renúncia. A continuació, s'actuarà, si escau, segons el procediment que estableix l'apartat 6.7 d'aquestes bases.

6.4. S'entendrà que concorre una de les causes justificades de renúncia quan un professor o professora haja sigut nomenat per a dues o més comissions i acredite que coincideixen en el temps, totalment o parcialment, les actuacions corresponents al període comprès entre la constitució de les comissions i la qualificació de les persones concursants. En el cas que el professorat afectat al·legue aquesta causa, aquest haurà de romandre en la comissió que primer s'haja constituït i, si no fora factible utilitzar aquest criteri de prioritat, quedarà a la seua decisió lliure l'exercici de l'elecció i les renúncies pertinents.

6.5. Si concorren els motius d'abstenció a què es refereix l'apartat 2 de l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, les persones interessades han d'abstindre's d'actuar en la comissió i hauran de manifestar el motiu concurrent.

6.6. Quan es produïsca la recusació a què es refereix l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, la persona recusada ha de manifestar l'endemà de la data de coneixement de la recusació si s'hi dona o no la causa al·legada. Si nega la causa de recusació, el Rectorat, després d'obtindre els informes i comprovacions que considere oportuns, emetrà una resolució en un termini de tres dies hàbils. Contra aquesta resolució no es pot presentar cap reclamació, sense perjudici que aquesta s'al·legue en interposar recursos posteriors.



6.7. En els casos d'abstenció, de recusació o de causa justificada que impedisquen l'actuació dels membres de la comissió titular, aquests s'han de substituir pels suplents respectius. En el cas excepcional que també la persona suplent complia algun dels supòsits d'impediment citats anteriorment, la Universitat ha de nomenar un nou membre suplent.



Setena. Constitució de les comissions

7.1. Perquè la constitució de la comissió siga vàlida s'exigeix la presència de la totalitat de totes les persones que la componen. Els membres titulars que no compareguen en aquest acte cessaran i seran substituïts segons el que preveu l'apartat 8 de l'article 16 del Reglament per al desenvolupament dels concursos d'accés a cossos de funcionariat docent universitari i dels concursos de selecció de professorat contractat doctor de la Universitat Jaume I de Castelló.

La constitució es podrà dur a terme per mitjans electrònics. A aquest efecte, la Universitat Jaume I habilitarà una sala de videoconferència privada per al tribunal, per a la seua constitució i per a la realització de les deliberacions.

7.2. La comissió s'haurà de constituir en el termini màxim de quatre mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la relació definitiva de persones candidates admeses al concurs. Amb aquesta finalitat, el president o presidenta de la comissió, una vegada realitzades les consultes oportunes amb la resta de components, notificarà, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la convocatòria de l'acte de constitució, i n'assenyalarà el lloc o l'adreça electrònica, la data i l'hora.

7.3. Transcorregut el termini de constitució sense que aquesta haja tingut lloc, el Rectorat procedirà d'ofici a la substitució del president o presidenta de la comissió. El nou president o presidenta haurà de convocar la constitució de la nova comissió en el termini d'un mes comptador des de la publicació del seu nomenament.

7.4. Després de la constitució de la comissió, en cas d'absència del president o presidenta, aquest haurà de ser substituït pel professor o professora més antic conforme al següent ordre de prelació de cossos: professorat catedràtic d'universitat, professorat titular d'universitat o professorat catedràtic d'escola universitària, professorat titular d'escola universitària i, si escau, professorat contractat doctor.

7.5. Perquè la comissió puga actuar vàlidament serà necessària la participació d'almenys dos dels seus membres.

7.6. La comissió establirà els criteris d'avaluació específics d'acord amb els criteris generals que apareixen en l'annex III d'aquesta convocatòria i que es faran públics.

7.7. Els membres de la comissió que estiguen absents en alguna de les proves corresponents a alguna de les persones aspirants cessaran com a membres d'aquesta, sense perjudici de les responsabilitats en què podien haver incorregut.

7.8. Si, després de l'inici de la primera prova, la comissió queda amb menys de dos membres, es nomenarà una nova comissió pel procediment que estableixen les bases anteriors en la qual no es podran incloure els membres de la primera que havien cessat en aquesta condició.

7.9. Els acords de la comissió es prendran per majoria, tenint en compte que, en cas d'empat, la Presidència té vot de qualitat.

7.10. Corresponen al secretari o secretària de la comissió les actuacions administratives i la gestió econòmica pròpies de la comissió, amb l'ajuda dels serveis administratius de la Universitat.

Vuitena. Acte de presentació

8.1. El president o presidenta de la comissió, una vegada realitzades les consultes oportunes amb la resta de membres, notificarà a totes les persones candidates admeses al concurs, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la convocatòria per a l'acte de presentació, i assenyalarà el lloc o adreça electrònica, la data i hora de la seua celebració, que podrà tindre lloc immediatament després de la constitució de la comissió.

L'acte de presentació es podrà dur a terme per mitjans electrònics. A aquest efecte, la Universitat Jaume I habilitarà una sala pública de videoconferència.

8.2. En l'acte de presentació, que serà públic, les persones candidates han de lliurar la documentació següent:

a) Currículum, per triplicat, segons el model que establisca la convocatòria del concurs, i un exemplar de les publicacions i documents acreditatius del consignat.

b) Projecte docent i d'investigació, per triplicat, que el candidat o candidata pretén dur a terme en relació amb el perfil de la plaça.



Aquest lliurament es podrà fer a través del correu electrònic o altres mitjans electrònics que establisca el tribunal.

8.3. En l'acte de presentació, els candidats i candidates rebran totes les instruccions convenients sobre la realització de les proves. Així mateix, es determinarà, mitjançant sorteig, l'ordre d'actuació de les persones participants i es fixarà el lloc, la data i l'hora de començament de les proves.

En el mateix acte de presentació, el president o presidenta de la comissió farà públic el termini fixat perquè qualsevol participant puga examinar la documentació presentada per la resta d'aspirants abans de l'inici de les proves.

8.4. Les proves han de començar dins del termini de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de l'acte de presentació.



Novena. Desenvolupament de les proves

9.1. Els concursos d'accés constaran de dues proves, que seran públiques i es realitzaran en el lloc de la Universitat Jaume I que establirà el president o presidenta de la comissió o en la sala pública de videoconferència habilitada. Quan la comissió ho considere convenient, la prova podrà ser gravada; en aquest cas s'ha d'informar totes les persones participants que l'acte serà gravat i que qualsevol intervenció quedarà enregistrada.

9.2. Abans del començament de la primera prova, cada membre de la comissió entregarà al secretari o secretària d'aquesta un informe raonat sobre els mèrits al·legats per cada concursant en el seu currículum i sobre l'adequació entre el seu projecte docent i, si escau, d'investigació, i les necessitats de la Universitat, posades de manifest en la convocatòria del concurs.

9.3. La primera prova d'aquests concursos consistirà en l'exposició oral per part de a persona aspirant, en el temps que considere oportú, dels mèrits al·legats i la defensa del projecte docent i, si escau, d'investigació, presentat. A continuació, la comissió debatrà amb aquesta, durant un temps màxim de dues hores, sobre els seus mèrits, el projecte docent i, si escau, d'investigació, presentat.

9.4. Finalitzada la primera prova, la comissió realitzarà l'avaluació de cada candidat o candidata, ajustada als criteris generals (annex III) i específics de valoració prèviament establits per la comissió. Aquesta prova té caràcter eliminatori per a totes aquelles persones que no obtinguen, almenys, una puntuació numèrica igual o superior a 5 sobre 10, com a mínim, de dos membres de la comissió.

9.5. Per a la segona prova, les persones aspirants lliuraran a la comissió, després que s'haja realitzat la qualificació de la primera, un resum del tema triat o del treball original d'investigació que posteriorment han d'exposar oralment. Aquest lliurament es pot fer a través del correu electrònic o altres mitjans electrònics que establisca la comissió.



9.6. La segona prova d'aquests concursos consisteix en l'exposició oral per part de l'aspirant, durant un temps màxim de dues hores, d'una lliçó del programa que ha presentat o d'un treball original d'investigació realitzat per l'aspirant individualment o en equip. En aquest últim cas, l'aspirant hi ha d'haver participat com a director o directora de la investigació. Aquest extrem ha de quedar certificat per la resta de membres de l'equip.

Seguidament, la comissió debatrà amb l'aspirant, durant un temps màxim de dues hores, sobre els continguts científics exposats, la metodologia que utilitzarà en la impartició a l'alumnat i tots aquells aspectes que considere rellevants en relació amb el tema o sobre tots aquells aspectes que considere rellevants en relació amb el treball original d'investigació.

9.7. Finalitzada la segona prova, cada membre de la comissió avaluarà cada aspirant i li atorgarà una puntuació numèrica de 0 a 10. La puntuació final del concurs d'accés serà la suma de les puntuacions obtingudes en les dues proves. En cas d'empat, prevaldrà l'aspirant que ha obtingut una puntuació més alta en la primera prova.



Desena. Proposta de les comissions

10.1. A la vista de la puntuació atorgada, la comissió durà a terme la proposta de provisió de les places en el termini màxim de trenta dies hàbils comptadors des de la data del començament de les proves.

10.2. Les propostes de provisió s'han de fer d'acord amb els pressupòsits següents:

a) S'han de proveir les places convocades quan hi haja persones que concursen valorades favorablement, almenys, per dos dels seus membres.

b) Els membres de la comissió no poden abstindre's en la votació.



c) No pot proposar-se un nombre superior de nomenaments al nombre de places convocades.

d) Quan s'hagen convocat diverses places, la comissió citarà les persones proposades per l'ordre de valoració que han obtingut perquè trien vacant.

e) Tots els concursos es poden resoldre amb la no provisió de la plaça o places.

10.3. Les persones que no hagen sigut proposades no poden al·legar cap dret sobre places vacants.

10.4. La proposta motivada de provisió de places es farà pública en el termini màxim de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de la finalització de les proves, en el lloc de celebració del concurs i en el tauler d'anuncis del departament a què estiga adscrita la plaça o per mitjans electrònics, en el cas que el concurs s'haja realitzat electrònicament.



10.5. En els set dies hàbils següents al dia de finalització de l'actuació de la comissió, el secretari o secretària de la comissió ha d'entregar a la Secretaria General de la Universitat l'expedient administratiu del concurs, que inclou els documents següents:

a) L'acta de constitució de la comissió i de cadascuna de les sessions realitzades, en les quals han de constar les actuacions fonamentals realitzades.

b) El document en què consten els criteris utilitzats per a la valoració de les proves en relació amb el que s'estableix en la base 7.6.

c) El document en què consten els informes a què fa referència la base 9.2.

d) El document en què conste la valoració raonada de la comissió, o de cadascun dels seus membres, sobre cadascuna de les persones aspirants en cada prova, d'acord amb la base 9.6.

e) L'acta de la proposta de provisió de la plaça o places, amb un llistat de les persones proposades per ordre de preferència.

f) Currículum, projecte docent i investigador, documents i treballs presentats per les persones concursants.

10.6. Les persones interessades poden sol·licitar a la Secretaria General de la Universitat un certificat de la valoració raonada que la comissió, o cadascun dels seus membres, va emetre sobre els seus mèrits.

10.7. La proposta de provisió de places es recollirà en una resolució del Rectorat o persona en qui delegue. Les contractacions proposades les efectuarà el Rectorat de la Universitat en el termini de trenta dies hàbils comptadors des de la recepció de l'expedient administratiu en la Secretaria General de la Universitat i després que la persona proposada haja acreditat que compleix els requisits indicats en l'apartat 2 de l'article 16 del Reglament del Consell de Govern, la qual cosa ha de fer en els quinze dies hàbils següents al dia de finalització de l'actuació de la comissió. En el cas que la persona proposada no presente oportunament la documentació requerida, el Consell de Govern de la Universitat pot declarar la plaça vacant o remetre l'expedient a la comissió perquè propose, si aquesta ho considera convenient, en el termini de trenta dies, la contractació de la següent persona aspirant en l'ordre de valoració formulat.

10.8. En la contractació s'especificarà la denominació de la plaça segons el catàleg d'àrees de coneixement i el departament a què s'adscriu aquesta.



Onzena. Durada i funcions dels contractes

Els contractes laborals del professorat contractat doctor són de caràcter indefinit i tenen una dedicació a temps complet.

Les funcions del professorat contractat doctor, que inclouen la docència, la investigació i, si escau, la direcció de projectes d'investigació, són les establides per la Universitat en la corresponent relació de llocs de treball.



Dotzena. Reclamacions

12.1. Contra les resolucions de la rectora, o persona en qui delegue, que posen fi al concurs, es pot interposar recurs d'alçada davant el Rectorat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la proposta.

12.2. Una vegada admès a tràmit, el recurs serà valorat per la comissió de reclamacions de professorat contractat de la Universitat Jaume I, que està formada pel vicerector o vicerectora que tinga atribuïdes les competències en matèria de professorat, que la presideix, i quatre professors o professores funcionaris dels cossos docents universitaris doctors, o contractats doctors, nomenats per la rectora a proposta del Consell de Govern, per un període de quatre anys, prorrogable per una única vegada. Aquesta comissió s'ha de renovar, per meitats, cada dos anys.

12.3. La comissió de recursos informarà sobre els aspectes de procediment del procés selectiu i comprovarà el respecte efectiu per les comissions de selecció dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, sense qüestionar l'àmbit de discrecionalitat tècnica de la comissió seleccionadora. La comissió de recursos efectuarà una proposta motivada i vinculant al Rectorat en funció de la qual es confirmarà la proposta de contractació o s'estimarà totalment o parcialment el recurs amb retroacció d'actuacions, si escau, per a la formulació d'una nova proposta de provisió per part de la comissió de selecció.

12.4. Excepte si la resolució del Rectorat indica una altra cosa, la comissió de selecció no avaluarà de nou totes les persones concursants, sinó solament aquelles referides en la resolució, i únicament en els apartats o els mèrits del currículum que aquesta resolució esmene. No obstant això, si a conseqüència del recurs la nova puntuació afecta la posició o la puntuació de les persones concursants, entre altres raons, per superar la puntuació màxima prevista en algun apartat general del barem, es normalitzaran i modificaran les puntuacions obtingudes per aquestes en l'apartat corresponent i, consegüentment, en la puntuació final.

12.5. Les resolucions del Rectorat a què fan referència aquest article esgoten la via administrativa i es poden recórrer davant la jurisdicció contenciosa administrativa.

12.6. Quan les comissions de selecció efectuen una nova proposta motivada, a conseqüència de l'estimació d'un recurs, el notificaran a totes les persones que han concursat. Contra aquesta proposta es pot interposar recurs d'alçada davant el Rectorat per qualsevol motiu diferent d'aquells que van servir de fonament al primer recurs.



Tretzena. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pot interposar-se, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, o bé, directament, una demanda laboral davant els jutjats socials de la ciutat de Castelló, dins del termini de dos mesos des que s'entenga esgotada la via administrativa, llevat que s'interpose una acció derivada d'acomiadament o qualsevol altra subjecta a termini de caducitat, i en aquest cas el termini d'interposició de la demanda serà de vint dies hàbils. Aquests terminis es comptaran des que s'haja produït l'acte o la notificació de la resolució impugnada o des que s'entenga esgotada la via administrativa en els altres casos. Tot això de conformitat amb el que es disposa en l'article 69 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, en la redacció donada per la disposició final tercera de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es considere procedent.



Castelló de la Plana, 9 de març de 2023.– El vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat (p. d. R 24.05.2022, DOGV 27.05.2022): Joaquín Beltrán Arandes.









ANNEX III

Criteris generals d'avaluació aplicables per les comissions que han de resoldre els concursos de selecció de professorat col·laborador i contractat doctor



En la valoració dels candidats i candidates en els concursos de selecció de professorat col·laborador i contractat doctor, la primera de les proves tindrà un valor doble que la segona. Pel que fa a la primera prova, les comissions han de fixar uns criteris específics adequats al perfil de les places que en tot cas han d'estar d'acord amb els criteris generals següents.



Professorat contractat doctor



Criteris generals d'avaluació Percentatge

Formació acadèmica i professional 10

Experiència investigadora i projecte investigador 50

Experiència docent i projecte docent 30

Coneixement de la llengua pròpia 5

Coneixement de la llengua anglesa 5



Mapa web