Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 24 de febrer de 2023, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen subvencions destinades a finançar accions i programes d'actuació per a l'atenció i cura de les persones afectades de Pàrkinson i de les seues famílies, a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2023. [2023/2511]

(DOGV núm. 9550 de 09.03.2023) Ref. Base de dades 002473/2023




La Generalitat, a través de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 54.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, té competència exclusiva en l'organització, administració i gestió de totes les institucions sanitàries públiques dins del territori de la Comunitat Valenciana.



En aquesta competència, la Conselleria, a través de la direcció general amb competències en matèria de sanitat, tal com reflecteix el Decret 185/2020, de 16 de novembre, del Consell, pel qual aprova el reglament orgànic i funcional d'aquesta, i de conformitat amb el seu article 8, assumeix el desenvolupament de les funcions per a millorar la qualitat de vida de les persones afectades per la malaltia de Pàrkinson i els seus familiars.

Les presents subvencions s'incardinen en el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per al període 2020-2023, actualitzat per Resolució de 15 de febrer de 2023, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en el seu article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant una convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Mitjançant l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (DOGV 04.06.2018), s'aproven les bases reguladores que regiran la concessió de la subvenció destinada a finançar accions i programes d'actuació per a l'atenció i cura de les persones afectades de Pàrkinson i de les seues famílies, a la Comunitat Valenciana.

Per l'anterior, i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 8 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, el Decret 185/2020, de 16 de novembre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'aquestes subvencions, resolc:





Primer. Objecte i àmbit d'aplicació

La present resolució té per objecte convocar, en règim de concurrència competitiva, subvencions per al finançament d'accions i programes d'actuació en l'àmbit de la Comunitat Valenciana destinades a associacions i entitats sense ànim de lucre de pacients de Pàrkinson, i de les seues famílies, les de voluntariat sanitari o aquelles que tinguen com a fi la millora de la qualitat de vida dels pacients, i les organitzacions no governamentals sense ànim de lucre, per a l'atenció i cura de les persones afectades de pàrkinson i de les seues famílies, a desenvolupar durant l'any 2023 en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana; no obstant això, queda supeditat a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a 2023.

Les accions susceptibles de subvenció són:

1. Accions dirigides a satisfer, de manera sinèrgica i complementària amb la xarxa sanitària pública, les necessitats de les persones afectades de Pàrkinson i les seues famílies a la Comunitat Valenciana, que estan orientades a millorar la seua qualitat de vida i aconseguir una autèntica inclusió social i la participació activa d'aquestes persones en la comunitat.

2. Accions de detecció de persones que no estan ateses en els serveis assistencials i que per la proximitat en el territori de les associacions de persones usuàries i familiars i de les organitzacions no governamentals, són els agents més indicats per a poder detectar, sensibilitzar i ajudar a incorporar aquestes persones al circuit assistencial i social per a la seua atenció, tractament i seguiment.

Aquests programes, accions i intervencions han de complementar l'atenció prestada per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i no substituir-la ni donar lloc a un desequilibri en l'atenció.

Sense perjudici de la duració global de l'actuació concreta, les parts de l'activitat que se subvencionen es desenvoluparan dins de l'anualitat corresponent a la resolució d'aquesta convocatòria.



Segon. Finançament de les ajudes

Les subvencions contingudes en aquesta convocatòria es concediran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per al 2023, secció 10, servei 02.91, programa pressupostari 412.22, Assistència sanitària, capítol IV, en les línies pressupostàries i pels imports màxims globals que es detallen a continuació:

Línia de subvenció: S4545000.

Denominació: atenció a persones amb Pàrkinson.

Consignació pressupostària: 180.000,00 euros.

Procedència i quantia dels fons:

Propis: 180.000,00 euros.

Externa: 0 euros.

En la present convocatòria es fixa la quantia total màxima destinada a les subvencions convocades, que podrà ser objecte d'ampliació en cas de produir-se un increment dels crèdits pressupostaris a conseqüència d'una generació, ampliació o modificació pressupostària.



En aquest supòsit, l'assignació d'aquests crèdits, objecte d'ampliació, no requerirà una nova convocatòria i es realitzarà d'acord amb els mateixos criteris de valoració i procediment d'assignació indicats en la present convocatòria.

En qualsevol cas, amb caràcter previ a la seua aplicació, per resolució del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública es donarà publicitat a aquest increment de crèdits i a l'import global definitiu destinat a la concessió de les ajudes previstes en la present convocatòria.



Tercer. Política de competència de la Unió Europea

La present convocatòria no necessita ser notificada o comunicada a la Comissió Europea, i no és aplicable l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, per no complir tots els requisits continguts en aquest, ja que les subvencions previstes en la present convocatòria no suposen avantatges econòmics per a empreses.





Quart. Sol·licitants i requisits dels beneficiaris

1. Podran sol·licitar les subvencions objecte de regulació de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, les associacions i entitats sense ànim de lucre de pacients de Pàrkinson, i de les seues famílies, les de voluntariat sanitari o aquelles que tinguen com a fi la millora de la qualitat de vida dels pacients, i les organitzacions no governamentals sense ànim de lucre, legalment constituïdes que desenvolupen accions o programes d'actuació orientats a l'atenció i cura de les persones afectades de Pàrkinson i de les seues famílies que desenvolupen la seua activitat en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

2. Les entitats sense fi de lucre hauran de disposar d'una seu central o delegació permanent a la Comunitat Valenciana, entenent-se com a tal la presència física amb domicili social en aquesta, i s'hauran de comprometre a gestionar i dirigir des d'aquesta seu o delegació els programes finançats per la Generalitat.

3. No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària de les subvencions regulades en aquesta ordre les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en els articles 18 i concordants del Reglament de la Llei general de subvencions.



Cinqué. Despeses subvencionables

Les ajudes previstes en la present convocatòria es destinaran a cobrir les despeses que s'indiquen en l'article 18 de l'ordre esmentada, que de manera directa responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessàries i es realitzen en el període subvencionable.

Sisé. Termini i lloc de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies, comptat a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds es presentaran, segons el model normalitzat disponible en el corresponent tràmit telemàtic:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19554&version=amp únicament per via telemàtica, a través de la seu electrònica de la Generalitat (http://sede.gva.es) accedint a GUIA PROP «Tràmits i serveis», en aplicació del que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant LPACAP). Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del descrit ací serà inadmesa, de conformitat amb el que es disposa en l'article 66.6 i en l'article 68.4 de l'LPACAP.

3. La informació sobre les signatures digitals admeses i sobre les instruccions per a la tramitació telemàtica de la sol·licitud i posteriors aportacions de documentació, si és el cas, podrà consultar-se en la seu electrònica de la Generalitat (http://sede.gva.es). En qualsevol cas, s'haurà de tindre en compte el següent:

a) Les persones jurídiques i entitats emplenaran la sol·licitud accedint amb la signatura digital de representant d'entitat emesa per qualsevol de les entitats admeses en el portal electrònic de la Generalitat (https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados) o certificació digital del seu representant que haurà d'inscriure's en el Registre de representants de la Generalitat.

b) Les persones físiques emplenaran la sol·licitud accedint amb la signatura digital de ciutadania o a través d'un representant inscrit en el Registre de representants, en els mateixos termes que en el paràgraf anterior.

4. A la sol·licitud s'acompanyarà la documentació que siga procedent. Aquella documentació que haja de presentar-se signada ho serà amb signatura de representant d'entitat o ciutadania, segons siga procedent, i s'aportarà per via telemàtica.

5. L'esmena o aportació telemàtica de documentació podrà realitzar-se utilitzant el següent tràmit de la GUIA PROP «Aportació de documents d'esmena o de justificació d'un expedient d'ajudes o de subvencions de la Direcció General d'Assistència Sanitària»: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=20566&version=amp.



6. L'assistència tècnica per a solucionar els problemes d'aquesta índole que puguen derivar-se de la tramitació telemàtica de la sol·licitud s'efectuarà a través del correu electrònic: generalitat_en_red@gva.es.



Seté. Documentació

1. Les entitats sol·licitants hauran d'emplenar la sol·licitud, la qual haurà d'anar acompanyada de la documentació que s'especifica en l'article 9 de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, que seguidament s'indica:

a) Descripció del programa específic a subvencionar.

b) Objectius generals, objectius específics, accions.

c) Cronograma.

d) Proposta d'avaluació.

e) Àmbit geogràfic.

f) Recursos materials.

g) Recursos humans i acreditació de la titulació que justifique l'acompliment de les funcions detallades en el programa.

h) Nombre específic de persones a atendre.

i) Persones contractades segons el que s'estableix en l'article, 6 lletra f), de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, si n'hi ha.

j) Pressupost desglossat del projecte o programa en què s'incloga l'import sol·licitat per a aquesta subvenció així com qualsevol altra ajuda i/o subvenció que s'haguera sol·licitat o rebut per a aqueix programa concret.

k) Les següents declaracions responsables de la persona representant legal de l'entitat sol·licitant:

1r) Declaració responsable en la qual manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades incloses en la sol·licitud són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que s'estimen oportuns. D'acord amb el que es disposa en l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació, que s'incorpore a aquesta declaració responsable, així com la no presentació de la documentació que siga requerida, si escau, per a acreditar el compliment del que s'ha declarat, determinarà la impossibilitat de continuar amb la convocatòria.

2n) Declaració responsable en la qual manifesta sota la seua responsabilitat que l'entitat sol·licitant no està incursa en cap de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, per a ser beneficiària de les subvencions que en aquesta ordre es regulen, i que està al corrent en el pagament de reintegrament per subvencions.

3r) Declaració responsable en la qual es manifesta sota la seua responsabilitat que l'entitat disposa d'un pla d'igualtat en el cas que, d'acord amb la legislació d'aplicació, li siga exigible.

4t) Declaració responsable en la qual es manifesta sota la seua responsabilitat que en l'entitat sol·licitant l'IVA suportat és íntegrament repercutit i no recuperat, i el beneficiari de l'ajuda actua com a consumidor final. En el cas d'entitats subjectes a la regla de prorrata establida en l'art. 102 de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l'impost sobre el valor afegit, es considerarà despesa subvencionable la part de l'IVA que no siga deduïble, havent d'aportar en el moment de la justificació una declaració resum de l'exercici on conste la prorrata definitiva.



l) Autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions. En cas que aquesta autorització no s'assenyale, l'entitat sol·licitant haurà d'incloure en la seua sol·licitud aquesta documentació.

No obstant això, quan el beneficiari no estiga obligat a presentar les declaracions o documents referits al compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, el seu compliment es justificarà mitjançant una declaració responsable.

A més de la documentació esmentada s'haurà d'incorporar:

m) Certificat expedit per l'entitat bancària on efectuar, si és el cas, els pagaments, en el qual s'especifique: codi de l'entitat, codi de la sucursal, número de compte i titular d'aquest, així com document d'alta de tercers, segons model genèric. Aquelles entitats que en exercicis anteriors hagen sigut subvencionades, únicament hauran de presentar aquesta documentació en cas de modificació de les dades bancàries.



n) Còpia autenticada o fotocòpia acarada dels estatuts en els quals haurà de constar explícitament l'àmbit de l'entitat, així com la inexistència d'ànim de lucre en els fins d'aquesta. Únicament hauran de presentar aquesta documentació en els casos de modificació dels aportats en anteriors convocatòries o en el cas de tractar-se de noves entitats sol·licitants.

o) Memòria de les actuacions desenvolupades, en matèria objecte d'aquesta subvenció, en l'exercici 2022, en el cas d'aquelles entitats que no hagueren sigut subvencionades en la convocatòria d'aqueix exercici.



2. La sol·licitud i la resta de documentació de subvenció es dirigirà a la Direcció General d'Assistència Sanitària, i s'ajustarà als models normalitzats; estarà també disponible en la seua pàgina web i en la guia PROP de la Generalitat (www.prop.gva.es).

3. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en la convocatòria o no s'acompanye la documentació exigida es requerirà, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la persona interessada, d'acord amb l'article 45.1.b de l'esmentada Llei 39/2015, perquè en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye la documentació necessària amb l'advertiment que, si no ho fa, s'arxivarà la sol·licitud sense més tràmit. Les sol·licituds de documentació es publicaran en el tauler d'anuncis de la seu central de la conselleria amb competències en assistència sanitària i en la seua pàgina web.

4. En els casos en què els documents estigueren en poder de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, el sol·licitant podrà acollir-se al dret establit en l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faça constar la data, l'òrgan o dependència a què van ser dirigits, la identificació del procediment en què consten (28.3 LPAC), i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.

5. Solament es podrà presentar una sol·licitud per entitat. En el cas que es presente més d'una sol·licitud per la mateixa entitat, únicament es tindrà en compte l'última presentada dins del termini establit.





Huité. Comissió de valoració

D'acord amb els continguts establits en l'article 11 de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



Nové. Criteris de valoració

La valoració de les sol·licituds de subvenció es realitzarà sobre la base dels criteris establits en l'article 6 de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública:

a) Qualitat del programa: es valorarà la justificació dels programes i activitats a desenvolupar, els objectius perseguits, metodologia, recursos materials i humans, temporalització i la seua avaluació i impacte en la població: fins a un màxim de 50 punts. L'entitat haurà d'obtindre un mínim de 15 punts en aquest apartat per a continuar en el procés de valoració.

b) Àmbit geogràfic que abasta, impacte territorial i persones ateses fins a un màxim de 15 punts.

c) Experiència prèvia acreditada de l'entitat titular en programes amb la mateixa finalitat que la subvencionada: fins a un màxim de 15 punts.

d) Estar certificada l'entitat sol·licitant amb normes de qualitat ISO: fins a un màxim 5 punts.

e) Estar declarada l'entitat sol·licitant, com a entitat d'utilitat pública, pel ministeri amb competències en la matèria: 10 punts.

f) La contractació, per un període superior a sis mesos, de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %: fins a un màxim 5 punts.



Desé. Resolució

1. Correspon a la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'assistència sanitària, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les diferents subvencions.

2. La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense perjudici del que s'estableix en l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que haja recaigut una resolució, podrà entendre's desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció, en els termes previstos en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Contra les resolucions dictades en el procediment de concessió de subvenció, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

5. Tot això sense perjudici de la interposició del recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Onzé. Justificació i pagament

1. La forma de pagament de les despeses subvencionables es realitzarà amb la justificació prèvia per part de l'entitat beneficiària, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. Els beneficiaris de les subvencions tindran de termini fins al 15 de novembre de 2023, per a presentar la documentació justificativa de la totalitat de la subvenció concedida segons el que s'estableix en els articles 17 i 20 de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig.

3. El pagament es realitzarà en els termes previstos en l'article 20 de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

4. La presentació de la justificació i de la memòria es realitzaran a través del següent tràmit telemàtic:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=20566&version=amp.



Dotzé. Pèrdua o minoració de l'ajuda

Es produirà d'acord amb els continguts establits en l'article 21 de l'esmentada ordre per la qual es regulen les bases.



Tretzé. Verificació de dades

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes.



La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal i consultar les següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals se'ls aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



Catorzé. Publicitat de les subvencions

S'hauran de complir les obligacions de publicitat derivades del que es disposa en els articles 4 i 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, en el capítol 2 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Aquesta informació podrà publicar-se en el portal web de l'entitat o bé a través de la plataforma TEP – Transparència entitats privades, de GVA Oberta (https://gvaobert.gva.es/tep).



Quinzé. Recursos

Contra la present resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, o directament un recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Setzé. Entrada en vigor

La present resolució produirà efectes a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 24 de febrer de 2023.– El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública: Miguel Mínguez Pérez.



Mapa web