Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 2 de març de 2023, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen concursos d'accés a places de cossos de funcionaris i funcionàries docents universitaris, pel sistema d'accés lliure. [2023/2394]

(DOGV núm. 9559 de 22.03.2023) Ref. Base de dades 002980/2023




Segons estableix l'article 141 de l'Estatut de la Universitat d'Alacant i la base 3 de la normativa de la Universitat d'Alacant per a la regulació dels concursos d'accés als cossos docents universitaris, aquest rectorat, d'acord amb l'article 19.U.3.I) de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, una vegada obtinguda la corresponent autorització de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, i en execució de l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2020, aprovada per l'Acord del Consell de Govern de 30 de març del 2020 (DOGV 30 d'abril), ha resolt convocar a concurs d'accés pel sistema d'accés lliure la plaça que es detalla en l'annex I d'aquesta resolució, d'acord amb les bases següents.





1. Règim jurídic

Aquest concurs d'accés es regirà per les bases d'aquesta convocatòria, pel que estableix la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril; pel Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris; l'Estatut de la Universitat d'Alacant, aprovat pel Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell (DOGV 09.02.2012); per l'Acord de Consell de Govern de 27 de febrer de 2009, pel qual s'aprova la normativa de la Universitat d'Alacant per a la regulació dels concursos d'accés als cossos docents universitaris; per la Instrucció de la Secretaria General i del Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat per la qual s'estableix l'obligatorietat d'utilitzar mitjans electrònics per a la presentació de sol·licituds, aportació de documentació, pagament de les taxes, les comunicacions, les notificacions i la resta de la tramitació en els processos de selecció de funcionaris dels cossos docents universitaris i de professorat laboral estable i, mentre dure la situació de no presencialitat motivada per la situació, l'evolució i les perspectives de la covid-19 i així ho establisquen les comissions de selecció, per l'Acord del Consell de Govern de 28 de maig del 2020 pel qual s'aprova la normativa de la Universitat d'Alacant per a la regulació dels concursos d'accés als cossos docents universitaris en modalitat no presencial (BOUA de 28 de maig del 2020), i altra normativa d'aplicació general.



D'acord amb el que preveu l'Acord de Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, de 27 de gener de 2022 pel qual s'aprova el IV Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes de la Universitat d'Alacant, es fa constar que hi ha infrarepresentació de les dones en la categoria de professor o professora titular d'universitat en l'àrea de Física Aplicada.



2. Requisits de les candidates o els candidats

Per a ser admeses o admesos a aquest concurs d'accés s'hauran de reunir els requisits següents, el compliment dels quals ha d'estar referit a la data d'expiració del termini fixat per a la presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió.

2.1. Requisits generals:

2.1.1. Els que es recullen en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic:

a) Nacionalitat. Tenir la nacionalitat espanyola, sens perjudici del que disposa l'article 57 del reial decret esmentat.

b) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les funcions o tasques corresponents.



c) Tenir complits setze anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) No haver sigut separada o separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions semblants a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual s'haguera produït la separació o inhabilitació. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no estar inhabilitada o inhabilitat en situació equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.



2.1.2. Les persones aspirants que no siguen de nacionalitat espanyola hauran d'acreditar un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions.

2.1.3. Les persones aspirants que sol·liciten plaça en la qual s'establisca un requisit lingüístic, hauran d'acreditar el nivell d'aquest establit per a cada plaça.

2.2. Requisit específic:

2.2.1. Estar en possessió de l'acreditació per al cos de professors i professores titulars d'universitat d'acord amb el que estableix el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, modificat pel Reial decret 415/2015, de 29 de maig.

2.2.2. Haver finalitzat un programa d'excel·lència nacional o internacional d'acord amb l'annex I

2.2.3. Estar en possessió de la certificació I3.



3. Presentació telemàtica de sol·licituds

Les persones que vulguen prendre part en el procés de selecció hauran de presentar, en el termini de vint dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, la sol·licitud corresponent, que haurà de ser emplenada a través de la Seu Electrònica (Seu Electrònica (ua.es), Tràmits–Sol·licitud de places de personal docent i investigador, o a través de l'adreça següent:



https://cvnet.cpd.ua.es/eadmua/tramites/iniciartramite?pcodigotramite=tram_contpdilabsol

En aquesta mateixa aplicació s'haurà d'adjuntar la documentació que s'indica en la base 3.2, la qual s'haurà d'escanejar en format jpg, pdf, docx o doc. Es recomana una resolució de 200 ppp i escaneig en blanc i negre. La mida màxima de tota la documentació que cal adjuntar no podrà superar els 100 Mb.

Els mitjans electrònics que s'utilitzaran en la tramitació de les sol·licituds seran els determinats en la Seu Electrònica. En la Guia per al sol·licitant, que està disponible en la pàgina web del Servei de Selecció de Personal. Selecció de PDI, es pot consultar tota la informació relativa al procés de presentació de sol·licituds i la resta de tràmits del procés.



3.1. Taxa per drets de participació

D'acord amb l'article 7 de la Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2021 (DOGV 31.12.2020), que modifica l'art. 14.4-5 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes (DOGV 30.12.2017) i el Decret llei 19/2022, de 30 de desembre, del Consell, per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat, l'import de la taxa és de 31,50 euros.

Es podrà abonar directament des de l'aplicació quan es faça la sol·licitud o accedir-hi posteriorment des de l'expedient d'Administració Electrònica.

Estaran exempts del pagament de la taxa:

a) Les persones aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Hauran de presentar certificat de la conselleria corresponent o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite una discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial i els membres de famílies monoparentals de categoria especial (Llei de taxes de la Generalitat 30.12.17). Els membres de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals de categoria general es beneficiaran d'una bonificació del 50 %. En tots dos casos hauran de presentar còpia del títol oficial de família nombrosa o títol oficial de família monoparental.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones que figuren com a demandants d'ocupació amb una antiguitat, com a mínim, de 3 mesos anterior a la data de la convocatòria. Per a beneficiar-se de l'exempció seran requisits que no hagen rebutjat, en el termini de què es tracte, cap oferta d'ocupació adequada ni s'hagen negat a participar, llevat de causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. L'acreditació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, serà sol·licitada en l'oficina corresponent del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Pel que fa a l'acreditació de les rendes, es farà mitjançant una declaració escrita del sol·licitant. Els dos documents s'hauran d'adjuntar a la sol·licitud.

Els documents acreditatius d'alguna de les situacions d'exempció de taxes recollides en els apartats a) a d) s'hauran d'adjuntar en l'apartat «Justificant d'exempció de taxes» de l'aplicació informàtica.

Si el pagament fet no es correspon amb l'import de la taxa, per a esmenar-lo caldrà fer el pagament de la taxa completa i posteriorment sol·licitar la devolució de la quantitat abonada inicialment.

3.2. Documentació que cal adjuntar en la sol·licitud

Caldrà annexar en l'apartat «Documents adjunts» de l'aplicació informàtica:

a) Còpia del document nacional d'identitat o, en cas de persones estrangeres, del document que n'acredite la identitat, la nacionalitat i la data de naixement.

b) Còpia del certificat de l'acreditació nacional, d'acord amb el que estableix la base 2.2.1.

En cas de ser personal funcionari dels cossos docents universitaris, haurà de presentar document que acredite el cos i l'àrea de coneixement.



c) Còpia del document que acredite haver finalitzat el programa d'excel·lència d'acord amb el que s'estableix en la base 2.2.2.

d) Còpia de la certificació I3.

e) Per a l'acreditació del requisit que recull la base 2.1.2 caldrà aportar còpia del document que acredite un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions. En cas de no disposar-ne, l'acreditació d'aquest coneixement la determinarà la comissió en el desenvolupament de la prova prevista en la base 8.3.

f) Les persones que sol·liciten plaça en la qual s'establisca com a requisit un perfil lingüístic, hauran d'aportar còpia del document que acredite el nivell de coneixement de la llengua corresponent. Per a les places en les quals s'establisca l'ensenyament en llengua valenciana, s'aportara còpia del certificat de Capacitació Docent en Valencià de la Conselleria amb competències en matèria d'Educació; certificat de Nivell C1, Nivell Mitjà o l'equivalent homologat dels cursos de valencià de la Universitat d'Alacant, o document equivalent expedit per qualsevol altra de les universitats de l'àmbit lingüístic català, certificat de Grau Mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o document equivalent expedit per la Generalitat de Catalunya o pel Govern de les Illes Balears.

Per a les places en què s'establisca com a requisit lingüístic el coneixement d'una determinada llengua estrangera, hauran d'aportar còpia del document que acredite el nivell del Marc Europeu Comú de Referència (MECR) establit per a cada plaça, segons la taula d'equivalències de certificats de llengües estrangeres de la Universitat d'Alacant que es pot consultar en la pàgina web del Servei de Selecció de Personal en l'adreça següent: https://s.ua.es/B~Nw

En el cas de cursos fets pel Centre Superior d'Idiomes de la Universitat d'Alacant s'haurà d'acreditar l'equivalència d'aquests amb el nivell del MECR. Per a això, caldrà adjuntar còpia del títol amb el revers d'aquest on conste aquesta circumstància o el certificat electrònic disponible en UACloud/eAdministración /Tràmits laborals/Certificat de Formació, on s'especifica aquesta equivalència.



Les persones que hagen cursat estudis que tinguen com a llengua vehicular principal de la docència la requerida per a l'accés a la plaça, podran certificar el nivell d'idioma requerit segons s'estableix en la taula d'equivalències indicada més amunt.

Es podrà sol·licitar a la persona interessada la traducció del títol en els casos en què a causa de l'idioma siga necessari, com també un informe de l'organisme competent que acredite la llengua vehicular d'aquest, sempre que de la documentació presentada no es desprenga aquesta circumstància.



4. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal que consten en la sol·licitud seran tractats per la Universitat d'Alacant, en el seu caràcter de responsable i incorporats a l'activitat de tractament «109 –Convocatòries de concurs per a la provisió de places de cossos docents universitaris».

De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, li comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de la gestió i resolució de la convocatòria. La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant.



En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades no podran ser cedits, excepte obligació legal i seran conservats durant el temps estrictament necessari per a complir amb la finalitat citada.

L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els drets de la persona interessada i la Política de privacitat de la Universitat d'Alacant es pot consultar en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html



5. Informació i notificacions del procediment

5.1. D'acord amb el que preveu l'art. 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en les bases següents, i també la informació d'altres actes que se'n deriven i que requerisquen publicació, incloent-hi els recursos en via administrativa, substituiran la notificació personal a les persones interessades i produiran els mateixos efectes.



Les publicacions es faran en la Seu Electrònica en «Altres documents generals» de l'expedient de la persona aspirant associada a aquesta convocatòria i, si són de manera presencial, les actuacions recollides en les bases 8 i 9.1 seran publicades, a més, en el tauler d'anuncis dels locals on s'haja constituït la comissió i es desenvolupen les seues actuacions. Així mateix, es podran consultar, a títol informatiu, en la pàgina web de la Universitat d'Alacant, en el Servei de Selecció de Personal:



https://ssyf.ua.es/va/accesopdi/funcionaris/convocatories-professorat-funcionari-concurs-d-acces-torn-lliure.html

5.2. En el cas que calga efectuar alguna notificació individual, es farà a través del sistema de notificació electrònica de la UA.



6. Relació de persones admeses i excloses

6.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la rectora de la Universitat d'Alacant dictarà una resolució que es publicarà segons recull la base 5.1, en la qual constarà la relació provisional de persones admeses i excloses, i s'indicaran, en aquest cas, les causes d'exclusió.

Contra aquesta resolució, les persones interessades podran presentar reclamació o esmena en el termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació, que tramitaran accedint al seu expedient electrònic.

6.2. Una vegada finalitzat aquest termini, es publicarà en el mateix lloc una resolució que, a més de declarar aprovada la relació definitiva de persones admeses i excloses, recollirà la data, l'hora i el lloc (físic o virtual, depenent si el desenvolupament del concurs és presencial o no presencial) de l'acte de presentació a què es refereix la base 8. La convocatòria per a l'acte de presentació haurà d'indicar, si escau, si el desenvolupament del concurs s'ha establit en forma no presencial, la forma en què podran seguir-se de forma no presencial les sessions públiques i el termini habilitat perquè les persones aspirants aporten la documentació referida en la base 8.

Contra la resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes o, directament, recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb l'art. 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

6.3. No hi haurà cap devolució dels drets d'admissió a proves en els supòsits d'exclusió per causa imputable a la persona interessada.





7. Comissions del concurs d'accés

7.1. La composició de la comissió jutjadora corresponent a cada concurs, nomenada per la Resolució de la Universitat d'Alacant de 2 de març de 2023, figura en l'annex III d'aquesta convocatòria.

7.2. Els currículums dels membres titulars es publicaran en la pàgina web del Servei de Selecció de Personal.

7.3. Les comissions jutjadores s'hauran de constituir en el termini màxim de 3 mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria del concurs d'accés i s'hauran d'ajustar en el seu funcionament al que estableix la base 6 i següents de la normativa de desenvolupament d'aquesta universitat.



8. Desenvolupament del concurs

8.1. Acte de constitució

Es podrà fer de manera presencial o no presencial, i la comissió fixarà els criteris específics de valoració, que s'hauran d'ajustar als criteris bàsics establits en l'art. 142.2 de l'Estatut de la Universitat d'Alacant i als criteris generals recollits en la base 7 de la normativa de desenvolupament d'aquesta universitat. Es publicaran amb antelació a l'acte de presentació en la Seu Electrònica i, si la constitució ha sigut de manera presencial, es publicaran també en el tauler d'anuncis dels locals on s'haja constituït i es desenvolupen les actuacions de la comissió.



8.2. Presentació

Amb caràcter previ a l'acte de presentació, d'acord amb el que indica la resolució per la qual es publica la convocatòria a aquest acte, el personal aspirant adjuntarà a través de la Seu Electrònica, accedint al seu expedient, en qualsevol dels formats jpg, pdf, doc o docx, la documentació següent:

· Còpia digital del currículum, d'acord amb el model que s'inclou en la convocatòria (annex II) o amb el curriculum vitae normalitzat (CVN).

· Còpia digital de la documentació que acredite fefaentment els mèrits al·legats. Només seran valorats els mèrits complits en la data en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds.

· Còpia digital del projecte docent i investigador.

En l'acte de presentació, que serà públic, la presidència de la comissió accedirà a la documentació que ha sigut aportada prèviament de manera telemàtica.

Si aquest acte es fa de manera presencial, el personal aspirant lliurarà també el seu historial acadèmic, docent i investigador per quintuplicat, juntament amb un exemplar de les publicacions i documents acreditatius dels mèrits adduïts i, també per quintuplicat, el projecte docent i investigador. El currículum s'haurà d'ajustar al model que figura en l'annex II d'aquesta convocatòria o al curriculum vitae normalitzat (CVN).

La Universitat podrà requerir en qualsevol moment els originals dels documents acreditatius del compliment dels requisits ja presentats o dels mèrits al·legats en el currículum.

En aquest mateix acte, la comissió establirà:

a) L'ordre d'actuació de les persones aspirants en les proves mitjançant sorteig públic.

b) El calendari de les proves, que tindrà lloc en el termini màxim de quinze dies naturals comptadors des de l'endemà de l'acte de presentació.

c) El termini fixat perquè qualsevol concursant puga examinar la documentació lliurada per la resta de concursants.

Així mateix, es comunicaran a les persones candidates totes les instruccions que siguen necessàries sobre la celebració de les proves.

Després de l'acte de presentació, la comissió farà públics en la Seu Electrònica i en el tauler d'anuncis dels locals on es desenvolupen les seues actuacions, si ha sigut de manera presencial, els acords adoptats en aquesta sessió.

En el cas que en la plaça hi haja una única persona aspirant admesa, la prova podrà començar a continuació de l'acte de presentació.

8.3. Prova.

Totes les proves es faran en sessió pública i tindran caràcter obligatori.

Quan la plaça convocada tinga un perfil lingüístic, el desenvolupament de la prova es podrà fer d'acord amb aquest perfil.

El desenvolupament de les proves es podrà fer en forma no presencial tant dels integrants de la comissió de selecció com de les persones aspirants. En aquest cas, el desenvolupament del procés es farà mitjançant una videoconferència grupal en la qual tots els assistents puguen interactuar, i es garantirà que tant les exposicions orals de totes les persones aspirants, com les preguntes, aclariments i debat que sol·licite la comissió es puguen fer.

Els concursos d'accés a places de professor i professora titular d'universitat constaran d'una prova dividida en dues parts. La primera part comprendrà l'exposició oral dels mèrits i historial acadèmic, docent i investigador, així com del seu projecte docent i investigador. El projecte docent haurà d'incloure, en tot cas, el programa d'una o diverses assignatures de matèries bàsiques o obligatòries de plans d'estudi vigents en la Universitat d'Alacant, i haurà de fer referència expressa a la planificació i els recursos docents empleats. Per al desenvolupament d'aquesta part les persones candidates disposaran d'un temps màxim de seixanta minuts. Seguidament, la comissió podrà realitzar preguntes, sol·licitar aclariments i debatre amb la persona concursant tots aquells aspectes que estime rellevants durant un temps màxim de noranta minuts.

La segona part de la prova, consistirà en l'exposició oral d'un dels temes continguts en el projecte docent presentat, per al que la persona concursant proporcionarà prèviament a la presidència de la comissió una relació de tres temes dels quals, per sorteig, es triarà un per a ser exposat. Disposarà per a la realització d'aquesta prova d'un temps màxim de seixanta minuts. Finalitzada l'exposició, la comissió podrà fer preguntes, sol·licitar aclariments i debatre amb la persona concursant tots aquells aspectes que estime rellevants durant un temps màxim de noranta minuts.

Una vegada finalitzada la prova, la comissió o cada integrant, emetrà una valoració raonada sobre cada concursant, ajustada a cadascun dels criteris generals i específics de valoració prèviament establits, en la qual es valorarà l'historial acadèmic, docent i investigador, el projecte docent i investigador, així com les capacitats per a l'exposició i debat davant de la comissió demostrades en la prova. A la vista dels informes, la comissió farà una proposta motivada de provisió, que haurà de ser aprovada, com a mínim, per tres vots a favor.



9. Proposta de provisió i reclamacions

9.1. La comissió elevarà a la rectora, motivadament i amb caràcter vinculant, la proposta de provisió de la plaça, que haurà d'incloure l'avaluació de cada concursant desglossada per cadascun dels aspectes avaluats. Aquesta proposta serà publicada en la Seu Electrònica i en la pàgina web del Servei de Selecció de Personal.

9.2. El procés podrà concloure amb la proposta de la comissió de no proveir la plaça convocada.

9.3. El temps transcorregut entre la publicació de la convocatòria de concurs d'accés i la resolució d'aquest no podrà superar els sis mesos.



9.4. Contra les propostes de les comissions dels concursos d'accés es podrà presentar reclamació davant de la rectora en el termini màxim de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació.

9.5. Les persones candidates proposades per a cada plaça, en el termini màxim de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la proposta de provisió, hauran d'acreditar el compliment dels requisits establits en la convocatòria mitjançant la presentació de la documentació següent, accedint al seu expedient electrònic:

a) Certificació mèdica oficial de no patir malaltia ni defecte físic o psíquic per a l'acompliment de les funcions corresponents a professor d'universitat. A aquest efecte, els reconeixements es podran realitzar a través dels serveis mèdics existents en el servei de prevenció de la Universitat d'Alacant.

b) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat de l'administració de l'estat, institucional o local, ni de les administracions de les comunitats autònomes, en virtut d'expedient disciplinari, i no trobar-se en situació d'inhabilitació per a l'exercici de la funció pública. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran de presentar declaració jurada o promesa de no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca en el seu estat l'accés a la funció pública.

c) Els qui tingueren la condició de personal funcionari de carrera, estaran exempts de justificar el document de l'apartat a, devent presentar certificació del ministeri o organisme del qual depenguen, acreditant tal condició i quantes circumstàncies que consten en el seu full de serveis.



10. Nomenament i presa de possessió

10.1. Una vegada realitzat el tràmit anterior, la rectora farà el nomenament de la persona o persones proposades, que serà publicat en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i comunicat als registres oportuns, especificant la denominació de la plaça, el cos i l'àrea de coneixement.

10.2. Presa de possessió. En el termini màxim vint dies, comptadors des de l'endemà de la publicació del nomenament en el BOE, la persona candidata proposada haurà de prendre possessió. La Unitat de Gestió de Personal Docent i Investigador li requerirà la documentació necessària per a la seua formalització, que presentarà mitjançant instància genèrica a través del Registre Electrònic de la Universitat d'Alacant (disponible en la Seu Electrònica de la Universitat d'Alacant), o a través d'UAcloud-Eadministració-Tràmits-Instància genèrica.

10.3. L'exercici de les places convocades quedarà sotmès a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, i a les normes de desplegament, en matèria d'incompatibilitats.



11. Norma final

Contra aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu d'Alacant competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; 6.4 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament hi podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant de la rectora, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015.





Alacant, 2 de març de 2023. La rectora, p. d. (R R 22/12/2020), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: Luis Alfonso Martínez Giner.





ANNEX I



Nombre de plaça: DF03026

Cos a què pertany la plaça: professor/a titular d'universitat.

Àrea de coneixement: Física Aplicada.

Departament: Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal.

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement.

Perfil investigador: Tecnologia de làser premut i la seua aplicació als estudis d'interacció làser-material.

Requisit lingüístic: coneixement de valencià a nivell C1.

Requisit específic: haver finalitzat el programa «Juan de la Cierva».











ANNEX III



Núm. de plaça: DF03026

Categoria de la plaça: professor/a titular d'universitat.

Àrea de coneixement: Física Aplicada.



Comissió titular

Presidenta/ president: Augusto Beléndez Vázquez, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretaria/ secretari: Mariela Lázara Álvarez López, professora titular d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: Sergi Gallego Rico, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: María del Mar Sánchez López, catedràtica d'universitat de la Universitat Miguel Hernàndez

Vocal: Antonio Díez Cremades, catedràtic d'universitat de la Universitat de València



Comissió suplent

Presidenta/ president: Cristian Neipp López, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretaria/ secretari: Eva María Calzado Estepa, professora titular d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: Jorge Francés Monllor, professor titular d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: Constanza Rubio Michavila, catedràtica d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal: Enrique Arribas Garde, catedràtic d'universitat de la Universitat de Castella-La Manxa

Mapa web