Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 21 de febrer de 2023, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria de les ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible a la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2023. [2023/1972]

(DOGV núm. 9544 de 01.03.2023) Ref. Base de dades 002105/2023




La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix en l'article 23 que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que les persones titulars de les conselleries seran les competents en els seus respectius àmbits per a la convocatòria de subvencions.

L'Ordre 2/2017, d'1 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, modificada per l'Ordre 2/2022, de 8 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, estableix les bases reguladores per a la concessió d'ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible.



Mitjançant aquesta resolució es convoquen, per a l'exercici 2023, les ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible a la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en l'article 7 de les esmentades bases reguladores.

Aquesta línia d'ajudes pretén contribuir a mitigar i reduir els efectes en l'economia valenciana com a conseqüència de la pandèmia sanitària provocada per la covid-19 i la posterior crisi econòmica. En aquest context, amb l'acord «Alcem-nos. Acord per la recuperació de la Comunitat Valenciana», la Generalitat Valenciana i els agents socials han perfilat un marc d'actuació en matèria de política econòmica, entre altres, per als pròxims anys, que està estructurat en 90 línies estratègiques i 350 accions concretes, que han de materialitzar-se en el pressupost de la Generalitat Valenciana el 2023. En aquest sentit, destaca la línia estratègica 70, de «desenvolupament i consolidació d'un model d'economia de proximitat, social i solidària, generadora d'ocupació, riquesa i benestar social, i que impulse l'equilibri territorial». Per portar a la pràctica aquesta línia estratègica, l'acord esmentat inclou l'acció 269, en la qual es considera fonamental la Convocatòria pública de projectes d'economia sostenible: mantindre i reforçar la línia d'ajudes d'economia sostenible existent, dirigida a entitats sense ànim de lucre, pimes i centres universitaris d'investigació de les universitats valencianes. Amb aquestes ajudes es pretén estimular i contribuir a la difusió de l'economia sostenible entre els agents econòmics, mitjançant el suport a activitats de foment d'estudis d'aspectes relacionats amb l'economia sostenible, de difusió d'activitats i pràctiques empresarials relacionades amb l'economia sostenible, elaboracions per part de pimes valencianes de memòries de sostenibilitat que permeten supervisar i gestionar el rendiment de les empreses en els vessants econòmic, social i ambiental, d'investigació de projectes que desenvolupen els principis de l'economia sostenible, amb aplicació pràctica dels models de gestió empresarial relacionats amb l'empresa social i sostenible.



Al seu torn, aquesta convocatòria pretén impulsar la sostenibilitat per mitjà de la generació i difusió d'informació sobre sostenibilitat en les pimes valencianes mitjançant les memòries de sostenibilitat i totes les accions de formació, difusió i foment en aquesta matèria, especialment com a conseqüència de la Llei 11/2018, de 28 de desembre, per la qual es modifica el Codi de Comerç; el text refós de la Llei de societats de capital, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2010, de 2 de juliol, i la Llei 22/2015, de 20 de juliol, d'auditoria de comptes, en matèria d'informació no financera i diversitat. La divulgació d'informació sobre sostenibilitat o relacionada amb la responsabilitat social corporativa contribueix a mesurar, supervisar i gestionar el rendiment de les empreses, i el seu impacte en la societat. Al seu torn, la informació sobre sostenibilitat resulta essencial per a la gestió de la transició cap a una economia mundial sostenible que combina la rendibilitat a llarg termini amb la justícia social i la protecció del medi ambient.

Recentment s'han aprovat normes legislatives que contribueixen i destaquen la importància de la sostenibilitat en l'economia i en les empreses. Se'n distingeixen les següents: en primer lloc, el passat 14 de desembre es va aprovar la Directiva (UE) 2022/2464 del Parlament Europeu i del Consell, de 14 de desembre de 2022, per la qual es modifiquen el Reglament (UE) número 537/2014, la Directiva 2004/109/CE, la Directiva 2006/43/CE i la Directiva 2013/34/UE, pel que respecta a la presentació d'informació sobre sostenibilitat per part de les empreses. L'objectiu fonamental d'aquesta nova directiva és equiparar tant la informació financera amb la informació sobre sostenibilitat que han d'oferir les empreses, contribuint a més a millorar els estàndards de sostenibilitat per a mesurar els impactes socials, ambientals, econòmics i de governança que generen les mateixes empreses en la seua acció econòmica. Aquesta nova directiva europea fomenta la millora en termes de fiabilitat d'aquesta informació sobre sostenibilitat i augmenta els àmbits d'aplicació de l'anterior directiva. En segon lloc, s'ha aprovat el Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell, pel qual es regula la responsabilitat social en les entitats valencianes. Aquest decret ha complit l'exigència legal de desenvolupament del títol III de la Llei 18/2018, de 13 de juliol, per al foment de la responsabilitat social. A més d'aquest aspecte, el Registre d'Entitats Socialment Responsables que regula aquest decret autonòmic pretén contribuir al fet que les entitats valencianes, també les empreses, elaboren informació de sostenibilitat sobre els principis desenvolupats tant en la Llei 18/2018 com en les noves normatives sobre informació de sostenibilitat en l'àmbit empresarial i econòmic.

En la present convocatòria, i amb el propòsit d'alinear els instruments de la Direcció General d'Economia Sostenible per a la consecució de l'objectiu del foment de la sostenibilitat i la responsabilitat social, s'ha establit com a requisit per a associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre, així com per a les PIMES, el requisit d'haver sol·licitat la inscripció en el Registre d'Entitats Valencianes Socialment Responsables (https://cindi.gva.es/va/web/economia/registre-entitats-valencianes-socialment-responsables). A més, per a les associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre i els pactes i acords territorials per l'ocupació i el desenvolupament local de la Comunitat Valenciana seran prioritaris els projectes presentats que proposen accions de formació, difusió i formació sobre metodologies i legislació sobre sostenibilitat aplicada a l'empresa, així com aquells que difonguen el Registre d'Entitats Valencianes Socialment Responsables.

Aquesta convocatòria queda sotmesa, en allò que siga procedent, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament, i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereixen l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià, i l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:





Primer. Objecte i condicions de la concessió de les subvencions

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar per a l'exercici 2023 determinades ajudes, en concurrència competitiva, destinades a la promoció de l'economia sostenible a la Comunitat Valenciana, a través del finançament d'actuacions de foment i difusió de la cultura i pràctiques de l'economia sostenible, de la responsabilitat social i de l'economia del bé comú; la implantació i el foment de determinats objectius de desenvolupament (d'ara en avant ODS), i la responsabilitat social en les pimes de la Comunitat Valenciana, realitzades durant l'exercici 2023, que es regularan pel que es disposa en l'Ordre 2/2017, de l'1 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes destinades a la promoció de l'economia sostenible, publicada en el DOGV número 7973, de l'1 de febrer de 2017 (d'ara en avant, bases reguladores), i en l'Ordre 2/2022, de 8 de febrer, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de modificació de l'Ordre 2/2017, publicada en el DOGV número 9280, de 17 de febrer de 2022.

2. Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació seran les establides, per a les ajudes que es convoquen, en les bases reguladores a què s'ha fet referència.



Segon. Ajudes i finançament

1. Les ajudes que es convoquen per a l'exercici 2023 mitjançant aquesta resolució es financen amb càrrec a la secció 11, capítol IV, del programa pressupostari 615.10, Planificació i previsió econòmica, línia S8083000, amb denominació «Promoció de l'economia sostenible», dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023, per un import global màxim de 1.250.000 euros, amb el desglossament següent:

a) Per a les ajudes a activitats de formació, foment i difusió de la cultura i pràctiques de les entitats socialment responsables, el foment de la responsabilitat social, així com de l'economia sostenible en el territori de la Comunitat Valenciana, realitzades per associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre que tinguen entre els seus fins la promoció i el foment dels principis vinculats a l'economia sostenible, la responsabilitat social en l'empresa, la informació sobre sostenibilitat en el model econòmic, i l'economia del bé comú, es destinarà un import global màxim de 500.000 euros.



b) Per a les ajudes dirigides a finançar les despeses derivades d'actuacions que realitzen les pimes per a la implantació de la cultura i pràctica de l'economia sostenible, de l'empresa socialment responsable i sostenible i de l'economia del bé comú, es destinarà un import global màxim de 410.000 euros.

c) Per a les ajudes dirigides a les activitats d'investigació bàsica sobre economia sostenible, l'economia del bé comú, l'empresa socialment responsable i la innovació social, la informació de sostenibilitat i els estàndards aplicables, així com les destinades a l'impuls de la investigació aplicada en aquestes matèries, dutes a terme per centres, instituts i ens universitaris especialitzats, es destinarà un import global màxim de 40.000 euros.

d) Per a les ajudes a activitats de formació i difusió sobre instruments pel desenvolupament, foment i implantació de la sostenibilitat i la responsabilitat social, metodologies, legislació i estàndards sobre sostenibilitat aplicable a empreses, i la informació sobre sostenibilitat realitzades, pactes i acords territorials per l'ocupació i el desenvolupament local de la Comunitat Valenciana, es destinarà un import global màxim de 300.000 euros

2. En el supòsit que, una vegada valorades i adjudicades les subvencions per a les actuacions objecte d'aquesta convocatòria, no s'esgotara la quantia disponible en una de les modalitats de l'apartat anterior, el sobrant passarà a incrementar la quantia assignada de les altres modalitats, d'acord amb el que es disposa en l'article 9.5 de les bases reguladores.



Tercer. Entitats beneficiàries

Podran acollir-se a les ajudes que es convoquen les entitats incloses en l'article 3.1, apartats a, b, c i d de les bases reguladores, sempre que complisquen els requisits fixats en aquestes per a la corresponent ajuda convocada.

Segons article onzé, apartat 5, de la present convocatòria, les anteriors entitats del apartat b, és a dir, les pimes, hauran de presentar la sol·licitud d'inscripció en el Registre d'Entitats Valencianes Socialment Responsables que es regula en el Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell, abans del 15 d'octubre de 2023



Quart. Accions objecte de subvenció

Es consideraran subvencionables en aquesta convocatòria les actuacions següents:

a) Les activitats realitzades per associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim de lucre per a la formació, foment i difusió de la cultura i pràctiques de les entitats socialment responsables, el foment de la responsabilitat social, en concret les activitats per al foment de la sostenibilitat (reporting, metodologies, legislació, etc.), així com l'economia sostenible a què fa referència l'article 4.1 de les bases reguladores. En relació amb les activitats de l'apartat 4.1.e, només es consideraran subvencionables aquelles actuacions basades en el desenvolupament, implantació i aplicació en els següents ODS i les seues corresponent metes: 5 (Igualtat de gènere) en la seua meta 5.5, Participació plena de la dona i igualtat d'oportunitats, 8 (Treball decent i creixement econòmic), 9 (Indústria, innovació i infraestructura) i 12 (Producció i consums responsables). També seran objecte de subvenció les activitats basades en el foment de les finances sostenibles, responsables i ètiques, i l'impacte en pimes i persones autònomes de la legislació en matèria de finances i assegurances sobre sostenibilitat. Seran prioritàries les accions de formació, difusió i formació sobre metodologies i legislació sobre sostenibilitat aplicada a l'empresa, així com aquelles que difonguen el Registre d'Entitats Valencianes Socialment Responsables.

b) Les actuacions de pimes relatives a l'elaboració i la implantació d'una memòria de sostenibilitat que contribuïsca a mesurar, supervisar i gestionar el rendiment de les empreses i el seu impacte en la societat, permetent mesurar l'èxit ètic de l'organització i la seua contribució al bé comú, com ara el balanç del bé comú, memòria de responsabilitat social, estat no financer o altres eines similars, a què fa referència l'article 4.2 de les bases reguladores. Aquestes actuacions estaran condicionades a la sol·licitud en el Registre d'Entitats Valencianes Socialment Responsables (https://cindi.gva.es/va/web/economia/registre-entitats-valencianes-socialment-responsables)

c) Les activitats d'investigació bàsica sobre economia sostenible, l'economia del bé comú, l'empresa socialment responsable i la innovació social, així com les destinades a l'impuls de la investigació aplicada en aquestes matèries dutes a terme per centres, instituts i ens universitaris especialitzats, a què fa referència l'apartat f de l'article 4.3 de les bases reguladores.

d) Les activitats de formació i difusió sobre instruments per al desenvolupament, foment i implantació de la responsabilitat social i la informació sobre sostenibilitat realitzades per pactes i acords territorials per l'ocupació i el desenvolupament local de la Comunitat Valenciana, a què fa referència l'article 4.4 de les bases reguladores. Específicament, les que es referencien en l'apartat 4.1.c d'aquestes bases i la seua relació amb la legislació espanyola i de la Unió Europea. En relació amb les sol·licituds respecte de l'apartat 4.4 que es basen en projectes relacionats amb els ODS, es consideraran subvencionables aquelles actuacions basades en el desenvolupament, implantació i aplicació en els següents ODS i les seues corresponents metes: 5 (Igualtat de gènere) en la seua meta 5.5, Participació plena de la dona i igualtat d'oportunitats, 8 (Treball decent i creixement econòmic), 9 (Indústria, innovació i infraestructura) i 12 (Producció i consums responsables). També seran objecte de subvenció les activitats basades en el foment de les finances sostenibles, responsables i ètiques, i l'impacte en pimes i persones autònomes de la legislació en matèria de finances i assegurances sobre sostenibilitat. Seran prioritàries les accions de formació, difusió i formació sobre metodologies i legislació sobre sostenibilitat aplicada a l'empresa, així com aquelles que difonguen el Registre d'Entitats Valencianes Socialment Responsables.



Cinqué. Despeses subvencionables

1. Seran subvencionables els tipus de costos següents, sempre que estiguen directament vinculats a l'actuació subvencionable:

a) En les activitats de formació, foment i difusió a què fa referència la lletra a del resolc quart, les partides establides en l'article 18.1 de les bases reguladores. Les despeses de personal establides en l'article 18.1.d, de les bases reguladores no podran superar el 50 % de l'import de la subvenció.

b) En les actuacions de les pimes a què fa referència la lletra b del resolc quart, les partides establides en l'article 19.1 de les bases reguladores.

c) En les ajudes per a activitats d'investigació bàsica sobre economia sostenible, a què fa referència la lletra c del resolc quart, les partides establides en l'article 20.1 de les bases reguladores.

d) Les activitats de formació i difusió a què fa referència la lletra d del resolc quart, les partides establides en l'article 18.1 de les bases reguladores. Les despeses de personal establides en l'article 18.1.d, de les bases reguladores no podran superar el 50 % de l'import de la subvenció.

2. L'elaboració de les memòries de sostenibilitat a què fa referència la lletra b del resolc quart haurà d'ajustar-se al que es preveu en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 19 de les bases reguladores i haurà de ser realitzada per una persona física, entitat o organisme independent que acredite formació especialitzada en consultoria o elaboració de balanços de responsabilitat social empresarial, certificacions o normalització de qualitat. Es valoraran de manera preferent aquells reports que s'ajusten a les directrius de sistemes de referència internacional, com ara Global Reporting Initiative, actualitzat a la versió de 2023 (GRI), d'acord amb el que s'ha estipulat en l'article primer de la Llei 11/2108, de 28 de desembre, per la qual es modifica el Codi de Comerç.

En el cas del balanç del bé comú, el balanç haurà de ser realitzat per persones que posseïsquen la certificació EBC-Consultor, concedida per l'Associació Valenciana per al Foment de l'Economia del Bé Comú o per qualsevol altra entitat amb capacitat acreditadora en el territori nacional.

3. En cas que l'empresa sol·licitant a què fa referència la lletra b del resolc quart haja rebut ajuda en qualsevol de les convocatòries dels anys 2020, 2021 i 2022, haurà de justificar detalladament la relació de l'acció que presenta en la sol·licitud per aquesta convocatòria amb la qual va ser subvencionada amb anterioritat, vinculant possibles actualitzacions, millores o aplicacions de la memòria prèvia. En aquest cas, el límit de l'ajuda es reduirà un 50 % sobre el que s'estableix en el resolc sisé d'aquesta convocatòria.



Sisé. Quantia de les ajudes

1. Les ajudes podran arribar fins al 100 % de les despeses que siguen subvencionables en aquesta convocatòria, sense perjudici dels límits per a les ajudes de minimis que es recullen en l'apartat 3.

2. Les quanties màximes de les ajudes per entitat i actuació seran les següents:

a) Les ajudes que es concedisquen a una mateixa entitat per a totes les activitats de formació, foment i difusió de les entitats socialment responsables, el foment de la responsabilitat social, sostenibilitat aplicada a l'empresa així com l'economia sostenible a què fa referència la lletra a del resolc quart, no podran superar la xifra de 15.000 euros, d'acord amb els límits màxims establits en l'article 18.2 de les bases reguladores.

b) La quantia màxima que podrà percebre una pime en concepte de les ajudes a què fa referència la lletra b del resolc quart no podrà superar la quantia següent, d'acord amb els límits màxims establits en l'article 19.5 de les bases reguladores i el nombre de persones assalariades, segons l'article 9.1:

– Entre 1 i 3 persones assalariades: 500 euros

– Entre 4 i 9 persones assalariades: 1.500 euros

– Entre 10 i 25 persones assalariades: 4.000 euros

– Més de 25 persones assalariades: 5.000 euros

Per a la seua acreditació, les pimes presentaran juntament amb la sol·licitud un «informe de la plantilla mitjana de treballadors en situació d'alta de l'any 2022» que expedeix la Tresoreria General de la Seguretat Social.

c) Les ajudes que es concedisquen a una mateixa entitat per a totes les activitats d'investigació i/o formació especialitzada a què fa referència la lletra c del resolc quart no podran superar la xifra de 5.000 euros, d'acord amb els límits màxims establits en l'article 20.2 de les bases reguladores.

d) Les ajudes que es concedisquen a les activitats de formació i difusió sobre instruments per al desenvolupament, foment i implantació de la responsabilitat social i la informació sobre sostenibilitat realitzades per pactes i acords territorials per l'ocupació i el desenvolupament local de la Comunitat Valenciana, a què fa referència la lletra d del resolc quart, no podran superar la quantia següent, d'acord amb els límits màxims establits en l'article 9.1 i en l'article 18.2 de les bases reguladores, i del nombre d'habitants en l'àrea d'influència del pacte o acord territorial:

– Fins a 50.000 habitants: fins a 12.000 euros.

– Entre 50.001 i 300.000 habitants: fins a 15.000 euros.

– Més de 300.000 habitants: fins a 18.000 euros

Les entitats aportaran, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable indicant-hi relació de municipis de la seua àrea d'influència, així com el nombre d'habitants el 2022 de cadascun d'aquests. La dada de població es contrastarà amb les dades oficials publicades per l'Institut Valencià d'Estadística

(https://pegv.gva.es/va/temas/demografiaypoblacion/padron).

3. Les ajudes de minimis que puguen concedir-se sobre la base d'aquesta convocatòria podran acumular-se amb altres ajudes de minimis concedides fins al límit màxim de 200.000,00 euros, en les condicions que estableix l'article 3, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE el 24 de desembre de 2013. No obstant això, l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa que realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera no excedirà 100.000,00 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

Aquestes ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables, o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament del risc, si aquesta acumulació excedira la intensitat d'ajuda o l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptada per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics, podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

A l'efecte d'assegurar el compliment de les indicades regles d'acumulació, les beneficiàries últimes de les subvencions hauran de presentar una declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament.



Seté. Sol·licituds i documents

1. La tramitació del procediment serà telemàtica.

Per a la presentació de sol·licituds i documentació annexa de manera telemàtica, tal com estableix l'article 6.2 de les bases reguladores, s'accedirà al Catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través de (https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sel_buscador) i se seleccionarà el servei corresponent, i el sol·licitant haurà de disposar de qualsevol dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu de la Generalitat i la relació dels quals pot trobar-se en l'adreça següent (https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados).

Les instruccions per a emplenar la sol·licitud general de subvenció mitjançant la tramitació telemàtica les trobaran en la pàgina web http://www.indi.gva.es/tramitacion-telematica, en l'enllaç Instruccions.

2. La presentació de la sol·licitud porta implícita l'acceptació de les bases reguladores.

3. Les entitats sol·licitants només podran presentar una única sol·licitud.

4. Les sol·licituds aniran acompanyades de la documentació que s'específica en l'article 6 de les bases reguladores, així com, si és el cas, de la documentació acreditativa dels mèrits que corresponguen, d'acord amb el que es disposa en els articles 22 i següents de les bases reguladores.

5. Tots els models de sol·licitud, de fitxa d'entitat, memòries i declaracions responsables requerides en les bases reguladores estaran disponibles en www.gva.es, accedint a la guia PROP, «Tràmits i serveis», a partir de la publicació, en extracte, d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Huité. Termini de presentació de les sol·licituds

El termini per a la presentació de sol·licituds per a les ajudes convocades mitjançant aquesta convocatòria serà des del dia 6 de març fins al dia 31 de març de 2023, ambdós inclosos.



Nové. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú, o no s'hi adjunte la documentació que d'acord amb aquesta resolució resulte exigible o es considere necessària per a resoldre, es requerirà l'interessat que, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seua petició, després de la resolució prèvia, que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'esmentada legislació bàsica.

2. Els requeriments a què es fa referència en aquest resolc, així com qualsevol altre que puga realitzar-se, es faran de manera telemàtica, d'acord amb el que es disposa en l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i segons el procediment establit en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.

3. L'esmena es realitzarà utilitzant el tràmit de la guia PROP denominat «Aportació de documentació per a l'esmena d'un expedient existent de sol·licitud d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball», que és tramitable telemàticament amb certificat digital i pot consultar-se en l'adreça següent: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450



Desé. Criteris de valoració, resolució, notificació i recursos

1. Les sol·licituds es tramitaran de conformitat amb el que s'estableix en les bases reguladores, i la resolució i concessió d'aquestes s'efectuaran en règim de concurrència competitiva, tal com es recull en les bases reguladores.

2. Les sol·licituds presentades es valoraran, de conformitat amb els criteris de valoració que es fixen en el capítol II del títol II de les bases reguladores i el desglossament de puntuació establit en els annexos I, II i III, d'acord amb el tipus de beneficiari i de l'ajuda sol·licitada, per la comissió de valoració establida en l'article 8.2 de les bases reguladores. Cal tindre en compte que es valorarà negativament en 15 punts els beneficiaris de les ajudes que no hagen complit les exigències de justificació dins del termini establit i en la forma corresponent en convocatòries anteriors.

3. La resolució de les ajudes i la seua notificació es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en l'article 10 de les bases reguladores.

4. Contra la resolució a què fa referència el punt anterior, podrà interposar-se un recurs de reposició davant del mateix òrgan, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'aquell en què tinga lloc la seua notificació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de ser notificada, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Onzé. Justificació de les ajudes, documentació i termini

1. La justificació de les ajudes es realitzarà en la forma prevista en l'article 13 de les bases reguladores, i podrà donar lloc a la minoració, resolució o reintegrament previstos en l'article 16 d'aquestes.

2. La presentació de la justificació de les ajudes podrà realitzar-se fins al 31 d'octubre de 2023, d'acord amb el que es disposa en l'article 13.1 de les bases reguladores.

3. D'acord amb el que s'estableix en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana, les entitats beneficiàries hauran de fer la publicitat adequada de l'actuació objecte de subvenció, preferentment a través de les seues pàgines web.

4. Les sol·licituds d'ajuda que corresponguen a activitats de les lletres a, c i d, del resolc quart, a les quals es concedisquen les ajudes convocades per aquesta resolució, en el moment del seu disseny i implementació hauran de considerar la participació institucional de la direcció general competent en matèria d'economia. A aquest efecte, l'entitat, centre, institut o ens universitari organitzador haurà de comunicar a l'esmentada direcció general, mitjançant correu electrònic a l'adreça dgeconomia@gva.es, la proposta de participació amb suficient antelació.

5. A més, les entitats que es presenten per a la modalitat b) del resolc quart, això és, les pimes, hauran d'haver realitzat, abans del 15 d'octubre de 2023, la sol·licitud d'inscripció en el Registre d'Entitats Valencianes Socialment Responsables, que es regula en el Decret 200/2022, de 25 de novembre, del Consell. Per a això hauran d'aportar, juntament amb la justificació, una copia del resguard de la sol·licitud realitzada al Registre. L'incompliment d'aquest requisit donarà lloc a la revocació de la subvenció.



Dotzé. Mitjans de notificació

La resolució de concessió es notificarà a les entitats i organitzacions interessades en els termes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La resolució de concessió o denegació es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en l'enllaç corresponent a la resolució d'ajudes, tal com estableix la legislació bàsica de procediment administratiu comú, així com en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre publicitat de subvencions concedides.



Tretzé. Tractament de dades de caràcter personal

1. La participació en aquesta convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, que serà la responsable del tractament, el qual es realitzarà amb la finalitat exclusiva d'atendre la sol·licitud presentada d'acord amb el que s'estableix en la convocatòria; en les bases reguladores; en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la seua normativa de desplegament, i, supletòriament, en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Les dades personals recollides procediran de les sol·licituds presentades per les empreses interessades o pels seus representants, i es podrà accedir en l'adreça web següent al Registre d'activitats de tractament https://cindi.gva.es/documents/161328120/167503914/ RATGEN004.pdf 3.

3. Les persones sol·licitants tenen els drets següents:

a) A sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquestes, la limitació del seu tractament, o a oposar-se a aquest. Per a exercitar els drets, haurà de presentar un escrit davant de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita que siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, de la persona representant legal, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà exercitar els seus drets de manera telemàtica a través de l'enllaç següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970

b) Reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades

Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible en la pàgina web https://www. aepd.es/

c) Delegació de Protecció de Dades

En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: Passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València

d) Més informació de protecció de dades en

https://www.gva.es/downloads/publicados/PR/TEXTO_INFORMACION_ADICIONAL.pdf



Catorzé. Verificació de dades

1. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne l'exactitud.

2. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal, i consultar les següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloent-hi aquelles a les quals s'aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs de reposició davant del mateix òrgan, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'aquell en què tinga lloc la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de ser publicada, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



Quinzé. Transparència,subministrament d'informació i dades obertes

1. Les entitats públiques hauran de complir amb les obligacions de transparència que, en virtut de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, li corresponen com a entitat pública.

2. Les entitats privades beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros.

En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/es/tep.

Aquesta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.

3. Sense perjudici de les obligacions previstes en els apartats anteriors, totes les entitats beneficiàries de subvencions hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol classe que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

4. Totes les entitats beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la llei de transparència, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que el mateix haguera sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, prèvia advertència i audiència a l'interessat, la imposició de multes coercitives els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022.

5. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.



Vaència, 21 de febrer de 2023.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball: Rafael Climent González.



ANNEX I

Criteris de valoració de les ajudes per a les activitats realitzades per entitats sense ànim de lucre a què fa referència l'article 4.1 de les bases reguladores



1. Implantació institucional i experiència de l'entitat: Es puntuarà amb un màxim de 20 punts, i es valoraran els aspectes següents:

a) Antiguitat: es valorarà amb una puntuació màxima de 4 punts, d'acord amb els anys transcorreguts entre la data de la seua constitució i la data de publicació de la convocatòria, de conformitat amb la distribució de punts següents:

– Antiguitat de 12 a 35 mesos: 1 punt.

– Antiguitat de 36 a 47 mesos: 2 punts.

– Antiguitat de 48 a 59 mesos: 3 punts.

– Antiguitat de 60 o més mesos: 4 punts.

b) Àmbit territorial d'actuació de la sol·licitant: s'assignaran fins a 4 punts en funció de l'àmbit territorial d'actuació de l'entitat, estatutàriament establit, a la Comunitat Valenciana i les oficines o delegacions pròpies que mantinguen obertes, d'acord amb l'escala següent:

– Àmbit territorial inferior al provincial: 1 punt.

– Àmbit territorial provincial: 2 punts.

– Àmbit territorial autonòmic: 3 punts.

S'assignarà un punt addicional quan l'entitat sol·licitant mantinga oberta una oficina o delegació pròpia, amb centre de treball i treballadors adscrits a aquest, amb contracte indefinit d'antiguitat no inferior a sis mesos, en locals de propietat de la sol·licitant o llogats amb aquesta en almenys dues províncies de la Comunitat Valenciana, i s'haurà d'aportar documentació acreditativa d'aquests aspectes.

c) Nombre de persones ocupades fixes que presten serveis en l'entitat sol·licitant: s'assignarà fins a 4 punts atenent el nombre de persones ocupades fixes, a jornada completa, que presten serveis a la sol·licitant en virtut de relació laboral indefinida amb antiguitat no inferior a tres mesos en la data de la sol·licitud, i s'haurà d'aportar una còpia dels corresponents contractes de treball.

– Per la primera persona contractada indefinida a jornada completa: 1 punt.

– Per cadascuna de les altres persones contractades indefinides a jornada completa: 0,5 punts (amb un màxim de 3 punts).

A aquest efecte, cada dues persones contractades indefinides a jornada parcial, superior a 15 hores setmanals, computaran com una persona a jornada completa.

d) Percentatge del pressupost total de l'entitat sol·licitant corresponent a l'exercici precedent que es nodrisca de fons aliens a la subvenció sol·licitada, amb una puntuació de fins a 4 punts.

– Percentatge superior al 10 % i inferior al 30 %: 1 punt.

– Percentatge igual o superior al 30 % i inferior al 50 %: 2 punts.

– Percentatge igual o superior al 50 % i inferior al 80 %: 3 punts.

– Percentatge igual o superior al 80 %: 4 punts.

e) Experiència de l'entitat en activitats dirigides a la promoció i difusió de la cultura i pràctica de l'empresa social i/o de l'economia del bé comú, amb una valoració de fins a 4 punts, en funció del nombre d'activitats realitzades en aquest àmbit, d'acord amb l'escala següent:

– Experiència en 2 activitats realitzades: 1 punt.

– Experiència de 3 a 5 activitats realitzades: 2 punts.

– Experiència de 6 a 10 activitats realitzades: 3 punts.

– Experiència en més de 10 activitats realitzades: 4 punts.

2. Compromís de l'entitat sol·licitant amb els principis de l'economia social i de l'economia del bé comú i rellevància social: es valoraran amb una puntuació de fins a 20 punts, en atenció als següents aspectes:

a) Contribució a la integració laboral de persones amb dificultats d'accés al mercat de treball: Es valorarà la contractació laboral per l'entitat sol·licitant de persones amb dificultats d'accés al mercat laboral, en els 24 mesos anteriors a la data de la sol·licitud, fins a 5 punts, i per a acreditar-ho hauran d'aportar-se els corresponents contractes de treball.

– Per la primera persona ocupada mitjançant contracte indefinit a jornada completa: 2 punts.

– Per la segona persona ocupada mitjançant contracte indefinit a jornada completa: 1 punt.

– Per les següents persones ocupades, a partir de la tercera, mitjançant contracte indefinit a jornada completa: 0,5 punts per cadascuna, fins a un màxim de 2 punts.

Quan la contractació indefinida siga a temps parcial, s'assignarà la meitat de la puntuació.

A aquest efecte, s'entendrà per persones amb dificultats d'accés al mercat laboral les persones amb diversitat funcional amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %; les persones joves aturades d'edat entre 16 i 30 anys; les persones immigrants; les pertanyents a minories ètniques; les dones víctimes de violència de gènere; les persones desocupades majors de 45 anys; les persones joves, majors de 18 anys i menors de 25, que hagen estat subjectes en els dos anys anteriors al sistema de protecció i al sistema judicial de reforma; les persones en situació o risc d'exclusió social; les dones contractades dins dels 36 mesos següents al naixement, adopció o acolliment d'un fill, i les persones que hagen obtingut la condició de refugiades.

L'exclusió social haurà de ser acreditada pels corresponents serveis socials competents i queda determinada per la pertinença a algun dels col·lectius següents regulats en la Llei 43/2006, de 29 de desembre, per a la millora del creixement i de l'ocupació (disposició addicional segona) (BOE 30 de desembre), i modificats per la Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació de les empreses d'inserció (BOE 14 de desembre):

1. Perceptors de rendes mínimes d'inserció, o qualsevol altra prestació d'igual o similar naturalesa, segons la denominació adoptada en cada comunitat autònoma, així com els membres de la unitat de convivència beneficiaris d'aquesta.

2. Persones que no puguen accedir a les prestacions a què es fa referència en el paràgraf anterior, per alguna de les causes següents:

Falta de període exigit de residència o empadronament, o per a la constitució de la unitat perceptora.

Haver esgotat el període màxim de percepció legalment establit.

3. Joves majors de 18 anys i menors de 30, procedents d'institucions de protecció de menors.

4. Persones amb problemes de drogodependència o altres problemes addictius que es troben en processos de rehabilitació o reinserció social.

5. Persones internes de centres penitenciaris la situació penitenciària de les quals els permeta accedir a una ocupació i la relació laboral de les quals no estiga inclosa en l'àmbit d'aplicació de la relació laboral especial regulada en l'article 1 del Reial decret 782/2001, de 6 de juliol, així com alliberades condicionals i exrecluses.

6. Persones menors internes incloses en l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 5/2002, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal dels menors la situació dels quals els permeta accedir a una ocupació i la relació laboral dels quals no estiga inclosa en l'àmbit d'aplicació de la relació laboral especial a què fa referència l'article 53.4 del reglament de l'esmentada llei, aprovat pel Reial decret 1774/2004, de 30 de juliol, així com les que es troben en situació de llibertat vigilada i les exinternes.

7. Persones procedents de centres d'allotjament alternatiu autoritzat per les comunitats autònomes i les ciutats de Ceuta i Melilla.

8. Persones procedents de serveis de prevenció i inserció social autoritzats per les comunitats autònomes i les ciutats de Ceuta i Melilla.

b) Participació de dones en els òrgans de direcció i administració de l'entitat sol·licitant: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció del percentatge de dones amb què compte l'entitat sol·licitant en els seus consells o òrgans de direcció i si la direcció general o gerència de l'entitat s'ha encomanat a una dona, i per a acreditar-ho s'hauran d'aportar els documents o poders corresponents.

– Si el percentatge de dones en els consells o òrgans de direcció és no inferior al 40 % del total de membres, s'assignaran 3 punts.

– Si la direcció general o gerència de l'entitat recau en una dona, s'assignaran 2 punts.

c) Utilització de productes procedents del comerç just: es valorarà amb una puntuació de fins a 5 punts en funció de la despesa de l'entitat sol·licitant en l'exercici precedent en contractes amb entitats acreditades amb la marca WFTO (World Fair Trade Organization), o en productes avalats amb el segell FLO (Fair Labelling Organization), o certificació equivalent, i s'haurà d'acreditar amb l'aportació de les factures pagades per aquests productes o a aquests proveïdors en els 12 mesos anteriors a la data de la sol·licitud.

– Pels primers 1.000 euros de despesa en l'exercici precedent en aquest tipus de productes: 2 punts.

– Pels següents 1.000 euros i posteriors: 1 punt addicional, fins a un màxim de 3 punts.

d) Realització de balanços o auditories o informes econòmic-socials, mediambientals, de responsabilitat social o de sostenibilitat de la seua activitat: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, la realització de balanços o auditories o informes economicosocials, mediambientals, de responsabilitat social o de sostenibilitat de la seua activitat, no preceptius, com ara el balanç del bé comú o l'informe GRI, actualitzat a la versió de 2023 (Global Report Iniciative) o similars, en els 12 mesos anteriors a la data de sol·licitud, sempre que aquesta auditoria o informe s'haja publicat mitjançant la pàgina web de l'entitat o en una altra forma que en permeta el coneixement pel públic en general, i s'haurà d'acreditar mitjançant l'aportació de còpia del balanç o informe i acreditació documental de la seua publicació.

– S'assignaran 2,5 punts per cadascun dels balanços, auditories o informes economicosocials, mediambientals, de responsabilitat social o de sostenibilitat que s'hagen realitzat.

3. Adequació i qualitat del projecte: es valorarà amb una puntuació de fins a 60 punts, atenent els aspectes següents:

a) Diagnòstic i justificació del projecte, en funció de l'anàlisi i la necessitat d'aquest, la identificació adequada del col·lectiu de destinataris i la coherència interna, fins a 10 punts.

b) Adequació i viabilitat pressupostària del projecte, en funció del detall del pressupost i el percentatge del cost total de l'activitat que es nodrisca amb fons aliens a la subvenció, fins a 10 punts.

c) Planificació i programació de les activitats i qualitat dels recursos metodològics utilitzats, fins a 5 punts.

d) Repercussió social i abast del projecte, d'acord amb el nombre de jornades o edicions de l'activitat i el nombre de participants o destinataris d'aquestes, fins a 30 punts.

El nombre i la localització de les jornades o edicions de l'activitat, es valorarà amb una puntuació de fins a 15 punts, de conformitat amb el següent:

– Si l'activitat es desenvolupa, amb presència física dels destinataris d'aquesta, en una sola jornada i localitat, es valorarà amb 5 punts, i s'assignaran 2 punts més per cadascuna de les jornades o localitats addicionals en què es desenvolupe l'activitat, fins a un màxim de 15 punts.

– Les activitats desenvolupades a través de mitjans de comunicació, publicacions impreses o electròniques, internet, correu electrònic, o en qualsevol altra forma que no requerisca la presència física dels destinataris de l'activitat, es valoraran amb 5 punts, i amb 2 punts addicionals, fins a un màxim de 15, per cada reedició, nou exemplar, publicació periòdica, participació o enviament que es preveja en la corresponent memòria.

El nombre de persones participants o destinatàries de l'activitat es valorarà amb una puntuació de fins a 15 punts, de conformitat amb les normes següents:

– En les activitats que es desenvolupen amb presència física de les persones destinatàries: 5 punts per cadascuna d'aquestes, sempre que prevegen la participació de 20 o més persones en una mateixa localitat i data, i 2 punts addicionals, fins a un màxim de 15, per cada 10 participants addicionals, i es computaran com a addicionals les restants persones que prenguen part en l'activitat en la mateixa jornada i totes les que ho facen en diferent localitat o data.

– En el cas que el desenvolupament de l'activitat no requerisca la presència física de les persones destinatàries d'aquesta, per tractar-se d'activitats consistents en l'elaboració i distribució de fullets, revistes i publicacions, periòdiques o no, amb excepció dels manuals, llibres o obres de consulta, s'assignaran 5 punts per cada exemplar diferent, sempre que es faça arribar, almenys, a 50 persones, i s'assignaran 2 punts addicionals per cada nova edició, període o exemplar, fins a un màxim de 10 punts. Aquesta mateixa valoració s'assignarà als exemplars periòdics.

– En el cas de manuals, llibres i obres de consulta, es valoraran, amb 10 punts, sempre que compten amb 50 o més pàgines d'extensió, i amb 5 punts si no aconsegueix aquest nombre de pàgines. Si l'obra compta amb ISBN, s'assignaran 5 punts addicionals.

– Les activitats desenvolupades a través de mitjans de comunicació de masses es valoraran amb 5 punts pels primers 5.000 impactes previstos, i amb 2 punts més, per cada 2.000 impactes previstos addicionals, fins a un màxim de 15 punts.

e) Instruments de seguiment i avaluació del projecte, on es valorarà que el disseny del projecte incloga actuacions d'avaluació de procés i resultat, amb instruments diversificats i pertinents, i la participació dels assistents a les activitats en el procés d'avaluació, fins a 5 punts.



ANNEX II

Criteris de valoració de les ajudes a pimes per a la contractació de serveis externs especialitzats per a l'elaboració i implantació d'una memòria de sostenibilitat



1. Compromís de l'entitat sol·licitant amb els principis de l'economia social i de l'economia del bé comú i rellevància social: es valoraran amb una puntuació de fins a 40 punts, en atenció als aspectes següents:

a) Contribució a la integració laboral de persones amb dificultats d'accés al mercat de treball: es valorarà la contractació laboral per l'entitat sol·licitant de persones amb dificultats d'accés al mercat laboral, en els 24 mesos anteriors a la data de la sol·licitud, fins a 10 punts; s'utilitzaran les mateixes definicions per a persones amb dificultats d'accés al mercat laboral i d'exclusió social que les recollides en la lletra a de l'apartat 2 de l'annex I, i s'haurà d'aportar, per a acreditar-ho, els corresponents contractes de treball.

– Per la primera persona ocupada mitjançant contracte indefinit a jornada completa: 3 punts.

– Per la segona persona ocupada mitjançant contracte indefinit a jornada completa: 2 punts.

– Per les següents persones ocupades mitjançant contracte indefinit a jornada completa: 1 punt addicional per cadascuna, fins a un màxim de 5 punts.

Si la contractació indefinida és a temps parcial, s'assignarà la meitat de la puntuació.

b) Implementació de polítiques en matèria d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, quan l'entitat sol·licitant estiga en disposició de certificacions o distintius oficials, en matèria d'igualtat o com a entitat col·laboradora en igualtat d'oportunitats entre dones i homes, o qualssevol altres d'anàlegs, sempre que siguen de caràcter oficial i expedits per alguna administració pública.

c) Participació de dones en els òrgans de direcció i administració de l'entitat sol·licitant: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció del percentatge de dones amb què compte l'entitat sol·licitant en els seus consells o òrgans de direcció i si la direcció general o gerència de l'entitat s'ha encomanat a una dona, i s'hauran d'aportar, per a acreditar-ho, els documents o poders corresponents.

– Si el percentatge de dones en els consells o òrgans de direcció és no inferior al 40 % del total de membres, s'assignaran 3 punts.

– Si la direcció general o gerència de l'entitat recau en una dona, s'assignaran 2 punts.

d) Realització d'activitat econòmica amb empreses de destacat caràcter social: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció del percentatge del volum total de la despesa de l'entitat sol·licitant que haja sigut contractat, subcontractat o abonat en els 12 mesos anteriors a la sol·licitud o en l'exercici precedent a un centre especial d'ocupació, empresa d'inserció, cooperativa reconeguda oficialment com a no lucrativa, o fundació, associació o una altra entitat sense ànim de lucre declarada d'utilitat pública, i s'haurà d'acreditar mitjançant justificants bancaris dels pagaments realitzats.

– Es puntuarà amb 0,5 punts per cada 10 % del volum total de despesa de l'entitat que s'haja contractat, subcontractat o abonat amb alguna de les esmentades entitats de destacat caràcter social.

e) Utilització de productes procedents del comerç just: es valorarà, amb una puntuació de fins a 5 punts, en funció de la despesa de l'entitat sol·licitant en l'exercici precedent en contractes amb entitats acreditades amb la marca WFTO (World Fair Trade Organization), o en productes avalats amb el segell FLO (Fair Labelling Organization), o certificació equivalent, i s'haurà d'acreditar amb l'aportació de les factures pagades per aquests productes o a aquests proveïdors en els 12 mesos anteriors a la data de la sol·licitud.

– Pels primers 1.000 euros de despesa en l'exercici precedent en contractes amb aquest tipus de productes: 2 punts.

– Pels següents 1.000 euros i posteriors: 1 punt addicional, fins a un màxim de 3 punts.

f) Contribució a la millora del medi ambient: es valorarà, amb una puntuació de fins a 10 punts, en funció de l'acreditació que l'entitat sol·licitant compta amb certificació ISO 14001 o EMAS (Sistema Comunitari de Gestió i Auditoria Mediambientals) i de la inversió realitzada en els 12 mesos anteriors a la data de sol·licitud de l'ajuda en instal·lacions o elements destinats a minorar la despesa energètica de la sol·licitant, i s'haurà d'acreditar mitjançant l'aportació de la corresponent certificació ISO o EMAS i les factures pagades per a la inversió en les esmentades instal·lacions.

– Per disposar de certificació ISO 14001 o EMAS: 5 punts.

– Per realitzar inversions, per valor superior a 3.000 euros i inferior a 8.000 euros, en instal·lacions per a la utilització d'energies renovables o elements destinats a minorar la despesa energètica: 2 punts.

– Si l'esmentada inversió és de quantia superior a 8.000 euros i inferior a 15.000 euros, la puntuació serà de 4 punts.

– Si la inversió és de quantia superior a 15.000 euros, se li assignaran 5 punts.



2. Qualitat de l'actuació a subvencionar: es valoraran amb una puntuació de fins a 60 punts, en atenció als aspectes següents:

a) Metodologia i informació incorporada en l'elaboració de la memòria de sostenibilitat, es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, en funció del tipus d'informació que inclourà la memòria de sostenibilitat (informació relativa a qüestions mediambientals i socials, així com relatives al personal, al respecte dels drets humans i la lluita contra la corrupció), i també si la memòria s'ajusta a l'estructura, el contingut i la informació de la matriu del bé comú.

b) Adequació del pressupost, es valorarà, amb una puntuació de fins a 10 punts, el detall del pressupost i la inclusió de factures proforma amb el desglossament de les despeses i serveis que s'hagen de prestar.

c) Eines i sistemes d'indicadors per a seguiment i avaluació dels resultats del projecte, amb una valoració de fins a 10 punts, en funció de si en la memòria de sostenibilitat es recullen els principals riscos vinculats a les activitats de l'empresa i els possibles efectes negatius que tenen, així com la descripció de les mesures per a gestionar aquests riscos, i si en la memòria de sostenibilitat es recull el conjunt d'iniciatives i actuacions a aplicar per a millorar els seus resultats en els àmbits social i mediambiental.

d) Auditoria externa, amb una puntuació de fins a 10 punts, en funció de si el projecte incorpora el compromís de l'empresa per a la contractació d'una auditoria externa que certifique els resultats de la memòria de sostenibilitat i el contingut del pla d'auditoria a realitzar.

e) Formació del personal per a elaboració de la memòria de sostenibilitat, amb una puntuació de fins a 10 punts, en funció de la qualitat de la proposta de cursos de formació i capacitació en l'elaboració d'aquestes memòries perquè l'entitat puga continuar realitzant-les en exercicis posteriors sense necessitat de recórrer a la contractació externa.



ANNEX III

Criteris de valoració de les ajudes a centres, instituts i ens universitaris derivats de la realització d'actuacions de formació especialitzada i d'investigacions sobre empreses socials i l'economia del bé comú



1. Valoració de l'equip docent i/o d'investigació i experiència prèvia: es valoraran amb una puntuació de fins a 40 punts, en atenció als aspectes següents:

a) Historial cientificotècnic i activitat investigadora i/o docent prèvia del personal investigador i/o docent, es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, en funció de l'historial cientificotècnic i l'experiència docent i la investigació prèvia que el personal investigador i/o docent haja desenvolupat en l'àmbit de l'economia del bé comú i de l'empresa social.

b) Adequació de l'equip d'investigació/docent als objectius del projecte, es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, l'adequació de la grandària, composició i dedicació de l'equip d'investigació/docent als objectius proposats en el projecte, especialment la dedicació exclusiva al projecte per part del personal de l'equip investigador i, principalment, de l'investigador/docent principal, així com el caràcter multidisciplinari d'aquest.



2. Qualitat científica i tècnica del projecte: es valoraran amb una puntuació de fins a 60 punts, en atenció als aspectes següents:

a) Introducció teòrica i justificació del projecte, es valorarà, amb una puntuació de fins a 10 punts, la descripció del projecte, amb un llenguatge comprensible i accessible, i la justificació d'aquest basada en el seu caràcter innovador.

b) Adequació del pressupost, es valorarà, amb una puntuació de fins a 10 punts, el detall del pressupost i l'adequació d'aquest a les activitats proposades, d'acord amb les necessitats del projecte, així com, si és el cas, el percentatge del projecte que és finançat amb fons aliens a la subvenció.

c) Definició dels objectius, descripció de la metodologia i rellevància dels resultats, es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, la planificació del projecte, la rellevància dels resultats esperats i l'aplicabilitat d'aquests, així com l'aportació del projecte a la literatura existent en la matèria o a la formació de professionals en el sector.

d) Pla de difusió cientificotècnic dels resultats, es valorarà, amb una puntuació de fins a 20 punts, la difusió dels resultats del projecte sobre la base dels articles científics que s'espere publicar en revistes especialitzades i les jornades i reunions científiques en què es planifique participar, així com el registre de patents.



ANNEX IV

Criteris de valoració de les ajudes per a les activitats realitzades pels pactes territorials per l'ocupació i el desenvolupament local a què fa referència l'article 4.4 de les bases reguladores



1. Adequació i qualitat del projecte: es valorarà amb una puntuació de fins a 60 punts, atenent els aspectes següents:

a) Diagnòstic i justificació del projecte, en funció de l'anàlisi i la necessitat d'aquest, la identificació adequada del col·lectiu de destinataris i la coherència interna, fins a 10 punts.

b) Adequació i viabilitat pressupostària del projecte, en funció del detall del pressupost i el percentatge del cost total de l'activitat que es nodrisca amb fons aliens a la subvenció, fins a 10 punts.

c) Planificació i programació de les activitats i qualitat dels recursos metodològics utilitzats, fins a 5 punts.

d) Repercussió social i abast del projecte, d'acord amb el nombre de jornades o edicions de l'activitat i el nombre de participants o destinataris d'aquestes, fins a 30 punts.

El nombre i la localització de les jornades o edicions de l'activitat, es valorarà amb una puntuació de fins a 15 punts, de conformitat amb el següent:

– Si l'activitat es desenvolupa, amb presència física dels destinataris d'aquesta, en una sola jornada i localitat, es valorarà amb 5 punts, i s'assignaran 2 punts més per cadascuna de les jornades o localitats addicionals en què es desenvolupe l'activitat, fins a un màxim de 15 punts.

– Les activitats desenvolupades a través de mitjans de comunicació, publicacions impreses o electròniques, internet, correu electrònic, o en qualsevol altra forma que no requerisca la presència física dels destinataris de l'activitat, es valoraran amb 5 punts, i amb 2 punts addicionals, fins a un màxim de 15, per cada reedició, nou exemplar, publicació periòdica, participació o enviament que es preveja en la corresponent memòria.

El nombre de persones participants o destinatàries de l'activitat es valorarà amb una puntuació de fins a 15 punts, de conformitat amb les normes següents:

– En les activitats que es desenvolupen amb presència física de les persones destinatàries: 5 punts per cadascuna d'aquestes, sempre que prevegen la participació de 20 o més persones en una mateixa localitat i data, i 2 punts addicionals, fins a un màxim de 15, per cada 10 participants addicionals, i es computaran com a addicionals les restants persones que prenguen part en l'activitat en la mateixa jornada i totes les que ho facen en diferent localitat o data.

– En el cas que el desenvolupament de l'activitat no requerisca la presència física de les persones destinatàries d'aquesta, per tractar-se d'activitats consistents en l'elaboració i distribució de fullets, revistes i publicacions, periòdiques o no, amb excepció dels manuals, llibres o obres de consulta, s'assignaran 5 punts per cada exemplar diferent, sempre que es faça arribar, almenys, a 50 persones, i s'assignaran 2 punts addicionals per cada nova edició, període o exemplar, fins a un màxim de 10 punts. Aquesta mateixa valoració s'assignarà als exemplars periòdics.

– En el cas de manuals, llibres i obres de consulta, es valoraran, amb 10 punts, sempre que compten amb 50 o més pàgines d'extensió, i amb 5 punts si no aconsegueix aquest nombre de pàgines. Si l'obra compta amb ISBN, s'assignaran 5 punts addicionals.

– Les activitats desenvolupades a través de mitjans de comunicació de masses es valoraran amb 5 punts pels primers 5.000 impactes previstos, i amb 2 punts més, per cada 2.000 impactes previstos addicionals, fins a un màxim de 15 punts.

e) Instruments de seguiment i avaluació del projecte, on es valorarà que el disseny del projecte incloga actuacions d'avaluació de procés i resultat, amb instruments diversificats i pertinents, i la participació dels assistents a les activitats en el procés d'avaluació, fins a 5 punts.

Mapa web