Ficha docv

Ficha docv









DECRET 225/2023, de 19 de desembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria per a la concessió de subvencions directes a diferents col·lectius de persones, destinades a compensar despeses relacionades amb la protecció de la salut durant l'exercici pressupostari de 2024. [2023/12965]

(DOGV núm. 9754 de 28.12.2023) Ref. Base de dades 012469/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria Sanitat
    Grup temàtic: Ajudes
    Matèries: Salut pública



Preàmbul



La Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, d'ara en avant LGS, té com a objectiu primordial establir l'estructura i el funcionament del Sistema Sanitari Públic en el model polític i territorial que deriva de la Constitució. Segons l'article 1, l'objecte consistix en la regulació general de totes les accions que permeten fer efectiu el dret a la protecció de la salut reconegut en l'article 43 i concordants de la Constitució.



L'ALGÓS reconeix, en el títol preliminar, com a titulars del dret a la protecció de la salut i a l'atenció sanitària a tots els espanyols i els ciutadans estrangers que tinguen establida la seua residència en el territori nacional. A este efecte, en l'article 12 establix que els poders públics orientaran les seues polítiques de despesa sanitària amb vista a corregir desigualtats sanitàries i garantir la igualtat d'accés als serveis sanitaris públics en tot el territori espanyol, segons el que es disposa en els articles 9.2 i 158.1 de la Constitució.

En la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, l'objecte de la qual és establir el marc legal per a les accions de coordinació i cooperació de les administracions públiques sanitàries, en l'exercici de les competències respectives, de manera que es garantisca l'equitat, la qualitat i la participació social en el Sistema Nacional de Salut, així com la col·laboració activa d'este en la reducció de les desigualtats en salut, regula en l'article 2 els principis generals per a la seua consecució.

La prestació farmacèutica constituïx un element principal en l'atenció a la salut, que les diverses modificacions operades al voltant de la Llei 29/2006, de 26 de juliol, de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris, en l'actualitat, el Reial decret legislatiu 1/2015, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris, d'ara en avant TRLM, han anat configurant com una prestació universal.



L'Organització Mundial de la Salut considera que l'adherència terapèutica deficient és la principal raó del benefici clínic inferior al nivell òptim. Causa complicacions mèdiques i psicosocials de la malaltia, reduïx la qualitat de vida del col·lectiu de pacients i malbarata els recursos d'atenció de salut. Estes conseqüències directes minven la capacitat dels sistemes d'assistència sanitària de tot el món per a aconseguir les metes de salut de la població.

La falta d'adherència al tractament farmacològic no té únicament un vessant individual, sinó que també la té col·lectiva, i per tant la convertix en un problema de salut pública de primer ordre.

El Consell ha desenvolupat una recuperació i ampliació de drets en matèria sanitària. Pel que fa a la prestació farmacèutica, ha aprovat decrets que establixen l'aprovació de bases per a la concessió de subvencions directes destinades a compensar despeses relacionades amb la protecció de la salut durant els exercicis pressupostaris de 2016 a 2023.



Els col·lectius de persones beneficiàries han sigut pensionistes amb rendes baixes, persones amb diversitat funcional, xiquets, xiquetes i adolescents amb renda baixa o no registrades ni autoritzades a residir a Espanya, persones en situació de desocupació i famílies monoparentals.

Les subvencions al copagament farmacèutic i ortoprotètic han tingut un efecte positiu sobre l'adherència al tractament en la població subvencionada, per descendir tant el nombre de tractaments abandonats com el nombre de tractaments no iniciats.

La prestació farmacèutica d'estos col·lectius està subjecta a copagament. El sistema d'aportació de les persones usuàries i beneficiàries en la prestació farmacèutica ambulatòria (Reial Decret llei 16/2012, de 20 d'abril) es troba recollit en l'article 102 del TRLM.

Per tot això, podem concloure que les persones beneficiàries de la present subvenció es troben en una situació real de necessitat, derivada dels mitjans econòmics que estos posseïxen, fins al punt que esta situació econòmica és un criteri que interferix en no iniciar els tractaments farmacològics prescrits per personal facultatiu i d'abandó d'estos.



Per tant, és un risc inassumible mantindre a col·lectius desfavorits, mereixedors d'empara constitucional especial, lluny del gaudi efectiu del dret a la prestació farmacèutica, ja que no hi ha possibilitat del gaudi parcial d'este dret mitjançant la mera enunciació formal. És a dir, sense accés als medicaments i als productes sanitaris de manera que qualsevol pacient els reba i els utilitze de manera adequada a les seues necessitats clíniques i en les dosis precises segons els seus requeriments individuals, durant el període de temps adequat i amb la informació necessària per a un ús correcte, no està garantit l'accés a la prestació farmacèutica i, per tant, es compromet el dret a la salut i a l'assistència sanitària recollit en l'article 43 i concordants de la Constitució.



El mecanisme, la subvenció, ha permés millorar la taxa d'abandó dels tractaments en els col·lectius que actualment són subvencionats i garantir el tractament i restabliment de la salut mitjançant la prestació farmacèutica, i elimina els obstacles econòmics que el sistema d'aportació representa per a determinats col·lectius.



La falta d'adherència als tractaments prescrits, i la conveniència consegüent d'assegurar la disminució dels percentatges d'abandó o de falta d'inici dels tractaments prescrits, sense fer-ho dependre d'un procés lent de concurrència pública, que en molts casos es pot frustrar, a més, per la falta d'iniciativa en pacients que sol·liciten la subvenció, fan dificultós un procés de convocatòria pública, la qual cosa justifica, juntament amb les raons d'interés públic sanitari abans al·ludides, acudir al procediment de concessió directa mitjançant decret, d'acord amb les previsions legals ja referides.

La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i subvencions, preveu en l'article 168.1.c la concessió directa «amb caràcter excepcional, aquelles altres subvencions en què s'acrediten raons d'interés públic, social o econòmic o humanitari, o altres degudament justificades que dificulten la seua convocatòria pública».

Les subvencions que es concedisquen d'acord amb les bases generals d'este decret no necessiten notificar-se a la Comissió Europea, per no reunir tots els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, ja que van dirigides a persones que no exercixen activitat econòmica.

Per això, i en virtut de les facultats que em conferix l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell de la Generalitat, de conformitat amb l'article 168.1.c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i subvencions, amb un informe previ de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública i un altre de l'Advocacia General de la Generalitat, i amb deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 19 de desembre de 2023,





Decrete



Article 1. Objecte de la convocatòria, àmbit d'aplicació i règim jurídic

1. El present decret té com a objecte aprovar les bases reguladores i la convocatòria per a la concessió de les subvencions directes d'interés sociosanitari destinades a facilitar l'adherència als tractaments mèdics prescrits per personal del Sistema Sanitari Públic, que estiguen subjectes a finançament públic, corresponents al període de l'exercici 2024.



2. Les subvencions s'aplicaran en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana als qui tinguen la condició de persones beneficiàries, segons el present decret.

3. En tot el que no està previst en el present decret serà aplicable el que s'establix en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i en els preceptes declarats bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

4. Pel que fa al procediment administratiu, serà aplicable la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 2. Finançament

1. Les subvencions relacionades a continuació es concediran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per al 2024, secció G0110, servei G011002, centre gestor G01100200 i subprograma 412B25, capítol IV; la procedència i quantia dels fons són propis de la Generalitat.



– Per al col·lectiu de persones pensionistes; línia de subvenció S1080, «Ajudes a col·lectius especialment vulnerables; pensionistes», amb un import total màxim de 21.216.780 euros.

– Per al col·lectiu de persones amb diversitat funcional; línia pressupostària S1081, «Ajudes al col·lectiu especialment vulnerable amb discapacitat», amb un import total màxim de 5.838.700 euros.

– Per a persones menors d'edat; línia pressupostària S1163, «Ajudes a col·lectius especialment vulnerables, menors d'edat», amb un import total màxim de 5.587,990 euros.

– Per a persones en situació de desocupació; línia pressupostària S1050, «ajudes pobresa farmacèutica: aturats», amb un import total màxim d'11.614.880 euros.

2. D'acord amb el que s'establix en l'article 168.1.c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, per les raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari, acreditades en l'expedient del present decret, les subvencions objecte d'este tenen caràcter excepcional, per la qual cosa es concediran de manera directa a les persones beneficiàries.



3. De conformitat amb el que es disposa en l'article 41 en els apartats 1, 3 i 4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, el present decret de tramitació anticipada es finançarà amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per a 2024, i queda condicionada la resolució a l'existència efectiva de crèdit adequat i suficient una vegada aprovat el pressupost de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2024.





Article 3. Col·lectiu de persones beneficiàries i requisits

1. Seran beneficiàries de les subvencions objecte de regulació d'este decret les persones que complisquen els requisits expressats cada col·lectiu.

a) Per al col·lectiu de persones pensionistes:

1) Tindre la condició de persona assegurada del Sistema Nacional de Salut (SNS), amb targeta sanitària individual expedida per la Conselleria de Sanitat i el garant de la qual siga l'INSS.

2) Tindre la condició de pensionista de la Seguretat Social.

3) Tindre un nivell d'ingressos inferior a una base liquidable de 18.000 euros anuals i tindre un règim d'aportació farmacèutica assignat TSI 002-01.

Així mateix, tindran dret a les ajudes que regula este decret les persones que figuren com a beneficiàries de les persones assegurades que complisquen els requisits de l'apartat anterior. Estes persones beneficiàries han d'estar identificades com a tals en el Sistema d'Informació Poblacional de la Conselleria de Sanitat.

b) Per al col·lectiu de persones amb diversitat funcional:

1) Tindre menys de 18 anys, amb declaració de discapacitat reconeguda per l'organisme competent en la matèria, amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, o tindre més de 18 anys, amb discapacitat reconeguda per l'organisme competent en la matèria, amb un grau de discapacitat igual o superior al 65 %.

2) Disposar de la targeta sanitària expedida per la Conselleria de Sanitat o document d'inclusió.

3) Ser resident a la Comunitat Valenciana.

c) Per al col·lectiu de persones menors d'edat:

1) Tindre menys de 18 anys.

2) Tindre la condició de persona assegurada del Sistema Nacional de Salut (SNS) o de beneficiari d'assistència sanitària en situacions especials i disposar de targeta sanitària individual expedida per la Conselleria de Sanitat.

3) Tindre un nivell d'ingressos inferior a una base liquidable de 18.000 euros anuals i tindre un règim d'aportació farmacèutica assignat TSI 003, o bé no estar registrats ni autoritzats per a residir a Espanya, i ser beneficiaris d'assistència sanitària en situacions especials, que han sigut acreditades en el codi de règim d'aportació farmacèutica F003.



4) Ser resident a la Comunitat Valenciana.

d) Per al col·lectiu de persones en situació de desocupació:

1) Tindre la condició de persona assegurada del Sistema Nacional de Salut (SNS) i disposar de targeta sanitària individual expedida per la Conselleria de Sanitat, o bé ser persones adultes no registrades ni autoritzades a residir a Espanya, beneficiàries d'assistència sanitària en situacions especials, en els termes previstos en el Reial Decret llei 16/2012, pel qual es regula la condició de persones assegurades i assimilades en el Sistema Nacional de Salut.

2) Tindre un nivell d'ingressos inferior a una base liquidable de 18.000 euros anuals i tindre un règim d'aportació farmacèutica assignat TSI 003.

3) Tindre una de les modalitats d'acreditació sanitària següents: esgotada prestació per desocupació (codi d'acreditació F-SS-20) o percebre prestació per desocupació (codi d'acreditació F-SS-23) o percebre subsidi per desocupació (codi d'acreditació F-SS-24) o ser persona beneficiària d'assistència sanitària en situacions especials, en els termes previstos en el Reial Decret llei 16/2012, pel qual es regula la condició de persones assegurades i assimilades en el Sistema Nacional de Salut (SCS34 o SCS35).

4) Ser resident a la Comunitat Valenciana.

2. No podran ser beneficiàries d'estes subvencions les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'apartat 2 de l'article 13, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a excepció del requisit previst en la lletra e, atesa la naturalesa d'estes subvencions.



Article 4. Despeses subvencionables

Es consideren despeses subvencionables a l'efecte d'este decret:

1. Les quantitats abonades per tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic, a les persones beneficiàries del present decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2024.



2. Així mateix, les quantitats abonades per productes ortoprotètics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic, al col·lectiu de persones amb diversitat funcional, beneficiàries del present decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2024.



Article 5. Procediment

1. La tramitació de l'expedient es realitzarà d'ofici per la Conselleria de Sanitat, i es pot sol·licitar en este procediment la persona interessada, el seu reconeixement com a beneficiària i de concessió de la subvenció.

En estos casos, es realitzarà, mitjançant el model de sol·licitud normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, per si mateixes o amb qui els represente legalment, acompanyat de la documentació següent:

a) Per al col·lectiu de persones pensionistes:

1) El document d'identificació de la persona sol·licitant. En cas de persones menors d'edat, el llibre de família o certificat de naixement.



2) El document d'identificació del pare/mare o de la persona que exercisca la tutela, si és el cas.

3) En el cas que la sol·licitud incloga reintegrament de despeses, documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i model de domiciliació bancària, segons el model normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, llevat que el compte bancari estiga d'alta en la Generalitat.

b) Per al col·lectiu de persones amb diversitat funcional:

1) El document d'identificació de la persona sol·licitant. En cas de persones menors d'edat, el llibre de família o certificat de naixement.



2) El document d'identificació del pare, mare o de la persona que exercisca la tutela, si és el cas.

3) En el cas que la sol·licitud incloga reintegrament de despeses, documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics i ortoprotètics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i model de domiciliació bancària, segons el model normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, llevat que el compte bancari estiga d'alta en la Generalitat.

c) Per al col·lectiu de persones menors d'edat:

1) El document d'identificació de la persona sol·licitant i el llibre de família o certificat de naixement.

2) El document d'identificació del pare, mare o de la persona que exercisca la tutela, si és el cas.

3) En el cas que la sol·licitud incloga reintegrament de despeses, documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i model de domiciliació bancària, segons el model normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, llevat que el compte bancari estiga d'alta en la Generalitat.

d) Per al col·lectiu de persones en situació de desocupació:

1) El document d'identificació de la persona sol·licitant. En cas de persones menors d'edat emancipades, la certificació de la inscripció en el Registre Civil.

2) En el cas que la sol·licitud incloga el reintegrament de despeses, documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i model de domiciliació bancària, segons el model normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, llevat que el compte bancari estiga d'alta en la Generalitat.

2. D'acord amb el que disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de la persona interessada en el model normalitzat de sol·licitud corresponent, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat a obtindre directament les dades dels documents indicats anteriorment. En cas de no autoritzar-ho, haurà d'aportar-los en els termes exigits per les normes reguladores del procediment (article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).



3. La sol·licitud ha de contindre la declaració responsable de qui ho sol·licita de no trobar-se incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària indicades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En les subvencions destinades a xiquets, xiquetes i adolescents, la declaració s'entendrà feta respecte d'estos, encara que la formule qui exercisca la seua representació legal.

4. Les sol·licituds es presentaran en el centre de salut on estiga adscrita la persona interessada, i en el cas que no hi haja esta adscripció, es presentarà en els serveis territorials de la Conselleria de Sanitat, situats a Alacant (c/ Girona 26, 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort dels Corders 12, 12001) i València (gran via de Ferran el Catòlic 74, 46008). Sense perjudici de qualsevol altra de les formes previstes en la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

5. En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la sol·licitud en l'oficina de Correus corresponent haurà de fer-se en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de Correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació la que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat.

6. El termini de presentació de les sol·licituds serà des de la data de producció d'efectes del present decret fins al 31 de desembre de 2024.



7. No obstant això, els òrgans administratius de la Conselleria de Sanitat podran identificar d'ofici, en funció dels registres que estiguen en poder de l'Administració, qui es beneficie de les ajudes d'estes subvencions i la realització de la despesa objecte de subvenció; en este supòsit no es requerirà sol·licitud expressa per a ser reconeguda com a persona beneficiària en el procediment de concessió de les subvencions.



8. Els qui desitgen renunciar a la subvenció objecte d'este decret hauran d'omplir el model normalitzat de renúncia que es troba disponible en la seu electrònica o el portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, amb la presentació d'este escrit en qualsevol de les formes assenyalades en el punt 4 d'este article.



Article 6. Resolució i notificació del procediment

1. En el cas de sol·licitud per a la inclusió com a persona beneficiària en el procediment de concessió de les subvencions, la instrucció i resolució i, si és el cas, la denegació d'esta condició, s'atribuïx segons el que es preveu en l'article 168.1.C, subapartat e, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, a la persona titular de la direcció territorial de sanitat a la qual està adscrita la persona beneficiària, amb la tramitació prèvia procedent per la direcció territorial respectiva.

2. El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar els expedients serà de tres mesos comptats des de la data de presentació de la sol·licitud.

3. Transcorregut el termini sense que haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció, de conformitat amb el que preveu l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. La concessió i, si és el cas, la denegació de la condició de persona beneficiària i perceptora de la subvenció, en el cas d'identificació d'ofici de ser beneficiària, s'atribuïx segons el que es preveu en l'article 168.1.C, subapartat e, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, a la direcció territorial de sanitat al qual està adscrita la persona beneficiària.

5. En estos supòsits, la notificació s'efectuarà mitjançant publicació en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat (www.san.gva.es) i en els diferents centres de salut. Així mateix, esta notificació serà posada en coneixement amb la fulla de tractaments vigents.

6. La resolució de concessió produirà efectes des de l'endemà de la publicació del present decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sempre que la persona sol·licitant reunisca en esta data els requisits establits en l'article 3 del present decret. En un altre cas, els efectes es produiran des de la data en què reunisca estos requisits.





Article 7. Recursos

Contra la resolució que es dicte, que no esgota la via administrativa, es podrà interposar un recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica de Sanitat, en la forma i els terminis establits en els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



Article 8. Forma de pagament i justificació

1. S'establixen dos procediments de pagament de les subvencions: l'abonament directe a l'entitat col·laboradora titular de l'establiment autoritzat o el reembossament a la persona beneficiària.

2. La Conselleria de Sanitat acordarà amb les entitats col·laboradores el procediment per a efectuar l'abonament directe, que s'instrumentarà per mitjà d'un conveni de col·laboració.

3. El pagament de la subvenció a la persona beneficiària en els procediments de reembossament s'efectuarà mitjançant justificació de l'import satisfet en concepte de tractaments farmacològics, tot això de conformitat amb el que s'establix en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

4. Pel que fa a la justificació de la despesa, de conformitat amb el que es preveu en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, s'efectuarà de la manera següent:

a) En el cas de reconeixement de la condició de persona beneficiària, la justificació de la despesa es realitzarà mitjançant l'aportació per esta de les fulles de tractament corresponents i de les factures de la despesa efectuada.

b) En el cas d'identificació de la persona beneficiària d'ofici per l'Administració, la justificació de la despesa consistirà en les factures corresponents presentades pels establiments autoritzats pels tractaments dispensats amb la periodicitat que s'establisca en el conveni de col·laboració previst en l'apartat 2 d'este article.





Disposicions finals



Primera. Producció d'efectes

Este decret es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i produirà efectes a partir de l'1 de gener de 2024.



Segona. Recursos

D'acord amb l'article 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, el present decret no té consideració de disposició de caràcter general.



Contra les bases regulades pel present decret, que posen fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de publicar-se, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 19 de desembre de 2023



El president de la Generalitat

CARLOS MAZÓN GUIXOT



El conseller de Sanitat

MARCIANO GÓMEZ GÓMEZ

Mapa web